سئو و بهینه سازیمیزبانی وب

تاثیر هاست ایران در سئو سایت

یکی از سوالات متداول وبمستران عزیز این است که آیا استفاده از هاست ایران بر روی سئو تاثیری دارد یا خیر؟ اگر تاثیر دارد تاثیر آن مثبت است یا منفی؟ در این مطلب به تاثیر هاست ایران در سئو سایت خواهیم پرداخت و بررسی خواهیم کرد که میزبانی وبسایت در داخل کشور تا چه در سئو سایت تاثیرگذار است. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

تفاوت هاست ایران و هاست خارج از کشور

این موضوع کاملا مشخص است. تنها تفاوت اساسی این دو هاست در موقعیت آنهاست. همانطور که می دانید در هنگام مشاهده یک سایت این فرآیند بصورت درخواست از سمت ما به سرور میزبان وب سایت ارسال می شود. این درخواست پس از رسیدن به سرور مورد بررسی و پردازش قرار گرفته و پاسخ آن به سمت ما ارسال می شود. قاعدتا هر قدر مسیر طی شده برای رفت و برگشت درخواست کوتاه تر باشد سرعت بالاتری را شاهد خواهیم بود. بنابراین یکی از تفاوت های هاست ایران با خارج از کشور این است که معمولا درخواست ها با سرعت بالاتری پاسخ داده می شوند که موجب بالا رفتن میزان سرعت دسترسی به آن وب سایت می شود.

پیشنهاد می کنیم مطالعه نمایید : آغاز تحولی عظیم در کیفیت سرویس های میزبان فا

در مطلب پیشنهادی به روند و نحوه انتقال سرویس های میزبانی خارج کشور به داخل کشور اشاره شده است.

تاثیر هاست ایران در سئو

همانطور که در بالا اشاره شد در شرایط یکسان سرعت دسترسی هاست ایران برای بازدیدکنندگان داخل کشور بدلیل نزدیک بودن آنها به سرور میزبان وب سایت بالاتر خواهد بود. سرعت دسترسی بالاتر نیز تاثیر خوبی در سئو سایت دارد. این موضوع در قالب مطلب جداگانه برای شما عزیزان آماده شده است که پیشنهاد می کنیم حتما آن را مطالعه نمایید : تاثیر سرعت سایت در سئو

آیا هاست ایران همیشه تاثیر مثبت در سئو دارد؟

اگر دقت کرده باشید در بخش قبلی به این موضوع اشاره شد که در شرایط یکسان معمولا سرعت دسترسی هاست ایران بالاتر است اما باید به موارد مهم دیگری نیز توجه داشت. اگر برای مثال زیرساخت شبکه، سخت افزار سرور و پیکربندی سرور میزبان داخل کشور به شکل مطلوبی نباشد قطعا سرعت دسترسی آن نه تنها در مقایسه با هاست خارج از کشور بالاتر نخواهد بود بلکه امکان دارد پایین تر نیز باشد. به همین جهت توصیه می کنیم در هنگام خرید هاست به کیفیت و کارایی آن توجه ویژه ای داشته باشید. در صورت تمایل پیشنهاد می کنیم سرویس های هاست ایران باکیفیت میزبان فا را برای میزبانی مطمئن وب سایت خود انتخاب نمایید.

هاست ایران میزبان فا

نتیجه گیری و  جمع بندی

این موضوع برای گوگل اهمیت بالایی دارد که سرعت دسترسی کاربران به یک سایت در حد ایده آلی باشد. این شرایط موجب می شود تا بازدیدکنندگان به راحتی و با سرعت بالا با وب سایت شما کار کنند. این موضوع نیز بصورت مستقیم بر روی کاهش نرخ فرار از سایت تاثیر گذاشته و موجب بهبود تجربه کاربری وب سایت خواهد شد. در انتها توصیه می کنیم اگر بخش قابل توجهی از کاربران و بازدیدکنندگان سایت تان از داخل کشور هستند از هاست ایران برای میزبانی وب سایت خود بهره بگیرید. در این خصوص اگر سوال، ابهام و نظری دارید لطفا آن را در بخش نظرات مطرح نمایید.

2.6/5 - (22 امتیاز)

عیسی نورانی

حدود 10 سال است که بــصورت تخصـصی و حـرفه ای در حـوزه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت مـی کند و تجربه همکاری با ده ها رسانه بزرگ اینترنتی را در کارنامه خود دارد. عیسی سالـــهاست که یکی از بـرتـرین ها در زمینه تولید محتوای حرفه ای مطابق با الگوریتم های موتورهای جستجوگر در کشور است. همچنین حدود 3 سال است که بصورت جدی پروژه های سئو و بهینه سازی مجموعه میزبان فا را مدیریت می کند.

‫۵ دیدگاه ها

  1. سلام .. میتونم بپرسم افزونه ای که برای نمایش اینکه چقد از صفحه اسکرول شده استفاده کردین چیه؟

    1. سلام و احترام؛
      تا حد ممکن سعی بر ان بوده که از افزونه های کمتری استفاده کنیم.
      این مورد به صورت اختصاصی داخل قالب تعریف شده از افزونه خاصی استفاده نشده.

  2. سلام. اشاره نکردین که آیا از نظر گوگل، ایران بودن هاست به دلیل تحریم ها و سیاست ها، تاثیر منفی داره یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *