آموزش های وردپرس

آموزش کاهش تعداد درخواست http در وردپرس

کاهش تعداد درخواست http در وردپرس یعنی اینکه ما بیاییم و برای درخواست‌هایی که برای لود انواع فایل‌های تصویری، استایل، CSS و… در بارگذاری صفحات لازمه کم و کمتر کنیم تا سرعت لود سایت ما بیشتر بشه، دلیل این مسئله اینه که وقتی تعداد درخواست هایی که برای دریافت چنین فایل‌هایی زیاد باشه هاست شما باید تک تک این درخواست‌ها را بررسی کرده و به اونها پاسخ بده، اما اگر تمامی این درخواست‌ها مثل فایل استایل و جاوا اسکریپت درون یک فایل قرار داشته باشند یکباره از طریق یک فایل لود میشه که باعث میشه سایت برای بازدیدکننده سریعتر لود و بارگذاری بشه، این کارکرد دقیقا همون چیزی هست که بیشتر افزونه‌های افزایش سرعت در وردپرس ازش استفاده می‌کنند.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی راهکارهایی برای کاهش تعداد درخواست http در وردپرس بپردازم که با استفاده از این راهکارها میتونید سرعت سایت وردپرسی خودتون را افزایش دهید. پس اگر شما هم به دنبال این هستید تا به سرعت جت در وردپرس حرکت کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید 😀 .

آموزش کاهش تعداد درخواست http در وردپرس

قبل از اینکه شروع به معرفی این راهکارها بکنیم و با جامه‌ی عمل پوشوندن به هر راهکار میزان تعداد درخواست‌های http در وردپرس را کاهش بدیم، ابتدا لازمه تا یک بررسی از سایت خودمون داشته باشیم و اونو آنالیز کنیم تا ببینیم در حالت فعلی در سایت ما چند درخواست برای http ارسال میشه. بنابراین برای این موضوع میتونید از وبسایت  HTTP Requests Checker استفاده کرده و تعداد درخواست‌های وبسایت خودتونو بررسی کنید.

آموزش کاهش تعداد درخواست http در وردپرس

بعد از اینکه وارد این سایت شدید مشابه تصویر بالا در باکس بررسی آدرس صفحه خودتون را وارد کنید و روی دکمه CHECK کلیک کنید، حالا منتظر بمونید تا کلیه درخواست‌هایی که برای لود وبسایت شما لازم هستند مورد بررسی قرار بگیرند و نتیجه اونو ببینید. همونطور که در تصویر میبینید برای صفحه اصلی میزبان‌فا تعداد کلیه درخواست‌ها که شامل تصاویر، فایل‌های جاوا اسکریپت، فایل‌های CSS، فاوآیکون و… هستند 49 تاست. پس ما میتونیم تا برخی فایل‌ها را با هم ادغام کنیم تا این تعداد کمتر و کمتر بشه، یا اینکه برخی از درخواست‌هایی که نیاز آنچنانی بهشون را نداریم به صورت کلی غیرفعال کنیم. حالا در ادامه به معرفی راهکارهایی برای کاهش درخواست http در وردپرس می‌پردازم.

1. غیرفعال کردن افزونه‌های غیرضروری

همه ما در سایت وردپرسی خودمون افزونه‌های مختلفی را داریم که هر یک از این افزونه‌ها برای انجام کاری و هدفی در سایت نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما آیا به راستی لازمه تا از همه این افزونه‌هایی که استفاده می‌کنیم استفاده کرد؟! برای اینکه تعداد درخواست های http در وردپرس را کمتر و کمتر کنید باید تمامی افزونه‌های فعال موجود در وبسایت خودتون را بررسی کرده و افزونه‌هایی که نیاز خاصی به آن ندارید و میتونید با استفاده از کدنویسی این نیازها را برطرف کنید را غیرفعال کرده و در نهایت حذف کنید.

علاوه بر این اگر هم نمیتونید تا افزونه ای را غیرفعال کنید و نیاز اساسی به اون دارید باید سعی کنید تا افزونه درستی انتخاب کنید. مخزن وردپرس تا به امروز بیش از هزاران افزونه را به خودش جای داده که برای انجام یک کار خاص شما میتونید از یک افزونه ساده استفاده کنید و از طرف دیگه هم میتونید تا از یک افزونه پیشرفته که امکانات بیشتری هم داره استفاده کنید. اما وقتی به سایر امکانات یک افزونه نیازی نداریم بهتر نیست تا از همون افزونه ساده استفاده کرد؟ پس قبل از اینکه اقدام به نصب و فعال سازی یک افزونه کنید که بگردید و ابتدا افزونه ساده‌تر اونو پیدا کنید، اگر وجود نداشت سعی کنید با کدنویسی چیزی که به دنبالش هستید را ایجاد کنید و در غیر این صورت به افزونه‌های پیشرفته و با امکانات زیاد روی بیاورید، حتی شده استفاده از افزونه تجاری!

2. غیرفعال کردن استفاده از تصاویر گراواتار

گراواتار سرویسی برای نمایش تصویر پروفایل کاربران بر اساس ایمیل هستش که توسط شرکت اتوماتیک که به عنوان شرکت مادر وردپرس هم هست ایجاد شده است. اگر از این سرویس استفاده کرده باشید تو هر وبسایتی که از گراواتار پشتیبانی میکنه ثبت نام کنید و یا نظری ارسال میکنید به محض اینکه ایمیل خودتون را وارد کنید شناسایی شده و تصویر شما از گراواتار نمایش داده خواهد شد. اما گراواتار تاثیر بدی روی سرعت لود وبسایت میزاره و به دلیل محدودیت‌هایی که گاها از داخل کشور روی اون اعمال میشه و از طرفی مشکلات در اتصال اینترنت برای بارگزاری تصاویر و حجم بالای ترافیکی این سایت در لود کامل صفحات دچار مشکل می‌شویم. پس اگر قصد دارید تا تصویر پروفایل در کنار نظرات نمایش دهید میتونید تا به جای استفاده از گراواتار از افزونه‌های ساده برای تصویر آواتار استفاده کنید که در مقاله افزودن عکس پروفایل در وردپرس و تغییر آواتار در وردپرس به معرفی چندتا از این افزونه‌ها پرداختم.

3. غیرفعال کردن دیدگاه‌ها در وردپرس

برخی سایت‌ها هستند که به خاطر محوریت و موضوعشون هیچ نیازی به استفاده از دیدگاه‌ها ندارند و چی بشه که سال به 12 ماه کاربری در وبسایتشون نظری ثبت کنه، اونم اگر نظر اسپم نباشه و با هدف تبلیغات صورت نگرفته باشه. بنابراین اگر فکر میکنید که استفاده از دیدگاه‌ها در وردپرس برای شما کاربردی نداره میتونید به صورت کلی فرم ارسال دیدگاه از وردپرس را حذف کنید تا به کاربران نشون داده نشده و به همین ترتیب دیگه نیازی به لود گراواتار و تصویر پروفایل و فایل‌های استایل مربوط به دیدگاه‌ها در وردپرس هم نخواهید داشت. برای غیرفعال کردن دیدگاه‌ها در وردپرس کافیه تا در پیشخوان وردپرس به مسیر نمایش> ویرایشگر مراجعه کرده و کد زیر را در مکان مناسبی از فایل functions.php قرار بدین.

function comments_clean_header_hook(){
wp_deregister_script( 'comment-reply' );
}
add_action('init','comments_clean_header_hook');

4. فشرده‌سازی و ادغام فایل‌های CSS و JS

حجم فایل‌ها در میزان سرعت بارگزاری سایت تاثیرگذار است، بنابراین کلیه فایل‌های مربوط به قالب خودتون را که شامل فایل‌های استایل و جاوااسکریپت هستند را بررسی کرده و حجم آنها را تا حد امکان با استفاده از ابزار کاهش حجم و خلاصه نویسی کاهش دهید. خصوصا فایل‌های مربوط به استایل و جاوا اسکریپت که در بخش‌های مختلف قالب و افزونه ازشون استفاده شده است. برای کاهش حجم فایل‌ها و خلاصه‌نویسی میتونید تا از وبسایت cleancss برای Minify کردن فایل با فرمت‌های CSS و Javascript استفاده کنید.

همچنین اگر میبینید که تعداد فایل‌های CSS و JS در قالب شما زیاده میتونید تا فایل‌ها را در درون هم ادغام کنید و یک فایل کلی را بهش اختصاص بدین، برای این مورد پیشنهاد می‌کنم تا از ابزار فشرده‌سازی و ادغامی که افزونه w3 total cache یا افزونه wp rocket در اختیار شما قرار میده استفاده کنید.

5. غیرفعال کردن Emoji در وردپرس

یکی دیگه از قابلیت‌هایی که باعث سنگین شدن سایت شما میشه شکلک‌ها یا همان اموجی‌ها هستند که با وارد کردن کد مربوط به اموجی در فیلد نظرات، تصاویر و خندانک‌هایی که برای اون تعیین شدند لود شده و نمایش داده میشوند. اگر قصد استفاده از این شکلک‌ها را ندارید بهتره تا به طور کلی این قابلیت را غیرفعال کنید، چرا که کاربران قادر خواهند بود تا در بخش نظرات با وارد کردن کدهای مربوط به شکلک‌ها در وردپرس آنها را نمایش داده و یا اینکه با استفاده از نسخه موبایل در فیلد نظرات درج کنند.

برای غیرفعال کردن شکلک‌ها در وردپرس هم کافیه تا کد زیر را در مکان مناسبی از فایل functions.php قالب خودتون قرار داده و فایل را ذخیره کنید.

remove_action( 'wp_head', 'print_emoji_detection_script', 7 );
remove_action( 'wp_print_styles', 'print_emoji_styles' );

6. لود فایل‌های فونت از هاست سایت

در برخی از قالب‌های وردپرس فونت‌ها از طریق گوگل دانلود می‌شوند و از طرفی به دلیل فارسی بودن زبان در سایت‌های ایرانی نیازی به فونت‌های گوگل نخواهید داشت، چرا که این فونت‌ها برای زبان فارسی تهیه نشده و کاربردی ندارند. بنابراین فایل استایل خودتون را بررسی کرده و در بخش‌هایی که فونت‌های مربوط به گوگل در ان بارگزاری می‌شوند را حذف کنید. این امکان برای بخش‌های دیگر نیز به همین صورت خواهد بود و برای فایل‌هایی با فرمت‌های دیگر همچون JS نیز کاربرد دارد. اگر هم قصد استفاده از این فایل‌ها را دارید بهتره تا اونها را دانلود کرده و با قرار دادن در هاست خودتون ازشون استفاده کنید تا سریعتر در دسترس قرار داشته باشند.

7. غیرفعال کردن Embed در وردپرس

قابلیت Embed وردپرس این امکان را به شما میده تا با قرار دادن آدرس مستقیم وبسایت‌های معتبر  لینک سایت‌هایی که با وردپرس ساخته شده‌اند و… یک حالت پیش نمایش از صفحه مورد نظر به کاربر نمایش بدین تااین محتوای خلاصه از چنین سایت‌هایی نمایش داده بشه. بنابراین اگر از چنین رسانه‌هایی استفاده نمی‌کنید این قابلیت را به کلی می‌توانید غیرفعال کنید، چرا که با فعال بودن آن اگر لینکی به صورت مستقیم قرار دهید در سرعت وبسایت تاثیر گذار خواهد بود.

برای غیرفعال کردن Embed در وردپرس هم کافیه تا کد زیر را در مکان مناسبی از فایل functions.php قالب خودتون قرار بدین.

function speed_stop_loading_wp_embed() {
if (!is_admin()) {
wp_deregister_script('wp-embed');
}
}
add_action('init', 'speed_stop_loading_wp_embed');

8. کاهش تعداد تصاویر استفاده شده در صفحات

درسته که استفاده از تصاویر باعث میشه تا سایت ما ظاهر زیبا و کاربرپسندی داشته باشه، اما اگر بیایم و در حد زیادی از تصاویر استفاده کنیم باعث میشه تا سرعت صفحات ما بیاد پایین و تعداد درخواست های http وردپرس هم زیاد باشه، بنابراین میتونید تا با کم کردن تعداد تصاویر این مسئله را هم بهبود بخشید. برای کاهش تعداد درخواست http وردپرس از طریق تصاویر هم میتونید تا در صفحات آرشیو تعداد مطالبی که با تصویر شاخص نشون داده میشه را کمتر کنید.

9. محدود کردن دکمه‌های شبکه‌های اجتماعی

استفاده از دکمه‌های شبکه‌های اجتماعی هم در حالت غیرمعمول میتونه تا تعداد درخواست‌ها را افزایش بده، این مسئله در حالتی که از افزونه‌ها برای نمایش دکمه اشتراک در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید حادتر بوده و بیشتر خودش را نشون میده که برای رفع این مسئله میتونید از کدنویسی استفاده کنید تا استایل مربوط به این دکمه‌ها از خود قالب برگرفته بشه و اگر هم از افزونه استفاده میکنید سعی کنید تا از شبکه‌های اجتماعی که پرطرفدار هستند استفاده کنید.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به کاهش تعداد درخواست‌های http در وردپرس اقدام کنید. اگر در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.3/5 - (24 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۷ دیدگاه ها

  1. با سلام من از cms اپن کارت برای استفاده کردم از این روش میتونم استفاده کنم؟

    1. سلام، از روش‌هایی که مربوط به افزونه وردپرس هستند یا اینکه از طریق کدنویسی در فانکشن باید انجام بشه نمیشه استفاده کرد اما از سایر میتونید برای هر سیستم مدیریت محتوا و سایت ساز استفاده کنید.

  2. سلام و خسته نباشی به شما به خاطر مطالب کاربردیتون
    من با آموزش شما تعداد رکوئست ها رو به نصف رسوندم ولی همچنان رکوئست به تصاویر سایتم زیاده
    برای کاهش اونا چه کاری باید انجام بدم؟

  3. سلام خسته نباشید
    من حجم صفه اصلی سایتم 2.3mb هست.
    ۱.۵mb از این حجم و فونت تشکیل میده که فکر کنم غیر استاندارد باشه.
    تعداد request ها هم ۷۳تا هست که ۲۵ تاش مال اسکریپت ها هست از wp-rockt هم استفاده کردم کم تر از این نشده
    چه راهی و برای بهتر شدن سرعت سایت پیشنهاد میدید!؟

  4. سلام وقت شما بخیر
    چه مسئله‌ای باعث میشه تا تعداد درخواست‌ها در جاوا اسکریپت بالا باشه ؟
    منظورم بالای ۱۰۰ درخواست هست.
    و چطور میشه این مسئله رو برطرف کرد
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. دوست عزیز گوگل هم ۱۰۰ تا درخواست نداره که شما داری
      شما بهتره وارد سی پنل یا دایرکت ادمینت بشی و فایل منیجیر رو پیدا کنی و پوشه پابایک اچ تی ام ال رو به کل پاک کنی از اول بشین کد نویسی کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *