آموزش های وردپرس

آموزش ریست کامل وردپرس

ریست کامل وردپرس از جمله مواردی است که پس از مدت زمان طولانی برای دیتابیس وبسایت لازمه چرا که در طول مدت زمان فعالیت وبسایت وردپرسی خودمون از افزونه‌های مختلفی در اون استفاده کردیم و انواع و اقسام جداول به دیتابیس وردپرس اضافه و کم شده که برخی جداول به دلیل حذف افزونه و یا تغییرات اساسی به صورت اضافی در دیتابیس باقی خواهند ماند و حکم یک بار اضافی روی دیتابیس ما دارند که برای ما هم کاربردی ندارند. بنابراین لازمه تا یک بار دیتابیس وردپرس را بهینه کنیم و جداولی که نیازی بهشون نیست را از وردپرس حذف کنیم. اما ریست در ودپرس دو حالت داره که عبارتند از:

  1. ریست کامل وردپرس و حذف کلیه جداول اضافه که با این کار وردپرس درست مثل روز اولی که اونو نصب کردید خواهد شد.
  2. ریست دیتابیس وردپرس و حذف جداول اضافی از دیتابیس وردپرس که در این حالت صرفا داده‌های اضافی از وردپرس حذف خواهند شد.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی افزونه‌ای بپردازم که با استفاده از اون قادر خواهید بود تا اقدام به ریست کردن وردپرس کرده و به طور کلی دیتابیس وردپرس را عاری از هرگونه تیبل اضافی بکنید. در این صورت سایت شما درست مثل روز اول در میاد که هیچ اطلاعاتی در اون وجود نداره و درست مثل این میمونه که همین چند دقیقه پیش وردپرس را نصب کرده باشید. پس اگر شما هم به دنبال ریست کامل وردپرس هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ریست کامل وردپرس و برگرداندن تنظیمات وردپرس با افزونه wp reset

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با نام wp reset در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته تا بیش از 20.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.3 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه میتونید اقدام به ریست وردپرس کرده و به طور کلی نسبت به برگرداندن تنظیمات وردپرس بپردازید. برای استفاده از این افزونه ابتدا با کلیک روی دکمه زیر اونو دانلود کرده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی این افزونه در سایت وردپرسی خودتون بکنید.

دانلود افزونه Reset WP

بعد از نصب و فعال سازی این افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام Reset WP در بخش ابزارها وردپرس پیشخوان سایت شما اضافه میشه که کافیه روی اون کلیک کرده و وارد صفحه ریست وردپرس در پیشخوان وردپرس بشید.

ریست کامل وردپرس و برگرداندن تنظیمات وردپرس با افزونه wp reset

حالا همونطور که در تصویر میبینید از شما خواسته میشه تا عبارت reset-wp را برای تایید اینکه قصد دارید تا وردپرس خود را ریست کنید در این فیلد وارد کنید. بنابراین طبق تصویر این عبارت را در این فیلد وارد کرده و در نهایت روی دکمه Reset کلیک کنید تا پنجره زیر برای شما به نمایش در بیاد.

ریست کامل وردپرس و برگرداندن تنظیمات وردپرس با افزونه wp reset

همونطور که در تصویر میبینید با کلیک کردن روی دکمه OK شما تایید می‌کنید که کلیه داده‌هایی که در دیتابیس وردپرس قرار دارند به صورت کامل حذف شده و دیتابیس وردپرس شما مثل روز اول با ساختارهایی که وردپرس داشته تبدیل بشه. دقت کنید که در ریست وردپرس صرفا دیتابیس سایت شماست که ریست خواهد شد. حالا بعد از کلیک روی دکمه OK منتظر بمونید تا بسته به حجم دیتابیسی که دارید عملیات ریست و برگرداندن تنظیمات وردپرس در سایت شما با استفاده از افزونه wp reset صورت بگیره.

بعد از اینکه وردپرس شما ریست شد از پیشخوان وردپرس خارج میشید که کافیه مجددا نام کاربری و رمز عبور خودتون را وارد کنید تا وارد پیشخوان وردپرس شوید.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده ازش تونسته باشید تا نسبت به ریست کامل وردپرس و برگرداندن تنظیمات وردپرس اقدام کنید. اگر در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4/5 - (5 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۴۱ دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر
    من مشکلی برای ووکامرسم به وجود اومده و میخوام پاکش کنم و دوباهر نصب کنم.
    اما در حالت عادی که اونو پاک میکنم و دوباره نصب میکنم همون داده ها و اطلاعات قببلی روش هست.
    میخوام به صورت ریشه ای حذف بشه.
    راهی هست یا حتما باید وردپرس رو ریست کنم؟
    ممنون

      1. سلام اون رو مطالعه کردم
        پوشه اضافی نیست که بخوام از قسمت پلاگین ها حذف کنم.
        وقتی هم وارد دیتا بیس میشم توی اون قسمت information_schema جدولی مربوط به ووکامرس نیست که بخوام پاک کنم.
        اما در قسمت karbazeh_website چندین گزینه با نام ووکامرس وجود داره که در مورد اونها توضیحی داده نشده و نمیدونم که چطوراون هارو حذف کنم.

        1. به دلیل اینکه شرایط برای هر وبسایت بسته به کارهایی که انجام شده میتونه مختلف باشه بهتره برای رفع این مشکل از یک متخصص وردپرس کمک بگیرید تا دیتابیس و سایت شما را به صورت کامل بررسی کرده و اقدام به برطرف کردن اون بکنه. هر گونه تغییر اشتباه میتونه باعث ایجاد مشکلات بیشتری بشه.

  2. سلام وقتعالی بخیر
    آیا با ریست کامل وردپرس ، اگر قالبی هم روی آن نصب کرده باشیم حذف میشه؟

    1. سلام، با ریست وردپرس فقط قالب و افزونه‌ها غیرفعال میشه اما همچنان در دسترس هستند و با فعال کردنشون میشه ازشون استفاده کرد که از قالب پیشفرض برای وردپرس استفاده میشه. اما نوشته‌ها، تصاویر، برگه، محصول و… به صورت کلی پاک میشن.

    1. سلام روزبخیر؛
      بله افزونه برای ریست کامل وردپرس کاربردی هستش اما برای بهینه سازی دیتابیس میتونید از افزونه Advanced Database Cleaner استفاده کنید که جداول خالی و اضافی رو هم حذف میکنه.

  3. سلام
    من فوتر و هدر رو حدف کردم 😐
    چطوری برش گردونم؟ لطفا راهنمایی کنید ممنونم

  4. سلام
    من تقریبا قالب وردپرسم رو ساخته بودم و همه چیز آماده بود که آپلودش کنم توی هاست ولی یه دفعه ای به اشتباه زدم روی دکمه درون ریزی اطلاعات پیشفرض بعد مشاهده کردم که چند نوشته جدید به قالبم اضافه شدند. حالا هر کاری میکنم که به حالت قبل بازگرده نمیشه؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید
    سپاسگذارم

    1. سلام و احترام؛
      از بسته نصبی استفاده کردید یا قالب نصب کردید؟
      محتواتون رو حالت نو ایندکس هستش؟
      تعداد برگه و نوشته هایی که درون ریزی شده زیاد هست یا خیر؟ و اینکه تنظیمات خاصی هم اعمال کرده بودید؟
      اگر ابتدای کار هستید پیشنهاد میکنم مجددا نصب رو انجام بدید چون چندد قیقه بیشتر زمان نمیبره.
      اما اگر تنظیمات خاصی اعمال کردید سایت رو موقتا در حالت نوایندکس قرار بدید و دستی به برگه و نوشته هاتون نظم بدید.

      1. سلام
        درستش کردم وقتی رو گزینه درون رویزی اطلاعات زدم یه سری نوشته و بنر تبلیغاتی به قالبم اضافه شده بود که رفتم توی نوشته ها و تنظیمات خود پوسته
        و نهایتا تمامی نوشته های ایجاد شده توسط درون رویزی رو حذف کردم و خوشبتختانه سایت به حالت اولش برگشت
        بازم ممنون

        1. بسیار عالی
          خوشحالیم که مشکلتون رفع شد.
          موفق و پیروز باشید.

  5. سلام.
    متاسفانه این پلاگین حذف شده از مخزن وردپرس .
    جایگرینی که براش معرفی کردن پولیه و خوب کار نمیکنه.
    شما چی پیشنهاد می کنید ؟

  6. سلام
    من می خوام به جز اطلاعات پست هایی که در سایت هست مابقی اطاعات افزونه ها و تنظیمات پاک بشه

    با این افزونه میشه ؟

    1. سلام روزبخیر؛
      این افزونه وردپرس رو به صورت کامل ریست میکنه مثل روز اول نصب میشه.

  7. سلام. وقتی وردپرس رو به حالت اولیه ریست کردیم، آیا قالبی که خریدم و توسط بسته نصبی در هاستمون قرار داره هم پاک میشه؟

    1. سلام روزبخیر؛
      جداول داخل دیتابیس به جز جداول پیش فرض حذف میشن. هدف این افزونه فقط جداول هستش. اگر موردی نصب شده باشه با پاکسازی تحت تاثیر قرار می گیره چون جداولش پاک میشن.

  8. سلام من یک مشکل بزرگ دارم که نمدونم چجوری رفعش کنم
    توی وردپرس قسمت نوشته ها دیگه نه میتونم مطلب جدید بزارم نه میتونم مطالب قبلی رو ویرایش کنم مثلا مطلب قبلیم رو متنش رو میخوام تغییر بدم بعد بروزرسانی رو میزنم هیچ تغییری اعمال نمیشه و به حال اول برمیگرده وخواهش میکنم بگید چیکار کنم کش مروگر رو هم پاک کردم باز نشد

    1. سلام روزبخیر؛
      کش مرورگر رو خالی کنید. بررسی کنید ازونه کش دارید ا خیر؟ اگر بله موقت غیر فعال بشه.
      برخی مواقع به دلیل اختلال در فایل HTACCESS این مشکل رخ میده به قسمت تنظیمات > پیوندهای یکتا مراجعه کنید و یکبار روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید. احتمالا با اینکار مشکلتون حل میشه.
      فضای هاست و دیتابیس رو چک کنید.
      یکبار از وردپرس لاگ اوت و مجددا لاگین کنید.

      1. سلام تمام مواردی که گفتین رو انجام دادم ولی باز هم درست نشده من توی قسمت گروه های زمینه اومدم یک ابزار جیسون رو وارد کنم بعد از اپلود میزنه ابزار درون ریزی شد ولی اصلا نمیاره انگار هیچ تغییری ذخیره نمیشه کش مرورگر هم خالیه لطفا اگر میشه کمک کنید یک ماهه درگیر این مشکلم هیچ کس نمیدونه چرا اگر هم لازمه دسترسی بدم چک کنید

        1. سلام وقت بخیر؛
          وردپرستون رو به آخرین نسخه بروزرسانی کردید؟
          می تونید آخرین مورد یعنی فرش کردن هسته وردپرس رو هم امتحان کنید ممکنه تغییراتی رخ داده باشه…
          پاکسازی وب سایت بدون از دست رفتن اطلاعات
          آخرین نسخه بکاپ قبل از بروز این مشکل رو هم میتونید ریستور کنید.

  9. سلام
    سایتم هدرش خراب شده چیکار کنم به حالت اولیه برگرده ؟
    با ریست وردپرس همه مطالب عکس و .. پاک میشن؟

    1. سلام روزبخیر؛
      محتویات دیتابیس حذف میشه وردپرستون مثل روز اولی میشه که نصبش کردید.
      اگر نسخه بکاپی از سایت دارید ریستور کنید یا اینکه از هاستینگتون سوال کنید آخرین نسخه بکاپی که از سایت شما تهیه کردن مال چه زمانی بوده.

  10. سلام من سایتم رو ریست کردم ولی وقتی وارد پیشخوان میشم دیگه هیچ موردی ندارم فقط شناسه هست نه ابزاری نه گزینه نوشته هیچی مشه من رو راهنمایی کنید

    1. سلام و احترام نغمه عزیز؛
      ابتدا سطح دسترسی خود را بررسی کنید اما اگر وردپرس خود را به صورت کامل ریست کرده اید و با خطا یا تغییرات ناگهانی مواجه شدید می توانید سیستم مدیریت محتوا را حذف نموده و مجددا راه اندازی نمایید ممکن است دچار باگ شده باشید.

  11. سلام من وردپرس ریست رو نصب کردم زدم ریست کردم اما برای ورود به مدیریت که باید نام کاربری و پسورد بزنم . من نام کاربری و پسورد صحیح میزنم اما میگه اشتباهه چکار باید بکنم ممنون از پاسخ شما

  12. سلام من وردپرسم رو ریست کرم اما برای ورود نام کاربری و پسورد صحیح میزنم میگه اشتباهه ممنون از راهنمایی شما

  13. با سلام من میخوام سایتم ریست بشه ولی نوشته هام پاک نشه . چه راهکاری میشه ارائه کرد

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      با ریست کردن سایت وضعیت وردپرس به صورت ابتدایی تغییر خواهد یافت.

  14. سلام من به وسیله افزونه وردپرس را ریست کردم حالا هرکاری میکنم با رمز عبور و نام کاربری قبلی وارد سایت نمی شود

  15. سلام وقتتون بخیر پیشخوان وردپرس من در حالت بازیابی قرار داره و سایتم بالا نمیاد
    همچنین
    نمیتونم از المنتور استفاده کنم با این که قالبم افزونه المنتور رو داره
    ممنون میشم راهنمایی کنید🙏

  16. با سلام بعد از ریست کردن ،دوباره نمی تونم وارد ورپرس بشم البته از لوکال هاست استفاده میکنم

  17. سلام
    من یه برگه ساخته بودم اما یهو محتوا داخل برگه پاک شده
    امکانش هست محتوا داخل برگه رو برگردونم؟

    1. سلام و احترام؛
      به برگه مربوطه مراجعه نمایید.
      در باکس انتشار، گزینه ای تحت عنوان رونوشت ها وجود دارد می توانید روی گزینه مرور کلیک کنید. بدین ترتیب چنانچه رونوشتی از محتوای شما وجود داشته باشید می توانید استفاده یا بازیابی کنید.

  18. سلام وقت بخیر
    چطور میتونم تنظیمات ووکامرس را حالت اولیه برگردونم پاکش کردم مجدد نصب کردم بازم تنظیمات میمونه ی نسخه قبل تر نصب کردم هم همینطور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *