آموزش های وردپرس

آموزش انتقال نوشته به برگه وردپرس و بالعکس

تغییر نوشته به برگه در وردپرس و بالعکس و تغییر ساختای انواع پست‌تایپ در وردپرس یکی از نیازهایی هستش که ممکنه برای شما هم در طول فعالیت وبسایت وردپرسی خودتون پیش بیاد. با این قابلیت شما قادر خواهید بود تا محتوا نوشته، برگه، محصول و هر نوع پست تایپ سفارشی در وردپرس را به یک ساختار دیگه منتقل کنید بدون اینکه نیاز باشه تا به صفحه ویرایش نوشته مراجعه کرده و محتوایی که نوشتید را کپی کرده و بعد یک محتوای جدید در پست تایپ دیگری ایجاد کنید. با استفاده از قابلیت تغییر ساختار پست تایپ وردپرس قادر هستید تا هر نوع محتوایی را به محتوای دیگه منتقل کنید.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی افزونه‌ای کاربردی بپردازم که با استفاده از اون قادر هستید تا هر نوع نوشته و محتوایی در وردپرس را با پست تایپ دلخواه به یک پست تایپ دیگه منتقل کنید. به عنوان مثال فرض کنید قصد راه‌اندازی یک سایت در زمینه تخصصی متناسب با رشته تحصیلی خودتون دارید، هرکسی که یک سایت این چنینی راهآاندازی کنه ابتدا میاد و با تولید محتوا اقدام به بازاریابی محتوایی میکنه تا روز به روز در انواع کلماتی که کاربران در این رشته تخصصی جستجو میکنند در نتایج جستجو بالا بیاد به گونه‌ای که به عنوان یک مرجع در زمینه تخصصی خودش شناخته بشه. حالا که سایت ما در این زمینه تخصصی به یک مرجع تبدیل شد و رشد خوبی داشت، باید شروع به ارائه خدمات کنیم که این خدمات میتونه شامل سرویس دهی باشه و یا اینکه فروش محصولات فیزیکی و یا دانلودی در وردپرس.

بنابراین کاری که میتونیم انجام بدیم اینه که صفحاتی را که مربوط به یک محصول هستند و از قبل در قالب یک نوشته عادی بودند را به صفحه محصول تبدیل کنیم و با شاخ و برگ دادن به این صفحات اقدام به فروش محصول خودمون در سایت کنیم. بنابراین اگر شما هم به دنبال این هستید تا با تغییر ساختار پست تایپ وردپرس انواع محتوای موجود در سایت را به یکیدیگر منتقل کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آموزش انتقال نوشته به برگه وردپرس و نحوه تغییر ساختار پست تایپ وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با عنوان Post Type Switcher در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تا حالا تونسته تا بیش از 70.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.6 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر به تغییر نوع پست تایپ محتوای خود در وردپرس بوده و می‌تونید هر نوع محتوایی را به پست تایپ دیگری انتقال دهید. برای استفاده از این افزونه ابتدا با کلیک روی دکمه زیر اونو دانلود کرده و سپس مشابه آموزش آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی این افزونه در سایت وردپرسی خودتون بکنید.

دانلود افزونه Post Type Switcher

بعد از نصب و فعال سازی این افزونه به صفحه نوشته‌ها، برگه‌ها، محصولات و یا هر نوع پست تایپ سفارشی که از اون در سایت وردپرسی خودتون استفاده می‌کنید مراجعه کنید تا اقدام به انتقال نوشته به برگه وردپرس و یا هر نوع پست تایپ دیگری بکنید. بعد از اینکه وارد صفحه مورد نظر شدید روی دکمه ویرایش سریع برای نوشته مورد نظر کلیک کنید و سپس مشابه تصویر زیر از بخش Post Type مقصدی که میخواید این نوشته، برگه، محصول و یا پست تایپ سفارشی به اونجا منتقل بشه را انتخاب کنید و در نهایت روی دکمه به‌روزرسانی کلیک کنید.

انتقال نوشته به برگه وردپرس

در نمونه بالا من نوشته‌ای با نام سلام دنیا دارم که قصد دارم این نوشته را به یک محصول تبدیل کنم، بنابراین بعد از انتخاب گزینه محصول و به‌روزرسانی نوشته مشابه تصویر زیر اگر به صفحه محصولات در پیشخوان وردپرس مراجعه کنید خواهید دید که نوشته شما به صفحه محصولات منتقل شده و دیگه در صفحه نوشته‌ها وجود نداره که میتونید با ویرایش و شخصی سازی این محتوا را بهینه‌تر کنید.

انتقال نوشته به برگه در وردپرس

اما امکان انتقال نوشته به برگه و محصول در وردپرس صرفا به این بخش محدود نیست و در صفحه ویرایش نوشته هم میتونید همین کار را انجام دهید. برای این منظور کتفیه تا مشابه تصویر زیر در بخش انتشار نوشته مقصد مورد نظر برای انتقال نوشته را انتخاب کرده و نوشته را به‌روز کنید.

انتقال نوشته به برگه در وردپرس

بعد از به‌روزرسانی نوشته محتوا به پست تایپ دلخواه منتقل شده و برای ویرایش و مدیریت نوشته میتونید تا به همون پست تایپی که منتقل کردید در وردپرس مراجعه کنید.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما واقع شده باشه و با استفاده ازش تونسته باشید تا نسبت به تغییر نوشته به برگه در وردپرس و بالعکس اقدام کنید. اگر در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
3.9/5 - (19 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۲۳ دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر. اگه نوشته رو به برگه و بالعکس منتقل کنیم اونوقت آدرس صفحه تغییر میکنه و صفحه قبلیمون در گوگل خطای 404 میگیره درسته؟ افزونه یائوست سئو بصورت خودکار این تغییر آدرس ها رو ریدایرکت میکنه؟
    بدون اینکه لینک صفحه تغییر کنه میشه نوشته یا برگه رو به پست تایپ دیگه انتقال داد؟
    درسایتتون افزونه custom post type ui رو معرفی کردید این انتقال نوشته و برگه شامل این افزونه هم میشه و میشه پست تایپ های ساخته شده با این افزونه رو هم انتقال داد یا از جای دیگری اضافه کرد؟
    ببخشید طولانی شد. باتشکر.

    1. سلام و وقت بخیر، یوست سئو این کار رو بر اساس آی‌دی انجام میده و اطلاع از این ندارم که در این حالت ریدایرکت را انجام بده یا نه، میتونید یک بار تست کنید اگر جواب بده میشه. اما اگر نشد با استفاده از آموزش نحوه ریدایرکت لینک ها به یک دیگر در وردپرس باید لینک‌ها رو ریدایرکت 301 بکنید.
      اینکه گفتید بدون اینکه لینک صفحه تغییر کنه میشه نوشته یا برگه رو به پست تایپ دیگه انتقال داد؟ به پیوند یکتای سایت شما بستگی داره و اگر از نام نوشته استفاده کرده باشید میشه این کار رو انجام داد.

      برای افزونه custom post type ui هم باید تست کنید. داخل توضیحات هر دو افزونه ندیدم چیزی که امکان انتقال از هر نوع پست تایپی رو بده، ولی فکر می‌کنم این امکان باشه براش

      1. سلام آیا افزونه‌ای وجود داره که نظرات یک نوشته رو به بخش نظرات یک محصول در ووکامرس انتقال بده؟

  2. سلام و خسته نباشید
    اگه برگه های سایتمون زیاد بود چی اونوقت؟
    میشه یه راه سریع تر باشه

    1. سلام روزبخیر؛
      اول چک باکس کنار برگه ها یا وشته هایی که قصد تبدیل دارید رو فعل کنید ، از قسمت کارهای دسته جمعی بالای صفحه میتونید گزینه ویرایش رو انتخاب کنید و یکبار پست تایپ دلخواه رو انتخاب کنید و روی دکمه بروزرسانی کلیک کنید. تغییرات برای همه محتواهایی که انتخاب شدن اعمال میشه.

  3. سلام وقت بخیر..من تو سایت ام نمیتونم برگه و نوشته اضافه کنم یا حتی بروز رسانی کنم.ممنون میشم راهنمایی کنید

  4. سلام
    چرا صفحه اصلی سایت یا همون پیج ورودی سایت فقط در موبایل قابل نمایش نیست
    اون هم فقط در موبایل اندزوید وگرنه در موباین آی او اس و مروگرهای اینترنتی کامپیوتر ها مثل گوگل کروم ، مثل موزیلا قابل نمایش هستش .
    مشکل فقط و فقط عدم نمایش صفحه اصلی من در موبایل اندروید هستش . جالبتر اینکه شما در قسمت آدرس بار میتونی بعد از آدرس وبسایت ، لینک پروداکت رو بنویسید و اونوقت صفحه محصولاتو نمایش میده .
    مشکل اصلی من عدم نمایش صفحه اصلی سایت در موبایل اندروید هستش .
    لطفا راهنماییم کنید .
    با سپاس از شما

  5. سلام من یک پرسش داشتم .
    در سایتم در post type موجود و پیش فرض چگونه میتوان تغییرات ایجاد کرد ؟
    به عنوان مثال در پست تیپ ” نوشته ها ” وقتی در قسمت “پست فرمت” یک ویدئو را که لینکش را از آپارات دریافت کردم و قرار داده ام در صفحه به طور کامل نمایش نمیدهد چون طول و عرض فیلم آپارات با سایزی که در قالب من قرا دارد هماهنگی ندارد و کادر نمایش من باریک تر است ، به همین دلیل از بالا و پایین فیلم زده میشود . چطور میتوانم این قسمت را اصلاح کنم .
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .

  6. سلام ممنون از پست خوبتون
    من از طریق همین تایپک خواستم تغییر بدم به مشکل برخورد کردم
    من یک سایت فیلم و سریال دارم و نوشته هام در قسمت نوشته ها هستش و قالب جدید باید نوشته ها به دو جایی دیگه که به طور مجزا برای فیلم و سریال اختصاص داده شده انتقال بدم تا قالب درست نمایش داده بشه بعد از انتقال از نوشته ها به فیلم یا سریال به شکل عکس زیر در میاد نمیدونم چه کار کنم

  7. سلام درصورتی که با این افزونه یا افزونه ی مشابه، دیدگاهی رو به صفحه ی دیگر منتقل کردم، آیا می توانم افزونه را حذف کنم؟ با حذف آن مشکلی پیش نمی آید؟
    متشکرم.

    1. سلام روزبخیر؛
      صفحه ای منتقل کردید؟ ممکنه بیشتر توضیح بدید از چه افزونه ای استفاده کردید؟ روال کارتون به چه شکل بوده؟

  8. سلام
    من یه سوال دارم میخوام ببینم این وب سایت دقیقا چطوری تونسته محصولاتشو از صفحه محصولات کپی کنه توی برگه ای که مد نظرشه؟
    ببینیداین وب سایت اومده یکسری برگه درست کرده مثلا خودرو ها > هیوندای > جنسیس کوپه بعد یسری دسته بندی داره مثلا موتورها بعد داخل موتور ها محصول مد نظرشو گذاشته!
    من هم دقیقا همینکارو میخواستم بکنم ولی دوتا مشکل خیلی بزرگ دارم یکی اینکه محصولم به اون برگه مد نظرم منتقل نمیشه به هیچ وجه و فقط داخل برگه خودروها ثبت میشه
    و مشکل دوم اینکه واسه انجام اینکار لازمه تعداد خیییییییلی زیادی برگه بسازم!
    ممنون میشم کمکم کنید

  9. با درود
    بنده این کار را انجام دادم
    ولی یک مشکلی ایجاد شده
    اونم اینکه در صفحه محصول نام دسته بندی نوشته ها در مسیر محصول نمایش داده میشه
    به عنوان مثال یک دسته بندی برای نوشته ها داریم با نام مقالات
    حالا در صفحه محصولات فروشگاه به جای:
    خانه/ محصولات/ محصول 1
    مسیر زیر نمایش داده میشه:
    خانه/ محصولات/ مقالات/ محصول 1
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  10. مرسی از مطلب مفیدتون
    من چند تا برگه ساختم مطالب آموزشی دارند می خوام اونها به نوشته تبدیل کنم
    اما قالب سایت من فقط برگه ها میشه در اسلایدبار سایت قرار داد
    به نظرتون چه کار کنم که بشه نوشته ها در اسلاید بار سایت قرار داد؟
    تشکر فراوان

    1. سلام و احترام؛
      از چه قالب استفاده میکنید؟
      ایا از افزونه اسلایدر استفاده میکنید؟ اگر بله نام افزونه چی هست؟

      1. سلام سپاس فراوان
        قالب clean education
        البته نسخه رایگان قالب هست
        افزونه اسلایدر نه
        تشکر

        1. فکر میکنم افزونه زیر کاربرید باشه ولی باز هم بر اساس نیازهای سایتتون این افزونه رو تست و بررسی کنید:
          WP Featured Content and Slider

  11. سلام و وقت بخیر
    آیا این کار تاثیری روی سئوی برگه ای که قراره به نوشته تبدیل بشه داره؟ بنده برگه ای دارم که محصولی رو توی اون معرفی کردم. قرار نیست پرداختی از این برگه انجام بشه. آیا تغییرش به نوشته با توجه به اینکه سئوی خوبی توی گوگل داره مشکلی براش پیش نمیاد؟
    بنده می خوام به این برگه بخش بازینی اضافه کنم و داخل برگه این امکان برام فراهم نیست.

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      دقت داشته باشید ساختار پیوند یکتای شما مهم است. در صورتی که ساختار پیوند بر اساس نام نوشته پبکربندی شده باشد بعد از تغییرات خطای 404 نخواهید داشت.
      می توانید این تغییرات را به صورت تستی ری یک برگه پیاه سازی کنید در صورت رضایت از نتیجه روی برگه مورد نظر اعمال نمایید.
      در صورت مشاهده خطای 404 در خصوص ریدایرکت و انتقال اعتبار اقدام نمایید.

  12. سلام استاو میخواستم بدونم که چجوری مثلا منوی سایت خود را ب فوتر انتقال بدیم
    یکی از نوشته های منو
    مثلا در باره ی ما را

    1. سلام و احترام؛
      اصولا در بخش تنظیمات قالب ها زیرمنویی تحت عنوان فوتر قرار دارد که می توانید فوتر سایت خود را بر اساس ساختار دلخواهتان طراحی نمایید و همچنین در ان حتی منوهای ثانویه یا لینک درج نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *