آموزش های وردپرس

آموزش درج خودکار واترمارک یا کپی رایت بر روی تصاویر وردپرس

واترمارک تصاویر وردپرس این امکان را به شما میده تا با استفاده از اون بتونید تا به سادگی و بدون نیاز به استفاده از نرم افزارهایی همچون فتوشاپ اقدام به درج خودکار لوگو روی تصاویر وردپرس بکنید و در هر قسمتی از تصاویر سایت که مد نظر شما هستش آرم و لوگوی سایت خودتون را ثبت کنید. ثبت آرم روی تصاویر وردپرس یا همون واترمارک تصاویر وردپرس این امکان را به شما میده تا از کپی تصاویر توسط سایت‌های دیگه تا حدودی جلوگیری کنید، علاوه بر این اگر سایتی از تصاویر شما استفاده کرد خیالتون راحته که تصاویر لوگو خوردند و کاربرانی که دنبال چیزای بیشتری باشند حتما به سایت شما بر اساس لوگو واترمارک شده روی تصاویر وردپرس سری می‌زنند.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی افزونه‌ای کاربردی و مناسب برای درج خودکار لوگو روی تصاویر بپردازم که با استفاده از این افزونه میتونید تا روی تصاویری که در کتابخانه چندرسانه‌ای وردپرس آپلود می‌کنید به صورت خودکار اقدام به واترمارک کردن تصاویر در وردپرس اقدام کنید. اگر شما هم دنبال این هستید تا تصاویر خودتون را واترمارک کنید تا انتها با ما همراه باشید.

واترمارک تصاویر وردپرس و درج خودکار لوگو روی تصاویر وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با نام Image Watermark در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تا حالا تونسته تا بیش از 40.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.1 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از اون می‌تونید اقدام به درج خودکار واترمارک و امضا در تصاویر وردپرس کنید. برای استفاده از این افزونه قبل از هرکاری ابتدا با کلیک روی دکمه زیر افزونه را دانلود کرده و سپس با استفاده از آموزش آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه برای واترمارک خودکار تصاویر در وردپرس بکنید.

دانلود افزونه Image Watermark

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با عنوان Watermark در بخش تنظیمات پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه میشه روی منو مورد نظر کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه هدایت شده و لوگو و تنظیمات خودتون را برای واترمارک تصاویر وردپرس انتخاب کنید.

واترمارک خودکار تصاویر در وردپرس

Automatic watermarking: برای اینکه تصاویری که در وردپرس آپلود می‌کنید به صورت خودکار واترمارک شوند تیک این گزینه را فعال کنید.

Manual watermarking: با فعال کردن این گزینه دکمه‌ای در بخش ویرایش تصاویر اضافه میشه که با استفاده از اون میتونید برای تصاویر قبلی سایتتون که واترمارک ندارن هم واترمارک اعمال کنید.

Enable watermark for: از این قسمت می‌تونید تصاویر وردپرس را که قصد دارید واترمارک گذاری روی آنها اعمال بشه را بر اساس اندازه انتخاب کنید. به عنوان نمونه ممکنه بخواین روی تصاویر شاخص نوشته‌هایی که آپلود می‌کنید واترمارک صورت نگیره، برای این کار کافیه تا تیک گزینه thumbnail که مربوط به تصاویر شاخص است را غیرفعال کنید.

Deactivation: با فعال کردن این گزینه هم کلیه تنظیمات افزونه در صورتی که از این افزونه دیگه استفاده نکنید و اونو پاک کنید از دیتابیس حذف شده و تنظیماتی از افزونه در جداول وردپرس باقی نخواهد ماند.

>اترمارک خودکار تصاویر وردپرس

Watermark alignment: با استفاده از این بخش میتونید تا یکی از مکان‌های 9 گانه رو انتخاب کنید تا تصویری که برای واترمارک انتخاب کردین در این بخش از تصویر واترمارک شود.

Watermark offset: با استفاده از این قسمت هم میتونید تا بر حسب پیکسل یک فاصله‌ای را به صورت افقی و عمودی انتخاب کنید تا از حاشیه تصویر به این میزان برای تصویر واترمارک شده اعمال شود.

واترمارک خودکار تصاویر در وردپرس

Watermark image: از این قسمت ابتدا لوگو خودتون را که قصد دارید روی تصاویر واترمارک بشه را انتخاب کنید. برای این منظور روی دکمه Select Image کلیک کنید و سپس تصویر خودتون را آپلود کنید یا اینکه اگر از قبل در کتابخانه چند رسانه‌ای وردپرس قرار داره اونو انتخاب کنید تا در نهایت بعد از انتخاب تصویر تو قسمت Watermark preview بهتون نمایش داده بشه.

Watermark size: یا استفاده از این قسمت می‌تونید اندازه تصویر دلخواه خودتون را که برای واترمارک انتخاب کردید را در سه حالت اندازه اصلی، سفارشی و اندازه درجه بندی شده انتخاب کنید.

Watermark custom size: با استفاده از این قسمت هم می‌تونید اندازه سفارشی بر حسب پیکسل را برای لوگو واترمارک انتخاب کنید.

Scale of watermark in relation to image width: با استفاده از این قسمت اگر که اندازه واترمارک بر اساس درجه‌بندی شده یا همون گزینه scaled در مرحله watermark size انتخاب شده باشه می‌تونید بر حسب درصد میزان آن را تعیین کنید تا در سرتاسر تصویر درج شود.

Watermark transparency / opacity: با استفاده از این گزینه هم می‌تونید میزان شفافیت و کدری برای لوگو واترمارک شده را بر حسب درصد تعیین کنید.

Image quality: از این قسمت هم میتونید کیفیت تصویر نهایی که روی اون لوگو انتخابی واترمارک شده را بر حسب درصد تعیین کنید.

Image format: و در نهایت از این بخش هم می‌تونید فرمت تصویر را به صورت ثابت و یا تصادفی انتخاب کنید.

واترمارک خودکار تصاویر وردپرس

Right click: با فعال سازی این گزینه امکان غیرفعال کردن راست کلیک در وردپرس براتون فراهم میشه که در این صورت بازدیدکنندگان قادر نخواهند بود تا روی تصاویر آپلود شده کلیک راست کنند.

Drag and drop: با فعال کردن این گزینه هم خاصیت کشیدن و رها کردن تصویر غیرفعال میشه و کاربران قادر نخواهند بود تا تصویر را با نشانگر ماوس در پنجره جدیدی برای مشاهده قرار دهند و یا با کشیدن اون درون ویرایشگر از تصویر یک کپی تهیه کنند.

Logged-in users: در صورتی که دو گزینه بالا را فعال کنید، اگر قصد دارید تا برای کاربران وارد شده هم همچین حالتی پیش بیاد تیک این گزینه را فعال کنید، در غیر اینصورت امکان راست کلیک کردن روی تصاویر و کشیدن و رهاکردن تصویر برای کاربرانی که وارد شده‌اند فعال خواهد بود و این تنظیمات صرفا برای بازدیدکنندگان غیرفعال میشه.

واترمارک خودکار تصاویر وردپرس

Backup full size image: با فعال کردن این گزینه از تمامی تصاویر اصلی با اندازه اصلی‌شون یک نسخه در هاست ذخیره میشه تا در صورت غیرفعال کردن افزونه و یا عدم استفاده از افزونه بتونید به تصاویر اصلی دسترسی داشته باشید.

Backup image quality: از این بخش هم می‌تونید تا کیفیت تصاویر بک‌آپ گرفته شده را بر حسب درصد تعیین کنید.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا به راحتی نسبت به واترمارک کردن تصاویر در وردپرس و درج خودکار لوگو روی تصاویر وردپرس اقدام کنید. اگر در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
3.9/5 - (20 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۸ دیدگاه ها

  1. سلام. ممنون بابت مطلب خوبی که گذاشتید. اگر زمانی رسید که افزونه رو خواستیم پاک کنیم اون بکاپی رو که از تصاویر اصلیمون با سایز و کیفیت واقعی در هاست ذخیره کرده میشه با یک کپی پیست جایگزین تصاویر واترمارک شده کرد؟
    نیازی به تغییر نام تصاویر اصلی هست یا اینکه این افزونه نامشون رو تغییر نمیده و با همون نام قبلی با urlهاشون هماهنگ هستن؟
    باتشکر.

    1. سلام و وقت بخیر، تست نکردم این مورد رو، ولی فکر کنم همینطور باشه. چون اگه قرار باشه نام متفاوت انتخاب بشه با خطای آدرس تصاویر مواجه میشیم.

  2. سلام خسته نباشید .
    من این افزونه رو نصب کردم همه ی تنظیمات رو انجام دادم و د آخر تغییرات رو ذخیره کدم
    اما چرا هیچ اتفاقی نیفتاد عکسا همونطور ساده ن

  3. سلام،از این افزونه‌ برای وبلاگ هم هست؟
    اگه هست منون میشم‌ راهنماییم کنین

    1. سلام وقت بخیر؛
      روش مذکور از طریق افزونه های وردپرسی و برای وب سایت های وردپرسی هستش.

        1. با سلام دوست عزیز
          به طور کلی این افزونه ها برای سیستم های مدیریت محتواهای مختلف قابل استفاده است که این افزونه انحصارا برای سیستم مدیریت محتوا وردپرس است. به همین دلیل نمی توانید از آن برای وبلاگ خود استفاده نمایید.
          موفق و پیروز باشید

  4. سلام. چه تصاویری که از قبل آپلود شده و میرم تو قسمت رسانه به صورت دستی اعمال کنم واتر مارک رو و چه تصاویر جدیدی که آپلود میکنم واترمارک بهش اعمال نمیشه. لطفا راهنمایی کنین. چون فک کنم افزونه های زیادی تو این زمینه نیست و این تقریبا بهترینشه.

    1. سلام و احترام؛
      استفاده از این افزونه رو توصیه نمی کنیم چون بیش از دو سال از آخرین آپدیت این افزونه در مخزن وردپرس میگذره.
      افزونه رایگان Easy Watermark هم مناسب هستش.

  5. سلام – من به خاطر حجم هاست تیک بکاپ رو می خوام نزنم .
    آیا اگه روزی این افزونه رو حذف کنیم تمام تصاویر حذف خواهد شد ؟ اگه بله آیا افزونه دیگه ای نیست با کارایی بهتر.

    1. با سلام دوست عزیز
      همانطور که در مقاله نیز گفته شده است با فعال کردن این گزینه از تمامی تصاویر اصلی با اندازه اصلیشون یک نسخه در هاست ذخیره می شود تا در صورت غیرفعال کردن افزونه یا عدم استفاده از افزونه بتوانید به تصاویر اصلی دسترسی داشته باشید. این موضوع به این معنا است که تنها عکس هایی روی هاست شما ذخیره می شوند که واترمارک روی آنها قرار گرفته است و شما نسخه اصلی عکس را نخواهید داشت. اما بعد از حذف افزونه نیز همچنان عکس ها به همراه واترمارک نمایش داده می شوند و حذف نخواهند شد.
      موفق و پیروز باشید

  6. با سلام و احترام؛
    یه سوالی از شما داشتم،
    میشه کاری کرد که عکس هایی که داخل سایت نمایش داده میشه واترمارک نداشته باشن ولی هنگامی که کاربر دانلود میکنه، واترمارک به عکس ها اضافه بشه؟
    اگه در این مورد منو راهنمایی کنید واقعا ممنونتون میشم خیلی واجب هست.
    تشکر فراوان از مجموعه بزرگ و درجه یک میزبانفا.

    1. سلام و احترام جناب بهرامی؛
      اصولا افزونه های وردپرسی به این صورت هستن که بر اساس تنظیمات اعمال شده یک فایل تصویری رو به عنوان واترمارک روی تصاویری که در وردپرس آپلود میکنید، درج میکنند.
      جستجویی در مخزن وردپرس داشتم اما افزونه ای با عملکرد دلخواه شما یافت نشد. اما ممکنه موردی برای این منظور وجود داشته باشه.

  7. سلام، این افزونه را اضافه کردم
    طبق تنپیماتی که گفتید تنظیم کردم، عکس جدید اپلود کردم ولی هیچ اتفاقی نیوفتاد
    فرمت لوگو مهمه؟
    چجوری مطمئن بشم کار میکنه؟
    حتی طبق اموزش عکس های قبلی را هم زدم تا انجام بده نشون میده که داره انجام میده ولی در عمل هیچ اتفاقی نمیوفته
    چندتا عکس جدید با چند تنظیم مختلف انجام دادم هیچی نشد

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      این افزونه مدت زمان زیادی هست که بروزرسانی نشده و استفاده از اون رو اصلا توصیه نمی کنیم.
      در این خصوص می توانید افزونه Easy Watermark را تست کنید.

  8. سلام
    من یکسری رستر دارم و می خواهم نام فایل را بر روی تصویر در مکان معینی درج کنم آیا امکان پذیر است؟ روش یا نرم افزاری برای این کار موجود است؟ سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *