آموزش های وردپرس

آموزش ویرایش قالب وردپرس

ویرایش قالب وردپرس و شخصی سازی قالب در وردپرس همواره یکی از مشکلاتی بوده که کاربران تازه وارد در حال دست و پنجه نرم کردن با اون هستند. همونطور که میدونید در یک قالب وردپرس برای اینکه سایت شما با اون ظاهر زیبایی که داره نمایش داده بشه چندین فایل مختلف در پوشه قالب وجود دارند که با استفاده از زبان‌های php، css، js و… نوشته شدند و در نهایت قالب سایت وردپرسی شما را تشکیل می‌دهند. اما در بیشتر موارد کاربران قصد دارند تا قالب خودشون را سفارشی کرده و از فونت دلخواه، فونت آیکون و یا ایجاد تغییرات در بخش‌های مختلف استفاده کنند. در این صورت به دلیل نداشتن دانش کافی به بن بست خورده و کاملا از این کار منصرف می‌شوند. اما هستند کاربرانی که همچنان امید دارند و سعی می‌کنند با جستجو در اینترنت برای چگونه قالب وردپرس را ویرایش کنیم برای رسیدن به هدف خودشون تلاش می‌کنند.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد معرفی افزونه ویرایش قالب وردپرس را دارم که با استفاده از این افزونه میتونید امکانی فراهم کرده و سریعا فایل مربوط به هر بخش از قالب را پیدا کنید. پس اگر شما هم برای ویرایش قالب وردپرسی خودتون دچار مشکل شدید و نتونستید فایل مربوط به قالب را پیدا کنید تا انتهای این آموزش همراه ما باشید.

آموزش ویرایش قالب وردپرس

مشکل عمده کاربران تازه کار در ویرایش قالب این هست که مجبور هستند کل فایل‌های قالب را برای پیدا کردن بخش مورد نظر زیر و رو کنند و بعد اونو ویرایش کنند. برای همین پیدا کردن در بین تعداد زیادی فایل که نویسنده ممکنه اون قطعه کد را در هر فایل و پوشه‌ای قرار داده باشه دچار سردرگمی خواهند شد. کاری که این افزونه انجام میده اینه که در هر صفحه از سایت که قرار داشته باشید فایل‌های فراخوانی شده مربوط به صفحه را به شما نمایش میده و میتونید فایلی که باید ویرایش کنید را سریع‌تر پیدا کنید.

افزونه ویرایش قالب وردپرس که قصد معرفی اونو دارم با نام What The File در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده بیش از 40.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.9 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه میتونید به راحتی امکان ویرایش قالب وردپرس را در سایت خودتون فراهم کنید. برای استفاده از این افزونه لازمه ابتدا روی لینک زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت وردپرسی خودتون بکنید.

دانلود افزونه What The File

بعد از نصب و فعال سازی افزونه منو یا تنظیمات خاصی به پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه نخواهد شد و نیازی به انجام تنظیمات خاصی ندارید. فقط باید هر بخش از سایت را که قصد دارید ویرایش کنید را به آن صفحه مراجعه کنید. به عنوان مثال اگه قصد دارید استایل مربوط به برچسب نوشته در وردپرس که در انتهای مطالب نشون داده میشه را ویرایش و شخصی سازی کنید باید به صفحه یکی از نوشته‌ها مراجعه کنید.

ویرایش قالب وردپرس با افزونه ویرایش قالب وردپرس

حالا همونطور که در تصویر میبینید در نوار ابزار گزینه‌ای با نام What The File اضافه شده که با بردن نشانگر ماوس روی این گزینه زیر منوهایی باز میشه که در اون کلیه فایل‌ها و پوشه‌هایی که برای این صفحه ازشون لودی صورت میگیره را به شما نمایش خواهد داد. در نمونه فوق تصویر مربوط به صفحه نوشته هست، همونطور که میبینید برای قالب صفحه تک نوشته در اینجا از دو فایل single.php و content.php که داخل پوشه Template Parts قرار داره استفاده شده است.

بعد از اینکه فایل‌ها مشخص شد میتونید با کلیک روی فایل به صفحه ویرایش فایل با استفاده از ویرایشگر وردپرس هدایت شوید. اما توجه کنید در صورتی که بنا به چیزی که در مقاله آموزش تامین امنیت وردپرس و جلوگیری از هک وردپرس گفتم اگر ویرایشگر قالب وردپرس را غیرفعال کرده باشید به این صفحه نمیتونید دسترسی پیدا کنید.

بنابراین برای ویرایش فایل قالب وردپرس از طریق هاست یا اکانت FTP باید به مسیر /public_html/wp-content/themes/ در File Manager هاست مراجعه کرده و سپس وارد پوشه قالبی که در حال استفاده از اون هستید بشید. در نهایت با استفاده از شناسایی افزونه میتونید بر اساس پوشه‌های داخل قالب به دنبال فایل مربوطه بگردید و به راحتی قالب وردپرس را شخصی سازی کنید.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از این آموزش و افزونه معرفی شده بتونید به راحتی اقدام به ویرایش قالب وردپرس در سایت خودتون بکنید. در صورتی که هر سوالی درباره این آموزش و نحوه ویرایش قالب وردپرس و شخصی سازی قالب در وردپرس داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
3.6/5 - (8 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۳۱ دیدگاه ها

  1. ممنون از مطالب مفیدتون..
    یه سوالی داشتم..من وقتی گزینه سفارشی یازی رو میزنم سایتم رو کامل نمایش نمیده..کنار نوار تنظیمات سفارشی سازی یه نوار پهن طوسی رنگ که نصف صفحه مو گرفته نمیذاره کل نمای سایت نمایش داده بشه..میشه راهنماییم کنید چجوری باید درستش کنم؟

    1. سلام، پایین همین صفحه یه دایره هست که فلش داره سمت راست، اونو که بزنید این نوار جمع میشه و فقط دایره گوشه صفحه نشون داده میشه، درست مثل دکمه جمع کردن فهرست که تو منوی پیشخوان وردپرس، آخرین گزینه هست.

  2. سلام.خسته نباشید ببخشید اگر امکانش هست به وبسایت ما سر بزنید، من میخواستم دربخش انواع تور یک شاخه دیگه به اسم تور یک روزه اضافه کنم اما متاسفانه وقتی اضافه میکنم و تایید و میزنم باز تغییری ایجاد نمیشه در سایت امکانش هست شما کمکم کنید؟

  3. سلام وقت شما بخیر
    بنده در قالب اصلی سایتم برخی لینک ها را مشاهده کردم که هرگز خودم آنها را ایجاد نکردم و فکر می کنم که خودکار توسط افزونه های ایجاد شده اند
    برای حذف این قالب ها جناب صادقی عزیز چه راهکاری دارید آیا با همین ویرایشگر اصلاح می شود یا راهکار دیگری هست؟
    ممنون

    1. سلام، باید اول بررسی بشه که این لینک‌ها مربوط به قالب هست یا نه اینکه با افزونه‌ای به سایت اضافه شده. با ویرایشگر هم فقط میتونید لینک‌هایی که داخل محتوای نوشته است رو ویرایش کنید.

  4. سلام آقای صادقی
    بسیار ممنون از سایت خوبتان
    چندی است قالب سایت دچار بهم ریختگی در آیکن ها شده است
    می خواستم اگر زحمتی نیست راهنمایی بفرمائید
    همه افزونه ها را غیر فعال کردم اما مشکل حل نشده است
    دامنه سایت miliondolari .ir است

    دوم اینکه برای هاست وردپرس آیا شما زحمت انتقال محتوای سایت را می کشید
    برای بهمن ماه قصد خرید هاست وردپرسی از میزبان فا را داریم به یاری الله

    1. سلام، ممکنه لینک فایل فونت آیکون‌ها مشکلی داشته باشه یا اینکه از حالت important برای فونت استفاده کرده باشید. از یک متخصص وردپرس کمک بگیرید.
      در مورد هاست وردپرس هم انتقال توسط میزبان‌فا انجام میگیره.

  5. سلام جناب صادقی
    قالب سایت من دچار بهم ریختگی در آیکن ها شده است
    همه افزونه ها را غیر فعال کردم اما مشکل از جای دیگر است
    اگر عنایت کنید نگاهی به سایت بیاندازید ممنون می شوم دامنه miliondolari دات آی آر هست

    نکته دیگر در مورد هاست وردپرسی میزبان فا است
    آیا خدمات اختصاصی چون انتقال محتوای سایت و بهینه سازی صورت می گیرد ؟

    1. در حال حاضر خدمات بهینه سازی یا طراحی سایت توسط میزبان‌فا انجام نمیگیره. اما در مورد انتقال وبسایت این کار به صورت رایگان انجام میگیره.

    2. سلام جناب آقای صادقی
      وقت بخیر
      من قصد دارم قالب فعلی سایتم را به قالب جدیدی تغییر بدهم ولی چند نگرانی دارم، از شما ممنون میشوم راهنمایی بفرمائید:
      ۱_ با نصب دستی قالب و پلاگین ها، و نبود دموی قالب چطور میتوانم صفحاتم را مانند قالبی که خریداری کرده ام ببینم
      ۲_ آیا ممکن است با تغییر قالب، آدرسهای سایت تغییر کند و یا دچار مشکل شود؟
      ۳_ آیا با نصب و فعالسازی پلاگینهای قالب جدید، تمام امکانات قالب جدید برای من اعمال میگردد؟
      ۴_ اینکه قالب رو در سابدامین و یا سابفولدر به روش بسته نصبی آسان نصب کنم، تمام اطلاعات سایتم را به آن انتقال داده و بعد قالب را پس از آماده شدن انتقال بدم به دامنه ی اصلی درسته؟
      متشکرن

      1. سلام روزبخیر مریم عزیز؛
        1- اگر قالب مورد نظر به صورت بسته نصبی اسان یا همون کوییک استارت باشه دقیقا مشابه دموی قالب نصب و راه اندازی میشه.
        2- نصب پوسته روی بدنه وردپرس باعث تغییر ادرس ها نمیشه اما بسته نصبی ادرس دهی خاص خودش رو داره که باید داخل جدول wp-option دیتابیس سطر home و url رو اصلاح و ادرس سایت خودمون رو جایگزین کنیم و یک کد sql زد و ادرس سایتمون رو جایگزین ادرس پیش فرض کنیم. با کد زیر:
        UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE (post_content, ‘olddomain.com/’, ‘newdomain.com/’);
        3- اصولا همراه بسته نصبی افزونه های مورد نیاز قالب ارائه شده که بعد از نصب بسته فعال میشن.
        4- این روش امکان پذیره اما کمی سخت و پیچیده میشه.
        آموزش راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس در هاست سی پنل

  6. من این قالب رو روی لوکال هاست نصب کردم . میخوام بخشی از صفحه اصلی رو حذف کنم که توی اسکرین شات با کادر قرمز مشخص کردم . خود قالب امکان غیرفعال کردن این بخشو نداره . موخواستم ببینم چجوری با استفاده از کدهای PHP میشه این قسمتو حذف یا غیرفعال کرد .

    با سپاس

  7. سلام آقای مهندس صادقی عزیز
    با تشکر فراوان از سایت خوبتان و اطلاعات مفیدی که در اختیار ما قرار میدهید .
    من یک سری به روز رسانی ورد پرس و افزونه ها را در سایت انجام دادم اما روز بعد که می خواستم دوباره وارد پیشخوان سایت شوم بر روی لینک ورود که کلیک می کنم به جای اینکه کادر ورود ظاهر بشه وارد صفحه ای دیگر می شود و در صفحه پیغام ( نیاز به به روز رسانی نیست ، پایگاه داده شما در حال حاضر به روز است) ظاهر می شود .
    لطفا من را راهنمایی کنید .

  8. با عرض سلام
    من یه قالبی رو با html و css و jquery و bootstrap طراحی کردم. تنها مشکلی که داره اینه که اسلایدرها روی اون کار نمیکنن!! شورت کدشون رو روی برگه ها copy کردم. ولی باز هم کار نکرد! لطفا راهنمایی بفرمایید (سایتم رو روی لوکال هاست دارم تست میکنم. روی قالب های دیگه روی لوکال هاست این اسلایدر کار میکنه)
    ممنونم

  9. سلام اموزش قالب زفایر رو نیاز دارم باید چه کنم؟
    هاست ودامنه رو از سایت شما خریداری کردم وقالب رایگان زفایر برام نصب شده میخوام مطالب سایتم رو قراربدم بلد نیستم امکان اموش وجودداره باهزینه

    1. سلام و احترام؛
      تا این لحظه اموزش خاصی در خصوص کار با قالب زفایر در بلاگ منتشر نکردیم.

  10. با سلام
    وقت بخیر
    بنده قالب آماده ای برای سایتم تهیه کدم که خودش به عنوان نمونه محصولاتی داخل سایت گذاشته و با توجه به اینکه بنده مبتدی هستم چجوی میتونم اونا را ویرایش کنم و محصولات خودم را بذارم؟
    آموزش خاصی هست مطالعه کنم؟
    سپاس

    1. سلام و احترام؛
      برای ویرایش قالب در مرحله اول می تونید از پنل تنظیمات قالب در پیشخوان وردپرس اقدام کنید. برای سایر تنظیمات به بخشی نمایش> سفارشی سازی برید و همچنین برگه ها و نوشته های قالب رو هم می تونید ادیت کنید و محتوای خودتون رو جایگزین کنید. این نکته رو هم در نظر بگیرید برخی قالب ها همراه با صفحه ساز ارائه میشن که بااین قابلیت امکان اضافه و حذف صفحات و همچنین تغییر طراحی وجود داره.

  11. سلام
    از سایت خوبتان متشکرم
    این افزونه رو نصب کردم، وقتی سایتم رو توی مرورگر باز می کنم، نوار این افزونه نمیاد. قبلا می اومد، الان دیگه نمیاد. تغییرات خاصی انجام ندادم. افزونه رو کلا پاک کردم و دوباره نصب کردم. بازم نمیاد. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام روزبخیر؛
      امکان اینکه آیکون چت روی برخی صفحات نمایش داده بشه یا مخفی بشه وجود داره تنظیمات این بخش رو حتما بررسی کنید.
      داکیومنشن راهنما رو خدمتتون میفرستم:
      help.crisp.chat/en/article/how-to-hide-the-chatbox-on-some-pages-yzs8rk

  12. سلام وقت بخیر
    من یه سات دارم که برای فروش هستش تو صفحه اصلی شماره ی تماس گذاشتم حالا میخوام یه شماره تماس دیگه بهش اضافه کنم چجوری میشه اینکارو انجام داد؟ ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام روزبخیر؛
      این شماره رو در چه بخشی از سایت درج کردید؟
      به قسمت سفارشی سازی برید و بررسی کنید در این قسمت تغییرات اعمال کردید؟
      برای صفحه صفحه اصلی سایتتون برگه در نظر گرفتید یا اخرین محتوای منتشر شده رو نمایش میده؟

  13. سلام
    وقت بخیر
    من به تازگی ssl رو خریداری کردم
    اما هنوز زرده و رسما فعال نشده
    داخل سرور مجازی سایت قرار داره و داخل سرور کد ها قرار داده شده
    بعد اومدم سورس کد رو برسی کردم همون ctrl + f
    هنوز Http وجود داره
    چه طور دستی اینارو تغییر بدم
    چون از همون قسمت امکانش نیست

  14. سلام ممنون از توضیحات خوبتون
    میخواستم بدونم تویه یه سایت پیج و پروفایل شخصی دارم آیا امکانش هستش که با ووردپرس به قسمت html , head یک meta اضافه کنم؟!
    ممنون میشک پاسخ بدید

  15. سلام دوستان گرانقدر
    بنده طراح سایت نیستم ولی خواستم یک سری تصاویر را جایگزین بکنم نمی دونم دستم به کدوم کلید خورده که تمام تصاویر موجود در سایت البته به جز متون بی رنگ و یا به عبارتی بلار شده و نمی تونم بازگشت بزنم
    لطفا بنده را راهنمایی بفرمایید
    بسیار سپاسگزارم

    1. سلام و احترام؛
      در بخش نوشته هاتون این اتفاق رخ داده؟
      اگر بله تصاویر مچنان در بخش رسانه وردپرس موجوده و میتونید ازشون استفاده کنید یا کلا جایگزین بفرمایید.

  16. سلام سوالی داشتم آیا در رابطه با ووکامرس رو میتونه اصلاح کنه نوشته هاشو. مثلا سبد خرید نوشته رو میخوام تغییر بدم به سفارش شما

    1. سلام و احترام؛
      بله امکان سفارشی سازی وجود دارد باید رشته ها را ترجمه یا اصلاح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *