دیدگاه ها در وردپرس

مدیریت دیدگاه در ودرپرس و تنظیمات آن

وردپرس
بدون دیدگاه
25

زمانیکه برای وبسایت خود شروع به نگارش مقالات میکنید، کم کم ورودی های وبسایت افزایش پیدا کرده و ممکن است کاربران دیدگاه و نظرات خود را روی پست های مختلف درج کنند نکته قابل توجه این است که باید به صورت منظم و دقیق به مدیریت دیدگاه در ودرپرس بپردازید و علاوه بر ایجاد تعامل با مخاطب از انتشار نظرات بیهوده و اسپم هم جلوگیری کنید اینکار به ارزش محتوایی نوشته های شما اضافه میکند علاوه بر آن میتواند تا حد زیادی باعث بازگشت مخاطب به سایت شما شود همچنین پیشنهاد میکنیم تنظیمات گفتگو در وردپرس را نیز پیکربندی کنید که در انتهای همین آموزش به آن اشاره خواهد شد.

 بنابراین سایت شما در هر زمینه ای که فعالیت دارد باید برای بخش نظرات ورپرس اهمیت قائل شده و سعی کنید به نحو احسنت ازبخش دیدگاه ها در وردپرس جهت پیشبرد رسالت خود و ارتباط با مخاطبین استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم به آموزش مدیریت دیدگاه‌ ها در وردپرس بپردازیم تا با این محیط بیشتر آشنا شده و از امکاناتی که نظرات وردپرس در اختیار شما قرار میدهد بهرمند شوید.

دیدگاه ها در وردپرس چیست؟

دیدگاه ها در وردپرس راهی برای ارتباط بین مدیر سایت و کاربران می باشد. با ثبت دیدگاه ها در سایت توسط کاربر، مدیر میتواند به سوالات پاسخ داده و ارتباط موثری برقرار کند از طرفی ممکن است این سوال کاربران دیگر هم باشد حتی گاها ممکن شما به مشکلی مطرح شده در بخش نظرات پاسخ دهید که کاربران دیگری در سطح اینترنت نیز به دنبال این پاسخ باشند به این شکل به رشد محتوای خود نیز کمک میکنید.

مدیریت دیدگاه ها در وردپرس

ابتدا به کمک آموزش ورود به پیشخوان وردپرس وارد سایت خود شوید. سپس برای دسترسی به بخش نظرات به مسیر دیدگاه‌ها در پیشخوان وردپرس مراجعه کنید تا مشابه تصویر زیر صفحه نظرات وردپرس را مشاهده کنید. در این بخش میتوان دیدگاه ها را مشاهده و به آنها پاسخ بدهیم.

آموزش دیدگاه در وردپرس

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید در این صفحه قادر خواهید بود همه دیدگاه هایی که برای سایت شما ارسال شده اند را مشاهده کنید و یا اینکه با مراجعه به قسمت های در انتظار تایید، تایید شده، جفنگ و زباله دان به دیدگاه ها و نظرات وردپرس که در دسته های مورد نظر بر اساس وضعیتشان قرار گرفته اند دسترسی داشته باشید. با بردن نشانگر ماوس روی هر دیدگاه میتوانید به منوهایی که برای پذیرفتن، نپذیرفتن، پاسخ دادن، ویرایش، جفنگ، انتقال به زباله دان و… تعبیه شده کلیک کنید و هر دیدگاه را مدیریت کنید و یا در خصوص ویرایش، انتقال انها به زباله دان (حدف) یا تعیین به عنوان دیدگاه اسپم (جفنگ) اقدام کنید.

توام با همین موضوع مسئله مهمی که در نظرات وردپرس وجود دارد مبحث اسپم است که برخی سودجویان با استفاده از ربات هایی اقدام به ارسال نظرات اسپم در وردپرس کرده و سایت شما را مورد حمله قرار میدهند که در این مواقع باید از افزونه ها و قابلیت های وردپرس مثل قرار دادن کد کپچا استفاده کنید.

بعد از انتخاب دیدگاه مورد نظر با قرار گرفتن ماوس روی دیدگاه گزینه هایی برای ما نمایش داده میشود که در ادامه مقاله به توضیح هر قسمت میپردازیم.

نحوه مدیریت دیدگاه در وردپرس
  • نپذیرفتن: زمانی که کاربری در سایت کامنتی را درج میکند در بخش دیدگاه قرار میگرد تا مدیر سایت تایید کند، با کلیک روی بخش نپذیرفتن، دیدگاه در صفحه انتظار میماند و در سایت نمایش داده نمی شود.
  • پاسخ: در این بخش با کلیک روی پاسخ، مدیر سایت میتواند به دیدگاه کاربر جواب دهد.
افزونه نظرات وردپرس
  • ویرایش سریع: با انتخاب این گزینه میتوان کامنت درج شده در وب سایت را ویرایش کرد. به عنوان مثال لینک های داخل دیدگاه را حذف کنید.
عدم نمایش دیدگاه در وردپرس
  • ویرایش: در بخش ویرایش میتونید اسم، ایمیل، نشانی اینترنتی و متن دیدگاه ها را ویرایش کنید.
  • جفنگ: با کلیک روی این گزینه میتوانید دیدگاه مورد نظر را به عنوان spam و مزاحم نشانه گذاری کنید.
مدیریت نظرات در وردپرس
  • زباله دان: با این گزینه میتوانید دیدگاه مورد نظر را از بخش دیدگاه های وردپرس کاملا حذف کنید.

دیدگاه هایی که با پس‌زمینه پررنگ تر هاور شده اند نیاز به بررسی دارند تا انها را مشاهده و در صورت تایید کردن امکان نمایش انها در سایت برای عموم کاربران را فراهم کنید. بعد از اینکه هر دیدگاه را تایید کنید رنگ پس زمینه به سفید تغییر پیدا خواهد کرد و جزوء دیدگاه های تایید شده قرار خواهد گرفت.

انواع دیدگاه در ودرپرس

در بخش دیدگاه ها گزینه هایی در قسمت بالا وجود دارد که با کلیک روی هر کدام میتوان بخش دیدگاه ها را فیلتر کرد.

نظرات در وردپرس
  • همه: با انتخاب منوی همه میتوان به تمام دیدگاه های سایت دسترسی داشت.
  • مال من: اگر چند کاربر با دسترسی متفاوت در حال استفاده از این وردپرس باشند میتواند با دسترسی اختصاصی خود با کلیک روی این تب دیدگاه های نوشته خود را مشاهده کنند.
  • در انتظار تایید: با انتخاب این بخش مدیر وب سایت میتواند دیدگاه های در حال انتظار تایید برای نمایش در سایت را مشاهده کند.
  • تایید شده: با انتخاب این تب میتوانید لیستی از دیدگاه های تایید شده را مشاده کنید.
  • جفنگ: با انتخاب این گزینه میتوانید لیستی از دیدگاه های جفنگ شده را مشاده کنید.
  • زباله دان: با انتخاب این تب شما میتوانید دیدگاه های حذف شده خود را به صورت لیست مشاهده کنید.

جستجو و صافی دیدگاه ها در وردپرس

یکی از دیگر قابلیت هایی که برای بخش نظرات وردپرس به آن نیاز پیدا خواهید کرد بخش جستجو و یا صافی کردن دیدگاه ها در وردپرس است که بتوانید خیلی راحت تر و ساده تر هر زمان که به دنبال یکی از دیدگاه های سایت بودید آن را به راحتی پیدا کنید. برای همین منظور کافیست مشابه تصویر زیر از فیلد جستجو کلماتی از متن موجود در دیدگاه مورد نظر، نام نویسنده دیدگاه، ایمیل نویسنده دیدگاه، آدرس سایت نویسنده دیدگاه و یا هر نوع فیلد سفارشی که در دیدگاه ها با استفاده از افزونه ها ایجاد شده را وارد کرده و با کلیک روی دکمه جستجوی دیدگاه نتایج جستجوی خود را مشاهده کنید.

جفنگ یعنی چه

با استفاده از صافی دیدگاه ها هم قادر خواهید بود دیدگاه‌ها و یا پینگ بک های وردپرس را به صورت جداگانه مشاهده و مدیریت کنید. برای این منظور از لیست چند انتخابی که با عنوان همه نوع دیدگاه وجود دارد و در تصویر زیر هم آن را مشاهده میکنید یکی از گزینه های دیدگاه ها یا پینگ بک ها را انتخاب کنید تا به هر یک از آنها دسترسی داشته باشید.  حالا که این تصویر رو مشاهده میکنید شاید این سوال برای شما رخ دهد که پینگ یا بازتاب در وردپرس چیست؟!

پینگ بک یا بازتاب در نظرات وردپرس چیست؟

همانطور که در حال تولید محتوا و نوشتن در سایت خود هستید و به فعالیت میپردازید سایت هایی هم وجود دارند که از مطالب شما استفاده میکنند، در برخی از موارد این سایت ها چه عمدا و چه سهوا محتوایی از سایت شما را استفاده میکنند که در ان به برخی از صفحات سایتتان لینک کرده اید، پس همین لینک ها در نوشته آنها هم قرار میگیرند و یا اینکه لینک نوشته شما را قرار داده و آن را نقل قول کنند، اینجاست که وقتی لینک محتوای سایت شما در سایت دیگر قرار گیرد از طریق بازتاب میتوانید از این موضوع مطلع شوید. در این زمان وردپرس یک بازتاب (ping back) برای شما در قالب یک دیدگاه ارسال میکند که شامل نام صفحه ای است که لینک شما را نقل کرده به این صورت شما میتوانید به آدرس مقصد مراجعه کرده و از جزئیات بازتاب ارسالی با خبر شوید.

حدف دیدگاه در ودرپرس

حذف دیدگاه ها در وردپرس و مدیریت کامنت ها یکی از مواردی است که باید توجه ویژه ای به آن ها داشت چرا که یک راه ارتباط قوی بین مخاطبان سایت و ایجاد تعامل با کاربران از بخش دیدگاه ها صورت میگیرد. گاهاً به دلیل ارسال دیدگاه اسپم در وردپرس توسط افراد سودجو سایت شما مورد حمله قرار میگیرد. این کار توسط ربات ها انجام میشود و یا فرض کنید قصد دارید کلیه نظرات موجود در یکی از دسته بندی های زباله دان، جفنگ، در انتظار بررسی و… که در سایت قرار دارند را حذف کنید، بنابراین اینجا لازم است از قابلیتی که در وردپرس تحت عنوان ویرایش دسته جمعی قرار دارد استفاده کنید و به صورت یکجا دیدگاه های انتخابی خود را ویرایش و شخصی سازی کنید.

برای این منظور مشابه تصویر زیر ابتدا دیدگاه های خود را انتخاب کنید و سپس از کشوی اقدام دسته جمعی مشابه تصویر زیر یکی از گزینه های نپذیرفتن، پذیرفتن، نشانه گذاری به عنوان جفنگ و انتقال به زباله دان را انتخاب کنید و در نهایت با کلیک روی دکمه اجرا عملیات مورد نظر برای انجام روی دیدگاه های انتخابی انجام بگیرد.

دیدگاه در وردپرس

با استفاده از صافی دیدگاه ها هم قادر خواهید بود دیدگاه های وردپرس را به صورت جداگانه مشاهده و مدیریت کنید. برای این منظور کافیست از لیست چند انتخابی که با عنوان همه نوع دیدگاه وجود دارد و در تصویر زیر هم آن را مشاهده میکنید یکی از گزینه های دیدگاه ها را انتخاب کنید تا به هر یک از آنها دسترسی داشته باشید.

تنظیمات گفتگو در وردپرس

تنظیمات دیدگاه وردپرس

اکنون که با بخش دیدگاه آشنا شدیم برای دسترسی به تنظیمات بیشتر و شخصی سازی بخش دیدگاه های وردپرس امکانات بیشتری پیش رو ما گذاشته تا بتوانیم بخش دیدگاه ها را کامل و راحت تر مدیریت کنیم. برای این منظور پس از ورود به پیشخوان وردپرس به مسیر تنظیمات> گفت و گوها مراجعه کنید.

تنظیمات دیدگاه در وردپرس

در صفحه ای که مشابه تصویر میبینید بنا به توضیحاتی که ذکر شد، تنظیمات بخش دیدگاه ها را شخصی سازی کنید و با کلیک روی هر بخش میتوان گزینه مورد نظر را فعال و غیر فعال کرد.

مدیریت نظرات در مقالات سایت

همان طور که میدانید نوشته ها بخش مهمی در وردپرس هستند در این بخش این امکان برای شما وجود دارد که در نوشته مد نظر خود بخش دیدگاه را فعال و غیر فعال کنید یعنی پست مورد نظر امکان درج دیدگاه نداشته باشد و بالعکس. برای  دسترسی به این بخش وارد منوی نوشته ها و زیر منوی همه نوشته شده سپس ماوس را روی نوشته انتخابی خود قرار دهید و گزینه ویرایش سریع را انتخاب کنید.

💡 بیشتر بدانید: آموزش بخش نوشته ها در وردپرس و مدیریت آنها

حذف دیدگاه در وردپرس

سپس با فعال و غیر فعال کردن گزینه پذیرفتن دیدگاه ها میتوان انتخاب کرد دیدگاه در نوشته نمایش داده شود یا خیر.

نحوه مدیریت دیدگاه در وردپرس

دیدگاه ها در وردپرس میتوانند تاثیر مثبتی روی سایت داشته باشند چراکه منجر به آپدیت محتوای شما می شوند، تعامل با مخاطب را افزایش میدهند و در مواردی ممکن است باعث بازگشت کاربر به وبسایت شوند. در برخی موارد در شرایطی که فقر محتوا در وب وجود داشته باشد ممکن است حتی یک دیدگاه باعث جدب ورودی شود! از سویی دیگر عدم مدیریت درست نظرات وبسایت ممکن است تاثیرات منفی به دنبال داشته باشد پس مدیریت دیدگاه در ودرپرس اهمیت ویژه ای دارد. در این مقاله با بخش های مختلف دیدگاه های وردپرس آشنا شدیم سعی کنید از بخش نظرات برای جلب حداکثری رضایتمندی کاربران بهره ببرید و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ دیدگاه کاربران را ارسال کنید.

  1. دیدگاه در وردپرس چیست و چرا اهمیت دارد؟

    دیدگاه های وردپرس میتوانند تاثیر مثبت یا منفی روی سایت داشته باشند و این به نحوه مدیریت دیدگاه توسط شما بستگی دارد. دیدگاه علاوه بر ایجاد تعامل با مخاطب میتواند باعث رشد و ارزش افزایی محتوا شود.

  2. چگونه نظرات را در وردپرس مخفی کنم؟

    وارد پیشخوان وردپرس خود و منوی تنظیمات انتخاب کنید زیر منوی گفت و گو را انتخاب کنید. در بخش تنظیمات پیش فرض نوشته گزینه ی اجازه به دیگران برای ثبت دیدگاه ها روی نوشته های تازه را غیر فعال کنید.

  3. برای مدیریت دیدگاه های اسپم چه افزونه ای پیشنهاد میدهید؟

    با نصب افزونه Akismet در مخزن وردپرس به شما این امکان را میدهد کامنت های اسپم را مدیریت کنید.

  4. آیا میتوانم دیدگاه های وب سایت را ویرایش کنم؟

    بله شما با ورود به بخش دیدگاه در منوی پیشخوان وردپرس و با انتخاب ویرایش میتوانید نظرات وب سایت خود را ویرایش کنید.

  5. آیا میتوان تعیین کرد کاربر در سایت ایمیل وارد کند یا خیر ؟

    بله میتوان در منوی تنظیمات پیشخوان وردپرس در زیر منوی گفت و گو با فعال کردن گزینه “برایم ایمیل بفرستید” تعیین کنید کاربر موقع ثبت نظر ایمیل خود را وارد کند یا خیر.

این مطلب را می پسندید

5/5 - (1 رای)

اشتراک گذاری مطلب
نویسند محتوا:
محتوای تیمی کار شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.