آموزش های وردپرس

آموزش ساخت بسته نصب آسان در وردپرس

ساخت بسته نصب آسان در وردپرس قابلیتی هستش که با استفاده از افزونه محبوب Duplicator میتونید تا اقدام به ایجاد بسته‌های نصب آسان در وردپرس کرده و کلیه تنظیمات یک سایت را به همراه قالب و افزونه‌های موجود در اون در یک سایت دیگه نصب کرده و اجرا کنید. بسته نصب آسان وردپرس با افزونه duplicator این امکان را برای شما فراهم میکنه تا از سایت وردپرسی خودتون دقیقا یک نسخه به صورت کامل با تمامی تنظیمات وردپرس و جزییات کپی گرفته و سپس آن را در دامنه دیگری با حفظ تنظیمات کامل مجددا راه‌اندازی کنید. برای راه‌اندازی بسته نصب آسان هم کافیه تا طبق آموزشی که در مقاله آموزش راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس در هاست سی پنل با هم دنبال کردیم را پیش برید.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی افزونه‌ای بپردازم که با استفاده از این افزونه قادر خواهید بود تا از سایت وردپرسی خودتون به صورت کامل یک نسخه پشتیبان با حفظ تنظیمات کامل ایجاد کرده و با انتقال این بسته نصب قالب وردپرس در هاست دیگری مجددا سایت را با حفظ تنظیمات راه‌اندازی کنید. پس تا انتها با ما همراه باشید تا با نحوه ساخت بسته نصبی وردپرس آشنا شوید.

آموزش ساخت بسته نصب آسان در وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با نام Duplicator در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته تا بیش از یک میلیون نصب فعال و کسب امتیاز 4.9 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر به ایجاد نسخه پشتیبان از قالب و تنظیمات کلی سایت خود خواهید بود. برای استفاده از این افزونه کافیه تا ابتدا با کلیک روی دکمه زیر اونو از مخزن وردپرس دریافت کرده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت خودتون بکنید.

دانلود افزونه Duplicator

پس از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام Duplicator در پیشخوان سایت وردپرسی شما افزوده خواهد شد، روی اون کلیک کنید تا به صفحه ساخت بسته نصب آسان در وردپرس هدایت شوید.

ساخت بسته نصبی وردپرس

حال همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید بر روی دکمه Create New کلیک کنید تا مرحله ساخت بسته نصب آسان در وردپرس آغاز شود.

ساخت بسته نصبی وردپرس

حالا همونطور که در تصویر هم میبینید در این مرحله مشخصات سرور همچون نسخه php و سایر موارد لازم برای ساخت بسته نصبی وردپرس بررسی میشه که در صورت صحیح بودن موارد مورد نیاز در بخش Requirements به رنگ سبز با عبارت pass نمایان خواهد شد. بعد از اینکه پیغام سبز رنگ را مشاهده کردید حالا در بخش name یک نام دلخواه برای بسته نصب آسان وردپرس خودتون انتخاب کرده و سپس با مراجعه به بخش Archive اگر قصد دارید تا جدولی از دیتابیس را از پکیج ساخته شده حذف کنید و یا فایل‌هایی که در پوشه وردپرس قرار دارد را حذف کنید می‌توانید از این بخش آنها را انتخاب کرده و در نهایت با اسکرول کردن به سمت پایین بر روی دکمه Next کلیک کنید.

ساخت بسته نصبی وردپرس

در این مرحله موارد مورد نیاز دیتابیس و فایل‌ها اسکن شده و سپس حجم کلی بسته نصب آسان وردپرس بعد از ساخته شدن نیز به شما نمایش داده میشه که در نهایت با فعال کردن تیک گزینه Yes. Continue with the build process! دکمه Build فعال شده و به رنگ آبی در میاد که میتونید با کلیک بر روی این دکمه بسته نصبی وردپرس خودتون را ایجاد کنید.

ساخت بسته نصب آسان در وردپرس

حالا همونطور که در تصویر بالا میبینید روی دو دکمه Installer و Archive کلیک کرده و هر دو فایل را دانلود کنید. برای نصب بسته آسان در وردپرس هم کافیه تا دو فایل را از حالت زیپ خارج کرده و سپس با مراجعه به آدرس installer.php در سایت خودتون بسته نصبی وردپرس ساخته شده را نصب و راه‌اندازی کنید.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا اقدام به ساخت بسته نصب آسان در وردپرس کرده و آموزش کار با duplicator را فرا گرفته باشید. اگر در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.1/5 - (20 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۴۱ دیدگاه ها

  1. سلام
    دوفایل رو دانلود کردم و می خوام اون رو به انگلیسی برگردونم و برای سایتم که می خوام دوزبانه بشه قرار بدم میشه راهنمایی کنین
    ممنون

    1. سلام و وقت بخیر،
      برای این کار باید ادامه کارها را که مربوط به دو زبانه کردن سایت هست بعد از نصب دنبال کنید. یا اینکه قبل از ساخت بسته نصبی، کلیه کارهای مربوط به سایت که دو زبانه کردن هم شامل میشه را انجام بدین و در نهایت بسته نصبی بسازید.

    1. طبق خطایی که داده مشکل از هاست شماست. لطفا با پشتیبان هاستتون تماس بگیرید و ازشون بخواهید تا منابع هاست رو بیشتر کنند یا اینکه بررسی کنن مشکل سایت شما چیه که امکان خروجی گرفتن درست و ساخت بسته نصبی رو ندارید.

      1. با هاست در میون گذاشتیم. این جمله رو بهمون گفتن :
        “لطفا لینک بسته نصبی سایت خود را بر روی هاست خود اعلام نمایید !”
        ولی ما که هنوز بسته ای رو نساختیم ، در حین ساخت ارور داد…
        منظورشون چیه دقیقا؟؟؟

          1. میتونه خطا از عدم وجود فضای کافی در هاست باشه؟؟؟؟
            آخه ما از 500 مگ هاستمون 350 مگشو الآن داریم استفاده میکنیم!
            بسته نصبی هم احتمالا حجمش حداقل 360 مگ هست دیگه !
            واسه همین از حد مجاز تجاوز کنه ؟؟؟؟

            1. این مورد بستگی به تنظیماتی داره که روی کانفیگ سرور پیاده سازی شده باشه، اما با توجه به اینکه توی ایمپورت و اکسپورت دیتابیس هم مشکل داشتید بعید میدونم بخاطر این باشه.

  2. با سلام و احترام
    ضمن سپاسگذاری از زحمات بسیار زیادی که بابت تهیه ی این آموزشها میکشید.
    آنطور که من متوجه شدم برای انتقال وردپرس از هاست به لوکال هاست و بالعکس از لوکال هاست به هاست ، دو راهکار وجود دارد:
    روش اول: استفاده از روش کلاسیک 7 مرحله ای.
    روش دوم : استفاده از افزونه ی Duplicator .
    در اینصورت ، کدام روش را برای انتقال مناسبتر میدانید؟

      1. آقا جسارتا برای این راهکار استاندارد بدون افزونه که اشاره فرمودین ، لینک آموزشی وجود داره؟ ممنون میشم اگه لینک مربوطه رو درج فرمایید.

        1. احتمالا منظورتون همون روش اول بوده که طی هفت مرحله و بدون استفاده از هیچ افزونه ای کار انتقال انجام میشه ! نه؟

          1. بله، همینطوره
            انتقال به صورت دستی که از فایل‌ها و دیتابیس خروجی میگیرید و بعد با درون ریزی کردن دیتابیس و خارج کردن فایل از حالت فشرده به هاست یا باالعکس کارهای انتقال وردپرس رو انجام میدین.

  3. سلام وخیلی ممنون بابت این مقاله عالی و هم از سایر مقالاتی که دارید بعد از زدن next برای من در قسمت های Setup ، Size Checks وName Checks ارور میده چطوری باید برطرف کنم ؟ من 6 تا افزونه مختلف رو مطالعه کردم و درآخر این افزونه رو نصب کردم ولی باز هم با مشکل مواجه شدم.

  4. سلام امکان آپلود تصویر وجود نداره ؟ Error Processing این ارور رو میده در واقع همه بخش ها بعد از کلیک روی next سبز نمیشه

    1. سلام، از سایت‌های آپلود عکس استفاده کنید و چند تصویر از هر بخش بفرستید.
      سبز نشدن نشون دهنده خطا هست که باید پیغام رو بررسی کنید و ببینید که دلیل موضوع چی هست.

        1. سلام، روی گزینه‌هایی که قرمز رنگ هستند کلیک کنید که متنشون نشون داده بشه. ممکنه حجم بالا باشه یا اینکه خطایی که برای name داده شده بخاطر فارسی وارد کردن یا هر دلیل دیگه باشه.

    1. سلام روزبخیر؛
      بعد از نصب قالب به کمک بسته نصبی، می تونید افزونه رو از وب سایت وردپرسیتون حذف کنید. ماهیت افزونه برای نصب قالب هستش و در اجرا و عملکرد قالب دخالتی نداره.

      1. سلام روزبخیر.
        مشکلم حل شد.
        اینکه رفتم داخل کدهای قالب و با Notepad++ ، هرجا سایت قدیمی بود رو با سایت جدید جابجا کردم و مشکلم حل شد.
        بازم ممنونم از زحماتتون

  5. باسلام
    ممنون از آموزش خوبتون
    من یه مشکلی دارم اینکه کل انتقال رو کامل و دقیق مثل آموزش خودتون پیش بردم والان هم سایت بالا اومده ولی تمام بخشهای منو رو میره از سایت قبلی میخونه و ارجاع میده به اونجا. تمام تیبل ها و… هم کامل تغییر و انتقالش انجام شده. لطفا راهنماییم کنید.
    سپاس

    1. سلام روزبخیر؛
      هر زمان نیم سرورهای هاست جدید به صورت کامل روی دامنه ست و نشر بشه، سایت از هاست جدید فراخوانی میشه.
      این مورد رو حتما چک کنید.

      1. باسلام و روزخیر
        من این موردی که فرمودین نیم سرورها رو هم چک کردم. همه چی اوکی هست. ولی بازهم مشکل وجود داره.
        لطفا اگه راههای دیگه ای برای این مورد هست بگین و راهنماییم کنین ممنون میشم.
        سپاس

        1. وقت بخیر؛
          این مورد خیلی به ندرت پیش میاد و باید از مجموعه ای که دامنه رو تهیه کردید جویا بشید ولی اگر تمایل دارید آدرس سایتتون رو برای بررسی ارسال کنید.

  6. سلام من همیشه از این افزونه بسته نصب اسان میگیرم از سایتم…. الن مدتیه هر کارذی میکنم نمیشه و میگه هاست رو بررسی کن تیکت پشتیبانی زدم به میزبان فا میگه از روش بک اپ گیری خودن سی پنل استفاده کن من میخام بسته نصب اسان با این افزونه رو بگیرم …ممنون میشم راهنمایی کنید اروری که میده اینه ….تا 59 درصد میره بعد قطع میشه

    Build Status
    Host Build Interrupt
    This server cannot complete the build due to host setup constraints.
    To get past this hosts limitation consider the options below by clicking each section

    1. سلام روزبخیر؛
      مقاله مجددا آپدیت شده لطفا بررسی کنید. برای ساخت بسته نصبی و تکمیل این آموزش از هاست میزبان فا استفاده شده و مشکلی نبود.

    1. سلام روزبخیر؛
      فایل منیجر در هاست سی پنل:

      فایل منیجر در هاست دایرکت ادمین:

    1. سلام روزبخیر؛
      شما می تونید گواهی SSL رایگان هاستتون رو فعال کنید یا اینکه از گواهی تجاری کمک بگیرید. وجود گواهی SSL لایه های امنیتی به سایت شما اضافه میکنه و باعث میشه از پروتکل HTTP به HTTPS سوئیچ کنید.
      بعضا هنگام مشاهده سایت هایی بدون گواهی با خطا مواجه میشیم به کمک آموزش زیر میشه خطا سمت کاربر رو رفع کرد:
      آموزش رفع خطای the connection untrusted در مرورگر از طریق تایید SSL
      برای نصب گواهی SSL روی هاست می تونید آموزش های زیر رو مطالعه کنید:
      فعالسازی SSL رایگان سی پنل و تمدید آن به صورت خودکار
      آموزش نصب ssl دایرکت ادمین

  7. سلام وقت بخیر
    من هنگام ساخته بسته با داپلیکیتور روی لوکال هاست به راحتی میتوانم بسته رو بسازم اما وقتی سایتم رو روی سی پنل آپلود کردم هنگام ساخت بسته ی نصبی با این ارور
    “خطا با بسته ساختمانی مواجه شد. مرور بسته بندی ورود برای جزئیات بیشتر.”

    مواجه میشم.دلیلش چیه؟چرا رولوکال مشکلی نداره و در سی پنل این ارور رو میگیره؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  8. با سلام ممنون از مطالب خوبتون
    یک اشکال دارم ،من وقتی که می خواهم بسته نصبی آسان درست کنم با استفاده از dupilicator ، می خواهم package جدید بسازم در requirements ، قسمت reserved file
    Fail می دهد .ممنون می شم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام و احترام؛
      برای ساخت بسته نصبی یکسری پیش نیازهای فنی لازم هستش از جمله:
      نسخه PHP 5 به بالا
      بررسی مجوزهای دسترسی (دایرکتوری ها دارای پرمیشن 755 و فایل ها دارای پرمیشن 644 باشند. در برخی از سرویس ها پرمیشن روی 777 تنظیم میشه که البته ضعف امنیتی هم به حساب میاد و فقط باید به صورت موقت زمان ساخت یا نصب بسته این مجوزها رو ست کنید.)
      داپلیکاتور با وب سرورهای Apache, LiteSpeed, Nginx, Lighttpd, IIS, WebServerX همخوانی داره حتما بررسی کنید وب سرور میزبان سایتتون چی هست…

  9. سلام وقت بخیر
    با استفاده از این افزونه میشه اطلاعات کامل یک سایت دوزبانه (افزونه wpml) را بدون مشکل به هاست و دامنه دیگر (نامه دامنه تغییر می کند) منتقل کرد؟

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      بله می توانید با ساخت بسته نصبی سایت را منتقل نمایید.
      همچنین می توانید به صورت دستی نیز در خصوص انتقال سایت اقدام کنید.

  10. سلام
    ببخشید با این روش میشه من سایتی که روی هاست دارم رو با همه مطالبش عینا کپی کنم و روی یک هاست دیگه با دامنه جدید نصب کنم؟
    یا فقط میشه از لوکال هاست به هاست کپی کرد؟

    1. سلام و احترام؛
      بله امکان ساخت بسته نصبی وجود داره همچنین می تونید:
      1- فول بکاپ تهیه کنید و به هاست دیگه منتقل کنید.
      2- یا اینکه از اطلاعات درون هاست یک فایل فشرده تهیه و به هاست دیگه منتقل و اکسترکت کنید و در مرحله دوم از دیتابیس اکسپورت بگیرید و در دیتابیسی در هاست جدیدتون ایمپورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *