آموزش های وردپرس

آموزش تعیین سطح دسترسی کاربران و نویسندگان در وردپرس

تعیین سطح دسترسی کاربران در وردپرس یکی از نیازهای اساسی هر سایت وردپرسی هستش که در اون کاربران با نقش‌های کاربری مختلف و دسترسی‌های گوناگون فعالیت می‌کنند. هر وبسایت وردپرسی بعد از مدت‌ها فعالیت پیشرفت کرده و رشد و نمو پیدا می‌کنه که هم جهت با همین گذشت زمان شما نیاز به همکارانی پیدا می‌کنید تا دسترسی‌های گوناگونی براشون تعیین کنید تا در هر بخش از سایت از یک فرد متخصص و کاربلد استفاده کنید. به عنوان مثال اگر سایت شما در زمینه تولید محتوا فعالیت داره جواب دادن تک تک نظرات برای شمایی که مدیر کل هستید یک کار زمان‌بر هستش که اگر زمانتون را برای این کار بگذارید مطمئنا باز هم زمان کم میارید و دیگه با این وضعیت نمی‌تونید تا روی اهدافی که برای سایت در نظر دارید حتی فکر کنید. بنابراین به این نیاز پیدا می‌کنید که افرادی را به عنوان پشتیبان یا پاسخ دهنده به نظرات در زمینه کاری سایت که تخصص هم در رابطه با اون موضوع دارند استخدام کنید، اما مشکلی که در این بین پیش میاد اینه که نقش کاربری که برای این فرد تعیین می‌کنید برای اینکه بتونه روی نظرات سایت کنترل داشته باشه در حالت عادی باید روی مدیر کل باشه که این کار عاقلانه‌ای نیست.

بنابراین نیاز دارید تا با ویرایش نقش کاربری جدید و یا ساخت یک نقش کاربری و تعیین سطح دسترسی در وردپرس کاری کنید که هر یک از این افراد به بخشی که در نظر دارید دسترسی داشته باشند و سایر بخش‌های سایت برای اونها قابل مشاهده نباشه. در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی افزونه‌ای بپردازم که با استفاده از اون میتونید تا اقدام به تغییر سطح دسترسی کاربران در وردپرس کرده و این نیازها را با استفاده از این افزونه کاربردی برطرف کنید. پس اگر شما هم به این نیاز پیدا کردید تا نقش کاربری در وردپرس را تغییر بدین و یا اینکه دسترسی برای یک کاربر در وردپرس را کاهش یا افزایش دهید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تعیین سطح دسترسی کاربران و نویسندگان در وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با عنوان Advanced Access Manager در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته تا بیش از 70.000 نصب فعال و کسب امتیاز 3.9 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از افزونه تعیین نقش کاربری وردپرس میتونید تا اقدام به تغییرات زیر در وردپرس کنید که عبارتند از:

  • امکان تغییر سطح دسترسی کاربران در وردپرس
  • امکان تغییر سطح دسترسی نقش‌های کاربری در وردپرس
  • امکان افزودن و تعریف نقش کاربری جدیدی در وردپرس
  • و…

بنابراین پیش از هرکاری برای اینکه بخواهید تا اقدام به تغییر سطح دسترسی کاربران در وردپرس کنید ابتدا با کلیک روی دکمه زیر افزونه را دانلود کنید و سپس با استفاده از آموزش آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت وردپرسی خودتون بکنید.

دانلود افزونه Advanced Access Manager

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر خواهید دید که منویی با عنوان AAM در پیشخوان سایت وردپرسی شما افزوده خواهد شد. روی این منو کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه و تغییر سطح دسترسی کاربران در وردپرس هدایت شوید.

تغییر سطح دسترسی کاربران در وردپرس

حالا همونطور که در تصویر میبینید با استفاده از افزونه Advanced Access Manager وردپرس میتونید تا با مراجعه به کادر تعیین شده در سمت راست بر اساس توضیحات زیر اقدام به ویرایش نقش‌های کاربری در وردپرس کرده و یا دسترسی کاربران وردپرس سایت خودتونو تغییر داده و امکان دسترسی به بخش‌های مختلف سایت را بهشون بدین یا اینکه از دسترسی به بخشی از سایت اونها را محروم کنید.

  • Roles: با کلیک روی این قسمت کادر مربوط به نقش‌های کاربری سایت بهتون نشون داده میشه و میتونید تا هر یک از نقش‌های کاربری را انتخاب کرده و اقدام به تغییر سطح دسترسی اونها کنید.
  • Users: با کلیک روی این قسمت کاربرانی که در سایت عضو شده‌اند نشون داده میشن و میتونید تا یکی از کاربران را انتخاب کرده و اقدام به تغییر سطح دسترسی کاربر مورد نظر کنید. از این بخش میتونید تا دسترسی به بخش‌های مختلف پیشخوان وردپرس را برای یک کاربر خاص بیشتر کرده و یا دسترسی‌های فعلی را کم کنید.
  • Visitor: از این قسمت هم میتونید تا سطح دسترسی به سایت را برای کاربران مهمان تغییر دهید.
  • Create: و در نهایت با استفاده از این قسمت میتونید تا اقدام به ساخت نقش کاربری جدید در وردپرس با امکان کپی از نقش‌های کاربری موجود کنید.

ویرایش و تغییر نقش کاربری نویسنده در وردپرس

اگر که میخواهید تا یک نقش کاربری خاص در وردپرس را ویرایش کنید و دسترسی به بخش‌های مختلف از پیشخوان وردپرس را برای این نقش کاربری بیشتر کنید و یا اینکه کاربرانی که این نقش کاربری را دارند، دسترسی را برای اونها از قسمتی از پیشخوان وردپرس محروم کنید مشابه تصویر زیر میتونید اقدام کنید. برای این منظور ابتدا از ستون سمت راست نقش کاربری خودتون را برای ویرایش کردن و تغییر سطح دسترسی نقش کاربری انتخاب کنید و بعدش روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید.

تغییر سطح دسترسی در وردپرس

حالا روی قسمت Capabilities که در سمت چپ قرار داره کلیک کنید تا انواع دسترسی به بخش‌های مختلف پیشخوان وردپرس بهتون نمایش داده بشه. حالا میتونید تا با کلیک کردن روی هر گزینه که در ستون وسط قرار داره دسترسی به بخش تعیین شده برای این نقش را فعال یا غیرفعال کنید. به عنوان مثال در تصویر بالا برای نقش کاربری نویسنده که انتخاب شده با انتخاب گزینه‌های moderate_comments و manage_categories هر کاربری که نقش کاربری نویسنده را داشته باشه از این پس میتونه تا به ترتیب امکان مدیریت تمامی نظرات سایت و مدیریت دسته‌بندی در وردپرس را کنترل کرده و به اونها دسترسی داشته باشه. به همین ترتیب میتونید تا برای هر قسمت از سایت دسترسی را برای هر نقش کاربری که مد نظر شماست اضافه یا اینکه کم کنید.

تغییر سطح دسترسی کاربر یا مدیر در وردپرس

حالا اگر که قصد دارید تا دسترسی به بخشی از پیشخوان وردپرس را برای یک کاربر خاص اضافه یا کم کنید کافیه تا مشابه تصویر زیر ابتدا روی تب Users که در سمت راست قرار داره کلیک کنید تا کاربران به شما نمایش داده شوند. سپس بعد از اینکه کاربر مورد نظر خودتون را پیدا کردید روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید.

تغییر سطح دسترسی کاربر در وردپرس

حالا در این مرحله هم روی قسمت Capabilities که در سمت چپ قرار داره کلیک کنید تا لیستی از دسترسی‌های موجود برای کاربری که انتخاب کردید در وسط همین بهتون نشون داده بشه. همونطور که میبینید دسترسی‌هایی که این کاربر بهشون دسترسی داره بهتون نشون داده میشه که میتونید با فعال/غیرفعال کردن تیک گزینه‌های هر دسترسی امکان اینکه کاربر انتخاب شده به اون بخش از پیشخوان وردپرس دسترسی داشته باشه یا نه را کنترل کنید. با کلیک بر روی آیکون قفل که در ستون سمت راست میبینید هم میتونید تا کاربر مورد نظر را بدون نیاز به حذف کردن و یا تغییر اطلاعاتش مثل رمز یا ایمیل غیرفعال کنید تا دسترسی به پیشخوان وردپرس را نداشته باشد.

یکی از کلیدی‌ترین قابلیت‌های این افزونه اینه که میتونید تا بدون نیاز به دونستن رمز و نام کاربری اعضای سایت وارد داشبورد کاربری آنها شده و به جای آنها در پیشخوان وردپرس فعالیت کنید. برای این منظور کافیه تا روی آیکون فلش دو طرفه که با رنگ سبز قرار داره کلیک کنید و وارد بخش کاربری کاربر انتخاب شده در پیشخوان وردپرس شده و به جای این کاربر فعالیت کنید.

افزودن نقش کاربری جدید در وردپرس

اگر که قصد دارید تا یک نقش کاربری با نام دلخواه در سایتتون تعریف کنید تا کاربران بر اساس این نقش کاربری و دسترسی‌هایی که برای این نقش کاربری تعیین کردید بتونن تا به پیشخوان وردپرس دسترسی داشته باشند میتونید تا ابتدا روی دکمه آبی رنگ که با عنوان Create در ستون سمت راست قرار داره کلیک کنید و بعدش در پنجره ظاهر شده مشابه تصویر زیر نام نقش کاربری را وارد کنید.

افزودن نقش کاربری در وردپرس

حال همونطور که در تصویر میبینید به ترتیب زیر عمل کنید.

  1. ابتدا در فیلد Role Name یک نام برای نقش کاربری خودتون انتخاب کنید.
  2. اگر قصد دارید تا هر کاربری که با این نقش کاربری در سایت ثبت نام میکنه به صورت خودکار بعد از چند روز به نقش کاربری قبلی خودش برگرده در این فیلد مدت زمان تعیین شده را بر اساس day، hours، تاریخ و… وارد کنید.
  3. اگر نقش کاربری که در نظر دارید بسازید به یکی از نقش‌های کاربری وردپرس در سایت نزدیکه میتونید تا از گزینه Inherit Capabilities From اونو انتخاب کنید تا سطح دسترسی پیشفرض بر اساس این نقش کاربری تنظیم بشه و سپس با تغییر سطح دسترسی یک نقش کاربری که در ابتدا دیدیم اقدام به تغییر سطح دسترسی به بخش‌های مختلف برای این نقش کاربری کنید.
  4. برای اینکه سطوح دسترسی برای این نقش کاربری هم فعال شوند تیک گزینه Also clone all access settings Create را فعال کنید.
  5. در نهایت روی دکمه Create کلیک کنید تا نقش کاربری ساخته شده و در وردپرس اضافه شود.

افزودن نقش کاربری جدید در وردپرس

حالا همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید نقش کاربری شما ساخته شده و میتونید تا به راحتی اقدام به ویرایش و تغییر سطح دسترسی نقش کاربری ساخته شده در وردپرس کرده و دسترسی به بخش‌های مختلف پیشخوان وردپرس را برای کاربرانی که این نقش کاربری را دارند تعیین کنید.

امیدوارم که این آموزش هم براتون مفید و کاربردی بوده باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا اقدام به ویرایش نقش‌های کاربری در وردپرس و تغییر سطح دسترسی کاربران در وردپرس کنید. اگر در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.6/5 - (33 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۹۶ دیدگاه ها

  1. انصافاااا دمت گرم آقا عباس
    من صبح درخواست این آموزش رو دادم بعد 5 ساعت بعدش آموزش رو گذاشتی
    یه دنیااااااااااا ممنون بخدا

    1. خواهش می‌کنم وظیفه است علی آقا، هر آموزش دیگه که لازم داشتید اعلام کنید، سعی می‌کنم در کوتاه‌ترین زمان ممکن تهیه کنم.
      موفق باشید 🙂

  2. مقاله خوبی بود
    من اتفاقا بعد خوندن این مقاله یه rule جدید ایجاد کردم چون واقعا نمی خوام به بعضی ها دسترسی ادمین بدم

  3. با سلام و ممنون از مقاله مفیدتون
    یه سوال،من میخوام تو سایتم هر کاربر بدون وارد شدن به پیشخوان وردپرس داخل خود سایت مدودیت دسترسی داشته باشه،یعنی مثلا یوزرهای معمولی با زدن یوزر و پسوردشون فقط بتونن مطالبی ک مدیر گذاشته رو ببینن یا یوزر با سطح دسترسی بالاتر بتونه هم مطالب بیشتری رو ببینه هم گزارشگیری کنه(داخل خود سایت،نه پیشخوان وردپرس).
    آیا این افزونه این کارو برای من انجام میده؟یا باید از افزونه دیگری استفاده کنم؟

    1. سلام و روز بخیر،
      این افزونه فقط دسترسی برای نقش‌های کاربری را تغییر میده که این قابلیت را داره که اگر از افزونه‌های دیگه استفاده کرده باشید که نقش کاربری جدا از نقش پیشفرض وردپرس داشته باشه را هم مدیریت کنید.
      اما از اونجایی که شما میخواهید دسترسی در پیشخوان وردپرس نباشه و همچنین داشبورد کاربران داخل خود سایت باشه لازمه تا یکی از افزونه‌های پروفایل در وردپرس مثل ultimate member یا profile builder pro و… را بر اساس نیاز خودتون انتخاب کنید و بعد از اینکه تنظیمات را روی افزونه پروفایل اعمال کردید از طریق این افزونه سطوح دسترسی را برای نقش‌های کاربری مدیریت کنید.

  4. سلام وقت بخیر.
    من با استفاده از این افزونه یه رول جدید و بعد از اون یه کاربر جدید با اون رول تعریف میکنم ولی وقتی از پیشخوان میخوام وارد حساب کاربریش بشم access denide میزنه.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام، این مورد بخاطر اینه که سطح دسترسی پایه فراهم نیست. پیشنهاد می‌کنم از یکی از سطوح دسترسی وردپرس که به نقش کاربری دلخواه شما نزدیکتره استفاده کنید و با کپی گرفتن از اون و تغییر دسترسی نقش کاربری دلخواه خودتون را ایجاد کنید.

  5. سلام و خسته نباشید – تشکر از سایت خوبتون یه سوال در مورد این افزونه داشتم
    من از این افزونه استفاده کردم – کارش خوبه اما متاستفانه یه ایراد داره – چندتا کاربر تو سایتم دارم که تونستم با این افزونه دسترسی هاشونو ایجاد کنم – اما متاستفانه تو قسمت مثلاً افزودن نوشته یا افزودن محصول چه دانلودی چه ووکامرس جعبه شو تو این قسمت ها نشون می ده (تنظیمات صفحه —> Access Manager by AAM plugin ) چی کار کنم از به طور کلی از این قسمت ها حذف بشه

    یا از چه افزونه ای استفاده کنم که بتونه تنظیمات صفحه وردپرس رو مدیریت کنه – یعنی اون جهبه هایی که لازم هست رو ببینه
    لطفا به عکسی که براتون فرستادم نگاه کنید
    http://uupload.ir/view/a3op_aam.png

    با تشکر فراوان

  6. سلام و عرض ادب و تشکر از شما –
    مشکلم حل شد جواب مشکلم تو خود افزونه بود قسمت settings —> metabox و غیرغعال کردن این قسمت

  7. سلام، وقت بخیر. خیلی ممنون بابت مقاله مفیدتون.
    من برای سایتم از این افزونه استفاده کردم و تعیین دسترسی انجام دادم و به کاربران مشخص شده فقط مجوز دسترسی به پلاگین HD Quiz را دادم، میخواستم ببینم با استفاده از پلاگین های ultimate member یا profile builder pro میتونم صفحه ی کار با پلاگین HD Quiz رو توی سایت به کاربرام نشون بدم؟

    1. سلام و احترام،
      توی وردپرس هر افزونه‌ای که امکان نمایش محتوا بر اساس شورت کد رو میده میتونید تو هرجایی استفاده کنید. اگر هم نشون داده نشد محتواش، میشه با قرار دادن مستقیم داخل فایل قالب این کار رو انجام داد. محدودیتی برای این کار نیست.

  8. با سلام و خسته نباشید
    من یه سایت فروش بلیط آبگرم دارم
    میخوام برای هر استخر دو سطح دستری بدم یکی به باجه دار که بتون بلیط چک کن و باطل کن
    دوم برای حسابدار هر استخر که بتون گزارش کارکرد استخر در روز بگیره
    میتونین کمک کنین
    بسیار سپاسگذارم

    1. سلام، برای این کار نیاز به افزونه اختصاصی دارید یا اینکه از افزونه‌های مشابه که همین کار رو انجام میدن استفاده کنید. این افزونه بیشتر به درد تغییر دسترسی کاربران به منوهای مختلف میخوره.

  9. سلام
    ممنونم از آموزش خوبتون
    سایت من یه مقدار قاطی کرده! وقتی مشتری میخواد ثبت نام کنه، سیستم ازش یوزر و پسورد ادمین سایت رو میخواد. من قبلا پوشه wp-admin رو رمز گذاری کردم…فکر می‌کنید مشکل از کجاست؟ آیا با استفاده از این افزونه، مشکل من حل میشه؟ لطفا من رو راهنمایی کنید. ممنونم

    1. سلام،
      باید رمزی که روی پوشه ادمین گذاشتید رو بردارید.
      با این افزونه هم نمیشه کاری انجام داد، چون رمز گذاری از سمت هاست هست و صفحه wp-admin که مربوط به پیشخوان وردپرس هست ثابته.

  10. سلام
    من میخوام برای سایتم یه نویسنده بگیرم می تونم با این افزونه یه اکانت بسازم و دسترسی رو طوری بدم که فقط بتونه پست ارسال کنه و بتونه عکس و و یدئو آ| کنه و فقط به عکس ها و ویدوهای دسترسی داشته باشه که خودش آپ کرده ؟

  11. جناب صادقی کاربر نویسنده ای که من نام نویسی میکنم زمان لاگین کردن برمیگرده به صفحه اکانت کاربری ووکامرس در قالب و به پیشخوان نمیره.مشکل چیه؟

  12. سلام
    برای دسترسی دادن به کاربر برای ایجاد محصولات ووکامرس درسایت کدومو باید فعال کرد؟

  13. با سلام و سپاس
    سؤال: در جوملا این امکان هست که کاربر بدون ورود به بخش مدیریت، از طریق خود سایت اقدام به ویرایش مطالب و ایجاد مطلب جدید کند، آیا چنین امکانی برای وردپرس نیز هست و چگونه؟
    با تشکر

    1. سلام،
      برای ویرایش نوشته حتما نیاز به ورود هست. تو هیچ سیستم سایت ساز و حتی نرم افزاری چنین امکانی نیست. مگر اینکه از طریق لینک وریفای انجام بگیره که باز اونم نیاز به این داره که لینک رو به نوعی وقتی دریافت میکنید مشخص بشه شما ادمین هستید.

      1. منظور بنده ورود به بخش پیشخوان هست نه ورود به سایت، در جوملا پس از ورود به سایت بدون این که به بخش پیشخوان (مدیریت) سایت وارد بشیم می‌توانیم از طریق خود سایت اقدام به ویرایش مطالب و ایجاد مطلب جدید کنیم.

  14. سلام و عرض ادب.
    ببخشید یک سوال داشتم. این افزونه رو نصب کردم.
    میخواستم بدونم چجوری میشه دسترسی رو جوری تعیین کرد که یک نقش خاص، فقط به یک سری از افزونه‌ها دسترسی داشته باشه؟
    برای مثال نقش X فقط به افزونه ووکامرس دسترسی داشته باشه و به افزونه Yoast دسترسی نداشته باشه.

  15. دو سوال داشتم.
    ۱- آیا این افزونه نقش ادمین اصلی رو هم تغییر میده؟ منظورم صاحب سایت هست.
    ۲- با پاک کردن افزونه، همه تنظیمات به حالت پیش‌فرض وردپرس بر میگرده؟

  16. سلام

    بعد از نصب و فعال سازی و ورود به صفحه، متاسفانه در سمت راست افزونه ی ذیل Users / Roles Manager و در زیر هر کدام از قسمت های users , roles , … هیچ چیزی نشان داده نمی شود

    ممنون می شم راهنمایی کنید

    1. سلام روزبخیر؛
      وردپرس و افزونه باید به اخرین نسخه ارتقا داده بشه همچنین این افزونه در ورپرس فارسی با محدودیت همراهه در واقع به سایز صفحه حساس هستش میزان زوم صفحه رو تغییر بدید تمام بخش ها نمایش داده میشن.

  17. سلام
    وقت بخیر
    توضیحات رو خوندم و استفاده کردم.
    یه سوال دارم
    با Advanced Access Manager میشه دو تا کاربر ایجاد کرد که دو تا قسمت ( یکی چت آنلاین ) و ( دیگری ووکامرس یا گرویتی فرمز ) رو کنترل کنه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    سپاس

  18. سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز.
    می خواستم ببینم برای ساخت کاربری که فقط بتونه نظرات رو ببینه، تایید کنه و به اونها پاسخ بده کدوم یکی از مواردی که توی قسمت Capabilities هست رو باید تیکش رو بزنم؟!! ممنون می شم پاسخ بدین

    1. سلام روزبخیر؛
      بله چنین امکانی فراهم هست.
      می تونید یک نقش کاربری بدون هیچ سطح دسترسی ایجاد کنید سپس روی علامت چرخ دنده مقابل کاربر کلیک و در بخش Capabilities گزینه moderate_comments رو تیک بزنید. این قسمت فقط امکان مدیریت دیدگاه ها رو در اختیار کاربر قرار میده.

  19. سلام وقت بخیر ممنون میشم به سالم پاسخ بدید.
    بنده میخوام یک تعداد نویسنده به سایتم اضافه کنم ک بتونن محصولات طراحی خودشون رو تو سایت بذارن تو بخش ووکامرس برای فروش باید از چه افزونه اس استفاده کنم که فقط به بخش محصولات دسترسی داشته باشن ؟ و فقط بتونن محصولاتی ک خودشون گذاشتن رو تو بخش مدیریتشون ببینن و ادیت کنن.
    و اینکه کاری کنم که بعد از فروش گزارش فروش برای مدیر اصلی سایت ک خودم هستم و فقط برای نویسنده همون فایل ک فروش رفته ارسال بشه.
    لطفا پاسخ بدید خیلی گیرشم
    ممنون.

    1. سلام روزبخیر؛
      افزونه مذکور باری کار مورد نظر شما مناسب نیست می تونید از افزونه های چندفروشندگی مثل دکان استفاده کنید.

  20. سلام امیدوارم حالتون عالی باشه
    بنده یک کاربر با سطح دسترسی مورد نظم ایجاد کردم ولی هنگامی که با اون کاربر لاگین میشم اصلا به پیشخوان دسترسی ندارم و نمیتونم پیشخوانو باز کنم …. دلیل چیه ؟

  21. سلام من پس از استفاده و تغییرات لازم ، سایتم دچار مشکل شد و دیگه باز نمیشه
    فعلا به پشتیبانی هاست ام خبر دادم اما اتفاقی نیوفتاده هنوز
    دیسک یوزیج رو بشدت برای من بالا برد ، ممکن ام هست ربطی به این افزونه نداشته باشه اما چون دقیقا بعد از نصب و تغیرات لازم اینطور شد ، حس میکنم به این خاطره

    1. سلام و احترام؛
      بر اساس مانیتورینگ میشه تشخیص داد که دقیقا چه موردی مصرف پردازنده هاستتون رو بالا برده و CPU رو به شدت درگیر کرده که در نهایت می تونید اون افزونه پرمصرف رو با مورد دیگه ای جایگزین کنید.

  22. سلام
    من با این افزونه یک سطح دسترسی ایجاد کردم به اسم فروشنده که بتونه بعضی سفارش هایی که از طریق تلگرام میگیره رو توی سایت ثبت کنه. به همین دسترسی افزودن کاربر هم بهش دادم ولی موقع افزودن کاربر میتونه هر نقشی برای کاربر انتخاب کنه حتی مدیرکل!!! میشه سطح دسترسی انتخابو به مشترک محدود کرد؟

    1. سلام روزبخیر؛
      این کاربر حتما باید کاربران رو ر سایت ثبت کنه یا تنها سفارشات رو ثبت میکنه؟
      می تونید خودتون یک نقش سفارشی ایجد کنید و دترس ای دلخواه رو اعمال کنید.

  23. سلام من میخوام مثلا اعضای معمولی که ثبت نام کردن یک قالب که خودم طراحی کردم مثل پروفایل ببینن بعد اعضایی که یک لول بالاتر از اینا هستن یک قالبی که خودم طراحی کردم مثل پروفایل و… ببینن افزونه ای هست که این کارو انجام بده؟

  24. سلام وقت بخیر
    خیلی عالی بود

    من یه درخواستی دارم
    من یه سری کالا به ووکامرس اضافه میکنم، میخوام که همه نبینند و فقط لینکش رو ارسال کنم برای یه مشتری خاص.
    یا اینکه فقط به یه کاربر خاص دسترسی دیدن محصولی خاص رو بدم.
    لطفا راهنمایی بفرمایید – با تشکر

  25. اولا ممنون از مقاله خوبتون
    دوما با این پلاگین میتونیم یه دسترسی تعریف کنیم که کاربر فقط یک صفحه خاص رو ادیت کنه؟

    1. سلام روزبخیر؛
      سپاس ازمحبت شما.
      نه متاسفانه در نسخه رایگان امکان محدود کردن کاربر به یک صفحه خاص فراهم نیست. اما در نسخه پرو می تونید به بخش برگه ها مراجعه و روی علامت چرخ دنده مقابل صفحه مورد نظر کلیک رو تعیین کنید.

  26. با سلام

    من میخوام ببینم راهی هست، مثلا یک برگه، یا یک محصول رو فقط یک کاربر خاص ببینه ؟
    منظورم کاربری با یوزر مثلاً علی، بتونه یک مطلب رو ببینه، نه گروهی از کاربران که علی عضوش هست .

    و همین امر برای بقیه کاربران تکرار کنم .
    تصور کنید، شما اتلیه شخصی عکاسی دارید، میخواین هر کابر فقط عکسهای خودش رو ببینه . چیزی مثل این مورد .

    من این افزونه رو کار کردم، اما نفهمیدم چطور میتونم تعیین کنم، برگه رو کدوم کاربر ببینه .

    با تشکر

  27. سلام
    ببخشید با این افزونه میشه به یک نفر دسترسی به یک بخش ووکامرس مثل تایید سفارشات رو داد؟؟

    1. سلام و احترام؛
      طبق تصویری که در پایین مشاهده میکینید قابلیت تعیین دسترسی های خاصی برای افرادی که روی فروشگاه کار میکنن وجود داره. باید افزونه رو بررسی کنید ببینید بخش های مد نظرتون ارائه شده یا نه. اما به صورت کلی امکان محدود کردن دسترسی به بخش های مختلف ووکامرس هست.

  28. سلام
    خسته نباشید
    وقتی که افزونه رو نصب میکنم مدیرکل نمیتونه وارد شه
    اما یه نویسنده میتونه مشکل از کجاست؟

  29. سلام. من یه وبسایت فروشگاهی دارم. میخام یه ادمین برای اضافه کردن محصولات به سایتم تعیین کنم. اما وقتی ادمین محصولات و توضیحاتشو اضافه میکنه در سایت منتشر نشه، و فقط بعد از تایید من که مدیر سایت هستم منتشر بشه و در سایت نمایش داده بشه. ایا امکان این کار هست؟؟؟

    1. سلام روزبخیر؛
      شما می تونید از بخش تنظیمات افزونه، نقش مدیر فروشگاه رو محدود کنید و فقط اجازه افزودن محصول رو براشون صادر کنید یا اینکه یه نقش کاربری جدید مخصوص افزودن محصول اضافه کنید.

  30. سلام
    من این افزونه رو نصب کردم بشدت میلرزه داخل پیشخوان وردپرس باید چکار کنم.نمیدونم برای چی اینطوری شده.

    1. سلام روزبخیر؛
      بله این مشکل رو جدیدا داره. همچنین روی میزان زوم مرورگر هم بشدت حساسه.

      1. چندین ساله اینجوریه، مشخصه که فقط برای ما ایرانیا اینجوریه چون در بازه های زمانی کوتاهی هی آپدیت میدن، ولی اینو حل نمیکنن، شاید با یه افزونه فارسی و… تداخل داره

  31. من این مشکل رو تا حدودی برررسیش گکردم و حل شد و اون بخاطر نوتر اسکرول هایی که کنارش ایجاد شده روی نوار اسکرول پایین راست کلیک کنید و گزینه incpect رو بزنید در کلاس html کد css رو وارد کنید overflow:hidden مشکل همونجا حل میشه تا زمانیکه ویرایشگر گوگل باز باشه ولی نمیدونم داخل فایل اصلی cssوارد میکنم مشکلش هست.

  32. سلام با این افرونه میتونم مثلا فقط دسترسی سفارشاتم به علاوه کاربران؟
    ممنون میشم پاسخم رو بدید

    1. سلام روزبخیر زهرای عزیز؛
      متوجه سوالتون نشدم.
      منظورتون اینه سطح دسترسی کاربران رو موقع سفارش دادن تعیین کنید؟

  33. با درود و عرض ادب. ببخشید سایت ما خبری هست آیا امکانش هست که مثلاً یک کاربر که الان نویسنده هست یا مشارکت کننده هست فقط بتونه یه دسته بندی خاص رو انتخاب کنه و به بقیه دسته بندی ها دسترسی نداشته باشه؟

    مثلاً خبرنگار شیراز نتونه تیک دسته بندی همدان رو بزنه یا هر دسته بندی ای که نباید انتخاب کنه؟؟؟ با این افزونه میشه یا افزونه یا راه دیگری هست؟؟؟

    با تشکر

    1. سلام و احترام؛
      قبلا افزونه هایی برای این منظور در مخزن وردپرس منتشر شده بود که البته در حال حضر منسوخ شدن مثل restrict-author-posting
      برای این مورد می تونید از یک کدنویس کمک بگیرید.

  34. سلام سایتی که من به تازگی دارم روش کار میکنم از این افزونه استفاده میکرده و من الان میخوام یک سری از دسترسی ها رو به نقش خودم اضافه کنم وارد اکانت خودم توی این افزونه میشم و تیک دسترسی هایی که میخوام رو میزنم اما اینجا چیزی نداره که تاییدش کنم و با یک ریفرش میبینم که اون دسترسی ها برام اعمال نشدن.ممنون میشم کمک کنید

  35. با سلام . ممنون از شما. من یک سوال داشتم . من میخوام به کاربری دسترسی بدم که فقط بتونه فروش ناشی از چند عدد محصول خاص را مشاهده بکنه؟ آیا از این افزونه میتونم استفاده کنم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      این افزونه امکان اعمال محدودیت بر بخش های مختلف بک اند از جمله بخش های مربوط به ووکامرس رو داره منتهی در نسخه رایگان افزونه در دسترس نیست.

  36. با سلام و درود . من این افزونه رو نصب کردم ولی صفحه لرزش زبادی داره . اصلا نمیشه باهاش کار کرد . ممکنه به خاطر فعالسازی باشه ؟ و اگه این افزونه نیاز به فعالسازی داره لطفا آموزشش رو قرار بدین با تشکر .

    1. سلام وقت بخیر؛
      بله متاسفانه روی حالت زوم 100 درصد دچار لرزش هستش زمان کار با افزونه میزان زوم مانیتور رو تغییر بدید مثلا روی 90 یا 110 تنظیم کنید.

      1. سلام. به زوم مرتبط نیست. با تغییر زوم لرزش قطع میشه، ولی با اولین کلیک دوباره به لرزش می‌افته.

  37. سلام من این افزونه رو تو سایتم نصب کردم اشتباهی سطح دسترسی مدیر رو بستم
    همه بخش ها بسته شده افزونه رو غیرفعال کردم اوکی شد ولی من به افونه نیاز دارم چجور باید به حالت قبل برش گردونم؟

    1. سلام و احترام؛
      ابتدا سطوح دسترسی رو تغییر بدید و کاربری با سطح دسترسی مدیر تعریف کنید.
      با اون کاربر به پیشخوان لاگین کنید و مجددا افزونه رو فعال و تنظیمات رو سفارشی سازی کنید.

  38. سلام وقت بخیر

    من چطور میتونم دسترسی فروشنده های سایت رو به بعضی از برگه های سایتم ممکن کنم

    سایت بنده چند فروشندگی دارد با افزونه دکان و وقتی فروشنده محصولی رو ایجاد میکند پایین صفحه محصول بخش دیدگاهها وجود دارد که اگر مشتری دیدگاهی ارسال کند در داشبورد فروشنده نمایش داده میشود

    الان مشکل من اینست که من نمیخوام فروشنده از برگه افزودن محصول ووکامرس استفاده کند یعنی محصول ایجاد بکنه ولی برای طراحی و تمایش صفحه محصول برگه ایجاد کنم اونو طراحی کنم و فقط شورت کد افزودن به سبد خرید رو در برگه ای که طراحی کردم قرار بدم که خودم محصولاتم رو اینطوری طراحی کردم و دیدگاههای برگه رو فعال کردم پایین برگه دیدگاه که ارسال میشه برای من و الان اگر من برگه رو طراحی کنم‌و محصول مشتری رو در برگه قرار بدم یعنی فقط دکمه افزودن به سبد خرید اون محصول رو تو برگه قرار میدم دیدگاههای اون برگه برای من ارسال میشه نه فروشنده میخوام دیدگاه اون برگه به اون فروشنده ارسال بشه نه من

    الان میخوام ببینم راهی و یا شورت کدی و یا افزونه برای این کار موجود هست که برگه ای که طراحی میکنم اختصاص بدم به فروشنده؟ و یا حداقل دیدگاههای اون برگه رو؟

  39. سلام . وقتتون بخیر. ممنون بابت مطلب خوبتون.

    من یک سایت ووردپرس دارم که پارسال بران طراحی شده . من تازه متوجه شدم که کنترل پنل ادمین که طراح به من داده، دسترسی کامل نداره! یعنی منوی داشبورد ووردپرس من خیلی محدوده. مثلا من به تنظیمات، یا به منوی سایت حتی دسترسی ندارم! یعنی اضافه کردن منوی سایت یا تغییر اون برام امکانپذیر نیست!
    به خود طراح سایتم هم دسترسی ندارم متاسفانه.

    میخوام بدونم امکانش هست از داخل دایرکت ادمین بتونم دسترسی های ووردپرس رو تغییر بدم؟ راهی داره؟

    ممنون میشم لطف کنید و جواب بدید.
    سپاسگزارم.
    موفق باشید.

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      بله از طریق PHPMYADMIN می توانید در خصوص تغییر دسترسی کاربران و همچنین تعریف کاربر با سطح دسترسی مدیریت اقدام نمایید.

  40. با سلام و احترام بنده یه مشکل بزرگی دارم اینکه وقتی که کاربری رو به عنوان مثلا نویسنده یا هر نقش دیگری مشخص میکنم اون شخص وقتی با مشخصات خودش وارد میشه صفحه پیشخوان وردپرس براش نمیاد و صفحه اول سایت مثل سایر کاربران براش نشون داده میشه نمی‌دونم این مشکلمو چطوری میتونم حل کنم لطفا منو راهنمایی کنین تشکر

  41. سلام
    من یه سوال بسیار مهم داشتم
    ببخشید لطفا جوابشو برام ایمیل هم کنید
    1) من میخوام به یک کاربر یک دسترسی محدودی بدهم که اون بتونه به نظرات فقط یکی از برگه ها دسترسی و مدیریت داشته باشه نه سایر برگه ها .
    چطوری میتونم این کارو بکنم
    2) و اینکه برای یکی از برگه ها بتونه از ویژوال کامپوزر استفاده کنه .

  42. سلام خسته نباشید .
    من میخوام به یکی از کاربر های سایتم دسترسی بدم تا بتونه اطلاعات سفارش هارو ببینه و بتونه وضعیت سفارش رو به تکمیل شد عوض کنه .
    و فقط میخوام همین دوتارو داشته باشه .
    اما من خودم هرکار کردم نشد حتی دسترسی مدیرکل رو هم دادم نمیتونست تکمیل سفارش بزنه چیکار کنم ؟

    1. سلام و احترام؛
      در کدام یک از بخش ها مشکل وجود داشته است؟ لطفا توضیحات بیشتری ارائه نمایید تا راهنمایی لازم صورت گیرد.

  43. سلام. بنده مدیر یه پاساژی هستم و قصد دارم برای پاساژ یه وبسایت فروشگاهی تهیه کنم به گونه ای که هر مغازه برای خود یه پنل کاربری داشته باشه و بتونه از درون سایت اقدام به افزودن محصول یا ویرایش, کنه.حالا میخواستم ببینم که افزونه ای وجود داره که باهاش بتونم این کارو بکنم یا خیر؟

    1. سلام و احترام؛
      بله شما می تونید از افزونه چند فروشندگی دکان استفاده کنید.

  44. با سلام و تشکر از مقاله خوبتون
    من یه مشکلی با افزونه دارم که 2 روزه منو اسیر کرده اگه ممکنه راهنمایی کنید
    من فقط میخوام دسترسی افزونه ها و تغییر تنظیمات افزونه ها رو میخوام بدم
    به یک نام کاربری اومدم تمام قابلیتهای مربوط به plugin رو دادم و کارم میکنه تنها مشکل اینه که وقتی رو دکمه تنظیمات افزونه میزنه ارور “شما دسترسی به این قسمت ندارید” میده
    بارها اومدم قابلیت های مختلف رو برای حل این مشکل دادم حل نشد و نهایتا اون یوزر وقتی میخواد وارد ادمین بشه میفرسته تو ناحیه کاربری ای که مشتریان تو سایت دارند و تو پیشخوان نمیبره
    با تشکر

  45. سلام اگه بخوام اجازه ی دسترسی کاربر به یک برگه یا آیتم در سایت رو بدم باید چکار کنم؟
    یعنی فقط کاربرانی که مشخص میکنم بتوانند آن برگه را باز کنند یا فقط آن کاربران به یک لینک در سایت دسترسی داشته باشند

  46. سلام من این افزونه را برای یکی از وبسایت ها نصب کردم بعد از مدتی هاست ویروسی شد و همجیز بهم خورد…. ایا این افزونه ویرویسی؟

  47. با سلام.
    بنده افزونه رو نصب کردم اما لیست رول ها یا همون نقش ها در حالت لودینگ میمونه و نمایش داده نمیشه که بتونم رول جدید تعریف کنم مشکل از کجاست بنظرتون؟

  48. وقتی هم روی افزونه کلیک میکنم که وارد شم سریعا یه پاپ آپ با این متن نمایش داده میشه.

  49. سلام خسته نباشید
    من یه افزونه خریداری کردم از یه سایت دیگه این افزونه مشکل داره بعد پشتیبانی سایت میگه یا دسترسی به من بده یا یه فضای تستی درست کن تا خودم بررسی کنم ایا این افزونه میتونه تو این امر به من کمک کنه؟

    1. سلام روزبخیر دوست عزیز؛
      از افزونه ای که خریداری کرده اید اطلاعی نداریم و نمی دانیم با چه هدفی و برای رفع چه مشکلی خریداری شده اما چنانچه از یک سایت معتبر این افزونه تهیه شده است می توانید روی یک ساب دامین یک وردپرس تستی ایجاد و دسترسی ان را برای بخش پشتیبانی ارسال کنید.

  50. با سلام وقتتون به خیر باشه؛
    بنده میخواستم یک یوزر ادمین سایت فقط برای گذاشتن و ادیت محصول با افزونه دکان از طریق محصولاتی که کاربران میزارن بسازم. همچنین این ادمین بتونه به فرم های گرویتی فرم و ووکامرس و نوشتن و ادیت مقالات هم دسترسی داشته باشه آیا میتونم از طریق افزونه ای که معرفی کردید این کار رو انجام بدم یا خیر؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *