آموزش های وردپرس

حل مشکل صفحه سفید وردپرس در سایت و مدیریت

صفحه سفید مرگ وردپرس یا The WordPress White Screen Of Death یکی از مشکلاتی هستش که ممکنه برای سایت وردپرسی شما هم پیش اومده باشه، در این حالت همونطور که از نام این مشکل مشخص هستش شما به هر بخش از سایت از جمله پیشخوان وردپرس و یا صفحات اصلی سایت مراجعه کنید هیچ محتوایی جز یک صفحه سفید بهتون نمایش داده نخواد شد. این مشکل در دو حالت ممکن برای شما ممکنه تا پیش بیاد:

  • در خوشبینانه‌ترین حالت یکی از بخش‌های سایت یعنی پیشخوان وردپرس و یا صفحات سایت به این شکل خواهند بود.
  • در بدبینانه‌ترین حالت هر دو بخش‌های پیشخوان وردپرس و صفحات سایت به این شکل خواهند بود که کار را برای رفع مشکلی کمی زمانبر خواهند کرد.

صفحه سفید مرگ وردپرس معمولا به دلیل خطاهای برنامه نویسی php یا محدودیت‌های اعمال شده بر روی حافظه رخ میده که اگر سمت کاربر مشکلی داشته باشه و پیشخوان وردپرس کاملا سالم و عادی باشه شانس بهتری برای رفع خطای صفحه سفید مرگ وردپرس خواهید داشت. حال در ادامه به بررسی و آموزش رفع صفحه سفید مرگ وردپرس در وردپرس می‌پردازم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

حل مشکل صفحه سفید مرگ وردپرس

همونطور که اشاره کردم صفحه سفید مرگ وردپرس بیشتر به دلیل خطاهای برنامه‌نویسی که میتونه با عدم هماهنگی چند افزونه یا هماهنگ نبودن کدهای سایت با قالب و محدودیت در حافظه وردپرس رخ بده که در هر صورت ابتدا باید به شناسایی مشکل بپردازید و بعد از اینکه دونستید مشکل از کجاست اونو رفع کنید. صفحه سفید مرگ وردپرس در هر مرورگر به شکل‌های گوناگونی نمایش داده خواهد شد، به عنوان نمونه در مرورگر گوگل کروم اونو به شکل زیر خواهید دید.

حل مشکل صفحه سفید مرگ وردپرس

در سایر مرورگرها همچون فایرفاکس هم شما با یک صفحه سفید و بدون محتوا مواجه خواهید شد که هیچ نوشته و محتوای خاصی در اون به شما نمایش داده نخواهد شد. حالا که با این صفحه مواجه شدید در ادامه به راهکارهایی که برای رفع اون وجود داره می‌پردازیم.

فعال کردن حالت دیباگ وردپرس

حالت دیباگ وردپرس بهترین راهکاری هستش که با استفاده از اون می تونیم بدونیم که مشکل ما از کجا خواهد بود. بنابراین برای فعال کردن اون کافیه تا به قسمت File Manager در هاست مراجعه کرده و سپس فایل wp-config.php که در مسیر public_html قرار دارد را انتخاب کرده و با راست کلیک کردن و انتخاب گزینه Edit نسبت به ویرایش اون اقدام کنید. در صفحه ویرایش فایل که براتون باز میشه به دنبال قطعه کد زیر باشید.

define( 'WP_DEBUG', false );

اگر هم این خط وجود نداره اونو به فایل اضافه کنید و مقدار اون را برای فعال کردن به true برگردونید، بنابراین برای اینکه حالت دیباگ فعال باشه باید کد بالا را به شکل زیر تغییر بدین که به جای false مقدار true در اون قرار داده شده باشد.

define( 'WP_DEBUG', true);

حالا بعد از اینکه فایل را ذخیره کردید سایت را رفرش کنید، در این صورت به جای صفحه سفیدی که به شما نمایش داده میشد، حالا با نوشته‌هایی مثل زیر روبه‌رو خواهید شد که در اون مسیر خطا و خط خطا به شما نشون داده شده و برای رفع مشکل کافیه تا به مسیرهای ذکر شده در هر خط مراجعه کنید تا مشکل را برطرف کنید.

Cannot redeclare get_posts() (previously declared in /var/www/html/wordpress/wp-includes/post.php:1874) in /var/www/html/wordpress/wp-content/plugins/my-test-plugin/my-test-plugin.php on line 38

در نمونه بالا خطای ما در یکی از افزونه‌ها رخ داده که به نام افزونه my-test-plugin هستش و این خطا دقیقا در خط 38 فایل my-test-plugin.php که در این افزونه قرار داده رخ داده که کافیه خط 38 این فایل را بررسی کنیم و ببینیم که مشکل از کجاست و اونو رفع کنیم. اگر هم با کدنویسی آشنایی ندارید کافیه تا با تغییر نام پوشه افزونه مورد نظر که در مرحله بعد اونو یاد میگیرید افزونه را در صورتی که به پیشخوان وردپرس دسترسی ندارید غیرفعال کنید تا مشکل برطرف شده و سپس از نویسنده افزونه بخواهید تا شما را راهنمایی کند.

غیرفعال کردن افزونه‌ها

عمده ترین دلیل برای رخ دادن صفحه سفید مرگ وردپرس از سمت افزونه‌ها بروز میکنه که برای رفع اون کافیه تا افزونه‌ها را غیرفعال کرده و با فعال کردن یکی یکی افزونه‌ها به افزونه‌ای که باعث مشکل شده برسید و اونو رفع کنید. اما همونطوری که اشاره کردم این خطا ممکنه در دو حالت مختلف رخ بده به این صورت که یا یکی از بخش‌های سمت کاربر و پیشخوان وردپرس این مشکل را داشته باشند و یا اینکه هر دو بخش این مشکل را داشته باشند، پس اگر به پیشخوان وردپرس دسترسی دارید کافیه تا به مسیر افزونه‌ها مراجعه کرده و با انتخاب همه افزونه‌های فعال سایت به یک باره کل افزونه‌ها را غیرفعال کرده و در مرحله بعدی یکی یکی افزونه‌ها را فعال کرده و در هر بار سایت را باز کرده و رفرش کنید تا افزونه‌ای که باعث ایجاد مشکل شده است را پیدا کنید.

در هاست سی پنل

اما اگر به پیشخوان وردپرس دسترسی ندارید میتونید تا از طریق هاست کلیه افزونه‌ها را یکباره غیرفعال کنید. برای این منظور ابتدا وارد هاست خودتون شده و سپس به قسمت File Manager در هاست مراجعه کنید.

حل مشکل صفحه سفید مرگ وردپرس

حالا بعد از اینکه وارد مدیریت فایل در هاست شدید وارد مسیر /public_html/wp-content/ شوید، همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید پوشه‌ای به نام plugins وجود داره که در این پوشه هر افزونه‌ای که نصب می‌کنید قرار خواهد گرفت.

حل مشکل صفحه سفید مرگ وردپرس

حالا کافیه تا با راست کلیک کردن و انتخاب گزینه Rename پوشه plugins را به یک نام دیگه مثل pligins_old تغییر داده و سپس مجددا اونو به نام plugins تغییر نام بدین تا کلیه افزونه‌ها غیرفعال شده و از این طریق اگر مشکل صفحه سفید مرگ وردپرس در سایت شما اگر از سمت افزونه‌ها باشه قادر به دسترسی پیشخوان وردپرس خواهید بود و حالا میتونید یکی یکی افزونه‌ها را فعال و تست کنید تا به افزونه‌ای که در سایت مشکل ایجاد کرده برسید و شناساییش کنید.

در هاست دایرکت ادمین

برای انجام کارهای فوق در هاست دایرکت ادمین ابتدا وارد هاست خود شده و سپس مشابه تصویر زیر در هاست دایرکت ادمین روی دکمه File Manager کلیک کنید تا به صفحه مدیریت فایل در دایرکت ادمین هدایت شوید. سپس به دایرکتوری /public_html/wp-content/ در هاست دایرکت ادمین مراجعه کنید.

حل مشکل صفحه سفید مرگ وردپرس

بعد از اینکه به مسیر فوق مراجعه کردید مشابه تصویر زیر روی دکمه Rename که در مقابل پوشه plugins قرار دارد کلیک کنید تا به صفحه تغییر نام پوشه هدایت شوید.

حل مشکل صفحه سفید مرگ وردپرس

بعد از این مرحله وارد صفحه‌ای مشابه تصویر زیر خواهید شد که کافیه پوشه plugins را به یک نام دیگه مثل pligins_old تغییر داده و سپس مجددا اونو به نام plugins تغییر نام بدین تا کلیه افزونه‌ها غیرفعال شده و از این طریق اگر مشکل صفحه سفید مرگ وردپرس در سایت شما اگر از سمت افزونه‌ها باشه قادر به دسترسی پیشخوان وردپرس خواهید بود.

حل مشکل صفحه سفید مرگ وردپرس

غیرفعال کردن قالب و استفاده از قالب پیشفرض وردپرس

دلیل دیگه‌ای هم که میتونه برای نمایش صفحه سفید مرگ وردپرس رخ بده ممکنه تا از قالب فعلی سایت شما باشه که از اون استفاده می‌کنید، برای این منظور هم مشابه کاری که در افزونه‌ها انجام میدیم میتونیم تا با استفاده از قالب پیشفرض وردپرس مطمئن بشیم که مشکل از قالب هست یا نه. بنابراین اگر به پیشخوان وردپرس دسترسی دارید به مسیر نمایش> پوشته‌ها مراجعه کرده و سپس یکی از پوسته‌های پیشفرض وردپرس را فعال کنید و سایت را باز کنید و ببینید که مشکل برقرار هست یا نه.

در هاست سی پنل

اما اگر به پیشخوان وردپرس دسترسی ندارید وارد هاست سی پنل خود شده و در بخش File Manager به مسیر /public_html/wp-content/themes/ مراجعه کنید، سپس با راست کلیک کردن و انتخاب گزینه Rename در این پوشه نام قالبی را که در سایت فعال هستش رو به یک نام دیگه تغییر بدین تا قالب پیشفرض وردپرس به عنوان قالب انتخاب بشه.

حل مشکل صفحه سفید مرگ وردپرس

در این صورت اگر مشکل از قالب باشه خطای این صفحه رفع شده و حالا میتونید تا کدهای قالبتون را بررسی کنید و ببینید مشکل از کجاست که با صفحه سفید مرگ وردپرس مواجه شدید.

در هاست دایرکت ادمین

برای انجام کارهای فوق در هاست دایرکت ادمین ابتدا وارد هاست خود شده و سپس مشابه تصویر زیر در هاست دایرکت ادمین روی دکمه File Manager کلیک کنید تا به صفحه مدیریت فایل در دایرکت ادمین هدایت شوید. سپس به دایرکتوری /public_html/wp-content/themes/ در هاست دایرکت ادمین مراجعه کنید.

حل مشکل صفحه سفید مرگ وردپرس

بعد از اینکه به مسیر فوق مراجعه کردید مشابه تصویر زیر روی دکمه Rename پوشه قالبی که در حال حاضر بر روی سایت فعال هستش و قرار داره کلیک کنید تا به صفحه تغییر نام پوشه هدایت شوید.

حل مشکل صفحه سفید مرگ وردپرس

بعد از این مرحله وارد صفحه‌ای مشابه تصویر زیر خواهید شد که کافیه یک نام دلخواه برای پوشه قالب انتخاب کرده و اون را به یک نام دیگه مثل theme تغییر نام داده و سپس مجددا اونو به نام قبلی که داشت تغییر نام بدین تا قالب مورد نظر غیرفعال شده و از این طریق اگر مشکل صفحه سفید مرگ وردپرس در سایت شما اگر از سمت قالب باشه قادر به دسترسی پیشخوان وردپرس خواهید بود.

حل مشکل صفحه سفید مرگ وردپرس

افزایش حافظه وردپرس

گاهی اوقات هم پیش میاد که به دلیل نیاز به حافظه بیشتر در وردپرس خطای صفحه سفید مرگ وردپرس به ما نمایش داده میشه که برای رفع اون در این حالت کافیه تا میزان حافظه php وردپرس را اضافه کنیم. برای این منظور سه راهکار پیش روی شما خواهد بود که اگر با این سه راهکار حجم حافظه وردپرس شما اضافه نشد و مشکل پا برجا بود لازمه تا از میزبانی هاست خودتون بخواهید که حجم حافظه را برای رفع مشکل براتون اضافه کنند.

1- افزایش حافظه وردپرس با فایل wp-config.php

وارد هاست خود شده و بعد از اینکه وارد File Manager شدید به مسیر public_html مراجعه کنید و سپس فایل wp-config.php را پیدا کنید و با راست کلیک روی اون گزینه Edit را انتخاب کنید تا به صفحه ویرایش فایل هدایت شوید و سپس کد زیر را در مکان مناسبی از فایل قرار دهید.

define('WP_MEMORY_LIMIT', '64M');

سپس فایل را ذهیره کنید و سایت را بررسی کنید ببینید مشکل برطرف شده است یا خیر.

2- افزایش حافظه وردپرس با فایل htaccess.

وارد هاست خود شده و بعد از اینکه وارد File Manager شدید به مسیر public_html مراجعه کنید و سپس فایل htaccess. را پیدا کنید و با راست کلیک روی اون گزینه Edit را انتخاب کنید تا به صفحه ویرایش فایل هدایت شوید و سپس کد زیر را در مکان مناسبی از فایل قرار دهید.

php_value memory_limit 64M

در صورتی که این فایل را مشاهده نمی‌کنید در فایل منیجر هاست سی پنل روی گزینه Settings کلیک کرده و مشابه تصویر زیر در پنجره باز شده گزینه نمایش فایل‌های مخفی را فعال کرده و روی دکمه Save کلیک کنید تا فایل مورد نظر به شما نمایش داده شود.

حل مشکل صفحه سفید مرگ وردپرس

3- افزایش حافظه وردپرس با فایل php.ini

در این حالت اگر امکان ویرایش و تغییر در فایل php.ini برای شما فعال باشه میتونید تا یک فایل با همین نام در روت سایت یعنی در مسیر public_html فایل منیجر هاست خودتون بسازید و بعدش عبارت زیر را داخل اون قرار بدهید.

memory_limit = 64M

بعد از ذخیره فایل سایت را رفرش کنید تا ببینید مشکل برطرف شده است یا خیر، اگر با این سه روش موفق نشدید از هاستینگ خودتون بخواهید تا میزان حافظه php را براتون اضافه کند.

بررسی سطح دسترسی فایل‌ها و پوشه‌ها در هاست

دلیل دیگه‌ای که ممکنه تا باعث به وجود اومدن خطای صفحه سفسد مرگ وردپرس بشه تعیین نبودن سطح دسترسی صحیح بر روی فایل‌های وردپرس خواهد بود، پس وارد فایل منیجر هاست خودتون شده و کلیه پوشه‌ها و فایل‌های وردپرس را بررسی کنید که سطح دسترسی در اونها به شکل زیر باشد.

  1. سطح دسترسی فایل‌های وردپرس 664
  2. سطح دسترسی پوشه‌های وردپرس 755
  3. سطح دسترسی برای فایل wp-config.php روی 660 شده باشد

بعد از اینکه سطح دسترسی را برای موارد ذکر شده چک کردید و همه اونها صحیح بودن پس مشکل نمیتونه از اینها باشه و حالا باید حالت تعمیر وردپرس را بررسی کنید.

بررسی در آپدیت ناموفق وردپرس

گاهی اوقات هم ممکنه تا خطای صفحه سفید مرگ وردپرس به دلیل به‌روزرسانی ناموفق وردپرس باشه که در مقاله رفع خطای حالت تعمیر وردپرس به صورت کامل اونو بررسی کردیم. اما در این حالت قرار نیست تا به شما پیغام”در حال بروزرسانی،لطفا یک دقیقه دیگر مراجعه کنید” نمایش داده بشه، چرا که وقتی به‌روزرسانی با شکست مواجه بشه این احتمال وجود داره که برخی کدهای به‌روزرسانی در قالب، افزونه و یا هسته وردپرس تغییر داده شوند و به همین دلیل بخاطر ایجاد خطای برنامه‌نویسی با خطای صفحه سفید وردپرس مواجه شوید.

بنابراین برای رفع این مشکل در این حالت کافیه تا به File Manager هاست خودتون مراجعه کنید و ببیند که آیا فایلی با نام maintenance در اون وجود دارد یا خیر، در صورتی که چنین فایلی وجود داشت اونو پاک کنید و مجددا سعی کنید تا با استفاده از به‌روزرسانی دستی وردپرس در صورتی که هنگام آپدیت وردپرس این فایل ایجاد شده مشکل را برطرف کنید. اما اگر هنگام به‌روزرسانی قالب و یا افزونه بوده باید طبق روش‌های قبلی قالب یا افزونه مورد نظر که فکر می‌کنید باعث بروز خطا شده را با تغییر نام غیرفعال کنید تا مشکل صفحه سفید مرگ وردپرس در سایتتون حل بشه.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا مشکل صفحه سفید مرگ وردپرس را برطرف کرده باشید. در صورتی که در رابطه با این آموزش سوالی داشتید و یا مشکلی در راهکارهای معرفی شده برای حل مشکل صفحه مرگ وردپرس براتون بوجود اومده در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

 

4.5/5 - (24 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۹۵ دیدگاه ها

  1. سلام
    مرسی از مقاله خوبتون سایت منم هم قسمت فید (feed) مشکل داشت که با بررسی فهمیدم مشکل از تداخل یه افزونه است و با این مقاله مشکل به طور کامل رفع شد
    با تشکر از میزبان فا

  2. من موارد ی را که فرمودید را اجرا کردم ولی الان دوتا ارور دیگه هم دارم امکانش هست راهنمایی بفرمایید.

    Warning: include(/home/tabslpco/public_html/wp-content/advanced-cache.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/tabslpco/public_html/wp-settings.php on line 84

    Warning: include(): Failed opening ‘/home/tabslpco/public_html/wp-content/advanced-cache.php’ for inclusion (include_path=’.:/opt/cpanel/ea-php56/root/usr/share/pear’) in /home/tabslpco/public_html/wp-settings.php on line 84

    Warning: Cannot modify header information – headers already sent by (output started at /home/tabslpco/public_html/wp-settings.php:84) in /home/tabslpco/public_html/wp-includes/pluggable.php on line 1216

    1. سلام و وقت بخیر، خطاهایی که شما دارید مختلف هستند و اگر تغییرات اشتباهی در اونها ایجاد کنید باعث ایجاد مشکلات بیشتری خواهند شد. از یک کد نویس و متخصص وردپرس برای رفع دقیق مشکلتون کمک بگیرید تا سایت را دقیق بررسی کرده و مشکلات موجود را رفع کنند.
      موفق باشید

  3. سلام من تمامی قسمت ها رو طبق آموزش بالا رفتم ولی باز سایتم بالا نمیاد و هاستم رو هم از خودتون خریداری کردم لطفا کمکم کنید

    1. سلام و وقت بخیر،
      آخرین نسخه وردپرس را دانلود کنید. سپس فایل wp-config.php و پوشه wp-content را از داخلش حذف کنید. به فیر از این دو مورد کلیه فایل‌ها و پوشه‌ها رو جایگزین کنید مشکلتون برطرف میشه.

      1. سلام؛
        یه تشکر و سپس به شما بدهکارم بابت همین یک جمله ای که نوشتید !
        اگه بدونید که چقدر دنبال پاسخ مشکل گشتم!!!!!

  4. با سلام وتشکر بابت مطلب خوبتون
    من صفحه سایتم کاملا سفید شده و نمی دونم باید چکار کنم کلیه افزونه ها غیرفعال شده تم قبلی و … اما بازم افاقه نکرد. پنل مدیریت درسته اما صفحات سفیده. لطفا راهنماییم کنید.
    newskala.ir

      1. دیباگ و فعال کردم، این خطاهاس

        Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function jannah_get_banner() in /home/newskala/public_html/wp-content/themes/jannah/header.php:35 Stack trace: #0 /home/newskala/public_html/wp-includes/template.php(688): require_once() #1 /home/newskala/public_html/wp-includes/template.php(647): load_template(‘/home/newskala/…’, true) #2 /home/newskala/public_html/wp-includes/general-template.php(41): locate_template(Array, true) #3 /home/newskala/public_html/wp-content/themes/jannah/page.php(10): get_header() #4 /home/newskala/public_html/wp-includes/template-loader.php(74): include(‘/home/newskala/…’) #5 /home/newskala/public_html/wp-blog-header.php(19): require_once(‘/home/newskala/…’) #6 /home/newskala/public_html/index.php(17): require(‘/home/newskala/…’) #7 {main} thrown in /home/newskala/public_html/wp-content/themes/jannah/header.php on line 35

        1. برای رفع این خطاها با یک برنامه نویس وردپرس در ارتباط باشید. توابعی وجود داره که حالا یا از سمت افزونه است یا از سمت قالب که باعث ایجاد مشکل شده و لازمه تخصصی موضوع بررسی بشه.

      2. سلام من هرکاری کردم باز هم همون صفحه سفید میاد بالا حتی حالت دیباگ رو هم فعال کردم ولی باز هم چیزی نمایش نداد

  5. سلام و درود
    سایت من کاملا سفید شده و هیچ خطایی رو نشون نمیده همه چی داخل هاست درسته
    و اینکه تمام مراحلی که توضیح دادین رو انجام دادم اما باز هم سفید و هیچ خطایی رو نشون نمیده

    1. سلام، از یک متخصص وردپرس کمک بگیرید تا با بررسی سایتتون مشکل رو پیدا کنند. کلیه راهکارهایی که در این مقاله معرفی شدن میتونن مشکل رو برطرف کنند مگه اینکه علت مشکل سایت شما چیز دیگه باشه یا اصلا مربوط به صفحه سفید مرگ وردپرس نباشه که تنها با بررسی دقیق سایت میشه این موضوع رو فهمید.

  6. با سلام و وقت بخیر؛
    من یک وب سایت دارم که وقتی افزونه ووکامرس رو فعال میکنم دیگه سایت بالا نمیاد و وقتیم افزونه غیرفعال میشه همه چی درست میشه.
    به نظر شما مشکل از چی میتونه باشه؟
    من پسوند جداولمو قبل از نصب وردپرس عوض کردم

  7. با سلام خدمت شما عیب مشکل بنده از یکی از پلاگین هابود یواست والان جهت نصب .فعال مجددش مشکل دارم خواستم بپرسم چیکار کنم چون قبل از این مورد صفحه سفید مرگ ایجاد شه تغیرات نسخه php داشتم که به 7.1 سوئیچ داده شد وبعد از جستجو ها متوجه شدم میبایست به 5.6تظیم بشه که سینک بشه با افزونه ها وخود وردپرس هم الان بااین توضیحات مشکلم نصب یواست هست دلیل شم گویا سازگارای php باش!!!ممنون میشم راهنمایی کنید

  8. سلام خسته نباشید سایت ما هم سفید شده چجوری باید رفعش کرد
    ادرس سایت هم اینه game-pc-mm.ir

  9. با سلام . من با این خطا مواجه شدم لطفا اگر میشود راهنمایی بفرمایید .با تشکر

    R.P, [۰۳.۱۰.۱۸ ۱۸:۱۱]
    Warning: mysqli_real_connect(): (HY000/1045): Access denied for user ‘felezyabarka’@’localhost’ (using password: YES) in /home/felezyabarka/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 1531

    Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function get_bloginfo() in /home/felezyabarka/public_html/wp-includes/class-wp-locale.php:231 Stack trace: #0 /home/felezyabarka/public_html/wp-includes/class-wp-locale.php(112): WP_Locale->init() #1 /home/felezyabarka/public_html/wp-includes/load.php(927): WP_Locale->__construct() #2 /home/felezyabarka/public_html/wp-includes/wp-db.php(1569): wp_load_translations_early() #3 /home/felezyabarka/public_html/wp-includes/wp-db.php(592): wpdb->db_connect() #4 /home/felezyabarka/public_html/wp-includes/load.php(404): wpdb->__construct(‘felezyabarka’, ‘E$?~wEkyqYKZ’, ‘felezyab_esay’, ‘localhost’) #5 /home/felezyabarka/public_html/wp-settings.php(106): require_wp_db() #6 /home/felezyabarka/public_html/wp-config.php(90): require_once(‘/home/felezyaba…’) #7 /home/felezyabarka/public_html/wp-load.php(37): require_once(‘/home/felezyaba…’) #8 /home/felezyabarka/public_html/wp-blog-header.php(13): require_once(‘/home/felezyaba…’) #9 /home/felezyabarka/public_html/index.php(17): requi in /home/felezyabarka/public_html/wp-includes/class-wp-locale.php on line 231

  10. با سلام ممنون‌از سایت خوبتون
    سوالم این هستش که اگه مشکل از قالب سایتم باشه
    آیا امکان برطرف کردن مشکل رو‌همون قالب وجود داره یا خیر ؟
    نمیخوام قالبم رو عوض کنم ، به علاوه اینکه کلی رو‌ی تمَم کار کردم

      1. ممنون از پاسخ گوییتون
        چطور میتونم با شما یا یکی از ادمین هاتون به طور مستقیم ارتباط بر قرار کنم ؟

  11. باسلام خدوت استاد عزیز
    باتغیر falesبه true وریفش سایت به موارد زیر برخورد کردم. راهنمای کنید چکارباید بکنم.ممنون
    /wp-includes

    1. سلام وقت بخیر؛
      شما حالت دیباگ وردپرس رو فعال کردید و خطایی که در این راستا نمایش داده شده مربوط به هسته وردپرس هستش. اگر وردپرس خام هست می تونید مجددا اون رو نصب کنید در غیر این صورت تنها هسته وردپرس رو فرش کنید.

    1. سلام روزبخیر؛
      بنابر اون مجوزی که قراره به کاربرانتون بدید سطوح دسترسی متفاوت هست.
      سطح دسترسی 755: برای عموم قابل استفاده و مشاهده و ویرایش هست.
      سطح دسترسی 644: برای فایل های اجرایی سایتتون مانند php استفاده میشه کاربر میتونه از فایل استفاده کنه اما قادر به ویرایش اون نیست.
      سطح دسترسی 400: برای فایل های مهم و حیاتی مثلا فایل wp-config.php مجوز 400 داره. فقط برای مدیر قابل دسترسه.

  12. سلام ای الهی خدا خیرتون بده مو به مو انجام دادم مشکل سایتمون حل شد. ان شا الله بری کربلا

  13. عالی بود ممنون
    مشکل من یک افزونه بود که ظاهرا به خوبی آپدیت نشده بود و با این ترفند حل شد. 🙏

  14. سلام من سایتم این مشکلو داره میشه راهنماییم کنید زده بودم بروز رسانی وووردپرس /novincad/public_html/wp-includes/comment-template.php on line 432

    1. سلام وقت بخیر؛
      برای رفع این مشکل در این حالت کافیه تا به File Manager هاست خودتون مراجعه کنید و ببیند که آیا فایلی با نام maintenance در اون وجود دارد یا خیر، در صورتی که چنین فایلی وجود داشت اونو پاک کنید و مجددا سعی کنید تا با استفاده از به‌روزرسانی دستی وردپرس در صورتی که هنگام آپدیت وردپرس این فایل ایجاد شده مشکل را برطرف کنید.

  15. سلام
    من پس از انتقال سایت از هاستی به هاست دیگر با مشکل صفحه سفید مواجه شدم ،حالت دیباگ رو فعال کردم خطاهای زیر رو نوشته میتونید راهنمایی کنید؟
    Fatal error: Uncaught Error: [] operator not supported for strings in /home3/***/public_html/wp-content/themes/falco/functions/meta-functions.php:1611 Stack trace: #0 /home3/***/public_html/wp-content/themes/falco/page.php(22): mfn_builder_print(9443) #1 /home3/***/public_html/wp-includes/template-loader.php(74): include(‘/home3/imanaghs…’) #2 /home3/***/public_html/wp-blog-header.php(19): require_once(‘/home3/***.’) #3 /home3/***/public_html/index.php(17): require(‘/home3/***’) #4 {main} thrown in /home3/***/public_html/wp-content/themes/falco/functions/meta-functions.php on line 1611

    1. با سلام دوست عزیز
      طبق خطایی که ارسال کرده اید، مشکل فعلی سایت شما مربوط به قالب است. در همین راستا می توانید بخش غیرفعال کردن قالب و استفاده از قالب پیشفرض وردپرس همین مقاله را مطالعه نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  16. با سلام
    من یکی از افزونه ها را آپدیت کردم با خطا مواجه شد و صفحه سفید اومد بعد اینکه از سی پنل فایل maintenance را پاک کردم ssl سایتم از کار افتاد و خطای این صفحه امن نیست را میاره با علامت قرمز رنگ در کنار url لطفا بفرمایید مشکل از کجاست و چطوری میتونم برطرف کنم.
    با تشکر

    1. سلام روزبخیر؛
      فایل maintenance مربوط به حالت تعمیر و نگهداری هستش و به ssl مربوط نمیشه.
      چه افزونه ای رو بروزرسانی کردید؟

  17. سلام..ممنون از سایت خوبتون..
    من با مشکل صفحه ی سفید مواجه شدم بعد دو روز یهو سایت از دسترسم خارج شد بدون اینکه کار خاصی انجام بدم یا کدنویسی رو تغییر بدم(اصلا نمیدونم چی شد)..کلا به پیشخوان وردپرس دسترسی ندارم..
    بنده فقط مسئول سئو سایت هستم و به هاست دسترسی ندارم.
    من الان خودم میتونم کاری انجام بدم یا حتما باید مسئول هاست و برنامه نویس رو مطلع کنم؟؟

    1. سلام آزاد عزیز؛
      همونطور که داخل آموزش هم ذکر شده به دلیل خطای کدنویسی یا ناسازگاری افزونه ها ممکنه این مشکل پیش بیاد یعنی پیشخوان و صفحات حالت سفید رنگ به خودشون میگیرن.
      خب برای رفع منشکل اول باید بررسی کنید که دلیلش چیه.
      حالا اگر پیشخوان در دسترس باشه میتونید با غیر فعال کردن موقت افزونه ها یا خطایابی مشکل رو ریشه یابی کنید اما اگر به پیشخوان دسترسی ندارید حتما باید از طریق هاستتون اقدام کنید.

  18. با سلام و احترام
    بنده در سایتم تغییرات خاصی انجام ندادم اما برای ورود به پیشخوان وردپرس با خطای زیر موتجه شدم و به پیشخوان وردپرس جهت مدیریت دسترسی ندارک

    Warning: require_once(/home2/jahanpac/public_html/wp-includes/class-phpass.php): failed to open stream: No such file or directory in /home2/jahanpac/public_html/wp-includes/pluggable.php on line 2265

    Fatal error: require_once(): Failed opening required ‘/home2/jahanpac/public_html/wp-includes/class-phpass.php’ (include_path=’.:/opt/cpanel/ea-php56/root/usr/share/pear’) in /home2/jahanpac/public_html/wp-includes/pluggable.php on line 2265

    خواهشمند است راهنمایی کنید

    1. سلام و احترام؛

      خطای Failed to Open Stream وردپرس یکی از خطاهای وردپرس هست که معمولا موقع قطع ارتباط بخشی از دیتابیس با فایل‌های وردپرس به دلیل تغییر کدها یا تغییر سطح دسترسی در فایل‌ها و پوشه‌های هاست به وجود میاد.

      در خصوص می توانید راهمای زیر را مطالعه کنید:
      آموزش رفع خطای Failed to Open Stream وردپرس

  19. با سلام و خسته نباشید
    در یکی از سایتام بعد از انتقال هاست و دامنه به شرکت دیگه ، در پیشخوان وردپرس ادیتور برای نوشتن در افزودن برگه و نوشته ندارم یعنی من جایی برای نوشتن متن ندارم و زیر عنوانی که قرار است متنی وارد کنم این متن هستش (( شما هم‌اکنون برگه‌ای که آخرین نوشته‌های شما را نمایش می‌دهد، پاک می‌کنید))

    میخام وردپرس رو بروز رسانی کنم پیامی که میاد اینه که (( بروزرسانی دیگری در حال پیش‌روی است )) و بروز رسانی انجام نمیشه

  20. سلام ، وقت به خیر تشکر از سایت خوبتون

    سایت اول سفید شده بود . بعد حالت دیبوگ رو برداشتم تا ارور رو نشون بوده . ارور زیر میاد
    Fatal error: Class ‘wp_bootstrap_navwalker’ not found in /home/altintarabar/public_html/wp-content/themes/ananke/header-home.php on line 52
    کنترل پنل وردپرس بالا میاد ولی سایت نمیاد / مشکل هم بررسی کردم از پوسته هست /
    خواهش میکنم یکی کمک کنه چجوری سایت رو درست کنم ؟ ایا تغییراتی در کدنویسی باید بدم ؟ چون خیلی ضروری و فرس هست
    با تشکر فراوان

    1. سلام روزبخیر؛
      این مورد دقیقا داره به قالب سایتتون اشاره میکنه می تونید قالب رو تعویض کنید، قالب سالم نصب کنید ی اینکه آخرین بکاپ سایت قبل از تغییرات رو ریستور کنید.

  21. سلام
    مشکل سایت من این هست که، با وارد شدن به هریک از صفحات سایت برای چند ثانیه صفحه کاملا سفید شده و بعد صفحه کم کم باز می شود، این مشکل در پیشخوان وجود ندارد،
    مشکل از حافظه سایتم نیست چون فضای حافظه زیاد است. شما فکر میکنید مشکل در افزونه ها است یا جای دیگری؟

    1. سلام روز بخیر مریم عزیز
      سرعت بارگذاری صفحاتی که ذکر کردید چقدر هستش؟
      لود پایینی دارند ؟

      1. سلام محدثه جان
        وقت بخیر
        با باز کردن هر صفحه ی جدید، برای چند ثانیه صفحه کاملا سفید شده و بعد تمام صفحه ظاهر می شود.
        در صورت تمایل آدرس وب سایت رو ارسال می کنم تا خودتون تست کنید و منظورم رو متوجه بشید.
        متشکرم

        1. سلام
          بله ارسال کنید تا وضعیتش رو ببینیم.
          احتمالا سرعت سایتتون پایینه یا صفحاتتون سنگینه که دیر بارگذاری میشن. ولی ادرس سایتتونو ارسال کنید بازبینی میشه.

            1. وقت بخیر؛
              وب سایت شما مشکل صفحه سفید یا اصطلاحا صفحه سفید مرگ وردپرس رو نداره فقط لود شدنش با تاخیر همراهه. برای رفع مشکلتون می تونید موارد زیر رو بررسی کنید:
              1- فعال کردن کش
              2- فعال کردن keepalive
              3- مینیفای سازی کدهای سایتتون
              4- بررسی وضعیت استایل شیت ها و کدهای جاوا اسکریپت که یکی از دلایل اصلی کندی سایت شما بود.

  22. بسیار عالی از راهنمایی شما. من مشکلم به طور کامل با دیباگ کردن حل شد. ملی قلب قلب قلب برای علی مهربون و همکاران عزیزش

  23. سلام
    من همه چی رو تست کردم نشد ،هر بار که وردپرس دوباره راه اندازی میکنم تقریبا بعد دوازده ساعت دوباره صفحه سفید میاد به نظر ما مشکل از کجاست؟

    1. سلام روزبخیر؛
      نمایش صفحه سفید دلایل متعددی داره. به صورت کلی افزونه، قالب ، سطح دسترسی ها و حافظه می تونه باعث بروز چنین مواردی بشه. هر کدوم از این موردها رو باید به صورت مجزا بررسی کنید تا ریشه مشکل پیدا بشه و اگر با غیر فعال کردن قالب فعال یا افزونه ها مورد مشکل ساز رو پیدا کردید با اون رو با یک مورد مناسب تر جایگزین کنید.

  24. سلام
    من صفحه سایتم سفید شده. . .

    Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function presscore_config() in /home/florence/domains/florenceflorist.ir/public_html/wp-content/themes/dt-the7/page.php:18 Stack trace: #0 /home/florence/domains/florenceflorist.ir/public_html/wp-includes/template-loader.php(74): include() #1 /home/florence/domains/florenceflorist.ir/public_html/wp-blog-header.php(19): require_once(‘/home/florence/…’) #2 /home/florence/domains/florenceflorist.ir/public_html/index.php(17): require(‘/home/florence/…’) #3 {main} thrown in /home/florence/domains/florenceflorist.ir/public_html/wp-content/themes/dt-the7/page.php on line 18
    این ارور رو هم میده.
    قالب رو که عوض میکنم، مشکل حل میشه.
    چطور میتونم این قالب رو دوباره داشته باشم؟؟
    من کللی تنطیمات اینجا انجام دادم.

    1. سلام روزبخیر؛
      به احتمال خیلی خیلی زیاد توابع قالب با یکی از افزونه هاتون ناسازگار هستش.
      باید یکی یکی افزونه ها رو غیرفعال کنید و وضعیتو چک کنید. تا افزونه یا تابع ناسازگار رو پیدا کنید.
      بعد برای اون مورد یک جایگزین پیدا کنید تا مشکل کامل حل بشه. 🙂

  25. سلام
    متاسفانه سایتم با خطای صفحه سفید مواجه شد اولش هم پیشخوان و هم تمام صفحات سایت سفید شد
    ولی بعد از غیر فعال کردن افزونه ها از طریق هاست تونستم به پیشخوان خوشبختانه دسترسی پیدا کنم و افزونه ای که باعث سفید شدن پیشخوان میشد حذف کنم اما بقیه صفحات سایتم و صفحه اصلی همچنان سفید هست
    مموری لیمیت رو هم از 64 به 128 افزایش دادم جواب نداد
    اینم خطاهای سایتم
    [08-Jan-2019 01:57:38 UTC] PHP Fatal error: Call to undefined function get_bloginfo() in /home/konkoora/public_html/wp-includes/class-wp-locale.php on line 231
    [08-Jan-2019 06:14:25 Asia/Tehran] PHP Fatal error: Out of memory (allocated 227540992) (tried to allocate 39607764 bytes) in /home/konkoora/public_html/wp-includes/class-requests.php on line 644
    [08-Jan-2019 06:17:47 Asia/Tehran] PHP Fatal error: Out of memory (allocated 188481536) (tried to allocate 72939874 bytes) in /home/konkoora/public_html/wp-includes/Requests/Transport/cURL.php on line 413
    [15-Jan-2019 17:23:05 Asia/Tehran] PHP Fatal error: Out of memory (allocated 255328256) (tried to allocate 32 bytes) in /home/konkoora/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 1889
    [15-Jan-2019 18:21:57 Asia/Tehran] PHP Fatal error: Out of memory (allocated 236978176) (tried to allocate 16777216 bytes) in /home/konkoora/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 1889
    [15-Jan-2019 19:22:38 Asia/Tehran] PHP Fatal error: Out of memory (allocated 255590400) (tried to allocate 197 bytes) in /home/konkoora/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 1889
    بنظرتون مشکل از کجاس؟
    با غیر فعال کردن قالب حل میشه؟
    ضمنا قالب سایتم هم رایگان نیست
    به نظرتون نیاز به تعمیر خوردکار دیتابیس یا نصب مجدد نسخه وردپرس نیس؟ در حال حاضر نسخه 5 وردپرس نصب هست
    ممنون میشم کمکم کنین

  26. سلام وقت به خیر
    من یک مشکل دارم موقع اپدیت برگه ها و یا نوشته ها بعد از زدن گزینه به روز رسانی
    صفحه رفرش نمیشه و به صفحه ای که در حال ادیتش بودم بر نمیگرده
    و روی یک صفحه سفید گیر میکنه
    ممنون میشم راهنمایی کنید که باید چی کار کنم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      وضعیت cpu هاست و نسخه php فعال هاستتون رو بررسی کنید.

  27. Warning: require_once(/home/elerir/public_html/wp-includes/class-wp-object-cache.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/*/public_html/wp-includes/cache.php on line 12
    سلام بعد آپدیت وردپرس این خطلا رو بهم میده چیکار کنم؟

  28. با سلام و وقت بخیر سایت من یک موشکلی داره مشکل اش اینکه وقتی تو پیشخوان وردپرس هستم همه صفحه ها برگه ها حتی وقتی نمایش وبسیات رو می زنم درست نشون میده اما وقتی توی فایرفاکس اینترنت اکسپلور یا پرایوت ویندو سایت رو باز می کنم صفحه سفید نشون میده

  29. با سلام ممنون از مقاله خوبتون مشکلل رفع شد
    مشکل این بود که یکی از افزونه ها به نام add from servr خود به خود اپدیت شده بود

  30. معمولا دیدگاه نمینویسم ولی با مقالتون فهمیدم تداخل یک افزونه بوده.دمتون واقعا گرم

  31. سلام وقتتون بخیر
    من صفحه سایتم سفید شده و هیچ خطایی هم نمیده
    و هیچی متنی هم توی error-log نمیندازه
    باید چجوری بررسیش کنم
    ممنونم

  32. ادمین عزیز یکم روانشاسانه کار کن این پاپ آپ که یه نفر تو قبرستونه رو حذف کن لطفا .. توی این روزها که همه نیاز به حال خوب دارند این عکس خیلی تاثیر منفی میذاره

    1. با سلام دوست عزیز
      پاپ آپ فوق مربوط به یک ویدیو انگیزشی است که قطعا با مشاهده آن می توانید تاثیر بسیار مثبتی که روی زندگیتان گذاشته می شود را به معنای واقعی کلمه حس کنید.
      موفق و پیروز باشید

  33. سلام خداقوت
    صفحه اصلی سایت ارور قالب میداد که با توجه به همین مقاله اسم قالب را عوض کردم و ارور رفت اما الان با صفحه سفید مواجه میشم اجازه ورود به پیشخوان هم بهم نمیده چیکار باید کنم؟

    1. سلام و احترام؛
      در حال حاضر روی سایتتون قالبی فعال هست؟
      یکی از قالب های پیش فرض وردپرس رو فعال کنید و بررسی بفرمایید ارور و مشکل صفحه سفید حل شده یا خیر.

  34. یکی از راه حل هایی که اگه موارد بالا جواب نداد این هست که از طریق هاست و بخش multiphp manager آخرین نسخه PHP را برای دامنه خود apply کنید مشکلتون حل میشه ، لطفا این رو هم به موارد راه حل ها در مقاله خوبتون اضافه کنید .

    1. سلام و حترام؛
      سپاس که تجربیات ارزشمندتون رو با ما و کاربران به اشتراک میگذارید بله تغییر نسخه php هم گاها میتونه راهگشا باشه.

  35. سلام وقت بخیر.
    من سایتم فقط روی حالت موبایل آدرس مستقیم که وارد میکنم کلا صفحه سفید میشه. یعنی صفحه اصلی سایت فقط اینجوری میشه اون هم رو حالت موبایل. میشه راهنمایی کنید؟

  36. با سلام من افزونه wp-pagenavi رو داخل سی پنل اسمشو تغییر داده بودم و داخل صفحه مدیریت وردپرس از داخل لیست افزونه ها به اشتباه افزونه رو فعال کردم و الان برگه دسته بندی برام باز نمیشه و با دیباگ وردپرس ارور زیر و بهم میده

    Warning: include(/home/hellopet/public_html/wp-content/themes/Avada/category.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/hellopet/public_html/wp-includes/template-loader.php on line 106

    Warning: include(/home/hellopet/public_html/wp-content/themes/Avada/category.php): failed to open stream: No such device in /home/hellopet/public_html/wp-includes/template-loader.php on line 106

    Warning: include(): Failed opening ‘/home/hellopet/public_html/wp-content/themes/Avada/category.php’ for inclusion (include_path=’.:/opt/cpanel/ea-php74/root/usr/share/pear’) in /home/hellopet/public_html/wp-includes/template-loader.php on line 106

    ممنون میشم راهنماییم کنید ، سپاس

    1. سلام و احترام؛
      این افزونه برای صفحه بندی مورد استفاده قرار میگیره ظاهرا مشکلی در ارتباط ب قالب پیدا کرده می تونید افزونه رو غیرفعال و مجددا وضعیت سایتتون رو چک کنید. همچنین می تونید مسیر ذر شده در ارور رو مطابق با راهنمای زیر بررسی کنید
      برای رفع خطا در این حالت فقط کافیه افزونه یا قالب را غیرفعال کرده و مجددا نصب کنید.
      آموزش رفع خطای Failed to Open Stream وردپرس

  37. سلام وقت بخیر
    من صفحه کلا سفید نشون میده و هیچ کدی هم سورس رو نگاه می کنم نشون نمیده
    وقتی لاگین می کنم تو وردپرس درست نشون میده

    1. سلام و احترام؛
      این مشکل ممکنه در دو حالت کاملا متفاوت رخ بده:
      سفید شدن صفحات سایت
      سفید شدن صفحات و پیشخوان وردپرس
      برای شما حالت اول رخ داده با طی کردن مراحل عنوان شده در مقاله مشکل رفع خواهد شد.

    1. سلام وقت بخیر؛
      صفحه سفید مرگ را تنها مدیران سایت ها می توانند رفع و پیگیری نمایند.

  38. سلام وقتتون بخیر ما چند ماه هست که به مشکل خوردیم و این مشکل هم این هست که فضای هاست خود به خود پر میشه و صفحه اول سایتمون دیگه بالا نمیاد برای آپلود عکس هم اخطار پرونده روی دیسک با خطا مواجه شد رو نشون میده هرکاری کردیم درست نشد.

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      بررسی نمایید آیا فایل ارورلاگی روی هاست شما وجود دارد؟
      اصولا فایل های ارورلاگ حجیم هستند و حجم بالایی را اشغال میکنند در مرحله بعدی حتما از هاستینگ خود درخواست نمایید تا سرویس شما را بررسی کنند.

  39. سلام به من خطای (با عرض پوزش، من به wp-config-sample.php پرونده برای شروع کار نیاز دارم. لطفا این پرونده را دوباره بارگذاری نمایید.) در صورتی که این فایل با تغیرات وجود دارد

    1. سلام و احترام؛
      فایل wp-config-sample.php را به wp-config.php تغییر نام داده اید؟
      در ورژن جدید نیاز به تغییر نام نیست.

  40. سلام . من ارور یک خطای مهم رو در قسمت پنل ادمین سایتم دارم که میگه ایمیلی ارسال شده این محتوای ایمیله . میشه برای رفع این مشکل راهنماییم کنید .
    یک خطا از نوع E_ERROR در خط 267 از پرونده /home/ir123494/domains/g-.com/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/license/api.php رخ داد. پیام خطا: Uncaught Error: Cannot use object of type WP_Error as array in /home/ir123494/domains/-g.com/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/license/api.php:267
    Stack trace:
    #0 /home/ir123494/domains/g.com/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/core/admin/canary-deployment.php(16): ElementorPro\License\API::get_version(false)
    #1 /home/ir123494/domains/g.com/public_html/wp-content/plugins/elementor/core/admin/canary-deployment.php(90): ElementorPro\Core\Admin\Canary_Deployment->get_canary_deployment_remote_info(false)
    #2 /home/ir123494/domains/g.com/public_html/wp-content/plugins/elementor/core/admin/canary-deployment.php(57): Elementor\Core\Admin\Canary_Deployment->get_canary_deployment_info()
    #3 /home/ir123494/domains/g.com/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(310): Elementor\Core\Admin\Canary_Deployment->check_version(Object(stdClass))
    #4 /home/ir123494/domains/g.com/public_html/wp-includes/plugin.php(205): WP_Hook->apply_filters(Objec

  41. سلام و احترام.
    صفحه لاگین ورد پرس سایت من سفید برام لود میشه و عملا کاری نمیتونم کنم.درحالی ک خود سایت بالا میاد. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  42. با سلام و احترام
    صفحه لاگین وردپرس سایت بنده لود نمیشود و صفحه سقید می اید.
    درحالی که خود سایت لود میشود.لطفا راهنمایی کنید.باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *