دامنه ملی

آموزش تغییر DNS های دامنه در ایرنیک

تغییر DNS های دامنه در ایرنیک موضوعی است که در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا قصد داریم به آن بپردازیم. در برخی از مواقع نیاز است که DNS های دامنه ی خود را تغییر دهیم. برای مثال با خرید هاست از میزبان فا می بایست DNS های خود را مطابق DNS های ارسالی در ایمیل “اطلاعات اکانت” خود تنظیم نمایید. اگر به آموزش تغییر dns های دامنه در ایرنیک نیاز دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

توجه : این مطلب آموزشی در تاریخ 29 دی 1398 مورد بازبینی و ویرایش قرار گرفته است.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد:

نحوه تغییر DNS های دامنه در ایرنیک

افراد بعد از ثبت دامنه خود در ایرنیک، باید dns های آن را بر اساس سرویس ارائه دهنده میزبانی وب خود تغییر دهند تا بتوانند از دامنه خود استفاده نمایند. به همین دلیل نحوه تغییر dns های دامنه در ایرنیک موضوعی است که برای بسیاری از افراد به یک چالش تبدیل شد است! برای تنظیم dns های یک دامنه ملی باید به سایت ایرنیک مراجعه نموده و از طریق آن اقدام کرد. در ادامه آموزش، توضیحات دقیق تری در این باره به شما ارائه خواهد شد.

در صورتی که تمایل دارید آموزش تغییر dns دامنه های بین المللی خریداری شده از میزبان فا را کسب نمایید، می توانید مقاله آموزش تغییر dns دامنه در میزبان فا را مطالعه نمایید.

DNS چیست؟

به صورت مختصر DNS یا Domain Name System یک پروتکل شناخته شده در عرصه شبکه های کامپیوتری و اینترنت می باشد. کار DNS تبدیل نام دامنه هایی مانند Google.com یا Mizbanfa.net به یک IP مشخص می باشد. در یک تعریف کلی از DNS به منظور تبدیل نام دامنه به آدرس IP استفاده می شود و وظیفه ی اصلی آن برقراری ارتباط میان آدرس های IP، نام سیستم کاربران و وب سایت ها و حوزه های مربوطه می باشد.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد DNS و عملکرد آن می توانید از مجموعه آموزش های مرتبط با «DNS» استفاده نمایید.

قبل از ادامه آموزش لازم است در ابتدا برای کاربرانی که به اندازه کافی با ایرنیک و نقش آن در دامنه ها آشنایی لازم را ندارند، توضیح مختصری در این زمینه داده شود. سپس نحوه ی تغییر DNS دامنه در ایرنیک را نیز به شما آموزش خواهیم داد.

ایرنیک چیست؟

پایگاه فیزیک نظری ایرنیک IRNIC ؛ کارگزار ثبت دامنه در ایران می باشد که به عنوان ارائه دهنده انواع شناسه های نیک یا همان NIC-Handle به کاربران فعالیت می کند. برخلاف دامنه های بین المللی، برای ثبت دامنه های ملی شرایط و قوانین خاصی وجود دارد که همگی توسط ایرنیک تعیین شده اند . بدین صورت تمامی کاربران برای ثبت دامنه های ملی با پسوند های مختلف می بایست ابتدا قبل از هر کاری نسبت به عضویت در این سایت و ثبت یک شناسه ی نیک با توجه به نوع پسوند دامنه ای که نیاز به ثبت آن دارند، اقدام نمایند. این شناسه رایگان می باشد و برای ایجاد آن نیاز به پرداخت هزینه و صرف زمان زیادی نخواهید داشت.

اگر تاکنون برای ثبت دامنه ir. اقدام نکرده اید، می توانید از مقاله آموزش ثبت دامنه ir. در ایرنیک یا آموزش ثبت دامنه در میزبان فا به عنوان یک راهنمای گام به گام ثبت دامنه استفاده نمایید.

نحوه تغییر DNS یک دامنه در ایرنیک

بدین منظور می بایست مطابق مراحل ذیل اقدام نمایید:

  1. در ابتدا می بایست وارد کنترل پنل دامنه های خود در ایرنیک شوید. اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید، می توانید از آموزش نحوه ورود به کنترل پنل دامنه ها در ایرنیک استفاده نمایید و وارد قسمت تنظیمات دامنه ی خود شوید.
  2. سپس در صفحه در منوبار گزینه دامنه ها را انتخاب کرده و روی دامنه های من کلیک کنید.
    تنظیم dns دامنه در ایرنیک
  3. در ادامه دامنه ای که قصد تنظیم dns های مربوط به آن را دارید را انتخاب کرده و روی دکمه «ویرایش ردیف های کارگزاری نام و میزبانی دامنه» کلیک نمایید.

