رپورتاژآگهیوب و اینترنت

چگونه سایت طراحی کنیم؟ ۰ تا ۱۰۰ طراحی وب سایت حرفه ای

در پی پیشرفت های تکنولوژی و اینترنت، تمامی کسب و کارها به یک وب سایت حرفه ای برای عرضه خدمات و محصولات خود نیازمندند. بهتر است بدانید که اینترنت یکی از بهترین بسترهای تبلیغاتی به شمار می رود؛ با این اوصاف برای ورود به بازاریابی دیجیتالی هر کسب و کاری باید یک وب سایت داشته باشد. با توجه به اهمیت بسیار زیاد وب سایت ها در کسب و کارهای مختلف و بازاریابی دیجیتالی، امروز ما در این مطلب تصمیم داریم اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه سایت طراحی کنیم، در اختیار شما عزیزان قرار داده و شما را با اجزای مختلف شبکه برای طراحی سایت آشنا سازیم. همراه ما باشید!

آموزش طراحی سایت

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، طراحی سایت یکی از مهم ترین ابزارها برای ورود به بازاریابی دیجیتالی است. با استفاده از یک وب سایت و مدیریت آن وب سایت در منزل شما می توانید به درآمد زایی برسید. اما آیا می دانید لازمه طراحی سایت حرفه ای چیست؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که موارد متعدد و مختلفی برای این منظور مورد نیاز خواهد بود. در واقع یک سایت از چهار بخش اصلی زیر به وجود می آید و اگر می خواهید یک وب سایت حرفه ای داشته باشید و به پاسخ این سوال که چگونه سایت طراحی کنیم، برسید باید با این چهار بخش تا حدودی آشنا شوید.

  • هاست
  • دامنه
  • سیستم راه اندازی
  • تولید محتوا

در این قسمت بهتر است توضیحی در مورد اینکه تولید محتوا چیست در اختیار شما قرار دهیم. مسئله تولید محتوا امر مهمی برای طراحی وب سایت است. به طور کلی چیزی که کاربر با آن در یک وب سایت سرو کار دارد علاوه بر User Interface همین محتوایی است که درون وب سایت قرار می گیرد. محتوای موجود در یک وب سایت تا حد زیادی می تواند در جذب کاربران به وب سایت به شما کمک کند؛ از همین رو بهتر است برای این منظور به بهترین شرکت تولید محتوا در تهران مراجعه کرده و از آن ها کمک بگیرید.

هاست و دامین چیست؟

طراحی سایت وردپرسی

همانطور که در بالا اشاره کردیم، یکی از مهم ترین و اولین بخش ها برای راه اندازی یک وب سایت، تعیین هاست و دامنه است. اما آیا می دانید هاست و دامنه چیست؟ قبل از هر چیز باید بدانید که هاست و دامنه روی هزینه های نهایی طراحی وب سایت تاثیر بسیار زیادی دارد و اگر آموزش طراحی سایت را گذرانده باشید نسبت به اهمیت این دو مورد حتما پی برده اید. تعیین هاست و دامنه روی پیشرفت یک وب سایت و بازدهی آن تاثیرات بسیار زیادی دارد. برای درک بیشتر این دو یک بهتر است یک وب سایت را در ذهن خود مجسم کنید، به نظر شما ماهیت اصلی آن وب سایت چیست؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که وب سایت، به طور کلی یک برنامه کامپیوتری محسوب می شود.

با توجه به این توضیحات و اینکه برای استفاده برنامه های کامپیوتری به کامپیوتر و یک بستر مناسب برای اجرا نیاز دارید، باید گفت که بستر مناسب و مورد نیاز برای اجرای یک وب سایت هاست است. هاست ها را می توان بخشی از سرور دانست، سرورها کامپیوترهای همواره روشنی اند که به طور دائمی به اینترنت متصل اند. سرورها را حتی می توان سیستم های بسیار قدرتمندی دانست که امکان نگهداری آن ها در دیتاسنتر وجود دارد.

به عبارت دیگر باید گفت هر سروری را می توان به کامپیوترهای کوچک تر که منابع محدودتری هم دارند، تقسیم بندی کرد. این کامپیوترها می توانند سایت هایی که برای اجرا به آنها واگذار شده است را به خوبی در بستر اینترنت در دسترس کاربران قرار دهند. این کامپیوترهای کوچکتر که بخش از سرور به شمار می روند، همان هاست ها هستند.

اگر می خواهید به پاسخ این سوال که چگونه سایت طراحی کنیم، برسید باید در مورد بخش دیگر یک وب سایت یعنی دامنه هم اطلاعاتی داشته باشید. به طور کلی دامنه از عناصر بسیار مهم در یک وب سایت به شمار می رود. در نظر بگیرید که می خواهید به یک وب سایت وارد شوید، برای ورود به یک وب سایت در ابتدا چه کاری انجام می دهید؟ بدون شک برای این منظور شما مرورگر خود را باز کرده و آدرس وب سایت مورد نظر را در قسمت جست و جو وارد می کنید. در واقع می توان گفت دامنه آدرسی است که برای ورود به یک وب سایت از آن استفاده می شود. این اصلی ترین بخش یک وب سایت به شمار رفته که با استفاده از آن موتورهای جست و جو وب سایت شما را در دسترس کاربران دیگر قرار می دهند. دامنه سایت، سند مهمی است که به نام شما ثبت شده و اعتبار و امتیاز وب سایت شما به آن بستگی دارد؛ از همین رو معمولا طراح سایتی که از آن کمک گرفته اید به شما خواهد گفت که دامنه را به صورت اختصاصی خریداری نمایید. برای این منظور شما می توانید به وب سایت میزبان فا مراجعه کنید.

چگونه هاست و دامنه را انتخاب کنیم؟

انواع دامنه برای سایت

حال که در به خوبی دریافتید هاست و دامنه چیست و تا حدودی به پاسخ این سوال که چگونه سایت طراحی کنیم، رسیدید. بهتر است در مورد نحوه انتخاب دامنه و هاست اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. برای طراحی یک وب سایت باید بتوانید یک هاست و دامنه مناسب خریداری و انتخاب کنید. انتخاب یک هاست و دامنه مناسب می تواند از اتلاف منابع و زمان به خوبی جلوگیری نماید. برای این منظور شما باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. این نکات برای هاست و دامنه شامل موارد زیر می شود.

نکاتی که باید برای خرید هاست مد نظر قرار داد؟

  • دوره مصرف و میزان مصرف منابع

یکی از مهم ترین مواردی که هنگام خرید هاست باید به آن توجه داشته باشید، میزان مصرف منابع و دوره ای است که می توان از آن منابع استفاده کرد. برای این منظور شما باید به سوالاتی مانند اینکه در طی یک سال چه تعداد کاربر به سایت شما وارد شده یا اینکه در آن واحد چند نفر در حال بازدید از وب سایت شما هستند؟ میزان فضای لازم برای این منظور هم اهمیت بسیاری دارد. از پارامترهای بسیاری مهمی که هنگام خرید هاست باید به آن ها توجه داشته باشید می توان به تعیین میزان فضا، پردازشگر، بازدید در لحظه، ترافیک ماهانه و RAM اشاره کرد. انتخاب این موارد می تواند روی کیفیت وب سایت و هزینه ای که برای ایجاد و طراحی آن پرداخت می کنید، موثر باشد.

علاوه بر آن مدت زمان مصرف از داده ها را هم باید مشخص کنید. به طور کلی خرید هاست ها باید بر مبنای میزان منابع و زمان انجام شود. شما می توانید تعیین کنید که هاست شما شش ماهه، یک ساله، دو ساله یا پنج ساله باشد. ازدیاد منابع مالی، کمبود منابع و کوتاه و بلند مدت بودن پروژه می تواند یکی از مسائل بسیار مهم در تعیین مدت زمان استفاده از هاست به شمار می رود.

طراحی سایت وردپرسی

  • هاست خارجی یا هاست های ایرانی

محل نگهداری و قرارگیری هاست ها و سرورها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اینکه هاستی که خریداری کرده اید در اروپا، آمریکا یا ایران قرار دارد، می تواند روی نحوه دسترسی، سرعت وب سایت، هزینه های نهایی و کیفیت وب سایت شما تاثیر گذار باشد.

معمولا پایداری هاست های اروپایی نسبت به هاست های ایرانی بیشتر بود و برای کسب و کارهای بین المللی یا آن وب سایت هایی که خدمات خود را به کاربرانی از اقسا نقاط جهان ارائه می دهند، مناسب است.

با این حال هاست های ایرانی قیمت مقرون به صرفه تری داشته و محاسبه هزینه ترافیک این مدل از هاست ها به صورت نیم بها انجام می شود. این مدل هاست ها برای وب سایت هایی که خدمات خود را تنها به ایرانیان ارائه می کنند، مناسب خواهد بود.

  • کنترل پنل

کنترل پنل وظیفه مدیریت و کنترل هاست ها را به عهده دارد. کنترل پنل می تواند ارتباط بین هاست و دامنه را برقرار کرده و اطلاعات را در اختیار سرورها قرار دهد. برای انتخاب این مورد باید به رابط کاربری و تجربه کاربری کنترل پنل ها مختلف توجه کنید.

  • نوع هاست

چگونه سایت طراحی کنیم؟ اگر می خواهید به درستی این کار را انجام دهید، باید به اطلاع شما برسانیم که انتخاب نوع هاست اهمیت بسیار زیادی دارد. نوع هاست را باید با توجه به ویژگی ها و شرایط پروژه انتخاب کرد. اگر می خواهید بهترین انتخاب را داشته باشید باید مختصات پروژه خود، منابع در دسترس، مدت فعالیت و منابع مالی خود را ارزیابی کنید.

هاست های مختلفی با توجه به نوع پروژه وجود دارد که شما می توانید از مناسب ترین را انتخاب نمایید. برای مثال شما هاست های اشتراکی معمولا برای پروژه های کوتاه مدت مناسب هستند، پروژه هایی که کاربران زیادی نداشته و منابع مالی آن ها محدود است.

اما هاست های ابری معمولا برای پروژه های طولانی مدت با منابع مالی زیاد و ترافیک بالا مناسب هستند.

نکاتی که باید هنگام خرید دامنه به آن ها توجه داشته باشید؟

انواع دامنه

در بالا فهمیدید که برای خرید و انتخاب هاست باید به چه مواردی توجه نمایید. حال بهتر است شما را با مواردی که هنگام خرید و انتخاب دامنه در نظر داشته باشید، آشنا سازیم. قبل از هرچیز باید بگوییم خرید دامنه نیازمند صبر و هوشمندی بالایی است. فراموش نکنید که دامنه را نمی توان به راحتی حذف کرد یا آن را تغییر داد. در واقع باید بدانید که انتخاب دامنه جزو تصمیم های بلند مدتی به شمار می رود که می تواند به شدت روی موفقیت کسب و کار شما تاثیر گذار باشد.

برای این منظور شما می توانید به مواردی که در زیر عنوان می کنیم، توجه نمایید.

  • در دامنه انتخابی شما باید پسوندهای بین المللی و پسوندهای رایج ملی استفاده شده و به راحتی نوشته شود.
  • دامنه خود را باید از شرکتی معتبر با پشتیبانی مناسب رزرو کنید.
  • دامنه ای که انتخاب کرده اید و پسوند آن با ماهیت برند شما تناسب داشته باشند. برای مثال شما نمی توانید برای کسب و کارهای خصوصی از دامنه های org استفاده نمایید؛ چرا که این دامنه معمولا برای سازمان های دولتی به کار می رود.

آشنایی با سیستم های راه اندازی وب سایت

برای دریافت پاسخ بهتر این سوال که چگونه سایت طراحی کنیم، بهتر است شما با سیستم های راه اندازی وب سایت هم آشنا شوید. همانطور که در این مطلب اشاره کردیم، راه اندازی یک وب سایت راهی برای ورود به بازاریابی دیجیتالی است. همانگونه که گفته شد برای راه اندازی یک وب سایت شما باید بعد از انتخاب هاست و دامنه مناسب، سراغ بهترین سیستم راه اندازی وب سایت بروید.

برای آنکه بهترین سیستم راه اندازی وب سایت را برگزینید، باید ابتدا هدف خود از راه اندازی وب سایت را مشخص نمایید. برای مثال هدف شما از راه اندازی وب سایت می توانید یکی از موارد زیر باشد:

  • افزایش بازدید ها از وب سایت
  • فروش آنلاین محصولات
  • عرضه آنلاین خدمات
  • معرفی خدمات و سرویس ها
  • راه اندازی وب سایت به عنوان رزومه آنلاین
  • پرتال های سازمانی به منظور معرفی شرکت ها و برقراری ارتباطات درون سازمانی

با توجه به نوع هدف می توانید در میان سیستم های راه اندازی مختلف از مناسب ترین آن ها استفاده نمایید. با این وجود ما تصمیم داریم یکی از پرکاربردترین سیستم های راه اندازی به نام cms را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با CMS

همانطور که در بالا اشاره کردیم، سیستم مدیریت محتوا یا به اختصار سی ام اس یکی از سیستم های راه اندازی وب سایت به شمار می رود. در این سیستم از ابزارهای مختلفی مانند وردپرس، پرستاشاپ، جوملا و … استفاده می شود. این ابزارها به خصوص وردپرس جزو کاربردی ترین ابزارها برای طراحی وب سایت ها هستند.

در میان تمامی سی ام اس ها وردپرس از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و کاربران این ابزار را بیش از ابزارهای دیگر مورد استفاده قرار می دهند. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در حال حاضر بیشتر از یک سوم از وب سایت هایی که در بستر اینترنت وجود دارد، با وردپرس طراحی و ایجاد شده اند.

ساخت یک وب سایت با وردپرس ساده تر بوده و این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که در سریعترین زمان ممکن و بدون فوت وقت به عرصه دیجیتال وارد شوید. علاوه بر این ها استفاده از وردپرس مزایای دیگری هم به دنبال دارد که از جمله آن ها می توان به آپدیت سایت در کوتاه ترین زمان ممکن اشاره کرد.

آشنایی با وردپرس

طراحی سایت

معرفی وردپرس می تواند تا حد زیادی شما را به پاسخ این سوال که چگونه سایت طراحی کنیم، برساند. همانطور که گفته شد وردپرس از محبوب ترین ابزارهای CMS به شمار می رود. این ابزار دارای قالب های متعددی است که شما می توانید به راحتی از وب سایت های عرضه کننده قالب وردپرس، آن ها را تهیه کنید.

اما بهتر است هنگام خرید قالب های وردپرس از وب سایت های مختلف به موارد زیر توجه نمایید:

  • رابط کاربری کاربر پسند
  • چند زبانه بودن
  • تعداد پلاگین های پشتیبانی شده
  • سازگاری با مرورگرهای مختلف

پس از انتخاب و خرید مناسب ترین وردپرس، برای نصب آن روی کنترل پنل باید مراحل زیر را دنبال کنید. البته ما نحوه آپلود آن روی سی پنل را به شما توضیح داده ایم!

  • به آدرس ورود سی پنل مراجعه کنید.
  • رمز عبور و نام کاربری را وارد نمایید.
  • در قسمت File Manager پوشه های مربوط به وب سایت خود را مشاهده خواهید کرد.
  • در پوشه فوق روی Public_html کلیک کنید. در صورتی که سایت شما خام باشد در این پوشه فایلی وجود نخواهد داشت. اگر بخواهید وردپرس  خود را حذف و مجددا نصب کنید می توانید این پوشه را حذف و پوشه مربوط به وردپرس جدیدتان را آپلود نمایید.
  • فایل وردپرس را آپلود کنید. برای این منظور باید فایل وردپرس در فایل منیجر دانلود و در بخش آپلود، بارگذاری نمایید.
  • بعد از آپلود روی reload کلیک و به مرحله قبل بازگردید، در این مرحله روی فایل آپلودی کلیک راست کرده و Extract را انتخاب کنید تا فایل نصبی وردپرس از پوشه خارج شود.
  • بعد از Extract در فایل های که به شما نمایش داده می شود به WordPress وارد شده و فایل های موجود به بخش Public_html منتقل کنید.
  • برای اتصال وردپرس، دیتابیس بسازید. برای این منظور در کنترل پنل خود به Mysql Database Wizard مراجعه نمایید.
  • در این مرحله با وارد کردن نام دیتابیس باید روی Next Step کلیک کنید.
  • نام کاربری و رمز عبور خود را ایجاد نمایید.
  • با کلیک روی Create User به مرحله بعدی بروید.
  • سطوح دسترسی دیتابیس را با فعال کردن تیک ها و کلیک روی Make Changes تغییر دهید.
  • با عبور از مرحله فوق نصب وردپرس 5 دقیقه به طول می انجامد.

معرفی بهترین قالب های شرکتی و فروشگاهی وردپرس

قالب های وردپرسی

در حال حاضر قالب های وردپرس زیادی برای طراحی سایت های فروشگاهی یا شرکتی وجود دارد. از جمله بهترین قالب های شرکتی می توان به قالب شرکتی کارنما، کوروش و ایران مارکتینگ اشاره کرد. بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس هم می تواند شامل قالب های فروشگاهی نیکی کالا، نگارشاپ و وول مارت پلاس باشد.

البته که نیاز است برای قالب های فروشگاهی و شرکتی افزونه هایی نصب شود که دو مورد از مهم ترین ها و پرکاربردترین های آن افزونه های WhatsApp Chat و WP Option Wheel یا گردونه شانس وردپرس هستند.

تولید محتوا

برای آنکه بدانیم چگونه سایت طراحی کنیم و چه کارهایی در راستای بهبود کارایی سایت انجام دهیم، باید با تولید محتوای سایت آشنا شویم.

در بالا به اختصار گفتیم که تولید محتوا چیست، اما حال بهتر است بدانید که تولید محتوای متنی باید با توجه به قواعد سئو صورت گرفته و با الگوریتم های گوگل همخوانی داشته باشد. این مسئله روی افزایش بازدید های وب سایت شما بسیار موثر باشد. البته که تعداد زیادی افزونه سئو وجود دارد که با اضافه کردن آن ها به وب سایت می توان کارایی آن را بهبود بخشید. از جمله این افزونه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • WooCommerce: این افزونه برای سفارشی سازی وب سایت فروشگاهی شما بی نظیر است.
  • All in One SEO: این افزونه برای بهینه سازی و مدیریت جامع سئوی سایت مورد استفاده قرار می گیرد.
  • Yoast SEO: برای برطرف کردن ایرادات سئویی وب سایت خود می توانید از این افزونه استفاده نمایید.
  • Sucuri: این افزونه برای حفظ ایمنی وب سایت بسیار کارآمد است.
  • WP Rocket: اگر به دنبال افزایش سرعت وب سایت خود هستید، افزونه WP Rocket بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

جمع بندی

تمام کسانی که می خواهند به بازاریابی دیجیتالی وارد شود، این سوال را که چگونه سایت طراحی کنیم را می پرسند. امروز ما در این مطلب سعی کردیم شما را با روند کلی طراحی سایت آشنا سازیم. در پایان به یاد داشته باشید که روند طراحی یک سایت زمانی تکامل می یابد که شما بتوانید به خوبی با توجه به قواعد سئو برای وب سایتتان تولید محتوا کنید. اگر نمی دانید که تولید محتوا چیست و به خوبی با این امر آشنایی ندارید، کافی است به کُدُ سئو که بهترین شرکت تولید محتوا در تهران مراجعه نمایید.

این نوشته صرفا یک رپورتاژآگهی است و پایگاه دانش میزبان فا هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

مشاهده پلن‌های تبلیغاتی

5/5 - (4 امتیاز)

محدثه اسماعیلی

سالهاست که با وردپرس کار می کند و پس از آن به کسب اطلاعات در ابعادی وسیع تر پرداخت و توانست در حوزه هایی چون دیجیتال مارکتینگ، سئو و تولید محتوای اصولی مطابق با الگوریتم های روز گام بردارد. او اکنون به تیم تحریریه میزبان فا کمک رسانی میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *