آموزش های وردپرس

حل مشکل cURL error 28: SSL connection timeout در وردپرس

اگر شما هم سایت خود را با وردپرس ایجاد کرده باشید، در روزهای اخیر متوجه این موضوع شده اید که پیشخوان، افزونه ها و قالب وب سایت شما به دلیل عدم ارتباط با سرورهای خارج از کشور و مخزن وردپرس با ارور cURL error 28: SSL connection timeout مواجه شده و به همین دلیل سرعت سایت و پیشخوان وردپرس به شدت کند شده و مدیریت سایت را عملا غیر ممکن ساخته است، پس برای حل مشکل cURL error 28: SSL connection timeout در وردپرس با پایگاه دانش میزبان فا همراه باشید تا بهترین راه حل ها جهت افزایش سرعت پیشخوان وردپرس به دلیل خطای ارتباطی را بررسی کنیم.

با توجه به زیرساخت کاملا پایدار و فوق مستحکم شرکت میزبان فا، هیچکدام از سرویس های میزبانی این شرکت از جمله سرویس های هاست و سرور ابری با این مشکل رو به رو نبوده و تمام وب سایت های میزبانی شده بدون مشکل در دسترس می باشند، این مطلب جنبه ی آموزشی و حل مشکل برای عموم کاربران دارد.

حل مشکل کندی پیشخوان وردپرس

قبل از هرگونه اقدامی باید به این نکته توجه کنیم که چه آدرس هایی درخواست های خروجی به سرور ارسال می کنند و کدامیک از آنها با خطای cURL مواجه می شوند، برای بررسی این مورد لازم است در قدم اول افزونه کوئری مانیتور (Query Monitor) را روی سایت خود نصب کنیم.

افزونه کوئری مانیتور

برای دانلود افزونه کوئری مانیتور روی لینک زیرکلیک کنید:

دانلود Query Monitor Plugin

بعد از دانلود افزونه، وارد پیشخوان وردپرس خود شده و از مسیر افزونه ها > افزودن > بارگذاری افزونه، فایل zip دانلود شده را آپلود و سپس فعال کنید.

پس از فعالسازی افزونه Query Monitor گزارش این افزونه به نوار بالای پیشخوان اضافه می گردد، برای بررسی درخواست های خروجی، ماوس خود را روی گزارش نگه دارید و پس از باز شدن روی گزینه HTTP API Calls کلیک کنید.

در این قسمت تمام درخواست های خروجی را می توانید مشاهده کنید، جهت ادامه مراحل می توانید آدرس هایی که با خطای URL error 28: SSL connection timeout و خطا های ارتباطی مشابه مانند cURL erorr 35 و cURL erorr 56 و…  مواجه هستند را در یک فایل متنی مثل نوت پد یا کلپ بورد ذخیره کنید.

حل مشکل cURL error 28: SSL connection timeout در وردپرس

رفع ارور cURL error 28: SSL connection timeout در وردپرس

پس از آنکه آدرس هایی که خطای ارتباطی با سرور داشته اند را استخراج کردید، لازم است این درخواست ها را مسدود کنید تا سرعت سایت و پیشخوان وردپرس به حالت عادی بازگردد، شایان ذکر است عمده این درخواست ها نیاز به ارتباط با مخزن وردپرس دارند. یکی از افزونه هایی که این کار را به شکل مطلوبی انجام داده و امکان ایجاد لیست مسدود سازی و لیست تایید شده را دارد افزونه Smart Request است.

با استفاده از افزونه Smart Request می توانید آدرس هایی که در پیشخوان وردپرس خطای ارتباطی دارند را در لیست مسدود شده قرار داده و آدرس هایی مانند درگاه پرداخت، سیستم های حسابداری و… را در مسیر تایید شده قرار دهید. بدین منظور ابتدا افزونه را از طریق لینک زیر دانلود نموده سپس به کمک آموزش نصب افزونه وردپرس آن را روی وبسایت وردپرسی خود نصب و فعال کنید.

دانلود افزونه Smart Request

پس از نصب و فعالسازی، از قسمت تنظیمات گزینه Smart Request را انتخاب کنید تا وارد محیط افزونه شوید.

افزونه Smart Request

برای شروع به کار از قسمت مسیرهای مسدود شده گزینه مشاهده لیست را انتخاب کنید و آدرس هایی که در مرحله قبل استخراج نموده اید را به این لیست اضافه کنید. همچنین می توانید آدرس های مهم که نباید اتصال آنها با سایت شما قطع گردد را در لیست مسیر های تایید شده قرار دهید.

مسدود سازی درخواست های خروجی وردپرس

اگر سرعت پیشخوان وردپرس شما به شدت پایین آمده و یا با ارور 500 مواجه می‌شوید که انجام مراحل فوق را برای شما غیر ممکن کرده است می توانید به صورت موقت کد زیر را به فایل WP-Config اضافه کنید تا تمام درخواست های خروجی را مسدود کنید:

define( 'WP_HTTP_BLOCK_EXTERNAL', true );

توجه داشته باشید کد فوق تمام درخواست های خروجی را مسدود کرده و احتمال بروز اختلال در اتصال به درگاه بانکی و… می گردد، اگر به هر دلیلی تمایل دارید به صورت دائم از این مورد استفاده کنید می توانید با اضافه کردن کد زیر در خط بعدی کد مذکور یک یا چند آدرس دلخواه خود را در لیست سفید قرار دهید:

define( 'WP_ACCESSIBLE_HOSTS', 'yourdomain.com, yourdomain.com ');

به جای yourdomain.com, yourdomain.com می توانید آدرس های دلخواه مانند لینک درگاه پرداخت و… را قرار دهید و با استفاده از کارکتر , دامنه ها را از هم جدا کنید.

🟢🔵 نکته: اگر لازم است تمام ساب دامین های یک آدرس را در لیست سفید قرار دهید می توانید قبل از آدرس از کاراکتر * استفاده کنید، برای مثال کد زیر تمام ساب دامین های شاپرک را در لیست سفید قرار داده تا فرایند پرداخت با اختلال رو به رو نگردد:

define( 'WP_ACCESSIBLE_HOSTS', '*.shaparak.ir');

مسدود کردن درخواست های خروجی در وردپرس

حل مشکل نصب و بروز رسانی افزونه های وردپرس به دلیل خطای cURL

راه حل های مذکور مشکلاتی مانند بروزرسانی افزونه های وردپرس را حل نخواهد کرد و راهی موقت جهت مدیریت وب سایت و جلوگیری از کندی پیشخوان وردپرس است.

هاستینگ میزبان فا با تجربه طولانی مدت خود در میزبانی داخلی و دارا بودن پیشرفته ترین سیستم های آنتی تحریم و شبکه قدرتمند ابری مشکلاتی مانند عدم ارتباط وب سایت با سرورهای خارج از کشور، عدم بروزرسانی افزونه های وردپرس و… را نداشته و تمام سرویس های میزبانی وب و سرور مجازی با بالاترین سرعت و کیفیت در حال ارائه خدمات میزبانی است.

سرور مجازی ایران میزبان فا

3.7/5 - (3 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *