رپورتاژآگهیسئو و بهینه سازی

چگونه سایت را سئو کنیم؟

یکی از سؤالات پایه‌ای و بسیار مهم در ارتباط با شروع کار سایت وردپرسی و یا آغاز کسب‌وکارهای مبتنی بر وب این است که چگونه سایت را سئو کنیم؟ و چگونه این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم؟ طوری که خزنده‌ی گوگل سایت ما را بررسی کند، آن را برای کاربران مفید بداند و با امتیاز مطلوب شرایط را برای ورود به صفحه‌ی جستجو فراهم کند. برای دستیابی به این مطلوب لازم است اصول و شرایط خاصی را چه در بحث طراحی و چه تولید محتوای سایت رعایت کنیم. قبل از شروع مقاله پیشنهاد می کنم اگر برای یادگیری سئو مصمم هستید آموزش رایگان سئو که در لینک روبرو براتون قرار میدیم رو مشاهده کنید. https://netbazdeh.com/product/seo-tutorial

طراحی سایت اینترنتی با وردپرس

اولین پاسخ به این سؤال که: چگونه سایت را سئو کنیم؟ این است که: باید طراحی ظاهری استاندارد و کاربرپسند داشته باشیم. طراحی ظاهری و رابط کاربری از جمله مباحث بسیار مهم در آموزش سئو وردپرس محسوب می‌شود.

اهمیت ظاهر سایت وردپرسی

نخستین بخش از سایت که کاربران با آن مواجه می‌شوند و بیشترین قضاوت بر اساس آن صورت می‌گیرد، ظاهر سایت است. در بیشتر مواقع کاربران بر اساس ظاهر سایت تصمیم می‌گیرند که در آن باقی بمانند و یا آن را ترک نمایند.

به همین دلیل طراحی ظاهر سایت و تمام اِلِمان‌های ساختاری مورداستفاده در آن از نظر سئو اهمیت دارند. سایتی با ظاهر جذاب و کاربرپسند که از رابط کاربری ساده و کارآمد برخوردار است می‌تواند نظر کاربران را به خود جلب کند. استفاده از رنگ‌‌بندی (پالت رنگ) مناسب، قراردادن ردیف‌ها و ستون‌ها در جای مناسب، استفاده از دکمه‌های چشمگیر و سایر عناصر مرتبط با طراحی ظاهری همگی نقش مؤثری بر دریافت امتیاز بالا توسط خزنده‌ی گوگل دارند.

ساختار سایت وردپرسی

ساختار وب‌سایت وردپرسی معمولاً به سه بخش تقسیم می‌شود: قالب (Theme)، افزونه‌ها (Plugins) و همچنین، محتوای وب‌سایت که به‌صورت پست‌ها و صفحات قابل‌مدیریت است. در زیر توضیح کلی در مورد ساختار این دو بخش ارائه شده:

قالب سایت وردپرسی

استفاده از قالب استاندارد و مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا قالب چهارچوب طراحی را فراهم می‌کند. قالب امکانات متعددی از جمله اعمال تغییرات در رنگ‌ها، فونت‌ها، نوارها، و سایر ویژگی‌های دیگر برای سفارشی‌سازی ارائه می‌کند. خصوصیات یک قالب وردپرسی می‌تواند بسیار متنوع باشد. بااین‌حال، برخی از ویژگی‌های عمومی که باید در نظر گرفته شوند، عبارت‌اند از:

طراحی ریسپانسیو

قالب استاندارد باید به طور خودکار با اندازه‌های مختلف صفحه‌نمایش سازگار باشد، تا وب‌سایت بر روی تلفن همراه، تبلت، و دسکتاپ به‌خوبی نمایش داده شود. امروزه کاربران زیادی با بهره‌گیری از تبلت و موبایل اقدام به وب‌گردی می‌کنند و ورود آنها به سایت نقش مؤثری بر سئو دارد.

سازگاری با مرورگرها

قالب وردپرسی مورداستفاده باید سای را مرورگرهای مختلف مانند Chrome، Firefox، Safari، و Edge به‌درستی نمایش دهد.

بهینه‌سازی برای سئو

قالب باید از نظر کدنویسی برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی شده باشد. قالب بهینه می‌تواند:

  • سرعت بارگذاری وب‌سایت را افزایش دهد و تجربه کاربری بهتری فراهم کند.
  • از نظر امنیتی قوی باشد و از استانداردهای امنیتی جدید استفاده کند.
  • به‌راحتی قابل‌گسترش باشد تا بتواند افزونه‌ها و تغییرات سفارشی را باهم ادغام کند.

پشتیبانی از فرمت‌های مختلف محتوا

قالب استاندارد باید توانایی نمایش متن، تصاویر، ویدئوها، بنرهای تبلیغاتی و سایر فرمت‌های محتوا را داشته باشد. همچنین قالب باید ساختار مناسب برای نمایش پست‌ها و صفحات داشته باشد تا کاربران بتوانند به‌راحتی به محتوای موردنظر خود دسترسی پیدا کنند.

افزونه‌های وردپرسی

اگر از افزونه‌ها استفاده نکنیم، پس چگونه سایت را سئو کنیم؟ دومین پاسخ به این سؤال مهم: استفاده از افزونه‌های استاندارد و بهینه شده است. هیچ روش مؤثری وجود ندارد که بتوانیم بدون استفاده از افزونه‌های استاندارد و مناسب نسبت به سئو سایت وردپرسی اقدام کنیم.

در وردپرس، افزونه‌های استاندارد به شما امکان می‌دهند تا قابلیت‌های جدید به وب‌سایت خود اضافه کنید. افزونه‌ها می‌توانند برای مواردی از جمله افزایش قابلیت‌های ویرایشگر متن، افزایش امنیت، کمک به سئو، رسم جدول‌ها، ایجاد حساب کاربری، ساخت فروشگاه، بهبود کدنویسی، بهبود تصاویر، بارگذاری ویدئو و غیره استفاده شوند.

تأثیر محتوای وب‌سایت بر سئو

تاثیر محتوا بر سئو سایت

محتوا یکی از عوامل بسیار مهم در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) است و تأثیر زیادی بر جایگاه وب‌سایت در نتایج جستجوها دارد. پاسخ سوم برای سؤال چگونه سایت را سئو کنیم؟ این است که: باید از محتوای استاندارد و مفید برای کاربران استفاده کنیم. در ادامه، تأثیر محتوا بر سئو را بررسی خواهیم کرد:

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلید مناسب و هوشمندانه در محتوا برای موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارند. کلمه‌ی کلیدی باید در راستای فعالیت وب‌سایت انتخاب شود و تمامی مطالب در ارتباط با آن نوشته شوند. همچنین انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای نوشته‌های تبلیغاتی که با بهره‌گیری از خدمات خرید رپورتاژ آگهی منتشر می‌شوند اهمیت ویژه دارد.

کیفیت و ارزش محتوا برای کاربران

موتورهای جستجو و از جمله شاخص‌ترین آنها یعنی گوگل، ارزش بسیار زیادی برای کاربران خود قائل هستند. به همین دلیل محتوای ارائه شده باید برای کاربران مفید باشد و آنها را در مسیر جستجو یاری رساند. محتوای متنی باکیفیت و ارزشمند به همراه استفاده از تصاویر و در برخی مواقع ویدئو، تأثیر مستقیم بر تجربه کاربری دارد و موتورهای جستجو از این اطلاعات برای تصمیم‌گیری در مورد رتبه‌بندی استفاده می‌کنند. مطالب باید اطلاعات مفید، جذاب و جدید ارائه دهند، برای همین است که در مباحث آموزش سئو وردپرس بخشی تحت عنوان کپی‌رایتینگ در ارتباط با تولید محتوا قرار داده شده است.

همچنین، بسیار مهم است که بلوک‌های محتوا، مانند پست‌ها و صفحات، بهینه‌سازی شده و مطالب مرتبط با کلمه کلید و موضوع را شامل شوند. استفاده از بلوک‌های متنی، تصویری، و ویدئویی به تنوع و جذابیت محتوا افزوده و از راه نگهداری کاربر در سایت تأثیر مثبتی بر سئو می‌گذارد.

ارتباط با صفحات دیگر داخل سایت و خارج از سایت

لینک‌ها و ارتباطات داخلی در محتوا می‌توانند به بهبود ساختار وب‌سایت و جلب‌توجه موتورهای جستجو کمک کنند. همچنین لینک‌سازی در ارتباط با دیگر سایت‌ها (لینک خارجی) نیز تأثیر چشمگیری بر سئو سایت دارد؛ زیرا به کاربر کمک می‌کند با سایت‌های دیگر که از محتوای ارزشمند برخوردار هستند آشنا شود و اطلاعات خود را پیرامون موضوع مورد جستجو تکمیل نماید.

تجربه کاربری (UX)

موتورهای جستجو بر اساس تجربه کاربری الگوریتم‌های خود را تنظیم می‌کنند. محتوایی که باعث بهبود تجربه‌ی کاربر (مثل زمان باقی‌ماندن کاربر در صفحه، نرخ بازگشت، و سرعت بارگذاری) در استفاده از سایت شود، تأثیر مثبتی بر سئو دارد.

به‌روزرسانی مداوم محتوا

به‌روز نگه‌داشتن محتوا و افزودن مطالب جدید به وب‌سایت نشان از فعالیت مداوم دارد و این موضوع برای موتورهای جستجو اهمیت بسیار ویژه دارد. محتوای بازاریابی چرخه‌ی مداومی است که باید در طول زمان به‌روزرسانی شود. همچنین به‌روزرسانی بدر تکمیل اطلاعات کاربران و بر نرخ بازگشت آنها به سایت تأثیرگذار است. پس هرگز از تولید محتوای مناسب و باکیفیت غافل نشوید.

پاسخ دیگری نیز وجود دارد!

تا به اینجا در ارتباط با سؤال چگونه سایت را سئو کنیم، سه پاسخ مهم مطرح شد. اما پاسخ چهارمی نیز وجود دارد و برای افرادی مناسب است که قصد دارند بنا به دلایلی از جمله کمبود زمان و دانش کافی پیرامون مباحث سئو، خدمات سئو سایت خود را به شرکت‌ها و سایر افراد فعال در این زمینه واگذار کنند. یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی سئو سایت وردپرسی برند نت بازده است. نت بازده با بهره‌گیری از افراد متخصص و باتجربه در زمینه‌ی سئو آماده است تا خدمات مرتبط با سئو سایت شما را به بهترین شکل ممکن به انجام رساند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

محدثه اسماعیلی

سالهاست که با وردپرس کار می کند و پس از آن به کسب اطلاعات در ابعادی وسیع تر پرداخت و توانست در حوزه هایی چون دیجیتال مارکتینگ، سئو و تولید محتوای اصولی مطابق با الگوریتم های روز گام بردارد. او اکنون به تیم تحریریه میزبان فا کمک رسانی میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *