هاست دایرکت ادمین

آموزش نحوه ساخت لینک دانلود در دایرکت ادمین

گاهی اوقات پیش میاد که خلاف عادت همیشگی نیاز به این پیدا می‌کنید که فایلی رو در هاست آپلود کنید، اما نمیخواین که آپلوپد این فایل در مسیری از هاست باشه که توسط سیستم مدیریت محتوا مثل وردپرس یا جوملا اونو آپلود کرده باشید. به عبارت دیگه نیاز به این پیدا می‌کنید که بخواین لینک دانلود مستقیم یک فایل را داخل نوشته سایت بزارین یا برای کسی بفرستین که فایل را دانلود کنه. اما به هر دلیلی نمیخواین که این فایل داخل دایرکتوری آپلود سیستم سایت ساز شما قرار گرفته باشه. در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا به نحوه ساخت لینک دانلود در هاست دایرکت ادمین می‌پردازم که با استفاده از این آموزش میتونید برای فایل‌های خودتون که در هاست دایرکت ادمین آپلود می‌کنید لینک دانلود بسازید. برای این کار نیازه که از قبل با نحوه ورود به دایرکت ادمین و آپلود فایل در دایرکت ادمین آشنا باشید.

آموزش نحوه ساخت لینک دانلود در هاست دایرکت ادمین

برای بدست آوردن لینک مستقیم دانلود باید فایل را حتما داخل فولدر public_html یا ساب فولدرهای آن آپلود کنید. مثلا طبق تصویر زیر ما فایل file.zip رو داخل ساب فولدر myfolder کردیم.

نحوه ساخت لینک دانلود در هاست دایرکت ادمین | ساخت لینک دانلود

برای اینکه امکان آپلود دانلود فایل از هاست وجود داشته باشه باید سطح دسترسی اونو تغییر بدیم. بنابراین مطابق راهنمای نحوه تغییر سطح دسترسی فایل ها در هاست اقدام به تغییر پرمیژن فایل مورد نظر به حالتی که امکان دانلود اون وجود داشته باشه می‌کنیم. برای این کار تیک روبروی نام فایل در زیر ستون Select را زده و در روبروی دکمه set Permission مقدار آن را بر روی 644 تنظیم و روی دکمه set Permission کلیک کنید تا مجوز دسترسی فایل تنظیم بشه. البته بصورت پیش فرض بعد آپلود فایل بر روی 644 هست اما اگر دیدید که این مقدار تغییر کرده باید حتما اونو به 644 تغییرش بدین.

نحوه ساخت لینک دانلود در هاست دایرکت ادمین | ساخت لینک دانلود

بعد اگر زیر ستون Perm. را نگاه کنید مقدار اون باید 644 باشه.

نحوه ساخت لینک دانلود در هاست دایرکت ادمین | ساخت لینک دانلود

همانطور که مشخصه آدرس در نوار آدرس مرورگر بصورت

192.168.1.100:2222/CMD_FILE_MANAGER/domains/test.com/public_html/myfolder

هست که برای لینک دانلود کافیه ساب فولدر myfolder و فایل file.zip را بعد از آدرس اصلی سایت یعنی test.com بنویسیم و هر سه قسمت با کاراکتر /  از هم دیگه جدا کنیم.

test.com/myfolder/file.zip

اگر دقت کرده باشین اسمی از فولدر public_html در لینک مستقیم دانلود نیست چون شاخه اصلی سایت بوده و نیازی نیست از اون استفاده بشه. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشین این هست که فایل مذکور برای همه در دسترسه و اگر فایلی مهمی مثل بکاپ هاست یا دیتابیس سایت باشه نباید لینک مستقیمش در دسترس باشه چون ممکنه شخصی اون را دانلود کنه و به اطلاعات مهم سایت مثل یوزرنیم و پسوردها و… دسترسی پیدا کنه.

در این آموزش با نحوه ایجاد لینک مستقیم دانلود در دایرکت ادمین آشنا شدین که چطور میشه از آدرس فایل‌ها در نوشته‌ها استفاده کرد تا بازدیدکنندگان سایت قادر به مشاهده یا دانلود فایل باشند. اگر سوالی در رابطه با نحوه ساخت لینک دانلود در هاست دایرکت ادمین براتون پیش اومد یا موردی بود که جا افتاده، در قسمت نظرات مطرح کنین تا بررسی بشه.
4.8/5 - (20 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۲۵ دیدگاه ها

    1. سلام، اگر آپلود کردید تو هاست بله. اما میتونید فایل رو مستقیما موقع ارسال ایمیل ضمیمه کنید که نیازی به این کارها هم نداشته باشید.

  1. با سلام
    چرا هاست دانلود با کنترل پنل دایرکت ادمین همچین ادرسی میده
    192.168.1.100:2222/CMD_FILE_MANAGER/domains/test.com/public_html/myfolder
    من الان اپلود تصاویر وردپرسمو وصل کردم به دایرکت ادمین اونجا ادرس دروست میاره تو وردپرسم اما تو هاست دانلودم با ای پی ادرس میاره بعد جمله سی ام دی
    دقیقا مثله این ادرسه
    192.168.1.100:2222/CMD_FILE_MANAGER/domains/test.com/public_html/myfolder
    اما این نمیشه که میشه بجا این
    192.168.1.100:2222/CMD_FILE_MANAGER
    فقط از طریق ساب دامنه بیاره ب این شکل

    1. سلام روزبخیر؛
      به صورت پیش فرض بعد از آپلود فایل در دایرکت ادمین مسیر آپلود براتون ارائه میشه نه لینک دانلود… که باید خودتون اون رو ایجاد کنید در آدرس باید پورت و عبارت public_html و هرچیزی که قبل از دامین درج شده رو حذف کنید.

  2. سلام. ببخشید! درست متوجه شدم؟ قرار دادن لینک دانلود مستقیم، واسه امنیت سایت، مضر هست؟ چه راه حلی دارید پس؟

    1. سلام روزبخیر؛
      لینک دانلود مستقیم کاربردی هستش ولی ماهیتش جوریه که همه به اون فایل اجازه دسترسی دارن پس نباید فایل های مهم و حیاتی مثل بکاپ سایت و…. رو در کتار این فایل ها با پرمیشن همگانی قرار داد.

  3. سلام بابت مطالب مفیدتون خیلی ممنونم یک سوالی داشتم من اگر بخوام فایلی رو که در هاست بارگذاری کردم کابر فقط بتونه ببینه و نتونه دانلود کنه سطح دسترسی فایل در هاست و روی چه مقداری باید تنطیم کنم؟ مثلا میخوام کاربر فقط بتونه آهنگ و گوش کنه و نتونه اهنگ و دانلود کنه یعنی گزینه ی دانلود براش وجود نداشته باشه!

  4. سلام، ممنون از مطلب خوبتون.
    من یه سایت آهنگ دارم و از اونجایی که در سایت آهنگ، آهنگ ها باید مستقیما بعد از کلیک روی لینک دانلود شروع به دانلود بشن و قبلش به صفحه پخش آنلاین منتقل نشن نیازه که لینک دانلود مستقیم داشته باشن، میشه راهنمایی بفرمایید چطور باید لینک دانلود فایل های صوتی که در هاست آپلود میشن رو چطور مستقیم کنم؟

    میخوام وقتی کسی وارد این لینک میشه اون موزیک مستقیما واسش دانلود شه و به صفحه پخش آنلاین منتقل نشه. به هاستینگ تیکت دادم گفتن که با برنامه نویسی قابل انجامه که این از عهده من خارجه.
    میشه بفرمایید آیا راهی برای حل این مشکل هست یا نه؟
    ممنون

    1. سلام و احترام؛
      در مرحله اول باید فایل رو در مسیر دلخواه اپلود کنید و مجوز دسترسی فایل مورد نظر یا پرمیشن اون رو روی 644 تنظیم کنید. بعد از این کار فایل برای دانلود مستقیم در دسترس هستش.
      توصیه می کنیم اگر میزان فایل های دانلودی شما بالا هستف برای نگهداری فایل هاتون از هاست دانلود استفاده کنید. چون هم سرعت دانلود فایل برای کاربر بیشتر هست هم به پهنای باند هاست اصلی سایتتون فشاری وارد نمیشه.
      آموزش ساخت لینک دانلود برای فایل ها از طریق هاست
      نحوه ساخت لینک دانلود برای فایل ها در سی پنل

      1. سلام و وقت بخیر

        من یه هاست دانلود خریدم ( فقط هاست دانلود )

        رفتم داخلش فایل 7.mp3 رو مثلا اپلود کردم

        آدرس دامین من فرضا اینه ( domain.click )

        اینو (mp3.7/domain.click) ک می زنم، خطای (can’t reach this page) میده

        لطفا کمک کنید

        راستی راهی هست بشه تعداد زیادی فایل ( مثلا ۵۰۰ تا ) رو با هم اپلود کرد ؟ ( با ی بار انتخاب )

        1. سلام و احترام؛
          حتما آدرس دهی هاست خود را بررسی نمایید. چک کنید دامنه به چه شکل روی هاست دانلود ست شده.
          شما با درگ کردن فایل ها زمان اپلود یا استفاده از اکانت ftp و نرم افزارهایی مثل فایل زیلا امکان آپلود به صورت همگانی خواهید داشت.

  5. سلام من دقیقاااااا همین کارا رو میکنم ولی ارور 404 میده وقتی لینک رو میزنم

    حتی من چند هفته پیش با همین روش شما رفتم درست شد ولی امروز میبینم نمیشه!!!!!

    مشکل چی میتونه باشه!!!!!

    1. سلام روزبخیر؛
      احتمالا یکی از مراحل رو اشتباه انجام دادید یا در آدرس دهی مشکلی هست.
      اگر براتون مقدره آدرس یک فایل آپلود شده به همراه تصویری از مسیر آپلود فایل و پرمیشن اون ارسال کنید.

  6. سلام.
    من هاستم رو با دایرکت ادمین مدیریت میکنم
    توی دایرکت ادمین باید مسیر فایلی که تو هاست دارم رو تو سایتم بنویسم
    و به جای public html. باید http بنویسم ؟
    همین کار برای درست شدن لینک کافیه ؟

  7. با سلام من مخواهم یک پوشه را در اختیار کابران قرار بدم مثل پوشه سریال که همه قسمت ها توشه چطوری وقت لینک پوشه را میزارم اروو میده ولی لینک ها تک تک میزارم درسته با تشکر

    1. سلام روزبخیر؛
      برای کاربران امکان دانلود فایل هستش.
      میتونید ویدیوهای مورد نظر رو در قالب یک فایل زیپ یا تک تک ارائه کنید.
      یا این که از حالت دایرکتوری بروزینگ کمک بگیرید.

  8. حالت دایرکتور بروزینگ چیه ؟؟

    مخواهم اینجور پوشه بدم مثلا

    Dl.mizbanda.net/s/720

    داخل اش تمام قسمت سریال هل با کیفیت ۷۲۰ باشه

    راحت پوشه باز کن طرف

    میتونم یک لینک بفرستم نمونه ولی تبلغ محسوب میشه این چطور میشه من هر کار کردم نشد هاستم دایرکت ادمین

    1. با سلام دوست عزیز
      به طور کلی directory browsing قابلیتی است که در صورت فعال بودن آن فایل index در هاست شما حذف شده و عموم می توانند به راحتی کلیه فایل های هاست یا سرور را با جستجو کردن نام دامنه شما و اتصال به هاست یا سرور میزبانتان مشاهده نمایند. به همین دلیل برای افزایش امنیت معمولا توصیه می شود این مورد غیزفعال شود. در همین راستا شما می توانید مقاله آموزش نحوه غیرفعالسازی directory browsing وردپرس را مطالعه نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  9. سلام وقت خوش.

    تمامی مراحل انجام شده اما بعد از ورود لینک مربوطه با ارور 404 مواجه می شیم.لطفا دلیل رو بفرمایید.

    1. سلام و احترام؛
      نمایش ارورهای 404 در هاست دانلود می تواند بنابر یکی از دلایل زیر باشد:
      آدرس دهی غلط
      وجود مشکل در هاست دانلود که می بایست با سرویس دهنده هاستینگ مطرح گردد.

  10. سلام وقت بخیر

    یعنی هیچ راهی نداره که حتی با نرم افزار FTP بشه لینک مستقیم و اصلی فایل هارو دریافت کرد؟ سایت های بزرگ چکار میکنند؟ یعنی برای هر فایلی اون قسمت های اضافی رو پاک میکنند؟
    خوب این که خیلی بده! ممکنه توی این حذف کردن نام ها یه اشتباه پیش بیاد. شما اگر یه سایت هاست دانلود با هزاران فایل داشتید چطوری این کارو انجام میدادید. ممنون میشم

  11. با سلام

    چطور می تونم فایلهایی که می خواهم لینک دانلود به دیگران بدهم داخل فولدری در پوشه public باشند اما در لینک دانلود، نام آن فولدر قید نشه و مثل وقتی باشد که فایلهای من در همان روت فولدر public باشند؟
    وجود فایلهای دانلودی در کنار سایر فایلهای وب سایت برام مزاحم و جای خطا دارد و از طرفی نمی خواهم لینک دانلودم علامت / داشته باشد.
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *