دامنه

دلایل عدم اتصال دامنه جدید به هاست چیست؟

اغلب کاربران سوال می کنند که بعد از خرید هاست و دامنه چه باید کرد؟ در اولین گام می بایست منتظر باشید تا دامنه شما فعال شود و سپس نیم سرور هاست خود را روی دامنه مریوطه ست نمایید و مدت زمانی را برای نشر شدن نیم سرورها منتظر بمانید. اصولا اغلب کاربران بعد از ثبت سفارش تصور می کنند اتصال هاست و دامنه سریعا برقرار می شود. اما کمی بعد متوجه می شوند دامنه به هاست متصل نیست! اگر دامنه فعال شد، نیم سرورها را نیز به درستی ست کردید و از نشر آن نیز 24 ساعت گذشت اما همچنان سایت در دسترس قرار نگرفت این مورد را با پشتیبانی خود مطرح نمایید. در این آموزش از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم مراحل اتصال هاست و دامنه و دلایلی که موجب عدم اتصال هاست به دامنه می شوند را به طور کامل بررسی کنیم.

دامنه به هاست متصل نیست

من تلاش میکنم دامنه ام را از طریق قسمت مدیریت دامنه ها به هاست متصل کنم، اما به من اجازه این کار داده نمی شود. مشکل از کجاست؟ دلایل انگشت شماری وجود دارد که ممکن است از اختصاص دادن یک دامنه به حساب کاربری یا افزودن دامنه جدید به هاست از طریق بخش مدیریت دامنه جلوگیری نماید. دلایلی که در ادامه ذکر شده اند را بررسی کنید و ببینید کدام یک مشابه وضعیت شما می باشد. اولین دلیلی که یک دامنه نمی تواند به هاست اتصال پیدا کند این است که مالکیت (ownership) آن تایید نشده است. مراحل زیر همگی موارد امنیتی می باشند (این مراحل اضافه بر دستورالعمل های اکانت شما می باشد).

1- دامنه به تازگی خریداری شده

اگر از دامنه های آی آر یا همان ir. استفاده می کنید و دامنه را تازه ثبت کرده اید، باید مطلع باشید که دامنه های آی آر 24 ساعت بعد از ثبت تایید و فعال می شوند. (مدت زمان فعال شدن دامنه ملی به سازمان ایرنیک بستگی دارد.) دامنه های بین المللی پس از گذشت 10 دقیقه تا 2 ساعت ثبت و فعال می شوند. دقت داشته باشید در مرحله بعدی باید نیم سرور هاست را روی دامنه ست کنید. در خصوص ثبت دامنه می توانید آموزش ثبت دامنه در میزبان فا را بررسی کنید.

2- دامنه من فعال است اما نیم سرور ست نکرده ام

اگر شما رکورد های DNS دامنه را نیز تغییر نداده اید می بایست آن را مطابق با dns هایی که در ایمیل اطلاعات اکانت برایتان ارسال شده است ویرایش نمایید. برای این منظور  اگر دامنه خود را از میزبان فا تهیه نموده اید آموزش تغییر dns دامنه در میزبان فا و اگر دامنه ملی خود را از ایرنیک تهیه کرده اید آموزش تغییر DNS های دامنه در ایرنیک را جهت نحوه تنظیم dns روی هاست مطالعه کنید.

3- ست و نشر نیم سرور روی دامنه ملی

پس از فعال شدن دامنه، اگر نوع دامنه شما ir. است علاوه بر گذشت زمان فعال شدن دامنه، باید 24 تا 48 ساعت دیگر صبر کنید تا نیم سرورهای هاست روی دامنه ست شده و دامنه کاملا به هاست متصل شود. اغلب کاربران تصور می کنند پس از خرید هاست سریعا دامنه به هاست متصل و سایت در دسترس قرار می گیرد.

4- ست و نشر نیم سرور روی دامنه بین المللی

اشخاصی که دامنه های بین المللی (دامنه هایی غیر از ir.) همچون دامنه کام، نت و… تهیه می کنند باید در نظر داشته باشند ست و نشر نیم سرور برای این دسته اشخاص بین 10 دقیقه تا 2 ساعت به طول می انجامد.

5- تغییرات DNS یا تعریف رکورد

آیا به تازگی dns های دامنه خود را تغییر داده اید یا رکورد جدیدی برای دامنه خود ایجاد کرده اید؟ اگر شما dns های دامنه یا رکورد های آن را تغییر داده اید، ممکن است هنوز زمان کافی جهت ست شدن dns ها برای انتشار دامنه نگذشته باشد . لطفا حداقل 30 دقیقه برای تغییرات رکورد ها و بسته به نوع دامنه 6 الی 48 ساعت برای تغییرات dns ها منتظر بمانید.

6- شناسایی مالکیت دامنه

اگر تصمیم دارید مالکیت دامنه را تایید یا Verify کنید و هنوز تایید نشده است، ممکن است سیستم در صفحه مربوطه بلاک شده باشد. در این مورد نیز باید با پشتیبانی در تماس باشید.

7- کد دامنه

همچنین ممکن است متنی که شما جهت تایید وارد کرده اید نادرست باشد زیرا به حروف بزرگ و کوچک حساس می باشد. بعنوان مثال 0e259158 متفاوت است با 0E259158.

8- مشکل در آدرس ایمیل ثبت کننده دامنه

اگر تصمیم دارید یک کد تایید به یک آدرس ایمیل ارسال کنید و آن درست ارسال نمی شود، احتمالش خیلی زیاد است که سرویس دهنده ایمیل آن را در لیست خاکستری قرار داده باشد زیرا آن را به عنوان اسپم تشخیص داده است. دو راه برای رفع این مشکل وجود دارد:

  1. آدرس ایمیل ادمین ثبت کننده دامنه را در هوییز آن تغییر دهید.
  2. با ما در تماس باشید.

9- شرایط قانونی خاص برای دامنه

پیغام خطایی دریافت کردید که به شما اطلاع می دهد، دامنه شما به اکانت دیگری مرتبط می باشد باید آن را از اکانت دیگر حذف نمایید. (در این مورد می بایست با ادمین اکانت در ارتباط باشید). اگر به تازگی نسبت به خرید دامنه جدید، مزایده دامنه و… اقدام کرده اید و نمی توانید دامنه را از اکانت آن حذف نمایید، با پشتیبانی در تماس باشید. همچنین می توانید درخواست ارائه مستندات مالکیت دامنه را بدهید. این پروسه ممکن است 3 روز یا بیشتر جهت حل و فصل مراحل قانونی به طول انجامد.

بعد از خرید هاست و دامنه چه باید کرد؟

اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که به تازگی سرویس خود را خریداری کرده اند و نمی دانید بعد از خرید هاست و دامنه چه باید کرد؟ باید بررسی کنید که مراحل زیر را به درستی طی کرده باشید:

  • فعالسازی دامنه: در ابتدا صبر کنید تا دامنه شما فعال شود. (ایمیلی مبنی بر این مورد دریافت خواهید کرد.)
  • تکمیل مدارک: در صورتی که دامنه شما IR. است و ایمیلی مبنی بر تکمیل مدارک دریافت کردید حتما به کمک آموزش ارسال مدارک برای ایرنیک جهت ثبت دامنه های ملی آی آر مدارک درخواستی را برای مجموعه ایرنیک ارسال نمایید. پس از بررسی مدارک ایمیل فعال شدن دامنه را دریافت می کنید.
  • ست و نشر نیم سرور: بعد از فعال شدن دامنه باید نیم سرورهایی هاست خود که از سمت پشتیبانی دریافت کرده اید را روی دامنه ست و نشر نمایید. زمان ست و نشر نیم سرورها به نوع دامنه شما بستگی دارد که در بالا به آن اشاره شد.
  • ویرچوال هاست (این مرحله اختیاری است): اگر شما نیز از کاربرانی هستید که تمایل دارند طراحی سایت خود را سریعا آغاز کنند می توانید تا قبل از ست و نشر نیم سرورها به کمک آموزش نحوه ست کردن ویرچوال هاست روی ویندوز طراحی سایت خود را پیش از  ست و نشر DNS ها آغاز کنید. در این حالت سایت در فقط در سیستم شما قابل نمایش است.
  • نمایش سایت: پس از گذراندن موارد بالا اگر دامنه خود را در مرورگر وارد کنید، سایت شما نمایش داده خواهد شد.
  • نصب سیستم مدیریت محتوا: در نهایت نیز می توانید به واسطه سیستم های مدیریت محتوا سایت خود را راه اندازی کنید. توصیه ما نصب وردپرس روی هاست می باشد. اگر از سی پنل استفاده می کنید آموزش نصب وردپرس بر روی هاست سی پنل و اگر کنترل پنل شما دارکت ادمین است آموزش نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین را مطالعه کنید.

در آخر از سایت خود لذت ببرید. 😍

🟢🔵 نکاتی که باید به آن ها دقت داشته باشید:

اگر شما از مشترکین میزبان فا هستید و DNS ها و رکورد های دامنه نیز همگی صحیح می باشند اما همچنان دامنه به هاست متصل نمی باشد، لطفا با بخش پشتیبانی ما از طریق ارسال تیکت در تماس باشید. در خصوص ست و نشر نیم سرورهای هاست روی دامنه می توانید از آموزش قدم به قدم زیر کمک بگیرید.

برای تنظیم و انتشار DNS ها نیز لازم است بین 24 تا 48 ساعت منتظر بمانید تا دامنه به درستی روی هاست ست شود.

تغییر dns دامنه در میزبان فا

کاربران پس از خرید هاست و دامنه ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند و ذهن آنان با سوالاتی در خصوص اتصال هاست و دامنه مشغول شود. به عنوان مثال برخی سوال می کنند چرا هاست به دامنه متصل نشده؟ چرا پس از وارد کردن دامنه سایتم نمایش داده نمی شود و گاهی می پرسند نیم سرورهای هاست ما چیست و چگونه آن را ست و نشر کنیم؟ در این آموزش تمامی دلایل متصل نشدن هاست و دامنه و همچنین تمام اقدامات لازم پس از تهیه دومین و هاست را تشریح نمودیم. در صورتی که تجربه ای در این زمینه دارید یا سوالی ذهن شما را مشغول کرده آن را از طریق بخش دیدگاه ها با میزبان فا مطرح نمایید.

همه چیز در مورد کار با دامنه

4.4/5 - (20 امتیاز)

محدثه اسماعیلی

سالهاست که با وردپرس کار می کند و پس از آن به کسب اطلاعات در ابعادی وسیع تر پرداخت و توانست در حوزه هایی چون دیجیتال مارکتینگ، سئو و تولید محتوای اصولی مطابق با الگوریتم های روز گام بردارد. او اکنون به تیم تحریریه میزبان فا کمک رسانی میکند.

‫۳۷ دیدگاه ها

  1. سلام . من یه دامنه ir خریدم برای تست که ورد پرس یاد بگیرم و از شما هم امروز یه هاست رایگان کرفتم مراحل ریختن ورد پرس رو هاست از طریق سی پنل و تنطیمات کانفیگ رو بلدم اما چطور باید دامنه و هاست رو به هم ربط بدم تا بتونم سایت وردپرسی رو ببینم اینو تو یه هاست رایگان دیگه تست کردم اما نمیاد گویا باید چیزی تو پنل مدیریتی دامنه ام ست کنم . راهنمایی می کنید

  2. سلام

    من هاست بدون دامنه خریدم که دامنه برای خودم بود و وقتی که هاست تحویل گرفتم دامنه روی هاست ثبت شده بود اینجا گفته بودین که باید Dnsهای هاست ۶ ساعت روی دامنه ست بمونه بعد روی هاست ثبت کنید الا اینکار انجام نشده مشکلی پیش میاد؟

    1. سلام و احترام؛
      الان آدرس دامنه رو در مروگر بزنید ببینید آیا اطلاعات روی هاستتون بارگذاری میشه یا نه. و همچنین هویز بگیرید ببینید در حال حاضر چه نیم سرورهایی روی دامنه ست شده؟ بعد قیاس کنید آیا این نیم سرورها همون dns های هاستتون هست؟ اگر صحیح بودن هیچ مشکل خاصی در این راستا وجود نداره.

      1. سلام وقت تون بخیر
        ببخشید من میخوام دایرکت ادمین رو برای سایتم باز کنم ، ولی ارور میده
        با اینکه همه مراحل رو درست میرم
        میدونید مشکل چیه؟

        1. سلام روزبخیر مهلا عزیز؛
          زمان ورود به دایرکت ادمین چه خطایی مشاهده می کنید؟
          حتما این دو مورد را بررسی کنید:
          هاست و دامنه فعال باشه.
          نیم سرورهای مربوط به هاست روی دامنه ست و نشر شده باشه.

  3. دامنه هامونم مثل بقیه چیزامون کند و داغونه. نمیدونم چرا com 10 دقیقه بعد ir باید 24 ساعت الاف شیم تا وصل شه.
    من دیروز دامنه گرفتم هنوز وصل نشده

    1. سلام و احترام؛
      بله همینطوره دامنه های ملی ابتدا باید تایید بشن و بعد از اون زمانی برای ست و نشر نیم سرورها لازم هستش.

  4. سلام وقت بخیر
    من در بخش اطلاعاتی هاستی که خریدم دو تا نیم سرور دریافت کردم و دامنه ای که خریداری کردم ir هستش
    وقتی که وارد سامانه ایرنیک شدم تا نیم سرور هام رو با دامنه ها ست کنم دیدم که در سامانه ایرنیک بجای دو تا DNS سه تا DNS بود
    طبیعتا باید دو تا قرار داشت تا نیم سرور اولی رو با دی ان اس اولی و نیم سرور دومی رو با دی ان اس دومی ست میکردم اما با دی ان اس سومی چیکار کنم ؟

    1. سلام روزبخیر؛
      مشکلی نیست تنها دو فیلد ابتدایی رو تکمیل کنید.
      همچنین می تونید این کار رو در ناحیه کاربری مجموعه ای که ازش دامنه رو خریداری کردید هم انجام بدید.

  5. سلام و عرض ادب
    بنده دامنه و هاست خریدم ولی وضعیت هر دو رو زده معلق!
    لطفا راهنمایی کنید چکار باید کنم

    1. سلام و احترام؛
      در ناحیه کاربری هاستینگ وضعیت نوشته شده معلق هست؟
      اصولا سرویس هاست در لحظه فعال میشه و اطلاعات دسترسی براتون ایمیل میشه و دامنه اگر ملی باشه حداکثر تا 48 ساعت بعد فعال میشه و ایمیلی هم از سمت ایرنیک براتون ارسال میشه و اگر دامنه بین المللی اشه 10 دقیقه تا 2 ساعت بعد از خرید فعال میشه. با این حال میتونید به مجموعه میزبانتون تیکت بزنید و وضعیت رو جویا بشید.

  6. سلام من برای یک سایت هاست ماهانه و دامنه خریدم یکی دو ماه استفاده نکردم هاستم سوخت الان اومدم دوباره بخرم نمیتونم . باید چیکار کنم

    1. سلام و احترام؛
      نیاز نیست مجددا هاست تهیه کنید تنها می بایست به ناحیه کاربری خود مراجعه و هاست را تمدید نمایید. اصولا در منوی مالی ناحیه کاربری صورتحساب های مربوطه ارائه شده است با پرداخت صورتحساب تمدید هاست صورت گرفته و به صورت خودکار تاریخ سررسید آن تغییر خواهد کرد و مجددا با همان نام کاربری و مز عبور قبلی قادر به ورود به هاست خود خواهید بود.

  7. وقتی ک ادرس دامنه رو در مرورگر وارد میکنم از من username و password میخواد حتی وقتی ک هیچی داخل هاستم بارگذاری نکردم…….

    1. سلام و احترام؛
      آیا در فایل htaccess. تغییراتی اعمال نموده اید؟ در صورتی که تغییر خاصی اعمال شده این فایل را حذف و مجددا وضعیت را بررسی کنید.

  8. با سلام
    هاست و نام دامنه سایت خودم بزنم خطا میزنه
    اتصال NS ها انجام دادم
    ولی این مشکل میده
    دسترسی به این سایت امکان‌پذیر نیست

    احتمال وجود غلط املائی  را بررسی کنید.

    DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

    باید چیکار کنم
    ممنون میشم

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      دامنه ای که ارسال نموده اید دارای شرایط خاصی می باشد و برای ثبت و فعال شدن آن باید از سمت ایرنیک یا نمایندگی دامنه خود اقدام نمایید.

  9. با سلام
    هاست و نام دامنه سایت خودم بزنم خطا میزنه
    دسترسی به این سایت امکان‌پذیر نیست

    DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

    باید چیکار کنم
    ممنون میشم

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      بررسی نمایید آدرس دامنه به صورت صحیح در آدرس بار مرورگر وارد شده باشد.
      کش مرورگر خود را حذف نمایید.
      صفحه را رفرش کنید.

  10. با سلام متاسفانه ایمیل خودم رو دیر چک کردم و باعث شد که دامنه ای که دارم معلق بشه الان چه کاری میتونم انجام بدم که مجددا راهش بندازم

    1. سلام و احترام؛
      هر دامنه دارای یک چرخه حیات است و تا مدت زمان مشخصی قادر به تمدید مجدد آن می باشید پس از گذشت بازه زمانی مشخص شده و گذر از دوره های حیات، دامنه ازاد می گردد و اشخاص دیگر قادر به خرید آن هستند.
      از ارائه دهنده دامنه خود درخواست نمایید تا بررسی نمایند دامنه شما در چه وضعیتی قرار دارد و آیا امکان تمدید ان میسر می باشد یا خیر.

  11. سلام وقتتون بخیر من دامنه ir خریدم هاست هم خریدم نیم سرورهامم ست کردم اما بازم باز نمیشه 🥺

    1. سلام روزبخیر فاطمه جان؛
      باید بررسی نمایید که دامنه شما فعال شده است یا نه… پس از آن زمانی صرف ست و نشر نیم سرورها خواهد شد. نهایتا پس از 48 ساعت ارتباط هاست و دامنه برقرار می شود.

  12. سلام وقت بخیر .
    من یک دامنه ی جدید خریدم که جایگزین دامنه ی قبلی کنم ولی DNS هام روی سایت دامنه ی جدید سینک نمیشه و خطا میده . با پشتیبانیه هاستم هم صحبت کردم ولی حل نشد . ممنون میشم راهنماییم کنید🙏

      1. ببخشید خطا در بخش های هاست در intodns هست . اینجا نمی تونم فایل عکس خطاهارو اپلود کنم

  13. سلام بسیار ممنون فقط اگه قبل از ست کردن نیم سرور هاست در دامین ،
    دامین جدید رو داخل هاست پارک کنیم چه اتفاقی میفته؟ یعنی کلا اگه نیم سرور رو ست نکنیم چی میشه؟ ممنونم

    1. سلام و احترام؛
      حتما می بایست نیم سررها روی دامنه ست و نشر شوند در غیراینصورت اتصال هاست و دامنه برقرار نخواهد شد.

  14. سلام
    من یه سایت دارم که شرکتى که دامنه منو شارژ میکنه ١٠روز پیش شارژ کرده ولى الان ادرس سایت و میزنیم باز نمیشه، با شرکت و تلفنهاش تماس گوفتم تلفناهرو جواب نمیده و دسترسى بهشون ندارم، الان من پسورد دامنه رو هم ندارم، ایا میشه دامنه دیگه باز کرد با همین ادرس سایت،
    لطفاً راهنمایى بفرمایید
    ممنون

    1. سلام و احترام؛
      هر دامنه منحصر بفرد است و تا زمانی که در چرخه حیات خود قرار دارد تنها مالک قادر به استفاده از دامنه خواهد بود مگر اینکه دامنه آراد شده و مجددا برای ثبت در اختیازر عموم قرار گیرد.
      شما می توانید دامنه دبگری به هاست خود متصل نمایید اما در خصوص سوال “ایا میشه دامنه دیگه باز کرد با همین ادرس؟” همین دامنه را عینا نمی توانید تهیه نمایید اما می توانید این نام را با پسوندهای دیگر مثل ir. یا com. و… تهیه کنید.

  15. سلام و عرض ادب
    بنده بلافاصله پس از خرید هاست و دامنه اقدام به راه اندازی سایت مورد نظر کردم. (یعنی تا تایید دامنه صبر نکردم.)
    آیا پس از تایید دامنه مشکلی پیش میاد؟

    1. سلام و احترام؛
      شما می توانید از طریق آیپی یا از طریق ویرچوال هاست که آموزش آن نیز خدمتتان ارسال می گردد تا زمان تایید دامنه به طراحی یا راه اندازی و رفع نواقص سایت خود مشغول شوید هر زمان دامنه شما فعال گردید کافیست نیم سرورهای هاست را روی دامنه ست و نشر نمایید تا از آن پس سایت شما از طریق دامنه در اختیار عموم قرار گیرد.
      آموزش نحوه ست کردن ویرچوال هاست روی ویندوز

  16. سلام
    من دامنه و هاست رو خرید کردم و ایمیل تایید دامنه رو هم گرفتم . نیم سرور ها هم ست شده . ۴۸ ساعت هم از تایید دامنم میگذره . اما هنگام وارد کردن نام سایت چیزی نشون نمیده . چیکار باید بکنم ؟

    1. سلام و احترام پریسا عزیز؛
      اخیرا مدت زمان تایید دامنه ها توسط ایرنیک افزایش یافته است و می بایست منتظر باشید تا دامنه تایید و سپس فعال شود.
      بعد از ان در خصوص ست و نشر نیم سرورهای هاست روی دامنه اقدام نمایید.

  17. سلام من هاست و دامنه خرید چندهفته هس ولی هرچی ادرس دامنه رو سرچ میکنم بالا نمیاد حتی dnsهم ست شده ولی بازم بالا نمیاد لطفا کمک کنید درحال اموزشم اطلاعات خاصی ندارم

    1. سلام عطیه عزیز،
      اگر مقاله رو با دقت مطالعه و تک تک موارد ذکر شده در اون رو بررسی کردید و نیز اطمینان دارید که dns بدرستی ست و نشر شده و هنوز مشکل دارید،
      بهتره با پشتیبانی هاست تماس بگیرید که اتصال و دامنه و هاست شما رو بررسی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *