آموزش های وردپرس

آموزش مدیریت محصولات در ووکامرس

افزودن محصول در ووکامرس سومین قدم برای ساخت فروشگاه در وردپرس می‌باشد که بعد از نصب ووکامرس در وردپرس و انجام تنظیمات ووکامرس به این مرحله میرسید و با افزودن محصول جدید در ووکامرس میتونید رسما سایت فروشگاهی خودتون را راه‌اندازی کنید. شما میتونید تا در وردپرس با استفاده از بخش افزودن افزودن محصول برای هر نوع محصولی که در ووکامرس قصد فروش اونو دارید، چه محصول فیزیکی و چه محصول دانلودی، بعد از انتشار در سایت امکان فروش را برای محصول خودتون فراهم کنید.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی و آموزش مدیریت محصولات در ووکامرس بپردازم تا با استفاده از این آموزش بتونید اقدام به افزودن محصول در ووکامرس کنید. پس اگر شما هم به دنبال نحوه قرار دادن محصولات در ووکامرس هستید تا انتهای این آموزش همراه ما باشید.

آموزش افزودن محصول جدید در ووکامرس و مدیریت محصولات

به صورت کلی اولین قدمی که باید برای مدیریت محصولات در ووکامرس بردارید و اقدام به اضافه کردن محصول در وردپرس کنید اینه که بعد از ورود به پیشخوان وردپرس به منوی محصولات> افزودن جدید مراجعه کنید تا وارد صفحه مربوط به مدیریت محصولات در ووکامرس شده و اقدام به انتشار محصول در ووکامرس کنید. با کلیک روی این منو صفحه زیر براتون باز شده و ویرایشگر مربوط به اضافه کردن محصول در ووکامرس براتون باز خواهد شد تا اقدام به اضافه کردن محصول در افزونه ووکامرس کنید.

حالا همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید درست عینا مشابه اونچه که در آموزش افزودن نوشته در وردپرس با هم یاد گرفتیم در ووکامرس هم میتونید اطلاعات محصولات را عینا مشابه نوشته‌ها در وردپرس اضافه کنید، با این تفاوت که در مرحله بعد باید اطلاعات محصول خودتون را وارد کنید.

نام محصول: این فیلد مربوط به نام محصول و عنوان انتخابی شما برای محصولی که قصد فروش اونو در ووکامرس دارید هستش که میتونید در اون وارد کنید. سعی کنید تا عنوان انتخابی شما بیشتر از حد معمول طولانی نباشه و خیلی کوتاه هم نباشه تا نتیجه بهتری از اون در موتورهای جستجو بدست بیارید. همچنین عنوان انتخابی شما باید کاملا مرتبط با محصول شما بوده و شامل کلمات کلیدی نوشته باشد. پیشنهاد می‌کنم اگر محصول شما به گونه‌ای هست که داری مدل، سال ساخت و… هست حتما در عنوان محصول ذکر کنید.

جعبه ابزار ویرایشگر وردپرس: در زیر عنوان همونطور که میبینید آیکون‌های مختلف و دکمه های گوناگونی وجود داره که هر کدوم برای کاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهمترین اونها دکمه افزودن پرونده چند‌رسانه‌ای هستش که با کلیک روی اون میتونید تا هر نوع فایل قابل آپلود در وردپرس را به جزییات و توضیحات محصول اضافه کنید. و در زیر اون هم آیکون های مربوط به مدیریت محتوای متن شما هستش که برای کارهایی مثل تغییر Heading نوشته‌ها، تغییر رنگ، چیدمان نوشته، بولد کردن و ایتالیک کردن متن، افزودن لینک به متن و… مورد استفاده قرار میگیرند. بسته به قالب یا افزونه هایی که نصب کردید این دکمه ها و ابزار مربوط به ویرایشگر میتونن بیشتر شده و شامل موارد دیگه ای هم باشند.

باکس ویرایشگر: در نهایت در باکس ویرایشگر وردپرس هم میتونید تا توضیحات کامل محصول در ووکامرس را وارد کرده و با استفاده از ابزاری که در بالا به معرفی اونها پرداختیم روی محصول خودتون از متن و تصاویر و رسانه های گوناگونی استفاده کرده و در توضیحات محصول قرار دهید.

حالا که توضیحات محصول را به صورت دقیق و کامل وارد کردید کمی به پایین اسکرول کنید تا به باکس اطلاعات محصول برسید و جزییات محصول که شامل نوع محصول در ووکامرس، قیمت محصول در ووکامرس، حمل و نقل، ویژگی و… هست را وارد کنید.

افزودن جزییات محصولات در ووکامرس

برای اضافه کردن محصول در ووکامرس و درج جزییات محصول حالا باید ابتدا نوع محصول را مشخص کنید. محصول شما میتونه ساده باشه و یا اینکه به صورت گروه‌بندی شده، محصول معرفی/خارجی که میشه به عنوان معرفی و خرید از سایت‌های دیگه از این قابلیت استفاده کرده و به لینک صفحه محصول در جایی دیگه کاربران را هدایت کرد و یا اینکه به صورت متغیر باشد. در اینجا بیشتر ما محصولمون به صورت ساده خواهد بود، پس اگر همین محصول ساده را دارید انتخاب کنید و در مرحله بعدی باید مشخص کنید محصول شما فیزیکی و یا دانلودی است.

اگر محصول شما دانلودی نیست نیازی نیست که تیک دو گزینه مجازی و دانلودی را بزنید. اما اگر دانلودی بود با فعال کردن این دو گزینه تب اطلاعات محصول به شکل زیر تغییر خواهند کرد که در اون باید لینک فایل و اطلاعات اون را وارد کنید. فعال کردن تیک گزینه مجازی باعث میشه که بخش حمل و نقل غیرفعال بشه، چرا که شما فقط فروش محصول را به صورت دانلودی انجام بدین اما وقتی اونو غیرفعال کنید یعنی اینکه امکان فروش پستی و تحویل در محل را هم میخواهید داشته باشید که در این صورت گزینه حمل و نقل فعال خواهد بود.

افزودن محصول دانلودی در ووکامرس

حالا که نوع محصول را روی دانلودی انتخاب کردید لازمه تا اطلاعات فایل دانلودی خودتون را به صورت زیر وارد کنید.

قیمت عادی (تومان): در این فیلد باید قیمت عادی محصول را وارد کنید که با انتخاب واحد پولی که در تنظیمات ووکامرس انتخاب کردید به شما نمایش داده شده و باید با همین واحد پولی محصول را اضافه کنید.

قیمت فروش ویژه (تومان): با استفاده از فروش ویژه میتونید قیمت محصول را کمتر از قیمت عادی وارد کنید، در این صورت با کلیک روی دکمه زمان‌بندی فروش میتونید یک تاریخی را مشخص کنید تا این محصول تا اون تاریخ به صورت فروش ویژه و با قیمتی کمتر از قیمت عادی محصول قابل خرید باشه تا به این صورت فروش بیشتری هم روی محصول داشته باشید.

فایل های دانلودی: در این قسمت میتونید تا فایل‌های مربوط به محصول دانلودی در ووکامرس را آپلود کرده یا اینکه از رسانه وردپرس انتخاب کنید تا در این بخش قرار بگیرند.

محدودیت دانلود: با استفاده از این فیلد میتونید تعداد دانلود برای محصولات را محدود کنید تا هر مشتری که این محصول را خریداری کرد صرفا با این تعداد دفعات بتونه محصول خریداری شده را دانلود کنه و در این صورت با ارائه لینک دانلود محصول به دیگران دیگه امکان دانلود فایل هم وجود نخواهد داشت.

انقضای دانلود: یکی از گزینه‌های خوبی که به شما این امکان را میده برای محصولات دانلودی در ووکامرس تاریخ انقضا مشخص کنید تا بعد از این مدت زمان لینک منقضی شود. در این صورت وقتی شما انقضا را روی یک روز گذاشته باشید مشتری که محصول را خریداری کرده 24 ساعت بعد از خرید فرصت داره تا محصول خودش را دانلود کنه، در غیر اینصورت لینک منقضی شده و دسترسی به محصول نخواهد داشت.

وضعیت مالیات: از این بخش هم میتونید تا وضعیت مالیات را برای محصول انتخاب کرده و وارد کنید.

با مراجعه به تب فهرست موجودی میتونید برای محصولات موجود بودن تعیین کنید تا این تعداد فروش را داشته باشند. به عبارت دیگه فرض کنید شما یک قالب وردپرس را کدنویسی و تولید کردید که صرفا قصد دارید 100 تا فروش از اون داشته باشید، در این صورت میتونید ابتدا تیک گزینه مدیریت موجودی انبار؟ را فعال کنید تا فیلد موجودی به شما نمایش داده شده و تعداد را روی 100 بگذارید. حالا بعد از اینکه محصول شما 100 بار به فروش رفت به صورت خودکار محصول به ناموجود بودن تغییر حالت داده و دیگه امکان خرید و دانلود محصول برای سایر مشتریان وجود نخواهد داشت. با استفاده از اجازه پیش فروش محصول هم میتونید کاری کنید که اگر محصول ناموجود بود مشتری امکان پیش خرید داشته باشه تا بعد از موجود شدن محصول ایمیل اطلاع رسانی براش ارسال بشه و اقدام به دانلود محصول بکنه.

با استفاده از تب محصولات مرتبط هم قادر خواهید بود تا محصولاتی که با این محصول مرتبط هستند انتخاب کنید تا در صفحه محصول نمایش داده شده و فروش بیشتری برای سایر محصولات داشته باشید. کافیه تا در فیلد تشویق برای خرید بیشتر کلیک کنید و 3 کاراکتر از عنوان محصول مرتبط را بنویسید تا محصول نمایش داده شده و اونو انتخاب کنید.

برای افزودن مشخصات محصول در ووکامرس درست مشابه فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی که به صورت یک جدول جزییات محصول را وارد می‌کنند شما هم میتونید برای محصولات ویژگی تعیین کرده و در صفحه محصول قرار بدین. برای این کار ابتدا مشابه تصویر روی دکمه افزودن کلیک کنید تا باکس ویژگی نمایش داده بشه، سپس عنوان ویژگی و جزییات اونو وارد کرده و روی دکمه ذخیره ویژگی کلیک کنید تا در صفحه محصول مشابه تصویر زیر نمایش داده شود.

حالا بعد از این مرحله به تب پیشرفته مراجعه کنید تا در اون بعد از اینکه مشتری خریدی انجام داد یک یادداشت دلخواه براش ارسال کنید. این یادداشت میتونه یک پیغام تشکر از خرید باشه، یا یک کد تخفیف که به مشتری ارسال بشه و یا اینکه راهنما و هشدار برای استفاده از محصول که چه کاری باید انجام بده.

با استفاده از فعال کردن نقد و بررسی هم میتونید امکان نقد کردن و بررسی برای محصول را فعال یا غیرفعال کنید تا فرم نظرات در ووکامرس برای محصول نمایش داده بشه و یا اینکه غیرفعال باشد.

افزودن محصول فیزیکی در ووکامرس

تا اینجا شما تونستید جزییات یک محصول دانلودی را وارد کنید. اما اگر بخواهید محصول فیزیکی بفروشید چه تغییراتی صورت میگیره؟ در این صورت تفاوتی که برای افزودن محصول دانلودی در ووکامرس و افزودن محصول فیزیکی در ووکامرس خواهد بود عبارتند از:

  1. غیر فعال شدن گزینه‌های مربوط به فایل محصول، محدودیت دانلود و انقضای محصول در بخش همگانی
  2. اضافه شدن گزینه حمل و نقل در فروش به صورت فیزیکی

پس در این صورت برای اضافه کردن محصول فیزیکی در ووکامرس شما کافیه تا مراحلی که برای افزودن محصول دانلودی طی شد را به جز موارد مربوط به آپلود فایل، محدودیت دانلود و انقضا دانلود طی کرده و سپس به تب حمل و نقل مراجعه کنید.

حالا همونطور که میبینید کافیه تا وزن محصول، ابعاد محصول و کلاس حمل و نقل که قبلا در ووکامرس اضافه کردید را برای محصول انتخاب کرده و وارد کنید.

در مرحله بعد به باکس توضیح کوتاه درباره محصول که میتونید توضیحات مختصری از محصول را وارد کنید تا در ابتدا نشون داده بشه و مشتری که قصد خرید را داره میتونه برای مشاهده توضیحات کامل محصول به پایین اسکرول کرده و در تب توضیحات جزییات دقیق محصول را مشاهده کند.

در گام بعدی میتونید تصویر محصول و گالری محصول را انتخاب کنید. تصویر محصول در واقع همون تصویر شاخصه که برای عکس محصول در صفحات فروشگاه، آرشیو، صفحه محصول و… استفاده میشه و گالری محصول هم شامل تصاویری برای نمایش محصول هست که میتونید به تعداد دلخواه تصویر برای محصول وارد کنید.

در نهایت میتونید مشابه نوشته‌ها دسته‌بندی برای محصول و برچسب هم انتخاب کنید تا محصول منتشر شده در دسته بندی و برچسب‌هایی که انتخاب کردید نمایش داده شوند.

برای مدیریت دسته‌بندی در ووکامرس هم میتونید به مسیر محصولات> دسته‌بندی‌ها مراجعه کرده و دسته محصولات خودتون را مدیریت کنید.

حالا که جزییات کامل محصول را وارد کردید روی دکمه انتشار کلیک کنید تا محصول در سایت منتشر شده و مشابه تصویر زیر برای مشتریان در دسترس باشد و اقدام به خرید در سایت کنند.

مشاهده همه محصولات در ووکامرس

با مراجعه به صفحه همه‌ی محصولات که در منوی محصولات قرار داره مشابه نوشته‌ها قادر هستید تا به کلیه محصولاتی که در ووکامرس اضافه کردید دسترسی داشته و اقدام به مدیریت محصولات و ویرایش محصول در ووکامرس کنید.

همونطور که میبینید علاوه بر جزییات اصلی محصول که شامل نام، موجودی محصول، قیمت، دسته‌بندی و برچسب محصول و… هست امکان درون ریزی و برون ریزی محصولات در ووکامرس هم قرار داره که در آموزش‌های بعدی به معرفی قابلیت درون ریزی محصولات در ووکامرس و برون ریزی محصولات در ووکامرس خواهم پرداخت. با کلیک روی تنظیمات صفحه که در بالای صفحه قرار داره هم میتونید نمایش هر یک از جزییات محصول که نمیخواید در صفحه همه محصولات ووکامرس نمایش داده بشه را مخفی کنید.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا اقدام به افزودن محصول در ووکامرس کنید. اگر در رابطه با افزودن محصول در وردپرس و اضافه کردن جزییات محصول سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
3.9/5 - (20 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۹۳ دیدگاه ها

  1. سلام
    ایا امکان داره در وردپرس مطالب جدید رو به کتگوری ها ارسال کنیم در بین محصولات صفحه اول قرار نگیره ؟
    اگر میشه لطفا راه حلشو بفرمایید
    با تشکر

      1. میخوام وقتی محصول جدید رو وارد فروشگاه کنم پستی که گذاشته میشه در صفحه اول قرار نگیره مثلا در صفحه اول محصولات پرفروش محصولات جدید هست میخوام بعد اینکه پست زده شد نشون نده در صفحه اول بین محصولات جدید ولی مستقیم بره داخل شاخه ها
        ممنون

      2. سلام ببخشید من محصولم رو اضافه میکنم کامل ولی وقتی میزنم ویرایش
        محصول ویرایش نمیشه
        صحفه ویرایش محصول باز میشه اما هاله تاریکی روشه
        وهرچی با موس کلیک میکنم هیچی انتخاب نمیشه
        انگار صحفه غیر فعاله
        مشکل از کجاست
        میشه راهنماییم کنین !؟

  2. سلام
    ببخشید چندین باره سوال میپرسم
    من یه هزینه کردم برنامه نویس برام یه پیوند سفارشی (افزونه) مجزا نوشته که بتونم پیوند سفارشی رو به این شکل در بیاورم
    =http://x.com/index.php?productID
    یعنی بصورت اتوماتیک در افزونه =index.php?productID تعرف شده فقط من میتونم ادامه بعد = هر چی خواستم بنویسم
    مثل
    watches-casio-ef-545=http://x.com/index.php?productID
    یا به فارسی
    تلویزیون-اولد-مارک-ال-جی-مدل-2018=http://x.com/index.php?productID
    البته به شکل این دو نمونه مثال در سایت وارد نمیکنیم چون پست های قبلی با شماره ها شروع میشد مثل
    11=http://x.com/index.php?productID
    12=http://x.com/index.php?productID

    فقط از خدمت شما میخواستم بپرسم این در سئو مشکلی که بوجود نمیاره؟
    دلیلش که به این شکل افزونه رو نوشتیم اینکه چون سایت قبلی من رو یه اسکریپت نال شده است خواستیم با این روش لینک ها تغییر پیدا نکنه و الان پست ها رو بصورت دستی وارد ووکامرس میکنیم
    ممنون میشم پاسخ این سوالم رو هم بفرمایید باز عذرخواهی میکنم
    تشکر

    1. سلام و وقت بخیر، اصولا این نوع آدرس دهی برای استفاده در سایت اصلا توصیه نمیشه و بهتره از آدرس سفارشی فاقد ID برای آدرس استفاده کنید. چرا که این نوع آدرس‌ها از دید گوگل مناسب نبوده و بهتر درک نخواهند شد. برای روشن‌تر شدن موضوع میتونید مقاله آموزش نحوه تغییر پیوند یکتا در وردپرس را مطالعه کنید.
      اما بهتر بود به جای هزینه کردن و استفاده از ساختار قبلی، از پیوند یکتای سفارشی که شامل نام محصول در وردپرس هست استفاده کنید. با استفاده از مقاله آموزش خروجی گرفتن از آدرس های url سایت در وردپرس پیوند خروجی از کل آدرس‌ها تهیه کنید. سپس با استفاده از آموزش نحوه ریدایرکت لینک ها به یک دیگر در وردپرس لینک‌ها را به صورت 301 به ساختار جدید ریدایرکت کنید. بعد از مدتی که لینک‌ها در نتایج گوگل اصلاح شد و اثری از همین ساختار که با ID هست نبود، میتونید این کار را متوقف کنید.
      موفق باشید…

      1. چاره ای نداشتم چون سایتم ایراد داشت به خاطر همیت افت وردی گوگل داره حدود 50 درصد افت ورودی دارم
        دیگم خواستم با این کار یه مدت به این شکل کار کنم بعدش ریدایرکت کنم
        چون الان کل لینک ها ریدایرکت میشد سایت کلا خراب میشد باید حداقل 3 ماه صبر میکردم تا جای خود رو تو گوگل بگیره
        و اینکه شما فرمودید مقاله آموزش نحوه تغییر پیوند یکتا در وردپرس را مطالعه کنید. در این صورت امکان نمایش index.php نبود و داخل این ادرس url من ؟ و = بود که اینا رو کد میکرد و ادرس پست تغییر میکرد
        بازم ممنون بابت پاسخگویی

  3. با سلام و خسته نباشید.سوالم اینکه بعضی از فروشگاه ها عنوان یک محصول و بصورت فار سی و هم بصورت انگلیسی قرار میدن،تو وردپرس همچین کاری میشه کرد و تو سئو اصلا مهم طلقی میشه؟

      1. دوست عزیز فکر کنم سوالمو خوب مطرح نکردم.منظزورم اینکه وقی یک محصولو تعریف میکنن زیر همون عنوان فارسی عنوان انگلیسیشم درج میشه ولی تو وردپرس فقط میتونی تو یک سطر اونارو جا بدی و پشت سر هم عنوانو نمایش میشده.لینک عکسو خواهشا یک نگاه بندازید متوجه میشید.ممنونم
        http://uupload.ir/files/dmbg_bgh.png

  4. سلام
    من از ووکامرس استفاده می کنم و می خوام برای اضافه کردن محصولم توی توضیحات اطلاعات محصول یک ساختار داشته باشم. مثلا وزن: اندازه: نوع کاربرد و … که برای همه محصولات این پیش فرض ها وجود داشته باشه. آیا افزونه ای هست که بتونم برای ورود محصولم چنین ساختاری بدم بهش؟ چون من از دکان هم استفاده می کنم می خوام همه فروشندگان از یک ساختار برای ورود اطلاعات محصول استفاده کنند. مممنون میشم راهنماییم کنید.

      1. سلام
        بنده برای فروش کفش سایز و رنگ رو ایجاد کردم اما مشکلی که هست زمانیکه محصول متغییر انتخاب میکنم که بتونم حالت انتخاب سایز و رنگ داشته باشه دیگه جای برای درج قیمت نداره؟

  5. سلام و عرض ادب
    لطفا راهنمایی کنید بعضی از محصولات دانلودی در ووکامرس رو چگونه بصورت رایگان قرار بدم بدونه دریافت هزینه
    مچکرم

  6. سلام محصولات دانلودی رو وقتی انتخاب می کنم تسویه حساب مربوط به زرین پال غیر فعال می شه و امکان قرار دادن کد زرین پال مربوط به محصول در وردپرس وجود نداره لطفا راهنمایی بفرمائید

  7. سلام
    ببخشید یه سوال داشتم
    در ورد پرس امکان گذاشتن محصول در یک محصول وجود دارد؟
    مثلا با باز کردن یک محصول انواع آن محصول نمایش داده شود
    اگر دارد لطفا توضیح دهید و اگر ندارد راه حل جایگذینی هست؟
    با تشکر

  8. با عرض سلام و ادب
    بنده با توجه به نصب بودن و تست افزونه های wp-jalali و parsidate بصورت جداگانه و تنظیم تاریخ جلالی/شمسی و اطمینان داشتن از درست کار کردن این موارد باز در صفحه افزودن محصول برای مشخص کردن تاریخ تخفیف محصول تاریخ رو بصورت میلادی میاره
    لطفاً راهنمایی بفرمایید برای این مشکل چه باید بکنیم
    با تشکر

  9. سلام میخوام وقتی کسی وارد سایتم میشه توی صفحه اصلی قسمت هایی باشه مثل محصولات جدید و اونایی که تخفیف خوردن و چند نمونه ازشون اونجا باشه و در صورتی که بخوان بتونن بیشتر ببینن .

  10. سلام من هر کاری میکنم نمیتونم محصولات ووکامرس رو در صفحه اصلی نشون بدم و به غیر از اون دوست دارم یک کاری بکنم که مثلا توی صفحه اصلی یک قسمت داشته باشه به اسم محصولات جدید یا مصولاتی که تخفیف خوردن و بعد از هر کدوم چند نمونه نشون بده . میشه راهنمایی کنید چیکار باید بکنم ؟

  11. سلام روز بخیر
    من میخوام یه فروشگاه ساده راه بندازم و الان واسم یه سوال هست که دسته هایی که قراره برای محصول تو ووکامرس ایجاد کنم لازم هست تو دسته بندی وردپرس هم مشابه بسازم یا نه؟
    یعنی مثلا دسته موبایل هم تو ووکامرس باشه هم وردپرس!!!

  12. سلام و ممنون از مقاله مفیدتون
    من همه مراحل بالا رو انجام میدم / ولی هر محصول جدیدی که اضافه میکنم در همه برگه ها و دسته ها ظاهر میشن
    سوالم اینه که چطور باید تعریف کنمو که مثلا این 5 محصول در دسته لباس نوزاد قرار بگیره و 5 محصول بعدی در دسته ای دیگر؟

  13. با سلام و وقت بخیر
    چطور باید هر محصولی که در ووکامرس ایجاد می کنم به برگه مربوطه اش در سایت اضافه شود؟
    یعنی مثلا 5 محصول در برگه دسته بندی لباس نوزاد قرار بگیرد و 10 محصول بعدی در برگه مخصوص به خود؟
    چون الان همه محصولاتم در همه برگه ها ظاهر میشوند؟

  14. سلام.خسته نباشید.من یه سایت فروشگاهی دارم و هر محصولی اضافه میکنم میره تو صفحه فروشگاه قرار میگیره.الان من سوالم اینه که مثلا لباس زنانه چطوری باید بره تو قسمت منوی زنانه که من ایجاد کردم و تو صفحه اصلی سایت (تو هدر سایت)هست قرار بگیره

  15. سلام
    این قسمت توضیحات کوتاه خیلی ظاهرش رو بد میکنه نمیشه کلا این قسمت رو حذف کرد و شکل و شمایلش رو شبیه به یک نوشته معمولی کنیم؟
    مثلا اون قسمتای دسته و برچسب که زیر توضیحات کوتاه مینویسه جالب نیست یکم در هم ریخته نشون میده مطلب رو. ممنون میشم راهنمایی کنید.

  16. سلام
    وقت بخیر
    ممنون از سایت خوبتون
    من یه مشکل دارم ، وقتی میخوام محصول جدید اضاف کنم همه پنجره ها به جز قسمت عنوان و توضیحات غیب میشن!!!!
    مثلا ویژگی رو نمیتونم وارد کنم یا عکس!!!!
    دلیلش چیه؟
    ممنون میشم راخنماییم کنید

  17. با سلام وقت بخیر
    یه مشکل خیلی بزرگی که دارم اینه که تو قسمت محصول متغییر وقتی میخوام ویژگی محصولات رو وارد کنم هیچ فیلدی برای قیمت گذاری ندارم
    فکر میکنین دلیلش چی میتونه باشه ؟ خیلی گشتم مورد خاصی پیدا نکردم

  18. سلام ممنون از توضیحات
    من به مشکلی که دارم اینه که وقتی میخوام محصول متغیر وارد کنم یعنی با ویژگی فیلد قیمت گذاری وجود نداره ممکن بفرمایید علت چی میتونه باشه ؟

  19. سلام ممنون از آموزش های خوبتون
    من طبق این مقاله تنظیمات وو کامرس را انجام دادم و یک محصول وارد کردم. برای تست قیمت را 15 هزار تومان گذاشتم ولی نمی دونم چرا خود ووکامرس 200 تومان به مبلغ من اضافه می کنه و مبلغ محصول را 15200 نشون میده
    قبل از خرید این قیمت را نشون میده. من تنظیم کردم که هزینه حمل و نقل یا مالیات در نمایش محصول لحاظ نشه
    . ممنون میشم راهنمایی کنید

  20. سلام ، چطور میشه کاری کرد همه محصولاتی که قسمت های بایگانی تو ووکامرس نشون میدن به صورت _blank باشن؟ مثل سایت دیجی کالا

  21. با سلام خسته نباشید
    میخوام برای محصولاتی که بدون تصویر اضافه شدن، لوگوی فروشگاه رو بزارم .
    چطور میتونم این کار رو انجام بدم؟
    (هم برای محصولاتی که از قبل ثبت شدن و هم محصولاتی که از این پس اضافه خواهند شد)

      1. ممنون ولی نمیخوام واترمارک روی تصاویر بزارم
        میخوام برای محصولاتی که تصویری ذخیره نشده یه عکس پیش فرض بزارم

        1. عاطفه عزیز بخشی برای این منظور در ووکامرس تعبیه شده.
          برای این منظور از منوی ووکامرس در پیشخوان وردپرس به زیرمنوی پیکربندی مراجعه کنید.
          به منوی محصولات مراجعه کنید. حالا در قسمت نمایش عکس پیشفرض محصول در ووکامرس می تونید آدرس تصویر پیش فرض و دلخواه خودتون رو وارد کنید.

          نمایش عکس پیشفرض محصول در ووکامرس
          تصویر جایگزین: در این قسمت از فرآیند شخصی سازی صفحه محصول ووکامرس شما می توانید آدرس یک عکس مشخص را وارد نمایید. در این صورت زمانی که شما محصولی را اضافه کنید که عکس ندارد، ووکامرس به صورت پیش فرض عکس قرار گرفته در این قسمت را به عنوان عکس محصول در دسته بندی و همچنین صفحه مربوط به خود محصول نمایش می دهد. بدین ترتیب می توانید تا زمان تنظیم عکس محصول مورد نظر به صورت موقت این عکس را نمایش دهید. برای تنظیم عکس این قسمت باید وارد رسانه شده و عکس مورد نظر خود را در آنجا انتخاب نمایید. سپس نشانی عکس را کپی کرده و در باکس مشخص شده قرار دهید.

  22. سلام خسته نباشین
    من الان در حال طراحسی سایتم هستم
    می خوام فالوور بفروشم و جدول درست کردم چطوری باید اون جدول رو به محصولاتم اضافه کنم
    کد جدول رو تو محصولاتم میزنم هیچی نمیشه ممنون میشم راهنمایی کنید

  23. سلام من محصول روی سایت میزارم همه چیش اکی میشه اما تو صفحه اصلی که میزنم محصول باز بشه برای خرید باز نمیشه میره صفحه اصلی فروشگاه علت چی هست؟ ممنون

    1. سلام و احترام؛
      ماوس رو روی محصول مورد نظر در صفحه اصلی نگه دارید لینک محصول رو از پایین مرورگر نگاه کنید ببینید به کجا اشاره کرده. آدرس دهی هاتون رو چک کنید ببینید به چه شکله؟

      1. سلام یه سوال داشتم چطور کاری بکنیم که برخی محصولات خاص رو فقط بشه به برخی مناطق خاص فروخت؟
        مثلا یه نوع تیشرت رو فقط بشه در یک شهر خاص مثل اصفهان فروخت؟

        1. سلام وقت بخیر؛
          از بخش ابزارهای ووکامرس فارسی میشه فروش محصوص رو به استانی خاص محدود کرد اما گزینه ای برای محدود کردن یک محصول خاص وجود نداره این مورد صرفا با کدنویسی پیاه میشه.

  24. سلام خسته نباشید من میخام محصولی اضافه کنم که دارای سایز و رنگ بندی هست اما بلد نیستم که چطوری این سایز و رنگ هارو اضافه کنم
    *تمپلتم این قابلیتو داره!! اما من نمیتونم
    ممنون میشم کمکم کنید.

    1. با سلام دوست عزیز
      شما می توانید با مطالعه مقاله آموزش ایجاد محصولات متغیر و چند حالته در ووکامرس به شکلی دقیق نحوه ایجاد محصولات چند حالته را یاد بگیرید. در راستای کسب آموزش های بیشتر در زمینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی نیز می توانید آموزش های صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی به صورت ویدیوئی را مطالعه نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  25. با سلام و عرض خسته نباشید. ببخشید من چطور محصولی درست کنم که شخص بعد از خرید به صفحه متن وارد شود و دانلودی نباشد. به صورتی به معنای محصول متنی. ممنون از شما

  26. سلام وقتتون بخیر با تشکر از توضیحاتتون برای قسمت ویژگی ها وقتیکه مقادیر رو وارد میکنم این مقادیر بصورت لینک هستند و قابلیت باز شدن دریک صفحه مجزا دارند، اگر بخواهم این مورد را نداشته باشد و فقط بصورت یک نوشته باشد باید چیکار کنم؟

  27. سلام . میخوام در ووکامرس قابلیتی ایجاد کنم که تعدادی افراد دیگه هم بتونن به کالا ها اضافه کنن. اما مدیر نباشه.
    باید چکار کنم؟
    ممنون

  28. سلام من وقتی میخوام محصولی را ووکامرس قرار بدم اون گزینه مجازی و دانلودی نیست میشه راهنمایم کنید

  29. سلام.من میخوام یک محصول که حجم بالایی داره رو در هاست آپلود کنم.(ftp)
    چجوری باید در ووکامرس فراخوانی کنم(چون از خود ووکامرس بیشتر از 30 مگ آپلود نمیکنه )
    لطفا راهنمایی کنید.

  30. سلام.تو قسمت محصولات دانلودی تو ووکامرس وقتی میخوام تیک فایل دانلودی ومجازی را در قسمت اطلاعات محصول بزنم اصلا اون ایکون برام نمایش داده نمیشه که این کارو انجام بدم وفایلمو بارگذاری کنم

  31. سلام خسته نباشید
    برای اینکه هزینه پست یک محصول درست محاسبه بشه باید حتما ابعاد و وزن محصول در قسمت حمل و نقل ثبت بشه با توجه به اینکه ابعاد و وزن محصولات در حالت بسته بندی و باز شده متفاوتن و ما در ویژگی محصول هم ابعاد و وزن مینویسیم این باعث سردرگمی مشتری میشه.
    آیا میشه کاری کرد که ابعاد و وزنی که در قسمت حمل و نقل مینویسیم در اطلاعات محصول نمایش داده نشه؟

  32. سلام و ممنون از آموزش خوبتون

    من یک مشکل دارم،میخواهم که خریدار که محصول من را دانلود کرده است،نتواند آن لینک را به دیگران بازنشر دهد(یعنی لینک در اختیار او قرار نگیرد)،چون اگر آن محصول در اختیار همه قرار بگیرد که دیگر جنبه محصول بودن ندارد.
    آیا ووکامرس چنین ایراداتی را دارد؟
    و یک سوال دیگر در زمینه وردپرس:
    یک برگه نوشتن مطلب توسط کاربر دارم و میخواهم که اگر کاربری که در سایت عضو نشده بود،مستقیما لینک آن برگه را وارد کند و وارد برگه شود،خطای ((وارد نشده اید)) یا چنین اررور هایی به او داده شود به جای فرم مطلب(یعنی برای نوشتن مطلب باید حتما ثبت نام کند و اگر با لینک وارد برگه شود،محتوا به او نشان داده نشود و ارور قبل را مشاهده کند)
    اگر نکته ای نامفهوم بود بگید تا شفاف توضیح دهم
    باسپاس از شما

  33. سلام چطور میتونم چند گزینه دانلود و پرداخت در یک بخش محصول دانلودی بسازم…مثال یک فایل چندتا ورژن داره که هر کوم رو میخام تو همون صحفه قیمت گذاری و گزینه دانلود و پرداخت واسش بزارم..ممنون میشم جواب بدین

  34. سلام من میخاستم بخش توضیحات کوتاه رو بیارم در بالاترین جایگاه ویرایش محصول، اما حذف شده. الان این بخش نیست. چطور می تونم برشگردونم؟

  35. سلام دوستان خسته نباشید یه سوال داشتم برام خیلی مهم چطوری میشه که وقتی کسی یک محصول رو خرید میکنه براش بعد خرید یه عدد یا یه نوشته متفاوت نشون بده که مثلا 30 تا کد متفافت تعریف کنی (عدد) بعد خرید نشون بده و به مشتری ایمیل بشه

  36. سلام دوستان خسته نباشید یه سوال داشتم برام خیلی مهم چطوری میشه که وقتی کسی یک محصول رو خرید میکنه براش بعد خرید یه عدد یا یه نوشته متفاوت نشون بده که مثلا 30 تا کد متفافت تعریف کنی (عدد) بعد خرید نشون بده و به مشتری ایمیل بشه
    میخوام از استیم بازی بگیرم 30 token عدد وکد خرید بعد سفارش بهشون نمایش بده

  37. سلام وقت بخیر
    من میخوام تو حساب کاربری ووکامرس برای فایلای دانلودی بخش انقضا و محدودیت دانلود رو نشون نده چطوری میتونم اینکارو انجام بدم ؟

  38. سلام خوبید من میخوام تک تک محصولاتم تو صفحه های سایتم بزارم مثلا یکش تو مثلا یک صفحه ای دیگه

  39. با سلام و خداقوت

    من در قسمت فروش سایت بیشتر از 12 کتاب نمیتونم بزارم و اگر یک کتاب جدید بزارم، یکی از کتابهای قبلی حذف میشه.

    لطفا راهنمایی کنید از چه طریق این محدودیت رو بردارم.

    متشکرم

  40. سلام وقت بخیر. یه سوالی داشتم. محصولات من هر کدوم دارای سه رنگ هستن. من هر رنگ رو یک محصول جداگانه وارد کردم. یعنی سه تا محصول با رنگ های متفاوت و عنوان متفاوت. میخوام بدونم اگر توضیحات همشون کپی باشن، از نظر گوگل ایراد دارده یا نه؟

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      بهتر است هر محصول یویک و منحصر بفرد باشد وجود محتوای تکراری از نظر موتور جستجو عمل مطلوب و مثبتی تلقی نمی شود.

  41. باسلام
    وقتی محصولات مختلفی با وکامرس تعریف میکنیم مثلا گوشی موبایل و تبلت بعنوان محصول جدید تعریف کردیم وقتی صفحه تبلت باز میکنیم و تب مربوط به محصولات ووکامرس قرار میدیم بجای اینکه تمام محصولات تعریف شده برامون نمایش بده فقط تبلت نمایش بده ممنونم

  42. سلام خسته نباشید . بخش محصولات برای من وجود نداره در عین حالی که ووکامرس هست . چیکار کنم؟

  43. با سلام 🙂
    افزونه ای هست که وقتی یک محصول ثبت می شود ولی عکسی نداشته باشد به طور پیشفرض عکس دسته بندیش نشان دهد ؟
    خیلی ممنون می شم اگه جواب بدید 😉

  44. سلام خیلی خوب بوئ ممنون من یک مشکل گیر کردم عکس محصول من خیلی بزرگ و در جانمایی بدی نمایش داده میشه می خواستم ببنیم می توانید کمکم کنید چگونه درستش کنم

  45. سلام. ببخشید من چطور میتونم یک قسمت از فایل دانلودیم رو رایگان کنم و مابقی دانلود هم بعد از دریافت هزینه قابل دانلود باشه برای مشتری؟

  46. سلام وقت بخیر ممنون از سایت خوبتون من یه سایت ترجمه آنلاین طراحی کردم میخوام بعد از اینکه مشتری فایل سفارش اش رو فرستاد بررسی کنم و قیمت ترجمه رو تعین کنم و مشتری با یک کلیک بر قیمت به صفحه پرداخت منتقل شه چجوری میتونم کاری کنم هرکاربر با لینکی که بهش میفرستم به صفحه پرداخت ام منتقل شه و اون مبلغی که بهش گفتم رو پرداخت کنه

  47. سلام وقت بخیر
    من میخوام یک محصول به سایت اضافه کنم چطور باید طوری ثبت کنم که جزو یکی از دسته بندی هایی که قبلا ایجاد کردم ثبت بشه و در اون دسته بندی نمایش داده بشه؟

  48. با سلام
    من هر محصولی در فروشگاه میزارم میره آخر
    میخام بیاد اول
    شاید کار سختی نباشه ولی من هرچی گشتم نتونستم تنظیماتش رو پیدا کنم

  49. سلام و وقت بخیر .
    من محصولات جدیدم توی صفحه اول سایت نمایش داده نمیشه. چیکار باید بکنم؟

  50. سلام وقت بخیر
    محصولات ما بارکد دارن چجوری بارکد وارد کنیم که از طریق گوگل سرچ شد محصول سایت نمایش داده بشه.
    وقتی عکس از سمت چپ بار گزاری می کنیم قبل از تایید کردن یسری توصیحات میخواد مثل متن جایگذین. عنوان . توضیح مختصر. توضیح. نشانی پرونده. بارکد در کدوم بخش قرار بدیم؟

  51. سلام
    عرض ادب و احترام
    من یه فایل برای دانلود دارم میخوام اضافه کنم به محصولات همچنین میخوام به صورت فیزیکی هم باشه که شخص بتونه کتابش رو هم اگه خواست تهیه کنه چطوری باید اینکار رو انجام بدم؟
    سپاس

  52. سلام وقت بخیر گمن یه مشکلی دارم وقتی محصولو اضافه می کنم بعد که میام از صفحه اصلی سایت محصول رو به عنوان کاربر بخرم، قیمت محصول رو در صفحه پرداخت نمیزنه یعنی کاربر می تونه هر قیمتی که خودش دوست داشت پرداخت کنه. از درگاه زرین پال استفاده میکنم.
    لطفا راهنمای کنید که چیکارش کنم؟

  53. سلام ببخشید بنده بعد نصب ووکامرس
    چند تا برگه را متاسفانه حذف کردم یکی همین سبد خرید

    حالا وقتی محصول برای فروش میذارم به صفحه اول وارد میشه
    بخش پیکربندی ووکامرس هم مراجعه کردم گزینه ای برگه سبد خرید متاسفانه گزینه ای نداره

    حالا من بخوام این مورد را تنظیم یا ایجاد کنم چه راهکاری میدید؟
    اول برگه سبد خرید بسازم ؟ بعد لینکدهی کنم؟

  54. با سلام
    من از قالب وودمارت در سایتم استفاده میکنم
    دو تا مساله دارم 1- بخش محصولات مرتبط و مشابه با اینکه سه تا محصول که سعی کردم دسته بندی اوناها هم یکی باشه ، اضافه میکنم ، هیچکدوم رو نشون نمیده و فقط چندتا محصولی که از نظر الفبایی با الف شروع میشن توی همه صفحات دیده میشه؟ 2- بخش پیامک ووکامرس رو فعال کردمم و از ملی پیامک هم سرویس میگیرم همه قسمتهای ارسال کد تایید و مراحل سفارش برای مشتری درست کار میکنه ،فقط بخش مربوط به خبرنامه مشتری که میخوام توی صفحات محصولات ناموجود بیاد و با ورود شماره تلفن بعد از موجود شدن محصول با ارسال پیامک به مشتری خبر بده ، با اینکه تنظیماتش درسته ولی دیده نمیشه؟
    سپاسگزارم

  55. سلام وقتتون بخیر من محصول فیزیکی که در قسمت محصولات اضافه کردم داخل سایت نمایش داده نمیشه باید چکار کنم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      بررسی نمایید محصول در دسته بندی درستی قرار گرفته است؟
      بررسی کنید صفحه اصلی وبسایت شما به صورت ایستا طراحی شده یا قابلیت آخرین محصولات دسته بندی ها وجود دارد؟

  56. با سلام
    من محصولم را در ووکامرس اضافه کردم اما در قسمت فروشگاه سایتم هیچ محصولی نیست
    میشه منو راهنمایی کنید!؟

  57. سلام من یک سایت فروشگاهی وردپرس دارم با قالب وودمارت. به تازگی دچار مشکلی شدم وقتی محصولی رو اضافه می کنم محصول قبلی خود به خود حذف می شود. پشتیبانی هاست میگه مشکل از قالب هست. پشتیبانی قالب میگه مشکل از هاست هست لطفا راهنمایی کند

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      آیا لیمیتی در تعداد محصولات اعمال شده است؟
      حتما باید با یک برنامه نویس صحبت کنید تا قالب شما را بررسی کنند.
      همچنین محصولی که اضافه می کنید را چک کنید آیا تصویر را ویدیویی برای معرفی محصولتان اپلود می کنید؟ چک کنید فایل الوده ای آپلود می شود؟
      یک محصول متنی بدون رسانه تصویری درج نمایید و وضعیت را گزارش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *