آموزش های وردپرس

آموزش قدم به قدم افزودن نوشته در وردپرس

بعد از اینکه وردپرس را نصب کردید و تنظیمات وردپرس را بر اساس نیازهای شخصی خودتان سفارشی سازی کردید، در مرحله بعد نوبت به این می رسد تا شروع به نوشتن کرده و محتوای مربوط به سایت خودتان که می تواند اولین گام برای شروع کسب و کار شما باشد را در وردپرس اضافه کنید. محتوا نویسی در وردپرس یکی از اولین اقداماتی است که بعد از انتخاب نام دامنه خود و خرید هاست مناسب برای آن باید در نظر داشته باشید. چرا که اگر شما به عنوان یک بلاگر اصول محتوا نویسی را بلد باشید و بتوانید یک محتوای سئو شده را تولید نمایید، خیلی راحت می توانید توجه موتورهای جستجو و کاربران را به وب سایت خود جلب نمایید. خیلی از افراد همواره این سوال را در ذهن دارند که چگونه در سایت خود مطلب بگذاریم و از کجا می توانیم آموزش محتوا گذاری در وردپرس را داشته باشیم. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم آموزش کامل قرار دادن نوشته در وردپرس را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم پس از پایان آموزش قادر به مدیریت نوشته ها در وردپرس خواهید بود.

وردپرس یکی از بهترین پلتفرم های موجود است که از آن برای تولید محتوا استفاده می شود. یکی از اصلی ترین دلایلی که سبب کسب محبوبیت بالای این سیستم مدیریت محتوا در میان افراد شده، سهولت در استفاده از آن است. در کنار این موضوع کاربردی بودن و قابلیت شخصی سازی وردپرس مطابق با نیازهای خود نیز از دیگر مواردی هستند که در خصوص این پلتفرم مدیریت محتوا بسیار مورد توجه قرار می گیرند.

آموزش مدیریت نوشته ها در وردپرس

اولین کاری که برای مدیریت نوشته ها در وردپرس باید انجام دهید این است که بعد از ورود به پیشخوان وردپرس روی منوی نوشته ها کلیک کنید تا وارد صفحه مربوط به مدیریت همه نوشته‌ ها در وردپرس شده و تغییراتی که تمایل دارید صورت بگیرد را اعمال نمایید. با کلیک روی این منو، صفحه ای شامل اطلاعات اصلی هر نوشته در قالب یک لیست به شما نشان داده می شود. در صفحه نوشته ها این امکان را دارید که قابلیت هایی مثل ویرایش، ویرایش سریع، حذف نوشته، نمایش نوشته، مشاهده دسته‌بندی و برچسب، مشاهده نویسنده نوشته، دیدگاه‌های هر نوشته و… را مشاهده کرده و با کلیک روی هر بخش در نهایت به صفحه مورد نظر هدایت شوید.

🟢🔵 نکته: در قسمت بالای وردپرس بخشی تحت عنوان «تنظیمات صفحه» وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا باکس یا اطلاعاتی را به صفحه اضافه یا از آن کم نمایید. «تنظیمات صفحه» قرار گرفته در بخش «همه نوشته ها» با موردی که صفحه نوشته جدید نمایش داده می شود متفاوت است. برای مخفی کردن اطلاعات یک نوشته از صفحه «همه نوشته‌ها» در وردپرس لازم است تا ابتدا به این صفحه مراجعه کنید و سپس روی دکمه «تنظیمات صفحه» که در بالا و در سمت چپ قرار دارد و در تصویر زیر هم می توانید آن را مشاهده نمایید، کلیک کنید تا پنجره مربوط به آن برای شما نمایش داده شود و بتوانید اطلاعات هر نوشته را که در این صفحه نشان داده می شود را کنترل کنید.

برای مخفی کردن اطلاعات مد نظر از این صفحه کافی است تیک گزینه مورد نظر را بردارید تا باکس مربوطه دیگر برای شما نمایش داده نشود و از صفحه نوشته‌ ها مخفی شود. هر زمان که نیاز داشتید تا مجددا این اطلاعات را نمایش دهید کافی است تا از همین قسمت تیک گزینه های غیرفعال شده را فعال کنید و در نهایت با کلیک روی دکمه اجرا تنظیمات رو ذخیره کنید. بدین ترتیب همیشه باکس مورد نظر در صفحه محتوا شما نمایش داده می شود. تنظیمات صفحه در بخش همه نوشته ها شامل تنظیمات مربوط به «ستون ها»، «صفحه بندی» و «حالت نمایش» می شود.

تنظیمات صفحه نوشته ها در وردپرس

اما اگر مطابق روش گفته شده وارد صفحه نوشته جدید در وردپرس شوید نیز با یک «تنظیمات صفحه» جدید مواجه خواهید شد. در این بخش با اطلاعاتی نظیر تصویر زیر رو به رو می شوید که می توانید مطابق توضیحات ارائه شده آنها را به صفحه اضافه یا مخفی نمایید.

آموزش رایگان تولید محتوا

افزودن نوشته در وردپرس

اگر تاکنون صفحه ای را ایجاد نکرده اید و می خواهید برای اولین بار این کار را انجام دهید، باید به شکل زیر پیش بروید:

  1. در ابتدا به کمک آموزش نحوه ورود به مدیریت وردپرس وارد پیشخوان وردپرس خود شوید.
  2. سپس به منوی «نوشته ها» و زیر منوی «افزودن نوشته» مراجعه نمایید.
  3. در این حالت صفحه ای برای شما نمایش داده می شود که دارای بخش های مختلفی است. هر یک از این قسمت ها ویژگی هایی را به محتوای شما اضافه می کنند که باعث بهتر شدن آن خواهند شد.
    اصول محتوانویسی در وردپرس

در ادامه به توضیحات مربوط به هر بخش خواهیم پرداخت.

1. افزودن عنوان برای محتوا در سایت

انتخاب عنوان مناسب برای محتوای نوشته شده در وردپرس یکی از اصلی ترین اقداماتی است که شما باید از همان ابتدای کار در نظر داشته باشید. این بخش در صفحه نوشته در وردپرس به صورت «افزودن عنوان» نمایش داده می شود و از آن به عنوان تگ H1 یاد می شود. در یک مقاله شما تنها می توانید یک H1 داشته باشید و هر عنوان دیگری که در مقاله مورد استفاده قرار می گیرد، هدینگ های بعدی خواهند بود. سعی کنید تا عنوان انتخابی شما یک عنوان پر سرچ بوده و از طول مناسبی نیز برخوردار باشد تا بتوانید از آن نتیجه بهتری بگیرید. همچنین عنوان انتخابی شما باید کاملا مرتبط با نوشته شما بوده و کلمات کلیدی نوشته را نیز دربر داشته باشد.

آموزش محتواگذاری در وردپرس

2. پیوند یکتا نوشته در وردپرس

نامک یا پیوندهای یکتا در واقع آدرس های دائمی هستند که شما برای پست های وبلاگ خود ایجاد می کنید. بعد از وارد کردن محتوا و اولین ذخیره پیش نویس این بخش نمایش داده می شود. این لینک در واقع در موتورهای جستجو قرار داده می شود و افراد می توانند با استفاده از آن وارد صفحه مربوط به نوشته در وردپرس شوند. در حالت پیشفرض عنوانی که برای نوشته خود انتخاب می کنید، در بخش نامک نیز قرار می گیرد. به عنوان مثال اگر شما نوشته‌ای با عنوان «آموزش مدیریت نوشته ها در وردپرس» منتشر کنید، آدرس نوشته به صورت پیشفرض آموزش-مدیریت-نوشته-در-وردپرس/https://mizbanfa.net خواهد بود. اما شما می توانید این آدرس را مطابق با معیارهای خود تغییر دهید و از ساختارهای بهتری استفاده کنید. به عنوان نمونه از آنجایی که استفاده از نامک‌های انگلیسی برای مطالب هم از نظر سئو و بهینه سازی و هم از نظر ساختار آدرس نوشته ها از لحاظ خوانایی آدرس بهتر جواب خواهند داد، بنابراین توصیه می کنیم تا نامک فوق را به https://mizbanfa.net/manage-wordpress-posts تغییر دهید. برای تمامی نوشته های خود از نامک انگلیسی که ترجمه عنوان نوشته شما در بهترین حالت ممکن است و شامل کلمات کلیدی برای نوشته هم می باشد، استفاده نمایید. دقت کنید که نیازی به درج آدرس دامنه سایت در این فیلد ندارید و صرفا باید نامی مناسب را در این فیلد وارد نمایید.

بیشتر بدانید: پیوند یکتا فارسی یا انگلیسی در وردپرس بهتر است؟

افراد می توانند با استفاده از این پیوند یکتا به نوشته شما لینک دهند یا اینکه می توانید از طریق ایمیل آدرس آن را برای دیگران ارسال نمایید. در نظر داشته باشید که این نامک ها دائمی هستند و امکان تغییر آنها وجود ندارد. تغییر آدرس ها نیز شرایط خاص خود را دارد. در صورت تغییر با خطای 404 مواجه خواهید شد. برای تغییر آدرس یک صفحه می توانید از قابلیت ریدایرکت صفحه استفاده نمایید.

آموزش محتواگذاری در وردپرس

ریدایرکت ۳۰۱ چیست و چه کاربردی دارد؟ آموزش نحوه تغییر پیوند یکتا در وردپرس

3. آموزش محتوا گذاری در وردپرس

قرار دادن محتوای مناسب در وب سایت یکی از اصلی ترین کارهایی است که می توان برای بهبود شرایط وب سایت خود انجام داد. برای نوشتن یک محتوای کارآمد باید یکسری موارد مهم را در نظر گرفت که برخی از آنها عبارتند از:

  • ارائه محتوایی ارزشمند و غنی
  • داشتن ساختاری جذاب و مخاطب پسند
  • و…

شما می توانید از قابلیت هایی که در باکس بالای نوشته قرار گرفته است برای ایجاد تغییرات مورد نظر خود مثل راستچین کردن، تغییر فونت، تغییر سایز کلمات، تغییر Heading نوشته‌ها، تغییر رنگ، چیدمان نوشته، بولد کردن و ایتالیک کردن متن، افزودن لینک به متن و غیره استفاده کنید. در سمت چپ ابزار ویرایشگر هم دو عنوان به نام های دیداری و متن مشاهده می کنید که با کلیک روی هر یک از آنها می توانید تا به ویرایشگر متنی و ساده وردپرس دسترسی داشته باشید و یا اینکه در همین ویرایشگر دیداری وردپرس باقی بمانید. ویرایشگر متن وردپرس این اجازه را به شما خواهد داد که از طریق آن بتوانید نسبت به قرار دادن کدهای مورد نظر خود در بین محتوای نوشته اقدام نمایید.

اصول محتوا نویسی

4. افزودن پرونده چند رسانه ای در وردپرس

وردپرس این امکان را به شما می دهد تا در محتوای خود عکس و ویدیو قرار دهید. در واقع کاربران اینترنتی محتوایی که دارای ظاهری زیبا و جذاب هستند را به محتواهای خشک که عاری از هرگونه ویژگی های بصری هستند، ترجیح می دهند. به منظور آپلود عکس یا ویدیو باید روی دکمه «افزودن پرونده چندرسانه ای» کلیک کنید تا صفحه زیر به صورت Pop-up نمایش داده شود. در این صفحه شما این امکان را خواهید داشت که با کلیک روی دکمه «گزینش پرونده» تصویر یا ویدیو مورد نظر خود را آپلود نمایید.

چگونه در وردپرس فیلم آپلود کنیم

می توانید بعد از انتخاب فایل تصویری مورد نظر، اقدام به وارد کردن اطلاعات مربوط به عکس از طریق باکس «جزئیات پیوست» نمایید. این اطلاعات شامل «متن جایگزین»، «عنوان عکس»، «توضیحات کوتاه» و کپی پیوند می باشد.

افزودن پرونده چند رسانه ای در وردپرس

در ادامه همین باکس و در بخش «تنظیمات نمایش پیوست» نیز می توانید ویژگی های ظاهری و نمایش عکس آپلود شده را تعیین نمایید. در آخر نیز با کلیک روی دکمه «گذاشتن در نوشته» این امکان را خواهید داشت که عکس را در مقاله خود قرار دهید.

5. باکس انتشار نوشته در وردپرس

باکس انتشار در سمت چپ صفحه قرار گرفته است. در واقع تنظیمات تمامی ویژگی هایی که می خواهیم در خصوص شرایط انتشار محتوا در وردپرس رعایت شود را می توان در این بخش مشاهده کرد. این اطلاعات عبارتند از:

  • وضعیت: در این بخش مشخص می کنید که محتوا در چه حالتی قرار گرفته باشد. این بخش شامل حالت «پیش نویس» و «در انتظار بازبینی» می باشد که پس از انتشار محتوا حالت سوم یعنی «منتشر شده» نیز به این لیست اضافه خواهد شد.
  • قابلیت مشاهده: با استفاده از این بخش مشخص می کنید که قابلیت مشاهده محتوا ایجاد شده به چه شکل باشد. این قسمت حالت های «عمومی»، «رمزدار» و «خصوصی» را شامل می شود. اگر نوشته شما در حالت عمومی باشد کلیه کاربرانی که در سایت هستند می توانند نوشته شما را مشاهده کنند اما وقتی نوشته در حالت خصوصی قرار بگیرد می توانید آن را در حالت رمزدار یا خصوصی قرار دهید. در حالت خصوصی فقط خود شما قادر به مشاهده آن خواهید بود و در حالت رمزدار هم می توانید یک رمز برای نوشته خودتان مشخص کنید تا وقتی کاربری به صفحه نوشته فعلی رفت برای مشاهده آن مجبور به وارد کردن رمز تعیین شده باشد.
  • انتشار: از طریق این بخش می توانید مشخص کنید که می خواهید محتوای ایجاد شده را همین حالا منتشر کنید یا اینکه ترجیح می دهید به صورت زمان بندی شده و برای یک تاریخ مشخص منتشر شود.

چگونه در سایت خود مطلب بذاریم

6. ایجاد و افزودن دسته بندی در وردپرس

دسته بندی یکی از باکس هایی است که در کنار محتوایی که در وردپرس تولید می کنید، مشاهده خواهید کرد. اهمیت دسته بندی زمانی خود را نشان می دهد که شما قصد داشته باشید محتواهای زیاد و متنوعی را روی وب سایت خود منتشر کنید. اگر این محتواها به شکل مناسبی دسته بندی و مرتب سازی نشوند، در ادامه هم کاربران شما گیج و سردرگم شده و هم روی سئو وب سایت شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. شما به کمک بخش «دسته ها» که در سمت چپ صفحه قرار دارد، می توانید با توجه به معیارهایی که در ذهن دارید دسته بندی های مورد نظر خود را ایجاد کنید و در صفحه محتوا با انتخاب دسته مرتبط با متن، آن را در دسته مربوط به خود منتشر نمایید.

افزودن دسته بندی در وردپرس

با کلیک روی زبانه «پراستفاده» می توانید به دسته بندی هایی که به دفعات بیشتری از آنها استفاده کردید دسترسی پیدا کنید. همچنین در صورت تمایل به ایجاد دسته های جدید می توانید روی عبارت «افزودن دسته تازه» کلیک کنید.

7. برچسب گذاری در وردپرس

باکس دیگری که در صفحه مربوط به نوشته در وردپرس باید به آن دقت داشته باشید، باکس مربوط به «تگ ها» است. تگ یا برچسب قابلیتی است که به شما این امکان را می دهد تا نوشته خود را با توجه به یکسری کلمات کلیدی خاص مشخص کنید. برای اینکار باید کلمات کلیدی مناسب که به بهترین نحو نوشته ایجاد شده را توصیف می کند را انتخاب کرده و از طریق باکس «برچسب» در زیر نوشته خود قرار دهید. اگر قبلا از برچسب مورد نظر استفاده کرده باشید به صورت پیشفرض به شما نمایش داده می شود که می توانید آن را انتخاب کنید و در نهایت روی دکمه «افزودن» کلیک کنید تا برچسب مورد نظر به نوشته اضافه شود. اگر هم می خواهید تا تعدادی از برچسب ها را به صورت یک جا وارد کنید کافی است تا با کاراکتر کاما انگلیسی «,» برچسب ها را از یکدیگر جدا کنید.

بدین ترتیب هر زمان که کاربر تمایل داشته باشد نوشته هایی که کلمه کلیدی خاصی را شامل می شوند را مشاهده کند، تنها کافی است روی تگ قرار داده شده کلیک کند. فرق میان «دسته بندی» و «تگ» دقیقا در نوع استفاده افراد از آنهاست. شما با استفاده از دسته بندی در واقع ژانر نوشته را مشخص می کنید اما تگ به شکلی عمیق تر به تمامی چیزهایی که در محتواها قرار گرفته است، اشاره می کند. در واقع برچسب یک نوع دسته بندی داخلی ایجاد می کند.

برچسب ها در وردپرس

8. تنظیمات تصویر شاخص در وردپرس

تصویر شاخص در واقع به هر تصویری که برای یک پست، صفحه و هر چیز دیگری در وردپرس قرار داده می شود، اشاره دارد. اگر یک کتاب را تصور کنید عکس روی جلد کتاب مشابه تصویر شاخص یک نوشته است.  تصاویر شاخص در واقع باید به شکلی انتخاب یا طراحی شوند که اطلاعات مربوط به صفحه یا نوشته قرار گرفته در وردپرس را به بهترین نحوه به کاربران ارائه دهد. برای قرار دادن تصویر مورد نظر خود در نوشته تنها کافی است از طریق باکس «تصویر شاخص» روی لینک «قرار دادن به عنوان تصویر شاخص» کلیک کنید تا صفحه رسانه وردپرس به صورت Pop-up برای شما نمایش داده شود. حال می توانید از میان تصاویر آپلود شده یکی را انتخاب کرده یا با کلیک روی زبانه «بارگذاری پرونده ها» تصویر شاخص مورد نظر خود را آپلود نمایید.

تنظیمات تصویر شاخص در وردپرس

9. لینک سازی داخلی و خارجی در وردپرس

وردپرس به شما این امکان را می دهد که صفحات و قسمت های دیگر وب سایت خود یا به بخشی از یک دامنه مجزا لینک دهید. بدین ترتیب کاربر با کلیک روی لینک ایجاد شده به صورت مستقیم به صفحه مورد نظر هدایت می شود. در خصوص لینک دهی شما می بایست یکسری نکات را رعایت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را کسب نمایید برای شروع باید کلمه یا متنی که قصد دارید به یک صفحه دیگر از وب سایت خود یا دامنه ای دیگر پیوند داده شود را انتخاب نمایید.

ایجاد لینک در وردپرس

سپس از طریق گزینه های قرار گرفته در بالای نوشته در وردپرس همانند تصویر زیر روی گزینه مربوط به «لینک دهی» 🔗  کلیک کنید. در باکسی که برای شما نمایش داده می شود، آدرس صفحه مورد نظر را وارد کرده و روی فلش قرار گرفته در کنار آن کلیک کنید. به همین راحتی لینک مورد نظر شما در محتوای حاضر ایجاد می شود.

10. نحوه نوشتن توضیحات متا نوشته در وردپرس

توضیحات متا در واقع توضیحات کوتاهی هستند که در نتایج گوگل در زیر عنوان و لینک مقاله نمایش داده می شود. در صورتی که می خواهید امکان نوشتن و ویرایش متا دیسکریپشن نوشته خود در وردپرس را داشته باشید، باید از افزونه yoast seo استفاده کنید. با نصب این افزونه باکسی در زیر متن محتوا نمایش داده می شود که شما می توانید از طریق آن تمامی ویژگی های مربوط به خوانایی و سئو وب سایت خود را بررسی و اعمال نمایید. توضیحات کوتاه باید کلمه کلیدی مورد نظر شما را دربر گرفته و از جذابیت کافی برخوردار باشد. بدین ترتیب موتورهای جستجو آن را برای کلمه کلیدی مورد نظر به کاربران نشان داده و کاربران نیز متقاعد می شوند که روی آن کلیک کنند.

بهترین افزونه بهینه سازی وردپرس

11. مدیریت دیدگاه ها در وردپرس

قابلیت مدیریت دیدگاه ها تنها زمانی برای شما فعال می شود که محتوا منتشر شده باشد. در واقع تا زمانی که دیدگاهی برای مقاله منتشر شده قرار داده نشود، شما نمی توانید باکس مربوط به دیدگاه ها را در پایین محتوای خود  در پیشخوان وردپرس مشاهده نمایید اما با قرار گرفتن اولین دیدگاه قادر خواهید بود از طریق باکس «دیدگاه ها» اقدام به مدیریت نظرات قرار گرفته نمایید.

تنظیمات دیدگاه ها در وردپرس

12. ایجاد زمینه های دلخواه در وردپرس

وردپرس این امکان را به نویسندگان نوشته در وردپرس می دهد تا فیلدهای سفارشی مورد نظر خود را در یک نوشته قرار دهند. این اطلاعات به کاربرانی که در حال خواندن مقاله شما هستند نمایش داده می شود. اطلاعاتی مثل تعداد بازدید، دکمه های دانلود، دکمه پیش نمایش، باکس اطلاعات خاصی در مورد نوشته یا مدت زمانی که برای خواندن مقاله باید صرف کنید در این بخش نمایش داده می شود. این قسمت ها بر اساس قالب و نیاز شما طراحی شده اند و شما می توانید هر زمان که لازم دانستید از آنها استفاده کنید.

زمینه دلخواه وردپرس چیست

13. تغییر نام نویسنده نوشته در وردپرس

شما این امکان را خواهید داشت که نام نویسنده یک محتوا در وردپرس را تغییر دهید. برای اینکه باید در صفحه محتوا مورد نظر اسکرول کرده و از طریق باکسی که تحت عنوان «نویسنده» در آنجا وجود دارد اقدام به تغییر نام نویسنده نمایید. در این باکس نام تمامی افرادی که به آنها دسترسی لازم برای نوشتن در وردپرس وب سایت داده شده است، قابل مشاهده خواهد بود.

تغییر نام نویسنده در قالب وردپرس

محتوا گذاری در وردپرس یکی از اصلی ترین اقداماتی است که باید به عنوان یک وبمستر برای مدیریت وب سایت خود بدانید. اگر محتوایی اصولی و سئو شده تولید و در وب سایت قرار بگیرد، در نهایت می تواند منجر به کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو و جلب رضایت کاربران شود. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بوده تا با ارائه یک راهنمای جامع و گام به گام به شما در زمینه قرار دادن نوشته در وردپرس یاری رسانیم.

امیدوارم که این مقاله هم مورد پسند و توجه شما قرار گرفته باشد و با استفاده از آن توانسته باشید تا به مدیریت نوشته ها در وردپرس پرداخته و در جهت تولید یک محتوای سبز و بهینه پیش رفته باشید. اگر در رابطه این آموزش سوالی برای شما پیش آمده و یا مشکلی در این رابطه دارید می توانید با به اشتراک گذاری آن در بخش دیدگاه ها راهنمایی مورد نیاز خود را دریافت نمایید.
4.5/5 - (66 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

‫۱۰۴ دیدگاه ها

      1. سلام
        وقتی مقاله انگلیسی در سایت میزارم چه کار کنم که عنوان مقاله که در کادر میاد سمت چپ قرار بگیرد چون به صورت معمول سمت راست هست

        1. سلام و احترام دوست عزیز؛
          این مورد به دلیل استایل قالب شما می باشد.
          در صورتی که سایت دوزبانه است پیشنهاد می گردد از افزونه هایی همچون WPML استفاده نموده و محتوای معادل (محتوای انگلیسی) را منتشر کنید بدین ترتیب استایل مناسب تری روی محتوای فارسی و انگلیسی و سایر بخش ها اعمال خواهد شد.

    1. سلام. من در لوکال هاست فایل دانلود قرار می دم. اما لینک دانلود به جای اینکه در روی باکس دانلود باشه روی نوشته فایل قرار می گیره و به همین خاطر وقتی روی خرید امتحان می کنم و وارد سبد خرید می شم. میاد که هیچ فایل قابل دانلودی یافت نشد. ( افزونه ای دی دی)

  1. سلام چقدر عالی توضیح دادید
    یک سوال دارم بعضی وقتا بعضی از دکمه های ادیتور در وردپرس کار نمی کنه دلیلش چیه مثلا هر کاری می کنم سایز فونت یا مدل را عوض کنم نمیشه یا بعضی مواقع میخام یک جعبه دانلود درست کنم نمیشه یا اصلا بخشی از نوشته که منتشر شده در ادیتور نمیشه دید که ویرایشش کنم
    من طبق دستور بعضی سایت ها حتی فایل cofig.php را هم یک دستور به اول خط اضافه کردم ولی نمیشه
    چه راه حل عملی برای ما پیشنهاد می کنید
    بازم ازتون بابت انتشار عالی محتوی تشکر می کنم

  2. سلام عباس جان
    مشکل من اینه که متنی که زیر پستا میاد ( همون خلاصه پست اصلی ) اتوماتیک خودش انتخاب میکنه یه بخشی رو و میذاره
    من میخوام اون متنو به صورت دستی وارد کنم خودم متن بدم بهش!
    کل گوگل رو گشتم چیزی پیدا نکردم

    1. سلام، تو صفحه ویرایش نوشته بالای صفحه روی تنظیمات صفحه کلیک کنید. تیک گزینه خلاصه نوشته رو فعال که کنید پایین ویرایشگر یه باکس اضافه میشه برای اضافه کردن متن خلاصه نوشته.

    2. سلام شبتون بخیر میخواستم بدونم برای بارگزاری فایل پی دی اف توی وردپرس نیازی به داشتن فرمت یا نوع نوشته خاصی هست؟

  3. سلام
    در قسمت نوشته ها و افزودن نوشته جدید می خواهم فرمی را که در کامپیوترم ذخیره هست رو برای دانلود قرار بدهم که با کلیک بر روی نوشته اش بتونند فرم را دانلود کنند
    از کدام قسمت اقدام کنم و چیکار کنم ؟

  4. سلام خسته نباشید میخوام تصویر شاخص قرار بدم ی خورده سایزش بزرگ هستش چکار کنم اندازه معمولی بشه لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام وقت بخیر؛
      داخل برخی قالب ها تصاویر شاخص با سایز از پیش تعیین شده ای نمایش داده میشن که ظاهر صفحات رو شکیل و کاربرپسندتر میکنه. اما اگه قالبتون چنین قابلیتی رو نداره خودتون میتونید یک سایز مشخص رو با توجه به نوع سایت و قالب در نظر بگیرید و اندازه طول و عرض تصاویر شاخص رو قبل از آپلود تنظیم کنید.

    1. سلام روزبخیر؛
      در مواقعی که نیاز هست متن به ابتدای سطر بعدی منتقل بشه اما پاراگراف جدید ایجاد نشه Shift + Enter کاربرد داره.
      اما در زمان هایی که کلید Enter رو می زنید یک پاراگراف جدید با تگ

      ایجاد میشه.

  5. سلام
    من برای شمارش بازدید از افزونه استفاده نمی کنم و فقط از کد php استفاده می کنم. حالا میخوام در بخش مدیریت نوشته ها، تعداد بازدیدها نوشته بشه. چطوری این پارامتر رو اضافه کنم؟ (یعنی برعکس مخفی کردن اطلاعات نوشته ها که توضیح دادید، اضافه کردن اطلاعات نوشته ها میخوام)

    1. سلام و احترام؛
      در بخش زمینه های دلخواه یک گزینه تحت عنوان view_count وجود داره که میزان بازدید تقریبی مقاله رو نمایش میده. بر اساس آموزش زمینه دلخواه رو فعال کنید.

  6. سلام
    من مقاله رو می نویسم در سایت وقتی تو دسته بندی رو بخش وبلاگ کلیک می کنم تو سایت منتشر نمیشه مشکل از کجاست؟
    میشه راهنمایی کنید
    ممنون

    1. سلام و احترام؛
      چون صرفا این موضوعات در بخش بلاگ قرار میگیره و باید این دسته بندی رو به منوهای سایتتون هم اضافه کنید تا کاربر بتونه به محتوای این دسته بندی دسترسی پیدا کنه.
      اگر تمایل داشته باشید میتونید از قسمت پیشخوان وردپرس به منوی نمایش زیر منوی سفارشی سازی مراجعه و روی گزینه تنظیمات برگه خانه کلیک کنید. در این قسمت گزینه ای به نام “صفحه اصلی شما نمایش داده می‌شود” وجود داره دارای دو رادیو باتن هستش در صورتی که تمایل دارید آخرین نوشته های منتشر شده در صفحه اصلی هم نمایش داده بشه گزینه “آخرین نوشته‌های شما” رو در حالت فعال قرار بدید.

  7. سلام دوست عزیز
    بزرگترین مشکل من این هست که می‌خواهم پست‌های من در دو صفحه نمایش داده بشه، مثلاً پست‌هایی که مربوط به اخبار هست در صفحه اخبار نمایش داده بشه و اونهایی که مربوط به آموزش هست مثل این پست شما در صفحه آموزش نمایش داده بشه.
    چیکار باید بکنم، قالب من فقط یک صفحه را برای پست‌ها اجازه داده قرار بدم ولی می‌دونم که می‌شه در قسمت کد پوسته‌ها یک صفحه php جدید اضافه کنم ولی بقیش را بلد نیستم.

  8. سلام
    با تشکر از توضیح کاملی که داید
    یک سوال برای من پیش اومده اونم اینکه اگه مثلا 5 تا بخش تو سایت داشته باشیم که بخوایم محتواشونو روزانه عوض کنیم اینو چطوری باید هندلش کرد و براش کد زد!!!؟ /:
    با مبحث پست ها میشه 1 بخششو هندل کرد ولی مدیریت 4تای دیگه چطوری امکان پذیره؟؟؟

  9. سلام ممنون به خاطر مطالبتان من هم سایتم وردپرس است و در قسمت افزودن column shortcodesرا نصب کردم اما وقتی که به قسمت نوشته جدید میروم صفحه ای که برام باز میشود مثل شما نیست یعنی در گوشه دیداری متن ندارد و همینطور قسمت افزودن پروژه چند رسانه ای هم ندارد چه طور باید مانند شما شود؟ ممنون از زحماتتون موفق باشید

  10. سلام
    ببخشید می خواستم بدونم آیا میشه توی یه قالب خبری نوشته ای رو اضافه کنیم بدون اینکه توصفحه اصلی نمایش داده بشه ؟
    ( برای مثال دسته ای جداگانه برای یک سری مطالب ایجاد کنیم )

    1. سلام و احترام؛
      بله شما می تونید محتوای صفحه ای رو به دو حالت تنظیم کنید:
      نمایش یک برگه ایستا
      نمایش آخرین نوشته ها
      اگر حالت” نمایش آخرین نوشته ها” رو فعال کرده باشید محتواتون در صفحه اصلی هم نمایش داده میشه.

  11. سلام

    من سایت خودمو راه اندازی کردم با قالب فلت سام. ولی موقع افزودن نوشته با این صفحه ای که شما گفتید مواجه نشدم و یه صفحه ای واسم آورده که تا حالا ندیدمش و کار باهاش خیلی سخته

    چی کار باید بکنم که این شکلی شه؟

  12. سلام
    من یه سوال داشتم که خیلی گشتم دنبالش و نتیجه ای پیدا نکردم.
    میخوام توی وردپرسبعد از انتشار یه نوشته و زدن دکمه “انتشار “، دیگه صفحه همون نوشته رو برام لود نکنه ، و مستقیما بره به صفحه نوشته جدید ،
    اینجوری سرعت ثبت مطلب بالا میره ، مخصوصلا برای سایت های خبری .
    ممنون میشم راهنمایی کنید .

    1. سلام و احترام؛
      برای دسترسی به نوشته و افزودن نوشته یا باید به منوی نوشته و زیرمنوی افزودن برید یا در ادمین بار (نوار بالای وردپرس) روی آیکن ➕ کلیک کنید و گزینه نوشته رو انتخاب کنید. راه حل دیگه ای برای افزودن نوشته وجود نداره.

  13. سلام
    حدود 2 تا 3 روز پیش یک دفعه تمتم نوشته های سایتم پاک شدن و به جاشون نوشته شده wpr login
    و پیوند های یکتای تمام نوشته ها تغییر کرده چرا؟

  14. سلام روز بخیر .
    من یه مطلب توی سایت گذاشتم و توی صفحه اصلی سایت نوشته ای که زیر عکس شاخص میاره رو چجوری میتونم کنترل کنم که از روی خلاصه برداشته بشه و از وسط متن نوشته نشه؟

    1. سلام روز بخیر؛
      متوجه منظورتون نشدم. اگر ممکنه شفاف تر توضیح بدید و تصویری از مشکلتون ارسال کنید.

  15. سلام ببخشید خسته نباشید | یک سوال داشتم از چه توابع ای میشه استفاده کرد که مثلا من یک نوشته از یک یا چند دسته بندی که بهش تعریف میکنم رو قرار بده و اینکه بجز از خواندن چطور میشه تنظیم کرد که چند نوشته در یک جاه قرار بگیره | ممنون میشم کمک کنید

    1. با سلام دوست عزیز
      متاسفانه متوجه سوال مطرح شده نشدم. اگر منظور خود را به شکل دقیق تری بیان کنید امکان راهنمایی بهتری را خواهم داشت.
      موفق و پیروز باشید

  16. سلام. من میخوام یه نوشته رو زیرمجموعه ی یه برگه کنم. یعنی می خوام به جای اینکه نوشته ها زیر مجموعه بلاگ باشن ، زیر مجموعه یه برگه دیگه ، مثلا درباره ما باشن. چطور باید اینکار رو کنم ؟

    1. سلام روزبخیرغ
      اگه منظورتون رو درست متوجه شده باشم شما می خوایین یک صفحه تعیین کنید و زیر مجموعه یک بخش کلی باشه. برای این مورد می تونید نوشته مد نظرتون رو ایجاد و در فهرستتون تعیین کنید که زیر مجموعه درباره ما هستش. از آموزش زیر کمک بگیرید:
      ساخت فهرست در وردپرس

  17. سلام من یک سوالی دارم ممنون میشم اگر بتونید کمکم کنید.

    من میخوام برای پست های سایتم هر عنوانی که تعریف میکنم اون عنوانو فقط تو صفحه سینگل نشون بده توی صفحه های دیگه مثلا ایندکس یا تگ ها یا سرچ یا… فقط متنی که بصورت اینگلیسی نوشته رو نشون بده.
    یه مثال میزنم تا سوالمو دقیقتر بفهمید.
    فکر کنید یه سایت برای دانلود فیلم های سینمایی هست و عنوان پست هاش مثلا به این شکله: دانلود فیلم سینمایی “the dark knight 2008” ؛ ببینید داخل عنوانش هم حروف فارسی هست هم حروف انگلیسی هم عدد حالا چجوری میشه فقط حروف انگلیسی رو تو صفحه های غیر از سینگل نشون داد؟
    من یکی دوتا سایت دیدم اینجوری بودن.

  18. سلام مشکل نوشته های من اینه که با هر قالبی لمتحان می کنم بازم توی بخش ادیت متن و تب “دیداری” نوشته های متنم ترازبندیش با اینکه در قسمت گزینه قالب ها در حالت پیش فرص هست اما باز هم از چپ و راست خالیه و ترازبندیش از وسطه …تو حالت تمام عرض و canvas هم خیلی شلخته می شه…

  19. سلام روز خوش ..
    یک سوال داشتم میخواستم بدونم برای اینکه در قسمت پیش فرض نوشته ها بخوایم تغییرات اعمال کنیم بعضی گزینه هارو نداره برای اضافه کردن و تنظیمات پیشرفته و اینکه نشون نمیده در یک ضفحه به عنوان مثال یک عدد دکمه است ولی وقتی در قسمت نمایش میرویم ان دکمه پیش فرض وجود دارد چیکار باید بکنم که تمام تنظیمات را بتونم تغغیر بدم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      برخی از عناصر به صورت کد یا شورت کد تعریف میشن در بخشی متنی ادیتور وردپرستون می تونید تمام این موار رو چک کنید که البته اکثرادر قسمت دیداری هم نشونشون میده اگر ممکنه با ارسال تصویر بیشتر توضیح بدید.

  20. با سلام و خسته نباشید
    ببخشید متن پست‌ها در کدام جدول در دیتابیس ذخیره می‌شود؟؟؟
    داخل جدول wp_content نبود

    1. سلام و احترام؛
      محتوای برگه ها، نوشته هاو… در جدول wp_posts ذخیره میشن.

  21. سلام وقتتون بخیر
    قسمت ویرایش برگه های سایت قسمتی داره برای نوشتن دقیقا مثل قسمت افزودن نوشته در وردپرس ولی با پر کردن اون عملا در ظاهر تاثیر نداره و جایی نشون داده نمیشه برام سوال شده آیا ضروریه پر کردن اون قسمت و روی سئو تاثیر داره؟

    1. سلام روزبخیر؛
      دقیقا منظورتون کدوم قسمت هستش؟
      ممکنه روی تصویر نشون بدید؟

  22. من می خوام یه فرم درست کنم با المنتور وقتی کاربر پرش می کنه، فیلدهاش بشینه توی نوشته وردپرس. چطور درست کنم.
    البته افزونه ای هست همچین کاری می کنه می خوام ببینم با المنتور می شه

    1. سلام وقت بخیر؛
      https://mizbanfa.net/blog/cms/wordpress/wordpress-posts
      دسته ای تحت عنوان انواع سیستم مدیریت محتوا(cms) و زیر دسته ای تحت عنوان وردپرس(wordpress) داریم این نوشته یعنی wordpress-postsدر دسته بندی وردپرس منتشر شده و در واقع دسته بندی وردپرس رو داخل منو قرار دادیم.

  23. این مراحل را چگونه انجام دادید؟ یعنی موقعی که یک مقاله را نوشتید، چگونه آن را در دسته بندی وردپرس منتشر می کنید؟
    چون خود قسمت دسته بندی که کلا جداست و نمیشه نوشته را از این طریق زیردسته ای براش انتخاب کرد.

    بیشتر بخوام توضیح بدم الان این دسته بندی که از سایت مپ تون دیدمش قابل هضم هستش
    https://mizbanfa.net/blog/category/cms/wordpress/
    که category هستش.

    حالا این مقاله یا نوشته
    https://mizbanfa.net/blog/cms/wordpress/wordpress-posts/

    را در قسمت نوشتن مقاله چگونه زیر دسته cms/wordpress کردید؟

    1. سلام روزبخیر؛
      هر زمان نوشته یا برگه ای رو ایجاد میکنید در سمت چپ صفحه گزینه ا تحت عنون دسته بندی وجود داره میتونید تعیین کنید این نوشته در کدوم دسته بندی قرار بگیره.

      پیشنهاد میکنم دو مقاله آموزشی زیر رو مطالعه کنید بسیار کاربردی هستند:
      آموزش قدم به قدم افزودن نوشته در وردپرس
      آموزش ایجاد دسته بندی نوشته ها در وردپرس

  24. الان گرفتم چی شد
    یک مسئله ای هست و اون اینکه
    وقتی ما یک دسته بندی رو انتخاب میکنیم مثل بقیه سایت ها فقط یک دسته بندی در انتهای مقاله اضافه می شود
    اما شما وقتی یکی از این موارد رو انتخاب می کنید دقیقا اون مقاله زیرمجموعش میشه

    حالا این مورد تنطیم خاصی دارد؟
    چون برای ما زیرمجموعه نمیشه

    1. سلام روزبخیر؛
      تنظیمات خاصی نداره. اون مواردی که انتهای مقاله مشاهده میکنید برچسب هستن.
      آدرس دسته بندیتون رو در مروگر وارد کنید محتوایی که در این دسته قرار گرفتن رو مشاهده میکنید.

  25. سلام وقتتون بخیر من میخوام وقتی سک نوشته را انتشار میدم در برگه اصلی (Home) در زیر اسلاید شو نمایش داده شود (متن کامل نه لینک آن) ضمنا باید عرض کنم من از صفحه ساز ویژوال کامپوزر استفاده میکنم

  26. سلام
    ممنون از مقاله خوبتون اما هیچ کجا اشاره ای که وارد کردن کلمه کلیدی اصلی،کلمات کلیدی و مترادف کلمات کلیدی که در یواست هست اشاره نکردید. آیا مهم نیستند . چون من فقط از 5 برچسب طبق سئو استفاده کردم و این موارد رو در یواست برای هر پست وارد نکردم . آیا باید وارد بشه و تعدادشون چند تا باید باشه
    تشکر

    1. با سلام دوست عزیز
      افزونه یوآست سئو یک افزونه جانبی است که به شما کمک می کند تا بتوانید وضعیت سئو نوشته خود را مورد بررسی قرار دهید و موارد قرار گرفته در آن یک الزام برای انتشار یک نوشته در وبسایتتان نمی باشد. به همین دلیل است که در این مقاله اشاره ای به افزونه یوآست و موارد مربوط به آن نشده است. مطالعه مقاله فاکتور های سئو و بهینه سازی سایت + آموزش سئو می تواند به شما کمک کند تا با ویژگی های یک نوشته خوب از نظر سئو بیشتر آشنا شوید.
      موفق و پیروز باشید

  27. سلام وقت بخیر
    یکی از مطالب سایت من بعد از انتشار، کپی شده و روی سایت همون مطلب در ادامه مطلب قبل تکرار شده.
    یه کد نوشته به این عنوان [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row] بعد دوباره تکرار شده.
    چطوری میتونم درستش کنم؟

  28. با سلام چیکار کنم تاریخ نوشته در نتایج گوگل نشون داده نشه .
    تو افزونه سئو در قسمت انواع محتوا برای من گزینه تاریخ در پیش نمایش قطعه رو نمیاره که مخفی کنم !!

    1. با سلام دوست عزیز
      شما می توانید از طریق افزونه های مختلف ارائه شده در مخزن وردپرس مثل WP Meta and Date Remover اقدام به پنهان کردن تاریخ نمایید و موارد هایلایت شده در تصویر زیر را به حالت فعال درآورد و تغییرات را ذخیره نمایید. اما لازم است در نظر داشته باشید که عملکرد این افزونه توسط تیم میزبان فا بررسی نشده است و نمی توان به صورت صد در صد در خصوص نحوه عملکرد آن اظهار نظر کرد.
      موفق و پیروز باشید
      حذف تاریخ از نتایج جستجو

  29. ببخشید من میخام در دسته بندی محصولاتم در قسمت پایین متن بزارم اما هرچی میزاریم بالا قرار میگیره میشه راهنمایی بفرمایید؟

    1. سلام و احترام؛
      طبق توضیحات بخش پشتیبانی مخزن وزدپزس دو قطعه کد زیر رو میتونید امتحان کنید: (البته قبل از اعمال هر تغییری بهتره یک بکاپ از سایتتون تهیه کنید.)

      remove_action( ‘woocommerce_archive_description’, ‘woocommerce_taxonomy_archive_description’, 10 );
      add_action( ‘woocommerce_after_shop_loop’, ‘woocommerce_taxonomy_archive_description’, 100 );
      

      و همچنین:

      function av_move_wc_cat_description(){
      ?>
      <script>
      jQuery(window).load(function(){
      jQuery(“.term-description”).insertAfter(jQuery(“.products”));
      });
      </script>
      <?php
      }
      add_action(‘wp_footer’, ‘av_move_wc_cat_description’);
      
  30. سلام و روز بخیر , ممنون از راهنمایی های خیلی مفیدتون
    عذر میخوام من بدنبال یک مطلبی بوودم که متاسفانه در این بخش پیداش نکردم و اگر در قسمت دیگری از سایت ذکر شده ممنون میشم که لینکش رو بدین ودر غیر اینصورت لطفا اینجا برای من پاسخش رو بگذارین
    در مورد گذاشتن باکس بعد از نوشته ها بود سوالم، که چطور اینها رو اضافه کنیم؟
    مثلا در بخش ارتباط با ما، وقتی یک صفحه رو میخوایم برای پر کردن اطلاعاتشون بذاریم،چطور باکس های خالی رو در زیر نوشته هامون قرار بدیم تا در اونها مثلا نام و نام خانوادگی و ایمیل و .. را وارد کنند؟

    1. سلام و احترام؛
      در صفحه ارتباط با ما می تونید یک فرم تماس درج کنید و از طریق اون فرم کاربران قادر به ارتباط با شما خواهند بود.
      تنها کافیه به کمک آموزش زیر یک فرم ایجد کنید و شرت کد مربوط به فرم رو در بخش دلخواهتون در برگه تماس با ما قرار بدید.
      آموزش ساخت صفحه تماس با ما در وردپرس

  31. سلام.وقت بخیر. من به تازگی یک سایت راه اندازی کردم با وردپرس، دو تا پست هم گذاشتم. اما الان چند روزه بخش پیشخوان سایتم نیست که برم داخلش تا بتونم مطلب بگذارم یا هر چیز دیگه.کلا اون نوار بالا که نوشته بود پیشخوتن، سفارشی سازی …. نمیاد. چیکار باید بکنم؟ ممنون از راهنماییتون.

  32. سلام خسته نباشید من دوتا نوشته توی صفحه اصلی قالبم بود که اونارو عوض کردم و تا پیوند یکتاشون رو عوض کردم دیگه رو صفحه اصلیم نیستن و تو نوار های کناری و پست های اخیر نشون داده میشه..
    باید چیکار کنم برگردن صفحه اصلیم؟

  33. سلام.من قالبم خیلی ضعیف بود و نوشته که انتشار می دادم کار نشان داده نمی شد.الان قالب آسترا proرا نصب کردم.حالا یک سوالی داشتم برای نمایش نوشته و برگه نیاز به افزونه ای است .اگه هست لطفا معرفی بکنید

    1. سلام و احترام؛
      خیر بجز افزونه های ارائه شده روی قالب تا زمانی که تصمیم به گسترش قابلیت های قالب نگرفته اید افزونه خاصی نیاز نیست.

  34. سلام /بنده یک عنوان میخوام به نوع کاربری آگهی سایتم اضافه کنم که تولیست انتخاب قرار بگیره /از کدوم قسمت باید این عنوان رو اضافه کنم /سپاس

  35. سلام وقتتون بخیر
    من میخام وقتی یه پست قدمی رو به روز رسانی کنم میخام اون پست به اولین پست بیادیعنی صفحه اول پست اول
    منتهی نمیتونم وارد پوسته قالب بشم و ویرایش کنم ایا افزونه ای هست که بشه این کارو کرد؟ یعنی ویرایش نیاز نباشه با افزونه پست رو به پست اول اورد؟
    بعد یه سوال دیگه یه سری از سایت های فیلم و سریال وقتی عکس شاخص رو میذارن برای پست توی ستون چپ سریال های به روز شده اشون عکساشون فرق داره با عکس شاخص یعنی کشیده میفته و چهره ها خوب میفته توی ستون
    منتهی برای من اینطور نیست هر جای عکس شاخص رو بخاد خودش خودکار میذاره و خوب در نمیادمثلا چهره عکسا نمیفته
    ممنون میشم این دو تا رو راهنمایی کنید بهم

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      می توانید در زمان بروزرسانی تاریخ انتشار محتوا را تغییر دهید تا در ابتدای لیست شما قرار گیرد. در خصوص سوال دوم، این مورد به نوع قالب شما و سایرهای استاندارد آن بستگی دارد و می بایست تصاویر را بر اساس استانداردهای قالب خود طراحی و آپلود کنید.

  36. سلام وقت شما بخیر امیدوارم حالتون خوب باشه ما برای دستهبندی مقالاتمون مشکل داریم یعنی ما در دسته بندی قرار میدیم اما مشکلی که هست اینه که در لینک هامون اثری از دسته بندی وجود نداره میتونید راهنماییمون کنید؟

  37. سلام و خسته نباشید
    .
    من در بلاگ به یک مشکلی خوردم هر کاری میکنم نمیتونم حل کنم. لطفا منو راهنماییم کنید
    .
    مشکلم در لینک نوشته هام هست. به این صورت که نوشته ایجاد میکنم و بعد دسته رو براش تعیین میکنم و انتشار که میزنم لینک نوشته تغییر میکند. به لینک دسته تبدیل می شود طبق عکس.. و بلاگم به نوشته لینک نمیرود.
    مثلا در صفحه اول وقتی قسمت بلاگ می روم وارد یه نوشته میشوم اول میره به دسته بندی بعد نوشته ها میاد بعد به وقتی یکی از نوشته ها را انتخاب میکنم به همون صفحه لینک داده میشه.

    .

    1. سلام و احترام؛
      وضعیت سایت شما را بررسی نمودیم مقاله ها به صورت صحیح نمایش داده می شوند و اختلالی در لینک ها وجود نداشت.
      لینک نمونه ای که ارسال فرموده بودید با خطای 404 مواجه بود.

  38. چطور میتونم قالب و طرح نوشتمو زیباتر کنم .
    ویرایشگر کلاسیک محدودیت داره گوتنبرگ هم خیلی از دوستان توصیه نمیکنند .
    مثلا ایجاد دکمه
    ایجاد یک فهرست در بالای صفحه که با کلیک روی مطالب به قسمت مورد نظر نوشتم بره

  39. سلام وقت بخیر
    من یک مشکلی دارم که وقت استفاده از ویرایشگر المنتور و نوشتن متن تب سایز کلمات و فونت آن وجود ندارد چندین بار النتور را عوض کردم، قالب و وردپرس هم عوض کردم ولی این مشکل رفع نشد.
    باتشکر

  40. سلام
    ببخشید من یه مشکلی ردارم میخواستم بدونم براش راه حلی هست یا نه. ترتیب نمایش مطالب سایت من بر اساس تاریخ بروزرسانی هست و خیلی خوبه اما من بعضی اوقات بعضی از مطالبی که قبلا داخل سایت قرار دادم رو میخوام ویرایش کنم ولی نمیخوام بروزرسانی بشه و به صفحه اول بیاد. مثلا یه غلط املایی و یا هر چیز دیگه ای که در مطلب وجود داره بعد از ویرایش مطلب وقتی دکمه بروزرسانی رو میزنم به صفحه اول میاد. حالا راهی هست که کهبشه مطلب رو ویرایش کرد ولی بروزرسانی نشه. برای تاریخ انتشار همچین قابلیتی هست که میشه ویرایشش کرد اما برای تاریخ بروزرسانی نیست.

    1. سلام و احترام؛
      بله تنها کافیه تاریخ انتشار محتوا رو تغییر ندین و اجازه بدین به شکل قبل باقی بمونه و اگر به صورت خودکار این تاریخ تغییر میکنه میتونید همون تاریخ انتشار قبلی رو مجددا ست کنید.
      در این بخش روی قسمتی که نوشته “انتشار” کلیک و تاریخ رو تنظیم کنید.

  41. سلام وقت شما بخیر
    از شما یک سوال دارم .
    وقتی در ورد پرس یک نوشته جدید ایجاد می کنم بعد از اینکه یک عنوان انتخاب میکنم ، عنوان تبدیل به لینک میشه و روی اون که کلیک کنی یک صفحه دیگه با آدرس جدید شماره2 باز میشه . در این صفحه که باز شده میشه کامنت بگذاریم ولی من میخواهم که کامنت در همون صفحه اولی باز بشه و عنوان نوشته تبدیل به لینک نشه و در سرچ گوگل صفحه اول با کامنت نمایش داده شود.
    ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.
    با تشکر از سایت خوب شما

  42. سلام خسته نباشید
    ۲ تا سوال دارم:
    ۱) می خواستم بدونم چطور نوشته های سایت رو داخل یه صفحه بالا بیاریم؟
    ۲) چطور آیکن دسته بندی رو بالای چنین برگه ای که مقالات داخلش هست باید قرار داد تا بعدش مخاطب بر اساس دسته بندی، مقاله مورد نظرش رو پیدا کنه؟!
    پیشاپیش خیلی ممنونم از راهنمایی تون🙏

  43. سلام وقت بخیر . یه سوال داشتم در قسمت مقالات سایتم اون قسمت که همه مقالات رو نشون میده . متن چکیده مقاله رو به صورت جاستیفای نشون نمیده. ولی تو قسمت سفارشی سازی وردپرس وقتی میزنم که متن کامل رو به جای چکیده نشون بده جاستیفای هست.ولی مشکل متن کامل اینه ک‌نمیخام بیشتر از سه چهار خط نشون بده. لطفا راهنمایی کنید

  44. با سلام ووقت بخیر دیدید سایت که قالب وردپرس انتخاب میشن موقع اضافه کردن عکس همراه نوشته دیگه نمیزنن اطلاعات بیشتر در همان صفحه خانگی نشان میدن افزونه خاصی وجود داره برای این کار؟ یا قالب خود وردپرس تغییر داد و اضافه کرد نمونش بگم مثل سایت فروش انواع گوشی ممنون میشم راهنمایی کنید

  45. سلام
    من می خوام در سایت وردپرسم یک لینک قرار بدم پرسلنم وقتی روی اون لینک کلیک می کنه دسته مشخص که از قبل مشخص شده نوشته تازه بیاید و مطلب ارسال کند
    به طور مثال :
    من یک دسته با نام تحلیل در سایتم درج کردم
    من به پرسنلم یک لینک می دم وقتی لاگین می شود روی لینک کلیک می کنه نوشته تازه بیاید با انتخاب شده دسته تحلیل که از قبل ساختم چطور باید این کار کنم
    می دانم هر دسته یک آیدی جداگانه داره نمی دونم چطوری نوشته جدید بگم از این ایدی هست
    ممنون

  46. با سلام ووقت بخیر من یه صفحه جدید ایجاد کردم و وقتی نوشته جدید ایجاد کردم در صفحه جدیدم نمایش داده نمیشود وقتی میرم تنظیمات صفحه اصلی گزینش میزنم میاد وقتی میزنم روی صفحه جدیدم نمایش داده نمی شود من تنظیمات چه گزینه بزنم تا نمایش داده شود

    1. سلام روزبخیر؛
      هر برگه یا نوشته ای که ایجاد می کنید آدرس منحصر بفردی دارد و با وارد کردن این آدرس در مرورگر، به محتوا دسترسی خواهید داشت.
      شما می توانید برگه صفحه اصلی را به صورت پویا تنظیم کنید تا اخرین برگه ها یا نوشته های منتشر شده در آن نمایش داده شود.

  47. سلام وقتتون بخیر
    پوردپرس وقتی محتوا وطلانی هست و اسکرول میکنم پایین پنهان میشه و دچار مشکل میشم برای گذاشتن نوتیفی یا تغییر هدینگ
    باید چیکار کنم پنهان نشه و همواره اون بالا باشه
    با تشکر

    1. سلام روزبخیر؛
      سید احسان عزیز متوجه سوال شما نشدیم لطفا کمی بیشتر این مشکل را توضیح دهید.

  48. سلام
    وقت بخیر
    من یه سوال داشتم
    وقتی یه نوشته ای مثل مقاله رو در سایت وردپرسی منتشر میکنیم بعد از انتشار تو سایت نوشته
    “موضوع این نوشته را وارد کنید”
    مشکل از چی هست؟ چیو باید کجا وارد کنیم که این نوشته از بین بره؟

    1. سلام و احترام؛
      زمان ایجاد نوشته در ابتدایی و بالاترین فیلد، عنوان مقاله را وارد کنید.

  49. سلام
    تو بعضی قالب ها نوشته به حالت بلوک هست و حالت عادی نشون نمیده
    چطور می تونیم اون حالت رو فعال کنیم؟

    1. سلام و احترام؛
      شما می توانید از ویرایشگر گوتنبرگ به جای ویرایشگر کلاسیک در وردپرس استفاده کنید.

  50. سلام
    نوشته ای را که اضافه میکنم میخواهم نام نویسنده و تاریخ آن نمایش داده نشود. از بخش تنظیمات صفحه نیز تیک های مربوطه را برداشتم اما کماکان در پیش نمایش، نام نویسنده و تاریخ نشان داده می شود.
    در صورت امکان لطفا راهنمایی بفرمائید.

    1. سلام و احترام؛
      در قسمت تنظیمات قالب این موارد قابل پیکربندی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *