وردپرس چیست

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

وردپرس
بدون دیدگاه

کاربرانی که پا به عرصه طراحی سایت می گذارند متوجه میشوند که سیستم مدیریت محتوا چقدر جذاب است چرا که در عین سادگی، نیاز به دانش کدنویسی را به حداقل میرساند. در بین سیستم های مدیریت محتوایی که در جهان محبوب و معروف شده اند، وردپرس با محبوبیت بسیار بالا توانسته میزبان سایت های بسیاری باشد تقریبا نیمی از وبسایت هایی که در سرتاسر اینترنت میبینید با وردپرس راه اندازی شده اند. اگر شما هم به داشتن وبسایت علاقمند هستید باید بدانید که وردپرس چیست و چه کاربردی دارد و اصلا چطور روی هاست نصب می شود. حتما با حجم عظیمی از سوالات درباره وردپرس مواجه شده اید اما نگران نباشید در رسانه نکست میزبان فا با آموزش رایگان وردپرس به صورت قدم به قدم در کنار شما هستیم.

وردپرس چیست؟

در پاسخ به اینکه وردپرس چیست به زبان ساده می توانیم بگوییم که یک سیستم مدیریت محتوا است، از زبان های متعدد از جمله فارسی پشتیبانی می کند و ابتدا برای آسان شدن کار وبلاگ نویسان ارائه شده بود اما به مرور زمان در سرتاسر دنیا مورد استقبال قرار گرفت و روز به روز محبوب تر شد تا جایی که امروزه با استفاده از آن قادر هستید هر نوع وبسایتی که در نظر دارید را با وردپرس ایجاد کنید.

وردپرس یک پلتفرم متن باز و رایگان است که به کمک آن بدون دانش کدنویسی می توانید در خصوص راه اندازی انواع وبسایت ها اقدام کنید. امروزه وردپرس، محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در کل دنیا است.

اگر بخواهیم با یک زبان حرفه ای تر بیان کنیم که سیستم مدیریت محتوای وردپرس چیست باید گفت یک سایت ساز متن باز، رایگان و تحت وب (امکان نصب روی سیستم خانگی هم دارد!) که در دسته CMS ها (Content Management System) قرار دارد. همانطور که اشاره شد وردپرس به صورت رایگان و متن باز می باشد که می توان آن را جزء دسته نرم افزارهای دنیای آزاد قرار داد. به معنی این است که اگر دستی در برنامه نویسی و کدنویسی داشته باشید قادر خواهید بود هر نوع شخصی سازی که مد نظر دارید را روی وردپرس انجام داده و سایت دلخواه خود را با استفاده از آن طراحی و پیاده سازی کنید.

زبان برنامه نویسی وردپرس چیست؟

زبان برنامه نویسی وردپرس PHP است یعنی وردپرس با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP ساخته شده و در ساختار قالب های آن زبان HTML و CSS هم چاشنی شده و توسط Mysql نیز پشتیبانی می شود. این پلتفرم کاملاً رایگان و اپن سورس است و حتی می توان هسته آن را هم شخصی سازی کرد.

کاربرد wordpress چیست؟

همان طور که در قسمت بالا گفتیم وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که امکان راه اندازی وب سایت را فراهم می کند. وردپرس شامل معماری پلاگین ها و یک قالب است، در حقیقت وردپرس یک پلتفرم آنلاین بسیار ساده است اما دنیای بزرگی در پس پرده آن نهفته بنابراین می توانید هر وب سایتی را متناسب با تجارت آنلاین خود به شکل وبلاگ، نمونه کار یا پورتفولیو، فروشگاهی، شرکتی و…. به کمک وردپرس راه اندازی یا حتی کدنویسی کنید. برخی افراد سوال می کنند که چه نوع سایت هایی را می توان با وردپرس طراحی کرد؟

  • سایت خبری
  • سایت وبلاگی
  • سایت فروشگاهی
  • سایت محتوا محور
  • سایت پورتفولیو یا نمونه کار
  • از سایت شخصی تا سایت تجاری پییچده
  • و هر آنچه که در ذهن دارید!

آشنایی با تاریخچه وردپرس

وردپرس در سال 2003 با هدف وبلاگ نویسی ارائه شد ولی رفته رفته مورد استقبال قرار گرفت و حالا با گذشت چند سال از انتشار و بروزرسانی های مختلفی که در آن ایجاد شده و از طرفی همان انعطاف پذیری که در بالا به آن اشاره شد قادر خواهید بود تا علاوه بر وبلاگ با استفاده از افزونه ها و طراحی های اختصاصی در پوسته های وردپرس هر نوع وبسایتی را با آن راه اندازی کنید.

جالب است بدانید در سال 2011 حدود 76 درصد از تمام وب سایت های اینترنتی به صورت اختصاصی طراحی شده بودند اما با محبوبیت هرچه بیشتر وردپرس این آمار تا سال 2022 به حدود 33 درصد کاهش یافت محبوبیت و رشد روزافزون وردپرس جامعه کاربری وسیعی را روز به روز شکل میدهد. کارشناسان پیش بینی می کنند که جامعه وردپرسی تا سال 2028 رشد 5 درصدی را تجربه میکند!

موسس وردپرس کیست

مت مولنوگ پایه گذار وردپرس است که در 27 می سال 2003 آن را به صورت رسمی عرضه کرد. پلتفرم کدباز و رایگانی که در ابتدا به طور گسترده از سوی وبلاگ نویسان برای نوشتن وبلاگ مورد استفاده قرار می گرفت اما حالا در صدر cmsها قرار دارد…

تفاوت wordpress.org با wordpress.com چیست؟

کمی پس از اینکه دنیای وارد وردپرس شوید، متوجه منابع مختلف آموزشی و همچنین مخازن دانلود افزونه و قالب خواهید شد و ممکن است با دو وبسایت مرتبط با وردپرس تحت دامنه های wordpress.org یا wordpress.com آشنا شوید که بهتر است تفاوت این دو را بدانید.

WordPress.org وب سایت اصلی وردپرس است که با نام مخزن وردپرس هم شناخته می شود و برای دسترسی به انواع افزونه های رایگان وردپرسی، قالب رایگان و بسته نصب وردپرس به این سرویس نیاز داریم که البته با وردپرس عجین شده و هر زمان در پیشخوان وردپرس افزونه یا قالبی را جستجو و نصب می کنید در حقیقت وردپرس در پس زمینه کار، به این وبسایت متصل شده و افزونه یا قالب مربوطه را فراخوانی و نصب کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید راهنمای آموزشی افزونه چیست را مطالعه کنید.

اما WordPress.com هم قدمت دیرینه دارد، یکی از محبوب ترین عملکردهای آن میان کاربران، ساخت آواتارهای وردپرسی (Avatar) است البته کاربرد اصلی آن ارائه بستر برای راه اندازی سایت وردپرسی است.

wordpress چیست

در حقیقت WordPress.com بستری را فراهم می کند که بی نیاز از هاست و دامنه وردپرس را راه اندازی و استفاده کنید که البته در کشور ما با محدودیت مواجه است و عملا این وبسایت برای ما کاربردی ندارد پس می توانید برای استفاده از وردپرس، آن را از مخزن وردپرس دانلود کرده و روی هاست مخصوص وردپرس نصب کنید. به این نکته دقت داشته باشید برای ورود به سایت wordpress.com باید IP سیستم خود را تغییر دهید.

تفاوت جوملا با وردپرس چیست؟ کدم بهتر است؟

انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند تصمیم مهمی است، یک انتخاب اشتباه می تواند عواقب زیادی برای وب سایت شما داشته باشد از سوی دیگر مهاجرت از یک cms به cms دیگر پیچیدگی های خود را دارد و می تواند روی سئو و فروش سایت تاثیرگذار باشد بنابراین بهتر است که قبل از راه اندازی سایت تصمیم بگیرید که از کدام سیستم مدیریت محتوا استفاده کنید.

کاربرد wordpress چیست

در دنیای طراحی سایت انواع مختلفی از سیستم های مدیریت محتوا ارائه شده که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند چرا که این سیستم های مدیریت محتوا هنگامی که بر روی کامپیوتر شما یا هاست نصب میشوند این مفسرهای پایگاه داده هستند که شروع به کار میکنند و در نهایت یک سایت در خروجی به ما نمایش داده می شود صحبت های زیادی از رقابت وردپرس با سایر سیستم های مدیریت محتوا از جمله جوملا (Jomla)، شنیده می شود و اما حالا می خواهیم بدانیم کدام بهتر است؟وردپرس در مقابل جوملا!؟

در این جدول به صورت ساده به تفاوت های مهم بین جوملا و وردپرس میپردازیم و درنهایت تصمیم گیری با شما:

ویژگیوردپرسجوملا
شخصی سازیتنوع بسیار بالا در افزونه و قالبتنوع کمتر در افزودنی ها نسبت به وردپرس
داشبوردداشبور ساده و قابل فهم برای کاربران مبتدیداشبورد پیچیده
پشتیبانیجامعه کاربری بسیار بزرگجامعه کاربری کوچکتر نسبت به وردپرس
محبوبیتمحبوبیت به دلیل سادگیمحبوبیت به دلیل کتابخانه وسیع
رابط کاربریرابط کاربری بسیار ساده و آسانرابط کاربری پیچیده
کارکردمناسب برای ساخت انواع وبسایتمناسب برای ساخت پلتفرم هایی مثل انجمن، پورتال و…
امنیتبه دلیل محبوبیت زیاد، مورد توجه هکرها استامنیت مطلوب در صورت رعایت نکات امنیتی
نصب و پیکربندینصب و پیکربندی ساده پیچیده تر به دلیل کثرت منوها

وردپرس بدلیل راحتی کار با پنل و تعدد افزونه های وردپرسی، بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته است و همانطور که گفته شد سایت های بسیار بزرگ و معروفی برپایه آن ساخته شده اند.

ویژگی ها و مزیت های وردپرس چیست؟

حالا بهتر است کمی به ویژگی های کلیدی وردپرس بپردازیم. ببینیم این سیستم مدیریت محتوای محبوب دقیقا چه خصوصیتی دارد که اینقدر در میان طراحان جا افتاده و کاربردی واقع شده؟ چرا اکثر وبسایت های اینترنتی وردپرسی هستند؟ چه چیزی باعث شده 43 درصد از وبسایت ها برپایه وردپرس راه اندازی شوند؟

وردپرس چیست به زبان ساده

1- بی نیازی از کدنویسی

پس از نصب و راه اندازی وردپرس، حالا نوبت به این می رسد تا طراحی ظاهر آن را به دلخواه خود تغییر دهید که در این مورد می توانید از مسیر زیر اقدام کنید :بخش نمایش> پوسته ها و سپس اقدام به اعمال تغییرات ظاهری سایت خود کنید. پوسته وردپرس، قالب یا همان WordPress theme ظاهر وبسایت شما را شکل می دهد که می توانید با استفاده از زبان های مختلف برنامه نویسی همچون Css، بسته های فونت آیکون و… از ظاهری بروز در آن استفاده کنید. قالب های رایگان برای وردپرس بسیار زیاد هستند و می توانید آن ها را در سرتاسر اینترنت جستجو کنید.

کاربرد وردپرس چیه

در حقیقت به کمک انواع مختلف قالب ها در کسری از زمان می توانید وبسایت مورد نظرتان را تنها با چند کلیک پیاده سازی کنید مثلا با نصب یک قالب فروشگاهی سریعا یک وبسایت فروشگاهی خواهید داشت و تنها می بایست آن را کمی شخصی سازی کنید! با امکانات وردپرس همه می توانند صاحب سایت شوند البته این مساله از ارزش های یک سایت شخصی سازی شده کم نمیکند چرا که هرکسی بنابرنیازهای وبسایت به سراغ وردپرس یا کدنویسی می رود.

برای دسترسی به قالب های رایگان وردپرس می توانید به آدرس wordpress.org/themes مراجعه کنید. البته این قالب های به زبان انگلیسی و چپ چین هستند.

3- توابع وردپرس

همان طور که میدانید افزونه ها و قالب های وردپرس از توابع وردپرس استفاده میکنند. حالا توابع وردپرس چیست؟ توابع وردپرس یک سری کدهای برنامه نویسی php هستند که از آن ها می توان برای انجام یکسری کارها استفاده کرد در حقیقت تابع وظیفه فراخوانی یک عملکرد را برعهده دارد به طور ساده تر تابع توسط برنامه نویسی نوشته می شود و سپس هربار که بخواهد می تواند آن را فراخوانی کند تا وظیفه یا عملکرد مورد نظر انجام شود. توابع وردپرس برای توسعه دهندگان مثل یک گنجینه است با مراجعه به آدرس codex.wordpress.org قادر خواهید بود به کلیه توابع وردپرس دسترسی داشته و از آن ها بهره ببرید.

4- امکان گسترش قابلیت های سایت با افزونه

افزونه یا plugin وردپرس همان طور که از نامش پیداست، یک قطعه نرم افزاری است که قبلا توسط شخصی کدنویسی و اماده شده و حالا به صورت کاملا آماده به منظور گسترش قابلیت سایت وردپرسی و اضافه کردن عملکردی خاص به سایت، در اختیار شما قرار گرفته است. در حقیقت این افزونه روی وردپرس نصب می شود و عملکرد جدیدی را به سایت شما اضافه میکند. به عنوان مثال برای راه اندازی یک فرم دیگر نیازی به طراحی و کدنویسی ندارید کافیست یک افزونه فرم ساز مثل گراویتی فرم یا contact form 7 را نصب کنید و در یک محیط گرافیکی فرم خود را بسازید به این شکل بی نیاز از دانش کدنویسی به هدف خود میرسید.

سیستم مدیریت محتوا وردپرس چیه

مخزن وردپرس منبع عظیمی از افزونه های وردپرسی رایگان است و با ارائه بیش از 57 هزار افزونه در زمینه های متعدد، کار کاربران وردپرسی را روزبه روز ساده تر میکند. شاید یکی از دلایل محبوبیت وردپرس همین است که دیگر نیاز به کدنویسی ندارید و هرنوع وبسایت با هر قابلیتی که در نظر دارید را میتوانید پیاده سازی کنید! برای دسترسی به مخزن افزونه های وردپرس می توانید به آدرس wordpress.org/plugins مراجعه نمایید.

5- وردپرس و روابط خوب با موتورهای جستجو

خوشبختانه وردپرس با طراحی و کدنویسی مناسب برای موتورهای جستجو نظیر گوگل به صورت استاندارد و بسیار مناسب بهینه سازی شده است. بر همین اساس در میان CMS های موجود به جرات می توان گفت که وردپرس از نظر SEO و یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بهتر عمل کرده و یک گزینه عالی برای راه اندازی وبسایت خواهد بود. برای بهبود سئوی محتوا، میتوان از افزونه های مخصوص سئو وردپرس استفاده کرد.

مزیت وردپرس چیست

پیشنهاد می‌کنم اگر قصد استفاده از هرگونه قالب و افزونه وردپرس در سایت خود را دارید حتما از شرکت و یا شخصی بخواهید که در طراحی خود سئو و بهینه سازی قالب را مدنظر قرار داده و به صورت بهینه از آن استفاده کند.

6- امنیت وردپرس

یکی از مهم‌ترین و کلیدی ترین موارد پس از راه اندازی سایت و یا هر نوع نرم افزاری مسئله امنیت آن می باشد تا بتوان از نفوذ و سوء استفاده هکرها در آن جلوگیری کرد، وردپرس نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در هربار بروزرسانی موارد امنیتی و راه هایی که ممکن است تا از طریق آن به وبسایت ها نفوذ شود را مورد بررسی قرار داده و سد راه نفوذ کنندگان می شود. اما رفع مشکل به این معنی نیست که آن را یک سیستم غیر ایمن تلقی کنید.

ایمنی در دنیای وب را نمی توان به هیچ وجه به صورت 100 درصد تضمین کرد، چرا که اگر بسته نرم افزاری وردپرس شما به صورت کامل نیز بروز و ایمن باشد از راه های دیگری همچون انتخاب هاست غیرمناسب نفوذکنندگان قادر خواهند بود تا سایت شما را هک کنند. بنابراین قبل از انجام هر کاری سعی کنید که یک هاست مطمئن و امن برای وردپرس خریداری کنید، سپس از افزونه ها و قالب های اصلی وردپرس استفاده کنید و وردپرس را بروز نگه دارید، اگر می خواهید وردپرس را امن تر کنید!

7- پشتیبانی وردپرس و فراوانی آن در وب فارسی

وردپرس نیز مانند سایر سیستم های مدیریت محتوا دارای پشتیبان رسمی می باشد در حال حاظر دو سایت با آدرس های wordpress.org و wordpress.com در دسترس هستند که با مراجعه به انجمن‌های پشتیبانی در این دو وبسایت می توانید نسبت به مطرح کردن مشکلات و نیازهای خود اقدام کنید تا کاربران وردپرسی شما را راهنمایی کنند، خوشبختانه وردپرس در میان پارسی زبانان به حدی غنی و جامع است که با جستجو در میان منابع موجود در بستر اینترنت، انجمن ها و حتی وبسایت های وردپرسی آموزشی می توانید سریعا نیازهای خود را مرتفع کنید. موارد مهم در استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا:

  • ارتقاء سطح دانش
  • دسترسی به منابع آموزشی مثل انواع وبسایت های آموزشی و…
  • عضویت در فروم و انجمن ها به منظور مطرح کردن سوالات

8- متن باز یا اصطلاحا اپن سورس

وردپرس یک پلتفرم متن باز یا Open source است و هر کسی می تواند به توابع و هسته آن دسترسی داشته و تغییرات مورد نظر و دلخواه خود را اعمال کند از سوی دیگر وردپرس متعلق به مجموعه یا جامعه خاصی نیست و توسعه دهندگان وردپرسی به صورت یک جامعه بزرگ کاربری از سرتاسر جهان پشت وردپرس ایستاده اند. همین امر یعنی حرکت خودجوش توسعه دهندگان باعث شده وردپرس از سال 2003 تاکنون رشد چشمگیر و سریعی را تجربه کند!

9- پلتفرم آسان با رابط کاربری ساده

یادگیری وردپرس بسیار آسان است با گذراندن دوره ها یا آموزش های آنلاین که در سرتاسر اینترنت به صورت رایگان منتشر شده یا حتی با نصب وردپرس روی کامپیوتر و آزمون و خطا در مقطع زمانی بسیار کوتاه می توانید این سیستم مدیریت محتوای محبوب را یادبگیرید. وردپرس دارای پنلی بسیار ساده و قابل فهم است و همین موضوع به درک بهتر این پلتفرم و یادگیری سریع آن کمک می کند.

سایت وردپرس چیست

جالب است بدانید که وردپرس دارای یک ویرایشگر متنی و یک ویرایشگر بصری یا WYSIWYG است که برای هر دو گروه زیر قابل استفاده است.

  • بخش ویرایشگری متن برای توسعه دهندگان و کدنویسان
  • بخش ویرایشگر دیداری برای کاربرانی که از دانش کدنویسی اطلاعاتی ندارند.

یعنی شما هم به صورت گرافیکی و هم به صورت کدنویسی می توانید وبسایت و محتوای خود را مدیریت کنید.

10- انعطاف پذیری بسیار بالا

وردپرس پلتفرم بسیار منعطفی است یعنی شما می توانید هر افزونه یا قالبی که در نظر دارید را نصب و از آن روی سایت خود استفاده کنید این انعطاف پذیری به شما کمک می کند تا محدودیت ها را کنار بزنید. از سوی دیگر وجود صفحه ساز امکان طراحی های خاص و منحصر بفردی را می دهد که قبلا تصور میکردید برای پیاده سازی آن ها حتما باید کدنویسی آموخته باشید.

پیش نیازهای راه اندازی سایت وردپرسی

برای راه اندازی سایت وردپرسی روی سیستم کامپیوتری (لوکال هاست) تنها به یک بسته نصبی وردپرس و نرم افزار شبیه ساز مثل زمپ نیاز دارید که به منظور آموزش و آزمون و خطا کاربردی است ولی کاربران اینترنتی قادر به مشاهده سایت شما نیستند، اما اگر قصد دارید بر بستر اینترنت سایت وردپرسی خود را پیاده سازی کنید به فاکتورهای زیر نیاز دارید:

  • هاست مخصوص وردپرس
  • دامنه
  • بسته نصب وردپرس (رایگان)
  • قالب و افزونه های وردپرسی

هاست وردپرس چیست؟

ممکن است با مطالعه بخش قبلی سوال کنید که هاست وردپرس چیست؟ هاست وردپرس یک نوع سرویس مخصوص وبسایت های وردپرسی است که دقیقا مطابق با نیازهای انواع سایت های وردپرسی بهینه سازی شده و به بهترین شکل پاسخگوی یک سایت وردپرسی است به این ترتیب سایت از جوانب مختلف عملکرد بهتری از خود نشان می دهد.

از شما دعوت می کنیم از سرویس خارق العاده میزبان فا به نام هاست مخصوص سایت های وردپرسی دیدن کنید.

وردپرس در عین سادگی یک پلتفرم پیشرفته است، این سیستم مدیریت محتوا جهت ارائه بهترین عملکرد و سازگاری با تمام قالب ها و افزونه های پیشرفته و موجود در سطح اینترنت، به یک هاست کاملا بهینه و مناسب برای وردپرس نیازمند است تا تمام توابع وردپرسی بدون مشکل اجرا شوند.

به وردپرس اطمینان کنیم؟

اگر نسبت به استفاده از وردپرس برای راه اندازی سایت خود نگران هستید و یا اینکه هنوز قانع نشده‌اید، چه چیزی بهتر از مقایسه سایت های استفاده کننده از آن خواهد بود؟! تا به امروز می توان گفت که میلیون ها سایت از وردپرس استفاده می‌کنند، همین موضوع باعث شده تا آن را به محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا تبدیل کند. این سیستم، به اندازه کافی انعطاف پذیر بوده که تعداد زیادی از مجموعه های مطرح و مهم در سرتاسر دنیا از آن استفاده می کنند. در میان وبسایت های اینترنتی 43 درصد سهم وردپرس است و در میان تمامی سیستم های مدیریت محتوا 63 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

تفاوت طراحی سایت وردپرس با کدنویسی چیست؟

در این بخش از مقاله به تفاوت طراحی سایت به صورت اختصاصی و راه اندازی سایت با وردپرس میپردازیم که مهم ترین تفاوت در میزان دانش کدنویسی، زمان و صرف هزینه است.

طراحی سایت با وردپرسطراحی سایت با کدنویسی
 طراحی ساده با استفاده از افزونه طراحی پیچیده با استفاده از کدنویسی
امکانات محدود به افزونهامکانات قابل توسعه
امنیت کمتر به دلیل تعدد افزونه هاامنیت بیشتر با کدنویسی
مقرون به صرفههزینه بالا
صرفه جویی در زمانزمان بر
عدم نیاز به دانش کدنویسینیاز به دانش کدنویسی
یادگیری سریعیادگیری زمان بر

ماهیت وردپرس، جهت مدیریت محتوا است اما با استفاده از انواع قالب و افزونه های وردپرسی که این سیستم در اختیار ما می گذارد قادر خواهیم بود تا هر نوع وبسایت و هر آنچه در ذهن داریم را پیاده سازی کنیم.

وردپرس چیست سوالی بود که امروز به زبان ساده به آن پاسخ دادیم. علاوه بر این با سئو و بهینه سازی وردپرس آشنا شدیم و دیدیم که وردپرس در میان CMS های موجود از جذابیت های بالاتری برخوردار است به همین دلیل بهترین گزینه برای ما خواهد بود تا در طراحی خود از آن استفاده کرده و با بهینه سازی سایت برای کاربر و سپس برای موتورهای جستجو، ترافیک بالاتری را از آن خود نماییم. همچنین پشتیبانی وردپرس و فراوانی منابع آموزشی گامی دیگر در خصوص رفع ایرادات وبسایت و گذر از چالش ها است. فروشندگان قالب و افزونه و سایت‌های خدمات دهنده در پشتیبانی وردپرس نیز به حد کافی وجود دارند که می توان با کمک آنها به رفع مشکلات و نیازهای خود بپردازید.

سوالاتی در مورد چیستی سیستم مدیریت محتوای وردپرس

  1. آیا وردپرس برای افراد مبتدی قابل استفاده است؟

    بله همه می توانند از وردپرس استفاده کنند یادگیری وردپرس نیز بسیار آسان است.

  2. چه سایت هایی را می توان با وردپرس راه اندازی کرد؟

    از وردپرس می توان برای ساخت سایت های شرکتی، تجاری، خبری، فروشگاهی و… استفاده کرد.

  3. آیا سایت های ساخته شده با وردپرس سرعت خوبی دارند؟

    معماری وبسایت باید به گونه ای پیاده سازی شود که صفحات با بالاترین سرعت ممکن بارگزاری شوند و این فاکتور بسیار اهمیت دارد با بهینه سازی وبسایت وردپرسی و همچنین انتخاب هاست وردپرسی مطمئن و پرسرعت می توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد.

  4. وردپرس چه برتری هایی دارد؟

    وردپرس محبوب، رایگان، آسان و متن باز است شاید همین فاکتورهای به ظاهر ساده دلیل محبوبیت آن باشد.

  5. آیا طراحی سایت با وردپرس به دانش برنامه نویسی نیاز دارد؟

    بدون دانش برنامه نویسی هم می توانید وردپرس را نصب کنید و سایت دلخواه خود را داشته باشید.

  6. آیا وردپرس و افزونه های آن سایت را سنگین می کنند؟

    قطعا باید در تعداد افزونه های نصب شده محتاط باشید تا علاوه بر جلوگیری از کند شدن سایت، امنیت آن نیز به مخاطره نیفتد.

این مطلب را می پسندید

3.7/5 - (3 رای)

اشتراک گذاری مطلب
نویسند محتوا:
محتوای تیمی کار شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.