آموزش های وردپرس

آموزش نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین

در این مقاله آموزشی قصد دارم تا شما را با نحوه نصب وردپرس روی دایرکت ادمین آشنا کنم تا با استفاده از این آموزش به صورت تصویری و گام به گام اقدام به نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین کنید. همانطور که میدانید وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای سایت ساز می‌باشد که با استفاده از آن قادر به راه‌اندازی و طراحی انواع وبسایت‌های خدماتی، شرکتی، خبری، شخصی، فروشگاهی و … خواهید بود.

توجه : این مطلب آموزشی در تاریخ 21 بهمن 1398 مورد بازبینی و ویرایش قرار گرفته است.

اگه قصد دارین یه سایت خوب داشته باشین اما قادر به راه اندازی اون نیستید، حتما روی لینک زیر کلیک کنید:

راه اندازی سایت به کمک میزبان فا

وردپرس چیست؟!

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای محبوب است که به شما کمک میکنه  بدون هیچ نیازی به دانش برنامه نویسی وب سایت خودتونو با چند کلیک راه اندازی کنید، البته سیستم مدیریت محتواهای زیادی در سرتاسر جهان وجود داره، اما وردپرس به دلیل سادگی و امکانات زیادی که داره تونسته به محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای جهان تبدیل بشه طوری که بیش از 68 درصد از وب سایت‌ها در سرتاسر جهان توسط سیستم وردپرس راه اندازی و مدیریت میشوند. جالبه این رو هم بدونید که مراحل نصب وردپرس در کمتر از پنج دقیقه قابل نصب و راه‌اندازی هستند که به نصب پنج دقیقه‌ای وردپرس معروف است و شاید شما هم اسمش رو شنیده باشید. پس وردپرس این امکان را به شما خواهد داد تا در یک بستر ایمن اقدام به راه‌اندازی وبسایت خود کرده و با اطمینان خاطر به کسب و کار خود بپردازید. به لطف وردپرس امروزه بر اساس آخرین آمار منتشر شده بیش از 68 درصد سایت‌هایی که در کل دنیا وجود دارند و در حال فعالیت می‌باشند توسط وردپرس راه‌اندازی شده‌اند. به لطف همین گستردگی که این روزها در وردپرس میبینیم و روز به روز در حال بیشتر شدن است این سیستم مدیریت محتوا نیز در ایران مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت و همین موضوع باعث شد تا پشتیبان رسمی و سایت‌های خدماتی گوناگونی با ایده‌های مختلف اموزشی، فروشگاهی، خدماتی و پشتیبانی در زمینه وردپرس اقدام به فعالیت کرده و یک جامعه بزرگ را تشکیل دهند. اگر قصد دارید تا بیشتر با وردپرس آشنا شوید پیشنهاد میکنم مقاله وردپرس چیست وچرا باید از آن استفاده کنیم؟ را مورد مطالعه قرار دهید تا به درک جامع و صحیحی از وردپرس برسید. اگر نوع هاست وب سایت شما Cpanel است لطفا به آموزش نحوه نصب وردپرس روی هاست سی پنل مراجعه کنید.

آموزش نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

همانطور که میدانید برای راه‌اندازی وردپرس نیاز به یک سری مفسر داریم تا داده‌ها را پردازش کنند که این مفسرها شامل پایگاه داده Mysql و phpmyadmin می‌باشند و اما برای اینکه این داده‌ها در جایی ذخیره شده و پردازش شوند به یک سرور و یا به عبارتی همان هاست نیاز داریم. در این آموزش از هاست دایرکت ادمین برای نصب وردپرس روی دامنه خودمون استفاده میکنیم که همه این نیازمندی‌ها را در اختیار ما قرار میدهد. بنابراین پس از اینکه هاست و دامنه خود را تهیه کردید و مطمئن شدید که DNS های دامنه به درستی بر روی هاست ست شده و به عبارتی هاست شما به دامنه متصل شده است میتوانید اقدام به نصب و راه‌اندازی وردپرس کنید. دقت داشته باشید که برای اتصال دامنه به هاست ممکن است تا 72 ساعت زمان نیاز باشد که این زمان برای دامنه‌های بین‌المللی کمتر خواهد بود. برای اینکه مطمئن بشوید تا هاست به دامنه متصل شده کافیه تا آدرس دامنه خودتون را وارد کنید اگر با صفحه‌ای شامل Index Of یا خطای 403 و.. که بسته به تنظیمات هاستی که خریداری کردید متفاوت خواهد بود مواجه شدید نشون دهنده اینه که هاست شما به دامنه متصل شده است، اما اگر با صفحه‌ای مواجه شدید که در اون خطای DNS را مشاهده کردید بدونید که هاست شما به دامنه متصل نشده و اگر مدت زمان زیادی از خرید هاست و دامنه میگذره و به عبارتی متصل نشدن اونها بعد از مدت 72 ساعت که غیر معقول هستش بدونید که یک جای کار میلنگه، اولین کاری که باید بکنید اینه که کش و کوکی مرورگر را برای دامنه خودتون خالی کنید چرا که ممکنه به دلیل کش شدن و یا حتی خطا در آی‌پی ISP اینترنت شما تا مدتها نتونید متوجه اتصال هاست و دامنه شوید. اگر مشکل برطرف نشد میتونید با مراجعه به آدرس Host-Tracker به صورت آنلاین نام دامنه‌تون را وارد کنید تا ببینید در چه مکان‌هایی هاست شما متصل شده و یا هنوز متصل نشده است. بعد از حصول اطمینان از اتصال دامنه با ادامه مراحل نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین همراه باشید.

مراحل 18 گانه نصب وردپرس در دایرکت ادمین

در ادامه برای نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین 18 مرحله پیش روی شما خواهد بود که با پشت سر گذاشتن هر مرحله قادر هستید تا اقدام به نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین کنید. عملیات نصب در هاست دایرکت ادمین نیز مشابه همان کارهایی است که در هنگام نصب وردپرس در هاست سی پنل و حتی نصب وردپرس در لوکال هاست انجام میدهیم. یعنی برای نصب وردپرس فرقی نداره که ما از جه محیط و کنترل پنلی استفاده کنیم، چرا که در هر صورت لازمه تا ابتدا آخرین نسخه وردپرس رو دانلود کنیم و در مسیری که قصد نصب داریم آپلود کنیم سپس بعد از اینکه فایل فشرده وردپرس را از حالت زیپ خارج کردیم یک دیتابیس جدید برای سایتمون بسازیم و اطلاعات دستابیس ساخته شده را در مرحله ورود اطلاعات وارد کرده و یا اینکه در صورت عدم تغییر نام فایل کانفیگ وردپرس به صورت خودکار میتونیم تا به صورت دستی با مراجعه به فایل منیجر هاست دایرکت ادمین فایل کانفیگ وردپرس wp-config-sample.php را به wp-config.php تغییر نام داده و اطلاعات دیتابیس را در این فایل وارد کنیم و در نهایت با مراجعه به آدرس سایت که بسته به مسیر مورد نظر برای نصب وردپرس میتونه در آدرس اصلی یا در یک ساب فولدر یا ساب دامنه باشه، اطلاعات کاربری وردپرس را وارد کنیم و در نهایت اقدام به نصب وردپرس در هاست و یا محیط لوکال هاست خودمون کنیم. پس جای هیچ نگرانی نیست و امیدوارم که در این آموزش بتونید از توضیحات و نحوه نگارش متن به درستی استفاده کنید و مراحل نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین رو با کمک هم تا انتها پیش بریم.

قبل از هر کاری ابتدا وارد هاست خودتون شده و به مسیر public_html در File Manager هاست دایرکت ادمین مراجعه کنید. به محض اینکه دامنه شما به هاست متصل میشه و میتونید از هاست خودتون استفاده کنید یک سری فایل‌های پیش‌فرض در کنترل پنل دایرکت ادمین در این مسیر وجود داره که شامل لوگو دایرکت ادمین، فایل index.html هستند بنابراین قبل از شروع به نصب وردپرس در دایرکت ادمین این فایل‌ها را حذف کنید و سپس ادامه مراحل را به ترتیب زیر ادامه دهید.

1. در مرحله اول از نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین بعد از اینکه که مطمئن شدیم دامنه ما به هاست متصل شده به آدرس دامنه خود مراجعه کرده و در مقابل آن از عبارت 2222: استفاده میکنیم، یعنی باید به آدرس site.com:2222 مراجعه کنیم که در اینجا به جای site.com شما باید دامنه خودتونو وارد کنید. پس از مراجعه به این آدرس با تصویر زیر روبه‌رو خواهید شد که مربوط به صفحه ورود هاست‌های دایرکت ادمین است، بنابراین نام کاربری و رمزی که هنگام خرید هاست براتون ایمیل شده را وارد کنید تا به کنترل پنل دایرکت ادمین وارد شوید.

آموزش تصویری نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین

2. در مرحله دوم بعد از اینکه با موفقیت وارد کنترل پنل دایرکت ادمین شدید، مشابه تصویر زیر در قسمت your account روی منوی File manager کلیک کنید تا به صفحه فایل های موجود در هاست خود برای آپلود وردپرس هدایت شوید.

آموزش تصویری نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین

3. در مرحله سوم که وارد فایل منیجر شدید روی public_html کلیک کنید تا به روت هاست خودتون وارد بشید. هر فایل و پوشه ای که در این دایرکتوری قرار بدین با قرار دادن در آدرس سایت قابل دسترسی خواهد بود، به شرطی که پرمیژن‌های پوشه مورد نظر برای عموم در دسترس باشند.

آموزش تصویری نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین

4. در مرحله چهارم بعد از اینکه وارد روت اصلی هاستتون یعنی همون public_html شدید مشابه تصویر زیر در انتهای صفحه دکمه‌ای وجود داره تحت عنوان Upload files to current directory روی اون کلیک کنید تا وارد مرحله آپلود فایل در روت هاست بشین که قصد داریم تا وردپرس را در این مرحله داخل هاستمون آپلود کنیم.

آموزش تصویری نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین

5. در مرحله پنجم بعد از کلیک روی دکمه آپلود به صفحه‌ای که در ادامه تصویر اونو قرار دادم هدایت میشید که در این مرحله میتونید تا در هر بار 8 فایل رو در دایرکتوری‌های مختلفتون در هاست دایرکت ادمین آپلود کنید. کافیه تا روی دکمه انتخاب فایل کلیک کنید و فایلهای خودتون رو برای آپلود شدن از رایانه شخصی انتخاب کرده و در نهایت با کلیک روی دکمه Upload Files که در انتهای صفحه قرار دارد فایل مورد نظر را برای آپلود در هاست دایرکت ادمین انتخاب کنید.

آموزش تصویری نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین

6. در مرحله ششم لازمه تا فایل دریافتی وردپرس را انتخاب کنید تا آپلود شود. در اینجا من چون از قبل آخرین نسخه وردپرس که در حال حاضر روی 4.8 هست رو در سیستم خودم داشتم انتخاب کردم و مشابه تصویر بالا برای آپلود در هاست انتخاب کردم، اما اگر هنوز وردپرس را دانلود نکردید ابتدا به آدرس https://fa.wordpress.org مراجعه کنید و سپس مشابه تصویر زیر آخرین نسخه وردپرس را که با فرمت zip. می‌باشد دانلود کرده و در نهایت در مکانی که قصد دارید تا وردپرس را در آن نصب کنید مشابه نمونه تصویر بالا جهت آپلود انتخاب کنید. بعد از آپلود فایل جزییات موفقیت آمیز بودن مراحل در صفحه‌ای جدید به شما نمایش داده خواهد شد، در صورت موفقیت آمیز بودن مراحله کافی است تا روی دکمه Back کلیک کنید تا به مسیر قبلی در دایرکتوری فایل منیجر دایرکت ادمین هدایت شوید. پیشنهاد می‌کنم تا جهت آشنایی بیشتر و کنترل بهتر روی هاست دایرکت ادمین مقاله دایرکت ادمین چیست را مطالعه کنید. باز هم همون طور که بارها و بارها در مقالات قبلی گفته شده به هیچ وجه وردپرس را غیر از سایت اصلی آن دانلود نکنید، چرا که ممکنه تا نسخه‌های موجود در سایت‌ها دستکاری شده باشند و در آینده باعث ایجاد مشکل برای سایتی که کلی وقت و هزینه پای اون گذاشتید شوند.

آموزش تصویری نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین

7. در مرحله هفتم لازمه تا فایل دریافتی وردپرس را از حالت فشرده خارج کنیم، بنابراین برای این کار مشابه تصویر زیر روی دکمه Extract که در مقابل فایل آپلود شده وردپرس قرار دارد کلیک کنید تا آن را از حالت فشرده خارج کرده و فایل‌های موجود در آن را در هاست برون‌ریزی کنید. با برون ریزی فایل فشرده وردپرس تعداد فایل با فرمت php و سه پوشه با نام‌های wp-includes، wp-admin و wp-content را به همراه چند فایل دیگه با فرمت html و Txt مشاهده خواهید کرد که هر یک از این فایل‌ها و پوشه‌ها بخش خاصی از وردپرس را در خود دارند که با استفاده از انها قادر هستید تا یک وبسایت وردپرسی را مدیریت و کنترل کنید و در صورتی که دسترسی به یکی از این فایل‌ها به هر دلیلی محدود شود سایت به درستی بالا نخواهد آمد، که در بیشتر موارد دلیل این مشکل بخاطر تغییر سطح دسترسی فایل‌ها و پوشه‌های وردپرس از طریق هاست خواهد بود.

آموزش تصویری نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین

8. در مرحله هشتم از مراحل 18 گانه نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین صورت میگیره با کلیک روی دکمه Extract به آن هدایت خواهید شد قادر هستید تا مشابه تصویر زیر فایل‌های موجود در فایل فشرده زیر را مشاهده کنید و مسیر مورد نظر برای آپلود آن در هاست را انتخاب کنید. از آنجایی که در این آموزش ما وردپرس را بر روی آدرس اصلی سایت نصب می‌کنیم باید فایل‌ها رو در روت اصلی هاست یعنی public_html قرار بدهیم، پس همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید در مسیری که قصد دارید تا فایل‌ها در حالت زیپ از اون خارج شوند تغییری ایجاد نکنید. در نهایت روی دکمه Extract کلیک کنید و منتظر بمونید تا عملیات خارج کردن فایل‌های وردپرس از حالت فشرده به اتمام برسد که پس از پایان یافتن مراحل خارج کردن فایل فشرده وردپرس پیغام موفقیت آمیز بودن آن در این مرحله نیز نمایش داده خواهد شد که در این مرحله نیز روی دکمه Back کلیک کنید تا به دایرکتوری قبلی هدایت شوید.

آموزش تصویری نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین

9. در مرحله نهم نکته خیلی مهمی که تو این مرحله پیش میاد و باعث میشود تا برخی از کاربران آماتور و تازه‌کار در این مرحله نتوانند به خوبی وردپرس را نصب کنند این است که بعد از extract کردن فایل وردپرس، فایل ها در یک پوشه به نام wordpress قرار میگیرند و دلیل این کار هم اینه که توسعه دهندگان وردپرس از ابتدا فایل‌ها را در پوشه‌ای با این نام قرار داده و سپس آن را به حالت فشرده جهت استفاده تبدیل میکنند، حالا نکته مهم اینه که اگه بخواین وردپرس رو بر روی دامنتون نصب کنین تمام محتویات وردپرس باید در مسیر Public_html قرار بگیرن، اما در حال حاضر میبینیم که محتویات ما به صورت خودکار داخل پوشه wordpress هستند، بنابراین لازمه تا اونها را به مسیر اصلی در هاست یعنی public_html انتقال دهیم. بنابراین بعد از نصب وردپرس وقتی آدرس رو وارد کنیم سایت ما در آدرسی مشابه http://mizbanfa.org/wordpress در دسترس خواهد بود، همونطور که در ابتدای مقاله اشاره کردم هر پوشه و فایلی که در هاست دایرکت ادمین در مسیر public_html قرار بگیره کافیه تا برای مشاهده اون بعد از آدرس سایت یک کاراکتر / زده و در نهایت نام فایل یا پوشه رو وارد کنیم، برای وردپرس نیز به همین شکل خواهد بود، یعنی وقتی فایل‌های وردپرس در داخل پوشه wordpress قرار دارند سایت شما داخل این پوشه بالا میاد. بنابراین لازمه تا فایل‌های موجود در پوشه wordpress را به روت اصلی هاست دایرکت ادمین یعنی همون public_html انتقال دهیم. برای انتقال فایل‌ها در دایرکت ادمین کافیه تا مشابه تصویر زیر در فایل منیجر هاست به مسیر /public_html/wordpress/ مراجعه کنید و سپس بعد از انتخاب کلیه فایل‌ها مشابه تصویر زیر روی دکمه Add to Clipboard کلیک کنید تا برای انجام عمل انتقال انتخاب شوند.آموزش تصویری نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین

10. در مرحله دهم پس از انتخاب فایل‌ها یک مرحله به عقب برمیگردیم، یعنی به مسیر public_html در فایل منیجر هاست دایرکت ادمین مراجعه میکنیم و برای انجام عمل انتقال فایل‌های وردپرس مشابه تصویر زیر روی دکمه Move Clipboard Files here کلیک میکنیم، پس از کلیک روی این دکمه باکسی در مرورگر به ما نمایش داده میشود که تایید انجام انتقال را از ما میخواهد، بنابراین روی دکمه OK کلیک کنید تا فایل‌ها منتقل شوند. پس از انتقال موفقیت آمیز فایل‌ها وارد مرحله بعد خواهیم شد.

آموزش تصویری نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین

11. در مرحله یازدهم از مراحل 18 گانه نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین نوبت به ساخت پایگاه داده و یا همون دیتابیس وردپرس میرسد که برای ذخیره داده‌ها و اطلاعات سایت همگی در دیتابیس ما ذخیره خواهند شد، بنابراین مشابه تصویر زیر برای ساخت دیتابیس به صفحه اصلی کنترل پنل دایرکت ادمین که با کلیک بر روی آیکون Home قابل دسترسی است کلیک کنید، بعد از اینکه وارد صفحه اصلی کنترل پنل دایرکت ادمین شدید مشابه تصویر زیر در صفحه اصلی روی منوی MySQL management کلیک کنید تا به صفحه مدیریت پایگاه داده وردپرس وارد شوید. در این صفحه قادر خواهید بود تا دیتابیس‌های ساخته شده در هاست دایرکت ادمین را مدیریت و کنترل کنید.

آموزش تصویری نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین

12. در مرحله دوازدهم  همونطور که در تصویر مشاهده میکنید قادر خواهید بود تا لیستی از پایگاه داده‌های ساخته شده در وردپرس را مشاهده کنید، اما از آنجایی که هاست ما به تازگی تهیه شده و هیچ دیتابیسی در اون ساخته نشده عبارت No data to show در بخشی که میتونید دیتابیس‌ها رو ببینید نمایش داده میشود. پس برای ساخت پایگاه داده جدید در وردپرس روی دکمه Create new Database کلیک کنید تا وارد مرحله ساخت پایگاه داده وردپرس در دایرکت ادمین شوید.

آموزش تصویری نصب وردپرس در دایرکت ادمین

13. در مرحله سیزدهم میتوانید اطلاعات پایگاه داده خود را وارد کنید. بنابراین مشابه همون چیزی که در تصویر زیر میبینید به ترتیب زیر عمل کنید تا پایگاه داده خودتونو برای وردپرس ایجاد کنید. در این مرحله دقت کنید که اطلاعات وارد شده را به درستی وارد کنید و نسبت به بزرگی و کوچکی حروف دقت کافی را داشته باشید، چرا که با کوچکترین اشکالی در نام پایگاه داده، نام کاربری پایگاه داده و رمز پایگاه داده وردپرس نصب نخواهد شد و دچار مشکل خواهید شد. بنابراین هنگامی که اطلاعات ذکر شده در این مرحله را وارد میکنید سریعا از آنها در یک فایل متنی کپی بگیرید تا دچار مشکل نشوید، همچنین بعد از نصب وردپرس این اطلاعات را در جای مهمی یادداشت کنید تا فراموش نکنید، در آینده ممکن است تا به آنها احتیاج پیدا کنید.

آموزش نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین

Database Name: این بخش شامل نام پایگاه داده وردپرس شماست، بنابراین کافیه تا مشابه نمونه تصویر زیر نام پایگاه داده خودتونو به جای اون وارد کنید که در اینجا نام پایگاه داده ما Mizbanorg_web می‌باشد. دقت کنید که نام پایگاه داده به حروف بزرگ و کوچک حساس می‌باشد. و نکته دیگه اینکه نامی که در فیلد دیتابیس وارد میکنید دارای پیشوند نام دامنه شما میباشد که در اینجا پیشوند ما mizbanorg است که بسته به نام دامنه و یا نامی که هاستینگ شما هنگام خرید هاست برای شما اختصاص داده است متغیر خواهد بود.

Database Username: این بخش نیز شامل نام کاربر پایگاه داده وردپرس می‌باشد، در اینجا من برای نام پایگاه داده و نام کاربری پایگاه داده یکسان استفاده کردم اما شما حتما حتما حتما سعی کنید تا از نام متفاوتی برای افزایش امنیت در این مرحله استفاده کنید تا نام کاربری پایگاه داده با نام پایگاه داده متفاوت باشد.

Username Password: در این فیلد نیز رمز مورد نظر برای پایگاه داده خودتونو وارد کنید. رمز شما باید یک رمز قوی باشد که شامل حروف بزرگ، حروف کوچک، کاراکترهای خاص و اعداد باشد تا هرکسی قادر نباشد تا به اطلاعات دیتابیس شما دسترسی پیدا کند. پیشنهاد می‌کنم با استفاده از دکمه Random که در مقابل این فیلد قرار داره از رمز تصادفی که هاست دایرکت ادمین در اختیار شما قرار خواهد داد استفاده کنید.

Confirm Password: در این فیلد نیز مجددا رمز عبور خودتونو وارد کنید. اگر از دکمه Random استفاده کرده باشید هر دو فیلد رمز و تکرار رمز به صورت خودکار وارد خواهند شد.

حالا بعد از اینکه اطلاعات پایگاه داده خودتونو وارد کردید مشابه تصویر روی دکمه Create کلیک کنید و منتظر بمانید تا پایگاه داده شما ساخته شود.

14. در مرحله چهاردهم بعد از اینکه دیتابیس خودتون رو ساختید حال کافیه آدرس اصلی سایت را برای نصب وردپرس باز کنید، در این مرحله مشابه تصویر زیر با صفحه‌ای مواجه خواهید شد که توضیحاتی مبنی بر تغییر نام فایل کانفیگ وردپرس را نمایش خواهد داد در صورتی که فایل wp-config-sample.php در این مرحله به هر دلیلی به صورت خودکار تغییر نام نداد و مشکلی در اون پیش اومد کافیه تا وارد فایل منیجر هاست خودتون شده و با استفاده از گزینه Rename که در مقابل فایل قرار داره اونو به wp-config.php تغییر نام بدهید، حالا همونطوری که در تصویر مشاهده میکنید کافیه تا بعد از اینکه توضیحات رو به صورت کامل خوندید روی دکمه بزن بریم! کلیک کنید تا به مرحله بعدی هدایت شوید که در اون لازمه تا اطلاعات دیتابیس وردپرس خودتون رو وارد کنید.

آموزش نصب وردپرس در دایرکت ادمین

15. در مرحله پانزدهم مشابه تصویر زیر اطلاعات پایگاه داده را که در مراحل قبل، یعنی مرحله سیزدهم ساختیم را در اینجا وارد کنید. این اطلاعات شامل نام پایگاه داده، نام کاربری پایگاه داده، رمز انتخاب شده و… برای پایگاه داده وردپرس می‌باشد. همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید به ترتیب این داده‌ها را بر اساس توضیحاتی که در ادامه شرح خواهم داد تکمیل کنید.

آموزش تصویری نصب وردپرس در دایرکت ادمین

نام پایگاه داده: در این بخش باید نام پایگاه داده خودتون رو که در مرحله سیزدهم ساختید وارد کنید، در اینجا ما نام پایگاه داده‌مون رو mizbanorg_web انتخاب کردیم، شما هم هر نامی که برای پایگاه داده و دیتابیس وردپرس خودتون انتخاب کردید در این فیلد وارده کنید.

نام کاربری: در این بخش هم باید نام کاربر پایگاه داده وردپرس خودتون را وارد کنید. در اینجا هم من از نام mizbanorg_web انتخاب کردم، اما همونطوری که در مرحله ساخت دیتابیس گفتم دقت کنید که نام پایگاه داده و نام کاربری پایگاه داده یکی نباشن تا دیتابیس شما از امنیت بالاتری برخوردار باشد.

رمز: در این فیلد نیز رمزی که برای پایگاه داده وردپرس خودتون انتخاب کردید رو در اینجا وارد کنید. برای رمز پایگاه داده هم تکرار میکنم که سعی کنید موقع ساخت دیتابیس از یک رمز خیلی خیلی قوی استفاده کنید که به راحتی قابل حدس زدن هم نباشد.

میزبان پایگاه داده: این فیلد رو با همین نام که هست باقی بزارید و چیزی به اون اضافه یا کم نکنید.

پیشوند جدول: ابتدا بیایید بررسی کنیم که پیشوند جدول چی هست و چه کاربردی برای ما خواهد داشت؟! همونطور که میدونید هر سایتی دارای یک پایگاه داده میباشد که اطلاعات حیاتی سایت در اون ذخیره میشه و با ایجاد ارتباط بین پایگاه داده و فایل‌های موجود در هاست اطلاعات پردازش میشوند و تصاویر از فایل منیجر لود میشوند و از سمت دیگه اطلاعات سایت همچون مطالب، دسته‌بندی، تنظیمات و… کلیه اطلاعات پردازشی که در دیتابیس ذخیره میشوند لود شده و در نهایت یک سایت برای ما بارگزاری میشود. حالا هر کدوم از این اطلاعاتی که در پایگاه داده وردپرس وجود دارند در واقع پایگاه داده به عنوان مغز وردپرس و واحد پردازش مرکزی اون هست که خوراک هکرها و سوءاستفاده‌کنندگان از یک سایت میباشد. حالا وردپرس برای اینکه بیاد و از سرقت اطلاعات جلوگیری کنه و کاری کنه تا مراحل دسترسی به اطلاعات موجود در دیتابیس یک مرحله بیشتر امنیتشون بالاتر بره اومده و از پیشوند جداول استفاده کرده، در حالت عادی این پیشوند روی _wp قرار داره اما برای اینکه امنیت پایگاه داده سایت خودتون رو ارتقا بدین پیشنهاد می‌کنم تا از یک پیشوند دلخواه برای پایگاه داده وردپرس استفاده کنید. اگر سایت شما مدتی هست که راه‌اندازی شده جای هیچ نگرانی نیست، چرا که شما قادر خواهید بود تا به راحتی پیشوند جداول وردپرس را تغییر بدهید که در آموزش‌های آتی به نحوه تغییر پیشوند جداول در وردپرس خواهم پرداخت.

حالا بعد از اینکه فیلدهای این مرحله را طبق توضیحات ارائه شده وارد کردید روی دکمه فرستادن که در تصویر بالا هم مشاهده می‌کنید کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

16. در مرحله شانزدهم صفحه زیر برای شما باز خواهد شد، در صورتی که اطلاعات مرحله پانزدهم یعنی، نام پایگاه داده، نام کاربری پایگاه داده، رمز پایگاه داده، میزبان پایگاه داده و جدول پایگاه داده وردپرس را به درستی وارد کرده باشید صفحه زیر به عنوان تاییدیه‌ای از صحت مراحل برای شما باز خواهد شد، کافی است تا روی دکمه اجرای نصب کلیک کنید تا به مرحله بعد که شامل اطلاعات ورودی سایت می‌باشد هدایت شوید.

آموزش تصویری نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین

17. در مرحله هفدهم لازمه تا اولین کاربر را در سایت خودمون بسازیم و اطلاعات پایه سایت که شامل نام سایت، نام کاربری مدیرکل، ایمیل و.. می‌باشد را تعیین کنیم. بنابراین برای این منظور آدرس اصلی سایت خود را باز کنید تا مشابه تصویر زیر به صفحه‌ای به همین شکل هدایت شوید، سپس بر اساس توضیحات زیر فیلدهای هر بخش را تکمیل کنید.

آموزش نصب وردپرس در دایرکت ادمین

عنوان سایت: در این فیلد عنوانی که برای سایت در نظر گرفتید وارد کنید. این عنوان همون Title وبسایت شما رو تشکیل میده که با مراجعه به صفحه اصلی سایت در عنوان صفحه مرورگر نمایش داده خواهد شد.

نام کاربری: نام کاربری مدیر سایت رو در این فیلد وارد کنید. در نگهداری و حفظ این نام کاربری دقت کافی داشته باشید چرا که برای ورود به پیشخوان وردپرس و مدیریت سایت با این نام کاربری نیاز داریم، اما زیاد نگران نباشید در صورت فراموشی نام کاربری از طریق ایمیل در وردپرس میتونید وارد شوید که البته در صورت غیرفعال کردن این قابلیت باید از طریق دیتابیس برای بازیابی اطلاعات ورود استفاده کنید که در مقالات بعدی به نحوه این کار خواهم پرداخت.

رمز انتخابی: رمز مورد نظر برای ورود به محیط پیشخوان وردپرس رو وارد کنید. سعی کنید تا از یک کلمه عبور قوی که شامل اعداد، سمبل‌ها و حروف بزرگ و کوچک میشه استفاده کنید تا سایت شما از امنیت بالایی برخوردار باشد.

ایمیل: در این فیلد هم ایمیل خودتونو وارد کنید. از این ایمیل برای اطلاع‌رسانی وردپرس و موارد دیگه همچون بازیابی رمز عبور وردپرس استفاده میشه که در مقاله‌های بعدی به صورت مفصل در مورد اون بحث خواهیم کرد.

با فعال و غیرفعال کردن تیک گزینه نمایش به موتورهای جستجو هم میتونید وضعیت ایندکس سایت در موتورهای جستجو رو کنترل کنید. اگر تمایلی ندارید تا فعلا سایت ساخته شده توسط شما در موتورهای جستجو ایندکس شود میتونید تا تیک این گزینه را برای این کار غیرفعال کنید.

بعد از اینکه کلیه فیلدها را به درستی پر کردید روی دکمه راه‌اندازی وردپرس کلیک کنید تا عملیات نصب وردپرس از طریق پایگاه داده به مراحل پایانی خود رسیده و وردپرس روی سایت شما نصب شود.

18. در مرحله هجدهم پس از کلیک روی دکمه راه‌اندازی وردپرس لحظاتی صبر کنید، در این حین که خیلی هم کوتاه هستش میتونید یک نوشیدنی صرف کنید، البته این مدت زمان خیلی خیلی کم هستش و به انتهای نوشیدنی خنک و خوشمزه خودتون در گرمای تابستون نخواهید رسید، حالا بعد از اینکه عملیات نصب کامل شد مشابه تصویر زیر پیغام موفقیت آمیز بودن عملیات نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین را مشاهده خواهید کرد.

آموزش تصویری نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین

حال همانطور که در تصویر مشاهده میکنید عملیات نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین به درستی به پایان رسیده است و میتوانید با کلیک روی دکمه ورود اطلاعاتی که شامل نام کاربری و رمز عبور می‌باشد و آنها را در مرحله هفدهم وارد کرده‌اید را وارد کنید تا به پیشخوان وردپرس هدایت شده و از دنیای آزاد وردپرس لذت ببرید.

در این آموزش به صورت تصویری و گام به گام تونستیم مراحل نصب وردپرس روی هاست دایرکت ادمین را پیش بریم و اقدام به نصب و راه‌اندازی وردپرس در هاست دایرکت ادمین کنیم. اگر در هنگام نصب وردپرس روی دایرکت ادمین در هر یک از مراحل با مشکلی مواجه شدید یا سوالی برای شما پیش اومد میتونید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما دوستان وردپرسی باشم.
4.3/5 - (61 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۰۶ دیدگاه ها

  1. سلام.من مراحل رو بادقت طی کردم ولی خطای “لطفا سایت خود را به پوشه public_html”انتقاد دهید میاد.البته همه فایل هارو به پوشه اصلی منتقل کردم

    1. سلام
      برای اینکار همونطور که در آموزش گفته شده باید کلیه فایل‌هایی که داخل پوشه wordpress که دانلود کردید وجود داره را به پوشه public_html منتقل کنید و بعد اقدام به نصب وردپرس کنید.
      اگر این پیغام رو الان نشون میده همچنان محتویات کلی وردپرس را به public_html منتقل کنید. سپس به دیتابیس مراجعه کرده و آدرس‌های موجود در دیتابیس وردپرس را که در جدول wp_options قرار داره به‌روزرسانی کنید.
      موفق باشید.

      1. ناموسا دمتون گرم سه روز هیچی نفهمیدم ولی با آموزشای شما تو دو دقیقه درستش کردم

  2. با سلام،
    بنده فایل های وردپرس رو در پوشه public_html کپی کردم و سپس اطلاعات پایگاه داده رو هم در فایل wp-config-sample.php وارد کردم و اسم این فایل رو از wp-config-sample.php به wp-config.php تغیر دادم. ولی مشکل من از اونجایی شروع میشه که وقتی وارد سایت میشم و اقدام به نصب وردپرس می کنم صفحه بالا نمیاد و با ارور زیر مواجه میشم:

    دامنه هم ثبت و تایید شده .

      1. سلام، این خطا به دلیل متصل نبودن دامنه به هاست هست. مدتی منتظر بمونید درست میشه در غیر این صورت اگر تا 48 ساعت درست نشد با پشتیبانی هاستینگ در ارتباط باشید.

    1. سلام.منم همین مشکلو دارم میخواستم بدون مشکلتون حل شد؟؟اگه حل شد چطوری؟

      1. سلام روزبخیر؛
        دامنه های ملی (IR) حدود 2 تا 48 ساعت بعد از ثبت توسط ایرنیک تایید و فعال میشن. بعد از اون باید نیم سرور هاست رو روی دامنه ست کرد که 6تا 12 ساعت زمان بر هستش.
        اما دامنه های بین الملی 10 دقیقه تا 2 ساعت بعد فعال میشن و نیم سرورهاشون هم سریع تر ست میشه. اعلان دریافتی شما داره میگه نیم سرورهای هاستتون هنوز ست و نشر نشده.

  3. با سلام
    آموزش را کاملا خوندم با اینکه چیزی از وردپرس بلد نبودم اما متوجه نشدم چجوری وردپرس با پایگاه داده اتصال داده میشه؟
    مرحله 14 از کجا باید این صفحه باز میشه؟ باید داخل مرورگر آدرس خاصی بزنیم؟

    1. سلام، بعد از وارد کردن اطلاعات پایگاه داده که در هاست ساختید وردپرس به دیتابیس وصل خواهد شد. مرحله 14 رو هم کافیه به آدرس دامنه خودتون مراجعه کنید تا نمایش داده بشه. کلیه مراحل را طبق توضیح پیش برید.

      1. سلام من همه رو زدم دیتابیس هم ساختم ولی میرم آدرس سایت بالانمیاد چیکار کنم که بعد بخوام رو بزن بریم بزنم اصن اون صفحه نمیاد لطفا کمکم کنید

        1. سلام روز بخیر؛
          آیا دامنه فعال شده؟
          نیم سرورهای هاستتون رو دامنه ست و نشر شده؟

  4. سلام. منم همه کارارو میکنم ولی وقتی ادرس سایتم رو سرچ میکنم تا وارد صفحه وردپرس بشم با ارور دسترسی به این سایت امکان پذیر نیست روبرو میشم

  5. سلام
    من بعد از نصب ووردپرس و هنگام نصب افزونه هام این اخطار رو بهم میده
    Warning: یک خطای غیرمنتظره رخ داد. ممکن است مشکل از WordPress.org یا تنظیمات سرویس‌دهنده شما باشد. اگر کماکان این مشکلات ادامه داشت، لطفا سری به انجمن‌های پشتیبانی بزنید. (وردپرس نتوانست ارتباطی امن با سایت WordPress.org برقرار کند. لطفا با مدیر سرور خود تماس بگیرید.) in /home/kalhor/domains/kalhorglass.ir/public_html/wp-includes/update.php on line 53

  6. سلام وقت بخیر تا مرحله 13 میام ولی در مرحله 14 ارور میده سرور پیدا نشد لطفا راهنمایی کنید

  7. با سلام تا مرحله 13 انجام دادم ولی بعدش که آدرس سایت رو میزنم ارور ERR_NAME_RESOLUTION_FAILED میده.

  8. سلام، خسته نباشید.
    آموزشتون واقعا کمک کننده بود. در سایه رحمت الهی موفق و پیروز باشید

  9. سلام
    دست مریزاد
    تو هر مرحله شما رو دعا کردم
    چرا که هم روان بود
    هم با توضیحات کافی و فوق العاده.
    انشالله که توی کار آزادتون موفق و موید باشید و
    خدا قوت

  10. بدون هیچ مشکل نصب شد با راهنمایی و اموزش شما.خدا قوت انرژی گذاشتین و نکته به نکته رو توضیح دادین.همیشه پر انرژی و شاد و موفق باشین 🙂

  11. سلام و عرض ادب
    خیلی خیلی خیلی از توضیحات کامل و باجزییات شما متشکرم بنده هیچ اشنایی نسبت به ثبت سایت نداشتم ولی با توضیحات دقیق و صحیح شما توانستم سایتم را راه اندازی نمایم. بدون هیچ خطا و ایرادی . تنها با دقت مراحلی را که فرمودین انجام دادم ممنون از شما
    یک دنیا سپاس از مطلب بی نقص و دقیقتون.

  12. سلام
    من تا مرحله 13 رو به درستی رفتم ولی مرحله 14 وقتی میخوام وارد سایت شم میگه همچین سایتی وجود ندارد چیکار کنم

    1. سلام و احترام؛
      این مورد می تونه چندین دلیل داشته باشه:
      1. دامنه شما فعال نیست.
      2- دامنه فعاله اما نیم سرورهای هاست ست و نشر نشدن
      3- نیم سرورهاتون رو ست کردید اما هنوز نشر نشدن
      4- نیم سرورها اشتباه ست شده

  13. ممنون بسیار کامل و ساده توضیح داده شده بود و من که از نصب وردپرس وحشت داشتم به راحتی انجامش دادم

    1. سلام.در دایرکت ادمینهای هاست های مخصوص دانلودتون، نصب خودکار وردپرس وجود نداره؟؟نصب بصورت دستی خیلی سخت هست و خیلی هم زمان بر.

      1. سلام روزبخیر؛
        به صورت پیش فرض امکان نصب وردپرس در هاست دانلود وجود نداره چون فاقد دیتابیس هست.

  14. سلام وقت بخیر
    ما اگر پیشوند جداول رو هنگام نصب وردپرس تغییر ندهیم مشکلی از بابت امنیت سایت وردپرسی مان پیش میاید؟
    تشکر

    1. سلام روزتون بخیر
      خب این پیشوند پیش فرض هستش و اگر قرار بر هک باشه طبیعتا خیلی راحت حدس زده میشه.
      با تغییر پیشوند میتونید یه لایه امنیتی ایجاد کنید.

  15. سلام
    خیلی ممنونم از راهنمایی جامع و کاملتون
    خیلی عالی بود
    فقط یه مشکلی که برای من پیش اومد این بود که بعد از نصب وردپرس وقتی آدرس سایت رو میزدم صفحه خوش آمد گویی وردپرس رو نشون نمیداد…
    علتش این بود که تو روت هاست دو تا فایل index.php و index.html داشتم. برای شروع به نصب باید فایل php خونده بشه اما از اونجایی که دیفالت اجرای فایل index روی html در هاست ست میشه، نمیتونست فایل php رو در ابتدای کار بخونه
    برای همین باید index.html رو تغییر نام میدادم تا مشکلم حل بشه
    خیلی خوب میشه اگر برای راهنمایی بیشتر این نکته رو هم به آموزش جامعتون اضافه کنید
    تشکر

    1. سلام مرضیه عزیز؛
      ازتون ممنونم که اطلاعاتتون رو به اشتراک میذارید. 🌹🌹

    2. خدا خیرت بده کلی درگیر بودم سر این. کامننتون که خوندم انجام دادم حل شد مشکلم.

    1. سلام وقتتون بخیر؛
      از مسیر File manager به دایرکتوری public_html برید. داخل این بخش باید فایل ها رو آپلود کنید.
      روی دکمه Upload files to current directory کلیک کنید و نهایتا فایل zip مربوط به نصب وردپرس رو آپلود کنید. 🙂

  16. با سلام.
    من تا مرحله ۱۴ رو میرم اما موقعی که آدرس سایت رو توی فایرفاکس یا مرورگر دیگه ای که باز میکنم این ارور رو میده:
    Hmm. We’re having trouble finding that site.

    We can’t connect to the server

    و یه چیز دیگه اینکه الان دو تا هاست به اسم دامنه ام ثبت شده آیا این مشکلی درست میکنه؟؟؟
    ممنون

    1. سلام و احترام؛
      نیم سرورهای هاستتون باید روی دامنه ست بشه.
      نیم سرور هر هاست روی دامنه ست شده باشه ، اطلاعات همون هاست فراخوانی میشه. من الان چک کردم سایتتون در دسترس بود.

  17. سلام خسته نباشید بابت پست عالیتون
    من مطمئن نبودم که دامین ثبت شده یا نه ولی وردپرس رو نصب و پایگاه داده ایجاد کردم بعدش متوجه شدم که هنوز دامین تایید نشده
    الان چیکار کنم؟وردپرسی که نصب کردم رو پاک کنم یا چی؟
    ممنون میشم از کمکتوون

    1. سلام و احترام؛
      می تونید تا زمان فعال شدن دامنه منتظر بمونید، بعد نیم سرورهاست رو روی دامنه ست کنید.
      هر زمان نیم سرورها ست و نشر بشن وردپرسی که نصب کردید از طریق دامنه قابل رویت میشه.
      نیازی به حذف وردپرس از هاست نیست 😊

  18. سلام خسته نباشید، من بعد از اپلود گزینه ای برا خارج کردن حالت زیپ نداره! مشکل از فایل زیپه یا هاست؟ مرسی

  19. سلام وقت بخیر. ممنون بابت اموزش خوبتون

    من مشکلی در نصب دارم. پوشه wordpress رو در public_html اکسترکت کردم و ادرس سایت رو به شکل domin.ir/wordpress که میزنم صفحه راه اندازی ورد پرس میاد ولی وقتی محتویات پوشه رو مستقیم یه public_html انتقال میدم صفحه دایرکت ادمین میاد که این پیغام داخلشه To change this page, upload your website into the public_html directory
    چند بار امتحان کردم همه فایل ها درست هستن حتی دامین و دیتابیس رو پاک کردم دوباره ایجاد کردم ولی مشکل ام حل نشد. لطفا راهنمایی میکنید

    1. سلام روزبخیر؛
      دقت داشته باشید محتویات مربوط به وردپرس بایدمستقیما در public_html باشه. اگر به این شکل domin.ir/wordpress اقدام کنید در واقع وردپرس رو توی ساب فولدر نصب کردید.
      محتویات پوشه wordpress (که بعد از عملیات اکسترکت روی هاست ایجاد شده) را انتخاب ، روی دکمه move بالای صفحه کلیک کنید و در نهایت همه فایل و فولدرها را به public_html منتقل کنید.
      دقت کنید

  20. سلام.
    با اینکه فایل‌های وردپرس رو مستقیما توی public_html آپلود کردم، بازم ارور 404 می‌گیرم.

    1. سلام روزبخیر؛
      آدرس دهی سایتتون به چه شکل هستش؟
      فایل هاتون سالمن؟
      دقیقا تمام فایل ها باید در مسیر روت باشن نه دایرکتوری دیگه ای و اینکه چک کنید بسته نصبی وردپرستون سالم بوده باشه و اطلاعات روی هاست ناقص نباشن.

  21. سلام من تمامی مراحل رو انجام دادم حتی چک هم کردم
    داخل public_html اپلود کردم و extract کردم . از پوشه دراوردم و توی خود public_html ریختم فایل نصبی رو پاک کردم
    اما بازم ارور میاد:
    To change this page, upload your website into the public_html directory
    باید چیکار کنم؟

    1. سلام و احترام؛
      این ارور اصولا در هاست های رایگان، هاست هایی که لیمیت ساخت دیتابیس دارن و یا هاست هایی که دارای سقف مجاز برای دیتابیس هستن رخ می ده. اگر سرویستون قابلیت ساخت دیتابیس رو داره و رایگان نیست بررسی کنید اون تعداد مجاز دیتابیس هایی که می تونید ایجاد کنید چند عدد هستش بعد تعداد دیتابیس هایی که ایجاد کردید رو بررسی کنید موارد اضافی رو حذف کنید .

  22. واقعااا لازم دونستم اینجااز آموزش ساده و قابل فهمتون تشکر کنم
    فوق العاده بود
    ممنون

  23. سلام من تمام مراحل رو روفتم و دیتا بیس هم ساختم اما هنگام زدن دامنه . ورد پرس رو برام نمیاره و این رو می نویسه server IP address could not be found.
    چیکار کنم گیر کردم

    1. سلام روزبخیر؛
      بررسی کنید دامنه تایید و فعال باشه.
      نیم سرورهای هاست روی دامنه ست و نشر شده باشه.

  24. سلام خسته نباشید
    من مراحل رو طی کردم اما وقتی آدرس وبسایتم رو در مرورگر وارد میکنم پیجی با این مضمون بالا میاد:

    Something amazing will be constructed here…
    To change this page, upload your website into the public_html directory.
    مشکل چیه؟

    1. با سلام دوست عزیز
      به منظور رفع این ارور شما باید فایل های index.html ،index.htm ،default.htm موجود روی هاست خود را پاک نمایید.
      موفق و پیروز باشید

      1. واقعا عالی یک روزه به هاستم تیکت زدم هنوز جواب نداده
        فقط فایل index.html را تغییر نام دادم درست شد
        سپاس گذارم

  25. سلام
    من سایتم آوردم بالا حالا یه قالب و چنتا پلاگین داره یه کم فضای ورد پرس واسم نامونس شده میشه پاکش کنم بعدا اگر خاستم پلاگین و قالب رو نصب کنم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      اگر قالب و افزونه مورد نظرتون بلااستفاده هست و در ردپرس فعال نیست پاک کردنشون مانعی نداره.

  26. با سلام و خدا قوت
    واقا دم همتون گرم
    با توجه به آموزشهای خوبی که دادین من به راحتی نصبش کردم
    ان شا الله در تمامی مراحل زندگی موووووووفق و پیروووووووز باشید …
    با سپاس

    1. سلام احترام؛
      سپاس از لطفی که به مجموعه دارید.
      خوشحالیم آموزش کاربردی واقع شده 🌼

  27. سلام وقت بخیر ممنون از آموزشهاتوون برای توی مرحله بعد از آپلود ورد پرس گزینه extract نداره که بتوونم این کارو انجام بدم لطفا راهنماییم کنیید؟ ممنون

    1. سلام روزبخیر؛
      موس رو به سمت فایل ببرید منویی نمایش داده میشه که داخلش گزینه extract موجوده.

  28. سلام وقت به خیر
    من تا مرحله 13 رفتم ولی آدرس سایت رو که میزنم همچین نوشته ای میاد
    To change this page, upload your website into the public_html directory

    1. سلام وقت بخیر؛
      وردپرس رو مستقیما داخل public_html نصب کردید یا دخل پوشه؟
      احتمالا موقع اکسترکت وردپرس ، اطلاعات همچنان ذاخل پوشه باقی مونده این محتویات باید به مسیر اصلی منتقل بشه.

    2. با سلام دوست عزیز
      با توجه به محتوای ارور چنین برداشت می شود که شما سایت خود را در مسیر اصلی یعنی public_html قرار نداده اید به همین دلیل نیز این ارور را دریافت می کنید. در این زمینه باید به مرحله 8 مراجعه و همانند آموزش پیش بروید و اطمینان حاصل کنید که مسیر شما public_html است.
      موفق و پیروز باشید

  29. سلام من یه سوال مهم داشتم
    اول این اموزش گفتید هر فایل دیگه ای که در پوشه ی public_html بود رو پاک کنید من علاوه بر فایل index یه پوشه هم دارم….اونم باید پاک کنم؟
    در ضمن اینم بگم که دامنه من هنوز با هاست ست نشده
    اینم عکسش

    1. سلام وقت بخیر؛
      فایل INDEX رو حذف کنید.
      قبل از نصب وردپرس از ست و نشر نیم سرورهای هاست روی دامنه مطمئن بشید.

  30. سلام در هاست من قسمت MySQL management هنگام تعریف پایگاه داده فیلدی برایپسورد نداره 🙁 چیکارباید بکنم؟

    1. سلام وقت بخیر؛
      در صورت پر کردن فیلد اول و دوم یعنی نام دیتابیس و یوزر یک فیلد جدید تحت عنوان Database Password نمایش داده میشه.

  31. توضیحات این مقاله اموزشی و پشتیبانی بخش کامنت عالی بود خیلی راحت برای اولین بار وردپرس رو نصب کردم
    تشکر و خسته نباشید زیاد به سایت خوبتون

    1. با سلام دوست عزیز
      ممنون از ابراز محبت شما. هدف ما در مجموعه میزبان فا کسب رضایت شما همراهان عزیز است و خوشحالیم که به این هدف دست پیدا کرده ایم.
      موفق و پیروز باشید

  32. سلام ممنونم از این آموزش عالی

    تمام مراحل و انجام دادم مرجله آخر روی دکمه ورود کلیک کردم و یه صفحه با خطای 403 اومد
    Forbidden
    You don’t have permission to access this resource.

  33. سلام خسته نباشید من همه کارایی که گفته بودید رو انجام دادم ولی با همچین صفحه ای مواجه میشم.

    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام و احترام؛
      این دو مورد رو حتما بررسی کنید:
      دامنه فعال شده باشه.
      نیم سرورهای هاست روی دامنه ست و نشر شده باشه.

  34. توضیحات مفیدی بود و به نتایج خوبی رسیدم.من یه سایت روی لوکال هاست سیستمم طراحی کردم و بخوام اون رو ببرم روی سرور از طریق دایرکت ادمین باید همین راه رو طی کنم؟یعنی کل فایل سایتم رو زیپ کنم و بارگذاری کنم روی سرور درسته؟

    1. سلام و احترام؛
      بله باید محتوای مربوط به سایت رو به صورت فشرده در مسیر public_html قرار بدید و اکسترکت کنید.
      سپس در phpmyadmin لوکال هاست یک خروجی از دیتابیس تهیه و در phpmyadmin هاست یک دیتابیس ایجاد و فایل دیتابیس رو ایمپورت کنید.
      سپس به واسطه قطعه کد در خصوص اصلاح آدرس دهی ها اقدام کنید که در آموزش زیر به صورت مرحله به مرحله تشریح شده:
      آموزش انتقال وردپرس از لوکال هاست ومپ به هاست دایرکت ادمین

  35. سلام وقت بخیر
    نام دامین ما قبلا به عنوان ادرس پارک شده برای یه سایت دیگه بوده ولی الان اون کد مربوط به پارک رو پاک کردیم ولی همچنان به مرحله 14 که میرسیم و نام دامنه را سرچ میرنیم ادرس اون یکی سایت رو میاره و نمیتونیم مراحل نصب رو کامل کنیم .
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام وقت بخیر؛
      در محیط کنترل پنل هاست از قسمت پارک دامین هم دامنه مربوطه رو حذف کردید؟

      1. ممنون از پاسخ گویی تان
        بله پاک شده ولی هنوز ادرس اصلی رو که میزنیم ادرس پارک شده رو میاره

        1. لطفا بررسی کنید مرورگر کش نشده باشه. در سایر دستگاه ها هم این ورد رو چک کنید. اگر مشکل برطرف نشد به هاستینگ میزبان اطلاع بدید تا تنظیمات رو بررسی کنن.

  36. با سلام وقت بخیر
    1- میخوام وردپرس روی هاست طبق فیلم راهنمایی که گذاشتید نصب کنم مراحل رو که پیش میرم در آخر موقع نتیجه نصب ارور:

    خطای داخلی سرور
    cannot stat the document root: stat /home/ahanghii/domains/ahanghi.ir/public_html: no such file or directory رو بهم میده لطفا راهنمایی کنید که چطور برطرف کنم

    2- زمانی که میخوام به روت هاست وارد بشوم بعد از انتخاب فایل منیجر نمیتونم فایل public_html رو باز کنم بهم ارور internal server eror رو میده و مینویسه :

    cannot access ‘/public_html’: No such file or directory

  37. سلام. آموزش نصب وروپرس رو من در چندین سایت مطالعه کردم مردم و دیدم اما کاملترین و بهترین و جامع ترینش رو در سایت شما دیدم و مشکلی که در نصب وردپرس داشتم با نکات ظریفی که اشاره کرده بودید و من در سایت های دیگه ندیده بودم رفع شد. از شما بسیار سپاسگزارم

  38. سلام وقت بخیر بنده بعد از نصب وردپرس موقعی که سایتمو سرچ میکنم با پسوند wp-admin وارد بخش خوش اومد گویی ورد پرس نمیشه و این خطارو میده.

    The requested URL was not found on this server.

    Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

  39. سلام
    وقتتون بخیر
    بعد از باز کردن MY SQL MANAGER هیچ جا نزده create new database
    و میگه تا وقتی دیتابیس نساختید نمیتونید وارد php my admin بشید
    چیکار باید کنم؟

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      یعنی هیچ گزینه ای تحت عنوان Create new Database مشاهده نمی شود؟ نوع هاست شما برای میزبانی سایت می باشد؟

      1. سلام مجدد
        ممنون از مطلب مفید و آموزندتون
        مشکل دیروز رفع شد
        الان توی مرحله ی چهاردهم به مشکل خوردم
        فایل کانفیگ سمپل رو تغییر نام دادم
        اما وقتی روش کلیک میشه سایت نصب وردپرس رو باز نمیکنه
        یا اگر اشتباه متوجه شده باشم میشه بگید که کجا باید وردپرس رو باز کنم؟

        1. سلام و احترام دوست عزیز؛
          زمانی که مسیر محل نصب وردپرس را در مرورگر خود وارد می کنید با صفحه نصب وردپرس مواجه خواهید شد.
          به عنوان مثال چنانچه در حال نصب وردپرس در مسیر روت public_html می باشید می بایست نام دامنه خود را در مرورگر وارد کنید تا مراحل نصب وردپرس نمایش داده شود.

    1. سلام و احترام؛
      خرسندم که راهنمای آموزشی نصب وردپرس در دایرکت ادمین مفید واقع شده است و به واسطه آن توانسته اید وردپرس خود را روی هاست دایرکت ادمین نصب کنید.

  40. سلام و درود بر شما و تیم میزبان فا. راستش من سوالی ندارم ولی بر خلاف سایتهای دیگه که تولید محتوا رو با …معذرت(روده درازی) اشتباه گرفتن و یه سوال ساده رو که جوابش فقط دو خط هست رو میان به 3 تا 4 صفحه با لینکهای تو در تو که مابینشون تبلیغات هم داشته باشند، بقدری طولانی میکنن که از اینکه کلیک کردی اون لینک رو پشیمونت میکنن ولی……… اینجا بسیار کامل و بدون هیچ جمله زیادی مطلبی رو خوندم و لذت بردم از سبک تحریر
    برای همین این کامنت نسبتا طولانی را لازم دیدم بگذارم شاید دوستانی که تولید محتوا میکنند متوجه بشوند که کاربری مثل من با دیدن یک یا دو پاراگراف چنانچه به جوابمون نرسیم از سایت خارج میشیم و لینک بعدی از لیست سرچمون را پیگیر میشیم از نویسنده این محتوا هم سپاسگزارم که به زمان،وقت کاربر احترام میگذاره که این صفت نیکو قابل تقدیر بود . سپاس

    1. سلام و احترام جناب علیشهاهی عزیز؛
      از طرف تیم تحریریه میزبان فا : واقعا ممنونیم از این همه انرژی خوب و سرشار از محبت .. خرسندیم که این راهنمای آموزشی مفید واقع شده و از ان بهره برده اید.

  41. با سلام خدمت شما من این مراحل و میرم و وقتی فایل وردپرس و اپلود میکنم همش میچرخه و اپلود نمیکنه چرا

  42. سلام من زمانی که فایل وردپرس را میخواهم اپلود کنم نمیشه یعنی کلا سایت هیچ عکس العملی نشون نمی‌دهد و فایل من را اپلود نمیکنه چیکار کنم؟

    1. سلام و احترام؛
      آیا ارور خاصی دریافت می شود؟
      مسیر مورد نظر جهت آپلود را نیز بررسی نمایید نوار اپلود قرمز رنگ است اما فایل اپلود شده چنانچه مشکل پابرجا بود حتما این مساله را با پشتیبانی هاست خود مطرح کنید.
      همچنین وضعیت اینترنت خود را بررسی نمایید و چنانچه از برنامه تغییر ایپی استفاده میکنید، زمان آپلود فایل آن را در حالت غیرفعال قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *