آموزش های وردپرس

آموزش بکاپ گیری و بازگردانی بکاپ در وردپرس

نحوه بکاپ گرفتن و ریستور بکاپ در وردپرس

تهیه نسخه پشتیبان و بک آپ وردپرس بعد از ساخت سایت اصلی‌ترین کاری هست که باید به صورت دوره‌ای این کار رو انجام داد. حالا درسته که شرکت هاستینگ سایت شما اقدام به تهیه بک آپ به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه میکنه، اما باید این نکته را هم در نظر بگیریم که ممکنه به هر دلیلی به این فایل بک آپ نیاز داشته باشیم اما دسترسی به اون وجود نداشته باشه یا اینکه سخت باشه. یا حتی بخاطر مشکلاتی که در سرورهای خارجی رخ میده، یکباره هارد سرور از سمت سازمان‌های امنیتی از دیتاسنتر مصادره بشه و نتونیم به فایل بک آپ وردپرس دسترسی داشته باشیم. پس اگر چنین اتفاقی رخ بده تکلیف ما که کلی زمان روی سایت گذاشتیم و اونو رشد دادیم چی میشه؟ چه کسی پاسخگوی ما خواهد بود؟ آیا کسی پیدا میشه که مسئولیت این کار رو بپذیره؟ و اگر میپذیره، برای جبران خسارتی که به سایت وارد شده چه کاری میشه کرد؟

اینها سوالاتی هستند که مطمئنا بعد از یک اتفاق تلخ به ذهن شما میاد و مدتی در حال بگو و مگو با میزبانی وب خودتون خواهید شد. پس به جای اینکه به سادگی از این موضوع بگذریم و به بک آپ گرفتن میزبانی وب اطمینان کنیم، بهتر نیست خودمون هم دست به کار شده و برای جلوگیری از این ضررها با تهیه بک آپ و بازگردانی بکاپ در وردپرس خیال خودمونو راحت کنیم؟ در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم ابتدا به نحوه بکاپ گیری و تهیه نسخه پشتیبان از وردپرس و در نهایت به نحوه بازگردانی بک آپ روی هاست بپردازم که اگر روزی قصد ریستور کردن فایل بک آپ وردپرس رو داشتید به راحتی بتونید این کار رو انجام بدین.

آموزش نحوه تهیه بک آپ وردپرس و بازگردانی بکاپ در وردپرس

برای تهیه بک آپ از سایت وردپرسی و بازگردانی نسخه بک آپ روی هاست چندین راه مختلف وجود داره. میتونید خیلی راحت با استفاده از تهیه فول بک آپ از تمام اطلاعات هاست سی پنل این کار رو انجام بدین و نیاز به انجام هیچ کار پیچیده‌ای نداشته باشید. یا اینکه میتونید از افزونه‌های بک آپ گیری وردپرس استفاده کرده و علاوه بر اینکه از امکان بک آپ گیری خودکار در وردپرس استفاده کنید، میشه کاری کرد که فایل بک آپ به صورت خودکار روی سرورهای آنلاینی مثل فضای گوگل درایو، دراپ باکس و… ذخیره بشه. یا اینکه میتونید به صورت دستی و دوره‌ای این کار رو انجام بدین که پیشنهاد من یکی از موارد اول و سوم هست.

چرا از افزونه بک آپ وردپرس استفاده نکنیم؟

افزونه‌های بک آپ گیری از وردپرس میتونن گزینه خوبی برای این کار باشن که ما هیچ نقشی در بک آپ گیری نداریم و لازم نیست کار خاصی انجام بدیم. فقط کافیه برای یک بار تنظیمات افزونه بک آپ گرفتن در وردپرس رو انجام بدیم و بازه زمانی دلخواهی رو برای بک آپ گرفتن انتخاب کنیم تا خود افزونه این کار رو برامون انجام بده. علاوه بر این همونطور که گفتم میتونیم اقدام به تهیه بک آپ از وردپرس روی گوگل درایو و دراپ باکس هم بکنیم که با این قابلیت بک آپ گیری دیگه محشر میشه. اما آیا هیچگاه به این موضوع فکر کردید که ممکنه همین افزونه‌ها به خاطر سر نزدن ما و بررسی نکردن ممکنه به هر دلیلی یه زمانی برسه که بک آپی تهیه نکنند؟ یا اینکه فکر کردید ممکنه افزونه بک آپ گیری وردپرس با یک افزونه وارد تداخل بشه و همین موضوع باعث ایجاد مشکل در بک آپ گیری خودکار وردپرس بشه؟ شایدم اصلا در ظاهر همه چیز به خوبی و خوشی پیش بره، اما وقتی زمان استفاده از فایل بک آپ و بازگردانی بکاپ وردپرس میرسه، با یک فایل خراب رو به رو بشیم که عملا هیچ کاربردی نخواهد داشت.

استفاده از افزونه بخاطر ریسک‌هایی که اشاره کردیم گزینه خوبی نیست. استفاده از یک فضای ذخیره سازی مجزا یعنی داشتن هاست یا سرور بکاپ بهترین گزینه است بدین ترتیب به صورت کاملا اتوماتیک از وبسایت شما بکاپ گیری انجام می شود. در غیراینصورت استفاده از قابلیت فول بک آپ هاست سی پنل و تهیه بک آپ به صورت دستی نیز انتخاب خوبی هستند. در رابطه با بک آپ گیری از طریق هاست Cpanel که مفصلا توضیحاتی در مقاله مربوط به اون داده شده. اما برای بکاپ گیری دستی از وردپرس میتونید از این آموزش استفاده کنید.


برای بکاپ گرفتن در وردپرس و بازگردانی بک آپ وردپرس در هاست بصورت کلی باید مراحل زیر رو طی کنید که عبارتند از:

  • ابتدا باید از کلیه فایل‌ها و پوشه‌های وردپرس که در public_html قرار داره یک فایل فشرده ZIP. تهیه کنید.
  • سپس وارد phpmyadmin هاست شده و از دیتابیس وردپرس یک نسخه خروجی با استفاده از بخش Export تهیه کنید.

در این دو مرحله حالا ما دو فایل با فرمت zip. و sql. داریم که به ترتیب مربوط به فایل‌های وردپرس و دیتابیس وردپرس هستند. حالا برای اینکه بتونیم از این نسخه بک آپ استفاده کنیم یا به اصطلاح اقدام به بازگردانی فایل بک آپ در وردپرس بکنیم، باید مراحل زیر را طی کنیم.

  • ابتدا فایل zip. را در همون مسیر public_html هاست فعلی یا هاست جدید آپلود کنید.
  • سپس یک دیتابیس جدید با همان اطلاعات دیتابیس قبلی ایجاد کنید(همچنین میتونید اطلاعات دیتابیس را با نام، نام کاربری و رمز جدید بسازید).
  • وارد phpmyadmin هاست شده و با استفاده از بخش Import فایل sql. را در دیتابیسی که ساختید، درون ریزی کنید.
  • در نهایت اگر اطلاعات دیتابیس با دیتابیس قبلی متفاوت است، وارد صفحه ویرایش فایل wp-config.php شده و اطلاعات دیتابیس جدید را با اطلاعات دیتابیس قبلی جایگزین کنید.

حالا که با روند کار آشنا شدید و یک نقشه راه در ذهنتون ایجاد شد در ادامه به تشریح کامل مراحل برای بکاپ گیری و بازگردانی بک آپ وردپرس می‌پردازم.

مرحله اول: بکاپ گیری کامل از وردپرس

توی این مرحله باید از کلیه فایل‌ها و پوشه‌های مربوط به وردپرس که داخل public_html هاست قرار داره یک نسخه بک آپ با فرمت zip. ایجاد کنید. در ساختن این نسخه فرقی بین کنترل پنل هاست سی پنل و دایرکت ادمین وجود نداره و در هر صورت باید از محتویات داخل مسیر public_html یک خروجی تهیه کنید. بنابرای وارد هاست شده و روی File Manager کلیک کنید تا به مسیر مدیریت فایل‌ها در هاست هدایت شوید.

نحوه بکاپ گیری و بازگردانی بک آپ وردپرس | بکاپ گیری کامل از وردپرس

سپس وارد public_html شده و با انتخاب گزینه Select All کلیه پوشه‌ها و فایل‌ها رو انتخاب کنید. بعد از اینکه کلیه موارد انتخاب شد، راست کلیک کرده و گزینه Compress را انتخاب کنید.

نحوه بکاپ گیری و بازگردانی بک آپ وردپرس | بکاپ گیری کامل از وردپرس

بعد از کلیک روی گزینه Compress پنجره زیر نشون داده میشه که باید ابتدا فرمت فایل خروجی را در حالت ZIP انتخاب کنید. سپس در انتهای پنجره مسیر مورد نظر برای ذخیره فایل به همراه عنوان فایل را وارد کنید.

نحوه بکاپ گیری و بازگردانی بک آپ وردپرس | بکاپ گیری کامل از وردپرس

بنابراین فرمت فایل مورد نظر برای خروجی گرفتن را روی zip. قرار داده و سپس فایل خروجی را با نام دلخواه تعیین کنید. اینجا چون من موقع راست کلیک کردن نشانگر ماوس روی پوشه wp-admin قرار داشته، سی پنل به صورت خودکار این اسم رو برای فایل بک آپ انتخاب کرده که منم تغییری در این گزینه ایجاد نکردم. در نهایت روی دکمه Compress Files کلیک کرده و منتظر بمونید تا فایل خروجی شما بسته به میزان حجم فایل‌های سایت در مسیر تعیین شده تهیه بشه. حالا بعد از اینکه فایل خروجی شما ایجاد شد اونو دانلود کنید و در سیستم خودتون ذخیره کنید. در اینجا همونطور که در فیلد مسیر و نام میبینید فایل من با نام wp-admin.zip در مسیر public_html ذخیره شده که برای دانلود کردن باید روی فایل wp-admin.zip که داخل مسیر public_html قرار داره دو بار کلیک کنم تا فایل خروجی دانلود بشه.

مرحله دوم: بکاپ گیری از دیتابیس وردپرس

برای تهیه بک آپ از دیتابیس وردپرس ابتدا باید وارد هاست خود شوید. بعد از اینکه نام کاربری و رمز خودتون را برای ورود به هاست وارد کردید روی گزینه phpmyadmin کلیک کنید تا به صفحه مدیریت دیتابیس سایت هدایت شوید.

نحوه بکاپ گیری و بازگردانی بک آپ وردپرس | بکاپ گیری کامل از وردپرس

تو این مرحله ممکنه ازتون نام کاربری و رمز عبور برای ورود درخواست بشه. در این صورت باید از نام کاربری و رمز ورود به هاست برای ورود به phpmyadmin استفاده کنید. سپس مشابه تصویر زیر از سمت چپ دیتابیس سایت خودتونو انتخاب کنید.

نحوه بکاپ گیری و بازگردانی بک آپ وردپرس | بکاپ گیری کامل از وردپرس

حالا از سربرگ بالا گزینه Export را انتخاب کنید. تو این صفحه کافیه از قسمت Format نوع اونو روی SQL انتخاب کرده و در نهایت روی دکمه Go کلیک کنید. بسته به میزان حجم دیتابیس منتظر بمونید تا خروجی از دیتابیس وردپرس تهیه بشه و در نهایت فایل خروجی را با فرمت SQL. دانلود کرده و در جایی مطمئن در کامپیوتر خودتون ذخیره کنید. همچنین برای محکم کاری بهتره این فایل رو جدا از کامپیوتر روی یک فضای ذخیره سازی مثل فلش مموری و در جایی مطمئن نگهداری کنید.

تا این مرحله تهیه نسخه بک آپ از وردپرس به اتمام رسیده و با خیال راحت میتونید هر زمان که نیاز به این فایل بک آپ داشتید ازش استفاده کنید. البته امیدوارم هیچ وقت به این فایل نیازی پیدا نکنید و بدون نیاز به بازگردانی بک آپ در وردپرس به صورت منظم و بدون هیچ مشکلی در جهت پیشرفت سایت خودتون گام بردارید.

حالا اگه یه زمانی به این فایل بک آپ نیاز داشتیم باید چیکار کنیم؟ تکلیف چی میشه؟ اصلا چرا ممکنه به بازگردانی بک اپ در وردپرس نیاز پیدا بکنیم؟


آموزش بازگردانی بک آپ وردپرس

گاهی وقتا پیش میاد بخاطر نصب افزونه در وردپرس اختلالی با سایر افزونه‌ها پیش میاد، یا بین کاربران فارسی زبان که متاسفانه عموم افزونه‌ها و قالب‌های استفاده شده به صورت نال هستند بعد از مدتی باعث ایجاد مشکلاتی مثل هک وردپرس میشه که در این صورت شاید بهترین راهکار یا بهتره بگم نهایی‌ترین کار برای رفع مشکل متوسل شدن به آخرین فایل بک آپ گرفته شده در وردپرس هست. خیلی از اوقات مشکلات به وجود اومده به قدری وسیع هستند که حتی اگر به صورت کامل تک تک خط‌های کدنویسی شده سایت رو بررسی کنیم، باز هم این ریسک وجود داره که کدهای مخرب در جایی وجود داشته باشه که بعدها باعث ایجاد دردسر در سایت ما بشه. بنابراین بهترین انتخاب این هست که آخرین فایل بک آپ رو بازگردانی کنیم و بعدش با شناسایی منبع که میتونه افزونه یا قالب وردپرس باشه که مشکل رو برامون ایجاد کرده. از نسخه اصلی استفاده کنیم.

مرحله اول: آپلود فایل zip وردپرس در هاست

وارد هاست خودتون شده و روی گزینه File Manager کلیک کنید تا به صفحه مدیریت فایل‌ها در هاست هدایت بشید. سپس به مسیر public_html مراجعه کنید. روی گزینه Upload در بالای صفحه کلیک کنید و فایل بک آپ وردپرس که با نام wp-admin.zip در مرحله بک آپ گیری وردپرس ازش تهیه شد رو انتخاب کرده و آپلود کنید. دقت کنید که نام wp-admin.zip در این آموزش استفاده شده و ممکنه فایل بک آب شما با یک نام دیگه‌ای باشه.

نحوه بکاپ گیری و بازگردانی بک آپ وردپرس | بکاپ گیری کامل از وردپرس

بعد از کلیک روی دکمه آپلود به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت میشید که با انتخاب دکمه select file میتونید فایل مورد نظر رو انتخاب کرده و منتظر بمونید تا کار آپلود تا انتها پیش بره.

نحوه بکاپ گیری و بازگردانی بک آپ وردپرس | بکاپ گیری کامل از وردپرس

پس از اتمام آپلود تو مسیر public_html فایل wp-admin.zip رو میبینید، باید انتخابش کنید و بر روی extract کلیک کنید و فایل رو از حالت فشرده خارج کنید.

نحوه بکاپ گیری و بازگردانی بک آپ وردپرس | بکاپ گیری کامل از وردپرس

بعد از کلیک روی Extract پنجره زیر نمایش داده میشه که باید تو این مرحله بعد از اینکه مسیر برای خارج کردن فایل از حالت فشرده صحیح بود روی دکمه Extract کلیک کنید تا فایل‌ها و پوشه‌های سایت از حالت فشرده خارج شوند.

نحوه بکاپ گیری و بازگردانی بک آپ وردپرس | بکاپ گیری کامل از وردپرس

مرحله دوم: ساخت دیتابیس جدید وردپرس در هاست

در این مرحله لازمه تا ابتدا یک پایگاه داده جدید در سی پنل ایجاد کنیم و سپس پایگاه داده‌ای که در مرحله خروجی گرفتن از دیتابیس در مرحله قبل دیدیم رو در این دیتابیس درون ریزی کنیم. پس برای ساخت پایگاه داده جدید در سی پنل ابتدا به صفحه اصلی کنترل پنل هاست سی پنل مراجعه کنید. سپس مشابه تصویر زیر روی دکمه MySQL database wizard کلیک کنید تا به صفحه ساخت دیتابیس جدید در هاست سی پنل هدایت شوید.

نحوه بکاپ گیری و بازگردانی بک آپ وردپرس | بکاپ گیری کامل از وردپرس

پس از کلیک روی دکمه مورد نظر به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت خواهید شد. یک نام دلخواه برای پایگاه داده جدید وردپرس انتخاب کنید و سپس روی دکمه Next Step کلیک کنید تا وارد مرحله تعیین نام کاربری پایگاه داده وردپرس و رمز پایگاه داده وردپرس شده و در نهایت دیتابیس خودتون رو بسازید.

برای اینکه مراحل بازگردانی بکاپ در وردپرس رو کمتر کنید بهتره دیتابیس جدیدی که ایجاد می‌کنید از همون نام دیتابیس، نام کاربری و رمزی که قبلا برای دیتابیس داشتید استفاده کنید. در این صورت نیازی به طی مرحله چهارم برای بازگردانی بک آپ در وردپرس ندارید. اما اگر اطلاعات دیتابیس با اطلاعات دیتابیس قبلی یکی نباشه حتما باید مرحله آخر رو هم انجام بدین.

نحوه بکاپ گیری و بازگردانی بک آپ وردپرس | بکاپ گیری کامل از وردپرس

پس از اینکه روی دکمه Next Step کلیک کنید به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت میشید که در اون میتونید نام کاربری پایگاه داده و رمز پایگاه داده رو انتخاب کنید و در نهایت پایگاه داده خودتونو ایجاد کنید. با استفاده از دکمه Password Generator قادر خواهید بود تا یک رمز قوی که سی پل به صورت خودکار برای سما میسازه ایجاد کنید و از اون برای رمز پایگاه داده خودتون استفاده کنید. در این مرحله دقت کافی را داشته باشید که رمز رو در جایی مطمئن کپی کنید و اونو هیچوقت فراموش نکنید چرا که در آینده و در مراحل بعد به این رمز و نام‌های انتخاب شده احتیاج پیدا خواهید کرد.

نحوه بکاپ گیری و بازگردانی بک آپ وردپرس | بکاپ گیری کامل از وردپرس

در نهایت پس از پر کردن کلیه فیلدهای بالا به صفحه دیگری مشابه تصویر زیر هدایت خواهید شد، در این مرحله تیک گزینه ی ALL PRIVILEGES رو بزنین و روی next step کلیک کنین تا ارتباط بین یوزر و پایگاه داده برقرار بشه و سطح دسترسی های یوزر هم تصحیح بشه.

نحوه بکاپ گیری و بازگردانی بک آپ وردپرس | بکاپ گیری کامل از وردپرس

بعد از کلیک روی Next Step در این مرحله پایگاه داده به درستی ساخته شده و پیغام موفقیت آمیز بودن اون به شما نمایش داده میشود.

مرحله سوم: درون ریزی دیتابیس

حالا که دیتابیس رو ساختید باید به phpmyadmin مراجعه کرده و با انتخاب دیتابیس ساخته شده درون ریزی فایل بک اپ دیتابیس رو هم انجام بدین. برای این منظور به صفحه اصلی کنترل پنل در هاست سی پنل مراجعه کنید و از قسمت databases گزینه‌ی phpmyadmin رو مشابه اونچه که در تصویر زیر میبینید انتخاب کنید.

نحوه بکاپ گیری و بازگردانی بک آپ وردپرس | بکاپ گیری کامل از وردپرس

بعد از ورود به phpmyadmin، پایگاه داده‌ی جدید رو که در مرحله دوم با همدیگه ساختیم را انتخاب کنید و مشابه تصویر زیر روی دکمه import که در بالای صفحه قرار داره کلیک کنید.

نحوه بکاپ گیری و بازگردانی بک آپ وردپرس | بکاپ گیری کامل از وردپرس

حالا تو صفحه import روی Chhose File کلیک کرده و فایل .sql ذخیره شده رو که قبلا ازش بک آپ تهیه کردید رو انتخاب کنید که تو این آموزش فایل بک آپ دیتابیس من با نام mizbanorg_backup.sql در کامپیوتر ذخیره شده که باید اونو انتخاب کنید و در نهایت با کلیک روی دکمه go که در انتهای صفحه قرار داره عملیات ایمپورت اطلاعات پایگاه داده رو انجام بدین تا در نهایت در باکسی که با رنگ سبز به شما نشون داده میشه پیغام موفقیت آمیز بودن مراحل درون ریزی دیتابیس رو مشاهده کنید.

نحوه بکاپ گیری و بازگردانی بک آپ وردپرس | بکاپ گیری کامل از وردپرس

تا اینجای کار اگه اطلاعات دیتابیس جدیدی که ساختید با اطلاعات دیتابیس سایت که موقع بک آپ گیری در وردپرس وجود داشت یکی بوده باشه کار به اتمام رسیده و عملیات بازگردانی بک آپ وردپرس به اتمام رسیده و با زدن آدرس سایت میتونید ببینید که بدون هیچ مشکلی فایل بکاپ وردپرس بازیابی شده و سایت با نسخه بک آپ وردپرس که ریستور کردید در دسترس خواهد بود. اما اگه به هر دلیلی مثل لو رفتن اطلاعات دیتابیس یا فراموش کردن، موقع ساخت دیتابیس جدید از اطلاعات دیتابیس اصلی که شامل نام کاربری، نام دیتابیس و رمز دیتابیس هست استفاده نکردید باید مرحله بعدی رو هم برای اتمام کار طی کنید.

مرحله چهارم: ویرایش فایل wp-config.php

توی این مرحله باید به File Manager هاست مراجعه کرده و به دنبال فایل wp-config.php بگردید. سپس روی این فایل راست کلیک کرده و دکمه Edit رو انتخاب کنید تا صفحه ویرایش فایل برای تغییر اطلاعات دیتابیس براتون باز بشه.

نحوه بکاپ گیری و بازگردانی بک آپ وردپرس | بکاپ گیری کامل از وردپرس

بعد از باز شدن صفحه ویرایش فایل مشابه تصویر زیر اطلاعات دیتابیس جدید وردپرس که درون ریزی فایل بک آپ وردپرس رو در اون انجام دادید را وارد کرده و فایل رو ذخیره کنید.

بکاپ گیری و بازگردانی بک آپ وردپرس

بعد از ذخیره این فایل کافیه آدرس سایت رو باز کرده و ببینید که فایل بک آپ به درستی ریستور شده و سایت بدون هیچ مشکلی در دسترس خواهد بود.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از این آموزش تونسته باشید نسبت به بکاپ گیری و بازگردانی بک آپ وردپرس اقدام کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه گرفتن بک آپ در وردپرس و بازگردانی بک آپ در وردپرس سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

هاست مخصوص وردپرس

4.7/5 - (67 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۶۳ دیدگاه ها

  1. سلام من سایتم را از هاستی به هاست دیگر انتقال دادم ولی برای فایل کانفیگ فکر کنم مشکلی پیش آمده بود که مدیر هاست بعد از دستکاری سایت بالا آمده ولی دستور نصب میدهد باید چیکار کنم

  2. سلام وقت بخیر
    آیا قبل از بازگردانی بک آپ ، میبایست وردپرس رو بطور کامل ریست کرده باشیم ؟

    1. سلام، وقتی بک آپ بازگردانی میکنید، باید داده‌های فعلی که دارید رو منتقل کنید به یک پوشه دیگه، چون بهشون نیازی ندارید. بعد از اینکه سایت به صورت کامل با فایل بک آپ به درستی نمایش داده شد و مشکلی نبود، فایل‌ها و دیتابیسی که قبل از بازگردانی بک آپ وجود داشت رو میتونید پاک کنید.
      با ریست کردن وردپرس تنظیمات اولیه سایت مثل روز اول بالا میاد. مثل این میمونه که تازه وردپرس رو نصب کردید، با این تفاوت که پوشه و قالب داخلش هست، اما فعال نیستن.

  3. با سلام و تشکری دوباره از مقالات کاربردی و ارزشمندتون.
    در خصوص بک آپ دو سوال برام پیش اومده که اگه ممکنه میخواستم راهنمایی بفرمایید:
    1- وقتی از Backup Wizard استفاده میکنیم ، فایل بک آپ دارای پسوند ( .tar.gz ) هست. از مقایسه ی این بک آپ با بک آپ دستی (یعنی زیپ کردن محتویات public_html و اکسپورت دیتابیس) ، متوجه میشویم محتویات فایل .tar.gz بسیار بیشتر از بکاپ دستی هست. بعبارت دیگر در بکاپ ویزاردی؛ بجز دو پوشه ی homedir و mysql ، پوشه ها و فایلهای زیاد دیگری نیز دیده میشوند. در اینصورت کاربرد اینهمه پوشه و فایل اضافی کجاست؟ و خلاصه اینکه تفاوت این دو بک آپ با یکدیگر چیست؟

    2- زمانیکه میخواهیم اقدام به بازگردانی دیتابیس توسط بک آپ گرفته شده بکنیم، بدیهی است یک دیتا بیس با همان نام از قبل وجود دارد. در اینصورت ممکن است توضیح بیشتری بفرمایید که دقیقا با این دیتا بیس (دیتا بیس های ) موجود باید چکار کنیم؟

    1. سلام،
      بک آپی که با استفاده از backup wizard تهیه میشه شامل کلیه اطلاعات هاست هست. یعنی اطلاعات اکانت ایمیل، فایل‌ها، دیتابیس و هر چیزی که داخل هاست هست توی این نوع بک آپ قرار میگیره. اگه تا حالا از یک هاست به هاست دیگه انتقال انجام داده باشید حتما میبینید که پهنای باند و این موارد با وجود اینکه هنوز تو هاست جدید یک روز هم نشده سایت بالا اومده بالا هست که دلیلش بخاطر همین موضوع هست. کلیه آمار و اطلاعات هاست در این روش منتقل میشن و این فایل‌ها و پوشه‌ها چیز اضافی نیستن.
      برای بازگردانی هم دو راه دارید:
      1. حذف دیتابیس قبلی(که این مورد رو پیشنهاد نمی‌کنم)
      2. ساخت دیتابیس جدید با نام و رمز جدا(در این صورت با درون ریزی اطلاعات از دیتابیس قبلی به دیتابیس جدید میاد و تنها کاری که باید انجام بدین اینه که در فایل کانفیگ و راه اندازی سیستم سایت ساز، اطلاعات دیتابیس جدید رو وارد کنید). یکی از مزایای این روش هم اینه که اگه به هر دلیلی اطلاعات دیتابیس هم برای کسی مشخص شده باشه میشه از نظر امنیتی خیال خودمونو راحت کنیم.

      1. سلام – ممنون از راهنمییتون
        یک سوال کوچک دیگه : آیا قبل از بکاپ گیری از محتویات public_html ، باید ابتدا فایلهای مخفی را آشکار کنیم و بعد select all را بزنیم ؟

          1. سلام وقت بخیر. از کجا باید بدانیم فایل مخفی داریم یا خیر؟
            و چطور باید فایل های مخفی را در دایرکت ادمین، نمایان کنیم؟

            1. سلام و احترام؛
              در دایرکت ادمین فایل ها حالت مخفی ندارن. در سی پنل با مراجعه به بخش تنطیمات و فعال کردن چک باکش show hidden files می تونید فایل های مخفی رو ببینید.

  4. باسلام.بک آپ من backup wizard است و هنگام دانلود فایل زیپ تا 72درصد میرسه و متوقف میشه.زیرآن می نویسه
    An unknown error occurred. Are you over quota?
    باید چکار کنم؟

  5. باسلام تفاوت بک آپ دستی با بک آپ گیری از طریقbackup wizard درچیست؟کدم بهتره؟
    2:درصورت ساخت دیتابیس جدید قبلیه دیگه مورد نیاز نیست ؟قابل پاک کردن است؟چگونه؟

    1. سلام مجید جان،
      1. وقتی از بک آپ دستی استفاده می‌کنید فقط داده‌هایی که مربوط به فایل‌ها و دیتابیس سایت هست تهیه میشه. اما در حالتی که از بک‌آپ ویزارد استفاده کنید، کلیه اطلاعات روی هاست داخل فایل بک آپ ذخیره میشن. این اطلاعات شامل آمار و ارقام پهنای باند و… از هاست، اکانت‌های ایمیل، ایمیل‌های ارسالی و دریافتی، اطلاعات ساب دامنه‌ها و… خواهند بود.
      ولی بک آپ دستی فقط اطلاعات مورد نیاز برای سایت وردپرسی رو شامل میشه و دیگه دسترسی به ایمیل و اکانت ایمیل و… ندارید.
      2. اگر همه چیز به درستی وارد شده بود و سایت بدون مشکل با دیتابیس جدیدی که ایمپورت کردید بالا اومد دیگه نیازی به قبلی نیست و میشه پاکش کرد.

      1. باسلام.میخوام از بک آپ تهیه شده استفاده کنم درمرحله اول که آپلود می باشه فایل public_htmlخالی نمی باشه آیا باید محتویات را پاک کنم وسپس بک آپ را آپلود کنم؟

        1. سلام، در صورتی که به محتویات احتیاجی ندارید میتونید پاک کنید. اما برای اطمینان منتقلشون کنید داخل یک پوشه که اگر احیانا زمانی نیاز داشتید بتونید برگردونید.

          1. سلام اگه از بک آپ ویزارد استفاده کرده و آنرا دانلود کرده باشم از این طریق میشه استفاده کرد؟

            1. سلام منطور ازخروجی از دیتابیس و فایل‌ها رو از داخلش چیه ؟
              راهنمایی کنید

            2. سلام، وقتی از بک آپ گیری هاست استفاده می‌کنید کل داده‌ها ازشون یه خروجی تهیه میشه. یه سری مربوط به فایل هست، یک سری دیتابیس، یک سری اکانت ایمیل و اطلاعاتشون و…
              حالا باید شما بتونید از داخل این نوع بک آپ فایل‌ها و دیتابیس رو بیرون بکشید که بتونید از این روش که در مقاله گفته شده استفاده کنید.

          2. بک آپ را پس از آپ لود اکسترکت کردم پیام ارور میده با بک آپهای دیگه که داشتم انجام دادم همین اتفاق رخ داد علت چیه؟ممنون
            gzip: stdin: unexpected end of file
            /usr/bin/gtar: Child returned status 1
            /usr/bin/gtar: Error is not recoverable: exiting now

            1. باسلام درهنگام ورود به وردپرس پیام زیر میاد علت چیه چگونه برطرفش بکنم؟
              خطاکوکی‌ها مسدود شده‌اند یا توسط مرورگر شما پشتیبانی نمی‌شوند. شما باید آن‌ها را فعال کنید تا وردپرس بتواند از آن استفاده نماید.

  6. با سلام
    آیا مشکل چیه که بعضی از افزونه ها اختلالی به وجود می آورند که دیگر سایت بالا نمی آورد برای من تا به حال دو بار این اتفاق افتاده که قالبی در پوسته های ورد پرس نصب کردم وسایتم و حتا پیشخوان وردپرس هم بالا نیاورد این مشکل چه جوری می شه حل کرد از میزبانی هاستم سوال کردم جواب درست و حسابی نداد لطفا راهنمای کنید؟

    1. سلام، این مورد برنامه نویسی هست و در برخی موارد هم به هاست میتونه بستگی داشته باشه. برای بررسی موضوع باید سایت شما بررسی بشه. از یک کدنویس کمک بگیرید.

  7. سلام ممنون از سایت خوبتون
    بک اپی که دارم یک کپی از فایل پوشه سایتم در پابلیک اچ تی ام ال فقط هستش که شامل تمام فایلهای سایتم هستش، این کپی را پس از راه اندازیه سایت وردپرس گرفتم حالا در هاست دیگری قصد را اندازیشو دارم و هیچ بک آبی از دیتابیس یا مای اس کیو ال ندارم
    اصلا امکان راه اندازی مجدد سایت با فقط پوشه سایت وجود دارد؟
    ممنون میشوم راهنماییی کنید

  8. با وجود امکان فول بکاپ خود سی پنل که در قسمت فایل ها وجود داره چه نیازی به این همه کار جدا گامه هستش ؟
    ایا اون روش به خوبی بک آپ گیری نمی کنه ؟

    1. سلام، قابلیت بک آپ سی پنل برای زمانی هست که بخواین کل اطلاعات هاست رو منتقل کنید. ممکنه شما بخواین از هاست سی پنل به دایرکت ادمین یا بالعکس مهاجرت کنید که در این صورت نسخه فول بک آپ باید تغییرات زیادی به خودش بگیره.

        1. بله، این آموزش صرفا برای وردپرس ساخته شده که اگه در کنارش از سایت ساز دیگه استفاده شده کاربران بدونن که چطور میتونن فقط اطلاعات وردپرس رو برگردونن و ازش بک آپ تهیه کنند.

      1. سلام
        ممنن از آموزش بسیار خوبتون
        چنتا سوال داشتم
        ۱.من از فول بک آپ هاست دایرکت ادمین استفاده کردم
        میخواستم ببینم میشه روی از این بک آپ رو هاست های دیگر مثلا لوکال هاست استفاده کرد یا نه؟؟
        ۲.و اینکه روش بازگردانی این فول بک آپ چیه؟؟

        1. سلام روزبخیر ؛
          بله امکانش هست.
          می توانید از آموزش آموزش انتقال وردپرس از هاست دایرکت ادمین به هاست سی پنل کمک بگیرید.
          منتهی به جای سی پنل در لوکال هاست ریستور کنید.

          آموزش های زیر هم واستون میتونن کاربردی باشن:
          آموزش نحوه بکاپ گیری از هاست دایرکت ادمین
          آموزش بازگردانی بکاپ در دایرکت ادمین
          آموزش انتقال وردپرس از هاست سی پنل به هاست دایرکت ادمین

  9. تشکر ویژه بابت مطلب کاملتون.
    فقط یک توصیه: من در انتهای تمام این مراحل به ارور 403 برخوردم که خیلی هول شدم چون سایت مال من نبود.فقط خواستم اینو بنویسم که اگر کسی به این مشکل خورد نترسه و فقط باید سطح دسترسی سایت رو تغییر بده(روی فولدر سایت راست کلیک کنید و change permission رو تغییر بدید ، برای من روی 755 کار کرد)

  10. چرا متوجه نمیشم اخه
    نمیخام از سی پنا استفاده کنم…میخام دستی بک اپ بگیرم باید چیکار کنم؟
    از روشن کردن کردن کامپیوتر به بعد مرحله به مرحله بگو

  11. سلام. وقت بخیر. متشکرم از آموزشهای مفیدتون. سوالی برام پیش اومد که متشکر میشم راهنمایی بفرمایید.
    فرق این روش بک آپ گیری دستی با بک اپ ویزارد که فقط دیتابیس یا فقط هوم دایرکتوری یا ایمیلها رو بک اپ میگیره و در ویندوز بشکل فایل زیپ ذخیره میکنه چیه؟

    1. سلام،
      بک آپی که با استفاده از backup wizard تهیه میشه شامل کلیه اطلاعات هاست هست. یعنی اطلاعات اکانت ایمیل، فایل‌ها، دیتابیس و هر چیزی که داخل هاست هست توی این نوع بک آپ قرار میگیره. اگه تا حالا از یک هاست به هاست دیگه انتقال انجام داده باشید حتما میبینید که پهنای باند و این موارد با وجود اینکه هنوز تو هاست جدید یک روز هم نشده سایت بالا اومده بالا هست که دلیلش بخاطر همین موضوع هست. کلیه آمار و اطلاعات هاست در این روش منتقل میشن و این فایل‌ها و پوشه‌ها چیز اضافی نیستن.
      اما تو روشی که داخل این مقاله گفته شد شما فقط فایل‌های وردپرس و دیتابیس وردپرس رو منتقل می‌کنید که برای کار کردن سایت لازم هست.

  12. با سلام آموزش بکاپ و بروزرسانی در xampp همون لوکال به چه نحوه هستش
    لیک آموزش در میزبان فا ارسال شه ممنون میشم .

  13. با سلام و خسته نباشید، من مطابق روش بک آپ گیری شما از نسخه 4 ورد پرس خودم بک آپ گیری رو انجام دادم، چون می خواستم ورد پرسم رو آپدیت کنم.
    اما بعد از آپدیت ورد پرس به ورژن 5 افزونه visual composer درست کار نمی کرد در نتیجه تصمیم به برگرداندن ورد پرس به نسخه قبلی گرفتم از روی آموزش یکی از سایتها، (که گفته بود ابتدا ورژن قبل رو دانلود کنید و از طریق Cpanel دو پوشه ی wp-admin و wp-include رو حذف کنید و جایگزین کنید با ورژن جدید.) سعی کردم انجام بدم خلاصه که نتوانستم اینکار را انجام دهم و در حال حاضر سایت بالا می آید اما نمی توانم وارد صفحه ویرایش ورد پرس بشوم و وقتی آدرس صفحه ورود به ویرایش ورد پرس را میزنم با ارور زیر مواجه میشوم:
    Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function get_user_locale() in /home4/aasaanet/public_html/wp-content/plugins/contact-form-7/includes/l10n.php:70 Stack trace: #0 /home4/aasaanet/public_html/wp-content/plugins/contact-form-7/settings.php(91): wpcf7_load_textdomain() #1 /home4/aasaanet/public_html/wp-includes/plugin.php(524): wpcf7() #2 /home4/aasaanet/public_html/wp-settings.php(295): do_action(‘plugins_loaded’) #3 /home4/aasaanet/public_html/wp-config.php(89): require_once(‘/home4/aasaanet…’) #4 /home4/aasaanet/public_html/wp-load.php(39): require_once(‘/home4/aasaanet…’) #5 /home4/aasaanet/public_html/wp-admin/admin.php(31): require_once(‘/home4/aasaanet…’) #6 /home4/aasaanet/public_html/wp-admin/index.php(10): require_once(‘/home4/aasaanet…’) #7 {main} thrown in /home4/aasaanet/public_html/wp-content/plugins/contact-form-7/includes/l10n.php on line 70
    حالا می خواستم از شما بپرسم که آیا این مشکل حل شدنی ست؟ و با روشی که برای بازگردانی ورد پرس ارائه دادید می تونم برگردانم به ورژن قبلی ورد پرس(قبل از آپدیت ورد پرس به ورژن 5)؟ چون من مطابق آموزش شما هر دو فایل SQL و ZIP را از ورژن 4 وردپرس، دارم.
    الان یک جورایی می ترسم که به فایل های موجود در public-html دست بزنم.
    ممنون می شوم زودتر پاسخ بدهید.

    1. سلام و احترام؛
      قبل از اعمال تغییرات و برزورسانی نسخه بکاپ کامل از اطلاعات سایت و دیتابیس تهیه شده؟
      در صورتی که بکاپ کامل هست میتونید اون رو ریستور کنید. دقت داشته باشید که این فایل ها جایگزین موارد قبلی میشن با دقت و احتیاط این مورد رو انجام بدید.

  14. سلام. من یه بار بک آپ گرفتم. بعد بک آپ قالبو پاک کردم. می خوام بدونم الان اگه بک آپو برگردونم سایتم بالا میاد یانه؟

    1. سلام سمیرا جان؛
      فایل های مربوط به سایت پاک شده یا بکاپ؟ طلاعات سایتتون ناقص شده که سایت بالا نمیاد یا مشکل فنی دارید؟
      دقت کنید بکاپی که ریستور می کنید در صورتی که صحیح و کامل باشه سایتتون رو مشابه زمانی نمایش میده که اون بکاپ رو تهیه کردید و تغییراتی که بعد از بکاپ گیری اعمال کردید دیگه در دسترس نیست. تمام این موارد رو بررسی کنید اگر بکاپ قدیمی هست توصیه نمیکنم!!!
      قبل از هر کاری از پشتیبانی هاستتون هم سوال کنید که ایا بکاپی از سایت شما دارن یا خیر در صورت مثبت بودن اخرن بکاپ موجود ریستور بشه.

  15. با سلام و عرض ادب.
    مقاله تون عالی بود.دستتون درد نکنه.همیشه موفق و موئید باشید.

  16. سلام وقت بخیر
    من یک سایت وردپرسی را در هاستی به صورت addon domain بالا اوردم حالا میخوام یک هاست جدا به اون اختصاص بدم طبق فرمایش شما در هاست جدید آپلود کردم و دیتا بیس را قرار دادم و بعد در هاست قبلی addon domain را پاک کردم اما روی هاست جدید بالا نمیاد به صفحه ی cgi-sys/defaultwebpage.cgi هدایت میکنه
    یک کار دیگه هم که کردم روی هاست جدید یک دامنه جدید پارک کردم وقتی دامنه جدید را چک میکنم سایت بالا میاد اما دامنه اصلی بازهم به صفحه cgi-sys/defaultwebpage.cgi هدایت میکنه
    لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. با سلام دوست عزیز
      این ارور نشان دهنده این موضوع است که وب سایت شما ساسپند شده است. دلیل این اتفاق نیز این است که شما وب سایت خود را به سرور جدید انتقال داده اید اما همچنان دامنه از IP سرور قبلی مورد دسترسی قرار می گیرد. این مورد به صورت اتوماتیک بعد از ست و نشر شدن dnsهای شما برطرف خواهد شد.
      موفق و پیروز باشید

  17. همه چیزم از میزبان فا هستش چون خیلی خوبید ، فقط یکم زودتر جواب تیکت بدید بیشتر ممنون میشیم ، با احترام.

  18. سلام من اخر نفهمیدم باید فول بکاپ گرفت طبق اموزشی که تو یه صفحات دیگه گفتین یا اینجوری بکاپ بگیریم در صورتی تایید اولی اون رو چطور میشه بازگردوند؟

  19. با سلام و عرض خسته نباشید.
    آیا بعد از بکاپ گیری و دانلود آن میتوان آن را از صفحه مدیریت فایلمان در سی پنل پاک کنیم و مشکلی ایجاد نمیشود با توجه به اینکه تاریخچه بکاپ گیری در بکاپ ویزارد وجود دارد.

    1. سلام وقت بخیر؛
      به صورت پیش فرض بعد از اتمام بکاپ گیری فایلی در هاست شما ایجاد میشه و هر زمان نیاز به ریستور داشته باشید از اون فایل استفاده میشه.
      همیشه می تونید آخرین نسخه های بکاپ و کامل ترین ها رو نگه دارید و موارد بلااستفاده رو جذف کنید تا فضای هاستتون بیهوده اشغال نشه.

  20. عباس صادقی ؟
    یک جمله فقط : تو فوق العاده ای …
    تو اوج باشی همیشه مهندس .

  21. سلام.موقع بک آپ گیری فایل ها تو public_html بود.لان میخام مسیر رو عوض کنم و داخل یک پوشه فایل هارو اکسترکت کنم.تظنیمات دیتابیس رو چه تغییری باید داد؟

    1. سلام وقتتون بخیر؛
      مسیر ذخیره سازی فایل ها رو می تونید داخل همین هاست تغییر بدید به عنوان مثال در ساب دامین یا ساب دایرکتوری ذخیره بشه ولی دیگه نیاز به انتقال دیتابیس نیست فقط باید کد اپدیت ادرس دهی سایت رو داخل بخش SQL در PHPMYADMIN بزنید.
      مورد دوم اینکه حتما اتصال سایت و دیتابیس رو از طریق فایل WP-CONFIG.PHP بررسی کنید.

    1. سلام وقت بخیر؛
      در صورتی که به فایل های بکاپ قبلی نیازی ندارید می تونید نسخه های منسوخ یا زائد را حذف کنید.
      نکته دوم اینکه حتما بررسی کنید هاست شما فضای لازم برای بکاپ گیری را داشته باشه.
      موفق باشید 🙂

  22. سلام خسته نباشید
    فایل های سایتم الوده به ویروس شده به نظرتون بهترین کار برای از بین بردن ویروس چیه
    چیکارش کنم

    1. سلام و احترام؛
      بهترین راه کار این هستشکه کل اطلاعات سایتتون انالیز و توسط یک متخصص حوزه امنیت پاکسازی بشه.
      در صورتی که نسخه های بکاپ قدیمیتون آلوده نباشن امکان ریستور هم وجود داره ولی تضمین 100 درصدی برای پاکسازی سایتتون نیست.

  23. سلام و خسته نباشید
    برای برگردوندن بک آپ وردپرس باید اول تمام فایل های فعلی پوشه publichtml رو پاک کنم بعد بک آپ رو انجام بدم ؟

    1. سلام وقت بخیر آقای میدانی؛
      برای بکاپ گیری خیر، فایل ها نباید حذف بشن باید از فایل و اطلاعات موجود بکاپ گرفت.
      برای ریستور هم فایل هاتون باید در مسیر قبلی ریستور بشه به عنوان مثال اگر بکاپ مربوط به ساب دایرکتوری هست داخل همون دایرکتوری باید آپلود و اکسترکت بشه. 🙂

  24. سلام . من فول بکاپ وردپرس رو دستی ریستو کردم . اما اطلاعات و مطالب سایت به روز نیست و خیلی از تغییرات رو نداره راهنمایی بفرمایید با چه کار کنم که تمام محتویات نصب بشه

    1. سلام و احترام؛
      دقیقا اطلاعات زمانی بازگردانی میشه که در اون تاریخ فول بکاپ تهیه کردید.
      اگر نسخه جدیدتری دارید اون رو ریستور کنید.

  25. سلام
    منم با این مشکل مواجه شدم
    اولش تمام صفحات سایت حتی پیشخوان هم سفید شد
    ز طریق هاست پلاگینها رو غیر فعال کردم حالا سفیدی پیشخوان حل شد و میتونم واردش بشم اما صفحات سایت چه اصلی چه مطالبم همگی سفیدن همچنان
    حالا باید چکارکنم
    راستی قالبمون از نوع رایگان نیس
    بنظرتون میتونه مشکل ازون باشه؟
    اگه از طریق هاست غیر فعالش کنم با توجه به اینکه براش هزینه کردیم و پشتیبان داره مشکل پیش نمیاد؟
    ممنونم

    1. سلام نیلوفر جان؛
      نمایش صفحه سفید میتونه دلایل مختلفی داشته باشه یکی از شایع ترین دلایلش همخونی نداشتن نسخه php هاست با سایت شماست. پیشنهادم این هستش که دو مقاله زیر رو مطالعه کنید.
      حل مشکل صفحه سفید وردپرس در سایت و مدیریت
      رفع مشکل صفحه سفید در سایت و مدیریت وردپرس

  26. سلام ممنون از سایت خوبتون، یک سوال من دوتا دیتابیس دارم در سایت ام برای بازگردانی باید دوتا دیتا بیس بزنم و هرکدو از دیتابیس هارو بازگردانی کنم؟ یکیش xxx_main یکیش هم خودم ساختم xxx_amin

    1. سلام و احترام؛
      بله باید از تمام اطلاعات بکاپ گیری بشه و در هاست مقصد ریستور یا ایمپورت بشه. داخل هر دیتابیس اطلاعات مجزایی ذخیره شده.

  27. سلام من مطابق دستورالعمل شما جلو رفتم و یک بک آپ از سایتم 1 گرفتم بعد روش یه قالب دیگه نصب کردم اما حالا میخوام چندتا مطلب دیگه از داخلش بردارم برا همین رو یه هاست و دامین دیگه بنام 2 بالا آوردم کامل اما در مرحله آخر که میخوام وارد سایت بشم منو ری دایرکت میکنه بصورت خودکار روی دامین 1 و محتویات بک آپ رو روی دامین جدید 2 نمایش نمیده. باید حتما روی همون هاست و دامین 1 بک آپ رو بالا بیارم یا روی این هاست و دامین جدید هم امکان پذیره؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  28. سلام ممنونم از مطالب عالیتون
    یه سوال داشتم
    از این روش برای انتقال وبسایت از هاستی به یک هاست جدید میشه استفاده کرد ؟

    1. سلام روزبخیر؛
      بله دقیقا میتونید همین فایل زیپ و بکاپ دیتابیس رو در هاست دیگری پیاده سازی کنید به این صورت سایتتون به هاست دیگه ای منتقل میشه در نهایت نیم سرور هاست جدید رو روی دامنه ست می کنید.

  29. سلام و درود
    یک سوال داشتم خدمتتون
    هاستی دارم با 10 گیگ فضا که تقریبا 10 گیگ هم پر هست
    آیا روشی هست که بتونیم از این فضا بک آپ بگیریم بدون اینکه بک آپ روی هاست ذخیره بشه؟
    چون اگر ذخیره تو هاست انجام بشه از اون جایی که حجم هاست پر است مراحل بک آپ شکست میخوره

    و اینکه موقع ریستور کردنش چطور میتونیم از جای دیگه ریستور کنیم.
    تشکر

    1. سلام روزبخیر؛
      در حالت پیش فرض بکاپ گیری از هاست به فضای معادل حجم اطلاعاتتون نیاز داره و نسخه بکاپ روی همون هاست ذخیره میشه.
      حالااگه میخوایید که بکاپ مجزایی خارج از محیط هاست تهیه کنید می تونید از افزونه ها کمک بگیرید ولی دقت کنید حتما فول بکاپ تهیه بشه بعد میتونید این فایل رو در مسیر دلخواه ذخیره کنید.
      ولی نکته ای که هست باز زمان ریستور باید فضای لازم رو براش در نظر بگیرید.

  30. سلام و با تشکر از زحمات کارشناسان سایت
    از طریق سی پنل بک آپ تهیه کردم ولی وقتی می خواهم آنرا در محیط سی پنل آپلود کنم بعد از پیشرفت چند درصد مجدد ، آپلود متوقف شده و مجدد آپلود از سر گرفته می شود و در نهایت موفق به آپلود کامل بک آپ اخذ شده نشدم.
    لطفا راهنمایی بفرمائید.
    با تشکر

    1. سلام و احترام؛
      سرعت اینترنتتون و حجم فایل رو بررسی کنید.
      از طریق ftp هم امکان آپلود فایل رو دارید.

  31. ایا ریستور و بک اپ کردن باعث مشکل برای سایت خواهد شد ، ورودی گوگل و از این دست مساعل

    1. سلام روزبخیر؛
      برعکس، نداشتن بکاپ خطرناکه. بکاپ گیری مورد بسیار مهمی هستش چون در مواقعی که سایتتون با مشکل مواجه میشه تنها راه بازیابی بکاپ هستش.
      در صورتی که بکاپ گیری ها منظم باشه و همیشه یک بکاپ از آخرین تغییرات سایتتون داشته باشید هیچ مشکلی در خصوص از دست رفتن ورودی هاتون پیش نمیاد. چون داده های سایت عینا ریستور میشن.

  32. با سلام

    ایا امکان اینکه بدون دسترسی به سی پنل بشه از آرشیو یا آر اس اس موجود بر روی سایت و یا هر روش دیگری بکاپ گرفته شود وجود دارد؟

    1. سلام و احترام؛
      بله امکانش هست. منتهی باید پیش نیازهای این کار (دسترسی کامل به پیشخوان وردپرس و افزونه های بکاپ گیری) رو داشته باشید.
      در این خصوص می تونید از افزونه هایی مثل Duplicator یا updraftplus استفاده کنید.

  33. سلام
    ممنون از آموزش خیلی خوبتون دو سوال داشتم :
    1.این روش برگرداندن اطلاعات بروی سیستم پلسک Plesk هم عملی هست ؟ یعنی با این روش می توان از سیستم وردپرس نصب شده بروی پلسک بکاپ گرفت و در صورت نیاز به روشی که فرمودید آنرا برگرداند.؟
    2. می توان برای مهاجرت از سی پنل به پلسک از این روش استفاده کرد؟

    1. سلام و احترام؛
      امکانت انتقال مستقیم سایت از سی پنل به پلسک نیست ولی به صورت دستی می تونید انتقال رو انجام بدید.
      برای این کار اول از تمام فایل و پوشه های موجود در مسیر نصب cms یک بکاپ تهیه بشه. (فایل و پوشه های موجود رو فشرده کنید.) برای این منظور از آموزش زیر کمک بگیرید:
      نحوه فشرده کردن فایل ها در سی پنل
      به phpmyadmin هاستتون برید و از دیتابیستون یک نسخه اکسپورت بگیرید.
      فایل فشرده شده اطلاعاتتون رو به هاست جدید منتقل و از آموزش استخراج فایل های فشرده در سی پنل کمک بگیرید.
      در هاست جدید یک دیتابیس بسازید. نسخه بکاپی که از دیتابیس تهیه شد رو ایمپورت کنید.

  34. سلام ممنون از راهنمایی.من با استفاده از نرم افزار ومپ و طراحی سایت با ورد پرس در حال انجام هستم ایا امکان بک آپ گیری برای انتقال اطلاعات از سیستمی به سیستم دیگر هست در حال حاضر هاست و دامنه خریداری نکردم این راه ها که گفتین را انجام بدم و با فلش به سیستم دیگه انتقال بدم کافیه ممنون از شما

    1. سلام و احترام؛
      بله امکان انتاپقال وجود داره.
      شما دو مرحله رو باید طی کنید:
      1- به phpmyadmin مراجعه و از دیتابیس متصل به وردپرستون یک نسخه اکسپورت بگیرید.
      2- اطلاعات موجود در مسیر نصب وردپرس رو به صورت کامل فشرده کنید.
      فایل فشرده رو به سیستم جدید منتقل کنید. و همچنین دیتابیس جدیدی بسازید و فایل دیتابیسی که اکسپورت کرده بودید رو در phpmyadmin سیستم جدید ایمپورت کنید.

  35. با سلام
    من تمام روال انجام داد اما وارد صفحه سایت که میشم میزنه ارتباط با پایگاه داده امکان پذیر نیست !!!

    دلیلش چی هست ؟

    1. سلام وقت بخیر؛
      بررسی کنید نام دیتابیس، یوزر متصل به دیتابیس و رمز اون در فایل WP-CONFIG.PHP به درستی وارد شده باشه با اصلاح این مورد مشکلتونرفع میشه و میتونید بکاپ بگیرید.

  36. با سلام
    من تمام روال انجام داد اما وارد صفحه سایت که میشم میزنه ارتباط با پایگاه داده امکان پذیر نیست !!!

    دلیلش چی هست ؟

    در حقیقت باید اضافه کنم من هاست و دامین جدید اضافه کردم و اینطور بگم میخوام کپی از سایت اول داشتم باشم که در سایت دوم تغییراتی بعد از بالا آمدن انجام بدم.

    1. سلام روزبخیر؛
      موقع اتصال نام دیتابیس، یوزر و پسورد رو باید به درستی وارد کرده باشید. فایل wp-config.php رو باز کنید و بررسی کنید اطلاعات دیتابیس صحیح وارد شده باشه تا اتصال به دیتابیس برقرار بشه.

  37. با سلام
    چنانچه سایتی وردپرسی داشته باشیم که فرم ورود اطلاعات ( استخدام ) از سوی کاربران را داشته باشد . اگر به هر دلیلی سیت از دسترس خارج شد و ارور داد . آیا باید بک آپ قبل از ایجاد مشکل را ریستور کرد ( در آن صورت اطلاعاتی که بعد از آن ثبت شده اند بهشون دسترسی نداریمو حذف میشوند)یا در php my admin بک آپ تهیه کرد و سپس اقدام به ریستور کردن آن کنیم ؟
    هدف من جلوگیری از lost شدن دیتا می باشد . لطفا راهنمایی فرمایید . با تشکر

    1. سلام روزبخیر؛
      بله همیشه بعد از بروز مشکل روش هایی رو برای حل مشکل بررسی کنید به عنوان مثال تداخلی پیش بیاد روش های رفع تداخل رو تست می کنید اخرین راهکار ریستور بکاپ هستش. آخرین نسخه بکاپ تهیه شده رو باید ریستور کنید.
      زمانی که سایتتون از دسترس خارج بشه کاربر نمیتونه اطلاعاتی برای شما ارسال کنه.
      در خصوص ریستور، سایتتون به زمانی بر میگرده که اون بکاپ تهیه شده پس همیشه باید جوانب احتیاط رو رعایت و در بازه های زمانی کوتاه اقدام به بکاپ گیری کنید.
      میتونید هاست بکاپ تهیه و اسکریپتی برای بکاپ گیری های اتوماتیک تعریف کنید.

  38. سلام
    اگر از طریق cpanel فول بکاپ بگیریم بهتر و راحت تر نیست؟
    به نظرتون تفاوتی بین روشی که آموزش دادید و فول بکاپ هست؟
    در کل کدوم بهتر و بدون مشکل تره؟

  39. سلام . روزتون بخیر
    من همه این کارا انجام دادم ولی پیغام خطای 403 بهم میده باید چیکار کنم ؟

  40. سلام.وقت بخیر. ممنون از مطلب خوبتون
    سوالی که دارم اینه که، اگر اطلاعات هاستو نداشته باشیم و بخوایم با پیشخوان وردپرس بکاپ تهیه کنیم چکار میشه کرد؟
    افزونه مطمئنی سراغ دارید شما؟
    اگه با duplicator از سایت بسته نصبی بگیریم و بعدا دوباره نصب کنیم، آیا همه اطلاعات موردنیاز را منتقل میکنه؟ قابل اعتماد هست؟

  41. سلام وقت بخیر
    من هاستم پلسک هست و قالب اکسترا موقعی که وکامرس رو نصب کردم این اررو رو میده دلیلش چی هست ؟

    WooCommerce UaPUK90w_wc_reserved_stock table creation failed. Does the wp_ag6cp user have CREATE privileges on the wp_dbname database?

  42. سلام من یک سوال دارم

    من الان یک سایت فعال روی میزبان فا دارم و برای تغییر قالب روی ساب دامین قالب جدید رو نصب کردم و چیزایی که لازم داشتم رو درون ریزی کردم توی قالب جدید حالا میخوام قالب آماده رو جایگزین قالب قبلی کنم
    چون انتقال داخل یک هاست انجام میشه لازمه که یک دیتا بیس دیگه بسازم ؟ یا میشه فقط فایل ها رو جایگزین کرد و کارای تغییر دامنه رو انجام داد ؟

    1. سلام روزبخیر؛
      قصد دارید قالب همون سایت که روی ساب دامین هست رو تعویض کنید؟ اگر بله نیز به کار خاصی نیست از قسمت نمایش> پوسته ها > افزودن پوسته اقدام کنید.
      اگر هم بسته نصبی هستش کار مقداری پیچیده میشه براتون. چون روند نصب بسته کمی متفاوته.

      1. سلام مجدد ن عزیزم
        قالب دامنه اصلی رو میخوام عوض کنم اما برای راحتی کار روی ساب دامین نصبش کردم و مشکلاتش رو حل کردم و تمام مطالب دامنه اصلی رو داخلش درون ریزی کردم
        حالا میخوام جایگزین فایل های دامنه اصلی بکنمش همین
        فقط میخوام بدونم چون دیتابیس تو همون هاسته نیازه که اونم بک آپ بگیریم یا فقط با انتقال فایل های ساب دامین به دامنه اصلی و ست کردنش با همون دیتابیس ساب دامین همه چی درست میشه

        1. سلام روز بخیر؛
          بله مشکلی نیست انتقال رو انجام بدید منتهی سایت اصلی که در مسیر روت هاست هستش رو به دیتابیس متصل کنید (اطلاعات دیتابیس شامل نام کاربری، رمز و نام دیتابیس رو در فایل wp-config.php درج کنید.) اتصال وردپرس موجود در ساب دامین به دیتابیس اصلی رو هم قطع کنید که اختلال در داده ها رخ نده.

  43. سلام من می‌خوام سایتمو که روی هاست شماست ببرم روی لوکال از همین روش استفاده میکنم ولی نمیتونم دیتاببسمو ایمپورت کنم اگه ممکنه راهنماییم کنید

  44. سلام وقت بخیر بنده ی قالب جدید میخوام واس سایت ایجاد کنم و متفاوت از این یکی قالب هستش
    میخوام از قالب اولیه بکاپ بگیرم ک اگ قالب دوم خوب در نیومد پاک کنم و قالب اولیه رو بزارم
    مشکلی به وجود نمیاد؟

    1. سلام وقت بخیر؛
      مشکلی نیست و بکاپ گیری قبل از نجام هر تغییری یه مرحله الزامی هستش تا اگر دچار مشکل شدید قادر به ریسور سایت باشید.
      راه حل دوم هم این هستش که سایتتون رو روی ساب دامین، ساب فولدر یا لوکال هاست راه اندازی و در حالت نوایندکس قرار بدید (به منظور تست) سپس قالب جدید رو اجرایی کنید اگر مشکلی وجود نداشت اطلاعات رو روی سایت اصلی پیاده کنید.

  45. سلام وقتی وارد صفحه ورد پرس می شوم برای بعد از وارد کردن یوزر نیم و پسورد وردپرس به جای اینکه وارد مدیریت ورد پرس بشوم وارد صفجه اول سایتم می شه دلیلش چیه
    با سلام من پلاگین ها و تم رو غیر فعال کردم ولی فایده ای نداشت باید چه کار کنم

    1. با سلام دوست عزیز
      شما نام کاربری و رمز عبور خود را ذخیره کرده اید و به همین دلیل نیز به صورت مستقیم وارد پیشخوان وردپرس می شوید. اگر می خواهید این اتفاق صورت نگیرد باید رمز و پسورد مرورگر خود را خالی کرده یا اینکه با یک مرورگر دیگر وارد شوید.
      موفق و پیروز باشید

  46. سلام
    ممنون از مقاله‌ی خوبتون.
    من مراحل بالا رو قدم به قدم انجام دادم ولی با ارور زیر مواجه میشم، ممنون میشم راهنمایی کنید.

    Error
    SQL query:


    — Database: `***`

    CREATE DATABASE IF NOT EXISTS `***` DEFAULT CHARACTER SET latin1 COLLATE latin1_swedish_ci
    MySQL said: Documentation

    #1044 – Access denied for user ‘***’ to database ‘***’

    1. با سلام دوست عزیز
      این خطا به این دلیل به شما نمایش داده می شود که یوزری که تعریف کرده اید دسترسی های لازم را دارا نمی باشد. در چنین شرایطی شما باید در wp_config.php همانطور که گفته شد یوزر نیم root را نوشته و رمز عبور را خالی نگه دارید و تغییرات اعمال شده را ذخیره نمایید. سپس به phpmyadmin رفته و اقدام به ساخت دیتابیس نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  47. سلام وقت بخیر.

    یه موضوعی که خیلی فکرمو مشغول کرده و یه جورایی داره تبدیل به فوبیا میشه برام. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    اگه به هر دلیلی یهو سایت قطع بشه و کمتر از چند ساعت پکاپ قبلی نصب بشه، سئو سایت خراب میشه؟

    و باید چیکار کرد اول مشکلی پیش نیاد یا اگر هم اومد چطور برطرف کنیم که به سئو اسیب نزنه زیاد

    سایت میزبان فا و سایت های بزرگ دیگه چیکار میکنن؟

    1. سلام روزبخیر؛
      در مرحله اول شما باید همیشه بکاپی از اخرین تغییرات اعمال شده داشته باشید تا در صورت بروز مشکل قادر به ریستور باشید.
      اگر سایتتون به هر دلیلی به مشکل خورد یا داده ها در دسترس نبود از نظر سئو جالب نیست و هرچقدر زمان از دسترس خارج شدن سایت کمتر باشه بهتره
      اما بدون شک به صورت ناخواسته ممکنه برای سایت ها داون تایم رخ بده این مورد برای سرورهای میزبان هم طبیعی هستش و نگران نباشید.
      توصیه میکنم یک نسخه تست از سایتتون به صورت نوایندکس روی لوکال هاست یا هاست داشته باشید و تغییرات اساسی مثل نصب افزونه های جدید یا تغییرات قالب رو روی اون تست کنید در صورت موفقیت آمیر بودن تست، اون رو روی نسخه اصلی سایت پیاده کنید چون اعم مشکلات در وردپرس به دلیل ناسازگاری افزونه ها، تنظیمات پیکربندی و مشکلات بعد از بروزرسانی رخ میده. به این شکل اگر موردی رخ بده قبل از پیاده سازی روی سایت اصلی متوجه میشید.
      هر سایت نیاز به بررسی و مراقبه داره تا بتونه عملکرد خوبی داشته باشه. 😊

    1. خواهش میکنم. هدف ما هم کسب رضایت و رفع مشکلات شماست خوشحالیم که مقاله مفید واقع شده.
      پیروز و پایدار باشید.

  48. سلام
    واسه گرفتن بک آپ کامل صرفا باید از پوشه Public_Html خروجی بگیریم؟ نیازی به گرفتن بک آپ از سایر فایل ها و پوشه های موجود در C panel نداریم؟ میشه بفرمایید اون پوشه ها مثل ssl , access loges , www و غیره چه استفاده ای دارند که نیازی به گرفتن بک آپ از اونها نیست. ممنون

    1. سلام و احترام؛
      به صورت پیشفرض یک هاست خام دارای یکسری دایرکتوری هستش.
      اما دیتای سایت اصلی شما در مسیر public_html قرار می گیره سایر ادان دامین ها هم در مسیر روت پوشه ای با نام خودشون دارن که شما برای انتقال اطلاعات سایت تنها می بایست دیتای درون پوشه پابلیک، ساب دامین، ادان یا … رو کپی کنید.
      سایر دایرکتوری ها پیشفرض روی هاستتون قرار دارن و شامل پیکربندی های مرتبط با هاست هستند. مثل گواهی sslف ایمیل ها، لاگ ها و…

  49. سلام.ممنون از اطلاعات کاربردیتون
    گفتین هاستینگ ی بکاپ روزانه میگیره/من سایتم تو ظاهرش ی مشکلی پیش اومده که با وجو اینکه ذخیره نکردم ولی تغییر کرد و با هیچ گزینه ای برنمیگردونه…خواستم بدونم چطور میتونم به تنظیمات دو روز قبلم برگردم/
    سپاس .

    1. سلام وقت بخیر؛
      در صورتی که بکاپی از تاریخ مورد نظر موجود باشه با ریستور ، سایت به آخرین تغییرات در روز بکاپ گیری بازگردانی میشه در صورتی که میزبانی هاست شما بکاپ گیری انجام دادن می بایست از طریق ارتباط با بخش پشتیبانی تاریخ آخرین بکاپ موجود رو جویا بشید و درخواست ریستور بدید.

  50. سلام
    وقتتون بخیر
    برای پشتیبان گیری از سایت وردپرس در لوکال هاست باید چیکار کنم؟
    آیا با افزونه میشه فایل پشتیبان در لوکال هاست تهیه کرد؟

    1. سلام و احترام؛
      روش مذکور در این مقاله برای بکاپ گیری از سایت های میزبانی شده روی هاست ها استفاده میشه
      اما با تکنیک مشابه میتونید از فایل ها و پوشه های موجود در مسیر نصب وردپرس در لوکال هاست فایل فشرده تهیه و از دیتابیس هم خروجی بگیرید یا اینکه با یکسری افزودنی ها مثل داپلیکاتور بسته نصبی تهیه و به محل دیگر منتقل کنید.

  51. سلام و احترام
    بنده با استفاده از این آموزش سایتی که قبلا داشتم و 2 سال بود غیر فعال بود رو روی هاست جدیدی که خرید کردم بازگردانی کردم. نام پایگاه داده و نام کاربری و پسورد رو هم همون که قبلا بود(2سال پیش موقع بکاپ گیری) در قسمت پایگاه داده دادم. الان سایت بالا میاد اما برگه ها و نوشته‌های سایت رو که باز میکنم ارور 404 NOT FOUND The resource requested could not be found on this server! میاد و صفحات در دسترس نیست.

    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام و احترام؛
      چند مورد رو بررسی بفرمایید اول ببینید دیتابیس به درستی ایمپورت شده و جداول wp-posts صحیح هستن؟ مورد بعدی از بخش برگه ها و نوشته ها چک کنید متون به خوبی نمایش داده میشن؟
      پیشوند جداول هم حتما چک بشه… آدرس ها رو هم چک کنید که به چه صورتی هستن؟ آیا دامنه هم تغییر کرده یا همان قبلی هست؟ اگر تغییری داشتید با آدرس ها با کد اصلاح بشن.

  52. سلام وقتتون بخیر
    من میخواستم یکی از افزونه های سایت رو به ورژن قبلی باز گردونم، میخواستم بدونم حتما باید نسخه پشتیبان رو خودم بگیرم یا شرکت هاستینگ این کارو انجام میده و دیگه نیازی نیست؟

    1. سلام و احترام؛
      بکاپ گیری هم میتونه از سمت شما انجام بشه هم اینکه میزبانتون بکاپ تهیه کنه.
      البته برای بازگردانی افزونه به ورژن قبلی میتونید اصطلاحا دانگرید کنید.

  53. سلام من بکاپ هاستو با اسفاده از ویزارد بازگرداندم اما سایت رو بالا میارم مراحل نصب وردپرس دوباره میاره با بعد از ثبت نام دیگر هیچ برگه یا رسانه ای نیست و فقط قالب و افزونه ها باقی ماندن با اینکه داخل هاست برگه ها و رسانه با بارگزاری شده مشکل از کجا میتونه باشه؟

    1. سلام و احترام؛
      حتما صحت ریستور و همچنین متصل بودن وردپرس به دیتابیس اصلی رو بررسی کنید احتمالا ارتباط بین وردپرس و دیتابیس اصلی برقرار نیست.

  54. سلام. وقتتون بخیر
    من میتونم از همین روش برای انتقال بکآپ یک هاستی (با بیش از 10 دیتابیس مجزا) به “هاست دانلود” اقدام کنم؟

    1. سلام و احترام؛
      تمایل دارید فایل های بکا رو در هاست دانلود نگهدار یکنید؟
      در نظر داشته باشید هاست دانلود دارای بخش دیتابیس نیست. بنابراین اگر هدفتون نگهداری فایل های بکاپ هستش یک فول بکاپ تهیه کنید یا اینکه از همین روش اقدام بفرمایید منتهی دقت داشته باشید هم اطلاعات درون هاست و هم کلیه دیتابیس ها به درستی و کامل بکاپ گیری شوند.
      همچنین این امکان را دارید که کرون جابی تعریف کنید که به صورت خودکار عمل بکاپ گیری و ذخیره اطلاعات در هاست مقصد را انجام دهد.

  55. سلام وقت بخیر من دامنه سایت رو عوض کردم و چون نمیدنستم چجوری باید همون اطلاعات سایت قبلی رو روی دامنه جدید بیارم بخاطر همین روی دامنه جدید ،وردپرس رو بارگذاری کردم و از اول سایت ساختم و الان این مراحل رو رفتم سایتم ارور میده کلا و نشون نمیده ..تمامی مراحل رو هم درست رفتم الان باید چیکار کنم؟قبل از تغییر دامنه هم از سایت درون ریزی و بکاپ گرفتم.ممنون میشم کمک کنید

  56. سلام ممنون بابت اموزشتون . فقط یه سوال بعد اینکه تو سی پنل کامپرس کردیم و فایل زیپ رو دانلود کردیم یه جا نگه داشتیم خود فایل زیپ بک اپ رو از روی سی پنل میشه پاک کرد مشکلی بوجود نمیاد ؟؟؟؟؟

    1. سلام و احترام؛
      بله اگر فول بکاپ تهیه کردید و کامل دانلود شده میتونید فایل رو از ری سی پنل حذف کنید.

  57. سلام، ممنون از آموزش های خوبتون
    من یه سایت داشتم که قبلا از کل سی پنل بکاپ گرفتم ولی از دیتا بیسش نه
    الان با اون بکاپ میتونم دوباره روی هاست جدید، همون سایت قبلی رو بیارم بالا؟

    1. سلام و احترام؛
      در صورتی که فول بکاپ تهیه کرده باشید بله امکان ریستور روی هاست جدید میسر هست.

  58. آقا چرا بخاییم دوباره یه دیتابیس جدید بسازیم؟ مگه نمیشه روی همون دیتابیس قدیمی overwrite کرد؟

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      در صورتی که تمایل به انتقال اطلاعات دارید باید در هاست مقصد دیتابیس جدید ایجاد گردد.
      همچنین در صورت تمایل به ریستور اخرین بکاپ از دیتابیس خود بهتر است که ابتدا یک دیتابیس جدید خام ایجاد نموده سپس در خصوص ریستور اقدام نمایید تا جداول بلااستفاده ایجاد نشوند.

  59. سلام من بعد از اینکه از بکاپ سایتم رو بالا ریستور کردم تمام عکس هایی که به تازگی روی سایت گزاشته بودن به حالت غیر قابل بارگزاری در اومدن و توی صفحه نشون داده نمیشن برای این موضوع چکار باید بکنم؟

    1. سلام و احترام؛
      حتما باید بررسی کنید بکاپ ریستور شده آخرین نسخه از وبسایت شما بوده است همچنین وضعیت سایت را بررسی نموده و در برخی مواقع می بایست به صورت دستی اصلاحات صورت گیرد.
      مسیر ذخیره سازی فایل ها را نیز چک کنید.

  60. سلام
    ببخشید من یه مشکلی دارم روی دیتابیس که ازطریق cpanel نمیتونه ازش بکاپ گرفت.
    افزونه یوزر پرو روی سایت نصبه و توی دیتابیس جدول options چند ردیف رو اشکال کرده و وقتی از طریق هاست جت بکاپ زده میشه به اون ردیف یا row میرسه میگه حجم زیاده بکاپ نمیگیره.
    افزونه رو هم پاک میکنی و اون ردیف هارو هم از توی دیتابیس پاک میکنیم سایت کلا از کار میوفته

    راه حلی از این بابت دارید؟

  61. سلام وقت بخیر سپاس از مقاله ارزشمندی که ارائه دادید.
    چندتا سوال از خدمتتون دارم:

    بنده قصد انتقال محتوای متنی، تصاویر و ویدیوهای سایت دیگری را به سایت جدیدم دارم که از بک آپ وردپرس و فرمت XML استفاده کردم و در سایت جدید این فایل را درون ریزی کردم اما تصاویر محصولات نمایش داده نشد و نمایش توضیحات تنها دو محصول هم جایگزین محصولات دموی که از قالب وودمارت در سایت جدیدم داشتم شد.

    1_ علت این عدم انتقال و نمایش داده نشدن صحیح محتوای سایتی که بک آپ از آن گرفتم چیست؟

    ضمن اینکه قالب هر دو سایت وودمارت و فروشگاهی است و تعداد محصولات زیاد است ولی طراحی و دموی استفاده در سایت ها متفاوت است.

    2_ از چه روشی میتونم برای این کار استفاده کنم؟

    3_ استفاده از روش دستی بک آپ گیری و افزونه های بک آپ گیری یا استفاده از هاست سی پنل یا دایرکت ادمین تمام قالب و دموی سایت هم انتقال میدهد و بسته نصبی آسان از طریق این روش ها میتوان تهیه کرد؟

  62. سلام وقت بخیر ببخشید من میخوام پوسته نصب کنم برای سایت خبری اما نمیخوام اخباری که گذاشتم پاک بشه با نصب پوسته،باید از چه راهی اقدام کنم؟

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      با نصب قالب (در صورتی که به شکل بسته نصبی اسان پیاده سازی نشود) دیتای قبلی حذف نمی گردد.
      در نظر داشته باشید قبل از انجام هر اقدامی یک فول بکاپ تهیه نمایید.

  63. سلام

    وقت بخیر

    اگر فقط بخوایم از قالب و افزونه ها بکاپ بگیریم و محتوای سایت در هنگام بارگذاری روی هاست منتقل نشه، باید کدوم یکی از پوشه ها رو حذف کنیم؟

  64. سلام وقت بخیر ببخشید من از سایت بکاپ گرفتم و اونو توی هاست ذخیره کردم. توی هر بکاپ ظرفیت حجم بکاپ زیاد و زیاد تر میشه و در آخرین بکاپ به حدود 10 گیگ رسیده. این حجم طبیعی هست؟

  65. سلام خسته نباشید
    من دو تا سایت دارم و میخوام پست های یکی از سایت ها رو کپی کنم تو اونیکی سایت و نمیخوام پست های قبلی پاک بشه و فقط پست ها اضافه بشه منظورم اینه که نوشته های قبلی پاک نشه و نوشته های جدید بهش اضافه بشه چون پست ها زیاده و سخته که بخوام یکی یکی کپی کنم .

    1. سلام و احترام مریم عزیز؛
      دقت داشته باشید وجود محتوای تکراری در سایت از نظر موتورهای جستجو چندان مطلوب نیست اما برای انتقال و جایجایی نوشته های خود می توانید از ابزار برون بری وردپرس کمک بگیرید. بدین ترتیب از سایت اصلی حاوی مطالب یک خروجی تهیه می شود و در وردپرس مقصد این فایل درون ریزی خواهد شد. آموزش کامل این مبحث را در راهنمای زیر مطالعه نمایید:
      آموزش درون ریزی و برون بری در وردپرس

  66. سلام وقت بخیر
    من یک مشکل دارم دارم موقع قرار دادن بکاپ دیتابیس در سی پنل ارور دریافت کردم
    —- Database: `takedito_maHWixy`–CREATE DATABASE IF NOT EXISTS `takedito_maHWixy` DEFAULT CHARACTER SET utf8mb4 COLLATE utf8mb4_general_ci;
    این ارور چکار باید بکنم چطوری بر طرفش کنم؟

  67. سلام عرض ادب
    من از سایت اولم بکاپ داپلیکتور گرفتم و سایت دومم رو با بکاپ داپلیکتور بالا آوردم
    میخواستم بدونم که دو تا سایت با هم همزمان میان بالا و برای سایت اول که با داپلیکیتورش بالا آوردم سایت رو مشکلی پیش نمیاره
    متشکر میشم راهنمایی کنید

  68. سلام و وقت بخیر
    من از طریق بکاپ ویزارد سی پنل یک فول بکاپ از سایت گرفتم ولی موقع استخراج فایل به مشکل خوردم. مشکل کجاس؟ و اینکه چطور میتونم یه فول بکاپ رو روی لوکال هاست اجرا کنم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام و احترام؛
      زمان ریستور بکاپ چه خطایی دریافت شده است؟ برای انتقال سایت به لوکال هاست بهتر است به شکل جداگانه از اطلاعات درون public_html یک فایل فشرده تهیه و آن را در مسیر نصب ورودپرس در لوکال هاست استخراج نمایید.
      همچنین یک اکسپورت از دیتابیس سایت تهیه نموده و در لوکال هاست دیتابیسی ایجاد و فایل اکسپورت شده را درون دیتابیس لوکال هاست ایمپورت نمایید.
      در نهایت نیز درون دیتابیس آدرس های سایت خود را اصلاح نموده و آدرس جدید لوکال هاست را جایگزین نمایید. در این زمینه اگر سوالی داشتید اعلام کنید تا کوئری مربوطه ارسال گردد.

  69. سلام وقتتون بخیر
    در قسمت public html زمانی که فایل زیپ ایجاد کردیم و دانلود کردیم. فایل زیپ را از پوشه public html پاک کنم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام روزبخیر؛
      شما می توانید فایل بکاپ را دانلود نموده و آن را از هاست حذف نمایید تا فضای اضافی اشغال نشود اما نگهداری آخرین نسخه بکاپ سایت روی هاست نیز در صورتی که فضای کافی در اختیار داشته باشید بلامانع است.

  70. با سلام ، من دو ماه قبل طبق روشی که توضیح دادید بکاپ گرفته بودم و امروز هم بکاپ رو بازگردانی کردم و تمام مراحل بازگردانی هم به طور کامل انجام شد اما به سایت که مراجعه می کنم خطای زیر را می دهد ،
    یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.
    ممنون می شوم راهنمایی نمایید.

  71. سلام
    من میخوام دسته بندی ها و برچسب هام بکاپ گیری نشه و فقط ساختار سایتم بکاپ بگیرم باید چیکار بکنم؟

  72. سلام من یک وب سایت دارم سایت وردپرسی من وسط کار بودم باهاش که بهم پیام داده که یک شمکلی رخ داده و راه حل به ایمیل مدیریت ارسال شد ولی متاسفانه من ایمیلم رو وارد نکرده بود و الان سایتم فقط html رو نشون میده چیکار باید بکنم وردپرس جدید هم نصب کردم ولی درست نشد لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      اصولا مشکل “یک خطای مهم در سایت رخ داده” با تغییر نسخه php یا بررسی تداخلات افزونه ها و قالب رفع می شود.
      برای مشکل دوم یعنی ست نشدن ایمیل، می توانید از طریق هاست به بخش phpmyadmin مراجعه کرده، دیتابیس متصل به وردپرس خود را انتخاب کنید به جدول wp_user مراجعه کنید. در این بحش، هر سطر متعلق به یک کاربر است براساس نام کاربری روی دکمه Edit یوزر مورد نظر کلیک کنید و سپس در فیلد ایمیل، ایمیل مربوطه را درج نمایید و در نهایت برای ذخیره تغییرات روی دکمه go کلیک کنید.

  73. سلام من یک وب سایت دارم سایت وردپرسی من وسط کار بودم باهاش که بهم پیام داده که یک شمکلی رخ داده و راه حل به ایمیل مدیریت ارسال شد ولی متاسفانه من ایمیلم رو وارد نکرده بود و الان سایتم فقط html رو نشون میده چیکار باید بکنم وردپرس جدید هم نصب کردم ولی درست نشد لطفا راهنماییم کنید اگر آدرس سایت هم میخوایید برید ببینید

    1. سلام و احترام؛
      هر زمان مشکلی در خصوص اطلاعات کاربری رخ دهد یا نیاز به اصلاحات داشتید (مثل فراموش شدن نام کاربری، رمز عبور یا ایمیل) می توانید از طریق phpmyadmin هاست اقدام نموده به دیتابیس متصل به وردپرس بروید، جدول wp_user را بیابید و اصلاحات مورد نظرتان را روی کاربری مربوطه اعمال کنید.

  74. با سلام
    برای انتقال بکاپ به لوکال هاست باید چه کاری انجام بدیم؟
    چون در لوکال هاست، امکان اپلود فایلهای پوشه public-html نیست.

    1. سلام و احترام؛
      می بایست تمامی فایل ها را فشرده کرده و سپس به لوکال هاست منتقل و اکسترکت کنید. همچنین باید یک خروجی از دیتابیس خود گرفته و در دیتابیس ایجاد شده در هاست، ایمپورت کنید. در طول مراحل چه خطایی دریافت میکنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *