آموزش های وردپرس

آموزش تغییر پیشوند جداول وردپرس

همونطور که در آموزش تغییر پیشوند جداول وردپرس که با استفاده از افزونه بود به شما معرفی کردم، یکی از مرسوم‌ترین راه‌هایی که هکرها برای حمله به سایت استفاده میکنند اینه که به صورت مستقیما پایگاه داده و دیتابیس یک سایت را مورد حمله قرار داده و با تزریق دیتابیس با استفاده از اسکریپت‌هایی که در افزونه‌ها و قالب‌های نامناسب ایجاد می‌کنند سعی در این دارند تا دسترسی به سایت شما را به صورت کنترل شده در دست بگیرند. بنابراین اولین گزینه‌ای که برای هکرها در جهت نفوذ به یک سایت وردپرسی در اولویت خواهد بود از طریق دیتابیس وردپرس صورت میگیره که برای جلوگیری از حملات به دیتابیس لازمه تا در هنگام شروع نصب وردپرس در هاست یا نصب وردپرس در لوکال هاست از همون ابتدا پیشوند جداول وردپرس را که در حالت پیشفرض wp_ می‌باشد تغییر داده و از ساختار دلخواه خودتون در اون استفاده کنید تا باعث افزایش امنیت در وردپرس شوید.

بنابراین در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی نحوه تغییر پیشوند جداول وردپرس بدون نیاز به افزونه بپردازم که با استفاده از این آموزش میتونید پیشوند پیشفرض جداول وردپرس که در هنگام نصب اونو تغییر ندادید و همچنان از ساختار wp_ استفاده می‌کنید به پیشوند دلخواه خودتون تغییر دهید. پس تا انتهای این آموزش همراه ما باشید تا به نحوه تغییر ساختار پیشوند جداول در دیتابیس وردپرس بپردازیم.

آموزش تغییر پیشوند جداول وردپرس بدون افزونه

از اونجایی که از فعالیت سایت شما میگذره و مطمئنا داده‌های مهم و زیادی در دیتابیس دارید قبل از هر کاری باید اقدام به تهیه نسخه پشتیبان از دیتابیس خودتون بکنید تا در صورت بروز مشکل اونو برطرف کنید. بنابراین یک فول بک‌آپ از هاست تهیه کنید و یا اینکه با مراجعه به phpmyadmin وردپرس اقدام به تهیه بک آپ از دیتابیس خودتون بکنید.

مرحله اول: ویرایش فایل wp-config.php

حالا برای تغییر پیشوند جداول وردپرس ابتدا باید فایل wp-config.php هاست خودتون را ویرایش کنید، بنابراین روی File Manager در محیط هاست خودتون کلیک کنید و سپس به مسیری که در public_html وردپرس را در اون نصب کردید وارد شوید. حالا فایلی با نام wp-config.php خواهید دید، روی فایل راست کلیک کرده و گزینه Edit را انتخاب کنید تا وارد صفحه ویرایش این فایل شوید. بعد از اینکه صفحه ویرایش فایل wp-config.php براتون باز شد در اون به دنبال عبارت زیر بگردید.

$table_prefix = 'wp_';

همونطور که میبینید پیشوند پیشفرض دیتابی من هم wp_ هست اما ممکنه تا شما در هنگام نصب از پیشوند دلخواه خودتون استفاده کرده باشید و حالا به دلایلی تصمیم به تغییر پیشوند جداول در وردپرس گرفته باشید، بنابراین دقت داشته باشید که باید به دنبال خط table_prefix بگردید. حالا به جای wp_ پیشوند دلخواه خودتون را وارد کرده و فایل را ذخیره کنید. در اینجا من پیشوند دیتابیس خودم را روی mizbanfa میزارم بنابراین باید خط مربوط به پیشوند جداول دیتابیس وردپرس به صورت زیر باشد.

$table_prefix = 'mizbanfa_';

مرحله دوم: ویرایش پیشوند جداول در دیتابیس

حالا که فایل را ذخیره کردید به صفحه اصلی هاست خودتون بازگردید و روی دکمه phpmyadmin کلیک کنید تا به مدیریت دیتابیس خودتون هدایت شوید.

phpmyadmin

حالا در صفحه بعدی ممکنه از شما رمز ورود به phpmyadmin رو بخواد بنابراین نام کاربری و رمزی که هنگام خرید هاست در اختیارتون قرار داده شده را وارد کنید تا وارد صفحه phpmyadmin شوید. بعد از ورود به محیط دیتابیس روی دیتابیس خودتون که در تصویر زیر با دایره بیضی شکل مشخص شده کلیک کنید تا جدول‌های اون نمایش داده بشه.

آموزش تغییر پیشوند جداول وردپرس بدون نیاز به افزونه

همونطور که میبینید پیشوند جداول به صورت پیشفرض روی wp_ قرار دارند که ما میخوایم wp را به mizbanfa تغییر بدیم. در حال حاضر که نسخه 4.9.2 وردپرس منتشر شده به صورت پیشفرض 10 تا جدول وجود دارند که پیشوند جداول در اونها wp هست و باید تغییرشون بدین. اما اگر از افزونه‌هایی استفاده می‌کنید که به دیتابیس شما جداول بیشتری اضافه میشه باید نام اونها را هم تغییر دهید. حالا برای تغییر نام پیشوند جداول در دیتابیس وردپرس روی تب SQL کلیک کنید تا تصویر زیر براتون باز بشه و کدهایی که در زیر تصویر قرار داره را به اون اضافه کنید.

آموزش تغییر پیشوند جداول وردپرس بدون نیاز به افزونه

RENAME table `wp_commentmeta` TO `mizbanfa_commentmeta`;
RENAME table `wp_comments` TO `mizbanfa_comments`;
RENAME table `wp_links` TO `mizbanfa_links`;
RENAME table `wp_options` TO `mizbanfa_options`;
RENAME table `wp_postmeta` TO `mizbanfa_postmeta`;
RENAME table `wp_posts` TO `mizbanfa_posts`;
RENAME table `wp_terms` TO `mizbanfa_terms`;
RENAME table `wp_termmeta` TO `mizbanfa_termmeta`;
RENAME table `wp_term_relationships` TO `mizbanfa_term_relationships`;
RENAME table `wp_term_taxonomy` TO `mizbanfa_term_taxonomy`;
RENAME table `wp_usermeta` TO `mizbanfa_usermeta`;
RENAME table `wp_users` TO `mizbanfa_users`;

دقت کنید که در اینجا هم به جای نام mizbanfa باید نام دلخواهی که از ابتدا در فایل wp-config.php وارد کردید را قرار دهید. حالا که کدهای را قرار دادید روی دکمه Go کلیک کرده و چند لحظه منتظر بمونید تا تغییرات ذخیره شده و نتیجه اون به شما نمایش داده شود.

مرحله سوم: ویرایش جدول wp-options

حالا بعد از تغییر جداول اصلی لازمه تا تیبل‌هایی که در جدول wp_options قرار داره را تغییر بدیم که حالا با نام mizbanfa_options وجود دارد. پس برای این کار جدول mizbanfa_options را انتخاب کنید تا در بخش browse صفحه جدیدی مشابه زیر برای شما باز بشه.

تغییر پیشوند جداول در وردپرس

داخل قسمت Filter rows عبارت user را تایپ کنید تا در ستون option_name عبارت wp_user_roles را پیدا کنید و اونو به پیشوند جدید تغییر نام دهید. برای تغییر نام این تیبل روی آیکون قلم یا Edit کلیک کنید تا به صفحه ویرایش مشابه تصویر زیر هدایت شوید. حالا در ستون Value نام تیبل را که قبلا با پیشوند wp بود به پیشوند mizbanfa تغییر دهید. در این صورت این تیبل باید به اسمmizbanfa_user_roles تغییر نام داده بشه و در نهایت مطابق تصویر زیر پس از تغییر نام روی Go کلیک کنید.

آموزش تغییر پیشوند جداول وردپرس بدون نیاز به افزونه

مرحله چهارم: ویرایش جدول wp_usermeta

این قسمت آخرین مرحله از تغییر پیشوند جداول وردپرس در دیتابیس هست که در این مرحله باید برخی داده های درون جدول wp_usermeta که در حال حاضر با نام doctorwp_usermeta ذخیره شدند را تغییر دهید.

آموزش تغییر پیشوند جداول وردپرس بدون نیاز به افزونه

بنابراین مجددا روی دیتابیس کلیک کرده و جدول mizbanfa_usermeta را انتخاب کنید، سپس روی دکمه browse کلیک کنید تا مطابق تصویر بالا تیبل wp_capabilities را به mizbanfa_capabilities و تیبل wp_user_level را به mizbanfa_user_level تغییر نام دهید. درست مشابه تصویر زیر:

آموزش تغییر پیشوند جداول وردپرس بدون نیاز به افزونه

دقت کنید که برای هر دو تیبل ذکر شده بعد از تغییر نام حتما روی گزینه Go کلیک کنید. در طول این مدت اگر سایت خودتون را باز کرده باشید با خطای اتصال به پایگاه داده مواجه میشوید، اما همین که این دو تیبل را تغییر نام دادید کار به اتمام رسیده و مراحل تغییر پیشوند جداول در وردپرس به پایان خواهد رسید. که در تصویر زیر میبینید پیشوند جداول با موفقیت تغییر یافته است.

آموزش تغییر پیشوند جداول وردپرس بدون نیاز به افزونه

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسندتون قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا پیشوند جداول وردپرس را به درستی و بدون هیچ مشکلی تغییر دهید. در صورتی که هنگام تغییر نام جداول وردپرس با مشکلی مواجه شدید یا اینکه سوالی براتون پیش اومده بود در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
3.5/5 - (11 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۶۰ دیدگاه ها

  1. این کار رو انجام دادم عباس جان . مشکل من دقیقا اینه :
    من الان روی لوکال یک سایت دارم و طبق آموز شهای شما اون رو تبدیل کردم به شبکه وردپرس و اسم اون سایت جدید رو گذاشتم مثلا site2 .
    همه چیز اوکی بود و در پیشخوان خودم هم لیست سایت ها رو داشتم اما در HTDOCS پوشه ساخته نشده بود در پوشه سایت .
    من خودم اقدام به ساخت پوشه کردم به همون نام و قالب خودم رو در اون ریختم .
    قبل از نصب به این فکر میکردم که اگر دیتا بیس رو همون دیتا بیس سایت اصلی بدم فکر میکنم جداول قبلی حذف شه .
    باز هم برای تست با بسته نصبی آسان سایت site2 رو شروع به نصب کردم و دیتا بیس رو همون قبلی قرار دادم . ( پیشوند جداول کاملا متفاوت بودند ) اما همون چیزی که فکر میکردم شد و جداول سایت اصلی رو حذف کرد .
    میشه لطفا راهنمایی کنین ؟ کجای کار رو اشتباه رفتم یا جا انداختم . خود ورد رس رو نمیخوام نصب کنم . فایل های بسته نصبی آسان رو میخوام روی سایت ها نصب کنم .

    1. سلام و روز بخیر، وقتی شما وردپرس شبکه می‌سازید اینطور نیست که وردپرس بیاد و تو هاست شما برای هر وبلاگ ساخته شده یه پوشه بسازه و بعد به همین ترتیب اسکریپت وردپرس و فایل‌های لازم اونجا ذخیره بشه، وردپرس شبکه کلیه داده‌ها روی یک دیتابیس ذخیره میشه و فایل‌ها هم همینطور و تنها تفاوتی که داره اینه که یه مقدار جداولش بیشتره و هر وبلاگ هم که ساخته میشه از دیتابیس مشخص میشه.
      پس وقتی شما بخواین بسته نصب آسان استفاده کنید با وردپرس شبکه نمیشه کاری کرد، چون پیشوند جداول در وردپرس شبکه و وردپرس عادی متفاوت از هم هستن و تنظیمات خاصی دارند. بهترین کار اینه که به صورت دستی این کار را انجام بدین و یکی یکی قالب‌ها را با بسته نصب آسان وردپرس نصب کنید.
      موفق باشید

  2. ببخشید وقتت رو م گرفتم با سوال هام .
    خوب اصلا شبکه رو کاری باهاش نداریم .
    ببین من میخوام یک سایت مستر داشته باشم . مثلا site01 بعد 3 تا سایت دیگر برای فروشگاه ، نمایندگان و آگهی نامه بصورت ساب فولدر یا دایرکتوری داشته باشم . مثلا :
    site01.com/shop
    site01.com/agahi
    site01.com/namayandegi
    به این صورت اما چیزی که برای من اهمیت داره اینکه کاربر فقط یک بار ثبت نام کنه و نیاز نباشه برای هرکدوم یک بار از اول ثبت نام کنه .
    و از همه مهم تر اینکه من این سایت ها رو روی لوکال الان جدا جدا نوشتم . فقط میخوام ارتباطشون رو برقرار کنم . یعنی با داپلیکیتور انتقال بدم اما برخوردم به اون مشکل که داپلیکتور جداول دیتا بیس قبلی رو پاک میکنه .

    میشه لطفا راهنمایی کنی که من آخر چکار باید بکنم ؟ واقعا خسته شدم . هیچ منبعی تو این زمینه نیست . 2 روزه از پشت سیستم تکون نخوردم

    1. یه افزونه تجاری برای این کار هست هرچی فکر کردم یادم نیومد اسمش و سرچ هم زدم پیداش نکردم. که با این افزونه دوتا دیتابیس وردپرس را به هم وصل می‌کنه، اسمش یادم نیست پیدا کردم نهایتا تا امشب از همین طریق اطلاع میدم بهتون

  3. با سلام وقتی روی sql کلیک میکنم لیست جداول رو برات تغییر دادن پیشوند جداول نمیاره برام!

    1. سلام و وقت بخیر، اگر مشکلی در سایت وجود نداشته باشه باید بهتون نمایش بده در غیر این صورت با هاشتینگ خودتون در ارتباط باشید تا بررسی کنند.

  4. درود بر شما
    این قسمت آموزش خیلی نا مفهومه ( بعد از کلیک بر روی browse صفحه جدیدی برای شما باز می شود)
    روی browse کلیک میکنم هیچی باز نمیشه و فقط تو همون wp-options هست
    الان همه پیشوندهارو عوض کردم و سایت هم سالم کار میکنه اما از این قسمت آموزش به بعد نامفهوم هستش و 600-700 تا جدول داره تو خوده wp-options
    هرچی رو browse کلیک میکنم اونی نمیشه که شما توضیح دادی . لطفا راهنمایی کنید
    سپاس

    1. سلام و وقت بخیر، پوزش منو بپذیرید که آموزش گنگ بوده براتون، این بخش از آموزش را آپدیت کردم میتونید مجددا مشاهده کنید. در صورتی که در هر یک از مقالات به جای مبهمی بر خوردید اطلاع بدین که اصلاح کنم.
      موفق باشید 🙂

  5. با سلام. بنده با افزونه wp security all in one تغییر نام دیتابیس را انجام دادم. تمام مراحل بالا رو درست و کامل انجام داده بود و فقط در پوشه wp-config اجرا نشده بود که آن را هم دستی وارد نمودم اما هنوز وقتی page source سایت خود را نگاه می کنم حدود 500 wp وجود دارد و یک هکر می تواند بفهمد که این یک سایت ورد پرسی است. چرا هنوز wp انقدر زیاد نمایش داده میشه؟

    1. سلام و احترام، تغییر پیشوند جداول به خودی خود برای مخفی کردن اینکه از وردپرس استفاده می‌کنید کافی نیست و توی سورس صفحات عبارت wp وجود داره، برای این کار باید تغییرات کلی داخل وردپرس انجام بدین. از نمونه‌های این سایت‌ها میشه به دیجیاتو اشاره کرد که تغییر کلی داده طوری که مشخص نیست از وردپرس استفاده میکنه.

  6. کل تغییرات رو انجام دادم سایت هم بالا میاد
    فقط نه منو پلاگین ها که بالای صفحه بود میاد(مثل yoast)
    نه پنل وردپرس باز نمیشه
    اگه ممکنه راهنمایی کنید.

      1. چند بار این مراحل از اول انجام دادم تا برطرف شد،توی قسمت wp-options تعداد جداول خیلی بیشتر از 2 تای گفته شده شما بود که البته فکر میکنم برمیگرده به قالب و پلاگین های نصب شده
        ممنون از راهنماییتون
        برای ینده که مقاله مفیدی بود

  7. یک بیشنهاد دارم به جای اینکه این همه خومون رو اذیت کنیم موقع نصب وردپرس که از ما پیشوند جدول میخواهد و به جای این که همان پیشوند پیش فرض خودش یعنی _wp را انتخاب کنیم یک پیشوند چندکاراکتری و سخت همراه با عدد و حروف انتخاب کنیم تا خیال خودمان را راحت کنیم فقط نکته مهم این که بعد از پیشوند حتما و حتما کاراکتر underline درج شود .

    1. سلام روزبخیر؛
      بله این کار یعنی استفاده نکردن از پیشوند پیش فرض جداول یکی از عملیاتی هست که برای کاهش ضریب هک دیتابیس استفاده میشه. تکنیک بسیار خوب و توصیه شده ای هست.

  8. با سلام و تشکر از آموزش خوبتون
    من طبق آموزش شما پیش رفتم و تغییرات رو انجام دادم. فقط یه سوالی باقی مونده :

    تو دیتابیس سایت من، تو جدول wp_usermeta مواردی وجود داره که عبارت _wp وسط اسم هست مثلا :
    dismissed_wp_pointers
    و همینطور تو جدول wp_options موارد زیر وجود داره که همونطور که می بینید عبارت _wp وسط اسم هست و نه ابتدای اسم :
    mc4wp_flash_messages

    آیا اینها رو هم باید تغییر بدیم ؟

    با تشکر

    1. با سلام دوست عزیز
      به طور معمول بعد از تغییر پیشوند جداول تمامی موارد تغییر پیدا می کند. لازم است صفحه مورد نظر را رفرش کرده و دوباره بررسی نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  9. سلام
    من تغییرات رو دادم – سایت هم بالا میاد
    ولی در ستون option_name عبارت wp_user_roles نبود
    الان هم یوزر admin من دسترسیش گرفته شده و یه یوزر معمولیه
    چطور باید دسترسی رو برگردونم و مشکل چیه به نظرتون ؟
    ممنون

    1. با سلام دوست عزیز
      برای برگرداندن دسترسی خود می توانید از طریق بخش phpmyadmin و بخش wp_user که پیشوند wp_ آن تغییر کرده است، اقدام کرده و یک دسترسی admin جدید تعریف و با استفاده از آن وارد وردپرس خود شوید.
      موفق و پیروز باشید

  10. سلام من طبق آموزش شما پیش رقتم جداول رو نمایش میده اما دیگه نمیشه نامشون رو عئض کرد DOSN’T EXIST میاد و ارور میده REPAIR قو هم زدم میگه فایل ها موجود نیست. کمک کنید لطفا سایتم دان شده و ارور عدم برقراری ازتباط با دیتا بیس میده

    1. با سلام دوست عزیز
      شما باید پیش از اعمال هرگونه تغییر اقدام به تهیه نسخه بکاپ می کردید. اگر دیتابیس شما از بین رفته است می توانید از طریق هاستینگ خود اقدام کرده و از آنها بخواهید آخرین بکاپ شما را بازگردانی کنند.
      موفق و پیروز باشید

  11. سلام نمیدونم دیدگاهم رو دوبار ارسال کردم یا خیر .
    الان ما اگر زمانی که وردپرس رو برای بار اول نصب میکنیم همون موقع پیشوند جداول رو تغییر بدیم دیگه راحتیم دیگه درسته؟
    دیگه نمیخواد همه این مراحل رو بریم درسته؟
    تشکر

    و یه سوال دیگه اینکه اگر پیشوند جداول رو از حالت پیش فرض تغییر دادیم و بعد زمانی که وردپرس بروزرسانی بشه مشکلی پیش نمیاد برای وب سایت وردپرسی ما ؟

    1. سلام روز بخیر
      بله میتونید همون ابتدا پیشوند رو تغییر بدید. مشکلی نیست چون این پیشوند روی جداول دیتابیس ست میشه.

  12. سلام ممنونم بابت آموزش خیلی خوبتون
    وقتی اینکار رو میکنیم در اینده افزونه های مختلفی نصب میکنیم مشکلی پیش نمیاد؟ تداخل ایجاد نمیشه؟
    مرسی

    1. سلام روزبخیر؛
      تا سر حد ممکن از نصب افزونه ها خودداری کنید تا سایتتون سبک باقی بمونه اما افزونه هایی که نصب میشن اگر توابع مشابه نداته باشن تداخلی پیش نمیاد.

  13. سلام. بسیار متشکرم برای مقاله های بی نظیرتون
    من طبق آموزش پیش رفتم، در مرحله ی سوم، اصلا جدولی به این(wp_user_roles) اسم ندارم، سرچ هم میکنم چیزی نمیاد.
    راهنمایی می فرمایید لطفا.

    1. سلام روزبخیر؛
      در جدول wp-options به دنبال سطح wp_user_roles باشید.
      در واقع wp_user_roles یک سطح هست نه جدول.
      احتمال داره شما پیشوند جداولتون رو قبلا تغییر داده باشید پس به جای wp_ پیشوند انتخابی شما قرار میگیره اما اسم سطح و اسم جدولی که بعد از پیشوند قرار گرفته به همین شکل هست.

      1. از پاسخ دهی سریع و عالی تون ممنونم
        در کل وقتی سرچ می کنم نوشته ای به نام …roles وجود نداره. در لینک زیر اسکرین شات رو ملاحظه بفرمائید.
        با در نظر گرفتن اینکه هاست رو از میزبان فا خریداری کرده ام و تیم، زحمت نصب وردپرس و قالب و … را کشیده اند. در کل بنده تغییری نداده ام. از همون ابتدا همچین نوشته ای نمیاره.
        متشکرم

        1. خواهش میکنم پایدار باشید.
          در این خصوص میتونید تیکتی برای بخش فنی مجموعه ارسال کنید تا پیشوند جداول رو به دلخواه شما تغییر بدن.

  14. سلام همه اعمال بالا رو درست انجام دادم
    ولی متاسفانه پیشخوان و داشبورد وورد پرس ناپدید شد راهکاری ندارید ؟

    1. سلام روزبخیر؛
      یکبار از اول تمام موارد رو بررسی کنید مثل در فایل wp-config.php بررسی کنید که چه پیشوندی برای جداول درج شده.
      جداول وردپرس رو از بخش phpmyadmin بررسی کنید و ببینید پیشوند جدید در ابتدای نام اون ها نوشته شده یا نه؟
      جدول جدول wp-options و wp_usermeta رو چک کنید.
      اگر تمام مراحل به درستی انجام شده باشه مشکل رفع میشه.

  15. سلام با انجام لینکار با هر بار آپدیت وردپرس مراحل پاک نمیشن ؟ و یا پیشفرض نمیشن ؟

    1. سلام و احترام؛
      خیر تنها پیشوند جداول تعویض میشه و در phpmyadmin قابل مشاهده هست.
      با آپدیت وردپرس، هسته وردپرس بروزرسانی میشه اما تغییر در ساختار جداول دیتابیس وجود نمیاد.

  16. با سلام
    من این مراحل رو با دقت و قدم به قدم انجام دادم اما صفحه مدیریت من نمیاد بالh
    یعنی موقعی که به مدیریت میرم ریدایرکت میشه به صفحه اصلی
    لطفا کمک کنید

  17. سلام خسته نباشید.من همون مرحله اول رو که انجام دادم، یعنی وارد wp config php شدم و اسم جدول رو تغییر دادم بعدش که سئو کردم و رفتم وارد سایت شدم کل سایت بهم ریخته بود و کلا پرید برگشت به صفحه اول ثبت نام وردپرس، بعد پشتیبانی سایت بک آپ سایت رو انجام دادن، چرا این اتفاق افتاد و سایت پرید!؟ اشتباه انجام دادم یا کلا وقتی پیشوند جدول تغییر میکنه سایت میپره!؟

    1. با سلام دوست عزیز
      تغییر پسوند جداول باعث ایجاد مشکل در وب سایت شما نمی شود. به طور قطع در قسمتی از مسیر اشتباهی رخ داده است. بهتر است قبل از هر اقدامی خودتان یک بکاپ از وب سایتتان تهیه نمایید تا در صورت بروز مشکلات این چنینی بتوانید آن را مدیریت نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  18. سلام یه سوال داشتم از حضورتون
    این واقعیت داره که برخی پلاگین ها فقط با پیشوند wp کار میکنن و با تغییر پیشوند کارایی ندارن؟ مثلا من موقع نصب وردپرس پیشوند رو تغییر دادم و الان افزونه مداد زرد تغییرات رو اعمال نمیکنه و هرچی سرچ میکنم مشکلی نداره افزونه! ممکنه از پیشوند جداول باشه؟
    ممنون

    1. با سلام دوست عزیز
      خیر تغییر پسوند جداول تاثیری روی عملکرد افزونه ها ندارد. بروز مشکل در عملکرد افزونه مداد زرد ممکن است به تداخل این افزونه با افزونه های دیگر یا قالب فعال وبسایتتان بستگی داشته باشید. در همین راستا شما می توانید مقاله آموزش رفع خطای افزونه وردپرس و همچنین مقاله همه چیز درباره تداخل افزونه ها در وردپرس و نحوه رفع آن استفاده نمایید.
      موفق و پیروز باشید

    1. سلام روزبخیر؛
      خوشحالیم که این آموزش مفید واقع شده.
      پیدار باشید.

  19. با عرض سلام و خسته نباشید
    بسیار متشکرم برای مقاله های خوب و کامل تون
    من طبق آموزش پیش رفتم، در مرحله ی سوم، ستونی به این(wp_user_roles) اسم ندارم، سرچ هم میکنم این (user_can_register) میاد.
    البته لازم به ذکر هست که بگم هنوز اقدام زیادی برای سایت نکردم و فقط تا مرحله نصب ورد پرس پیش رفتم.

    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام وقت بخیر؛
      wp_user_roles یک سطر داخل جدول wp-options هستش. همچنین در مراحل نصب وردپرس نیز امکان تغییر پیشوند پیشفرض جداول وردپرس فراهم هست.

  20. سلام من پیدا نکردم در مرحله ی سوم، ستونی به این(wp_user_roles) اسم ندارم، سرچ هم میکنم این (user_can_register) میاد.

    1. سلام وقت بخیر؛
      ممکنه پیشوند جداول شما چیزی متفاوت از _wp باشه.

  21. سلام من اموزشو انجام دادم سوالم اینه صفحه پیشخوان واسم باز نمیشه و ارور شما دسترسی به صفحه مورد نظر ندارید میده

    باید چکار کنم؟

    با عرض پوزش، شما اجازهٔ دسترسی به این برگه را ندارید.

  22. سلام
    سپاس از مقاله مفید شما
    اما مشکلی که من دارم اینه که موقع نصب قالب بصورت بسته نصبی(حتی در حالت manual) هم نمیتونم پیشوند جداول رو تعیین کنم که بعدا wp نشه.
    چون وقتی میشه باز باید با کلی مصیبت پیشوندها رو تغییر داد.

    1. سلام و احترام؛
      حین اجرا و راه اندازی بسته نصبی باید اطلاعات زیر رو وارد کنید و فیلدی تحت عنوان پیشوند جداول در مسیر نصب وجود نداره اما بعد از راه اندازی وردپرس امکان ایجاد تغییرات هست.

  23. سلام یه سوال پیش میاد هنگامی که همه این مراحلو انجام دادیم برای پلاگینی که بعد اضافه میکنیم به مشکل برنخوریم
    مثلا پیشوند پایگاه دادمون از wp به mizban عوض شده
    هنگام نصب پلاگین جدید مشکل نمیخوریم؟

    1. سلام و احترام؛
      خیر به صورت پیش فرض هنگام ایجاد جداول در پایگاه داده پیشوند جدید شما در نظر گرفته خواهد شد.

    1. سلام و احترام؛
      هنگام ورود به پیشخوان وردپرس به چه خطایی مواجه می شوید؟

  24. سلام وقتتون بخیر در مرحله دوم من همه جداول rename to زدم اما وقتی go رو میزنم پایین صفحه ارور میده و ایم یک جدول مینویسه و پیام میده این جدول وجود نداره
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *