آموزش های سی پنل

نحوه تهیه فول بک آپ از هاست سی پنل

بعد از خرید هاست ایران یا خارج ایران و راه اندازی سایت، نوبت به طراحی می رسد. از آن جا که ممکن است در این مسیر مشکلات غیر قابل پیش بینی رخ دهد بهتر است در بازه های زمانی منظم از هاست خود فول بکاپ تهیه نمایید تا در مواقع بحرانی قادر به ریستور بکاپ باشید. داخل این ویدیو آموزشی از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم نحوه تهیه فول بک آپ از تمام اطلاعات هاست سی پنل را به شما آموزش بدیم تا پس از اون قادر باشین از کل اطلاعات هاست سی پنل و وب سایتتون یه فول بکاپ تهیه کنید و اون را برای مواقع اضطراری نگهش دارین و یا این که برای فول بک آپ ایجاد شده از تمام اطلاعات هاست سایتتون یه لینک دانلود مستقیم بسازین.

مباحثی که در این آموزش به آن ها می پردازیم شامل موارد زیر است:

آموزش بکاپ گرفتن از سی پنل

خیلی خب در ابتدا از طریق آموزش نحوه ورود به سی پنل وارد هاست سی پنل وب سایتمون میشیم و از قسمت files بر روی گزینه backup wizard کلیک می کنیم.

آموزش بکاپ گیری از سی پنل

با صفحه ای مشابه تصویر زیر مواجه میشید.

آموزش بکاپ گیری از سی پنل

در این صفحه سی پنل دو بخش را به ما نشون میده. اولین بخش از سمت چپ برای بکاپ گیری و گزینه بعدی برای ریستور بکاپ های تهیه شده هستش. چون تصمیم داریم از هاست سی پنل بکاپ بگیریم از قسمت backup که در سمت چپ قرار دارد، روی دکمه آبی رنگ backup کلیک می کنیم.

نحوه تهیه فول بک آپ از هاست سی پنل

در صفحه بعدی به شما اعلام میشه که نسخه بکاپی که تهیه می کنید شامل 4 بخش کلی هست:

  • the home directory: که از طریق این گزینه میتونیم از تمام فایل ها و دایرکتوری های موجود در فایل منیجر هاستمون بکاپ گیری انجام بدیم.
  • Mysql databases که از طریق این گزینه میتونیم از هرکدوم از دیتابیس های هاستمون به صورت انتخابی بکاپ گیری انجام بدیم و به فایل های خروجی دیتابیس دسترسی داشته باشیم.
  • Email forwarder configurations: که از طریق این گزینه هم میتونیم از تنظیمات انواع ارجاع دهنده های ایمیل داخل هاست و یا فیلتر هایی که برای ایمیل های دریافتی داخل سی پنل تنظیم کردیم بکاپ گیری انجام بدیم.
  • Email filter configurations: در این قسمت قادر هستید از فیلترهای تنظیم شده روی ایمیل های هاست بکاپ تهیه کنید.

⚫🔴 نکته مهم: از قسمت Select Partial Backup هم میتونین بکاپ های مختلف سی پنل که تهیه کردید رو به صورت مجزا از هم دانلود کنید. به عنوان مثال با کلیک روی گزینه Mysql databases دیتابیس هایی که ازشون بکاپ گرفته شده دانلود می شوند.

با توجه به این که ما میخوایم از تمام محتویات هاست وب سایتمون بکاپ گیری انجام بدیم که هم شامل فایل های سایت باشه و هم شامل تمام دیتابیس ها و هم شامل تمام تنظیمات ایمیل اکانت ها باشه، پس ما باید از قسمت Full Backup بر روی دکمه آبی رنگ full backup کلیک کنیم. حالا به صفحه ای مشابه تصویر زیر هدایت می شوید.

آموزش بکاپ گیری از سی پنل

حالا باید تنظیمات رو مطابق با توضیحات زیر اعمال کنید:

  • از قسمت Generate a Full Backup دقت می کنیم که Backup Destination  روی home directory تنظیم شده باشه.
  • از قسمت Email Address باید توجه کنیم که یه آدرس ایمیل صحیح توی این فیلد وجود داشته باشه، البته آدرس ایمیل مدیر اصلی هاست به صورت پیشفرض توی این فیلد قرار گرفته شده و کاربردش اینه که وقتی فرآیند بکاپ گیری به پایان رسید، هاست سی پنل یه ایمیل به اون آدرس ارسال میکنه و میگه که بکاپ شما حاضر شده.
  • درصورتی که گزینه Do not send email notification of backup completion رو انتخاب کنیم حتی بعد از اتمام فرآیند بکاپ گیری هاست سی پنل هیچ ایمیلی جهت اطلاع رسانی اتمام پروسه بکاپ گیری ارسال نمیکنه.

در مرحله نهایی جهت شروع پروسه بکاپ گیری روی دکمه آبی رنگ generate backup کلیک می کنیم تا این پیغام آبی رنگ رو مشاهده کنیم، مشاهده این پیغام به این معنیه که فرآیند بکاپ گیری آغاز شده و پس از اتمام پروسه بکاپ گیری و حاضر شدن فول بکاپ  یه ایمیل به آدرس پیشفرض مدیر هاست جهت اطلاع رسانی انجام میشه.

آموزش بکاپ گیری از سی پنل

شما باید بدونین که هرچقدر حجم فایل ها و اطلاعات قرار گرفته شده روی هاستتون بیشتر باشه مدت زمان بیشتری هم لازمه تا فول بکاپ هاست شما آماده بشه، البته مدت زمان حاضر شدن بکاپ به نوع هارد سرور، توان سرور و آزاد بودن منابع سرور هم بستگی داره، اما نکته مهم اینجاست که پس از حاضر شدن فول بکاپ، این بکاپ داخل مسیر home فایل منیجر هاست سی پنل قرار میگیره، پس ما هم روی آیکون سی پنل از اون بالا کلیک می کنیم تا وارد صفحه اصلی کنترل پنل بشیم و حالا از قسمت file روی ابزار file manager که قسمت اصلی مدیریت فایل های داخل هاست هستش کلیک می کنیم.

آپلود در سی پنل

و همونطور که مشخصه ما به صورت خودکار به مسیر home فایل منیجر هاستمون هدایت شدیم، اما اگه هاست شما رو به صورت پیشفرض به مسیر public_html هدایت میکنه، لازمه که برای دیدن فایل فول بکاپ از منو های سمت چپ روی شاخه اصلی یعنی home، به اینصورت کلیک کنید تا وارد مسیر home هاست سی پنل بشین،

آموزش بکاپ گیری از سی پنل

حالا یه کمی میایم پایین و همونطوری که میبینین این فول بکاپ از اطلاعات وب سایت ما هستش و همونطور که مشاهده می کنید حجم بکاپ هاست ما در حدود 832MB هست.

cpanel-full-backup

اگه شما بلافاصله پس از فشردن دکمه بکاپ گیری وارد این صفحه شدین و دیدین که حجم فول بکاپ شما در حد کیلوبایت هستش و به یه حجم نرمالی نرسیده به این معناست که فول بکاپ هاست شما هنوز کامل ساخته نشده و باید بیشتر صبر کنین تا حجم این فایل به مگابایت یا حتی گیگابایت برسه و ایمیل اطلاعیه مبنی بر اتمام فرآیند تهیه فول بکاپ از سمته هاست دریافت کنید.

نحوه دانلود فایل بکاپ از هاست سی پنل

حالا با کلیک راست کردن روی این فایل و فشردن دکمه download قادر هستین این فول بکاپ رو دانلود کنید به داخل کامپیوترتون ذخیره کنید. اما اگه میخواین که از این فول بکاپ یه لینک دانلود مستقیم بسازین و اون لینک رو در اختیار یه شخص دیگه قرار بدین باید یه سری مراحل خاص رو طی کنین که برای انجام هرچه بهتر این کار به شما توصیه می کنیم ویدیو آموزشی نحوه ساخت لینک دانلود برای فایل ها در سی پنل رو مشاهده کنید تا پس از اون قادر باشین در مرحله بعدی لینک دانلود فول بکاپ اطلاعات هاستتون رو در اختیار دوستانتون یا یه شرکت هاستینگ دیگه قرار بدین.

دقت داشته باشید می توانید از یک فضای ذخیره سازی برای نگهداری نسخه های بکاپ خود استفاده کنید. می توانید تنظیماتی اعمال کنید تا در بازه های زمانی منظم مثلا هر شنبه، یک نسخه بکاپ از کل سایت و دیتابیس شما تهیه و در فضای هاست بکاپ نگهداری شود. بدین ترتیب دیگر نیازی نیست به صورت دستی بکاپ گیری انجام شود.

داخل آموزش بعدی نحوه بازگردانی بک آپ های گرفته شده در سی پنل رو به شما آموزش میدیم تا پس از اون قادر باشین اگه یه موقع اختلالی توی سایتتون به وجود اومد و قادر به حل اون مشکل نبودین، فول بکاپ گرفته شده رو روی هاست وب سایتتون بازگردانی کنین تا سایتتون دقیقا مثل روز اولش بشه، پس با ما همراه باشید و برای مشاهده آموزش های ویدیویی بیشتر درمورد سی پنل که یکی از محبوب ترین کنترل پنل های مدیریت هاست محسوب میشه برای کسب اطلاعات بیشتر می تونید از تمام آموزش های ما به صورت رایگان استفاده کنید.

4.4/5 - (58 امتیاز)

محدثه اسماعیلی

سالهاست که با وردپرس کار می کند و پس از آن به کسب اطلاعات در ابعادی وسیع تر پرداخت و توانست در حوزه هایی چون دیجیتال مارکتینگ، سئو و تولید محتوای اصولی مطابق با الگوریتم های روز گام بردارد. او اکنون به تیم تحریریه میزبان فا کمک رسانی میکند.

‫۱۱۱ دیدگاه ها

  1. با سلام خدمت نوسینده محترم

    از این ویدئو خیلی استفاده بردیم، واقعا دستت درد نکنه. میشه لطفا فیلم آموزش نحوه بازگردانی بکاپ رو هم بسازید. با تشکر

  2. ممنون از آموزش خوبتون.
    فقط یه سوال: برای کسی که میخواد کلا تغییر هاست انجام بده کدوم یکی از بکاپ ها رو باید انجام بده؟!

  3. با سلام و خسته نباشید.
    هزار الله اکبر،واقعا آموزش های ویدیویی شما بسیار روان و شیوا و کامل میباشد از همه لحاظ فوق العادس دست شما درد نکنه ویدیو آموزشیتونو تو موضوعات مختلف بیشترم کنید خیلی عالی میشه.
    فقط یه عرضی داشتم
    این فایلی که ما باهاش بک آپ میگیریم حجمش خیلی زیاده بخوایم برای مثلا شرکت هاست جدید بفرستیم خیلی آپلودش طول میکشه و با سرعت اینترنت ایران خیلی مواقع اصلا ارور میده!
    چه راهی داره لینک دانلود از بک آپ تهیه کنیم بدون اینکه نیاز باشه آپلودش کنیم ؟
    و سوال بعدی اینکه بعد از اینکه عملیات بک آپ در سی پنل شروع شد میشه که سی پنل رو ببندیم یا باید باز باشه تا پایان بک آپ گیری ؟

    1. سلام
      از لطف شما سپاس گزارم.
      از طریق ویدیو آموزشی زیر میتونین لینک دانلود مستقیم از فایل بکاپ بسازید تا نیاز به آپلود بکاپ در هاست دیگه ای نباشه.
      https://mizbanfa.net/blog/hosting/cpanel/create-download-link-in-cpanel/
      بله شما می توانید در هنگام بکاپ گیری از هاست خارج بشید، مشکلی پیش نمیاد و هاست به کار بکاپ گیری ادامه میده.
      موفق باشید

  4. سلام..
    ممنون بایت آموزش خوبتون،
    لطفا آموزش بازگردانی فایل پشتیبان یا همون بکاپ رو هم بگذارید..

  5. خب من الان میخوام فایل رو نصب کنم ولی نمیدونم چجوری این کارو بکنم میشه توضیح بدین ؟
    یه توضیح کوتاه هم بدین کافیه ممنون میشم ♥

  6. سلام .
    با این روش هم مطالب سایت نوشته های سایت + دیتابیس و … همه بک آپ گرفته می شود ؟
    یعنی اگر سایت ما هک شد یا بهم ریخت ، با این فایلی که به ما می دهد می شود اطلاعات سایت برگردوند؟
    و این که من از میزبان فا هاست دریافت کرده ام ، آیا خود میزبان فا عملیات بک آپ گیری رو انجام می دهند ؟
    تشکر.

    1. سلام و وقت بخیر، بله با این کار کلیه موارد در هاست شما که شامل دیتابیس، فایل‌های سایت و ایمیل هاست هست به صورت کامل ازشون بک‌آپ تهیه شده و اگر مشکلی امنیتی یا از نظر برنامه نویسی به وجود اومد که امکان رفع اون را نداشتید با بازگردانی نسخه پشتیبان سریعا حل خواهد شد.
      بله، در کلیه هاست‌های میزبان‌فا به صورت دوره‌ای هفتگی و ماهانه در دو سرور مختلف ازشون بک‌آپ گیری صورت میگیره و مشکلی بابت این مورد نخواهید داشت.
      موفق باشید…

  7. سلام
    آموزش هاتون واقعا حرف نداره
    خیلی ساده توضیح دادید و همه چیز رو گفتید و حرفی برای گفتن باقی نذاشتید!
    ممنون

  8. سلام من حجم استفاده هاستم 500 مگه چقدر طول میکشه بک آپ گیری؟
    الان یه ساعته منتظرم ولی نیومده؟

    1. کمی منتظر بمونید، به محض آماده شدن ایمیل اطلاع رسانی براتون ارسال میشه. در صورتی که ایجاد نشد از بخش پشتیبانی هاستتون درخواست بدین که بررسی کنند.

  9. سلام

    من الان یک سایت دارم به نام x.com که یه تمی روش نصب هست. حالا میخوام این تم بره زیر دامنه y.x.com (آدرس زیر دامنه رو ساختم). و یک تم جدید که الان جایی دیگه کار کردم و آماده است ( هم دیتابیس داره و تم روش نصبه و اطلاعات داخلش ریخته شده ) رو به x.com انتقال بدم.
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    مثل همشه اموزشاتون عالیه. موفق باشید

    1. سلام، اگر از وردپرس یا هر سیستم مدیریت محتوا مشابه استفاده می‌کنید ابتدا باید پوشه تم رو از روی پوشه‌ای که مربوط به دامنه اصلی هست به مسیر تم‌ها داخل زیر دامنه منتقل کنید. بعد اون تمی که جای دیگه کار کردید رو به دامنه اصلی انتقال بدین.

  10. سلام ممنون از اطلاعاتتون
    من سوالی دارم
    1- من هاستم دایرکت ادمین وقتی روی کنترل پنل روی بکاپ و ریستور کلیک میکنم این پیغام میاد

    Cannot load the ionCube PHP Loader – extension already loaded Cannot load Zend Guard Loader – extension already loaded Not Allowed

    2-روش فول بکاپ در دایرکت ادمین رو ندارین تو سایت؟ اگر ندارین که باز ممنون ، اگر دارین لینکشو میدین خیلی ممنون میشم

  11. سلام.
    در قسمت Backup Destination گزینه home directory وجود نداره و شامل گزینه های remote ftp server و ( remote ftp server (passive mode transfer و (secure copy (scp است. چه مراحلی رو باید در پیش گرفت؟
    و پس از انجام backup باز هم فایل backup در file manager قرار می گیره؟

    1. سلام روزبخیر غزاله جان؛
      مقاله آپدیت شد و بخش های جدید تشریح شد.
      بکاپ در home هاست قرار میگیره.

  12. سلام من سوالی داشتم بابت حجم فایل بک آپ.
    ببینید Dick Usage من حدود 300 مگه ولی فایل فول بک آپ 100 مگ؛ دلیل این اختلاف چی هستش؟
    ممنونم.

  13. سلام. ممنون از آموزش کاملتون
    من میخوام فول بکاپ تهیه کنم ولی در لیست کشویی گزینه home directory وجود نداره! فقط سه گزینه دیگری که در فیلمتونم مشخصه وجود داره!
    میشه بفرمایید علت چی میتونه باشه؟

    1. سلام روزبخیر؛
      سی پنل آپدیت شده و گزینه ها تفاوت دارن با نسخه قبلی.
      آموزش ادیت شد میتونید مطالعه کنید.

  14. سلام . ما بک اپ گرفتیم از این قسمت . حالا وقتی بخوایم این فایل بکاپ رو برگردونیم . تو کدوم قسمت باید اپلود بشه این فایل ؟

  15. آموزشی که در انتهای ویدیو گفتین (نحوه بازگردانی بک آپ های گرفته شده در سی پنل) کجاست ؟
    ممکنه لینکش رو بذارین همیجا ؟
    ممنون از آموزشهای رایگان ولی بسیار مفیدتون .

    1. سلام و احترام؛
      یکسری دایرکتوری ها مثل home یا public_hml به صورت پیش فرض موقع خرید هاست روی سرویس دیده میشه.
      در برخی موارد این دایرکتوری ها ممکنه سهوا حذف بشه.

  16. با عرض سلام و خسته نباشید،
    آیا بک اپ گیری از طریق FTP و با برنامه ای مانند Filezilla هم مورد تایید شما هست و می توان به جای مراحل بالا از آن استفاده کرد؟

  17. سلام
    آموزش بازگردانی فایل بک آپ رو پیدا نمی کنم اگه چنین آموزشی در سایت هس میشه لینک اون رو برام ریپلای کنید
    ممنون

  18. متشکرم عالی بود فقط اینکه فول بکاپ شامل تمامی فایل ها تصاویر متن ها و تنظیمات میشه؟
    و اینکه راهی داره بشه حجم اشغال شده رو کم کرد؟

    1. سلام و احترام فرح عزیز؛
      بله فول بکاپ شامل تمامی اطلاعات سایت + دیتابیس میشه.
      راهی برای کم کردن حجم فایل بکاپ نیست مگر اینکه قبل از بکاپ گیری فایل های ارورلاگ حجیم و زائد، فایل های بلااستفاده، افزونه و قالب های بلااستفاده و غیر فعال، اطلاعاتی اضافی و… را حذف کنید و بعد از این روال بکاپ تهیه بشه.

  19. سلام
    آموزش نحوه بازگردانی بک آپ های گرفته شده در سی پنل برای این روش رو دارید؟من پیداش نمیکنم توی سایت ؟ممنون میشم اگر بگید چطور رسیتور کنم

    1. سلام و احترام؛
      نحوه ریستور به این شیوه رو متاسفانه بین مقالات بلاگ نداریم اما همین الان داخل برنامه محتوامون قرار دادیم در روزهای آتی منتشر میشه. اما اگه فعلا بخواییم مشکل شما رفع بشه و به صورت جزئی یه راهنمایی کنیم به تصویر زیر دقت کنید:
      ریستور بکاپ در سی پنل
      همین مسیر بکاپ گیری که طی کردید یعنی از قسمت files روی backup wizard کلیک کنید منتهی در صفحه باز شده روی دکمه restore کلیک کنید. حالا فایل بکاپ تهیه شده رو انتخاب کنید تا ریستور بشه.

            1. خواهش میکنم 🌸 به حجم اطلاعاتتون و سرعت اینترنت بستگی داره.
              اگه ریستور زمان زیادی برد می تونید اسم فایل بکاپ روی هاست رو به پشتیبانیتون بگید تا در ترمینال لینوکس سریع در عرض چند ثانیه براتون ریستور کنن.

  20. سلام
    واقعا تمام اموزش ها و توضیحاتتون عالیه
    سوال من اینه که برای تهیه بعنوان مثال همین کلیپ ، صدایی که پخش میشه شما از پلاگین یا نرم افزار تبدیل متن به گفتار (text to speech) استفاده کردید یا خیر
    اگر استفاده کردید ، اسمشو لطف کنید ممنون میشم
    تشکر

    1. سلام روزبخیر؛
      خیر از پلاگین استفاده نشده. متن جدا و ویدیو هم بر اساس اون متن تهیه شده.

  21. با سلام این روش بک اپ رو انجام دادم

    برای ریستور گزینه home directy انتخاب کردم و فایل بک اپ رو اپلود کردم خطا اومد:

    میشه کمکم کنید

  22. سلام، وقت بخیر
    2 تا سوال داشتم

    فول بکاپ کدهای htaccess هم برمیگردونه؟

    من یه چند خط کد توی htaccess زدم و همه چی خراب شده و نمیخوام هم کلا htaccess ریست کنم. ممنون میشم کمکم کنید

    1. سلام روزبخیر؛
      اگر از قبل نسخه بکاپی از سایتتون تهیه کردید اون رو روی سیستمتون دانلود و اکسترکت کنید.
      در بین فایل های مربوط به وردپرس فایل htaccess موجود هست.

  23. سلام و درود چه طور میشه فرآیند بکاپ گیری از وردپرس و سایت رو به هاست بکاپ وصل کرد که فایل ها خودکار برن تو هاست بکاپ ذخیره بشن و فرستاده بشن به هاست بکاپ ؟

  24. سلام بعد از تهیه فول بک آپ و بعد از اینکه اونو روی سیستمم دانلود کردم میتونم از هاست حذف کنم که حجمم کمتر اشغال شه؟ اگر حذف کنم مشکلی پیش نمیاد ؟

    1. سلام وقت بخیر؛
      با حذف فول بکاپ مشکلی برا سایتتون پیش نمیاد اما دقت کنید همیشه آخرین نسخه بکاپ سایتتون رو در یک فضای مطمئن نگه دارید تا در صورت بروز مشکل بتونید اون رو ریستور کنید. حذف فایل های بکاپ اضافی میتونه فضای هاستتون رو آزاد کنه.

  25. سلام بعد از تهیه فول بک اپ و دانلود آن بهتر است فایل فول بک اپ را از روی هاست خود حذف کنیم ؟

    1. سلام روزبخیر؛
      بهتره همیشه آخرین نسخه بکاپ رو روی سیستم و روی هاستتون نگهداری کنید نسخه های قدیمی و منسوخخ که دیگه بلااستفاده هستند رو می تونید حذف کنید تا فضای هاستتون بیهوده اشغال نشه.

  26. سلام وقت بخیر
    وقتی فول بکاپ میگیریم، نمیشه توی سی پنل خودم ری استور کنم؟ درسته؟
    باید از طریق خود هاستینگ انجام بشه؟

    ممنون

  27. خوب تو لینکی که واسه آموزش دادین فقط بکاپ های تکی از home یا دیتابیس قابل ریستور هستن.

    فول بکاپ از کدوم گزینه انجام میشه؟

  28. سلام وقت بخیر
    هاست ما پشتیبان داشته. cpanel هم هست. اما گزینه wizard backup رو نداره. به جاش jetbackup هست. داخل اون یه سری گزینه مثل fullbackup هست که وقتی داخلش میشیم یه سری تاریخ ثبت شده که فکر میکنم مربوط به زمان های بکاپ گیری خودکارهست. بااینحال میخوایم شرکت هاستمون رو تغییر بدیم. از چه طریقی میتونیم به fullbackup دسترسی داشته باشیم و دانلودش کنیم؟

    1. با سلام دوست عزیز
      مسیر عنوان شده را به درستی پیش رفته اید. در مرحله آخری که عنوان کردید و در مقابل تاریخ های عنوان شده دکمه ای تحت عنوان generate backup وجود دارد که لازم است از طریق آن مسیر generate backup>add to doanload queue>download را دنبال و فرآیند بکاپ گیری را آغاز نمایید. همچنین در صورت تمایل می توانید از شرکت میزبان سایت خود نیز درخواست ارائه آخرین بکاپ وب سایتتان را داشته باشید.
      موفق و پیروز باشید

  29. سلام
    وقتی فول بک آپ جدید می گیریم
    فول بک آپ قبلی رو که گرفته بودیم رو می تونیم پاک کنیم درسته؟
    چون جدیدترین همه اطلاعات رو ذخیره می کنه؟

    1. با سلام دوست عزیز
      بله شما می توانید بکاپ جدید را جایگزین بکاپ قبلی نمایید. فقط لازم است اطمینان حاصل کنید که بکاپ بدون مشکل و به صورت کامل گرفته شده است و شما پیغام موفقیت آمیز بودن بکاپ گیری را دریافت می کنید.
      موفق و پیروز باشید

  30. سلام وقتی وارد صفحه ورد پرس می شوم برای بعد از وارد کردن یوزر نیم و پسورد وردپرس به جای اینکه وارد مدیریت ورد پرس بشوم وارد صفجه اول سایتم می شه دلیلش چیه
    با سلام من پلاگین ها و تم رو غیر فعال کردم ولی فایده ای نداشت باید چه کار کنم

    1. با سلام دوست عزیز
      شما نام کاربری و رمز عبور خود را ذخیره کرده اید و به همین دلیل نیز به صورت مستقیم وارد پیشخوان وردپرس می شوید. اگر می خواهید این اتفاق صورت نگیرد باید رمز و پسورد مرورگر خود را خالی کرده یا اینکه با یک مرورگر دیگر وارد شوید.
      موفق و پیروز باشید

  31. سلام وقتتو بخیر
    ببخشید من میخوام هاست رو تغییر بدم این موارد رو ازم میخوان:
    1- فایل پشتیبان کامل در قالب فرمت sql به صورت فشرده
    2- کلیه فایل‌های تصاویر و ویدئو ها قالب یک فایل فشرده
    حالا من من یک هاست اصلی و یک هاست دانلود(برای تصاویر و ویدئوها) دارم چطور میتونم موارد خواسته شده رو به صورت یک لینک دانلود فایل در اختیارشون قرار بدم؟

    1. با سلام دوست عزیز
      شما می توانید از فول بکاپ از هاست اصلی خود و یک فول بکاپ از هاست دانلود تهیه نمایید. در همین راستا شما می توانید از آموزش فوق برای تهیه فول بکاپ از هاست خود و از آموزش نحوه بکاپ گیری از هاست دایرکت ادمین برای بکاپ گیری از هاست دانلود خود استفاده کنید.
      موفق و پیروز باشید

  32. سلام
    خیلی ممنون
    تفاوت فول بک آپ گرفتن توسط قسمت backup ( که سمت راست backup wizard هست و آبی رنگه ) با خود backup wizard توی چیه؟

    1. سلام و احترام؛
      همون طور که از واژه wizard مشخص هست یعنی عمل بکاپ گیری یا ریستور رو به صورت مرحله به مرحله دنبال می کنید و به نوعی روال براتون ساده تر هستش.
      اما بخش backup تمامی گزینه ها و قابلیت ها رو به صورت یکجا در یک صفحه به کاربر نمایش میده زمانی که کاربر با این اصطلاحات آشنایی کامل نداشته باشه ممکنه کمی سردرگم بشه.
      در حقیقت تمامی ابزارهای ارائه شد در سی پنل که در اسم اون ها واژه wizard وجود داره روال رو برای کاربر کمی ساده تر کرده.

  33. سلام
    بعد ازتهیه فول بکاپ نیاز هست این فایل را بعد از دانلود پاک کنیم یا که خیر چراکه حجم فول بکاپ من حدود 4 گیگ شده و اگر پاک نکنم تقریبا فضای کل هاست من پر میشه و امکان آپلود فایل دیگه ندارم.

    1. سلام و احترام؛
      مشکلی در این خصوص وجود ندارد و می توانید فایل بکاپی که دانلود شده را از هاست حذف نمایید. تنها در نظر داشته باشید زمان ریستور بکاپ می بایست این فایل مجددا روی هاست آپلود گردد.

    1. سلام و احترام؛
      در برنامه جدید ویدیوها با صدای چندین گوینده ایجاد و منتشر خواهند شد.

  34. سلام من میخواستم بدونم اگر قبلا یک بکاپ گرفته باشیم و الان مجدد یک بکاپ دیگخ گرفته باشیم می تونیم قبلی رو حذف کنیم؟…بکاپ اول بازنشانی شده رو هاست منتها کمی مربوط به قدیم هست و مجدد بکاپ گرفتم …الان اگذ قبلی رو حذف کنم مشکلی پیش نمیاد؟

    1. سلام و احترام؛
      خیر مشکلی پیش نمیاد و هر زمان که تمایل داشته باشید می تونید فایل بکاپ رو حذف کنید.

  35. سلام سرکار خانم اسماعیلی سپاسگزارم از مطالب ارزنده و قابل استفاده خسته نباشید

  36. سلام وقت بخیر یکبار دیگه سوال کرده بودم که متاسفانه جوابی نیومد
    سوال : سایت شرکت ما را یه شخصی طراحی کرده و تمامی دسترسی ها دست خودشه ما دسترسی به سی پنل نداریم از ایشان بک آپ خواستیم
    ایشان نیز لطف کردن بک آپی به ما دادن . لطفا” بفرمائید ما چطور بفهمیم فول بک آپ داده یا نه .
    ممنون میشم

    1. سلام و احترام؛
      به صورت کلی حالت های زیر رو داریم:
      فول بکاپی که هاستینگ تهیه میکنه (شامل تمام اطلاعت روی هاست + دیتابیس)
      فول بکاپی که با ابزارهای بکاپ گیری سی پنل ایجاد شده (شامل تمامی اطلاعات روی هاست + پوشه هایی تحت عنوان ایمیل، دامنه، دیتابیس و…)
      بکاپ گیری دستی (شامل یک فایل زیپ از اطلاعات مسیر نصب وردپرس + یک فایل دیتابیس)

  37. سلام
    آیا این امکان هم وجود داره که بدونیم که چند دقیقه زمان مونده تا بکاپ گرفته شده کامل شود؟

    1. سلام و احترام؛
      زمان بکاپ گیری از هاست سی پنل متاسفانه درصد بکاپ گیری و مدت زمان باقی مانده نمایش داده نمیشه. تنها میتونید بر اساس حجم اطلاعات مدت زمانی رو به صورت تقریبی در نظر بگیرید.

  38. سلام
    فایل فول بکاپ که از هاست گرفتم 2.93 مگابایت حجمش شد
    زمان دانلود فایل مینویسه 7 ساعت چرا اینقدر زیاد دلیلش چیه ؟

    1. سلام و احترام؛
      در صورت اطمینان از حجم فایل و سرعت اینترنت خود، از صحت و سلامت فایل بکاپ اطمینان حاصل نمایید.
      همچنین می توانید از هاستینگ خود درخواست نمایید فول بکاپی تهیه و لینک آن را به شما ارائه کنند سپس از نرم افزارهای مدیریت دانلود مثل IDM برای دانلود فایل بکاپ استفاده نمایید.

  39. سلام یه مشکلی وجود داره ممنون میشم راهنماییی بفرمایید
    من یکی از سرویس هام نزدیک 90 درصد حجمش پر شده (حدود 18 گیگ) حالا موقع بکاپ گیری با مشکل کمبود فضا مواجه شدم. این رو چیکار باید کرد؟

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      در چنین شرایطی می توانید از سرویس میزبانی خود درخواست نمایید تا سرویس هاست شما را ارتقا داده و فضای بیشتری به هاست شما اختصاص دهند.

  40. سلام عرض ادب
    ببخشید من یه سوالی دارم
    من سایتم دست ادمین بوده و الان ادمین رقته خدمت و من دسترسی بهش ندارم متاسفانه میخواستم ببینم راهی هست از صفحه ادمین ورد پرس که توش کار ادیت سایت رو انجام میدیم ادرس سی پنل رو پیدا کرد که بتونم یه بک اپ کامل ازش بگیرم؟ ممنون میشم کمک کنین چون به یه مشکل بزرگ خوردیم اونم اینکه نمیدونیم هاست از کجا تهیه شده و داره موعدش سر میرسه اگر هاست دان بشه کل سایت دان میشه و کارمون میخوابه حدود چهل تا کارمند و کارگر بیکار میشن ممنون میشم راهنمایی کنین که همچین اتفاقی نی افته 🙁

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      می توانید از طریق نیم سرورهایی که روی دامنه ست شده اند بررسی نمایید که سریس هاست متعلق به چه شرکتی است.
      در صورتی که اکانت ناحیه کاربری در شرکت هاستینگ با نام شما ایجاد شده باشد ممکن است بتوانید به هاست خود دسترسی پیدا کنید.

  41. سلام و وقت به‌خیر
    ممنونم ازتون. بسیار خوب و کاربردی. من مهارت چندانی ندارم و یکی‌دو آموزش دیگه را خونده بودم و متوجه نمی‌شدم باید چه کنم؛ اما همین متن آموزشی شما هم بلافاصله کارم را راه انداخت و نیازی به دیدن ویدیو نبود.
    بهترین‌ها را براتون آرزو می‌کنم.

  42. سلام و درود .
    متاسفانه میزبانی که من ازش هاست خریدم گزینه بک آپ ویزارد رو در سیپنل حذف کرده و من از تک تک فایل هام بک آپ گرفتم . به جز دیتابیس . سوال من اینه چزور میتونم بدون داشتن گزینه بک اپ از دیتابیم فول بک اپ بگیرم . میخوام هاستم رو تغییر بدم .

  43. سلام. آموزشی برای برگرداندن فایل بک آپ مربوطه به لوکال هاست وجود داره؟ برای قالب های وردپرس یا جوملا؟

      1. ممنون بابت پاسخگویی. اما من طبق آموزش شما از طریق backup wizard، از فایل های سایتم فول بک آپ گرفتم ولی آموزشی که لینکش رو برام فرستادید از طریق فایل منیجر و رفتن به پوشه public_html از سایت بک آپ گرفت.
        به همین جهت من فایل wp-config رو ندارم که بتونم اطلاعاتش رو طبق آموزش ویرایش کنم
        اگر روشی هست که بشه فایل فول بک آپ رو روی لوکال هاست بازگردانی کنیم لطفا لینکشو برام بفرستید. ممنونم

        1. سلام و احترام؛
          هیچ مشکلی وجود نداره از طریق فایل فول بکاپی که تهیه کردید هم می تونید اقدام کنید مسیر کامل در دیدگاه مجزایی خدمت شما ارسال شد.

  44. با سلام، نمی‌دونم چرا حجم فول بک آپ آخرم (حدود ۱۰ روز پیش) از فول بک آپ قبلیش(۳_۴ ماه قبلش) کمتره. بک آپ قدیمی تر حدود ۴ گیگ و آخری کمتر از ۲ گیگه. آیا از نظر فنی این امکانپذیره؟

    1. سلام و احترام؛
      آیا قبل از بکاپ گیری فایل خاصی حذف شده است؟
      حذف کردن فایل های منسوخ، بکاپ های قدیمی یا حذف فایل های ارور لاگ حجیم منجز به آزاد سازی فضای هاست و در نهایت داشتن بکاپ های سبک تر خواهد شد اما اگر تغییراتی اعمال نکرده اید احتمالا پروسه بکاپ گیری به صورت کامل صورت نگرفته است بهتر است مجددا اقدام نمایید.

    1. سلام و احترام؛
      در حال حاضر فونت استفاده شده در مجله خبری میزبان فا IRANSans می باشد.

  45. سلام وقت بخیر
    در صورت امکان یه آموزشی برای بکاپ گیری خودکار هم بزارید البته با امکان انتقال به ftp در یک هاست دیگر.

    1. سلام و احترام؛
      به زودی آموزش کار با جت بکاپ سی پنل ارائه خواهد شد که به واسطه آن امکان مدیریت ساده بکاپ ها را خواهید داشت.
      البته راه های دیگری برای بکاپ گیری خودکار نیز وجود دارد اما به دلیل سهولت کار با جت بکاپ این آموزش ارائه می شود.

  46. درود بر شما
    عذرمیخوام تفاوت بک آپی که از سی پنل میگیریم و بکاپی که از افزونه هایی مثل دوبلیکاتور در وردپرس میگیریم چیه؟
    برای اجرای یک سایت در یک هاست یا روی یک دامنه ی دیگه کدوم روش پیشنهاد میشه؟

    1. سلام و احترام؛
      با نسخه پرمیوم داپلیکاتور می توانید از کل سایت و محتوای ان یک بسته نصبی آسان تهیه نموده و روی هاست جدید آن را مجددا نصب و پیاده سازی کنید.
      بکاپی که از سی پنل تهیه می کنید ماهیتی متفاوت دارد. اگر فول بکاپ تهیه کرده اید می بایست آن را به واسطه ابزار restore سی پنل بازگردانی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *