جیتی متریکس چیست

جیتی متریکس چیست؟ بررسی سرعت سایت با GTmetrix

جی تی متریکس, پرفورمنس
بدون دیدگاه

راه اندازی یک وب سایت به تنهایی نمی تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند. شما باید وب سایت خود را به شکلی حرفه ای برای موتورهای جستجو بهینه کنید و نتایج ابتدایی موتورهای جستجو را به دست آورید. در همین راستا به یک ابزار مناسب برای تحلیل و بررسی سرعت سایت نیاز دارید. سایت جی تی متریکس یکی از بهترین ابزارهای موجود است. با استفاده از Gtmetrix می توانید وب سایت خود را از ابعاد مختلف مثل تحلیل و تست سرعت سایت ارزیابی کرده و با استفاده از اطلاعات دریافتی در مسیر افزایش سرعت گام بردارید.

در این مقاله قرار بر این است تا به شما بگوییم جی تی متریکس چیست و چگونه می توانید با استفاده از این وب سایت اقدام به تحلیل وب سایت خود از نظر سرعت نمایید. پس اگر تمایل دارید که با این ابزار تحلیلی حرفه ای بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مقاله از میزبان فا نکست با ما همراه باشید.

جی تی متریکس چیست؟

یکی از موضوعاتی که امروزه صاحبان وب سایت های مختلف برای داشتن عملکرد بهتر در نتایج جستجو باید به آن دقت داشته باشند، سرعت سایت است. گوگل به عنوان اصلی ترین موتور جستجو مورد استفاده کاربران اینترنتی صراحتاً اعلام کرده که سرعت سایت به عنون یک معیار بسیار مهم روی رتبه بندی وب سایت ها تاثیر مستقیم دارد.

در همین خصوص ابزارهای آنلاین مختلفی معرفی شده که با استفاده از آنها می توان عملکرد وب سایت را به شکلی کاملاً مناسب بهببود بخشید. هر یک از این ابزارها قابلیت ها و امکانات مربوط به خود را دارند و افراد با توجه به نیازهای خود آنها را مورد استفاده قرار می دهند.

تست سرعت سایت gtmetrix

سایت Gtmetrix یکی از بهترین ابزارهای آنلاین برای تست و تحلیل سرعت سایت بشمار می رود و به دلیل دقت بالایی که دارد در میان صاحبان وب سایت ها از محبوبیت بالایی برخوردار است.

جی تی متریکس یک ابزار تحلیلی رایگان و بسیار حرفه ای است که به افراد این امکان را می دهد تا بتوانند عملکرد وب سایت خود را از نظر سرعت مورد بررسی قرار دهند. با استفاده از وب سایت Gtmetrix این امکان را دارید که نکات قوت و ضعف وب سایت خود را در بخش های مختلف مشاهده و مورد بررسی قرار دهید.  به کمک راهنمایی هایی که بعد از تحلیل وب سایتتان توسط این ابزار آنلاین ارائه می شود نیز می توانید به راحتی مشکلات مربوطه را حل کرده و عملکرد سایت را بهینه کنید. در ادامه به بررسی دقیق تر بخش های مختلف این ابزار تحلیلی خواهیم پرداخت.

کاربرد جی تی متریکس چیست؟

مهم ترین کاربرد جیتی متریکس امکان تحلیل سایت و داشتن اطلاعاتی برای افزایش سرعت سایت است.

  • آنالیز سرعت سایت
  • آنالیز صفحات
  • مشاهده برخی خطاهای مرتبط با سرعت سایت
  • اطلاع از محتوای سنگین صفحات و بهبود آن ها
  • بهبود ساختاری برای افزایش سرعت
  • اطلاع از زمان بارگذاری صفحات
  • و…

داشتن یک سرویس میزبانی قدرتمند مثل هاست مخصوص سایت وردپرسی هم میتواند نقش موثری در سرعت سایت شما ایفا کند و البته در کنار آن باید در راستای بهینه سازی سایت نیز اقدام نمایید تا در نهایت تجربه یک وبسایت پرسرعت را داشته باشید.

تست سرعت سایت با Gtmetrix

به منظور تست سرعت سایت باید وارد وب سایت جیتی متریکس شوید و مسیر زیر را برای بررسی سرعت سایت خود دنبال کنید:

  1. در صفحه اصلی وب سایت Gtmetrix و از طریق فیلد موجود در این صفحه آدرس سایت مورد نظر خود را وارد کرده و روی دکمه Analyze کلیک کنید.

    جیتی متریکس چیست
  2. زیر دکمه آبی آنالیز، کشویی تحت عنوان Analysis Options وجود دارد که به واسطه آن می توانید نقطه جغرافیایی مورد نظر جهت تحلیل سایت را انتخاب نمایید. البته این قابلیت در نسخه رایگان محدود به انتخاب 7 موقعیت است.

    سایت جیتی متریکس چیست
  3. بدین ترتیب وب سایت شما با استفاده از ابزارهای موجود مورد بررسی قرار می گیرد و یک گزارش کامل از وضعیت سرعت صفحه مورد نظر وب سایتتان به شما نشان داده می شود همچنین قادر isjdn بخش هایی که نیاز به بهود دارند را مشاهده کنید.

    ابزار جیتی متریکس چیست
  4. این گزارش شامل بخش های مختلفی است که شناخت دقیق و داشتن اطلاعات کافی درباره آنها می تواند به شما کمک کند تا تحلیل بهتری از وضعیت سرعت وب سایت خود داشته و در نهایت با افزایش سرعت سایت بتوانید به شکل مناسب تری آن را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. در ادامه تمام این قسمت ها را بررسی میکنیم.

    جی تی متریکس چیه

اگر می خواهید سایر صفحات وب سایت خود را نیز مورد بررسی قرار دهید باید آدرس همان صفحه را در فیلد مربوطه در جی تی متریکس وارد کنید. به طور کلی تحلیل سرعت سایت با Gtmetrix سه نوع اطلاعات مرتبط با سرعت را نمایش میدهد که به بررسی هر سه میپردازیم:

  1. جزئیات مربوط به امتیاز دهی سایت و نمایش گرید در Gtmetrix
  2. آمارهای حیاتی Core Web Vitals مربوط به وب سایت در جی تی متریکس
  3. تحلیل تخصصی بخش های مختلف سایت (در زبانه های جیتی متریکس)

1- رتبه بندی و امتیاز دهی سرعت سایت در Gtmetrix

تحلیل با جیتی متریکس

به طور کلی سیستم امتیازدهی موجود در تحلیل جی تی متریکس مبتنی بر سیستم امتیازدهی lighthouse است و در واقع آمار از این سیستم دریافت و ارائه می شود. اما موضوعی که باید به آن اشاره شود این است که در کنار آن متخصصان جی تی متریکس نیز در راستای بهبود نتایجی که تحلیل وب سایت ها نشان داده می شود، تلاش کرده و با افزودن یکسری معیار جدید دیگر به یکی از قابل اعتمادترین نمونه های موجود در بازار تبدیل شده اند. در حال حاضر بخش GTmetrix Grade از 3 قسمت اصلی تشکیل شده:

  • گرید سرعت سایت بر اساس حروف الفبایی (مثلا گرید A یعنی عالی)
  • امتیاز سایت از نظر عملکرد (Performance)
  • امتیاز سایت از نظر ساختار (Structure)

امتیاز سرعت سایت بر اساس حروف الفبایی

یک نوع سیستم امتیاز دهی کلی وجود دارد که در آن با توجه به سطح عملکرد یک امتیاز بر اساس حروف الفبای انگلیسی نمایش داده می شود.

گرید جیتی متریکس چیست

در این بخش می توانید امتیاز کلی جی تی متریکس هم از نظر Performance و هم از نظر structure را مشاهده نمایید. در واقع این امتیاز نشان دهنده میانگین سطح عملکرد وب سایت شما در صفحه مورد نظر از نظر ساختار و تجربه کاربری بازدیدکنندگان وب سایتتان می باشد.

امتیاز سایت از نظر عملکرد

این بخش که تحت عنوان Performance نمایش داده می شود، اساساً نشان دهنده امتیاز عملکرد Lighthouse شما در کنار تست های صورت گرفته توسط خود جی تی متریکس است. این تست ها از طریق مرورگرها صورت گرفته و در آنها از سخت افزارها و گزینه های حرفه ای تجزیه و تحلیل داده مثل سرعت اتصال، بستن تبلیغات و… استفاده شده است.

امتیاز سایت از نظر ساختار

این قسمت که تحت عنوان structure قابل مشاهده خواهد بود، در واقع نشان دهنده ارزیابی انحصاری جی تی متریکس بر پایه ممیزی های مشخصی است. این ممیزی ها بر اساس فاکتورهای مختلفی که توسط تیم Gtmetrix در نظر گرفته شده اند، صورت می گیرد. در واقع کارشناسان این تیم برای هر ممیزی یک مقدار مشخص را در نظر می گیرند و بر اساس آن عملکرد سایت از نظر ساختار را مورد ارزیابی قرار می دهند. این امتیاز نشان می دهد که وب سایت شما تا چه اندازه از نظر ساختار برای موتورهای جستجو بهینه شده است.

2- نمایش Web Vitals سایت در جی تی متریکس

کار وبسایت جیتی متریکس

بخش دومی که در هنگام تحلیل سایت در جی تی متریکس باید به آن توجه داشته باشید، Web Vitals است. در سال 2020 گوگل مفهوم جدیدی را تحت عنوان Web Vital معرفی کرده که روی معیارهای کلیدی کوچکی که به ارائه یک تجربه کاربری لذت بخش منجر می شود، تمرکز دارد.

گوگل همواره تاکید دارد که از قسمت Web Vitals برای بررسی وضعیت سرعت سایت خود و ارائه یک تجربه کاربری لذت بخش از نظر سرعت استفاده کنید.

در واقع اطلاعاتی که در بخش Web Vital نمایش داده می شود یک معیار بسیار ساده و مهم برای بهبود فاکتورهای زیر است:

  • تجربه کاربری مثبت
  • بهبود عملکرد وب سایت در زمینه بارگذاری
  • تعامل خوب و اثربخش با مخاطب

با کمک اطلاعات ارائه شده در این بخش می توانید متوجه شوید که اولین چیزی که بازدیدکنندگان وب سایت شما در هنگام لود صفحه با آن مواجه می شوند چیست؟ چه بخشی از عملکرد سایت شما توجه آنها را به خود جلب می کند؟ تمامی این اطلاعات در کنار هم سبب می شود تا شما به درک بهتری درباره عملکرد وب سایت خود دست پیدا کنید و قبل از داشتن هر اقدامی در راستای بهبود آنها گام بردارید.

جیتی متریکس چیه

بخش Web Vital جی تی متریکس شامل سه بخش اصلی می شود:

  • بارگذاری و نمایش بزرگترین محتوا (LCP)
  • زمان کل مسدود کردن (TBT)
  • تغییر چیدمان تجمعی (CLS)

LCP یا Largest Contentful Paint: از طریق این قسمت که با نام LCP نیز شناخته می شود شما می توانید متوجه شوید که چقدر زمان می برد تا طولانی ترین و بزرگ ترین محتوای وب سایتتان به کاربر نشان داده شود؟ مثلا فرض کنید یک بنر سنگین و بزرگ روی سایت شما قرار دارد و زمان زمانی تا نمایش کامل آن طوول میکشد پس بهتر آن ها فشرده و بهینه سازی کنید.

TBT یا Total Blocking Time: با استفاده از این قسمت از تحلیل جی تی متریکس که با عنوان TBT نیز نشان داده می شود، شما می توانید ببینید که در هنگام بارگذاری صفحات وب سایت شما، چه میزان از زمان توسط کدهای اسکریپت مصرف شوند؟ سپس کدهایی که زمان زمان را تلف میکنند بهنیه سازی کنید.

CLS یا Cumulative Layout Shift: آمار CLS نمشان میدهد که بازدیدکننده وب سایت شما در طول بارگذاری صفحه چقدر تغییر حالت را مشاهده می کند؟ چقدر طول میکشد تا سایت با حالت و چیدمان درست نمایش داده شود؟اگر کاربر با یک صفحه وب نامنظم و بهم ریخته مواجه شود قطعا آن را ترک میکند پس رقم CLS بالا، منجر به ترک سایت توسط بازدیدکننده و در نتیجه تجربه کاربری منفی خواهد شد!

3- تحلیل بخش های مختلف سایت در Gtmetrix

آموزش جیتی متریکس

در پایین صفحه تحلیل جی تی متریکس، چند زبانه وجود دارد که از طریق هر یک از این زبانه ها اطلاعات ارزشمند زیادی در اختیار شما قرار می گیرد. تنها وارد زبانه مربوطه شده و وب سایت خود را با توجه به اطلاعات قرار گرفته در آن بهینه کنید.

  • سربرگ Summary: خلاصه کلی از مشکلاتی که باعث کاهش سرعت شده اند و جزئیات مربوط به تحلیل.
  • سربرگ Performance
  • سربرگ Structure
  • سربرگ Waterfall
  • سربرگ Video
  • سربرگ History

1- زبانه Summary جی تی متریکس

تست سرعت سایت با جیتی متریکس

در بخش Summary جی تی متریکس می توانید به خلاصه اصلی ترین اطلاعاتی تحلیلی وب سایت خود و محتوای قرار گرفته در آن دست پیدا کنید. اطلاعاتی که در این قسمت در اختیار شما قرار می گیرد در واقع یک معیار بسیار مهم برای سنجش وضعیت وب سایت بشمار می رود و شما می توانید به کمک آن در جهت بهبود عملکرد وب سایت خود اقدام نمایید. این گزارش شامل 3 بخش اصلی می شود:

  • Speed Visualization: در این بخش از تحلیل Gtmetrix می توانید خلاصه ای کامل از عملکرد صفحات، ساختار آنها و نحوه بارگذاری صفحات وب سایت خود را به صورت تصویری مشاهده نمایید.
  • Top Issues: در ادامه این صفحه بخشی دیگر تحت عنوان Top Issues نیز وجود دارد که اصلی ترین مشکلاتی که عملکرد وب سایتتان را تحت تاثیر قرار داده را به شکلی دقیق و با ذکر جزئیات نمایش می دهد. موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این بخش بیشترین تاثیر ممکن را در عملکرد وب سایت شما داشته است. در نتیجه ابتدا باید در راستای رفع این خطاها گام بردارید. بدین منظور می توانید مقاله آموزشی رفع خطاهای جی تی متریکس را مطالعه نمایید.
  • Page Details: در پایین صفحه بخش دیگری تحت عنوان Page Details وجود دارد که می توانید اطلاعات مربوط به انواع درخواست های صفحات وب سایتتان که شامل تعداد درخواست ها و اندازه آنها می شود را مشاهده کنید. این امر به شما کمک می کند تا بتوانید به درک بهتری درباره زمان بارگذاری صفحه و حجم کدهای موجود دست یابید.

2- زبانه Performance جی تی متریکس

تست سایت با جیتی متریکس

اگر می خواهید تحلیل جی تی متریکس درباره عملکرد وب سایتتان را مشاهده نمایید می توانید از طریق این زبانه اقدام نمایید. در زبانه Performance می توانید امتیاز دریافتی سایت خود با توجه به معیارهای Gtmetrix را به صورت کامل و به همراه جزئیات مشاهده کنید. در این سربرگ دو بخش زیر را مشاهده میکنید:

Performance Metrics: جی تی متریکس معیارهای مختلفی مثل بارگذاری و نمایش بزرگ ترین محتوا، زمان کل مسدود کردن، تغییر چیدمان تجمعی و… را برای بررسی عملکرد یک وب سایت در نظر می گیرد. شما می توانید این معیارها را به صورت لیست وار مشاهده و جزئیات مربوط به آنها را مورد بررسی قرار دهید. با مشاهده زمان مربوط به هر یک از این معیارها و رنگ آن متوجه نقاط قوت یا ضعف عملکرد خود شوید. در آموزش های بعدی کلیه اصطلاحات مورد استفاده در جیتی متریکس را معرفی خواهیم نمود.

نکته :رنگ سبز نشان دهنده عملکرد بسیار مناسب وب سایت، رنگ سبز کم رنگ نشانگر عملکرد نسبتاً مناسب اما نیازمند بهبود، رنگ نارنجی بیانگر عملکرد نسبتا ضعیف و رنگ قرمز هشداری برای بهبود سریع است.

Browser Timings: به معنای فاکتورهای موثر در لودینگ و ارتباط با مخاطب و مرورگر است. در این بخش از تحلیل جی تی متریکس شما می توانید زمان مرورگر خود را مورد بررسی قرار دهید. زمان مرورگر تاثیر مستقیم روی امتیاز عملکرد شما ندارد اما با بررسی آنها می توانید به اطلاعات بیشتری درباره عملکرد صفحات خود دست پیدا کرده و به شکل بهتری آنها را بهینه نمایید.

3- زبانه Structure جی تی مترکیس

تست سرعت با جیتی متریکس

هر سایت ممکن است خطاهایی در ساختار خود داشته باشد در جیتی متریکس این خطاها در سربرگی تحت عنوان Structure نمایش داده می شود. یکی از بهترین بخش ها در مور بررسی ساختار سایت، زبانه Structure است.

گوگل یکسری معیارهای مشخص را در نظر گرفته در نظر داشته باشید که این ممیزی های ساختاری به طور مستقیم روی نمره عملکرد وب سایت شما تاثیر ندارند اما می توانید با رعایت آنها زمان لود صفحات وب سایت خود را بهبود ببخشید. در این قسمت هر بخش که مقابل آن شاخص LOW نوشته شده را باید بهینه کنید. با کلیک روی هر کدام، راهنمای مربوط به به همراه لینکی که باید بهبود داده شود را میبینید.

4- زبانه Waterfall جی تی متریکس

کار جیتی متریکس چیه

برای اینکه ببینید درخواست های هر صفحه چه میزان زمان صرف می کنند و کدام لینک ها باعث کاهش سرعت بارگذاری سایت شده اند به زبانه waterfall جیتی متریکس مراجعه کنید. در این بخش از تحلیل جی تی متریکس می توانید وضعیت بارگذاری درخواست به درخواست محتوای صفحه مورد نظر وب سایتتان را مورد بررسی قرار دهید.

در واقع شما می توانید درخواست مربوط به هر اسکریپت، پرونده چند رسانه ای یا منبع شخص ثالث صفحه ای که مورد بررسی قرار گرفته است را در این زبانه مشاهده نمایید. بدین ترتیب این امکان برای شما فراهم می شود تا به صورت تصویری ببینید که چه محتوایی و با چه ترتیبی و در چه بازه زمانی ای به کاربران نمایش داده می شود. محتواهایی که زمان زیادی تا لود کامل صرف میکنند، باید بررسی شوند.

5-زبانه Video جی تی متریکس

کاربرد جیتی متریکس چیه

لودینگ سایت یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که باید به آن دقت کنید. در زبانه video جیتی متریکس به سادگی می توان سرعت لود عناصر سایت و همچنین ترتیب بارگذاری آن ها را به صورت ویدیویی مشاهده و در صورت نیاز در راستای بهبود هر کدام اقدام نمایید. شما می توانید یک فیلم از بارگذاری صفحه مورد نظر خود را ضبط کرده و به طور دقیق مشاهده کنید که دقیقاً در چه بخش هایی ممکن است مشکل لودینگ یا وقفه رخ دهد. در این ویدیو المان های سایت شما به ترتیب بارگذاری می شوند.

6- زبانه History جی تی متریکس

Gtmetrix چیکار میکنه

جالب است بدانید در نسخه جدید جیتی متریکس تغییرات سایت مثل تعداد درخواست های صفحه، سایز صفحه، امتیاز از لحاظ ساختار, عملکرد و اطلاعات مربوط به عملکرد صفحه مورد نظر وب سایتتان در گذر زمان را به صورت نمودارهای گرافیکی در زبانه history جیتی متریکس نمایش داده می شوند. در این قسمت با 3 نمودار مختلف مواجه خواهید شد که به ترتیب نشان دهنده 3 مورد زیر است:

  • عملکرد صفحه مورد نظر وب سایتتان از نظر معیارهای جی تی متریکس (Page metrics)
  • سایز صفحه و تعداد درخواست های ارسالی (Page sizes and request counts)
  • امتیاز صفحه (Page scores)

ابزارهای جانبی جی تی متریکس

تست عملکرد وب سایت

وب سایت جی تی متریکس یکسری ابزار جانبی را نیز در اختیار کاربران قرار داده که با استفاده از آنها می توانند تحلیل بهتر و حرفه ای تری را روی وب سایت خود داشته باشند. در ادامه به بررسی دقیق تر این ابزارهای جانبی Gtmetrix و نحوه استفاده از آنها خواهیم پرداخت.

1- تست سرعت سایت Re-Test

زمانی که روی این گزینه کلیک می کنید، صفحه مورد نظر دوباره توسط جی تی متریکس مورد بررسی قرار گرفته و یک گزارش جدید ارائه می شود.

2- مقایسه سرعت سایت با سایت رقیب Compare

جیتی متریکس شرایطی را برای شما فراهم کرده که بتوانید وضعیت صفحات وب سایت خود را با هر لینک دیگری مقایسه کنید و به تحلیل بهتری از وضعیت وب سایت خود در مقایسه با دیگر صفحات وب سایت خود یا وب سایت های رقیب دست پیدا کنید. برای اینکار روی این گزینه کلیک کرده و در باکسی که به شما نمایش داده می شود لینک مورد نظر را وارد نمایید. با کلیک روی گزینه Analysis Options نیز اطلاعات مربوط به تنظیمات صفحه را میبینید که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم. در نتیجه می توانید از همین منو تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کرده و مطابق با آن فرآیند مقایسه را دنبال کنید.

3- تنظیمات Page Settings

با این گزینه میتوانید تنظیمات صفحه مورد بررسی را مطابق با نیازهای خود ویرایش نمایید. در این قسمت امکان مدیریت موقعیت مکانی سرور آزمایشی، نوع مرورگر و بسیاری از ویژگی های اصلی صفحه برای شما مهیا می باشد و براساس این فاکتورها امکان رصد سایت در لوکیشن دلخواه را دارید مثلا بررسی کنید سایت شما در کانادا با مرورگر کروم با چه سرعتی لود می شود؟!

تست رعت وب سایت

مواردی که این قسمت می توانید مدیریت نمایید، به ترتیب عبارتند از:

  • موقعیت مکانی سرور آزمایشی (Test URL in)
  • مرورگر (Using)
  • انتخاب نوع اتصال (With)
  • امنیت (Privacy)
  • تصویربرداری از فرآیند بارگذاری صفحه (Create Video)
  • بررسی سایت با استفاده از افزونه Adblock Plus یا همان بخش (Adblock Plus)
  • اعتبار HTTP یا همان بخش (HTTP Authentication)
  • و تنظیمات دیگری مثل رزولوشن صفحه و… که تنها برای نسخه های پریمیوم جی تی متریکس فعال می باشد. 

4- مانتیتورینگ سرعت سایت Monitor

از طریق این منو شما می توانید مشخص کنید که جی تی متریکس بر اساس یک برنامه روتین وب سایت شما را آنالیز و تحلیل نماید. خلاصه صفحات آنالیز شده نیز به صورت هفتگی به ایمیل شما ارسال می شود. در صورتی که قصد لغو ارسال ایمیل فوق را دارید، می توانید از طریق گزینه Account و بخش Status & Notifications اقدام نمایید. با غیرفعال کردن گزینه Weekly Digest ارسال خودکار ایمیل حاوی خلاصه ارزیابی لینک های مشخص شده لغو خواهد شد.

Gtmetrix چیست

برای حساب رایگان gtmetrix امکان ارزیابی وب سایت به صورت ساعتی فراهم نمی باشد..

5- تنظیمات جیتی متریکس Set Up Alerts

هر زمان که فرآیند ارزیابی یک صفحه مشخص از آستانه تعریف شده برای شما بیشتر شود، از طریق ایمیل این موضوع به شما اطلاع داده می شود. در نظر داشته باشید تا زمانی که از طریق مورد قبلی قابلیت Monitor شدن صفحات انتخابی خود را فعال نکنید، امکان مدیریت این قسمت نیز برای شما فراهم نمی باشد. می توانید از طریق قسمت Conditions ارسال ایمیل نوتیفیکشن را شرطی سازی کنید.

سایت Gtmetrix چیست

پیشنهاد میکنیم تعیین کنید در صورتی که امتیاز جیتی متریکس صفحه طی ارزیابی های خودکاری که در مورد قبل تعیین کرده اید، کمتر از B باشد این موضوع از طریق ارسال ایمیل به شما اعلام شود.

6- تگ گذاری گزارش جیتی متریکس با ابزار Tag

برچسب ها یا tagها راهی برای دسته بندی و سازماندهی گزارش های GTmetrix هستند که با استفاده از گزینه میتوانید کلمات یا عبارات مربوطه را به راحتی پیدا کنید.

ابزار Gtmetrix چیست

7- دانلود فایل pdf گزارش جیتی متریکس با Download PDF

از طریق این گزینه شما می توانید هر زمان که بخواهید یک نسخه PDF از گزارش مربوط به تحلیل صفحات مختلف وب سایت خود تهیه نمایید. اگر میخواهید گزارش کامل به همراه توصیه های مناسب برای رفع مشکلات تهیه نمایید، نیاز است که یکی از حساب های پریمیوم جی تی متریکس را خریداری نمایید.

8- اشتراک گزارش بررسی سرعت سایت با Share This Report

جی تی متریکس این امکان را به شما می دهد تا نتیجه عملکرد وب سایت خود را در شبکه های اجتماعی مختلف با کاربران خود به اشتراک بگذارید. برای این کار تنها کافی است که روی لینک مربوط به شبکه اجتماعی مورد نظر خود کلیک نمایید.

یکی از ابزارهای تحلیلی بسیار مناسب که با استفاده از آن می توانید عملکرد وب سایت خود را در زمینه های مختلف به ویژه سرعت یا زمان بارگذاری مورد بررسی قرار دهید، وب سایت جیتی متریکس است. اگر شما با بخش های مختلف این وب سایت آشنایی لازم را داشته و بدانید که از طریق آن می توانید به چه داده هایی دست پیدا کنید، این امکان را دارید که به شکل بهتری وب سایت خود را بهینه کنید.

تمامی این اقدامات در نهایت سبب می شود تا وب سایت شما عملکرد بهتری را داشته و نتیجه بهتری را در موتورهای جستجو کسب نماید. در این مقاله تلاش ما بر این بوده است تا با معرفی بخش های اصلی قرار گرفته در سایت Gtmetrix در زمینه تحلیل بهتر وب سایتتان و بهبود عملکرد آن در کنار شما باشیم.

سوالات پرتکرار درمورد جیتی متریکس

  1. آیا ابزار جی تی متریکس رایگان است؟

    برای استفاده به عنوان دسترسی مهمان با محدودیت میتوانید با جیمیل خود واردشودید و استفاده کنید.

  2. چگونه از GTmetrix برای تست سرعت وب سایت استفاده کنیم؟

    استفاده از GTmetrix آسان است – کافی است URL مورد نظر خود را برای آزمایش تایپ کنید و آماده کار هستید. اما قبل از انجام این کار، ممکن است بخواهید پیکربندی تست را تغییر دهید. فقط روی دکمه Analysis Options در زیر دکمه Analyze کلیک کنید. فقط در صورتی در دسترس خواهد بود که وارد حساب کاربری GTmetrix شده باشید.

  3. آیا برای استفاده از جی تی متریکس باید ip خود را تغییر داد؟

    خیر برای استفاده از این ابزار فقط نیاز مند یک جیمیل میباشید.

  4. شاخص سرعت در GTMetrix چیست؟

    شاخص سرعت (SI) یک معیار عملکرد است که سرعت تکمیل بصری صفحه شما را اندازه گیری می کند.

این مطلب را می پسندید

5/5 - (1 رای)

اشتراک گذاری مطلب
نویسند محتوا:
محتوای تیمی کار شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.