    تغییر شناسه در ایرنیک

  4. در صفحه کارگزار نام و میزبانی دامنه از قسمت «تنظیمات سامانه ی نام دامنه (DNS)» در بخش «کارگزار دامنه (NS Record)» مشابه تصویر در ستون نام  کارگزار، ردیف های 1 و 2 را با DNS های مورد نظر خود تکمیل نمایید.در ادامه باید در قسمت Secret Answer پاسخ سوال امنیتی که در هنگام ثبت نام نیز به آن پاسخ داده اید را دوباره در این بخش وارد نمایید.
    تغییر شناسه در ایرنیک
  5. در آخر بر روی دکمه ی «اعمال» کلیک کنید تا تنظیمات اعمال شده در ایرنیک شما ذخیره شوند و شما بتوانید از دامنه خود به شکلی موثر استفاده نمایید.
  • نکته اول: برای رکورد های معمولی نیازی به وارد نمودن IP در ستون «IP کارگزار» نمی باشد. در مواقعی که از یک دامنه ی ir. به عنوان رکورد NS استفاده شود لازم است تا IP سرور نیز وارد شود.
  • نکته دوم: تغییر DNS های دامنه های ملی فقط از طریق پنل کاربری ایرنیک قابل انجام می باشد.
  • نکته سوم: پس از تغییر DNS های یک دامنه، برای ست شدن صحیح DNS ها و اتصال دامنه به صورت کامل به هاست، بین 4 تا 6 ساعت زمان نیاز می باشد.

تغییر dns یکی از مهم ترین کارهایی است که باید در راستای راه اندازی دامنه خود روی یک هاست انجام دهیم. اما چگونگی انجام این کار سوالیست که بسیاری از افراد دارای دامنه ملی در ذهن دارند. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش ما بر این بوده است تا شما را با نحوه تنظیم dns های دامنه در سامانه ایرنیک آشنا کنیم.

آموزش های ایرنیک  آموزش دامنه های ملی

اگر مایل به راه اندازی سایت هستید و دانش فنی آن را ندارید ما یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم!

آموزش راه اندازی سایت با میزبان فا

3.3/5 - (201 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۷۶ دیدگاه ها

  1. سلام ببخشید Dns های دامنه من به صورت خودکار توسط سی پانل توی ایرنیک جای گذاری شده ان و همه جاش درسته ولی باز که به دامنه ام مراجعه می کنم ارور dns می ده خواهشا کمک کنید کلافه شدم

    1. سلام، اگر DNS ها درست وارد شده و مطابق اون چیزی هست که در ایمیلی که موقع خرید هاست براتون ارسال شده باید تا 72 ساعت منتظر بمونید تا دامنه شما به هاست متصل بشه. روند اتثال تو دامنه‌های ملی کند هست و طول میکشه ولی اگر دامنه شما بین‌المللی بود خیلی سریع‌تر متصل میشد.
      موفق باشید

      1. سلام من همم همین مشکل رو دارم الان 1 هفته شدهه که دارم تلاش می کنم ولی به نتیجه ای نمیرسم و وقتی از سایت های چکر دی ان اس چک می کنم DNS غلط رو بهم نشون میده!!!
        کلافه شدم دیگه…

        1. سلام روزبخیر؛
          نیم سرور هاست رو باید روی دامنه ست کنید. اگه روال ست و نشر نیم سرور انجام نمیشه هاست و دامنه هر دو باید چک بشن. به پشتیبانی هاست و دامنتون تیکت بزنید تابررسی بشه.

  2. سلام من یک سایت دارم که قصد دارم تنظیماتش رو با وردپرس تغییر بدم. برای این کار نیاز چطور میتونم دامنه ام رو وارد ایرنیک کنم؟

  3. سلام من NS ها رو جایگزاری کردم اما در بخش نکته ها گفته بودین باید IP ها هم وارد کنم IP از کجا باید بیارم؟

      1. الان سایت بنده NS های شما رو دریافت کرده و کامل میاد بالا ایا الان بازم نیازه به وارد کردن آی پی ؟
        عههههه داش عباس الان شناختمت دکتر وب به خدمتت رسیدیم داش 🙂 چاکریم

  4. سلام وقتتون بخیر من سرور ویندوزی داریم ، دامین هم خریداری کردم ، خب الان nameserver رو ندارم فقط ip سرور هست ، چطور باید دامین رو متصل کنم ؟

  5. ببخشید این کد های دی ان اس رو در ایمیل دریافت کردم
    الان باید چجوری روی دامنه ثبت کنم هرچی میگردم اموزشی نمیبینم و پشتیبان ها هم اکثرا کار منو به جای دیگه ای بند میکنن .
    فقط مختصر بگید دی ان اس رو که دارم در کجا و چجوری وارد کنم و جزییات دیگه ممنون و سپاس

  6. سلام وخسته نباشید
    من دامنه ir گرفتم و میخواستم به هاستم متصل کنم و 2 تا dns ها رو از dn23.mizbanfa.com به dn1.mizbanfa.com و dn24.mizbanfa.com به dn1.mizbanfa.com تغیردادم حالا دامنه به هاست متصل شده ؟

  7. سلام. اقا من سرور دارم dns خودمو که میزنم تو nic سایت در حالت عادی لود میشه اما با vpn نه! کاریش نمیشه کرد؟

    1. سلام، بررسی کنید که DNS به درستی ست شده باشه روی دامنه. اگه تازه نیم‌سرور تغییر دادین تو دامنه IR ممکنه تا 72 ساعت طول بکشه که تو همه isp ها سایت در دسترس قرار بگیره.

  8. سلام خسته نباشید یه مسئله ای هست اگه کمک کنید ممنون میشم
    دامنه ام دات کام و هاست وب سایت من میزبان فا هست چند روزی که نوشته بود در حال انتقال به برج میلاد هستیم و… و dns هایی رو داده بود که جایگزین کنیم بعدش من از طریق پروفایلم تو میزبان فا ns31 و 32 رو تغییر دادم به dns… و dns…
    پیام داد که تا 8 ساعت نهایت درست میشه الان یکی دو روز کامل گذشته اما هیچی نشده و سایت بالا نمیاد الان دقیقا باید چیکار کنم؟!

  9. سلام
    من یه دامنه از ایرنیک خریدم و یه ایمیل اومد که این دامنه برای من ثبت شده
    اما تو سایت ایرنیک تو قسمت دی ان اس نوشته ناموجود و وقتی روی دکمه ی
    <<>> کلیک میکنم هیچی نمیاره تو همون صفحه لود میشه
    حالا من چجوری میتونم هاست و دامنه رو بهم متصل کنم
    لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. سلام، طبق توضیحاتی که داده شده میتونید DNS رو تنظیم کنید. اگر چیزی جدا از این موارد هست بهتره با پشتیبانی ایرنیک در تماس باشید.

  10. سلام
    به دلیل باز نشدن مرورگرها مجبور شدم dns اینترنتم رو تغییر بدم تا مرورگرها باز بشن.. گاهی اوقات فقط با vpn باز میشن
    حالا مشکلی که برام پیش اومده اینه که نمیتونم تو سایتم وارد بشم و دسترسی به cpanel هم امکان پذیر نیست.
    لطفا راهنمایی بفرمایید.

  11. سلام خسته نباشید . من یک سرویس از شما گرفتم با یک دامنه . بعد دامنه دیگه ای هم از شما گرفتم . dns هارو هم ست کردم ولی متاسفانه سایت رو نمیشناسه .فقط به صورت زیر دامنه بالا میاد

  12. آقا آموزشهاتون تا حالا ده ها بار کارمنو راه انداخته. همه آموزشهاتون عالین. واقعا عالی. دمتون گرم

  13. سلام خسته نباشید من موقع خرید dns سایت دیگه ای وارد کردم میخوام تغییر بدم به بلگفا بعد از ویرایش dnsهای بلگفا را وارد میکنم ولی ثبت نمیشه چی کار کنم‌.

    1. سلام روزبخیر؛
      ست و نشر نیم سرور روی دامنه مقداری طول میکشه.
      باید صبر کنید تا روال طی بشه . بعد هویز بگیرید از دامنه و نیم سرورهای ست شده رو چک کنید.

    1. سلام و احترام؛
      این اعلان به شما هشدار میده که دسترسی لازم برای ست کردن یا تغییر نیم سرور دامنه رو ندارید.
      اگر شما صاحب امتیاز دامنه باشید امکان تغییرات دارید. برای اینکه دقیق تر با این مورد آشنا بشید بخش سوالات متداول سازمان فیزیک نظری رو مطالعه کنید.
      nic.ir/Frequently_Asked_Questions

    1. با سلام
      از پیام مملو از محبت و انرژی شما سپاسگزارم. هدف تیم تحریریه میزبان فا همواره ارائه اطلاعات دقیق به منظور کسب رضایت شما همراهان عزیز بوده است.

  14. سلام
    میخوام به وسیله آی پی رکورد داخل سایتم یک دکمه لاگین قرار بدم که وارد پنل دیگه ای بشم
    لطفا در این خصوص راهنمایی کنید

  15. سلام خسته نباشی من دامنه دات ای ار رو در میزبان فا ثبت کردم هاست رو قبلا از *** خریده بودم
    الان من باید dns های ** 1و 2 را در ایرنیک جایگزین میزبان فا کنم خواهشن جواب بفرماید

    1. سلام روزبخیر؛
      بله همیشه باید نیم سرورهای مرتبط با هاست رو روی دامنه ست کنید.

  16. آیا این اطلاعات dns که زمان خرید هاست ارسال می شن منحصر به همون سایت هستش ؟ به غیر از این اطلاعات ارسالی از جای دیگه می شه اطلاعات dns هاست خودمون رو پیدا کنیم

    1. سلام روزتون بخیر؛
      بله نیم سرور هاستتون رو باید از پشتیبانی دریافت کنید.
      نیم سرور مربوط به همون هاست شما و سرور میزبانتون هستش.

    1. سلام وقت بخیر؛
      هر هاستی نیم سرور خاص خودش رو داره که شرکت هاستینگ اون رو برای ست کردن روی دامنه در اختیارتون قرار میده. وقتی نیم سرور ست و نشر بشه دامنه و هاست متصل میشن و سایتتون در دسترس هست.
      برای تغییر dns دامنه های ir باید از طریق سایت ایرنیک اقدام کنید. (طبق همین مقاله)
      برای دامنه های بین المللی از طریق کنترل پنل شرکتی که دامنه رو از اونجا تهیه کردین اقدام کنید. (ناحیه کاربری)

  17. سلام من طبق اموزش شما پیشرفتم دی ان اس ها رو جایگذاری کردم زمان میبره تا تایید بشن

    1. سلام روزبخیر؛
      بله ست و نشر نیم سرور زمان بر هستش.
      این روال برای دامنه های ملی بین 6تا12 ساعت طول میکشه.

  18. با سلام من یه دامنه آی آر از سایت شما خریدم می خواستم بدانم که چطوری dns های هاست های رایگان و یا پولی را پیدا کنم و بعد از طریق ایرنیک ستش کنم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      اگر هاستتون رو از میزبان فا تهیه کردید نیم سرورهای هاستتون براتون ایمیل شدن. ولی اگر هاستتون از مجموعه دیگه ای تهیه شده باید از هاستینگتون درخواست کنید اطلاعات dns ها رو براتون بفرستن سپس در پنل کاربریتون در میزبان فا این نیم سرورها رو روی دامنه ست کنید. راهنمای زیر رو برای ست کردن نیم سرورهای هاست روی دامنه مطالعه کنید.
      آموزش تغییر dns دامنه در میزبان فا

  19. سلام بر شما
    وقت بخیر
    عذر میخواهم، من پاسخ سئوال امنیتی را فراموش کردم…الان راهی هست برای تغییر dns؟

    1. سلام روزبخیر؛
      در ناحیه کاربری مربوط به سایت نمایندگی که ازش دامنه تهیه کردید امکان تغییر dnsها وجود داره اگر رمز یا سوال امنیتی این قسمت رو هم فراموش کردید می تونید از بخش فنی مجموعه درخواست کنید و اطلاعاتتون رو ارسال کنید اگر دامنه از میزبان فا تهیه شده می تونید از طریق چت انلاین پیگیر موضوع باشید تا دسترسی به ناحیه کاربری براتون مقدور بشه.

      1. لطف کردید.واقعا ممنون از پاسخ خوبتان..نه منظورم پاسخ سئوال امنیتی که در هنگام تغییر dns در سایت ایرنیک است که لازم هست همان پاسخی را وارد کنیم که در هنگام ثبت اولیه dnsها وارد کردیم. در صورتیکه پاسخ سئوال امنیتی فراموش شده باشد باید با پشتیبانی ایرنیک از قسمت مربوطه، ارتباط برقرار گردد و پاسخ سئوال را تغییر دهند. البته دیشب بعد از اینکه سئوالم را خدمتتان ارسال کنم، متوجه موضوع شدم. باز هم ممنونم از راهنماییتان.

        1. برای ایرنیک بله در صورت تماس با پشتیبانی مشکل قابل حل هست.
          خواهش میکنم.
          موفق و پایدار باشید.

  20. سلام خسته نباشید.من تازه امروز دامنه وهاست خریداری کردم.آیا قبل از فعال شدن دامنه میتونم NDSها رو در سی پنل فعال کنم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      برای ثبت نیم سرورها باید تا زمان فعال شدن دامنه منتظر باشید.
      تا اون زمان میتونید از طریق آیپی سرور وارد سی پنل بشید.

  21. سلام

    میشه بگید چرا وقتی دامین ثیت میکنیم 4 تا دی ان اس داریم ولی موقع اتصال به هاست فقط دوتاش تنظیم میشه ؟
    مرسی

    1. سلام روزبخیر؛
      به دلیل اینکه شما این امکان رو دارید که بیش از دو نیم سرور رو روی دمنه ست کنید و دامنه به دو هاست متصل بشه تا در زمان قطع شدن هاست اول، هاست دوم مورد استفاده قرار بگیره منتهی توصیه نمیکنیم.
      دو نیم سرور هاستتون رو روی دامنه ست و نشر کنید بعد از اون سایت در دسترس قرار میگیره.

  22. بسیار عالی
    من جواب تمام سوالاتم رو همیشه از سایت فوق العاده و پربار شما پیدا می کنم
    واقعا خسته نباشید!

  23. سلام خسته نباشید من dns ها رو تغییر دادم ولی الان سایتم بازنمیشه اصلا؟

    1. با سلام دوست عزیز
      به طور معمول ست شدن dns ها در بهترین حالت بین 4 تا 6 ساعت زمان می برد که این زمان در روزهای تعطیل ممکن است بیشتر نیز شود. پیشنهاد می شود از طریق بخش whois سایت ایرنیک آدرس وب سایت خود را جستجو کرده و اطمینان حاصل کنید که dnsهای جدید به درستی ست و نشر شده اند.
      موفق و پیروز باشید

  24. سلام من dns ها رو که وارد میکنم میگه دسترسی امکانپذیر نمی‌باشد چیکار باید بکنم؟؟؟

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      ایا نیم سرورها عینا و به صورت صحیح وارد می شود؟
      از هاستینگ خود جویا شوید این نیم سرورها به درستی پیکربندی شده اند؟

  25. سلام دی ان اس من ns10……,…com و ns11………com و ns12……..com و ns12……..com هست میتونم مثلاً ns10 و ns11 رو در قسمت ۱ و ۲ بزنم و ای پی شونم وارد کنم چون رکورد NS هست؟

  26. با عرض سلام و احترام،خسته نباشید و وقت بخیر من دیروز دامنهٔ ir را خریداری کردم و همهٔ مواردی که مورد نیاز ثبت بود،انجام و تکمیل کردم ولی تا الان فعال نشده و نوشته در انتظار فعال‌سازی… آیا این انتظار از من هست و باید مدارک رو کاملا تکمیل کنم تا فعال‌سازی شه یا منظور از سایت پذیرنده هست؟ و باید صبر کنم؟! ممنون از راهنماییتون

    1. سلام و احترام؛
      دامنه های ملی در لحظه تایید نمیشن و مدت زمانی رو باید منتظر بمونید تا کارشناسان ایرنیک دامنه رو تایید کنند.
      در خصوص مدارک، برای ثبت تمامی دامنه ها نیاز به ارسال مدارک نیست تنها برای ثبت برخی دامنه های خاص باید مدارک ارسال بشه که البته این مورد از سمت ایرنیک به ایمیل شما ارسال و اطلاع داده میشه.

    1. سلام و احترام؛
      خرسندیم که از راهنمای آموزشی تغییر dns های دامنه ایرنیک رضایت داشتید. به این شکل می توانید هر زمان تمایل داشتید dns های دامنه ملی خود را تغییر داده و دامنه خود را به هاست متصل کنید.

  27. سلام دوتا dns رو وارد می کنم اما الان یه مشکل دارم . سایتم بدون http بالا میاد اما وارد کردن http و www بالا نمیاد . مشکل از چیه به نظرتون .

  28. سلام وقتتون بخیر
    من توی سایت ایرنیک دامنه رو ثبت کردم اما تو قسمت دامنه های من هیچ دانته موجودی نمایش داده نمیشه ک بتونم dns رو تغییر بدم. چیکار میتونم بکنم؟ مراحل احراز هویت هم انجام شده و تایید شده
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام و احترام؛
      حتما بررسی نمایید که دامنه شما از سمت ایرنیک تایید و فعال شده باشد.
      پس از تایید و فعالسازی می توانیم نیم سرورهای هاست را روی دامنه خود ست کنید.

  29. ببخشید در صورتی که جواب سوالی امنیتی رو فراموش کرده باشیم چه باید کرد؟

    1. سلام و احترام؛
      در این صورت می بایست با پشتیبانان ایرنیک در تماس باشید.

  30. سلام وقتتون بخیر…. دو سوال دارم ممنون میشم پاسخ بدید
    1_ چطور dns رو که ست کردیم کلا حذف کنیم؟ (بصورت حالت دیفالت که خالی هست در بیاد و هیچ دی ان اسی روش ست نباشه)

    2_ اینکه الان من از شما هاست تهیه کنم برای ست کردن دی ان اس ها هم باید از شما دامنه رو خریداری کنم و هم از ایرنیک و بعدش dns ها رو جای‌گذاری کنم درسته؟

    1. سلام و احترام؛
      زمان خرید هاست دو DNS در اختیارتان قرار میگیرد که می بایست با مراجعه به پنل دامنه در ایرنیک یا مراجعه به ناجیه کاربری سایتی که از آن دامنه خریده اید، DNS ها ست نمایید.
      هاست یا دامنه را می توانید از سرویس دهندگان مختلف تهیه کنید و الزامی در خرید تمام موارد از یک مجموعه نیست.
      برای تغییر DNS ها نیز باید به “پنل دامنه> بخش مدیریت دامنه” مراجعه کرد می توانید DNS های قبلی را از فیلدهای مربوطه حذف و یا DNS های جدید را ست کنید.

  31. سلام یک سوال داشتم.
    اگه ما دامنه اصلی وبسایتمون به عنوان مثال ww.a.ir باشه ولی بعد از خرید هاست بیایم و dns های یک دامنه دیگه به عنوان مثال ww.b.ir رو به dns های سرویس هاست خریداری شده تغییر بدیم در حالی که dns های ww.a.ir ست نشده باشه ( یعنی روی یک dns هاست دیگه ای از قبل ست شده باشه و بنا به هاست خریداری شده جدید تغییرش ندیم ) چه اتفاقی میوفته؟ آیا با وارد کردن ادرس ww.b.ir فایل ایندکس توی هاست جدید باز میشه ؟
    یا اینکه به خاطر اینکه دامنه تعریف شده در سرویس با دامنه ای که dns هاش با سرویس فعلی ست شدن متفاوت هست مشکل پیش میاد؟

    1. سلام و احترام؛
      اگر دامنه B به صورت ادان دامین روی هاست شما تعریف شده باشد و dns های هاست روی آن ست و نشر شده باشند و همچنین ارتباط معنایی با دیتابیس داشته باشد (یعنی سایت شما به این دامنه متصل شده باشد و اصلاح آدرس دهی صورت گرفته باشد و در سطرهای مربوط دیتابیس متصل به سایت ادرس دامنه b درج شده باشد) با وارد کردن دامنه b سایت در دسترس قرار میگیرد و اطلاعات هاست از طریق وارد کردن این دامنه در مرورگر بارگزاری می شود در غیراینصورت تنها ست کردن dns کفایت نمی کند.

  32. منظورم دامنه اصلی هاست است توی همون جمله اول ن دامنه اصلی وبسایت شاید این جوری بهتر متوجه سوالم بشید.

  33. سلام
    من یک دامین به طور مستقیم از ایرنیک خریداری کردم اما نمی توانم از سرویس ایمیل استفاده بکنم چون یک Text Record به من می ده و من باید یک فایلی اضافه بکنم اما دسترسی ندارم می خواستم بدونم آیا راهی هست که من تایید دامنه رو انجام بدم و سرویس ایمیل تایید بکنه راه دیگش هم می گه باید cname recorde استفاده کنی اما ایرنیک هیچ دسترسی به جز ان اس به من نمی ده می شه من رو راهنمایی بکنید که چکار باید بکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *