آموزش های وردپرس

آموزش نحوه نصب ssl روی وردپرس

یکی از آموزش هایی که کاربران وردپرس بعد از خریداری و نصب پروتکل امن SSL به دنبال اون هستن اینه که چطور سایت وردپرسی خودشونو به این پروتکل مجهز کنند و درواقع اقدام به فعال کردن ssl در وردپرس کرده و بعد از فعال سازی آدرس سایت اونها به جای http:// با https:// در دسترس باشه و داده های بین کاربران و سایت در یک محیط امن رد و بدل بشه و قابلیت شنود و پیگیری توسط اشخاص دیگه که میتونه برای هر هدفی صورت بگیره نباشه. پروتکل امن Socket Secure Layer که به اختصار اون رو با SSL میشناسیم یه استانداردی برای کدگذاری کردن داده‌هایی است که توسط کاربر و سایت در حال رد و بدل کردن میباشد، بنابراین اطلاعاتی که در بستر ssl رد و بدل میشوند به صورت کاملا کدگذاری شده هستند و به هیچ وجه نمیتوان به اونها دسترسی داشت و اقدام به دزدیدن اونها کرد. استفاده از SSL از اونجایی میتونه برای ما مففید باشه که اطلاعاتمان را با قرار دادن در یک محیط امن از سوءاستفاده کردن توسط سایر افراد محافظت کنیم، میپرسید چطور؟ خُب یکی از مواردی که این روزها بیشتر اون رو مشاهده میکنیم اینه که همواره در خبرها میخونیم کسی یک صفحه برای پرداخت ساخته و توسط اون تونسته تا اطلاعات کارت های بانکی خیلی از افراد رو به سرقت ببره که به چنین مواردی در اصطلاح فیشینگ میگیم. پس اگر اقدام به تهیه SSL کردید و مراحل نصب گواهینامه امنیتی SSL رو انجام دادید و بر روی هاست خودتون نصب کردید حالا میتونید برای فعال کردن ssl در وردپرس تا انتها با ما همراه باشید، در این آموزش قصد دارم تا نحوه فعال کردن SSL در هاست سی پنل را به شما آموزش دهم. و همچنین به آموزش های مورد نیاز برای فعال کردن صحیح و اصولی ssl در وردپرس بپردازم و در نهایت به بررسی خطاهایی که در طول فعال کردن ssl در وردپرس میتونه برای شما رخ بده بپردازم.

فعال کردن ssl در وردپرس چه مزایا و معایبی دارد؟

همونطوری که در بالا به اون اشاره ای داشتم یکی از بزرگ ترین مزیت استفاده از SSL وردپرس اینه که شما میتونید تا داده‌ها و اطلاعاتی که بین کاربران سایت وردپرسی خودتون و سایت وردپرسی شما رد و بدل میشوند را به صورت کدگذاری شده رد و بدل کنید، بنابراین امکان استراق سمع و چک کردن این داده‌ها و رمزگشایی اونها هنگام استفاده از SSL وردپرس برای سایرین فراهم نخواهد شد و کاربران میتونند تا با اطمینان بیشتر در وبسایت شما مشغول به فعالیت کردن باشند. از سوی دیگه استفاده از SSL وردپرس میتونه تا تاثیر به‌سزایی در بهینه سازی سایت نزد موتورهای جستجو همچون گوگل داشته باشد. طبق خبری که گوگل در حدود سه سال پیش در رابطه با استفاده از پروتکل امن SSL داشت رسما اعلام کرد برای سایت‌هایی که یک محیط امن برای کاربران خودشون ایجاد کرده باشند و به عبارتی از پروتکل امن https:// استفاده کرده باشند امتیاز بیشتری قائل خواهد شد که میتونید با مراجعه به صفحه HTTPS as a ranking signal جزییات این خبر را مشاهده کنید. اما در مقابل SSL وردپرس معایبی نیز دارد که بیشتر گریبان گیر کاربران فارسی زبان که در داخل کشور هستیم را شامل میشود که به دلیل عدم کارکرد صحیح و پشتیبانی ISP ها از پروتکل امن SSL وردپرس در برخی مواقع با کندی سرعت و لود سایت‌هایی که از https:// استفاده کرده‌اند مواجه خواهیم شد. بنابراین در انتخاب اینکه از پروتکل امن SSL در وردپرس استفاده کنیم یا نه باید کاملا محتاط بود. اما در طول گذشت زمان این مشکلات تا حدودی کمتر شده‌اند و به نسبت قبل دیگر با چنین مشکلاتی مواجه نیستیم اما گاها باز هم پیش میاد که این مشکلات خودی نشون میدهند و باعث ایجاد دردسر تا مدت زمانی میشوند. این نکته را فراموش نکنید که چنین مشکلی صرفا در ISP های مخابراتی ایران رخ میدهد، بنابراین وقتی با کندی سرعت هنگام استفاده از SSL وردپرس مواجه میشوید به این معنی نیست که برای موتورهای جستجو و کاربران خارجی هم همین اتفاق میفته و سرعت لود سایت برای اونها هم کند خواهد بود، پس عملا از این منظر به سئو و بهینه سازی سایت ما لطمه‌ای وارد نخواهد شد.

نکته بسیار مهم نصب ssl وردپرس: قبل از فعالسازی گواهی ssl روی وردپرس خود باید بررسی نمایید که گواهی روی سرویس هاست شما فعال شده یا خیر. همچنین می توانید تنظیماتی اعمال نمایید تا گواهی رایگان سی پنل هر سه ماه به صورت خودکار تمدید شود. برای این منظور راهنمای آموزشی زیر را دنبال کنید:

فعالسازی SSL رایگان سی پنل و تمدید خودکار آموزش نصب ssl دایرکت ادمین

در نظر داشته باشید مراحل غیرفعالسازی گواهی ssl روی هاست و وردپرس نیز به سادگی تنها با چند کلیک ساده میسر خواهد بود. در این راستا آموزش های زیر ر مطالعه کنید:

نحوه غیرفعالسازی ssl در سی پنل  آموزش غیرفعال کردن SSL در وردپرس

آموزش فعال کردن SSL در وردپرس

برای فعال کردن SSL در وردپرس و استفاده از اون ابتدا لازمه تا این پروتکل امن رو خریداری کرده و اون را بر روی هاست خودتون نصب کرده باشید که نحوه نصب ssl را در هاست سی پنل به شما آموزش دادم و برای همین موضوع اگر تاکنون نسبت به نصب ssl در هاست خودتون اقدام نکردید میتونید طبق اون آموزش پیش برید و یا اینکه از شرکتی که هاست تهیه کردید بخواهید تا نصب ssl را در هاست شما انجام دهد و سپس برای فعال کردن قابلیت ssl و تغییر پروتکل سایت از http:// به https:// اقدام کنید. حالا برای اینکه از نصب ssl و فعال بودن اون در سایت خودتون اطمینان حاصل کنید از پیشوند https:// در سایت خود استفاده کنید و سعی کنید تا از طریق پروتکل امن ssl سایت خود را مشاهده کنید، یعنی آدرس دامنه خودتون را به همراه https:// وارد کنید و سعی کنید که سایتتون را از این طریق باز کنید، اگر سایت به درستی لود شد SSL بر روی سایت شما به درستی نصب و راه‌اندازی شده و حالا تنها کاری که مونده اینه تا تغییرات لازم رو برای فعال کردن SSL در وردپرس انجام بدین و علاوه بر اون با تغییرات در فایل htaccess. کاربران رو به صورت 301 به آدرس جدید سایت که همراه با https:// هست ریدایرکت کنید تا در سئو و بهینه سازی سایت شما تاثیر منفی گذاشته نشود. برای شروع فعال کردن SSL در وردپرس اولین کاری که باید انجام بدین اینه که فایل htaccess. سایت خودتون را ویرایش کنید.

ویرایش فایل htaccess.

با استفاده از ویرایش فایل htaccess. میتونیم تا تعیین کنیم وقتی کاربران طبق روال گذشته به آدرس سایت ما که با http:// بود از هر جایی که وارد شدند به صورت خودکار به آدرس سایت که حالا با پروتکل امن https:// است منتقل بشوند. اما انجام این عمل انتقال خیای امر مهمی هست و باید بهش توجه ویژه ای بکنید. از اونجایی که با تغییر پروتکل سایت از http:// به https:// آدرس های کلیه بخش های سایت تغییر میکنه در این صورت گوگل و سایر موتورهای جستجو این رو به عنوان یک سایت جدید میتونن در نظر بگیرند پس باید کاری کنیم که به موتور جستجو بگیم درواقع هر دو آدرس متعلق به یک سایت هستند. بنابراین میایم و با ویرایش فایل htaccess. کاری میکنیم تا عمل انتقال بازدیدکننده به پروتکل امن https:// به صورت ریدایرکت 301 صورت بگیره تا به موتور جستجو بفهمونیم که درواقع محتوایی که به عنوان دوتا سایت شناسایی کرده یک سایت هستند و به مرور زمان که بسته به تعداد ایندکس های سایت در موتور جستجو و همچنین وضعیت ایندکس روزانه سایت این زمان مدتی طول میکشه تا کلیه آدرس های شما هم در موتورهایی جستجو با پروتکل امن https:// نمایش داده بشن. بنابراین وارد هاست خودتون بشید و به قسمت File Manager ّاست مراجعه کنید. سپس به دنبال فایل htaccess. باشید تا اونو ویرایش کنید، اگر چنین فایلی رو مشاهده نمیکنید تو هاست سی پنل روی منوی settings که در منوی بالا و در سمت راست قرار داره کلیک کنید و تیک گزینه برای show hidden files رو فعال کنید تا فایل های مخفی به شما نمایش داده شوند، حالا که فایل رو تونستید ببینید روی اون راست کلیک کرده و گزینه Edit را انتخاب کنید و کدهای زیر را به ابتدای این فایل اضافه کنید و در نهایت فایل را ذخیره کنید.

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteCond %{HTTPS} !=on
RewriteRule ^ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]
</IfModule>

دقت کنید که کدهای بالا قبل از # BEGIN WordPress باشند تا در اولویت قرار بگیرند چرا که در برخی مواقع دیده شده وقتی این کد در انتهای فایل قرار میگیره عملیات ریدایرکت و انتقال کاربر از http:// به https:// صورت نگرفته است. حالا برای اینکه از این مرحله مطمئن شوید آدرس سایت خودتون را به صورت عادی وارد کنید و چک کنید که آیا به آدرس https:// منتقل میشین یا نه، اگر منتقل نشدید کش و کوکی مرورگر را برای دامنه خودتون پاک کنید و مجددا این کار رو انجام بدین تا از صحن عملکرد اون مطمئن شوید. در صورت عدم انتقال میتونه به دلیل اشتباه قرار دادن کد یا وجود اختلال بخاطر افزونه و… باشه که برای این مورد باید سایت شما مورد بررسی قرار بگیره، پس اگر احیانا با چنین مشکلی مواجه شدید و موفق به حل اون نشدید در بخش دیدگاه ها اعلام کنید تا شما را راهنمایی کنم. حالا که ویرایش فایل htaccess. به درستی انجام گرفت نوبت به ویرایش آدرس های سایت ما میرسد.

ویرایش آدرس های وردپرس

بعد از ایکه فایل htaccess. سایت خودتون را برای ریدایرکت 301 کاربران از پروتکل http:// به https:// انجام دادید حالا نوبت اینه تا آدرس های سایت خودتون را به روزرسانی کنید، منظور ما از آدرس های سایت اینه که URL های مربوط به رکورد siteurl و home که در آموزش های انتقال وردپرس اونها را مشاهده کردید رو تغییر بدین، برای این کار دوتا راه داریم که عبارتند از:

راه اول: تغییر آدرس های سایت از پیشخوان وردپرس

برای این منظور اگر به پیشخوان وردپرس دسترسی دارید ابتدا وارد پیشخوان سایت وردپرس خودتون بشید و سپس به مسیر تنظیمات> همگانی مراجعه کنید. در این مرحله همینطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید دوتا فیلد با نام های نشانی وردپرس (URL) و نشانی سایت (URL) قرار دارند که برای آدرس سایت و نشانی که وردپرس روی اون نصب هست مورد استفاده قرار می‌گیرند، حالا همونطور که در تصویر هم می‌بینید این آدرس ها در حالت پیشفرض به صورت http:// هستند که باید اونها را به پروتکل امن https:// تغییر بدیم، بنابراین هر دو گزینه رو به https:// تغییر بدین و روی دکمه ذخیره تغییرات که در انتهای صفحه قرار داره کلیک کنید تا آدرس ها در دیتابیس تغییر داده شوند.

آموزش فعال کردن SSL در وردپرس

راه دوم: تغییر آدرس های سایت از دیتابیس وردپرس

برای این منظور ابتدا باید وارد محیط phpmyadmin سایت خودتون بشید بنابراین وارد هاست شده و به محیط phpmyadmin مراجعه کنید، سپس دیتابیسی که مربوط به سایت وردپرس شما میشه را انتخاب کرده و روی جدول wp_options کلیک کنید، البته ممکنه که به دلیل تغییر پیشوند جداول در وردپرس این نام برای شما چیز دیگه ای باشه اما در هر صورت بعد از پیشوند انتخاب شده عبارت options قرار داره، بعد از اینکه روی جدول مورد نظر کلیک کردید مشابه تصویر زیر میبینید که دوتا رکورد با نام های siteurl و home وجود دارند که باید اونها رو ویرایش کنید.

آموزش فعال کردن SSL در وردپرس

حالا همونطوری که در تصویر مشاهده میکنید روی دکمه Edit برای هر دو گزینه کلیک کنید و بعد از این مرحله در صفحه ای که براتون باز میشه آدرس سایت که با پروتکل http:// هستش رو به https:// تغییر بدین و نام دامنه رو هم براش وارد کنید، در نهایت روی دکمه Go که در انتهای صفحه قرار داره کلیک کنید تا تنظیمات برای شما ذخیره شوند. حالا همین کار رو برای هر دو رکورد انجام بدین که در صفحه ویرایش اونها چیزی مشابه زیر خواهد بود.

آموزش فعال کردن SSL در وردپرس

حالا بعد از اینکه آدرس های سایت رو ویرایش کردید عملیات افزودن پروتکل https:// به سایت شما اضافه شده و سایت با این نوع پروتکل در محیطی امن در دسترس خواهد بود.

اضافه کردن HTTPS به صفحه ورود و مدیریت وردپرس

مشابه اون چیزی که برای رد و بدل کردن داده های سایت بین کاربران انجام میگیره در Backend و یا همون پیشخوان وردپرس و صفحه ورود وردپرس هم باید داده های ما در محیط امن و کدگذاری شده ای رد و بدل بشن بنابراین لازمه تا عملیات فعال کردن SSL در پیشخوان وردپرس و فرم ورود وردپرس رو هم انجام بدیم. برای این کار کافیه تا وارد هاست خودتون بشید و در مسیری که وردپرس در اون نصب هست و معمولا در روت هاست یا همون public_html میشه فایل wp-config.php را ویرایش کنید. بنابراین فایل مورد نظر رو باز کرده و کد زیر را در مکان مناسبی از اون در بالای خط /* That’s all, stop editing! Happy publishing. */ قرار دهید.

define(‘FORCE_SSL_LOGIN’, true);
define(‘FORCE_SSL_ADMIN’, true);

با افزودن این کد هنگامی که به صفحه ورود در وردپرس مراجعه کنید آدرس صفحه ورود وردپرس به همراه پروتکل امن https:// باز میشه و بعد از اینکه با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور روی دکمه ورود کلیک کنید وقتی به پیشخوان وردپرس هم وارد بشید آدرس شما به صورت https:// خواهد بود. پس در این صورت کلیه آدرس های سایت شما چه در محیط سایت که برای عموم کاربران قابل مشاهده است و چه برای محیط مدیریت وردپرس که برای مدیران و کاربرانی که دسترسی به پیشخوان وردپرس را دارند با استفاده از پروتکل امن SSL لود شده و داده ها در محیط امن رد و بدل میشوند.

رفع مشکل عدم نمایش آیکون SSL در وردپرس

بعد از نصب و فعال کردن SSL در وردپرس یکی از مشکلاتی که تقریبا عمده کاربران با اون مواجه هستند اینه که آیکون سبز رنگ در نوار مرورگر که به صورت یک آیکون قفل سبز رنگ هستش نمایش داده نشده و صرفا عبارت https:// با رنگ خاکستری نمایش داده میشه که این عبارت هم باید حتما سبز باشه حالا به نظر شما دلیل عدم نمایش سبز رنگ این قسمت ها چی میتونه باشه؟ درست حدس زدید، برای اینکه سایت ما در یک محیط کاملا امن باشه و داده ها توسط پروتکل امن SSL در دسترس باشند باید کلیه آدرس های داخلی موجود در صفحات ما که شامل تصاویر، آدرس نوشته ها، برچسب ها، برگه ها و… هستند به این شکل باشند تا نماد سبز رنگ در آدرس بار مرورگر ظاهر بشه پس برای تغییر اونها چه راهکاری وجود داره؟! برای حل این مشکل مثل همیشه میتونید از افزونه های وردپرس کمک بگیرید. افزونه ای که میخوام به شما معرفی کنم با عنوان Really Simple SSL در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و برای استفاده از اون کافیه تا پس از دانلود افزونه اونو نصب و فعال کنید. بعد از نصب افزونه به منوی تنظیمات> SSL در پیشخوان وردپرس مراجعه کنید و سپس مشابه تصویر زیر روی دکمه Active SSL کلیک کنید و بعد از فعال شدن اون از پیشخوان وردپرس خارج شده و دوباره وارد پیشخوان وردپرس شوید.

آموزش فعال کردن SSL در وردپرس

حالا آدرس صفحاتی که در اون آیکون سبز رنگ نشون داده نمیشد بشین، خواهید دید که مشکل شما برطرف شده و پروتکل https:// به همراه یک آیکون قفل با رنگ سبز نشون داده میشوند.

نکته مهم: تا زمانی که همه پروتکل ها به https سوئیچ نکنند، قفل SSL نمایش داده نخواهد شد. در برخی موارد ممکن است با تکنیک فوق برخی از آدرس ها به درستی لود نشوند و همچنان پروتکل HTTP به جای HTTPS در ابتدای لینک نمایش داده شود. در چنین شرایطی می توان افزونه مذکور را غیر فعال نمود سپس با فشردن کلیدهای CTRL+U به سورس وبسایت مراجعه نموده، کلیدهای CTRL+F را زده لینک هایی که http:// هستند را یافته و آن را به صورت دستی ویرایش کرد. دقت داشته باشید قفل SSL در مرورگرهای جدید طوسی رنگ است. پس برای تشخیص فعال شدن گواهی، به وجود پروتکل HTTPS در ابتدای لینک دقت کنید.

نتیجه نهایی

در این آموزش تونستیم تا با فعال کردن SSL در وردپرس با یک تیر دو نشان رو بزنیم، لوین نشون ما این بوده که پروتکل سایت خودمون را به HTTPS تغییر دادیم که برای سئو و بهینه سازی ما بسیار بسیار مناسب هست و طبق گفته موتورهای جستجو اگر از این پروتکل در سایت خودمون استفاده کنیم یک مزیت برای ما حساب شده و امتیاز بیشتری خواهیم گرفت، دومین نشون ما این بود که یکی از بزرگترین اهداف یک سایت که رعایت حریم خصوصی کاربران هست رو رعایت کنیم و با پیاده سازی امکان رد و بدل کردن داده های کاربران و سایت در محیطی امن حس اعتماد و اطمینان بیشتری رو برای کاربران خودمون ایجاد کنیم.

امیدوارم که این آموزش هم مورد پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به فعال کردن ssl در وردپرس اقدام کنید. اگر در انجام هر یک از مراحل گفته شده برای تغییر پروتکل سایت از HTTP به HTTPS مشکل و یا سوالی داشتید میتونید از بخش دیدگاه ها اونو مطرح کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی شما خوبان وردپرسی باشم.
4.5/5 - (207 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۴۹۹ دیدگاه ها

      1. سلام وقت بخیر .
        هنگام تغییر http به https در مدیریت ورد پرس سایتم وقتی این تغییر را در ادرس url به حالت https انجام دادم دیگر نمیتوانم به بخش مدیریت ورد پرس سایت وصل بشم و در گوگل ارور میده. راهکار رفع عیب این مشکل رو میتونید به من پیشنهاد بدین

          1. سلام این مشکل برای سایت بنده نیز پیش اومد و دیگه نه به مدیریت سی پنل میتونم وارد شم و نه پیشخوان سایت
            لطفا راهنمایی کنید

        1. با آدرس قبلی که http است ریلود میشید صفحه جدید باز کنید و در آن برید

  1. خیلی خوب بود مطلب، ولی چیزی که یه کمبود بود و حس میشد، اینه که چیکار کنیم که گوگل هم این تغییر رو متوجه بشه!

    1. سلام و وقت بخیر،
      سوال و نظر به جایی بود، برای این منظور کتفیه تا با استفاده از آموزش معرفی سایت وردپرسی به گوگل مجددا سایت را با استفاده از پروتکل https:// در گوگل وبمستر معرفی کنید و سپس گوگل را متوجه این موضوع کنید که پروتکل http:// را به این پروتکل جدید منتقل کنه و از این پس ایندکس‌های سایت به این شکل قرار بگیره که برای این کار میتونید از آموزش نحوه تغییر دامنه از http به https در گوگل وبمستر استفاده کنید.

      1. یه سوال دیگه که فرمودید باید به گوگل وب مسترتولز معرفی بشه .من قبلا این کارو کردم الان ssl رو فعال کردم باید چه کار باید بکنم دقیقا؟

    2. اون کد ریدایرکت ۳۰۱ یعنی انتقال صفحات به ادرس جدید https تو ریدایرکت ۳۰۱ اعتبار هم منتقل میشه خود به خود

  2. سلام
    مطلب مفید و قابل تحسینی هست. بنده تونستم در سایتم استفاده کنم
    با تشکر فراوان

  3. نمیدونم چرا اینقد سایتتونو دوست دارم.
    چقدر خوب توضیح میدید. کلا با همه فرق دارید. از نظر اموزش سی پنل شما تکید و تو اموزش وردپرس بعید نیست از همه جلو بزنید.حتی از سایتهای وردپرسی قدیمی!

  4. وقت شما بخیر و شادی
    بنده تماما با دستور عمل شما برای نصب و همچنین فعال سازی ssl پیش رفتم مشکلی که هست اینه که اولا در زمانی که میخواستم با کامپیتور وارد شوم مدام پیغام خطا داده میشد از طرف مرورگر و الان هم با موبایل تلاش میکنم میزنه your connection is not private و اینکه ممکنه حمله کنندگان بخوان با این سایت به تو آسیب بزنن مشکل کار از کجا هستش؟

    1. سلام و وقت بخیر،
      برای حل این مشکل در بسیاری از مواقع تاریخ و ساعت غیر دقیق و اشتباه کامپیوتر باعث بروز این خطا می شود.بنابراین بهتر است ساعت و تاریخ سیستم خود را تنظیم کنید.

      اگر تاریخ و ساعت سیستم شما تنظیم است و هم چنان با این خطا رو به رو شدید بهتر است آنتی ویروس خود را چک کنید زیرا برخی از آنها certificate سایتها را بلاک می کنند.

      در صورتی که آنتی ویروس نصب شده روی سیستم شما آوست است باید اسکن HTTPS را متوقف کنید.برای اینکار به مسیر Setting>Active Protection>Web Shield>Customize بروید و گزینه Enable HTTPS scanning را غیر فعال کنید.

      اگر از آنتی ویروس Bitdefender اسنفاده می کنید نیز باید در صفحه اصلی آنتی ویروس،به تنظیمات بروید و سپس به مسیر Privacy Control>Antiphishing tab رفته و Scan SSL را غیر فعال کنید.

      اگر با انجام دادن راههای بالا خطای امنیت برطرف نشد بهتر است که مرورگر کروم را پاکسازی کنید. برای اینکار لازم است کش،تاریخچه و سایر داده ها را از کروم حذف کنید.ابتدا در کروم به مسیر Setting>Show advanced setting>Clear browsing data بروید.اگر پاک کردن داده ها کمکی نکرد تنظیمات کروم را به حالت اولیه برگردانید.برای این کار Chrome menu>Setting>Show advanced setting>Reset setting>Reset را دنبال کنید.

      اگر باز هم چنین مشکلاتی را داشتید روز گزینه Advanced در صفحه کلیک کنید و سپس گزینه (Proceed(unsafe را انتخاب کنید. همچنین تنظیمات فایروال برای مرورگر خودتون را هم بررسی کنید که در حالت عمومی هم چنین مشکلی دارید یا خیر!
      موفق باشید 🙂

      1. سپاس از پاسخ کاملی که دادید تاریخ و ساعت را چک کردم تماما درست میباشد.
        بر روی گوشی و تبلت خودم آنتی ویروسی ندارم.
        دیتای تاریخی کروم رو هم تماما پاک کردم اما مشکل همچنان باقی میباشد.
        در گزینه ادونس مشکلی که وجود دارد این است که خود من به عنوان بازدید کننده میخواهم وارد سایت شوم در صورتی که این پیغام نمایش داده شود برای جلوگیری از خطر وارد نمیشوم.
        راه حل دیگری وجود دارد؟ ممکن است مشکل از نحوه نصب باشد؟

        1. بررسی کنید ببینید ssl که نصب کردید در پنل هاستتون آیکون سبز هست یا خیر، و اینکه جزییات دقیق ssl مثل تاریخ و تاییدیه‌های اون را هم چک کنید و از میزبانیتون بابت نصب صحیح مطمئن شوید.

        2. سلام.من هم این مشکل رو داشتم ، باید به سی پنلتون رفته و از بخش phpmyadmin ، از سمت راست دیتابیسی که وردپرس رو روش نصب کردید انتخاب کنید و اون جا هم wp_option رو باز کنید.حالا توی siteurl و home ، آدرستون رو به جای https با http وارد کنید.حالا برین و به پشتیبانی هاستتون تیکت بدید که گواهی امنیتی ssl رو برای هاستتون(و همه دامنه هاش) نصب و فعال کنه(البته اگر هاستتون چنین آپشنی داشته باشه).

          اصولا این مشکلتون به این خاطره که گواهی اس اس ال برای دامنتون نصب نشده یا درست نصب نشده یا فعال نشده.موفق باشید

  5. سلام. مطلبتون خیلی عالی بود. خیلی آسون تونستم این کار رو انجام بدم. اما یک سوال داشتم. بعد از انجام تمام کارها هنوز وقتی می خوام وارد سی پنلم بشم در قسمت لاگین، http رو قبل اسم دامنه ام دارم. یعنی اینطوری:
    http://www.mydomain.com:2082
    و وقتی اونو https میکنم وارد سی پنل نمیشه. متشکر میشم بفرمایید چه باید کرد.

      1. سلام خدمت شما. بله تیکت دادم و خوشبختانه مشکل برطرف شد. متشکرم از راهنمایی تون.

  6. سلام
    من ssl رو تو سایتم فعال کردم همه این کارهارو هم کردم ولی یه مشکی داره !
    نماد سبز توی پیشخوان فقط میاد
    تو بقیه صفحات ، همون لحظه اول میاد ، بعدش به محض اینکه صفحه کامل لود میشه بازم خاکستری میشه !

    1. سلام و وقت بخیر، این مشکل میتونه از تصاویر و یا لینک‌هایی باشه که به صورت http در صفحات وجود دارند. سورس صفحات سایت را بررسی کنید و هرجا که لینک‌ها به صورت http هستند را به https تغییر بدین تا مشکل برطرف بشه
      موفق باشید 🙂

      1. با تشکر از پاسخگویی سریع
        سورس رو نگاه کردم ، هیچکدوم از لینک های های موجود در صفحه که برای سایت هستند ، به صورت http نیستند
        فقط یه حدودا تا لینک از سایت های دیگه در صفحه هستند که به صورت http هستند
        مشکل از قالبه ولی نمیفهمم کجاش !

        1. ظاهرا مشکل از فوتره !
          بخش هاشم برداشتم ، فقط فوتی خالی موند بازم نیاورد
          کلا حذف کردم آورد
          minusbreak .ir/test

      2. سلام وقت بخیر
        ببخشید در پاسخ این دوستمون که فرمودید سورس صفحات سایت را بررسی کنند، چجوری باید این سورس رو بررسی کنند؟ چون دقیقا من هم با مشکل ایشون مواجه هستم؟

        1. سلام و وقت بخیر، برای این کار داخل سایت راست کلیک کرده و گزینه Inspect Element را انتخاب کنید تا سورس صفحات نمایش داده شوند. یا اینکه از بخش view page source استفاده کنید که راحت‌تر بتونید پیدا کنید.

          1. ممنون از پاسخ گویی فوق سریعتون. بله از طریق view page source استفاده کردم و میبینم که 7لینک وجود دارند که بصورت http هستند. حالا چجوری اینهارو تغییر بدم به https؟

            1. خب اینجا دو حالت پیش میاد،
              1. اینکه این ادرس‌ها مربوط به لینک خارجی هستند مثل شبکه‌های اجتماعی که برای این کار کافیه تو هر بخش که اضافه کردید اونها را به https تغییر بدید.
              2. لینک داخلی، در این صورت باید ببینید این آدرس‌ها مربوط به چه بخشی هستند. مثلا تصاویر، آدرس نوشته یا فایل‌های افزونه و قالب و… که باید چک کنید و بسته به اینکه کدوم یکی از موارد زیر هستند اصلاح کنید. مثلا اگر تصویر باشه میشه با جایگذاری از طریق دیتابیس این کار را انجام داد که در مقاله آموزش جستجو و جایگزینی کلمات در وردپرس توضیح داده شده است.

  7. سلام خسته نباشید ممنون از آموزش مفیدتون
    ببخشید ی سوال برای وصل شدن به جت پک در ورد پرس خطا میده و میگه SSL پشتیبانی نداره برای رفع اون خطا طبق این آموزش شما پیش برم؟

  8. با سلام و خسته نباشید . من تنظیمات لازمه را روی سایت خود انجام دادم . و در قسمت تولبار هم آدرس وبسایت بصورت https هست. ولی در کنار قفل سبز شکل مثلث همراه با علامت تعجب زرد رنگ داخل آن هست . ضمناً افزونه Really Simple SSL را هم نصب کرده و تنظیمات مربوط به آن را طبق آموزش شما انجام دادم . لطفاً راهنمایی فرمایید

    1. سلام و وقت بخیر
      لطفا با استفاده از view source مرورگر محتوای سورس صفحاتتون را چک کنید و ببینید که کجای سایت لینک‌ها به صورت http هستند و اونها را به https تغییر دهید تا آیکون سبز شده و اصلاح شود.
      موفق باشید 🙂

  9. سلام
    ممنون از مطلب مفیدتون
    فقط من پس از عملیات ریدایرکت و انتقال کاربر از http:// به https:// به یک مشکل برخوردم و همش با خطای500 Internal Server Error مواجه میشم.
    لطفا راهنمایی کنید چه کار کنم؟

  10. آموزش تون خیلی عالی بود. ام به یک مسله برخوردم لطفا کمکم کنید
    بنده برای تصاویر سایتم از هاست دانلود استفاده میکنم اونم کسی دیگه ی قبلا برای سایت و دمین دیگه ی تنظیم کرده بود و من الان فقط یوزر و پسورد و آدرس اون هاست دانلود را با افزونه Hacklog Remote Attachment برای این سایت جدیدم تنظیم کردم و همه چه بخوبی کار می کرد تا اینکه ssl را فعال کردم وبعد افزونه Really Simple SSL نصب وفعال کردم الان آدرس تصایر به https تغییر کرده اما چون دمین هاست دانلود ssl نداره آدرس تصاویر باید http تنها باشه. و اینطوری سایت سبز نمیشه. ممنون میشم اگه کدام مقاله یا راه حالی باشد.
    یا اینکه اگه بتونید کمکم کنید از این سایت جدیدم یک ساب دمین https بسازم و اینو به هاست دانلود وصل کنم.
    ببخشید که طولانی شد ممنونم

    1. سلام و وقت بخیر، دوتا راه دارید:
      1. تهیه SSL برای هاست دانلود
      2. ساخت یک ساب دامنه تو هاست اصلی و انتقال کلیه فایل‌های موجود در هاست دانلود به پوشه‌ای که مربوط به ساب دامین دانلود هست
      بعد از این مرحله میتونید با مراجعه کردن به تنظیمات ssl در هاست ساب دامنه را هم به ssl متصل کنید. اما اگر فایلاتون جچم بالایی داره بهتره که ssl برای هاست دانلود تهیه کنید، میتونید از پشتیبانی هاست کمک بگیرید تا شما را دقیق‌تر راهنمایی کنند.

      1. سلام مجدد
        راه حل اولی یعنی تهیه SSL برای هاست دانلود ممکن نیست چون برای سایت اولی که SSL نداره مشکل پیش میاد.
        اما راه دوم: یک ساب دمین از بخش A record هاست اصلی باید بسازم.
        و بعد به مسئول هاست دانلود تیکت بدم که این ساب دمین را به هاست دانلود متصل کند.
        آیا مسیر را که گفتم درست هست یا خیر؟
        و اینکه به یک هاست دانلود چند ساب دمین میتونه متصل شود؟ با آدرس دمین های مختلف
        با تشکر

        1. سلام و روز بخیر،
          شما هنگام خرید هاست دانلود هر آدرسی که تعیین کنید شرکت هاستینگ روی هاست تعیین میکنه و بعد اون میتونید خودتون یا میزبانی وبسایتتون با تعریف a record هاست دانلود را به هاست اصلی متصل کنید. برای هاست دانلود هم این امکان وجود داره که هر تعداد خواستید ساب دامین ایجاد کنید.

          1. خیلی ممنون
            فقط اینکه در زمان خرید هاست دانلود یک ساب دمین از دمین دیگر( سایت قبلی) مثلا abc.com درنظر بگیریم بصورت cdn.abc.com ثبت شده.
            اما الان من برای یه دمین دیگه که هاست جدا دارد مثلا xyz.com میخواهم ساب دمینی بسازم که متصل به هاست دانلود شود.
            a record را ساختم اما تغییری در هاست دانلود دیده نمیشه

  11. سلام. ممنونم. من در htaccess مقادیر رو جایگذاری کردم، اما سایت با https بالا نمیاد.
    برای همین به سراغ بقیه مراحل نرفتم. ممکنه کمک کنید؟

    1. سلام و روز بخیر، کلیه مراحل را تا انتها ادامه بدین حتما درست میشه اگر به صورت خودکار با استفاده از htaccess. سوئیچ نشد میتونید از افزونه‌ای که در نوشته معرفی شده استفاده کنید تا این افزونه htaccess. را بر اساس هاست شما براتون ایجاد کنه. مراحل رو پیش برید اگر مشکلی بود از همین طریق اطلاع بدین تا با هم برطرف کنیم.
      موفق باشید 🙂

      1. مرسی از پاسخگویی. افزونه رو نصب کردم، اما میگه No SSL was detected.
        اما من تو هاست خودم تو قسمت SSL/TLS status می بینم که SSL دارم.
        یه خرده گیج شدم!
        ضمنا من از Cloudflare استفاده می کنم .
        ممکنه دلیل اعمال نشدن از کش مربوط به افزونه W3 total cache باشه؟

        1. توی SSL/TLS status رنگ ssl قفل سبز هستش؟
          چون اگر فعال باشه با زدن آدرس به صورت https:// باید سایت بالا بیاد. ممکنه از همین کلودفلر باشه، از میزبانی هاستتون سوال کنید تا بررسی دقیق کنند.

          1. سلام. کمکی نمی کنن. می گن خودم باید تنظیم کنم. من خیلی بلد نیستم. ممکنه شما کمک کنید؟ اگر هزینه ای هم داره بفرمائید.

  12. سلام
    من با آموزش های شما تونستم برای سایتم ssl نصب کنم و مشکل خاصی هم نداشتم خدا رو شکر…
    ممنون از هاسهای عالی وردپرسیتون و آموزش های جامع و کاربردیتون…
    فقط یه مشکل بعد از نصب ssl برای سایت به وجود اومد و اونم تغییر فونت های استفاده شده در سایت بود 🙁 به نظرتون چیکار کنم؟

    1. سلام و وقت بخیر، خواهش می‌کنم نظر لطفتونه
      فایل استایل قالب رو بررسی کنید ببینید فونت‌ها به چه شکلی آدرس دهی شدن، اگر آدرس دهی مستقیم هست و از پروتکل http استفاده شده اونو به https تغییر بدین. یک راه ساده دیگه هم استفاده از افزونه معرفی شده در مقاله هست که باعث میشه کلیه صفحاتتون با آیکون SSL سبز نمایش داده بشه، اگر با این افزونه مشکل فونت حل شد میتونید از همین افزونه استفاده کنید، مزیت دیگه افزونه هم اینه که بر اساس نوع سرور و کانفیگ اون میاد و بهترین راه برای تغییر پروتکل سایت از http به https را انجام میده.
      اگر با این روش‌ها مشکل حل نشد آدرس سایتتون را اعلام کنید تا بررسی کنم.
      موفق باشید 🙂

  13. سلام
    همه این کارهایی که فرموده بودید رو انجام دادم اما همچنان قفل کنار آدرس سایت سبز رنگ نشد
    باید چی کار کنم؟؟؟

    ممنون

      1. البته من ssl رو روی سایت نصب کردم و در حال حاظر سایت با https بالا میاد اما رنگش خاکستریه و سبز نمیشه! روی سایت کلیک راست کردم و view source رو هم زدم اما لینکی که به http شروع بشه رو ندارم چون همه لینک های http رو با افزونه تغییر دادم
        و دیگه نمیدونم چی کار کنم
        لطفا کمکم کنید
        ممنون

        1. سلام و وقت بخیر،
          موقتا از قالب‌های پیشفرض وردپرس بررسی کنید تا مطمئن بشید مشکل از قالب نباشه اگر برطرف نشد برخی افزونه‌ها که فکر می‌کنید باعث این مشکل باشه را غیرفعال کنید و بررسی کنید. نتیجه رو از همین طریق اعلام کنید.

  14. سلام
    ممنون از شما برای راهنمایی های خوبتون…
    من سایت ورد پرسی دارم که ورپرس شبکه هستش، من همه موارد فوق رو قبلا انجام داده ام برای دامنه اصلی مشکلی ندارم و ssl درسته…
    ولی از آنجایی که در وردپرس شبکه، زیر دامنه مجازی هست و فولدری تشکیل نمیشه، نمی تونم فایل های ورفای زیردامنه رو آپلود کنم و مشکل دارم…
    البته یک چیز رو من تست کردم ولی نشد و روی هاست زیردامنه با همان نام ایجاد کردم و فایل ها رو آپلود کردم ولی نمیشه…

    راهنمایی بفرمایید چطور میشه این مورد رو حل کرد؟
    ممنون از شما

        1. سلام، با نصب این افزونه گزینه‌هایی مربوط به https داخلش هست که با فعال کردنشون میتونید امکان استفاده از ssl را برای وبلاگ‌ها مشخص کنید. تو منابع خارجی جستجو کنید نتایج دیگه‌ای هم بهتون نشون میده.
          حتما یک آموزش ازش تهیه می‌کنم

  15. خیلی ممنون از توضیحات کاملتون.
    مشکل سبز نشدن آیکون داشتم که با افزونه حل شد.
    فقط یه سوال اینکه الان که این مشکل حل شده میتونم افزونه رو حذف کنم؟ یعنی این افزونه کارش یجورایی مثل ریدایرکته یا سورس رو دست میزنه؟
    الان چندتا از این افزونه های مشکل گشا دارم روی سایت و خب به نظر علمای وردپرس هرچی افزونه کمتر باشه بهتره. خیلی از مشکلات رو سعی کردم بدون افزونه حل کنم ولی این رو همه جا افزونه معرفی کردن.

    1. سلام و وقت بخیر، در مورد این افزونه باید بررسی کنید ببینید کلیه صفحات سبز هستند یا خیر. اما بر اساس تجربه این افزونه برای سایت‌هایی که مشکل سبز نشدن داشتند لازم هست، تو برخی موارد همه صفحات سبز نمیشدند بدون این افزونه
      استفاده از این افزونه زیاد روی سرعت و پردازش سایت تاثیر نداره

  16. با سلام و خسته نباشید
    توضیحات بسیار کاملی بود. فقط برای من مشکلی پیش آمده، موقعی که سایت را با گوشی باز میکنم خطای امنیتی می دهد در صورتی که سایتهای دیگر که گواهی SSL دارند به راحتی باز می شوند. آیا مشکل در گواهی سایت است؟

    1. سلام، اگر مشکل صرفا در گوشی هست کوکی و کش مرورگر را پاک کرده و مجددا بررسی کنید. اما اگر داخل مرورگرهای دیگه هم همینطوره میشه نتیجه گرفت که مشکلی وجود داره. البته اگر از ssl رایگان استفاده می‌کنید ممکنه تو مرورگر فایرفاکس همین مشکل وجود داشته باشه که حل شدنش دست ماها نیست و در این صورت مجبور به خرید ssl هستید.

  17. من این مراحل رو رفتم آدرس سایتم درست شد ولی سایتم به هم ریخته چیکار کنم الان ؟؟؟

      1. سلام. با تشکر از آموزش خوبتون. من هم همه این کارهارو انجام دادم و نوار آدرسم هم سبز شد ولی سایتم به هم ریخت یعنی اسلایدرم در صفحه اصلی عکساش نمیاد و سایز صفحه به هم میریزه. به نظرتون چکار کنم؟

        1. سلام و احترام؛
          احتمالا پروتکل در تمام صفحات به درستی اعمال نشده.
          وضعیت کل رو مورد بازبینی قرار بدید.
          برای هر بخش باید به صورت مجزا از کدهای مربوطه که در مقاله ذکر شده استفاه کنید.

  18. سلام
    تمام مراحل رو انجام دادم و ssl کامل نصب شد ولی قسمت پیشخوان ورودپرس رو که ادرسش رو میزنم ارور میده
    متن ارور RewriteCond %{HTTPS} !=on RewriteRule ^ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]
    پیشخوان ادمین رو چه با http و چه با https امتحان کردم نمیاره
    لطفا کمکم کنید ممنون
    و ایا نیاز هست تیکت بزنم یا نه اصلا مربوط نمیشه

    1. سلام، کدها رو داخل فایل اشتباهی قرار دادید. لطفا بررسی کنید. ظاهرا کدها رو داخل index.php قرار دادین، باید کد فعال کردن روی وردپرس را در فایل wp-config.php و کدهای انتقال کاربر از http به https را در فایل htaccess. قرار بدین

  19. سلام وقت بخیر .
    سوالی برای من پیش اومده که در بعضی از سایت ها دیدم که باید ssl رو خرید . آیا اول باید خریده بشه و بعد از این آموزش استفاده بشه ؟

    1. سلام و وقت بخیر، در صورتی که از هاست میزبان‌فا استفاده می‌کنید امکان اینو دارید که از SSL رایگان lets encrypt در هاست خودتون استفاده کنید. اما اگر قصد استفاده از SSL تجاری دارید ابتدا خریداری کرده و سپس طبق آموزش کلیه مراحل را پیش برید و اقدام به نصب کنید.

      1. اگر از هاست دیگری استفاده کنم نمیتونم از ssl رایگان استفاده کنم ؟؟؟!!

        1. بستگی به میزبانی هاستینگ داره که آیا ssl رایگان ارائه میده یا خیر، در صورت عدم ارائه میتونید با خرید هاست از میزبان‌فا به صورت رایگان وبسایت خود را به میزبان‌فا منتقل کرده و از ssl رایگان در سایت خودتون استفاده کنید.

  20. باسلام.2دامنه و2هاست خریداری کرده ام.که هردوی آن را باhttps://درمرورگر سرچ می کنم یکی رانشان میده بهمراه قفل سبز ولی دیگری رابدون قفل سبز.درحالی که هیچ کاری را برای خرید ونصب sslبرای هردو آنها نکردم.چکارکنم؟ آنکه دارای قفل سبز است نیاز به نصب داره یا خیر؟
    (هاست خریداری از میزبان فا است وکارشناس سایت گفت برای سایت دوم بصورت خودکار تهیه ونصب است)

    1. سلام و وقت بخیر،
      این مورد بستگی به تنظیمات اعمال شده روی سرویس و هاست داره. همونطور که همکاران اشاره کردند برای یکی به صورت خودکار نصب و فعال شده ولی دیگری خیر، لازمه مراحل را برای نصب و راه‌اندازی طی کنید.

  21. سلام و تشکر بابت مطالب عالی سایتتون.
    اگر کسی بتونه مشکل منو حل کنه و راهنمایی کنه خیلی سپاسگزارش میشم.
    -من گواهی خریداری و نصب کردم،سایت روی مرورگرهای اندروید باز میشه،اما در دستگاههای ios اتصال برقرار نمیکنه،و جالب اینجاست که با اینترنت خارجی ف… باز میشه.بنظرتون مشکل از کجاست و چطور رفع میشه؟

    1. سلام و وقت بخیر،
      اگر سورس صفحات را بررسی کنید میبینید که آدرس‌ها در داخل سایتتون به صورت HTTP هستند و همین موضوع باعث شده که نماد قفل سبز رنگ هم در سایتتون نمایش داده نشه، این مورد را اصلاح کنید مشکلتون حل خواهد شد.

      1. ممنون از پاسخگوییتون جناب صادقی عزیز،موردی که فرمودید رفع شد،اما مشکل پابرجاست و با مرورگرهای اپل باز نمیشه..

        1. سلام و وقت بخیر، من سایتتون را با استفاده از ابزار آنلاین بررسی کردم، مشکلی وجود نداشت. کوکی و کش مرورگر را پاک کنید ببینید اصلاح میشه یا خیر، از یه نفر دیگه هم که تا حالا وارد سایتتون نشده بخواین تا بررسی کنه اگر مشکلی بود از همین طریق اعلام کنید.

  22. هاستینگی رو تا حالا ندیدم که اینقدر خوب همه چیز رو توضیح داده باشه.
    خیلی خوشحالم که با شما آشنا شدم

  23. با سلام
    بنده SSL رایگان نصب کردم و همچنین توی مروگر های فایرفاکس و کروم قفل سبز رنگ میاد
    امروز چک کردم دیدم سایتم توی IE و یوسی بروزر باز نمیشه و به SSL گیر میده
    اگه میشه راهنمایی کنید
    یه سوال دیگه هم دارم اگه بخوام دوباره برگردم به HTTP چه مشکلاتی به وجود میاد با ریداکت کردن

    1. سلام و وقت بخیر،
      پیغام خطایی که میده چی هستش؟
      برای بازگشت به http مشکلی پیش نمیاد جز اینکه یه چند روزی تو نتایج گوگل فقط تاثیر میزاره که کل آدرس‌ها آپدیت بشن.

      1. سلام
        اگه میشه خودتون با IE باز کنید ببینید : nomreplus.ir
        یعنی روی سئو تاثیر منفی نداره که برگردم . با اس اس ال بیشتر نتایج اول گوگلم اومدش پایین ( که فکر میکنم به خاطر مشکلم باشه)

        قصد دارم تا با 301 دوباره ریداکت کنم روی http

        1. سیستم عامل خودم که لینوکسه، ولی روی سرور vps تست کردم با IE مشکلی نداشت.
          هیچ تاثیر بدی هم روی سئو نخواهد داشت، پایین اومدن رتبه در روزهای اولیه عادی هست، اما بعد یه مدت دیگه درست میشه و به روال قبل برمیگرده.

    2. راستی اینم بگم که باید در IE ورژن TLS1.2 رو روشن کنم
      ولی خوب چطور میشه ورژن های قبلی این گزینه رو روی سایت فعال کرد که بقیه به مشکل نخورن؟

  24. تمام مراحل رو دقیقا عین توضیحات جلو رفتم، اما زمانی که آدرس رو با www وارد میکنم ریدایرکت به بدون www نمیشه، محل کپی کد زیر که مربوط به ریدایرکت در حالت با www به حالت بدون www درون فایل .htaccess دقیقا کجاست (اولش یا آخرش؟)

    RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP_HOST} !^mizbanfa.net$ [NC] RewriteRule ^(.*)$ http://mizbanfa.net/$1 [R=301,L]

    لطفا راهنمایی کنید، با تشکر

    با تشکر

      1. این رو من دقیقا اولش گذاشتم ولی فعال نشده دیگه سایت اصلی رو هم نمیاره چرا؟؟

  25. سلام خسته نباشید..مرحله اولی رو که گفتید انجام دادم ولی الان دیگه سایتم بالا نمیاد پیشخوانم هم همینطور چیکار کنم الان؟؟؟دفعه قبل مجبور شدم هاست رو ریست کنم همه چیز رو از اول انجام بدم.الان دوباره بخوام اینکارو بکنم بیچاره میشم که

      1. خب من راه اولی رو رفتم الان اصن وردپرسم بالا نمیاد که بخوام ادامه بدم…
        من از هاست برای این کار اقدام کردم همه رو درست رفتم ولی اخرین مرحله که برای اون کد هست انجام دادم مثل الان سایت از دسترس خارج شده

        1. آدرس سایت را با استفاده از روش دوم(وارد کردن https از phpmyadmin) هاست وارد کنید و سپس مراحل دیگه را ادامه بدین که به پیشخوان وردپرس دسترسی ندارید.
          هنوز سایت شما با https بالا نمیاد. در ضمن SSL هنوز داخل هاستتون هم نصب نشده. با هاستینگ خودتون در ارتباط باشید.

          1. من همه کار رو کردم بازم نتونستم..میشه شما برام انجام بدین واقعا گیج شدم نمیدونم چیکار کنم

  26. سلام وقت بخیر خوبید؟
    تشکرمیکنم از آموزشتون .میشه ببینید وب سایت بنده درست نصب شده یا خیر؟
    تشکر

  27. مهندس همه این مراحلو رفتم تا شب قفل سبز فعال بود الان نمیشه مشکل چیه ؟

    اینم ارورش :

    Resources – content with certificate errors
    This page includes resources that were loaded with certificate errors.

    افزونم فعاله

    1. سلام و وقت بخیر،
      مشکلی داخل سایت شما از نظر SSL وجود نداره و به خوبی نصب و فعال شده، اگر همچنان مشکلی هست آدرس صفحه را اعلام کنید.

  28. سلام وقت بخیر خوب هستید ؟
    خداقوت.
    یک سوال داشتم .برای یکی از سایت هام مراحل رو رفتم تا به اینجا :
    رفع مشکل عدم نمایش آیکون سبز SSL در وردپرس

    خودش اتومات آیکن سبز رنگ اومد .نیازی هست این مرحله (نصب افزونه)رو هم برم یا نه ؟
    تشکر

    1. سلام و وقت بخیر،
      نه، همین که کد htaccess. را قرار دادین و به درستی کاربران از http به https هدایت میشن و قفل سبز رنگ هم نشون داده میشه کافیه. فقط داخل مرورگرهای مختلف تست کنید، اگر تو همه‌ی مرورگرها به درستی کار میکنه نیازی نیست. اما اگر احیانا میبینید تو بعضی مرورگرها قفل سبز رنگ نیست، از این افزونه هم استفاده کنید.

  29. سلام و خسته نباشید
    بنده ssl رو راه اندازی کردم به خوبی نصب شد
    فقط توی نمایش دسکتاپ فونت ها از تنظیم دراومده و آیکون ها لود نمیشن
    ولی توی نمایش گوشی خودم حداقل هیچ موردی نداره
    میشه راهنماییم بفرمایید ؟
    متشکرم.

    1. سلام و وقت بخیر، اگر بعد از نصب SSL با این خطا مواجه شدید این مورد بخاطر لود فایل‌های فونت و آیکون از پروتکل http هست. برای رفع این مشکل باید کدهای قالب که مربوط به لود فایل‌های فونت و آیکون میشه را بررسی کنید و از توابع استاندارد وردپرس استفاده کنید. با یک کدنویس در ارتباط باشید.

  30. سلام اول از همه تشکر کنم . مرسی که هستید
    من یه سوال دارم نصب کردم اکی شد اما یکی از موارد The mixed content fixer تیک قرمز خورده . چه طوری برطرفش کنم؟

      1. سلام .
        طبق گفته شما نصب کردم اما متاسفانه در قسمت افزونه
        realy simple ssl
        این خطا که با ضربدر قرمز مشخص شده همچنان دیده می شود.
        The mixed content fixer is active, but was not detected on the frontpage. Please follow these steps to check if the mixed content fixer is working.

          1. سلام. ممنون از وقتی که اختصاص میدید. بینهایت سپاسگزارم.
            در سایتی که شما گفتید رفتم و grade A داد. الان یعنی اکی هستش؟
            اگر این ssl رایگان امنیت سایت من رو به خوبی فراهم نمی کنه من ssl خریداری کنم.
            قبل از ssl ، ریدایرکت های سایت به درستی انجام میشدند. اما الان یک علامت قرمز ظاهر میشه و من باید advanced رو بزنم تا ریدایرکت انجام شه(طبق گفته شما ssl رو برای ریدایرکت ها انجام ندادم.)

            1. سلام، بله درست هست.
              اما اینکه میگین گزینه Advanced نشون داده میشه که باید روی گزینه‌ای کلیک کنید تا سایت نشون داده بشه فکر می‌کنم از کوکی و کش مرورگرتون باشه که اینطوری هست. یا اینکه SSL به درستی نصب نشده که احتمالش بر اساس بررسی این سایت خیلی کمه.

  31. با عرض سلام
    خیلی خیلی ممنون بابت مطلبتون دلم نیومد نظر ندم من با خوندن این مطلب به راهتی تونستم سایتم رو به Https:// انتقال بدم الان منتظر اینم که گوگل انتقال سایتم رو انجام بده
    بی زحمت شما هم یه چک میکنید ببینید این کار و درست انجام دادم
    ممنون از زحماتتون

  32. سلام بنده در فایل .htaccass تغییرات را انجام دادم ولی اتوماتیک وقتی آدرس سایت را می زنم به https نمی ره

  33. سلام، من سایت رو تازه راه انداختم و به خاطر ویرایش قالب وردپرس اجازه ثبت سایت به موتور های جستجو رو ندادم آیا بعد از فعال کردن ssl و بعد از اون ثبت سایت در موتور های جستجو من هم باید ویرایش فایل htaccess رو انجام بدم یا خود موتورهای جستجو سایت رو با https ثبت میکنن و نیاز به این کار نیست

    1. سلام میلاد جان،
      بعد از اینکه SSL رو فعال کردید و سایت بدون مشکل با پروتکل HTTPS بالا اومد، موقع ثبت سایت در گوگل باید از آدرس HTTPS استفاده کنید و کلا هر آدرس که برای ساخت نقشه XML در وردپرس، معرفی نقشه سایت داخل فایل robots.txt وردپرس و… انجام میدین روی HTTPS صورت بگیره.
      دلیل اینکه کدهای ریدایرکت رو داخل فایل htaccess. قرار میدیم اینه که اگه کاربری با آدرس HTTP وارد سایت شد به صورت خودکار به HTTPS هدایت بشه. دلیل دوم که مهمتره موتورهای جستجو هستن، اگه مثلا کسی بیاد و آدرس صفحات رو که با HTTP هم در دسترس هستند داخل گوگل ثبت بکنه، در این حالت دو تا لینک داریم که هر دو مربوط به یک صفحه هستند، اما با آدرس مختلف. یکیشون با HTTP و دیگری با HTTPS که اگه این اتفاق بیفته دوگانگی و کپی محتوا برای گوگل به حساب میاد.

      بنابراین باید حتما ریدایرکت 301 از HTTP به HTTPS رو انجام بدیم. آدرس‌ها هم که با HTTPS ثبت خواهند شد، چون تو بررسی صفحات لینک‌های داخل صفحه و لینک‌هایی که داخل نقشه سایت هستند با HTTPS وارد شدن.

  34. سلام خسته نباشید من کارایی ک گفتین انجام دادم ولی حل نمیشه دقیقا باید کجا اضافه کنم کد فایل htaccess رویکسری متن خودش داره اونارا چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. سلام رضا جان، باید کدهایی که قرار داده شده رو در ابتدای فایل htaccess. قرا داده و ذخیره کنید. سایر کدهایی که داخل فایل هستن هم دقیقا باید زیر این کد قرار گرفته باشن.

  35. سلام خسته نباشید ، مقاله بسیار عالی بود!
    بنده چند روز پیش تقریبا 5 روز پیش، سایتم را به https تغییر دادم و از هر لحاظ از جمله ریدایرکت، سبز نمودن آیکون و … به موفقیت پیش رفتم و هیچ مشکلی پیش نه اومد. در اخر سایت را در گوگل وبمستر تولز معرفی کردم که اینبار با نسخه https و نقشه سایت را نیز ثبن نمودم، حتی در فایل روبات داد تی ایک سی، نقشه سایت را با https قرار دادم. روز اول تغییر خواستی در بازدید سایتم رخ نداد، ولی رفته رفته بازدیدکنندگان ورودی از گوگل بسیار کم شدن، شاید باورتون نشه! ولی ورودی گوگلم 9 هزار بود که اومده شده 2 هزار! رفته رفته نیز کم میشه! هر روز نصف! هیچ خطایی وجود نداره و هیچ چیزی همه چی به خوبی پیش رفته!
    ولی در کل نمی دونم مشکل از کجاست و به کلی گیر کردم، بنظرتون این مشکل عادی است؟

    1. سلام، چند روزی صبر کنید که کلیه لینک‌ها تو نتایج گوگل آپدیت بشن به https مشکلتون حل خواهد شد. البته به شرطی که همه موارد مثل ریدایرکت از http به https، افزودن نقشه سایت، افزودن فایل robots.txt و… به درستی پیاده سازی و اصلاح شده باشن.

      1. با سلام و خسته نباشید، خلی ممنون از راهنمایی
        ببخشید مظورتون را از اضافه کردن فایل robots.txt متوجه نشدم؟
        فایل robots.txt از قبل تو سایتم بود ، فقط در محتویات آن http را به https تبدیل کردم. فایل جدید بسازم؟

  36. و در ضمن هر پستی که آپدیت میشه، رتبش از دست میده! پست های که در صفحه اول گوگل در جایگاه 1 قرار داشتن الان در صفحه دوم هستند!

  37. آقا سلام. خیلی عالی و کامل توضیح داده بودید و من طبق الگو به هدفم رسیدم و کامل انجام دادم. واقعا ممنون

  38. سلام آقای عباسی. واقعا آموزش کاملی بود. وقتی کد ریدایکرت در htaccess را طبق فرموده شما به بلالی begin worpress انتقال دادم سرعت سایت نیز افزایش یافت. بنده فقط یک مشکل دارم و آن این است که نمی دونم چرا وقتی که افزونه راکت رت فعال می کنم تو بخش محصولات(ووکامرس) به حالت insecure درمباد و چون از محصولات در صفحه اصلی نیز هستش، صفحه نخست هم insecure میشه. نمی دونم مشکل از کجاست؟

  39. الان مشکل من این هستش. یک سری از عکس های ووکامرس http هستند

    Remove the following redirect chain if possible:

    zojbazaar.com/wp-content/themes/enfold/config-woocommerce/images/arrow_down.png
    zojbazaar.com/wp-content/themes/enfold/config-woocommerce/images/arrow_down.png

    Remove the following redirect chain if possible:

    zojbazaar.com/wp-content/themes/enfold/config-woocommerce/images/arrow_up_down.png
    zojbazaar.com/wp-content/themes/enfold/config-woocommerce/images/arrow_up_down.png

    Remove the following redirect chain if possible:

    zojbazaar.com/wp-content/themes/enfold/config-woocommerce/images/loading-light.gif
    zojbazaar.com/wp-content/themes/enfold/config-woocommerce/images/loading-light.gif

        1. سلام روزبخیر؛
          بعد از نصب ssl و راه اندازی اون در صورتی که همچنان پروتکل کامل روی تمام بخش ها اعمال نشد می تونید از افزونه really simple ssl استفاده کنید.

  40. سلام مجدد. آقا صادقی من دقیقا طبق ادرس فوق وارد هاست میشم و فایل رو پیدا می کنم ولی جایی واسه تغییر آدرس نیستش. این ها یک سری عکس های کوچک تو ووکامرس هستش که حتی وقتی از تو هاست پاکش هم که می کنم بازم مشکل پابرجاست. تغییر آدرسشونو چطوری می تونم انجام بدم؟

  41. از روش view page source متوجه میشم که حدود ۱۴ تا لینک http دارم. ولی دقیقا نمی دونم لینک ها کدوم هستن و چجوری باید تغیرشون بدم. چون حدود ۸۱۰ بار عبارت https تو این صفحه پیدا میشه و وقتی http را تایپ می کنم میشه ۷۹۶ .یعنی حدود ۱۴ تا لینک http دارم.

  42. یعنی با استفاده از کد نویسی css تو بخش استایل سفارشی تم باید این کارو انجام بدم.

  43. سلام
    من می‌خوام ssl بخرم
    لطف می‌کنید این گواهی و همه مراحل گفته شده رو برای وبسایت من انجام بدید
    هزینش رو هم پرداخت می‌کنم.

    1. سلام علیرضا جان، متاسفانه انجام این مورد سفارش‌ها برامون مقدور نیست. میتونید از هر شرکتی که گواهینامه امنیتی رو خریداری می‌کنید درخواست کنید که کار نصب رو هم براتون انجام بدن. برخی شرکت‌ها این کار رو به صورت رایگان انجام میدن و نیازی به پرداخت هزینه هم ندارید.

      1. نصب می‌کنند
        اما فکر نکنم این کارهایی که توی این مقاله بهش اشاره کردید انجام بدند
        من وبسایتم روی همین میزبان فا است

        1. کلیه کارهایی که در این مقاله برای نصب SSL ذکر شده باید مرحله به مرحله انجام بگیره که چه در SSL رایگان و چه تجاری این کارها رو انجام میدن.

          1. عباس جان
            من الان گواهی پیدا کردم ۱۱۰ تومن پارس پک می‌ده
            می‌گه نصب می‌کنه رایگان روی هاست
            اما خدا وکیلی من مقالت رو خوندم سردرد گرفتم
            طرف چطور می‌یاد برای ۱۱۰ تومن پول گواهی بگیره بعد این همه مرحله رو رایگان انجام بده؟!?

            1. خب خوندن این توضیحات در ظاهر یکم طولانی به نظر میرسه، اما اگر این مراحل رو طی کنید شاید نهایتا ده دقیقه از شما وقت بگیره.
              مطمئن باشید صرفه اقتصادی هم داره که نصب و راه‌اندازی به صورت رایگان انجام بگیره. این موارد جزو بازاریابی و افزایش فروش هستند.

  44. سلام آقای صادقی. بنده مجبور شدم بعضی از قسمت های راکت را غیر فعال کنم تا مشکل از تو قالب و در نتیجه از ssl حل بشه. کسی هست انجام بده؟ چقدر هزینش میشه؟

    1. سلام، از یک طراح کمک بگیرید یا اینکه از سایت‌های برون سپاری استفاده کنید. متاسفانه امکان ارائه خدمات و سفارشات این چنینی نداریم.

  45. باشه بهشون اعتماد می‌کنم ببینم چی می شه!
    این رو تو قسمت پشتیانی وبسایت هم گفتم اینجا هم به شما می‌گم
    من الان از سرویس وردپرس شما استفاده می‌کنم
    خیلی کیفیت خوبی داره و راضیم
    اما مشکلم با میزبان فا محدود بودن خدماتشه: الان شما گواهی SSL، هاست دانلود و هاست مجازی ایران ارائه نمی‌کنید
    من الان این سرویس‌ها را از جای دیگه‌ای دارم تهیه می‌کنم
    این رو با بالایی‌ها در میون بزار

    1. به زودی هاست دانلود با بالاترین کیفیت ارائه میشه و همچنین برای سایر سرویس‌ها هم تغییرات خوبی در راهه که تا دو ماه دیگه انجام خواهد شد.

  46. سلام و عرض ادب
    خیلی ممنونم از بابت مقاله های عالی و منحصر به فردتون.
    الف : من می خوام دو تغییر رو بصورت همزمان در سایتم انجام بدم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید :
    1- تغییر دامنه از بدون WWW به حالت دارای WWW
    2- فعال سازی SSL خریداری شده بر روی سایت وردپرسی (http به https )
    هر دو مقاله مربوطه رو در سایت میزفا و دیگر سایتها خوندم و تقریبا متوجه شدم از چه کدهایی باید استفاده کنم ، اما چیزی که متوجه نشدم اینه که آیا میشه این دو تا کد رو بصورت ترکیبی استفاده کرد ؟ اگر میشه چطوری باید ترکیب کنم ؟ خیلی ممنونم
    1- تغییر دامنه از بدون WWW به حالت دارای WWW :
    RewriteEngine on
    RewriteCond %{HTTP_HOST} ^example.com [NC]
    RewriteRule ^(.*)$ http://www.example.com/$1 [L,R=301,NC]

    2- فعال سازی SSL خریداری شده بر روی سایت وردپرسی (http به https ) :
    RewriteEngine On
    RewriteCond %{HTTPS} off
    RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

    من هیچ دانشی در مورد برنامه نویسی ندارم ولی تو بررسی که تو اینترنت داشتم ، گفتم شاید یه همچین چیزی بشه ؟! ولی بنظرم اشتباهه ! ممنونم میشم کد صحیح و ترکیبی رو بفرمایید.
    RewriteEngine on
    RewriteCond %{HTTP_HOST} ^example.com [NC,OR]
    RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.example.com [NC]
    RewriteRule ^(.*)$ https://www.example.com/$1 [L,R=301,NC]

    ب : و اون طور که متوجه شدم باید این کد رو در htaccess. و در سطر اول ، قبل از هر چیزی باید بگذارم ! درست متوجه شدم ؟
    و بعدش به پیشخوان وردپرس برم و در بخش تنظیمات آدرس ( نشانس ورد پرس ونشانی سایت ) رو به آدرس زیر تغییر بدم : درست متوجه شدم:
    https://www.example.com

    ج : و بعدش جهت اضافه کردن HTTPS به صفحه ورود و مدیریت وردپرس باید به wp-config.php برم و در در بالای خط /* That’s all, stop editing! Happy blogging. */ کد زیر رو قرار بدم : ( ترتیب کارهایی که می خوام بکنم درست هست ؟
    define(‘FORCE_SSL_LOGIN’, true);
    define(‘FORCE_SSL_ADMIN’, true);

    د : و بعد جهت رفع مشکل عدم نمایش آیکون سبز SSL در وردپرس ، افزونه Really Simple SSL و بعد از نصب افزونه به منوی تنظیمات> SSL در پیشخوان وردپرس برم و گزینه Active SSL رو کلیک کنم تا مشکل عدم نمایش آیکن سبز رنگ برطرف شود .

    ه : یه سوال مهم ! قالب وردپرس من قفل داره و باید حتما در دامنه قبل غیر فعال کنم و در دامنه جدید فعال کنم ! این مرحله رو قبل یا بعد از کدوم 4 مرحله بالا انجام بدم ؟ ممنونم .

    1. سلام و وقت بخیر،
      بهتره برای اینکه در آینده دچار مشکل نشید از کدها به صورت ترکیبی استفاده نکنید و هر بخش از کد به صورت جدا جدا قرار بگیره. اول از هر کاری باید کدی که برای ریدایرکت به www هست رو قرار بدین که کاربر رو به آدرس سایت با www هدایت کنید. در این صورت اول کاربر به آدرس سایت با www هدایت میشه و بعدش که کد ریدایرکت به https قرار داره انجام میگیره. البته این حالت فقط برای کسانی هست که سایت رو بدون www و https باز کنن. کسانی که با www و https آدرس رو باز میکنن دیگه نیازی نیست چندبار ریدایرکت بشن.

      سایر موارد هم همونطور که توضیح دادید هستن.
      قالبی که لایسنس داره روی نام دامنه ست میشه و برای همین مشکلی از نظر لایسنس براتون پیش نمیاد. اگر هم پیش اومد کافیه از فروشنده بخواین که دامنه رو اصلاح بکنن و لایسنس رو مجددا بعد از اینکه کلیه کارها رو انجام دادید، فعال کنید.

      1. سلام و عرض ادب
        خیلی ممنونم از راهنماییتون
        یه نکته !
        من دیگه قصد ندارم از WWW استفاده کنم و قصد دارم از ادرس : https://site.com استفاده کنم .
        من در ابتدا رفتم و در تنظیمات عمومی وردپرس : در نشانی وردپرس (URL) و نشانی سایت (URL) هر دو رو از http://site.com به https://www.site.com تغییر دادم و بعد نظرم عوض شد و نهایتا” به https://site.com تغییر دادم و ذخیره کردم.
        و از هیچ کد ریدایرکتی استفاده نکردم.
        الان که سایتم رو چه با http و چه بدون http و همینطور چه با www و چه بدون WWW بزنم ، هر جوری که بزنم URL همینی که می خوام میشه !!! :
        https://site.com
        من از کد ریدایرکتی برای این کار استفاده نکردم ، و در موررگر نتیجه مد نظرمو نشون میده ! آیا باید برای عدم ایجاد داپلیکیت شناخته شدن از طرف موتورهای جستجو ، حتما دو کد برای ریدارکت به https و www رو وارد کنم ؟! تا اگر کسی مثلا ادرس http://www.site.com رو زد موتور های جستجو خطای داپلیکیت نگیرن ؟
        خیلی خیلی ممونم

          1. مرسی آقا صادقی عزیز من الان دو تا کد تو htaccess اضافه کردم . تو هر سایتی یجور کد نوشتن من این دو تا کد رو از سایت شما استفاده کردم. درست نوشتم ؟ ممنون میشم یه بررسی بفرمایید یه وقت سایت رو نترکونم 😐
            # change www to whitout www
            RewriteEngine on
            RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.site.com [NC]
            RewriteRule ^(.*)$ http://site.com/$1 [L,R=301,NC]

            # change http to https

            RewriteCond %{HTTPS} !=on
            RewriteRule ^ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

            تو کد اولی نیازی نیست به جای http دوم ، https بنویسم ؟
            خیلی خیلی ممنونم

            1. بله باید تغییرش بدین کد اولی رو، که ریدایرکت از www به بدون www هست چون از SSL استفاده می‌کنید باید آدرس با https باشه.
              استفاده از این کدهای ریدایرکت تو htaccess. مشکلی به وجود نمیاره و با بازگردانی به حالت قبلی اگر مشکلی هم باشه برطرف میکنه. هر تغییری تو سایت میدین قبلش یه نسخه کپی از کدهای قبلی داشته باشید فقط.

  47. فقط به یه مشکلی برخوردم و اون اینه که رتبه جی تی متریکسمو خیلی اورد پاین از 95 به 70 !
    من از کلود فلر هم استفاده می کنم تو اون که نیازی نیست Https بودن رو تعیین کنم ؟
    من اون دو تا کد رو در اولین سطر htaccess اضافه کردم .
    تو جی تی متریکس :
    Minimize redirects : رفته تو مرز قرمز رنگ 32
    Serve resources from a consistent URL : D66
    Make fewer HTTP requests = 0
    Avoid URL redirects = 10
    Use cookie-free domains=0
    Add Expires headers=78

    1. جی تی متریکس ابزاری برای آنالیز هست و حتما نباید به همه مواردی که میگه یک به یک انجام بدین که رتبه نهایی رو بهتر کنید. این حالت طبیعی هست و چون باید کاربری رو که از آدرس دیگه میاد ریدایرکت کنید لازمه، پس اولویت با استفاده کردن هست، نه اینکه چیزهایی که GTmetrix میگه.
      توی کلودفلر هم باید وضعیت استفاده یا عدم استفاده از https رو از بخش crypto مشخص کنید. راهنمای کامل برای کلودفلر تو مقاله آموزش تصویری از استفاده از Cloud Flare جهت بهبود سرعت و امنیت توضیح داده شده.
      به زودی آموزش کامل کلیه موارد مربوط به GTmetrix تهیه و منتشر میشه، اجالتا میتونید از مقاله آموزش افزایش سرعت سایت وردپرس در gtmetrix استفاده کنید.

  48. با سلام ممنون از سایت خوبتون من تمام روشهای شما را اجرا کردم و نتیجه گرفتم ولی فقط در قسمت فروشگاه و دسته بندی محصولات ووکامرس قفل سبز رنگ نمیشه آیا مشکل از افزونه ووکامرس است چطوری میتونم این مساله را حل کنم؟

    1. سلام، ممنون از شما
      بله باید سورس صفحات رو بررسی کنید و ببینید که چه لینک‌هایی از سایت با استفاده از http:// لود میشن و اونارو برطرف کنید. ممکنه قالب شما از آیکون و تصاویری در صفحه فروشگاه استفاده میکنه که لینک‌ها به صورت http هستن یا اینکه جزییات محصولات هنوز روی حالت http قرار دارند که با ویرایش و اصلاحشون مشکل برطرف میشه.

    2. با سلام و احترام
      با اجازه اساتید عزیز
      مهناز خانم من چند کامنت بالاتر در مورد افزونه Really Simple SSL نوشتم ، که مشکل سبز نشدن در بعضی صفحات رو بصورت کامل حل می کنه، برای من هم همینطور بود ولی با نصب این افزونه همه صفحاتم سبز شدن.
      فقط برای محصولاتم از سایت دیگری که http بود لینک ویدیو کپی کرده بودم که اونا اجرا نمیشدن، و رفتم ویدیوهای مربوطه رو از دیجی کالا پیداکردم که حاوی https بود برداشتم و مشکل عدم نمایش ویدیو محصولات هم حل شد.
      موفق باشید

  49. سلام جناب صادقی. وقت بخیر
    اول ممنون بابت اطلاعات مفیدی که ارائه کردین.

    من مراحل رو به این صورت انجام دادم که فقط اون کد ریدایرکت 301 رو در htaccess قرار دادم و از تنظیمات همگانی وردپرس home و url رو به https تنظیم کردم. و دیگه نه اون افزونه‌ای که گفتین رو نصب کردم و نه اون دو خط کدی که داخل wp-config.php گفتین رو قرار دادم. ولی نتیجه اینکه:
    – همه آدرسها به درستی به https ریدایرکت شدن
    – در پیشخوان وردپرس هم سایت با https بالا میاد
    – اکثر صفحاتی که چک کردم هم در بخش کاربری و هم در بخش ادمین با قفل سبز رنگ باز میشن.

    خواستم بدونم با این شرایط نصب اون افزونه و همچنین اون دو خط کد wp-config.php الزامیه ؟؟

    1. سلام مرتضی جان، خیر نیازی نیست. افزونه که اگه کارتون با کد راه بیفته نیازی ندارید. پیشخوان رو هم بستگی به خودتون داره. کدها فقط برای ریدایرکت هست. مهم‌ترین مسئله اینه که فقط از http به https ریدایرکت انجام بگیره.

      1. ممنون از پاسخ شما.
        ریدایرکت301 انجام گرفته و صفحاتی که تا حالا چک کردم قفل سبز بود ولی مسئله اینجاست که لینکهای داخلی که قبلا تعریف کرده بودم http هستن که ظاهرا باید همه‌شون رو find , replace کنم با https

  50. سلام من همه کارای گفته شده رو انجام دادم و با موفقیت هم قفل سبز نشون داده شد. ولی تو یکی چند صفحه اون قفله نشون داده نمیشه. نمونش اینه
    agridayanshop.ir/login-register/?login=true

    1. سلام، مشکلی توی این صفحه مشاهده نشد. اگه صفحاتی هستند که قفل سبز رنگ رو نشون نمیده باطر وجود سورس‌هایی هست که از طریق http لود میشن که با اصلاح اونا به https مشکلتون حل میشه.

  51. سلام و درود
    با تشکر از آموزش خیلی خوبتون
    من به راحتی ssl رو فعال کردم. اما مشکلی که هست اینه که در افزونه ای که گفتید نصب کنم یک خطا وجود داره که با نصب افزونه دیگر هم آن خطا رفع نشد. سایت در سیستم به خوبی نمایش داده می شود اما در گوشی بالا نمی اید و خطای not secure می دهد
    مشکل مهم تر اینکه بعد از فعال سازی ssl بخش نوبت دهی سایت که با افزونه بوکلی می باشد با مشکل مواجه شد و بسیار کند شده و فقط لود میکند
    لطفا راهنمایی کنید. من ssl را از سی پنل uninstall کردم اما کلا سایت دیگر بالا نیامد و مجبور شدم مجددا install کنم.

  52. سلام و روزبخیر
    متاسفانه به فروشنده افزونه دسترسی ندارم. لطفا راهنمایی کنید که چطور میتونم ssl رو غیرفعال کنم وسایت رو به حالت قبل برگردونم؟

  53. سلام مجدد
    من الان در بخش SSL/TLS Status که نگاه کردم قفل قرمز رنگ نشان داده می شود اما در خود سایت علامت قفل سبز رنگ می باشد لطفا راهنمایی کنید

      1. ینی ممکنه میزبان هاست کاری کرده باشه که نشه ssl رایگان فعال کرد؟
        یه خطا در مورد self-signed میده

  54. htaccess. سلام من با اینکه فایل های hidenرا هم فعال کردم اما بازم این گرینه را پیدا مکردم مبشه کمک کنید

  55. سلام عباس آقای عزیز
    ببخشید من یه سوالی داشتم بی ربطه
    من الان تو یکی از سرویس های پوش نوتیفیکیشن ثبت نام کردم،نوشته :
    (کد اسکریپت زیر را در ابتدای تگ head سایت خود قرار دهید)
    الان دقیقا تو کدوم فایل قالبم قرارش بدم
    اگه راهنمایی کنی ممنونت میشم

  56. سلام روز بخیر
    من از lets encrypt استفاده کردم برای ssl و کد هارو کپی کردم و install رو زدم
    الان اصلا سایت بالا نمیاد و مواردی که گفتید انجام شده ولی لود نمیشه
    چه صفحه اصلی و چه مدیریت

  57. سلام خیلی ممنون استاد صادقی از آموزش های عالی تون
    من موبه مو کارهای گفته شده را انجام دادم و ssl فعال شد منتها در مرورگر فایرفاکس و گوشی ام که تست می کنم https سبز رنگ است ولی در مرورگر کروم خودم خاکستری است.کش و کوکی هم پاک کردم ولی در مرورگرم باز خاکستری است ظاهرا سایت های دیگه هم که ssl دارند را خاکستری نشان می دهد
    لطفا ممنون میشم بفرمایید مشکل کجاست؟
    پیشاپیش بسیار سپاسگزارم.

    1. سلام،
      اگر توی باقی مرورگرها درست هست و فقط توی کروم این مشکل رو دارید ممکنه به دو دلیل زیر باشه، البته مرورگرتون رو هم چک کنید آخرین نسخه باشه.
      1. افزونه‌ای دارید که باعث میشه دیتا سایت‌ها رو تغییر بده.
      2. تنظیمات گوگل کروم تغییر داده شده.

      باید این دو مورد رو بررسی کنید و مشکل رو پیدا کنید. در هر صورت مشکلی از سمت سایت نیست.

  58. سلام
    واقعا عاااااااااااالی بود. من خیلی راحت قفل سبز رو گرفتم. واقعا ممنونم
    پیروز باشید^^

  59. با سلام من تمام مراحل نصب و راه اندازی را انجام دادم و حتی تیک همه گزینه ها در افزونه really ssl نیز سبز است اما کماکان علامت قفلی دیده نمی شود و پیغام عدم امن بودن آدرس نمایش داده میشه لطفا راهنمایی نمایید .

  60. سلام
    من از فونت ایرانسنس استفاده می کنم
    بعد از اینکه ssl سایتم رو فعال کردم فونتش عوض شده و فونت پیش فرض قالب رو نشون میده
    مشکل ادرس دهی فونت هم نداره و اصلا cssش مشکلی نداره
    میشه راهنمایی کنید چطور باید درستش کنم؟

  61. سلام بعد از نصب افزونه Really Simple SSL و انجام تنظیمات آیکن در تمامی صفحات سبز رنگ شد ولی بعد حذف افزونه به حالت سابق بر گشت:
    1. آیا این افزونه همیشه باید فعال باشد؟
    2. راه دیگری غیر از این افزونه وجود نداره؟

  62. سلام و خسته نباشید
    ینده میخام ssl خریداری کنم . راهنماییم میکنید چی کار کنم ؟

      1. هست بنده دایرکت ادمین هست . آموزش آنرا ندارید ؟
        سایت بنده موضوعش دانلود هست. چه ssl رو پیشنهاد میدید. اخه در گوگل زدم انواع ssl را پیشنهاد داد

        1. آموزش نصب روی هاست دایرکت ادمین نیست. اما در کل مراحلی که باید طی کنید مشابه هم هستن و فقط ظاهرشون بخاطر متفاوت بودن ظاهر هاست فرق داره. استفاده از SSL برای سایت هم تفاوت چندانی نداره و میتونید از هر کدوم که مایل هستید استفاده کنید. به صورت کلی سه نوع SSL داریم که شامل OV، EV و DV هستند.
          با جستجوی عبارت بهترین SSL میتونید اطلاعات کاملی در این زمینه به دست بیارید.

  63. سلام و عرض ادب
    واقعا آموزش هاتون عالی هستش من تمام مراحل رو دنبال کردم البته من هم مشکل داشتم ولی با خوندن دیدگاه ها به راحتی مشکلم حل شد.
    شما واقعا تو آموزش ها حرف اول رو میزنید.
    موفق و پایدار باشید.

  64. سلام و وقت بخیر.
    یه سوالی :
    در مرورگر کروم قفل همیشه هم برای خودم و هم برای شما و هم برای بقیه مشکیه و وقتی روی آدرس سایت کلیک میکنم به جای قفل ، آیکنmi شما میاد ولی در فایرفاکس که وارد سایتم و سایت شما میشم ssl قفل سبز نشون میده.این به خاطر ساختار این مرورگر هست؟

    1. سلام، بله تو آپدیت اخیر مرورگر گوگل کروم قفل سبز رنگ نیست و فقط نماد قفل رو نشون میده که اگه مشکلی باشه با آیکون ! نشون میده.

  65. با سلام من از روش شما استفاده کردم ولی دوتا مشکل دارم.
    1 – اول اینکه موقعی که پیشحوان ورد پرسم دارم کار میکنم و از همین طریق وارد سایت می شود مشکلی پیش نمیاد ولی هنگامی که از ورد پرسم بیرون میام و به صورت معمولی وارد سایت میشم https نمیاد و حتی http هم نمیاد و وقتی خودم روبروش مینویسم مرورگرم اجاره نمیده و میگه که به مورد اعتماد نیست.
    میتونید کمکم کنید .ممنون میشم

  66. با سلام
    من برای سایت اصلی تنظیمات ssl را انجام دادم و مشکلی نیست
    داخل یک ساب فولدر وردپرس نصب کردم ، نیازی هست که تنظیمات را برای ساب فولدر هم انجام بدم (یعنی شما برای mizbanfa.net/blog هم تنظیمات را مستقل انجام داده اید )
    ممنون

  67. سلام
    عالی عالی عالی…فقط همین آموزش نیستا، همه ی آموزش هاتون عالیه …
    خیلی وقته تو سرچ هام میزنیم (کلمه جستجو + میزبان فا)
    ی سوال مرحله آخر که افزونه Really Simple SSL رو نصب کردم گزینه Active نداره … فک کنم بخاطر آپدیت افزونه هست …
    فقط ی پیغامی دارم که خلاصه اش اینه
    Almost ready to migrate to SSL!
    Some things can’t be done automatically. Before you migrate, please check for:
    Http references in your .css and .js files: change any http:// into //
    Images, stylesheets or scripts from a domain without an SSL certificate: remove them or move to your own server. وغیره

    یک گزینه Go ahead ,active SSl داره…این گزینه رو بزنم مشکلی پیش نمیاد؟؟؟

  68. با سلام و خسته نباشید
    من مراحل نصب ssl رو انجام دادم و آیکون سبز SSL کنار سایتم اومده ولی کنار همون ایکون یک ایکون زرد رنگ مثلثی شکل اومده که منظورش اینه اتصال ایمن نیست مشکل از کجا هست؟؟؟ ممنون میشم توضیح دهید با تشکر

    1. سلام و احترام؛
      کدهای مربوطه رو در فایل htaccessوارد کردید؟

  69. سلام اقای صادقی . دستتون درد نکنه بابت آموزش های خیلی خوبتون
    برای من یه مشکل عجیبی ایجاد شد که نمیدونم برای حلش چیکار کنم. وقتی سایت رو https کردم همه موارد به خوبی انجام شد ولی یه سری از کلماتی کلیدی که باهاشون صفحه اول گوگل بودم کلا حذف شد از سرچ گوگل. یعنی با اون کلمه توی نتایج گوگل ، سایت من بالا نمیاد.
    داخل نظرات هم خوندم ظاهرا یکی نفر دیگه از دوستان هم به این مشکل خورده بود . میشه لطفا یه بررسی کنید که بفهمیم مشکل کار کجاست و برای حلش چیکار کنیم؟!!
    متشکر

  70. سلام برای من قفل خاکستری سبز رنگ نشد …
    تمامی مراحل رو انجام دادم فقط افزونه really simple sll تصویر مطابق با تصویر آموزش نبود ؟

    1. سلام و احترام؛
      در صورتی که تمام مراحل رو دقیقا مطابق آموزش انجام دادید برای سبز شدن قفل مربوطه باید افزونه really simple ssl رو نصب و فعال کنید این افزونه اصلاحات لازم رو اعمال میکنه.

  71. با سلام
    خییییلی متشکرم از آموزش های بسیار کاربردیتون
    من تمام مراحل رو انجام دادم ولی قفل سبز نیومد
    البته من تازه قالب نصب کردم نمیدونم اگر کامل سفارشی سازی کنم مشکل حل بشه یا نه …
    بازم تشکر میکنم از کار بسیار خوبتون

  72. سلام وقتتون بخیر
    من تمام مراحل رو طی کردم و تا 2 روز با وارد کردن اسم سایتم میتونستم واردش بشم. اما بعد از گذشت 2 روز حتما باید واژه https رو قبل از اسم سایتم وارد کنم. مشکل از چیه؟! ممنون میشم اگر راهنماییم کنید.
    باتشکر

    1. سلام و احترام؛
      این مشکل رو در چه بخش هایی از سایتتون دارید؟

  73. سلام، وقت بخیر.
    پیش از هر چیز لازمه که تشکر کنم بابت محتوای باکیفیتی که ارائه کردید.
    من روی سایت وردپرسیم SSL دارم و از افزونه Really Simple SSL استفده کردم برای تغییرات SSL.
    متاسفانه در نسخه رایگان اعلام کرده که HTTP Strict Transport Security is not enabled و ظاهرا فعال نبودن آن مشکلاتی برایم ایجاد کرده:
    1- هرچند در تمامی صفحات سایت آیکون قفل را کنار آدرس دیده می شود، اما در پنل مدیریت سایت (در مرورگر فایرفاکس) هشدار ناامن بودن می دهد و طبق بررسی هایی که کردم و استفاده از نرم افزار پیشنهادی فایرفاکس با نام HTTPS Checker، نرم افزار طی بررسی 500 لینک (در نسخه رایگان) اعلام کرده که من از Strict transport Security Header استفاده نمی کنم که سایت من را در معرض Man-in-the-middle attacks از طریق ابزارهایی مثل toolstrips قرار می دهد ( شاید این مشکل بدلیل فعال نبودن قابلیت HTTP Strict Transport Security در افزونه باشه).

    2- مشکل دیگر که ایجاد شده اینکه سایتم در ویندوز با مرورگر سافاری بالا نمیاد و سافاری خطای زیر را می دهد که ظاهرا به همین مسئله مربوط هست
    Safari can’t open the page. Because Safari can’t establish a secure connection to the server “mysite”
    با سافاری سیستم عامل مک مشکلی نداره اما صفحه بازگشت از بانکم در این مرورگر در مکینتاش کار نمی کنه

    3- هر از چند گاهی باید فایل error-log را خالی کنم، چرا که حجم زیادی از اررو به صورت زیر نمایش میده
    PHP Warning: Use of undefined constant ‘FORCE_SSL_ADMIN’ – assumed ‘‘FORCE_SSL_ADMIN’’ (this will throw an Error in a future version of PHP) in public_html/wp-config.php on line 86

    من البته در htaccess تغییراتی که شما فرمودین را اعمال نکردم چرا که بنظر میاد افزونه های سایتم تغییرات مشابهی اعمال کردند.

    ببخشید یمقدار طولانی شد.
    ممنونم میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام روزبخیر؛
      استفاده از افزونه Really Simple SSL آخرین مرحله هستش که سئیچ به صورت ناقص انجام شده.
      باید آدرس ورود به پیشخوان رو بررسی کنید که اگر سوئیچنشده کد مربوطه رو درج کنید همچنین آدرس های سایتتون رو در دیتابیس مورد بررسی قرار بدید. مشکلتون با درج کدها حل میشه.

  74. سلام و عرض ادب
    من یک مشکلی واسم پیش اومده
    من SSL رایگان روی سایتم اعمال کرده بودم بعد منصرف شدم پاکش کردم
    از موقعی که پاک کردم وقتی وارد اوت لوک میشم ایمیل هامو چک کنم خطای اینو میده:
    the server you are connected to is using a security certificate that cannot be verified
    به پشتیبان هاست میگم میگه واسه ایمیلت پروت های غیر SSL ای بذار !
    من قبل اینکه SSL هم ست کنم روی هاستم، واس ایمیل ها پورت SSL زده بودم مشکلی نداشت. از موقعی که SSL هاست رو پاک کردم اینطوری خطا میده.
    به نظرتون چیکار کنم؟

  75. سلام.آقای صادقی من دو تا فایل htaccess توی هاستم دارم.
    یکی توی فایل منیجر و یکی توی بخش اصلی هاست.کدومو باید ویرایش کنم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      فایل htaccess که در مسیر نصب وردپرس قرار داره رو باید ادیت کنید. (اگر وردپرس در روت نصب شده، در بخش PUBLIC_HTML به دنبال فایل باشید.)

  76. با سلام
    من یک سایت وردپرسی دارم که با پروتکل https میاد و سایت داره کار میکنه تنها مشکل من اینکه میخوام به یک سایت خارجی با پروتکل http لینک بدم.خود ورد پرس اون لینک https میکنه و وقتی که به اون سایت ریدایرکت میشه من صفحه Your connection is not private رو میبینم.
    ممنون میشم راهنماییم کنید که چطور این مشکل را حل کنم
    مرسی

  77. سلام و خدا قوت خدمتتون.
    من طبق آموزش پیش رفتم این افزونه Really Simple SSL رو نصب کردم اما در مرحله آخر رنگش سیز نشد. و همچنین تنظیماتش مطابق عکس نبود.میفرمایید توی این نسخه جدیدش چکار کنم درست بشه؟ممنون

    1. سلام و احترام؛
      در آپدیت های اخیر دیگه قفل سبزرنگ رو در مرورگر نداریم قفل طوسی رنگ هستش.
      اگر از پروتکل httpبه پروتکل https سوئیچ شدید مشکلی وجود نداره.

  78. سلام ببخشید اس اس ال سایت من این ارور رو میده به چه معنی است
    your connection to this site is not fully secure
    ممنون میشم راهنمای کنید

  79. سلام میشه بگین مشکل سایت من چیه؟قبلا یه قالبودیگه داشتم و خیلی از جا ها http بود و قفل سبز رو نشون نمیداد الان یه قالب دیگه گرفتم و نصب کردن ولی بازم مشکل داره از کجا اقدام کنم؟متشکرم.

  80. سلام من تموم مراحل رو انجام دادم و حتی افزونه ی really simple ssl رو تصب، فعال و گزینه های موردنیاز رو هم enable کردم اما باز رنگ https:// سبز نشده.

    1. سلام و احترام؛
      در مرورگرهای جدید دیگه قفل سبزرنگ نیست بلکه طوسیه. شما فقط باید بررسی کنید آدرس هاتون با پروتکل https شروع شده باشه و http نداشته باشید.

  81. فقط میتونیم بگم دستمریزاد خدا خیرتون بده بدون کوچکترین مشکل انجام شد
    در همه قسمت ها

  82. سلام
    مطالب مفید بود مرسی
    فقط یک سوال من یک قالب خریداری کردم و بعد قالب را به صورت بسته نصبی نصب کردم ولی از قبل به پشتیبان هاست اعلام کردم که SSL را فعال کنند و فعال کردند اما با اینکه الان سایت من با SSL مشاهده می شود ولی چراغ سبز رنگ نیست.
    لطفا راهنمایی کامل برای رفع این مورد در تمام لینک های سایت من بگید

    1. لام و احترام؛
      در این خصوص می بایست تغییر پروتکل رو به وردپرس اطلاع بدید 🙂 به عبارت ساده تر باید ادرسی دهی ها رو یا از پیشخوان یا از طریق دیتابیس اصلاح کنید. در نهایت اگر همچنان این مورد وجود داشت از افزونه Really Simple SSLکمک بگیرید.
      این افزونه بعد از نصب و فعال شدنپروتکل ها رو از http به htpps تغییر میده.
      موفق باشید.

  83. با سلام
    من از فروشگاه ساز ووکامرس استفاده می کنم،سایتم را به موتور های جستجوگر معرفی نکردم و بازدیدکننده ای ندارم،در صفحات سایتم از لینک های داخلی یا خارجی استفاده نکردم.امروزSSLسایت رو فعال کردم.الان من باید کدام از موارد بالا رو انجام بدم؟
    الان نیاز هست که من افزونهReally Simple SSL را نصب کنم؟
    الان سایت من هم با https باز میشه هم با http
    آیا نیاز است ویرایش فایل htaccess. را به صورت ریدایرکت 301 انجام بدم اگر نه لطفا بگید چه کدی باید بزارم
    ممنون

    1. سلام روزبخیر؛
      اگر ادرس های سایتتون با پروتکل htp به گوگل معرفی شده حتما باید کد ریدایرکت رو درج کنید اما اگر سایت نوایندکس بوده هیچ صفحه ای ایندکس نشده و ادرس سایتون هم به سرچ کنسول گوگل معرفی نشده می تونید از بیش ssl رو نصب و به پروتکل https سوئیچ کنید. اگر تمام صفحاتتون با پروتکل Https به درستی لودمیشن نیاز به نصب افزونه نیست.

  84. سلام آقای صادقی این سوال رو یادم رفت در کامنت قبلی بپرسم لطفا به این هم پاسخ بدید
    در مطلب نوشتید اضافه کردن HTTPS به صفحه ورود و مدیریت وردپرس من با اینکه این رو به فایلwp-config.php اضافه نکردم وقتی صفحه ورود به وردپرس رو با httpباز میکنم بصورت خودکار به https ریدایرکت میشه آیا نیاز هست که این کدی که گذاشتید رو اضافه کنم یا نه؟
    ممنون

    1. سلام روز بخیر؛
      پروتکل فعال این پیج چی هست؟ چک کنید اگر بک اند سایت هنوز با پروتکل http اجرا میشه حتما تغییرات رو اعمال کنید اما اگر ادرس دهی با پروتکل جدید صحیح هست و اختلال عملکردی ندارید نیاز نیست.

  85. سلام من نصب کردم پلاگینو مشکل حل نشد هنوز خاکستریه و اون گزینه ها هم نداشت و فقط نوشته بود پیش بروید همین

    1. سلام روزبخیر؛
      این مورد رو هم داخل هاست و داخل سیستم مدیریت محتواتون روی وب سایت فعال کنید.

  86. وووااایییی ترکیدم
    درود به شما
    یکدنیا سپاس از مطلب عالیتون
    دقیقا صفر تا صد اموزش شمارو دنبال کردم و انجام دادم ssl فعال شد
    ممنون از این وقتی که گذاشتین
    من اموزشو دنبال کردم اینقدر حوصله مو سر برد و خسته م کرد… ااوووففف شما دیگه چه صبری داشتی بابت اماده کردن این اموزش
    ممنون صادق جان دمه شما گرم
    امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشی

  87. سلام خسته نباشید
    برای سایت ssl رایگان تهیه کردیم.
    و فایل .htaccess رو ویرایش کردم سایت کلا بالا نمیاد و ارور زیر رو دریافت میکنم.
    ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR
    ساعت و بقیه چیز ها رو هم بررسی کردم اما حل نشد.
    ممنون

  88. سلام ممنون ار آموزشتون .اما برای فعال سازی ssl در پیشخوان وردپرس اون کد که گفته بودین رو داخل فایل wp_config.php کپی کردم اما نشد. راهکار دیه ای دارید؟

    1. سلام و احترام؛
      ارور خاصی هم دریافت کردید؟
      در چه بخش هایی سوئیچ انجام نشده؟
      بله به صورت دستی هم می تونید در سورس سایت لینک های که کامل سوئیچ نشدن رو پیدا و اصلاح کنید.

  89. با سلام
    ممنون از پستتون
    ولی من کارهایی که گفتید رو در .htaccess و در تنظیمات wordpress انجام دادم ولی بعد از این کار دیگه سایتم لود نمیشه و همچنین دیگه مدیریت wordpress نمیاد، چیکار باید کنم؟

    1. سلام و احترام؛
      کش و کوکی مرورگر رو پاک کنید و دوباره تست کنید.
      چند مورد وجود داره:
      کد ریدایرکت رو در فایل مذکور قبل از قبل از # BEGIN WordPress درج کرده باشید.
      افزونه هاتون رو چک کنید که ایا از قبلبه واسطه اون ها کد ریدایرکت تعریف کردید ؟
      آیا بعد از تغییر فایل .hraccess ارور خاصیموقع لاگین به وردپرس دریافت می کنید؟

  90. یه مسئله دیگه اینکه vpn میزنم هر دو به درستی کار میکنن ولی بدون vpn کار نمی کنن

  91. سلام
    بنده از مشترکین میزبان فا هستم
    من sll خریداری کردم و مشکلی ندارم بجز اینکه نمونه کارهای ویدیویی که در هاست دانلود قرار دارن رو بصورت لینک در صفحات سایت گذاشتم ولی متاسفانه هر جا که ویدیو هست قفل سبزرنگ ندارم یعنی مثلث زرد میشه البته با http قرار دادم توی سایت و همینطور Really Simple SSL نصب کردم و با نصب این افزونه دیگه ویدیوها از حالت پخش انلاین خارج میشن . خیلی سعی کردم درست کنم ولی موفق نشدم علت کجاست
    باتشکر از شما

  92. سلام بعد از انجام مراحل اموزش بعد از تست در جی تی ماتریکس افت کرد امتیاز در قسمت Avoid landing page redirects for the following chain of redirected URLs. کلا از یک تا صد به سایت 1 داد چطور میشه برطف کرد اینو ؟

    1. سلام و احترام؛
      تا زمانی که مشکل در سوئیچ از پروتکل Http به https وجود داشته باشه و یافتن و جایگزینی پروتکل ها توسط افزونه انجام بشه باید این مورد رو در حالت فعال قرار بدید مگر اینکه مورد رو رفع کنید و پروتکل ها سوئیچ شده باشند.

  93. با سلام و ادب
    خیلی ممنون از اموزش های بسیار خوبتون
    یه سوال اینکه؟
    بعد از نصب افزونه Really Simple SSL و سبز شدن ایکون قفل میتونیم افزونه را حذف کنیم دیگه مشکلی پیش نمیاد ؟
    یا اینکه باید فعال باشه مدام؟ و اینکه اگه از همون اول پروتکا امنیتی را فعال کنیم و قفله سبز باشه دیگه ایا لازم هست این افزونه را نصب کنیم؟؟؟؟

    1. سلام روزبخیر؛
      پروتکل در بک اند و فرانت اند سایت باید به یک صورت باشه.
      اول کد های مربوطه رو داخل فایل htaccess درج کنید.
      بعد از پیشخوان به منوی تنظیمات> عمومی مراجعه کنید مقادیر دو فیلد نشانی سایت (URL) و نشانی وردپرس (URL) رو اصلاح کنید.
      در نهایت اگر همچنان مشکل سبز نشدن قفل رو دارید افزونه Really Simple SSL رو نصب و فعال کنید.

  94. سلام
    من برای ریدایرکت از این کد استفاده میکنم که با مال شما فرق داره:
    RewriteEngine On
    RewriteCond %{HTTPS} off
    RewriteRule ^(.*)$ https:// %{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

  95. خیلی ممنون از اموزش خوبتون
    ولی ادرس قرار گیری فایل htaccess. نزدید و اون ادم رو گمراه میکنه
    باید بگید برید داخل پوشه public_html بعد دنبال فایل htaccess. بگردند

  96. سلام و خسته نباشید
    خیلی خیلی خوشحالم که از سایت شما هاست و دامین خرید کردم و میبینم که چقدر به بخش آموزش بها میدید.
    امیدوارم که همینطور به روند نشر دانش تون ادامه بدید
    آرزو میکنم که همیشه تیم میزبان فا سرافزار و موفق باشه

  97. سلام ممنون از آموزش خوبتون
    طبق اموزش شما پیش رفتم و به https تبدیل کردم ولی سبز نمیشه و طوسی رنگه
    توی پیج سورس که سرچ کردم 5تا لینک با http هست که مال محتوا و عکسا نیست

  98. سلام وقت بخیر
    من افزونه Really Simple SSL رو فعال کردم اما در تنظیمات آن :
    این گزینه تیک سبز نخورده :
    فیشینگ محتوای مختلف فعال است، اما در صفحه اصلی شناسایی نشده است. لطفا این مراحل را دنبال کنید تا بررسی کنید که آیا تنظیم کننده محتوای مخلوط کار می کند یا خیر.: دستورالعمل ها

    بقیه اکی هست و تیک سبز خورده .
    تشکر
    ضمنا در مرورگر فایرفاکس علامت قفل ssl با یه علامت اخطار میاد .رفرش هم کردم اما ….
    تشکر

  99. با سلام بعد از فعال سازی SSL با روش گفته شده، روی نقشه گوگل این ارور نشون میدهThis page didn’t load Google Maps correctly. See the JavaScript console for technical details
    همینطور تصاویر Slider revolution هم کلا میپره
    امکانش هست بگین باید چکار کنم؟

  100. سلام و خسته نباشید.
    خواستم تشکر کنم از آموزش جامع و کامل خوب سایتتون و همچنین از نویسنده ی این مطلب با ارزش.
    واقعا خیلی ممنون..آرزوی موفقیت دارم براتون.
    پایدار باشید.

  101. سلام. ممنون از آموزش شما
    من یک Dedicate Server دارم (نه سی پنل و …) و دارم از WAMP استفاده می کنم. چطور می تونم از Lets Encrypt بر روی سرور ام استفاده کنم؟ هر چی می گردم پیدا نمی کنم.
    ممنون می شوم کمک ام کنید.

    با تشکر

  102. سلام . من هاستم میزبانفا هستش و ssl رو از طرف هاست فعال کردن و این پست رو به من معرفی کردن جهت انجام فرایند فعال سازی.
    من همرور انجام دادم موبه مو ولی بعدش سایتم دچار اختلال شد و ارور کوکی ها به خاطر خروجی غیر منتظره مسدود شده اند رو داد . من سایتمو حذف و دوباره نصب کردم الان . میشه بهم بگید چکار کنم که دوباره دچار ابن مسئله نشم . یه آموزش در همین مورد توی سایتتون بود که خوندمش ولی نه از قالبم بود مشکل و نه از افزونه خاصی . ارور هدر هم داد در نهایتش

  103. سلام و خسته نباشید :
    من تمامی مراحل رو درست انجام دادم و ssl در تمام قسمت ها فعال هست ولی
    در پیشخوان وردپرس و قسمت پیکربندی افزونه ssl 3 تا هشدار به من داده میخواستم بدونم اینها چی هستن.
    1 : (warning HTTP Strict Transport Security is not enabled (premium
    2 : (Secure cookie settings not enabled (premium
    3 : (No mixed content scan performed (premium
    اینها اگر اشکالی بوجود نمیاره بیخیالش بشم
    ممنون از سایت خوبتون و پشتیبانی بسیار عالی

    1. سلام خسته نباشید؛
      نه مشکل خاصی ایجاد نمیشه این سه فاکتور داخل نسخه های تجاری در دسترس هستن. 🙂
      اگر قفل سبز رنگ یا علامت امنیتی SSL رو کنار مرورگرتون میبینید و آدرس ها از HTTP به HTTPS تغییر کردن مورد خاص دیگه ای نداره.

  104. سلام سایت من بر روی دایرکت ادمین ودر قسمت ssl این پیغام را را به رنگ سبز رنگ میده SSL is currently enabled for this domain. You can disable it here.
    وقتی آدرس سایت را در کروم باز میکنم کنار آیکون (علامت تعجب داخل دایره) نشون میده.یعنی فقط باید مراحل ریدایرک http بهhttps را انجام بدم

  105. سلام خسته نباشید
    ممنون از آموزش خیلی روان و خوبتون
    من برای سایتم همه مراحل رو انجام دادم و حتی توی سورس همه صفحات https هستند اما آیکون سبزرنگ نشده مشکل کجا میتونه باشه؟
    ممنون از وقتی که میذارید

  106. با سلام و احترام

    ممنون از آموزشهای بسیار خوب و کاربردیتون
    1- اگر بنده دو سایت رو هاست دیگری که از جای دیگر قبلا گرفتم داشته باشیم و بخواهم SSL برایشان بگیرم و فعال کنم امکان پذیر هست ؟ و چه کاری باید انجام دهم ؟

    ممنون

    1. سلام وقت بخیر؛
      در صورتی که قابلیت ssl رایگان روی هاستتون فعال باشه طبق همین آموزش می تونید اقدام کنید.
      در صورتی که این امکان ارائه نشده میتونید گواهی تجاری تهیه کنید که صادر کننده ssl وظیفه نصب اون رو بر عهده داره.

  107. سلام تو بخش همگانی(عمومی) نشانی سایت و نشانی وردپرس از http گذاشتم رو https حالا هر کاری میکنم نمیتونم وارد بخش کاربری وردپرس سایت بشم لطفا جواب بدین چه جوری به http برگردونمش

  108. سلام.
    خیلی خوب بود. همرو انجام دادم.
    واسه قسمت آخر که از افزونه استفاده کردین، راه دیگه ای که بصورت مستقیم این تغییرات رو انجام بدیم واسه برگه ها و … وجود داره؟ که هی افزونه نصب نکنیم

    ممنون

    1. سلام و احترام؛
      نصب این افزونه فقط زمانی لازم هستش که در تبدیل پروتکل http به https با مشکل مواجه بشید. در برخی موارد نیاز به نصب افزونه نیست و ssl با موفقیت و به صورت کامل نصب میشه.

      1. ممنون از پاسختون
        الان من تمام مراحل رو انجام دادم. رنگ قفل من خاکستری هست و نوشته
        parts of this page are not secure (such as images)
        که احتمالا مربوط به آدرس های داخلی تصاویر هست. الان برای این موضوع روشی هست که بدون استفاده از افزونه این آدرس ها رو درست کنیم. مثلا از دیتا بیس ….؟

        ممنون

        1. خواهش میکنم. 🙂 برخی مواقع علی رغم اصلاح آدرس ها در پیشخوان وردپرس و در phpmyadmin همچنان آدرس یکسری تصاویر، نوشته ها، برگه ها، برچسب ها اصلاح نشدن. توی چنین شرایطی اصلاح دستی آدرس چندان جالب نیست چون هم وقت گیره و هم اینکه ممکنه برخی آدرس ها درست اصلاح نشن. نصب افزونه رو پیشنهاد میکنم.

  109. سلام. من تمام مراحل فوق رو اجرا و ssl رو روی سایت خودم فعال کردم ولی با یک مشکل مواجه شدم. فونت سایتم عوض شده! و فونت فارسی رو نمایش نمیده! احتمالا باید آدرس دهی فونت در css هم تغییر کنه درسته؟

    1. سلام و احترام؛
      با توجه به اینکه پروتکل سایتتون از http به https تغییر میکنه پس باید کل ادرس دهی های سایتتون اصلاح بشه.
      می تونید داخل phpmyadmin یک کد sql برای اصلاح ادرس ها بزنید منوهای سایت رو دستی اصلاح کنید و بقیه لینک ها رو چک کنید اگر موردی همچنان به اصلاح نیاز داشت افزونه really simple ssl رو نصب کنید تا ادرس دهی ها اصلاح بشن.
      موفق باشید 🙂

    1. سلام آقای براری؛
      ابتدا آدرس دهی های سایت رو اصلاح کنید. بعد همان طور که در انتهای مقاله ذکر شده برای رفع مشکل سبز نشدن قفل سبز رنگ نمادین، افزونه Really Simple SSL را از مخزن وردپرس دانلود و نصب و فعال کنید. بعد به منوی تنظیمات> SSL در پیشخوان وردپرس برید روی دکمه Active SSL کلیک کنید. در اخر یکبار لاگ اوت و مجددا وارد وردپرس بشید.

  110. مطمئن ترین مطالب رو در زمینه وردپرس وب فارسی از آقای صادقی من تا الان خوندم.
    ممنونم. بسیار بسیار ممنونم.

  111. سلام
    در داخل فایل htaccess. که گفتید کد داده شده رو قبل از # BEGIN WordPress وارد کنیم، برای ما # BEGIN WordPress داخل فایلش وجود نداره و به جای اون فقط نوشته AddType Application/x-httpd-php70 php.
    چکار باید بکنم؟ کد رو همین جا وارد کنم مشکلی پیش نمیاد؟

    1. سلام و احترام؛
      میتونید کد رو در ایتدای فایل قرار بدید ولی حتما وضعیت سایت و ورود به پیشخوان رو چک کنید اگر اختلال ایجاد نشد و ارور نداشتید میتونید اقدام کنید در صورت بروز مشکل کد رو حذف کنید.

  112. سلام و روز بخیر
    من کد رو داخل فایل htaccess. گذاشتم. کش مرورگر و کوکی رو هم خالی کردم ولی وقتی دامنه قبلی رو می زنم انتقال از http:// به https:// صورت نمی گیره. لطفا بگید چکار کنم؟

  113. سلام و درود
    من همه مراحل فعالسازی ssl رو انجام دادم و افزونه ssl واقعا ساده رو هم نصب و فعال کردم. با این وجود قفل سایت و صفحه مدیریت وردپرس سبز نشد!
    آدرس های سورس سایت رو هم بررسی کردم همه شون https شده ولی قفل سبز نمیشه.
    لطفا بگید چکار کنم؟
    سپاس

    1. سلام و احترام،
      ابتدا اقدامات مربوط به اصلاح ادرس دهی ها رو از دیتابیس و وردپرستون اعمال کنید.
      در نهایت میتونید از افزونه Really Simple SSL برای اصلاحات کمک بگیرید. در انتهای این مقاله نحوه کار با همین افزونه توضیح داده شده.
      موفق باشید.

  114. سلام
    من مشکلی که دارم اینه که وقتی افزونه و فعال میکنم تمام عکسای پیش فرض قابل سایتم برداشته میشه و انگاری ریدایرکت به ادرس با https انجام نمیشه
    باید چیکار کنم؟
    ادرس سایت و هم میزارم چک کنید.

    1. سلام و احترام
      سایتتون بررسی شد گواهی فقط در قسمت بک اند سایتتون فعال شده باید این مورد در قسمت فرانت اند سایتتون هم فعال بشه.
      اول کد اصلاح ادرسی ها رو روی دیتابیس سایتتون اعمال کنید.
      و در مرحله اخر اگر ریدایرکت پروتکل انجام نشد افزونه really simple ssl رو نصب و فعال کنید.

    1. سلام روزبخیر؛
      ممکنه سوالتون رو مطرح کنید؟
      دیدگاهی از سمتتون ثبت نشده. 🙂

  115. واقعا از آموزشتون ممنونم ، پله پله با آموزشتون پیش رفتم و تونستم ssl رو فعال کنم ، حسابی فکرم مشغول بود ونتونسته بودم ssl رو فعال کنم

  116. با سلام و تشکر از سایت خوبتون
    مشکل ssl در سایت من وجود داره با اینکه ssl سایت رو تمدید کردم هنوزم ارور اتصال شما خصوصی نیست رو نمایش میده.
    به پشتیبانی ssl که پیام میدم میگه مشکل از تنظیمات وردپرستون می باشد ولی جفت تنظیمات وردپرس از رو https لود یکنه سایت رو و مشکلی نداره.آیا تنظیمات دیگری باید در وردپرس اصلاح شه یا خیر؟
    و اینکه می تونید بررسی کنید مشکل از کجاست؟
    بازم ممنون از سایت خوبتون

    1. سلام وقت بخیر؛
      ابتدا باید گواهی روی هاستتون به صورت کامل نصب بشه بعد شما کدهای ریدایرکت و انتقال از پروتکل http به https رو درون فایل .htaccess سایتتون وارد کنید. در نهایت از بخش تنظیمات وردپرس یا از طریق دیتابیس همون طور که داخل آموزش هم توضیح داده شده سطرهای siteurl و home رو اصلاح کنید. در نهایت اگر آدرس دهی سایتتون همچنان با مشکل مواجه بود میتونید از افزونه Really Simple SSL برای اصلاح آدرس دهی ها کمک بگیرید.

  117. با سلام. طبق دو آموزش نصب ssl بر روی هاست و وردپرس، آن را نصب کردم و افزونه Really Simple SSL را نیز نصب کردم ولی هنوز هم قفل خاکستری رنگ است. لطفا راهنمایی فرمایید.

    1. سلام و احترام
      دقیقا مطابق با آموزش عمل شده؟
      افزونه نصب و فعال شده؟ روی دکمه ابی رنگ افزونه برای هماهنگ سازی ادرس ها کلیک کردید؟
      ادرس سایتتون چی هست؟

      1. ممنونم بابت پاسخگوییتون
        از بخش پشتیبانی هم سوال کردم و گفتن در مرورگر موزیلا خاکستری رنگ باقی می ماند و در مرورگرهای دیگر سبز است. با تشکر

        1. خواهش میکنم.
          بله
          الان در هر دو مرورگر قفل سبررنگ داره نمایش داده میشه.

  118. سلام. من از وردپرس استفاده می کنم. https رو با این آموزش، سبز کردم. سپاس.

  119. سلام وقتتو بخیر من در فایل httac که گفتید اون کد را کپی کردم و همزمان در تنظیمات پیش خوان http را به https تغییر دادم
    ولی الان دیگه نمیتونم به پیشخوان وارد بشم و میزنه رمز نادرست tebnik.ir

  120. سلام من از این آموزش استفاده کردم الان پیشخوانم میخوام وارد بشم میزنه رمز اشتباه

  121. سلام
    مراحل رو انجام دادم
    سایتم با Https بالا میا الان ولی علامت قفل سبز نداره
    باید چیکار کنم؟

    1. سلام و احترام؛
      در مرورگرها جدیدا دیگه قفل سبزرنگ نیست و حالت طوسی داره.
      باید بررسی کنید که پروتکل https ابتدای آدرس هاتون هست یا خیر.

  122. سلام وقتتون بخیر .ممنون میشم راهنماییم کنید،این خطا ها رو چطور میشه رفع کرد؟
    warning .htaccess is not writable. Set 301 WordPress redirect, or set the .htaccess manually if you want to redirect in .htaccess.
    warning HTTP Strict Transport Security is not enabled (premium)
    warning Secure cookie settings not enabled (premium)
    warning No mixed content scan performed (premium)

  123. سلام
    ممنون از آموزش خوبتون به من خیلی کمک کرد.
    اما یه سوالی که برام پیش اومد این هست که من افزونه امنیت کامل وردپرس و فایروال رو نصب کردم و گزینه “جلوگیری از دسترسی به فایل‌های نصب پیش‌فرض وردپرس” رو فعال کردم ، مثلا وقتی فایل ریدمی رو با https باز میکنم خطای فور هیدن میده و کار میکنه اما وقتی که http میزنم فایل ریدمی رو میاره و کار نمیکنه ، این در صورتی هست که کدی که شما گذاشتید برای ریدایرکت کردن http به https رو گذاشتم و در تمام صفحات ریدایرکت میشه به https اما این نمیشه.
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  124. با سلام و تشکر از اموزش بسیار خوبتون
    بنده تمام مراحل را بدرستی انجام دادم و پروتکل ssl هم ایجاد شد فقط در قسمت اخر رنگ قفل سبز نمیشه و چند تا خطا گرفته به براتون با عکس ضمیمه میکنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. لام و احترام؛
      مورد خاصی نیست سه گزینه آخری که در تصویر ارسالی وجود داشت مربوط به نسخه پرمیوم افزونه هستش و داره اعلام میکنه که این موارد در نسخه رایگان در دسترس نیست.

  125. سلام خسته نباشید
    من مراحل بالا رو به درستی انجام دادم فقط به 2 مشکل بر خوردم
    اول اینکه برای ورود به سایت حتما باید قسمت فراموش رمز رو زده بعد به میل مراجعه کنم روی لینک بزنم رمز رو عوض کنم بعد وارد سایت میشم این رو همیشه باید تکرار کنم
    دوما مشکلی دیگه ای که هست برای پست گذاشتن در سایت انجام نمیشه ارور زیر رو میده وردپرس
    : انتشار ناموفق بود. پیام خطا: پاسخ، یک پاسخ JSON معتبر نیست.

    1. سلام روزبخیر؛
      انتشار ناموفق در سایت به دلیل سوئیچ نشدن کامل به پروتکل جدید هستش و خطای mixed content رخ داده که سپبه سادگی قابل حل هستش آموزشش رو خدمتتون ارسال کردم.
      دلیل بروز خطای انتشار ناموفق در وردپرس و روش رفع آن
      در خصوص تغییر رمز عبور میتونید یک رمز رو به صورت ثابت از طریق هاستتون تعریف کنید برای این منظور در hpmyadmin هاست روی دیتابیس کلیک و به دنبال جدول wp_users بگردید روی عبارت edit کنار کاربر (یوزری که باهاش لاگین میکنید) کلیک کنید در فیلد pass رمز عبور داخلواهتون رو وارد کنید از ستون فانکشن مقابل فیلد گزینه md5 رو انتخاب و نهایتا روی دکمه go کلیک کنید.

  126. سلام اگر از همون ابتدا که میخواییم سایتمون رو راه اندازی کنیم. یعنی حتی قبل از نصب وردپرس بیاییم ssl رو نصب کنیم آیا در این صورت هم باز نیاز به افزونه Really Simple SSL داریم؟
    مرسی

    1. سلام و احترام؛
      از این افزونه زمانی استفاده میشه که سوئیچ از پروتکل Http به https به خوبی و کامل انجام نشده باشه. که البته تا حدودی سرعت سایت رو کاهش میده.

  127. سلام و احترام
    سال و رو به تمام اعضای تیم میزبان فا تبریک میگم
    یک هشداری در سایتم داره :
    The 301 .htaccess redirect is often the fastest and most reliable redirect option.
    فعال کردن تغییر مسیر 301 توسط htaccess

    آیا این مورد رو فعال کنم مشکلی پیش میاد؟

      1. ممنون از پاسخگوییتون
        در قسمت ابزارها>سلامت سایت
        وقتی رو هشدار کلیک می کنم میره تو تنطیمات SSL..که دکمه فعال کردن تغییر مسیر 301 توسط htaccess در حال حاضر غیرفعال هست…

  128. بسیار عالی. کامل و جامع و در عین حال ساده و روان توضیح داده بودید. خیلی خیلی ممنونم مشکلم حل شد.

  129. سلام ممنون از مقاله عالیتون فقط
    من افزونه Really Simple SSL pro رو نصب کردم ولی بعد از نصب یه کد داده که باید در فایل wp-config.php قرار بدم چند جا قرار دادم ولی هنوز در پیشخوان هستش اون ارور کجا باید قرار بگیره دقیق

  130. سلام
    مطلب خوبی بود ولی احساس میکنم که سرعت سایت رو کمی پایین آورد(اون افزونه Really Simple SSL).

    1. سلام و احترام؛
      بله دقیقا همینطوره. افزونه Really Simple SSL چون تمام پروتکل ها رو تک تک سرچ میکنه و تبدیلات رو انجام میده لود اولیه رو تغییر میده و کمی روی سرعت سایت تاثیر داره.

      1. یعنی راهی دیگه ای وجود نداره سرعت سایت برای سو خیلی اهمیت داره
        اگر هم امکانش بگید که چطور سرعت سایت رو تست کنیم

        1. بله سرعت یکی از فاکتورهای خیلی مهم در سئو سایت هستش. عوامل مختلفی در سرعت تاثیر گذار هستند مثل
          ✔ منابع هاست
          ✔ پیکربندی سرور
          ✔ موقعیت سرور
          ✔ مشخصات سخت افزاری سرور
          ✔ زیرساخت شبکه
          ✔ صفحات سایت
          ✔ افزونه های مورد استفاده
          ✔ قالب
          ✔ و…

          در خصوص افزونه REALLY SIMPLE SSL که شما فرمودید راه کار زیر وجود داره که آدرس هایی که با پروتکل HTTPS شروع نشده رو پیدا کنید و اصلاحشون کنید. در خصوص عوامل موثر در سرعت هم در ادامه کامنت چند راه کار خدمتتون ارائه میشه.

          تا زمانی که همه پروتکل ها به https سوئیچ نکنند، قفل SSL نمایش داده نخواهد شد. در برخی موارد ممکن است با تکنیک فوق برخی از آدرس ها به درستی لود نشوند و همچنان پروتکل HTTP به جای HTTPS در ابتدای لینک نمایش داده شود. در چنین شرایطی می توان افزونه مذکور را غیر فعال نمود سپس با فشردن کلیدهای CTRL+U به سورس وبسایت مراجعه نموده، کلیدهای CTRL+F را زده لینک هایی که http:// هستند را یافته و آن را به صورت دستی ویرایش کرد. دقت داشته باشید قفل SSL در مرورگرهای جدید طوسی رنگ است. پس برای تشخیص فعال شدن گواهی، به وجود پروتکل HTTPS در ابتدای لینک کلیک کنید.

          اما راه کار چیه؟؟
          قبلاز هر کاری پیشنهاد میکنم از طریق سرچ کنسول گوگل گزارش کاملی از سرعت صفحات سایتتون داشته باشید و آنالیز جامعی در نظر بگیرید. گزارش سرعت صفحات سایت در سرچ کنسول گوگل
          در مرحله بعدی از جیتی متریکس هم یک گزارش دریافت کنید و عوامل کندی سایت رو تشخیص بدید. آموزش افزایش سرعت سایت وردپرس در gtmetrix
          فایل ها و تصاویر هم تاثیر زیادی رو کندی سایت دارن. آموزش فشرده سازی فایل‌ها در وردپرس و افزایش سرعت سایت
          در اخر هم می تونید یک بازنگری جامع روی سایت وردپرسیتون داشته باشید. آموزش بهینه سازی و افزایش سرعت سایت های وردپرس‎

  131. سلام
    من تازه دامنه خریدم ولی وردپرس رو هنوز نصب کردم.آیا بعد از نصب وردپرس لازم هست که ssl رو به شیوه این مقاله روی اون نصب کنم؟

    1. سلام و احترام؛
      بله .
      بعد از تایید و فعال شدن دامنه ، نیم سرورهای هاستتون رو روی دامنه ست کنید.
      بعد از ست و نشر نیم سرورها، وردپرس رو روی هاست نصب کنید.
      ssl رو روی هاست و وردپرس فعال کنید.
      آموزش فعال و غیر فعالسازی ssl
      آموزش نصب ssl دایرکت ادمین

  132. سلام من قبل از آدرس سایت من https اومده اما آیکون قفل نیومده
    حالا باید چیکار کرد؟

    1. سلام و احترام؛
      در نسخه های جدید مرورگرها دیگه قفل سبزرنگ کنار نوار آدرس نمایش داده نمیشه بلکه یه قفل طوسی رنگ هستش.
      اگر آدرس های سایتتون با https شروع میشه یعنی سوئیچ پروتکل به درستی انجام شده.
      یک نمونه از لینک هاتون رو برای بررسی ارسال کنید.

  133. سلام
    وقت بخیر
    سرعت سایت به این وسیله خیلی کاهش پیدا میکنه ، مخصوصا لود عکس ها و اسلایدرها
    آیا روشی برای رفع این مشکل وجود دارد

    1. سلام و احترام؛

      تا زمانی که همه پروتکل ها به https سوئیچ نکنند، قفل SSL نمایش داده نخواهد شد. در برخی موارد ممکن است با تکنیک های مذکور برخی از آدرس ها به درستی لود نشوند و همچنان پروتکل HTTP به جای HTTPS در ابتدای لینک نمایش داده شود. در چنین شرایطی می توان افزونه really simple ssl را غیر فعال نمود سپس با فشردن کلیدهای CTRL+U به سورس وبسایت مراجعه نموده، کلیدهای CTRL+F را زده لینک هایی که http:// هستند را یافته و آن را به صورت دستی ویرایش کرد. دقت داشته باشید قفل SSL در مرورگرهای جدید طوسی رنگ است. پس برای تشخیص فعال شدن گواهی، به وجود پروتکل HTTPS در ابتدای لینک دقت کنید.

  134. سلام من همه کارهایی که برای تغییر http به htpps بود رو دقیق انجام دادم ، درست بعد از اعمال این پروتکل جدید نزدیک به 60 درصد افت بازدید پیدا کردم ، این افت بازدید طبیعی است و به مرور زمان درست میشه ؟

    1. سلام و احترام؛
      گاها دیده میشه که برخی کاربران کاهش ورودی یا کلیک رو گزارش میکنن. این مورد اگر موقتی باشه مشکلی نیست اما اگر ادامه دار بشه براتون مشکل به وجود میاد و حتما باید پیگیری های لازم انجام بشه.

  135. سلام من همه موارد فوق را انجام دادم و ssl کاملا نصب و همه آدرس هایم با HTTps میان اما در کنار ادرس سایتم در مرورگرها علامت هشدار قرمز و و گزینه ادونس را نشون میده که سایت unsafe هست لطفا راهنمایی نمایید

    1. سلام و احترام؛
      در کدوم بخش ها این مورد رو مشاهده می کنید؟
      با ctrl+u داخل کدهای سورس سایت بررسی کنید چه لینک هایی به صورت ناقص به پروتکل https سوئیچ شدن

  136. سلام و درود فراوان
    من تمام این کارها رو در سایتم انجام داد و همه چی اوکی هستش.
    فقط اینکه هنوز سایت پیغام not secure میزنه و وقتی inspect میگیرم این تگ زیر در تگ html وجود داره:

    یعنی اینکه افزونه ای که معرفی کردید نتونسته این یکی رو به https تبدیل کنه. باید چیکار کنم؟ در ضمن نمیدونم حالا این هم اگه رفع بشه کلا مشکل حل میشه یا نه. در ضمن این در مورد صفحه اصلیه. در صفحه نمایش پست که میرم دوتا دیگه از لینکها این مشکل رو داره. چطور میتونم از طریق هاست به این لینکها دسترسی داشته باشم و تغییرشون بدم؟ اصلا راهی هست که بشه این کار رو کرد؟

  137. درود بر شما
    در آموزش ها فایل htaccess رو گفتید باید دستکاری کرد ولی هرچی میگردم این فایل در هاست سی پنل نیست . در stting هم show hiden زدم اما بازم نبود.لطفا راهنمایی کنید.
    ممنون

    1. سلام روزبخیر؛
      اگر این فایل رو مشاهده نمی کنید در پیشخوان وردپرس به بخش تنظیمات و زیرمنوی پیوندهای یکتا مراجعه کنید.
      یکبار روی دکم په ذخیره تغییرات کلیک کنید.

  138. سلام من مشکلم مربوط به این مطلب نمیشه اما تنها جایی که دیگه به ذهنم میرسه کمک بگیرم اینجاس
    مشکل من اینه که نمیتونم لاگین کنم به پیشخوان وردپرس هی ریدایرکت میکنه. تمام راه حل هایی که سایتای دیگه گذاشتن رو هم امتحان کردم درست نشد

    1. سلام روزبخیر؛
      یعنی از صفحه لاگین به صفحه اصلی ریدایرکت میشید؟
      کاربر دیگه ای هم تعریف کردید روی وردپرستون؟ اگر بله سطح دسترسیش چی هست؟
      یه مدت یکی از نسخه های وردپرس این مشکل رو داشت که با تغییر نقش کاربری مشکل رفع میشد. (تغییر نقش کاربری که باهاش لاگین میشد.)
      اگر کاربر دیگه ای تعریف کردید با اون لاگین کنید و ببینید آیا مشکل پابرجاست و به صفحه دیگه ای هدایت میشید؟ بعد با کاربر مدیریتی دیگه ای لاگین کنید و در خصوص تغییر سطح دسترسی و نقش کاربری اقدام کنید.
      اگر کاربری ندارید از طریق دیتابیس موجود در هاستتون کاربر مدیر تعریف کنید.

  139. سلام من htaccess رو ویرایش کردم ولی خود به خود منتقل نمیشه. دستی میزنم مشکلی نداره و با https میاد. اما خودش سوئیچ نمیشه. لطفا راهنمایی کنید.

  140. سلام خسته نباشید
    بعد از نصب افزونه مشکل من حل شد اما وقتی افزونه غیر فعال میشه با وضعیت به حالت قبل بر میگرده
    یعنی این افزونه همیشه باید نصب باشه راه دیگه ای برای حل بدون افزونه این مشکل وجود نداره ؟
    در ضمن من از مشتریان میزبان فا هستم و حدودا 3 سال از سرویس هاتون استفاده میکنم واقعا عالیه خسته نباشید

    1. سلام و احترام؛
      بله اگر ناهماهنگی در پروتکل ها وجود داشته باشه یعنی برخی بخش ها با Http و برخی دیگه با https لود میشن باید این افزونه رو نصب و فعال کنید که موقع لود صفحات این پروتکل ها به واسطه وجود افزونه اصلاح بشن.
      می تونید بررسی کنید کدوم بخش ها با مشکل مواجه هستن و هنوز سوئیچ از Http به Https کامل انجام نشده و از کدهای مخصوص همون بخش کمک بگیرید که در مقاله معرفی شدن.

      در اخر خوشحالیم که از سرویس های میزبان فا رضایت داشتید هدف مجموعه و تلاش های شبانه روزی هم در راستای رضایت مندی و مشتری محوری هستش 🌼

  141. شما گفته بودید
    لطفا با استفاده از view source مرورگر محتوای سورس صفحاتتون را چک کنید و ببینید که کجای سایت لینک‌ها به صورت http هستند و اونها را به https تغییر دهید تا آیکون سبز شده و اصلاح شود.
    ولی من وقتی به view source میرم و لینک های http رو میبینم گزینه ادیت وجود نداره که به https تغییرشون بدم لینکی هم که http داره رو نمیدونم چطور تو سایتم پیدا کنم و تغییرشون بدم.
    کمک

    1. سلام روزبخیر؛
      از این بخش امکان ادیت نیست باید لینک هارو پیدا به پروتکل صحیح سوئیچ بدین اگر موفق به انجام این مورد نشدید افزونه مربوطه که در مقاله معرفی شد رو نصب کنید.

  142. سلام و خسته نباشید خدمت همه
    واقعا دمتون گرم مشکلم حل شد و ssl من هم درست شد

  143. سلام وقتتون بخیر
    من ssl برای سایتم فعال شده اما صفحات دیگه ی سایتم و که باز میکنم ssl روی صفحات اعمال نشده و فقط صفحه ی اصلی سایت و شامل میشه به نظر شما مشکل از کجاست؟

    1. سلام روزبخیر؛
      سوئیچ از پوتکل http به https به صورت کامل انجام نشده در این راستا مقاله زیر رو کامل مطالعه کنید و در نهایت میتونید افزونه really simple ssl رو نصب کنید تا عمل سوئیچ رو انجام بده اما یک مقدار سرعت سایتتون رو کند میکنه.
      فعالسازی SSL رایگان سی پنل و تمدید آن به صورت خودکار

  144. سلام و خسته نباشید من تمامی کارهای شما رو کردم متاسفانه اون دو خطی که مربوط به wp config است رو مینویسم کلی ارور میده موقع ورود و اصلا صفحات وردپرسم باز نمیشه و مجبور میشم پاک کنم باید چیکار کنم؟ مرسی
    این ارور هایی که در پیشخوان میاد

    Warning: Use of undefined constant ‘FORCE_SSL_LOGIN’ – assumed ‘‘FORCE_SSL_LOGIN’’ (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/utnail/public_html/wp-config.php on line 71

    Warning: Use of undefined constant ‘FORCE_SSL_ADMIN’ – assumed ‘‘FORCE_SSL_ADMIN’’ (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/utnail/public_html/wp-config.php on line 72

    Warning: Cannot modify header information – headers already sent by (output started at /home/utnail/public_html/wp-config.php:71) in /home/utnail/public_html/wp-includes/functions.php on line 6221

    Warning: Cannot modify header information – headers already sent by (output started at /home/utnail/public_html/wp-config.php:71) in /home/utnail/public_html/wp-admin/includes/misc.php on line 1282

    Warning: Cannot modify header information – headers already sent by (output started at /home/utnail/public_html/wp-config.php:71) in /home/utnail/public_html/wp-admin/admin-header.php on line 9

  145. سلام وقتون بخیر . بنده تمام کار های که گفتید انجام دادم https زمانی نشون میده که با موس رو ادرس بار کلیک کنم .. اما خبر از قفل نیست ! اونجا هم که فرمودید ctrl +u , و بعد ctrl +f بزنیم انجام دادم اما لینک های که http هستن به صورت خاکستری هستن که نمیشه دست کارشون کرد اصلا ! کلا لینک هارو نمیشه دست کاری کرد! میشه بگید الان مشکل از کجاس؟ و چطوری میشه رفعش کرد ؟ ممنون از شما و سایت خوبتون تشکر.

    1. سلام وقت بخیر؛
      باید به صورت کامل از پروتکل http به https سئیچ بشه در غیر این صورت خطاهایی مثل میکس کانتنت رخ میده و در ادامه در انتشار محتوا هم به مشکل میخورید میتونید افزونه really simple ssl رو نصب کنید.

  146. سلام خسته باشید
    من نتونستم فایل htaccess. رو پیدا کنم حتی show hidden files رو هم فعال کردم ولی بازم فایل رو پیدا نکردم!!!!!!!!!

    1. سلام روزبخیر؛
      مشکلی نداره می تونید در پیشخوان وردپرس از بخش تنظیمات به بخش پیوندهای یکتا مراجعه کنید و یکبار روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا این فایل براتون ساخته بشه.
      یا اینکه به صورت دستیس این فایل رو بسازید و کدهای پیش فرض htaccess رو درون اون قرار بدید.

  147. سلام من وقتی سایتم رو به ssl تغییر دادم الان دیگه نمیتونم وارد پیشخوان بشم رمز و نام کاربری رو که میزنم وارد نمیشه لطفا کمکم کنید

    1. سلام روزبخیر؛
      اگر پروتکل ها به صورت کامل از htpبه https سوئیچ نشن چنین مشکلاتی پیش میاد.
      در ابتدا باید گواهی رو روی هاستتون پیاده سازی و سپس در وردپرس فعال کنید. اگر از گواهی رایگان استفاده می کنید آموزش زیر رو مطالعه کنید:
      فعالسازی SSL رایگان سی پنل و تمدید آن به صورت خودکار
      کد مربوط به بخش اضافه کردن HTTPS به صفحه ورود و مدیریت وردپرس رو در سایتتون پیاده کنید بعد از اون سایتتون در دسترس قرار میگیره اگر هنوز داخل برخی صفحات سوئیچ به صورت کامل انجام نشده بود از افزونه really simple ssl استفاده کنید.

  148. سلام . لطفا راهنماییم کنید . من رو هر لینکی کلیک میکنم خطای 404 میده . حتی تو یواست هم نقشه سایتمو نشون نمیده و خطا میده

  149. آموزش تون واقعا عالی بود
    قبل از این سایتی رو ندیده بودم که به جامعی و کاملی وبسایت شما موضوعی رو آموزش بده
    موفق باشید

  150. سلام همه را به ترتیب انجام دادم موقع ورود به پیشخوان S را داره . علامت قفل سبز ظاهر میشه بعد فوری میره

    1. سلام روزبخیر؛
      صرفا وجود یک قفل سبزرنگ نشانه فعال شدن گواهی SSL نیست.
      نوع آدرس دهی هاتون رو بررسی کنید می بایست ابتدای آدرس هاتون پروتکل HTTPS به جای پروتکل HTTP درج شده باشه.

  151. سلام وقتتون بخیر
    تشکر از سایت خوبتون خیلی بدرد بخوره ممنون واقعا

    من تمامی مراحل بالا رو انجام دادم و سایت در هر حالتی باز میشه مشکلی ازین لحاظ وجود نداره ولی کاهش بازدید شدید داشتم که الان رو به نابودیه میشه راهنمایی کنید

    1. سلام روزبخیر؛
      این طبیعی که ابتدای کار با تغییرات کمی افت داشته باشید اما حتما بررسی کنید آدرس هاتون برای کاربران به صورت صحیح باز میشه و سایت بدون هیچ مشکل یا پیغام امنیتی در دسترس باشه همچنین چک کنید خطای میکس کانتنت نداشته باشید.

  152. سلام و وقت بخیر خسته نباشید
    من برای فعال سازی ssl به پشتیبانی هاستینگ تیکت زدم و گفتن که ssl برای رو براتون فعال کردیم.
    منم بعد از این خبر افزونه ssl وردپرس رو نصب کردم. الان ظاهرا همه ی صفحات ریدارکت شده.

    خواسم بگم حتما باید مراحل قبلی رو انجام بدم یا افزونه خودش انجام میده ؟
    تو سرچ کنسول بخش (index – coverge – Excluded ) ارور نوع Page with redirect دارم که امارش هر روز بیشتر میشه
    اکثر صفحات جدید رو با حالت http و https لود میکنه . نصفشون هم ایندکس میشه و بقیه هم ایندکس نمیشه.

    اینا یعنی بخاطر ssl میتونه باشه ؟ خسته شدم خدایی .
    وقت میزارم و محتوای با کیفیت تولید میکنم ، ولی هی ارور ها داره بیشتر میشه
    خواهش میکنم کمکم کنید.

    1. سلام و احترام؛
      کنترل پنلتون جی هست؟
      از گواهی تجاری استفاده کردید یا رایگان؟
      فعالسازی SSL رایگان سی پنل و تمدید آن به صورت خودکار
      به کمک آموزش بالا بررسی کنید گواهی نصب و فعال هست یا خیر.
      بعد از اون میتونید افزونه really simple ssl رو نصب کنید که سوئیچ از پوتکل http به https رو براتون انجام بده کارخاص دیگه ای نیاز نیست.

  153. سلام
    من افزونه رو فعال کردم ، سه تا تیک سبز هستن اما یک هشدار داده به این صورت :
    ” فیشینگ محتوای مختلف فعال است، اما در صفحه اصلی شناسایی نشده است. لطفا این مراحل را دنبال کنید تا بررسی کنید که آیا تنظیم کننده محتوای مخلوط کار می کند یا خیر.”
    چه کار باید انجام بدم ؟ ممنون از شما

  154. سلام و عرض ادب
    من کد گفته شده رو در فایل htaccess. ذخیره کردم و کوکی و… مرورگر را هم پاک کردم ولی متاسفانه سایت با همون http لود میشه
    ممکنه راهنمایی کنید
    سپاس از شما

  155. سلام و درود مرسی از سایت خوبتون – من این مقاله رو کامل خوندم و کارهایی رو که گفتید رو کامل انجام دادم – شرکتی که ازش هاست خریدم ssl رایگان داده و هاست هم در ایران هست و با یه تیک در سی پنل تونستم ssl رو فعال کنم تمام این مراحلی رو هم که گفتید رو انجام دادم ولی دو مورد هست : 1- سرعت سایتم خیلی کند شده – 2 – آیکون قفل رنگش سبز نیست – آیکون سایت خودتون رو هم که دیدم وچندتا سایت دیگه رنگش سبز نبود

    1. سلام روزبخیر؛
      بله در نسخه های جدید مرورگرها دیگه قفل سبزرنگ نیست بلکه طوسی هستش.
      باید لینک های پیشخوان و صفحات رو بررسی کنید ببینید سوئیچ از http به https به درستی انجام میشه یا خیر. اگر ادرس ها با پروتکل صحیح لود میشن مشکلی وجود نداره.

  156. سلام علیکم
    ممنون از آموزش و زحمتی که کشیدین
    فقط یک سوال دارم:
    من فقط اون افزونه رو نصب کردم و همه چیز خوب کار میکنه آیا نیاز به تغییر از داخل پایگاه داده و … هم هست؟
    اگر انجام ندم چی میشه؟

    1. سلام روزبخیر؛
      آدرس های سایتتون رو بررسی کنید و ببنید به صورت صحیح با پروتکل https بارگزاری میشن؟ همچنین پیشخوان وردپرس رو هم بررسی کنید در این آموزش دو راهکار برای فعالسازی ssl ارائه شد یکی از طریق پیشخوان یکی از طریق دیتابیس. که هر دو باعث سوئیچ از پروتکل http به https میشه.

  157. سلام
    ممنون از مقاله عالیی که نوشتید.
    یه سوال داشتم. مگه برای https شدن نیاز به certificate نیست؟ یعنی همین طور به محض تغییر آدرس درست میشه؟
    دوم اینکه من وقتی توی فایل .htaaccses تغییر رو ایجاد می کنم مرورگر میگه :This page isn’t working
    gamecoder.ir redirected you too many times.
    Try clearing your cookies.
    ERR_TOO_MANY_REDIRECTS

    1. سلام و احترام؛
      در تغییرات جدید سی پنل دیگه نیاز به طی کردن اون مراحل طولانی قدیمی نیست و در اکثر هاست ها به صورت پیش فرض نصب هستش منتی بید روی دامنتون فعال یا غیر فعالش کنید. آموزش زیر روند فعال و غیر فعال کردن گواهی برای برخی دامنه های مورد نظر رو توضیح داده:فعالسازی SSL رایگان سی پنل و فعالسازی SSL رایگان سی پنل و تمدید آن به صورت خودکار
      آموزش نصب ssl دایرکت ادمین
      بر اساس نوع کنترل پنلتون بررسی کنید گواهی در هاستتون فعال هست یا خیر بعد در پیشخوان وردپرس یا از طریق دیتابیس ادرس home و siteurl رو ویرایش کنید.

  158. سلام چجوری بعد از زدن کلید ctrl+u کد های سایت رو ویرایش کنیم و بعد ذخیره کنیم

  159. با سلام
    اون قسمت محلی برای ویرایش نیست دوست عزیزم
    اون قسمت بیشتر برای بررسی و تحلیل هست
    کد هت باید در داخل فایل های php مربوطه به تم و افزونه ها و همچنین در مورد نوشته ها و برگه ها باید به پیشخوان وردپرس مراجعه کنید

  160. با سلام
    بنده کمی گیج شدم
    البته از شرکت شما هاست خریداری کردم و میخوام سایت رو راه بندازم
    1.گوگل وبمستر تولز و سرچ کنسول یکی هستن؟ توضیح میدین کمی؟
    2.توی کدوم یک بهتره ما سایت رو معرفی کنیم
    3. برای استفاده افزونه really simple ssl میگن باید چهار بار ثبت بشه ادرس سایت وگرنه در سئو اثر منفی داره ولی از طریق گوگل وبمستر تولز و cdn سایت ثبت شده باشه یکبارم کافیه ..اینو شنیدین چیزی؟
    وقتی ما سایتمون از اول اس اس ال داره دیگه نیازه اون کد های ریدایرکت 301 در htacsses قرار بگیره یا اصلا به افزونه really simple ssl نیاز هست؟
    یه توضیحی درباره وقتی بدین که سایت از اول ssl داره

    1. سلام روزبخیر؛
      وبمستر تولز نام قدیمی سرویس سرچ کنسول گوگل هست.
      اگر توی سرویس های آنالیتیک و گوگل سرچ کنسول ساستتون رو ثبت کنید می تونید آمار تحلیلی خوبی از سایتتون بدست بیارید.
      منظورشون از 4 باز ثبت اینه سایت با پروتکل http و htp و سایت با www و بدون www
      اگر گواهی ssl از همون ابتدا نصب و روی سایتتون فعال باشه و آدرس های سایتتون بخوبی با پروتکل https در دسترس باشه دیگه نیازی به نصب افزونه و اقدامات خاصی نیست.

  161. سلام وقت بخیر من کار هایی رو که گفتین انجام دادم اما تو بعضی گوشیا اس اس ال همراه با قفل نشون داده میشه تو بعضیا نشون داده نمیشه با مرورگر فایرفاکس هم نشون داده نمیشه لطفا راهنمایی کنید الان یعنی تو بعضی گوشیا ولپ تاپا نشون میده اما بعضی گوشیا نشون نمیده و تو فایر فاکس هم نشون داده نمیشه اینم ادرس سایت هستش

    1. سلام روزبخیر؛
      سایتتون بررسی شد مشکل خاصی نداره و همین که آدرس ها با پروتکل https ارائه بشه کفایت میکنه. فقط موردی که الان سایتتون باهاش مواجه شده ارور این سایت مشکلات فنی را تجربه می‌کند در وردپرس هستش. آموزش زیر رو در این راستا مطالعه کنید:
      رفع ارور این سایت مشکلات فنی را تجربه می‌کند در وردپرس

  162. سلام و خسته نباشید
    آموزش کاملی بود
    وقتی آموزشی را ارائه میدید و آموزش دارای چند روش هست بهتره که آخر آموزش بهترین روش رو هم بفرمایید
    الان در این آموزش ssl با کدنویسی بهتره یا نصب افزونه؟؟
    ممنون

    1. سلام روزبخیر؛
      افزونه آخرین روش هستش در صورتی که سوئیچ از http به https صورت نگرفت میتونید افزونه رو نصب کنید.
      در هر صورت یکسری مراحل مثل تغییر آدرس ها، درج کد و… لازم هستش.

  163. سلام وقت بخیر
    ممنونم از آموزش جامع شما
    من مراحل بالا را یکی یکی انجام دادم تا رسیدم به اضافه کردن HTTPS به صفحه ورود و مدیریت وردپرس:
    بعد این خط کدا پیدا نکرم تو پوشه config که بخوام کدهارا بالاش اضافه کنم
    /* That’s all, stop editing! Happy blogging. */
    حالا کدهایی که نوشتید را دقیقا کدام قسمت فایل cinfog قرار بدم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام روزبخیر؛

      /* That's all, stop editing! Happy publishing. */
      define(‘FORCE_SSL_LOGIN’, true);
      define(‘FORCE_SSL_ADMIN’, true);
      
      
  164. سلام وقت بخیر
    ممنونم از آموزش جامع شما
    منم دقیقا این مشکل رو دارم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    من مراحل بالا را یکی یکی انجام دادم تا رسیدم به اضافه کردن HTTPS به صفحه ورود و مدیریت وردپرس:
    بعد این خط کدا پیدا نکرم تو پوشه config که بخوام کدهارا بالاش اضافه کنم
    /* That’s all, stop editing! Happy blogging. */
    حالا کدهایی که نوشتید را دقیقا کدام قسمت فایل cinfog قرار بدم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام روزبخیر؛
      در فایل مذکور خط زیر رو پیدا کنید:

       /* That’s all, stop editing! Happy publishing. */
      
  165. سلام وقت بخیر
    داخل هاست گواهینامه ssl رو فعال کردم بعدش بصورت افتضاحی سرعت سایت کند شد ، بعد از غیر فعال کردن دوباره سرعت خوب شد و بعد از فعال کردن بازم سرعت پایین اومد ، وقتی در کروم و gtmetrix چک کردم حدود 3 تا 5 ثانیه فقط زمان ttbf هست ، مشکل کار کجاست ، تنظیمات من یا هاست یا گواهینامه رایگان ؟ که البته اونم چک کردم اعتبارش تایید شد .
    ممنون

    1. سلام روزبخیر؛
      به خودی خود فعالسازی گواهینمه ssl موجب کاهش سرعت میشه چرا که کل آدرس ها از پروتکل قبلی به https سوئیچ می شوند. این زمان ریدایرکت روی ttfb سایت شما تاثیر گذار هستش.
      TTFB مجموع “Redirect Duration” + “Connection Duration” + “Backend Duration” (مدت زمان پاسخگویی سرور + زمان صرف شده تا اتصال به سرور + زمان صرف شده برای ریدایرکت) می باشد. به صورت ساده تر زمانی که ریدایرکت ها انجام می شوند، اتصال برقرار و سپس اولین بایت از پاسخ سرور ارسال می شود تمام این مدت زمان صرف شده در مجموع TTFB را تشکیل می دهند. این مورد در نمودار تایمینگ تحلیل سایتتان در زبانه SUMMARY جیتی متریکس نیز مشهود است. در واقع دلیل نمایش صفحه سفید رنگی که قبل از لود صفحات می بینید همین موارد هستند. پس باید روی بهینه سازی صفحات و انتخاب میزبانی مناسب بسیار دقت داشت. روش های متعددی جهت بهبود TTFB سایت وجود دارد از جمله:

      بهینه سازی کدهای پلت فرم
      کمک گرفتن از حافظه کش
      بروز بودن سخت افزارهای سرور میزبان، در دسترس بودن منابع بالا مثل رم و CPU
      تنظیمات دقیق و پیکربندی مناسب سرور (مطرح نمودن موضوع با پشتیبانی هاستینگ)

  166. سلام ، ممنون از پاسخگویی شما
    ، آخه مساله اینه حدود ۵ ثانیه طول میکشه تا شروع لود سایت
    ، یعنی زمان ttfb به تنهایی چهار یا پنج ثانیه طول میکشه و حالت هنگی داره ، بعدش بصورت نرمال سایت لود میشه .
    اینا همه به خاطر سروره؟

    1. تمام این موارد به کدنویسی و زیرساخت بستگی داره گر ساختار کدنویسی سایت نباشه، تعداد ریدایرکت ها زیاد باشه یا چنین مسائلی زمان TTFB هم افزایش پیدا میکنه توصیه میکنم راهنمای زیر رو کامل مطالعه کنید:
      TTFB چیست

  167. با سلام مجدد و تشکر
    بنده اون مطالب رو خوندم
    وقبل فعال کردن ssl سابت سرعت خیلی خوبی داشت
    غیر از این یک سایت ورد پرسی دیگه هم دارم روی همون میزبان و روی اونم که تست کردم سرعت افتضاح شد ،
    با این تفاسیر باید میزبانی هاست خودم رو عوض کنم؟ شما چه پیشنهادی میدین؟

    1. سلام وقت بخیر؛
      اگر از کدنویسی سایتتون و بهینه بودنش مطمئن هستید و ریدایرکت های عجیب توی سایتتون ندارید موضوع رو با میزبانی سایتتون مطرح کنید.

  168. تمامی مراحل رو انجام دادم و وقتی سایتم رو وارد میکنم https هست ولی وارد صفحه Nothing Found میشه
    اگر میشه لطفا کمک کنید

    1. سلام روزبخیر؛
      آدرس سایتتون رو ارسال میفرمایید؟
      بررسی کردید که ریدایرکت ها به درستی انجام شدن یا خیر؟

  169. سلام وقت بخیر

    من یدونه SSL comodo خریدم ولی سایتم توسط سایت ساز ها ایجاد شده ورد پرس نیست SSL رو چطور میتونم رو سایتن نصب کنم.?

  170. سلام خدمت شما ببخشید بعضی از صفحات من میگه که اتصال شما به این صفحه کاملا امن نیست باید چی کارم کنم؟

    1. سلام روزتون بخیر؛
      بررسی کنید که در تمام صفحات سوئیچ از پروتکل HTTP به HTTPS به صورت کامل انجام شده یا خیر؟
      در نهایت میتونید افزونه REALLY SIMPLE SSL رو برای سوئیچ کامل نصب و فعال کنید.

  171. سلام خسته نباشید خب الان ssl اضافه شده ولی بازم اون قفل خاکستری هست و سبز نیست حتی مال سایت شما چرا ؟ و اون تیکه کد که گفتین برای ورود و مدیریت اضافه کنید اضافه کردم ولی دیگه نتونستم لاگین کنم و مجبور شدم حذف کنم و این افزونه نشون داده فقط 88 درصد سایت
    ssl داره و البته فعلا چون سایت در حال ساخت داخل سرچ کنسول ثبت نکردم بنظرتون مشکل اینه

    1. با سلام دوست عزیز
      به طور کلی شما با 3 آیکون مواجه خواهید شد که یکی از آنها قفل و دیگری علامت تعجب است. زمانی که روی آیکون مورد نظر کلیک می کنید اطلاعات مربوط به شرایط ssl وب سایت شما نمایش داده می شود که برای آیکون قفل عبارت Connection is secure قابل مشاهده خواهد بود. این مورد نشان دهنده این موضوع است که ssl برای وب سایت شما فعال شده است.
      موفق و پیروز باشید

    1. با سلام دوست عزیز
      ممنون از ابراز محبت شما. هدف ما کسب رضایت شما همراهان عزیز است و خوشحالیم که به این هدف دست پیدا کرده ایم.
      موفق و پیروز باشید

  172. سلام وقت شما بخیر ببخشید من سایتم را به پروتکل ssl مجهز کردم و تمامی صفحاتم https هستن ولی برای صفحات می نویسه که اتصال شما امن است ولی می توانند تصاویر را تغیییر دهند و شمار ا فریب بدهند

    1. با سلام دوست عزیز
      دریافت این ارور می تواند دلایل زیادی را داشته باشد که یکی از آنها مربوط به فعال بودن ssl است. ممکن است وب سایت شما به بدافزار آلوده شده، htaccess شما دستکاری شده، افزونه یا قالب مورد استفاده اورجینال نباشد و…
      بهتر است در ابتدا تغییراتی که اخیرات داده اید را مورد بررسی قرار دهید و در صورت باقی ماندن مشکل با یک متخصص امنیت صحبت نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  173. سلام.وقتی آدرس یک سایت NOT SECURE را با اضافه کردن https به آن سرچ می کنم سایت به صورت secure با قفل سبز رنگ ظاهر میشه
    الان این سایت not secure هست یا secure یعنی http هست یا https و اگه
    همچین سایتی رو از قسمت وردپرس طبق مقاله این صفحه فقط و فقط “راه اول: تغییر آدرس های سایت از پیشخوان وردپرس”
    را انجام بدیم و به صورت دستی http رو به https تغییر بدیم بدون اینکه کار خاصی غیر از این کار انجام بدهیم نتیجه چه خواهد شد

    1. با سلام دوست عزیز
      بعد از فعالسازی ssl شما باید موارد مختلفی را مورد بررسی قرار دهید، مثل بررسی ریدایرکت پروتکل Http به https یا اینکه حالت امن برای تمامی لینک های شما فعال شده باشد. در همین راستا نیز می توانید مقاله فعالسازی SSL رایگان سی پنل و تمدید آن به صورت خودکار یا مقاله آموزش نصب ssl دایرکت ادمین را مطالعه نمایید.
      موفق و پیروز باشید

    1. سلام وقت بخیر؛
      به طور پیشفض گواهی ssl لایه های امنیتی بیشتری به ادرس های سایت شما اضافه میکنه به عبارت ساده تر اطلاعات به صورت رمزنگای شده منتقل میشن و شما بعد از نصب گواهی می تونید ادرس ها رو از پروتکل http به پروتکل https سوئیچ کنید. طبیعتا گواهی تجاری در سطح بالاتری نسبت به گواهی رایگان قرار داره. در این زمینه توصیه میکنم راهنمای چرا باید از SSL استفاده کنیم؟ تاثیر HTTPS در سئو سایت رو مطالعه بفرمایید.

  174. سلام با تشکر از توضیحات کاملتون.
    آیا در سیستمهای وبلاگدهی دیگه هم این امکان وجود داره که بتونیم ssl رو برای دامینهای که بهشون وصل کردیم فعال کنیم؟ مثلا بلاگ اسکای؟
    اگه جواب رو به ایمیلم بفرستید ممنون میشم.

    1. سلام و احترام؛
      این آموزش در خصوص گواهی رایگان سی پنل بود و بله این گواهی رو میتونید روی دامنه دیگر متصل به هاست و همچنین ساب دامین ها فعال نمایید.

  175. سلام و وقت بخیر
    من افزونه رو فعال کردم والان در صفحه تنظیماتش هشداری دارم

    1. سلام و احترام؛
      پس از نصب و فعالسازی افزونه لطفا بررسی کنید که آیا سوئیچ ز پروتکل http به پروتکل https به درستی در تمامی لینک ها صورت گرفته؟

  176. سلام
    بنده مشترک یکی از سرویسهای هاست شما هستم. با آموزش شما برای تغییر http به https، بخش هاست انجام شد ولی در بخش وردپرس در فایل htaccess کدی را که شما در آموزش گذاشته بودید در فایل قرار دادم و طبق آموزش کش رو هم خالی کردم و چک کردم. ولی با آدرس معمولی سایت به https ریدایرکت نشد. تیکت زدم به بخش پشتیبانی که راهنمایی کنند ولی در پاسخ اعلام کردند که از یک برنامه نویس کمک بگیرم در حالی که شما در آموزش بالا که در اختیار عموم قرار میگیره قیدکردید که اگر نشد در بخش دیدگاه اعلام بشه که شما راهنمایی کنید. چرا به بنده که مشتری شما هستم و هاست از شما دارم بخش پشتیبانی راهنمایی نمیکنه. لااقل در این قسمت راهنمایی بفرمایید تا مشکل بنده حل بشه. ممنون

    1. سلام و احترام؛
      کد قسمت از سایت شما ریدایرکت نشده؟
      افزونه really simple ssl رو هم نصب کردید؟

    1. سلام و احترام؛
      در خصوص مورد اول بعد از گذشت یک یا دوساعت، با میزبان سایتتون در ارتباط باشید مورد دوم هم به صورت اتوماتیک صورت میگیره.

  177. خانم اسماعیلی عذر میخوام متوجه نشدم، یعنی چی یک یا دوساعت با میزبان سایتتون در ارتباط باشید؟
    یعنی چی مورد دوم به صورت اتوماتیک صورت میگیره؟ اصلا معنی ارور چی بود؟

    1. وقت بخیر،
      در خصوص خطای curl که گاها شبکه ای هستش اگه مورد رفع نشد به میزبانی وب سایتتون تیکت بزنید تا پیگیری کنن.
      مورد دوم یعنی خطای دوم هم به صورت خوکار باید رفع بشه.

  178. با سلام
    این افزونه برای چه مدتی باید در حالت فعال بماند آیا بعد از اعمال تغییرات باید افزونه را پاک نمود یا همیشه نیاز هست که ریدارکت توسط افزونه انجام شود.
    فعال بودن همیشگی افزونه باعث ایجاد خطا در لینگها می شود.

    1. سلام و احترام؛
      اگر موقع نصب گواهی یچ مشکلی وجود نداشت و تمام پروتکل های HTTP به HTTPS تبدیل و آدرس ها به درستی با پروتکل صحیح در دسترس بود نیاز به نصب افزونه نیست اما اگر پروتکل ها به خوبی سوئیچ نشدن می بایست افزونه نصب و فعال بمونه.

  179. وقتی ssl رو فعال میکنم لینک های دانلود در سایتم که http هست کار نمیکنه حتی پلیر سایتم
    باید چجوری این مشکل رو رفع کنم که وردپرس یه سری لینکهایی که https نکنه ؟!

  180. سلام وقت بخیر من همه ی مراحل رو رفتم و به درستی ssl رو نصب کردم روی سایتم ولی الان هر کی میخواد لینکی از سایت رو باز کنه پیغام im not a robot میاد که باید تایید بشه و بعد هم از این عکس ها که مثلا باید عکس هایی که توشون ماشین هست رو انتخاب کنی. برای چی اینها میاد میتونم کاری کنم که نشون داده نشن؟

    1. سلام و احترام؛
      ارائه گواهی ssl یک حوزه بسیار بزرگ و تخصصی امنیتی هستش برای همین میزبان فا در حال حاضر در این زمینه فعالیتی نداره و و تنها در زمینه ارائه هاست و دامنه و سرور فعال هست.

  181. سلام وقت بخیر
    من هر چی میگردم فایل .htaccess رو نمیتونم پیدا کنم.
    به نظرتون مشکل از کجاست؟

  182. درود بر شما و ممنون بابت مطالب خوب و مفیدتون
    اگر تمامی این تنظیمات را انجام دهیم باز هم به افزونه (
    Simple 301 Redirects) نیاز است؟
    چون من این افزونه را از قبل نصب و فعال داشتم و الان این تنظیماتی که شما ارائه کردین، انجام دادم
    آیا افزونه را پاک کنم و همین تنظیمات کافیست یا اینکه افزونه باید باقی بماند ؟
    با احترام

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      تغییرات لازم رو برای فعال کردن SSL در وردپرس انجام بدین و علاوه بر اون با تغییرات در فایل htaccess. کاربران رو به صورت 301 به آدرس جدید سایت که همراه با https:// هست ریدایرکت کنید تا در سئو و بهینه سازی سایت شما تاثیر منفی گذاشته نشود. برای این منظور می توانید به صورت مستقیما از طریق htaccess اقدام نمایید در صورت عدم تمایل به این مورد می توانید از افزونه نیز استفاده کنید.

  183. با عرض سلام و خسته نباشید
    پس از نصب گواهی امنیتی و تغییر از http به https باز هم خطای not secure مشاهده می شود و با کلیک روی مثلث قرمز رنگ در مرورگر نوشته شده certificate is not valid
    لطفا راهکاری برای حل این مشکل ارائه دهید
    با تشکر

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      در صورتی که تمامی مراحل ذکر شده در راهنمای اموزش نصب ssl ؤا دنبال نموده اما همچنان سوئیچ از پروتکل Http به Https به صورت کامل انجام نشده است می توانید از افزونه really simple ssl استفاده کنید.

  184. سلام سایتی که من امروز راه اندازی کردم و ssl هم براش گرفتم از طرف هاستینگ.
    هنوز دسترسی گوگل را باز نذاشتم. باز هم نیاز هست که از افزونه ssl استفاده کنم؟. چون قبل از اینکه وردپرس رو بیارم بالا براش ssl گرفتم و فعال کردم
    مرسی

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      در صورتی که گواهی ssl را فعال نموده و تمامی آدرس ها با پروتکل https در دسترس هستند نیازی به نصب افزونه جانبی نیست.

  185. ممنون بسیار عالی با تمام کمال درست شد و قفل کنار آدرس اومد فقط یک سوال به روش میشه اعتماد کامل کرد و دیگه نیازی به خرید گواهی ssl نیست؟ چون خریدش هم هزینش خیلی باسلات (حدود 2 میلیون در سال) خرید گواهی ssl در چه مواقعی ضروری است؟

    1. سلام و احترام؛
      قطعا نصب گواهی ssl از نوع تجاری مزایای خاص خودش را داره و شما میتونید داده‌ها و اطلاعاتی که بین کاربران سایت وردپرسی و سایت رد و بدل میشه را کدگذاری کنید گواهی تجاری لایه های امنیتی سطح بالاتری را برای وبسایت شما فراهم خواهند ساخت.

  186. سلام و خسته نباشید من پس از ویرایش فایل htaccess سایتم بالا نمیاد باید چیکار کنم؟

    1. سلام و احترام؛
      ایا بعد از فعالسازی حالت دیباگ خطایی مشاهده می گردد؟
      در صورتیکه رول خاصی به فایل htaccess. اضافه نکرده اید ان را حذف نموده در خصوص لاگین اقدام نمایید.
      به بخش تنظیمات>پیوندهای کیتا مراجعه نمایید. روی دکمه ذخیره کلیک کنید تا این فایل به صورت خودکار با حالت پیش فرض ایجاد گردد.

  187. با عرض سلام وادب من موقع نصب ssl روی هاستم در قسمت Manage SSL sites با این ارور مواجه شدمA fatal error or timeout occurred while processing this directive. [show] چیکار باید بکنم ؟

  188. سلام من یه مشکل در هاست سی پنلم داشتم وقتی واردSSl/TLSمیشم و بر روی گزینه Manage SSL sitesکلیک میکنم A fatal error or timeoutoccurred while processing this directive. [close]این ارور رو میده چیکار باید بکنم؟

  189. سلام من بعد از فعال کردن کد دزفایلhtaccess لینک ها درست شده ولیظاهر سایت بهم ریخته هدر قسمت منو کلا ریسپانسیو هایی که انجام داده بودم ممنو میشم راهنمایی کنید مشکل از کجاست

  190. سلام به تیم باسواد
    در سلامت سایت به من گفت http سیف نیست!
    در لوکال هاست که در حال طراحی اولیه سایتم هستم وارد پیشخوان شدم > تنظیمات > در دو قسمت url نشانی وردپرس و نشانی سایت http روبه https تغییر داده و سیو کردم!
    حالا متاسفانه به هیچ وجه نمیتوانم وارد سایتم شوم! یوز وپس قبلی من رو نمیشناسه
    localhost/wp/wp-admin میزنم وارد این میشه:
    localhost/wp/wp-admin
    و با یوزوپس قبلی هم نمیذاره وارد شم
    میتونید راهنمایی کنید چطور به حالت قبل برگردم؟
    یا لان چه کار کنم؟

    1. سلام روزبخیر سارا عزیز؛
      در لوکال هاست نیاز به فعالسازی این پروتکل نیست.
      با مراجعه به آدرس ocalhost/phpmyadmin در phpmyadmin دیتابیس متصل به وردپرس را باز کنید به جدول wp_options بروید و در بخش siteurl و home ادرس قبلی را وارد کنید.

  191. سلام ممنونم از مقاله مفیدتون، من به یک مشکل برخوردم. وقتی وارد file maneger cpanel میشم تا فایل htaccess رو ویرایش کنم همچین فایلی رو مشاهده نمیکنم. تو قسمت setting هم رفتم و show hidden files رو هم زدم ولی پوشه htaccess اصلا نیست.ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام و احترام؛
      htaccess یک فایل است. چنانچه این فایل در مسیر نصب وردپرس، مشاهده نمی شود می توانید به صورت دستی آن را ایجاد نمایید و کدهای پیش فرض را درون این فایل قرار دهید یا اینکه به پیشخوان وردپرس خود رفته و از بخش تنظیمات روی گزینه پیوندهای یکتا کلیک کنید سپس در صفحه باز شده یکبار روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا فایل htaccess درون هاست شما ایجاد گردد.

  192. سلام من کارهایی رو که گفته بودید رو انجام دادم الان سایتم این ارور رو میده

    Your connection is not private
    Attackers might be trying to steal your information from sanataak.ir (for example, passwords, messages, or credit cards). Learn more
    NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

    1. سلام و احترام؛
      از زمان فعال کردن گواهی ssl تا سوئیچ کامل به پروتکل https ممکن است مدت زمان کوتاهی طول بکشد اما اگر فرایند را به درستی طی کرده باشید مشکل بعد از گذشت چند دقیقه به صورت خودکار حل می شود.

  193. سلام من ssl ساده رو نصب کردم حالا اطلاعات سایت خصوصی شده و نمیتونم کاری بکنم راه حلی دارید ؟

    1. سلام و احترام؛
      نصب گواهی ssl روی پروتکل امنیتی سایت شما تاثیر گذار است و تنها باعث می شود آدرس از پروتکل http به https سوئیچ و با یک لایه امنیتی بالاتر فراخوانی شوند. منظورتان از خصوصی شدن سایت دقیقا چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *