وب و اینترنت

آموزش رفع خطای the connection untrusted در مرورگر از طریق تایید SSL

در بستر اینترنت برای تبادل اطلاعات از پروتکل HTTP استفاده می شود. HTTP مخفف جمله Hyper Text Transfer Protocol و به معنای پروتکل انتقال فرا متن می‌باشد که بر اساس این پروتکل استاندارد، متون ساده در اینترنت منتقل می‌گردند. این پروتکل از پورت 80 برای انتقال داده استفاده می‌کند و به دلیل عدم رمزنگاری در اطلاعات انتقالی، از لحاظ موارد امنیتی فاقد امنیت اطلاعات می‌باشد و به راحتی می‌توان داده‌های منتقل شده را به صورت متنی مشاهده کرد. در این حالت اطلاعاتی که از طریق پروتکل HTTP ارسال می‌کنید نیز توسط شخص سومی (برای مثال ISP شرکت ارائه دهنده اینترنت شما) و از طریق نرم افزارهایی مثل Sniffer به راحتی قابل مشاهده می‌باشد. این موضوع باعث به وجود آمدن پروتکل امن HTTPS شد که با نصب SSL در سایت و روی هاست میتوان از این پروتکل در انتقال داده‌های سایت استفاده کرد. اما نگران نباشید در این اموزش از پایگاه دانش میزبان فا به آموزش نحوه رفع مشکل ssl در مرورگر پرداختیم.

برای رفع مشکل ssl در مرورگرها می‌توان از پروتکل امن HTTPS که علاوه بر HTTP از SSL/TLS نیز بهره میبرد، استفاده کرد. این پروتکل برای انتقال اطلاعات از پورت 443 استفاده می‌کند که اطلاعات ارسالی از طریق SSL رمزنگاری شده و با استفاده از کلید عمومی و کلید خصوصی فقط و فقط توسط فرستنده و گیرنده قابل مشاهده می‌باشد. در صورتی که مایل هستید بدانید HTTPS چگونه کار می‌کند می‌توانید از مقاله مرتبط استفاده کنید. این موضوع می‌تواند برای شرکت‌های هاستینگ حائز اهمیت قرار بگیرد و برای تامین امنیت اطلاعات ورود به هاست کاربران از این پروتکل استفاده نمایند.

فعال و غیر فعالسازی SSL رایگان سی پنل

HTTPS مخفف کلمات Hyper Text Transfer Protocol Secure و به معنای پروتکل امن انتقال فرا متن می‌باشد و معمولا توسط سایت‌هایی مانند درگاه‌های بانکی و سایت‌هایی که حاوی اطلاعات حساس و مهم هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این موضوع این روزها دیگر درگیر این نوع سایت‌ها نبوده و حتی در ساده‌ترین سایت‌ها هم از SSL استفاده می‌شود. چرا که یکی از فاکتورهایی که باعث افزایش امنیت سایت و افزایش سئو سایت خواهد شد استفاده از پروتکل امن HTTPS است و علاوه بر این موارد هم دیگر مثل گذشته برای استفاده از SSL نیازی به خرید گواهینامه امنیتی با قیمت بالا نیست و می‌توانید از SSL رایگان استفاده کنید. SSL نیز مخفف کلمات Secure Socket Layer و در اصطلاح سیستم امن انتقال داده نامیده می‌شود. مشخصه‌ی سایت‌هایی که از این گواهی امنیتی استفاده می‌کنند وجود عبارت HTTPS در کنار نام دامنه و علامت قفل موجود در نوار آدرس مرورگر می‌باشد.

آموزش رفع مشکل insecure connection در مرورگرها

معمولا پیش می‌آید که در ورود به برخی از سایت‌ها این گواهی به صورت خودکار تایید نمی‌شود یا اینکه گواهینامه امنیتی ارائه شده منقضی شده و در این صورت با استفاده از پروتکل https:// دیگر نمیتوان به سایت مورد نظر دسترسی داشت و با خطا مواجه می‌شویم. در این صورت میبایست خودمان گواهی را تایید نماییم تا بتوانیم به سایت دسترسی یابیم. این مشکل دلایل مختلفی از جمله ناهماهنگی در ساعت سیستم عامل با ساعت جهانی داشته و با تایید SSL برطرف خواهد شد.

به این نکته توجه داشته باشید که، برای هر سایتی نباید SSL را به صورت دستی تایید کنید و فقط سایت‌هایی که می‌شناسید و مطمئن هستید آدرس آن را به درستی تایپ نموده‌اید، اما بنا به دلایل گفته شده مثل تنظیم نبودن ساعت سیستم با ساعت جهانی یا منقضی شدن گواهینامه SSL برای سایت مورد نظر، را تایید نمایید.

رفع ارور fixed the connection untrusted error

رفع خطای your connection is not secure در فایرفاکس

هنگام استفاده از مرورگر فایرفاکس وقتی وارد سایتی که نیاز به تایید گواهی امنیتی SSL را دارد می‌شوید، از طریق مرورگر Mozilla Firefox با صفحه ای مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد که در آن خطای your connection is not secure در فایرفاکس نمایش داده خواهد شد و محتوای سایت برای شما قابل مشاهده نیست. اگر به آدرس بار مرورگر هم دقت کنید پروتکل https نیز در این حالت به رنگ نبوده و به رنگ خاکستری نمایش داده خواهد شد.

رفع ارور fixed the connection untrusted error

برای رفع مشکل your connection is not secure در فایرفاکس و مشکل ssl در مرورگر همانطور که در تصویر میبینید روی دکمه Advanced کلیک کنید.

رفع ارور your connection is not secure

در این صورت تصویری مشابه زیر به شما نمایش داده خواهد شد که در اینجا باید روی دکمه Accept the Risk and Continue کلیک کنید.

رفع ارور your connection is not secure

در این صورت فایرفاکس سعی می‌کند تا گواهینامه امنیتی SSL را به صورت دستی تایید کند. حالا ارور your connection is not secure در مرورگر فایرفاکس برطرف می شود. در این مرحله گواهی امنیتی تایید شده و به صفحه‌ی سایت مورد نظرتان دسترسی پیدا می‌کنید.

رفع خطای your connection is not secure در گوگل کروم

خطای SSL در مرورگر گوگل کروم کمی متفاوت خواهد بود. در صورتی که از این مرورگر استفاده کنید، هنگام ورود به سایتی که نیاز به تایید گواهی امنیتی SSL دارد، با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد که در آن پیغامی با عنوان your connection is not secure در گوگل کروم نمایش داده می‌شود.

برای رفع مشکل ssl در مرورگر کروم ابتدا روی دکمه Advanced کلیک کنید و سپس مشابه چیزی که در تصویر زیر میبینید روی دکمه (Proceed to Domain.com (Unsafe کلیک کنید.

در این صورت مشکل your connection is not secure در مرورگر گوگل کروم رفع شده و گواهی امنیتی تایید خواهد شد. حال به صفحه‌ی سایت مورد نظرتان انتقال خواهید یافت. به این نکته هم دقت داشته باشید که در مرورگر گوگل کروم نیز مشابه فایرفاکس اگر مشکل بخاطر تنظیمات ساعت سیستم نباشد، همچنان آیکون HTTPS به رنگ قرمز است فقط می‌توانید به محتوای سایت دسترسی داشته باشید. بنابراین همچنان داده‌های شما از HTTP لود شده و فاقد امنیت هستند.

حل مشکل certificate error در اینترنت اکسپلورر

در مرورگر Internet Explorer نیز هنگام ورود به سایتی که نیاز به تایید گواهی امنیتی SSL دارد، با صفحه ای مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد که در آن پیغام خطا به صورت this is a problem with this website’s security certificate نمایش داده خواهد شد.

ؤفع ارور ssl مرورگر

برای رفع مشکل ssl در مرورگر IE کافی است روی گزینه‌ی Continue to this website (not recommended) کلیک کنید تا به صفحه‌ی سایت مورد نظرتان منتقل شوید. توجه داشته باشید که در این مرورگر نیز شما در حالتی که قفل HTTPS فعال نیست وارد سایت خواهید شد و داده‌های رد و بدل شده در سایت فاقد امنیت هستند.

حل ارور invalid certificate در مرورگر Opera

هنگام ورود به سایتی که نیاز به تایید گواهی امنیتی SSL را دارد، اگر از مرورگر Opera استفاده کنید پنجره‌ای مشابه تصویر زیر به شما نمایش داده خواهد شد که در آن پیغام خطای تایید SSL در مرورگر اپرا به صورت invalid certificate نمایش داده خواهد شد. اما به راحتی می توان نسبت به رفع مشکل ssl در مرورگر اقدام کرد. کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

رفع ارور ssl مرورگر

برای رفع مشکل invalid certificate در مرورگر اپرا کافی است روی دکمه‌ی Continue Anyway کلیک کنید تا به صفحه‌ سایت مورد نظرتان منتقل شوید. در این مرورگر نیز مشابه مرورگرهای قبلی ممکن است قفل SSL به حالت فعال در نیاید که در این صورت نشان از رد و بدل شدن داده‌ها در محیطی غیر ایمن خواهد داشت.

تایید گواهی SSL در مرورگر Safari

هنگام ورود به سایتی که نیاز به تایید گواهی امنیتی SSL را دارد، از طریق مرورگر Safari با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد که پیغام خطا با عنوان This Connection Is Not Private نمایش داده خواهد شد. در این مرحله باید روی گزینه visit this website کلیک کنید.

تایید گواهی SSL در مرورگر Safari

در این صورت برای رفع این مشکل مشابه تصویر بالا ابتدا روی دکمه Show Certificate کلیک کنید.

تایید گواهی SSL در مرورگر Safari

در این صورت پنجره‌ای مشابه تصویر زیر برای شما نمایش داده خواهد شد که باید در آن روی دکمه Install Certificate کلیک کنید.

تایید گواهی SSL در مرورگر Safari

در پنجره‌ی Certificate Import Wizard بر روی Next کلیک نمایید.

تایید گواهی SSL در مرورگر Safari

در مرحله‌ی بعدی از رفع مشکل ssl در مرورگر گزینه Automatically Select The Certificate Store را انتخاب نموده و بر روی Next کلیک نمایید.

تایید گواهی SSL در مرورگر Safari

روی Finish کلیک نمایید. هم اکنون با پیغام The Import Was Successful مواجه خواهید شد.

تایید گواهی SSL در مرورگر Safari

در آخر پنجره ی Certificate را به کلیک بر روی OK بسته و بر روی Continue کلیک نمایید. در این مرحله گواهی امنیتی تایید شده و به صفحه‌ سایت مورد نظرتان انتقال خواهید یافت. در مرورگر سافاری هم مشابه سایر مرورگرها اگر قفل امنیتی HTTPS نمایش داده نشود، داده‌ها از طریق پروتکل HTTP رد و بدل خواهند شد که فاقد امنیت است.

در تصویر زیر می‌توانید نمونه سایتی که از پروتکل HTTPS و SSL استفاده می‌کند را در مرورگر گوگل کروم ببینید که در آن قفل SSL بر روی بستر پروتکل HTTPS نمایش داده می‌شود.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشد و با استفاده از آن توانسته باشید که خطای insecure connection در مرورگرهای مختلف را برطرف کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه حل مشکل certificate error در اینترنت اکسپلورر، رفع خطای your connection is not secure در گوگل کروم و رفع خطای your connection is not secure در فایرفاکس سوالی داشتید از بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید.
3/5 - (36 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۳۸ دیدگاه ها

  1. با سلام. برای من توی فایرفاکس این مشکل وجود نداره فقط توی اکسپلورر و کروم اینطوریه. برای رفع مشکل توی اکسپلورر وکروم با اون صفحه هایی که باید گواهی ssl رو توش تایید کنم مواجه نمیشم. خیلی رو مخمه لطفا زود یه راه حل نشونم بدید. با تشکر

  2. باسلام. اگر روی سایتمون ssl رایگان رو فعال کنیم و هاستمون اشتراکی اروپا باشه سرعت سایت پایین نمیاد؟ چون در گوکل سرچ کردم در بعضی سایت ها گفته شده که بخاطراین asp ها در ایران قدری با این گواهی مشکل دارن سرعت پایین میاد.
    اگه ssl رایگان رو فعال کردم و بعد خواستم حذفش کنم و سایت به http برگرده براحتی میشه این کار رو بدون مشکل انجام داد؟ باتشکر.

    1. سلام، این گفته که با SSL مشکل داره چیز طبیعی هست و گاها رخ میده و این روزها بخاطر فیلترینگ گسترده‌ای که روی تلگرام انجام گرفته باعث ایجاد اختلال در دسترسی به کل اینترنت شده. سرعت سایت پایین اومدنش برای کاربری که داخل ایران هست رخ میده، نه برای باقی کاربران. پس نمیشه گفت چون سرعت برای ما پایینه امتیاز منفی دریافت می‌کنیم.
      بله، بعد از فعال سازی امکان بازگشت به سادگی وجود داره.

  3. با سلام ممنون از وب سایت خوبتون ، من یه مشکلی که دارم این هستش که من اصلا از گواهی ssl استفاده نکردم اما رو بعضی از کلید واژه ها که تو گوگل سرچ میکنم بعضی از مقالاتم https شدن و وارد صفحه advanced میشه و اصلا وبسایتم رو باز نمیکنه، زمانی که s رو پاک میکنم وبسایت رو باز میکنه
    باید چه کار کنم که این مشکلم برطرف بشه ؟
    پیشاپیش ار راهنماییتون ممنونم

      1. ممنون از راهنمایی خوبتون ، مشکلم حل شد اما دلیل اینکه چرا بعضی از لینک ها HTTPS گرفته رو من هنوز متوجه نشدم ،
        و اینکه الان درسته که مشکلم حل شد اما خیلی زمان طول میکشه که بره کد رو بخونه و REDIRECT بشه و صفحه رو باز کنه حدودا 20 ثانیه طول میکشه که صفحه رو باز کنه و ت. این مدت زمان انقدر طولانی هست که ممکن کاربر تب رو ببنده ،
        چکار میتونم بکنم که این مشکل رو برای همیشه حل کنم ؟

  4. سلام. ممنون از مقالات با ارزشتون.
    این مشکلاتی که راه حل دادید از طریق مرورگر حل میشه. برای اینکه اصن سایتمون با این مشکل نشون داده نشه باید چکار کنیم؟ روشی برای اصلاح در هاست وجود داره تا کاربر اصن این خطا رو نبینه؟

  5. این پیام موقع باز کردن لینک تلگرام در دسکتاپ میآید
    Unknown protocol
    Opera was unable to open the link since no application

    associated with tg: protocol was found on your system

  6. سلام خسته نباشید من هنگام اتصال با فایرفکس این خطارو میزنه
    SSL_ERROR_BAD_CERT_ALERT باید چیکار کنم؟؟؟؟؟

  7. سلام من توی سایت اینستاگرام یه پیج ساختم سه ماهه که پیجو دارم ولی چند روزیه نمی تونم وارد سایت اینستاگرام بشم وقتی میخوام وارد بشم میگه اتصال شما خصوصی نیست

  8. با سلام. این مشکل رو چطور میشه در تلوزیون های هوشمند رفع کرد. من یک تلوزیون lg مدل 42lw57000 دارم که جز گوگل هیچ سایت دی.ه ای رو باز نمیکنه و پیغام خطای ssl handshake failed: a TLS fatal alert has been received رو نشون میده. ممنون

    1. من هم همین مشکل رو دارم.تلویزیون ما هایسنس هست و این پیام رو میده که (سایت ناامنی رو درخواست کردید) دو روزه این اتفاق افتاده براش

      1. سلام وقت بخیر؛
        بررسی کنید گواهی ssl سایتتون نصب شده باشه.
        پروتکل تمامی صفحات رو حتما چک کنید.

  9. عالی ب د ، تو هر سایتی میرفتم الکی چیزای اضافه ای میگفتن ، ولی من تنظیماتم ok بود و به مودم هم وصل بودم فقط مرور گرم کار نمیکرد ، با این کارموزیلا وصل شد ، دمتون گرم

  10. سلام من میخوام واردسایت** بشم بعد با خطای امنیتی مواجه میشه از داخل برنامه کروم حتی با مرورگرهای دیگه هم امتحان کردم باز همین خطارو داد درصورتی ک همکارانم وارد سایت میشن و بدون مشکلی نمیدونم چیکارکنم ممنون میشم کمکم کنید وقتی وارد سایت میشم بالای صفحه تو قسمت سرچش مثلث قرمز میزنه ک داخلش علامت تعجبه رو صفحه هم مینویسه خطای امنیتی و میگه این سایت امن نیستو خطرناکه و میگه که ادامه ندم چیکارکنم؟

    1. سلام و احترام؛
      بله ارور روی تمام مروگرها نمایش داده میشه مگر اینکه از حالت unsafe که داخل همین مقاله آموزش داده شده وارد سایت بشید.
      چنین سایت هایی پیشنهاد شده موتورهای جستجو نیستند و علنا داره هشدار میده که وارد سایت نشید.

      1. از مرورگر کروم استفاده میکنم و اپرا که هر دوتا ارور اتصال شماخصوصی نست رو داد

        1. با سلام آناهیتا عزیز
          این خطا به دلیل فعال نبودن ssl سایت های فوق نمایش داده می شود. شما می توانید همانطور که همکارم گفتند به حالت unsafe وارد وب سایت های مورد نظر شوید.
          موفق و پیروز شوید

  11. سلام خسته نباشید مشکل Checking your browser before accessing
    در ورود به برخی سایت ها رو دارم میشه راهنمایم کنید

    1. با سلام دوست عزیز
      این خطا معمولا به دلیل استانداردهای امنیتی تعیین شده برای برخی از وب سایت ها نمایش داده می شود. بهتر است برای ورود به وب سایت های مورد نظر از یک مرورگر دیگر استفاده نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  12. سلام، ممنونم از آموزشهای خوب گروه میزبان فا، فوق‌العاده اید.
    یک سوال که شاید مشکل بعضی ها باشه:
    من گواهی SSL رایگان دامنه خودم رو در کنترل پانل دایرکت ادمین به راحتی فعال کردم، مشکلی که دارم اینه که تو برخی از مرور گرها سایت باز نمیشه و ارور This site can’t be reached میده، به پشتیبانی تیکت زدم گفتن مال رایگان بودن گواحی هست که این مشکلات پیش میاد، نظر شما در مورد این مشکل چیست؟
    با احترام

    1. سلام روزبخیر؛
      اگر گواهی رو به درستی نصب و راه اندازی کرده باشید چنین مشکلاتی نباید رخ بده. توصیه میکنیم نصب گواهی و همچنین وضعیتش رو به کمک آموزش های زیر بررسی کنید.
      فعالسازی SSL رایگان سی پنل و تمدید آن به صورت خودکار
      آموزش نحوه نصب ssl روی وردپرس

    1. سلام روزبخیر؛
      کدوم یکی از مراحل رو دنبال کردید؟ از چه مرورگری استفاده می کنید؟

  13. سلام خسته نباشید
    من وارد میشم ارور this site cant be reached رو میده و گزینه ای هم برای ادامه ی دلخواه نداره فقط details داره

  14. سلام و خسته نباشید
    مرورگر من فایرفاکس هست و یک سری از سایت ها رو که “گوگل” هم جزوشونه باز نمیکنه. و خطای Did Not Connect: Potential Security Issue میده. هیچ دکمه ای هم برای ادامه دادن در حالت غیرامن و اینجور چیزا نداره. باید چکار کنم؟ حتی اتصالمم میزنه ناامن. اصلا نمیدونم چرا.

    1. سلام و احترام؛
      یعنی اعلانی مبنی بر عدم امنیت کامل سایت مورد نظر نمایش داده می شود و شما اعلان را می پذیرید و همچنان تمایل دارید که وارد وبسایت مربوطه شوید.

  15. this page requires a secure connection which includes server authentication
    the certificate issuer for this untrusted or unknown.do you wish to proceed?
    مشکل ورود به کلاس آنلاین در ادوبی کانکت.
    تاریخ رو هم دستکاری کردم درست نشد. چندتا راه کارهای عمومی تو ت رو انجام دادم درست نشد. علت چیه؟/

  16. با سلام و احترام و تشکر بابت توضیحات، فقط در تلویزیون های اندرویدی باید چیکار کرد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *