آموزش های وردپرس

آموزش تغییر فونت در قالب وردپرس

نحوه تغییر فونت وردپرس

تغییر فونت وردپرس همواره یکی از چالش برانگیزترین کارهایی بوده که کاربران تازه وارد در دنیای وردپرس به دنبال تغییر اون بودن تا بتونن از فونت دلخواه در قالب خودشون استفاده کرده و شکل و ظاهر سایت خودشون رو یک تغییر اساسی بدن. اما از اونجایی که برای تغییر فونت نیازه که دست به کدنویسی و تغییر در استایل قالب ببریم برخی از کاربران از این کار امتناع کرده و ترجیح میدن که از راه های دیگه مثل استفاده از افزونه تغییر فونت وردپرس استفاده کنند و فونت دلخواه خودشون رو در سایت استفاده کنند.

هاست مخصوص وردپرس

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم به معرفی افزونه فونت ماندگار بپردازم که با استفاده از این افزونه میتونید هر نوع فونت که قصد استفاده از اون را دارید در سایت خودتون ازش استفاده کنید. این افزونه دارای بیش از 30 فونت فارسی هستش که از جمله اونها میشه به فونت ایران سنس اشاره کرد که میتونید برای سایت خودتون ازش استفاده کنید.

توجه : این مطلب آموزشی در تاریخ 30 دی 1398 مورد بازبینی و ویرایش قرار گرفته است.

آموزش تغییر فونت وردپرس با افزونه فونت ماندگار

افزونه فونت ماندگار که احتمالا اسم اون تا حالا به گوش شما خورده یکی از افزونه‌هایی هست که با استفاده از اون میتونید از فونت فارسی در وردپرس استفاده کنید. این افزونه با نام MW Font Changer در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده بیش از 10.000 نصب فعال و کسب امتیاز 5 رو ازآن خودش بکنه که با استفاده از اون قادر به تغییر فونت وردپرس و افزودن فونت فارسی در قالب وردپرس خواهید بود. برای استفاده از این افزونه روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه هدایت شده و با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت خودتون بکنید.

دانلود افزونه MW Font Changer

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر دو منو با نام‌های فونت ماندگار – پوسته و فونت ماندگار – پیشخوان در بخش تنظیمات پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه میشه که با کلیک روی منوی پوسته میتونید فونت سایت و روی فونت پیشخوان فونت بخش پیشخوان وردپرس را به دلخواه خودتون تغییر دهید.

تغییر فونت وردپرس با افزونه فونت ماندگار در وردپرس

تغییر فونت قالب وردپرس

برای تغییر فونت قالب وردپرس به منوی فونت ماندگار پوسته مراجعه کنید تا به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت شده و سپس فونت دلخواه خودتون را برای استفاده از فونت فارسی در قالب وردپرس برای بخش‌های گوناگون انتخاب کنید.

تغییر فونت وردپرس با افزونه فونت ماندگار در وردپرس

فونت: با استفاده از این بخش میتونید فونت دلخواه رو برای تگ های H1 تا H6 انتخاب کرده و از این فونت استفاده کنید.

فونت بدنه: با استفاده از این گزینه میتونید فونت دلخواه برای بدنه اصلی قالب وردپرس را انتخاب کرده و از فونت فارسی در وردپرس برای نمایش مطالب و صفحات گوناگون استفاده کنید.

فونت ادمین بار در صفحه اصلی سایت: با استفاده از این گزینه هم میتونید فونت دلخواه برای نوار ابزار منوی وردپرس که در بالای صفحه در هنگام مشاهده سایت نشون داده میشه را انتخاب کنید.

تغییر فونت وردپرس با افزونه فونت ماندگار در وردپرس

با اسکرول به سمت پایین در بخش عناصر دلخواه هم میتونید از فونت دلخواه برای کلاس وردپرس استفاده کنید تا آی‌دی استایلی که از اون استفاده می‌کنید با فونت دیگه لود و بارگزاری بشه. برای این منظور ابتدا آی‌دی خودتون را وارد کنید، اگر بیش از یک ID دارید اونها با را کاراکتر کاما انگلیسی از هم جدا کنید. سپس با استفاده از گزینه فونت، یکی از فونت‌های موجود را به دلخواه خودتون انتخاب کرده و در نهایت از بخش اندازه فونت هم هر سایزی که قصد دارید برای این فونت در نظر گرفته باشه را بر حسب پیکسل انتخاب کنید. به همین ترتیب میتونید مشابه این بخش در گزینه‌های عناصر دلخواه 2 و عناصر دلخواه 3 هم به این شکل عمل کرده و از فونت فارسی دلخواه در وردپرس برای کلاس خاص استفاده کنید. در نهایت تنظیمات را ذخیره کنید تا فونت دلخواه شما برای بخش‌های مختلف سایت انتخاب شود.

تغییر فونت پیشخوان وردپرس

برای تغییر فونت پیشخوان وردپرس به منوی فونت ماندگار پیشخوان مراجعه کنید و سپس مشابه تصویر زیر از بخش فونت، یکی از فونت‌های دلخواه را که قصد دارید برای پیشخوان وردپرس از اون استفاده کنید را انتخاب کرده و روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا فونت پیشخوان وردپرس هم مشابه فونت قالب وردپرس تغییر داده شود.

تغییر فونت وردپرس با افزونه فونت ماندگار در وردپرس

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به تغییر فونت دلخواه در وردپرس اقدام کنید. در صورتی که برای تغییر فونت وردپرس با استفاده از افزونه فونت ماندگار سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.2/5 - (23 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۵۹ دیدگاه ها

  1. سلام
    فنتمو ب نازنین گذاشتم ولی نمیتونم جاهایی که عدد انگلیسی لازمه، بذارم. میشه لطفا راهنمایی کنید؟
    فونت ترکیبی ب نازنین و اریال هم گذاشتم چرا وقتی کیبوردو انگلیسی میکنم فونتم اریال نمیشه؟مگر نباید بشه؟

    1. سلام
      این مورد به قالب شما بستگی داره، باید سورس صفحات را بررسی کنید و ببینید که با چه فونتی استفاده شدند. اگر قصد نمایش اعداد به صورت فارسی را هم دارید میتونید افزونه پارسی دیت را نصب کنید.

  2. رفتم نصب کنم دیدم نوشته با وردپرس شما سازگار نیست !!!
    هنوز هم کار میکنه این افزونه ؟؟؟
    به نظرتون بهترین روش همینه ؟

  3. سلام
    اول ممنونم از سایت خوبتون
    من با تغییر فونت قالب esteem, به مشکل خوردم
    تو فایل style.css اندازه فونت ها رو تغییر دادم،تو هر پرونده دیگه ای هم که از فونت و سایز چیزی دیدم تغییر دادم ولی هیچ اتفاقی برا سایت نیوفتاد.
    خدایی یکی کمکم کنه
    فونتش خیلی ریزه.نوشته ها رو میشه درست کرد ولی منو و … نه

  4. سلام بی اندازه سپاسگزارم از معرفی این افزونه چقدر کار من را راحت تر کرد. چقدر خوب کار کرد.

  5. سلام. بسیار ممنونم از راهنمایی بسیار خوبتان. من قبل از شما از چند نفر که در همین زیمنه فعال هستند سوال کردم ولی پاسخ درستی ندادند و فقط قصدشون گرفتن پول بود برای اموزشهای ابتدایی

  6. با عرض سلام این برنامه نصب کردم اما فونت قسمتهایی رو تغییر نداد چه باید بکنم ؟

  7. سلام
    به خوبی همه چی با این روش پیش رفته
    فقط دوتا مشکل بر خوردم
    برخی از تصاویرم رفت
    فنت هدر هم تغییر نکرد
    میشه راهنماییم کنین ؟

    1. با سلام دوست عزیز
      اعمال تغییرات با این افزونه نباید روی تصاویر شما تاثیری داشته باشد. مشکل عدم نمایش تصاویر احتمالا به دلیل دیگری رخ داده است. در خصوص بخش دوم سوال نیز شما می توانید با استفاده از بخش عناصر دلخواه کلاس بخش هدر را وارد کرده و فونت مورد نظر خود را روی آن اعمال کنید.
      موفق و پیروز باشید

  8. سلام و سپاس از شما. آیا این افزونه سرعت سایت را پایین می‌اورد؟ و آیا پس از نصب و استفاده و تعیین فونتها می‌توان آن را حذف کرد یا همیشه باید وجود داشته باشه؟

    1. با سلام دوست عزیز
      به طور کلی افزونه روی سرعت سایت تاثیر مستقیم دارد و هر چقدر که تعداد افزونه های فعال روی وب سایت شما بیشتر باشد، سرعت سایت شما نیز به نسبت کاهش پیدا می کند. در خصوص مورد حذف افزونه نیز باید بررسی کنید که افزونه فوق تغییرات را به صورت مستقیم روی قالب اعمال می کند یا نه. برای فهمیدن این موضوع می توانید افزونه را غیرفعال و نتیجه را مشاهده نمایید. اگر تغییری صورت نگرفت دیگر نیازی به نصب دوباره آن نحواهید داشت.
      موفق و پیروز باشید

    1. سلام روزبخیر لاله عزیز؛
      اگر بخوایید به صورت پیش فرض و همیشی تمام تگ های H2 با رنگ خاصی نمایش داده بشن باید کدهای قالب رو ادیت و CSS مربوطه رو تعریف کنید.
      اما اگر بخوایید فقط تگ های یه نوشته خاص تغییر کنه می تونید از نوار ابزار داخل ادیتورتون کمک بگیرید.

  9. سلام و وقت به خیر جناب صادقی
    یک سوال بسیار مهم داشتم ، چطور میتونم فونت قیمت را با رنگ و سایز دلخواه در ووکامرس تغییر بدم ؟؟ در حال حاضر نوشته در صفحه ی محصول ووکامرس با فونت ایران سنس نمایش پیدا می کنه ، به جز قیمت که بسیار کوچک و با فونت نامناسب و رنگ نامناسب هست
    اینم سایت. لطفا راهنمایی دقیق بفرمائید چگونه رفع مشکل کنم

    با سپاس از لطف شما

    1. با سلام دوست عزیز
      شما می توانید کلاس بخش مربوط را در قسمت عناصر دلخواه افزونه نامبرده قرار دهید و فونت مورد نظر خود را برای آن تعیین نمایید. برای دست آوردن کلاس می توانید از قابلیت inspect element استفاده کرده یا اینکه به پوشه style هاست خود مراجعه نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  10. سلام خسته نباشید
    من هر کاری کردم فونت سایتم تغییر نکرد چیکار کنم؟
    و اینکه چطور اندازه اونو بزرگ کنم؟
    و یه سوال دیگه هم دارم, چطور header سایت رو راست چین کنیم؟ قالبم کات شاپه

  11. سلام . فونت سایت تغییر دادم . اما برای کسانی که فونت در سیستم خودشون نریختن اجرا نمیشه ؟ نمیشه کاری کرد کسانی که فونت ندارن هم بتونن سایت اجرا کنن ؟

    1. با سلام دوست عزیز
      شما فونت را روی هاست خود قرار داده و در نهایت هنگام نمایش صفحهات سایت شما این فونت از هاست فراخوانی می شود. در نتیجه عدم وجود فونت روی سیستم مخاطبین مشکلی را برای شما ایجاد نمی کند.
      موفق و پیروز باشید

  12. سلام.
    من تم نیلسن نصب کردم اما با فونت ماندگار نمیتونم فونتهاشو تغییر بدم. روی لوکال کار میکنم.میشه لطفا راهنمایی کنید؟ممنون.

  13. سلام. آی دی منوی اصلی رو وارد می کنم اما تغییری حاصل نمیشه. ممکنه راهنمایی کنید لطفا”

  14. من وقتی تو صفحه پیشخوان هستم فوقنت های تمام قسمت های وب سایت درست نمایش داده میشه اما وقتی وارد سایت نشده باشم همه فونت ها بهم میریزن و به صورت کاملا ابتدایی نمایش داده میشن
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  15. سلام. این افزونه روی سرعت و زمان لود شدن سایت تاثیری نداره و باعث کندی سایت نمیشه؟

    1. سلام و احترام؛
      طبیعتا هر چه تعداد افزونه های نصب و فعال کمتر باشه خیلی بهتر هستش چون منابع مورد نیاز خودشون رو دارن مصرف میکنن. برای نیازهای مبرم و اساسی افزونه نصب بشه خیلی بهتر هست.

  16. سلام و خسته نباشید
    بنده افزونه فونت ماندگار رو نصب کردم و فونت سایت و پوسته رو روی ایران سنس گذاشتم همه چیز خوبه اما قیمت محصولات رو انگلیسی کرده و فارسی نمیشه.
    لطفا راهنمایی کنید.

  17. سلام ببخشید منظور از آیدی چیه و از کجا میتونم پیدا کنم من میخوام فونت منو رو عوض کنم

  18. عالی بود ….اما فقط میخام مثلا در منوی بالای سایت، منوی اصلی یه فونت و زیرمنو ها فونت دیگه ای باشن ؟ چیکار باید کرد؟ و اینکه نمیشه سایز رو تغییر داد؟
    بعدشم میخام فونت منوی بالای سایت با فونت های عناوین تیتر مطالب ستون راستی سایتم بو فونت منوی بالا سایت فرق داشته باشه. چکار کنم؟

    عناصر دلخواه ۱،۲،۳: در این قسمت لازم است آیدی و کلاس‌ فونت مورد نظر خود را وارد کنید و سپس نوع فونت و اندازه آن را مشخص کنید.

    بیشتر توضیح میدین؟ یعنی میشه با این سه بخش چیکار کرد؟

    1. با سلام دوست عزیز
      شما می توانید با استفاده از منوهایی که در مقاله نیز به آنها اشاره شده است به راحتی فونت قسمت مربوط را تغییر دهید. به عنوان مثال فونت عناوین تنها به عناوین اختصاص دارد و با تغییر آن عناوین شما تغییر می کند. در خصوص عناصر دلخواه نیز شما می توانید کلاس یا ای دی مربوط به قسمت مورد نظر خود در وردپرس را وارد کرده و فونت آن را تغییر دهید. برای به دست آوردن کلاس های هر بخش می توانید به پوشه style در هاست خود مراجعه کرده یا اینکه از قابلیت Inspect element استفاده نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  19. سلام. فونت تیترهام عوض می شود اما فونت متن پست ها عوض نمی شود. ای دی را چگونه می توانم پیدا کنم تا در قسمت عناصر “عناصر دلخواه 1” قرار دهم؟

  20. سلام من فونت سایت رو با آین افزونه تغییر دادم ولی قسمت فهرست ها تغییر نکرد اونجا رو باید چطوری تغییر بدم؟

  21. سلام خدمت شما .
    این افزونه خیلی عالی کار کرد اما یه مشکلی هست فونت روی گوشی های موبایل نمایش داده نمیشه ولی دسکتاپ درسته
    چکاری میشه کرد؟

  22. سلام ببخشید نوار منو من با این افزونه فونتش تغییر نکرد اما بقیه المان ها با این افزونه فونتشون عوض شد ولی نوار فهرست نشد. چطوری درستش کنم؟

  23. سلام.
    این افزونه روی فونت های برخی افزونه های دیگر مثل روولوشن اسلایدری که روی قالب ها هست کار نمیکنه درسته ؟

  24. سلام
    من تازه کارم و متوجه قسمت عناصر دلخواه نشدم.
    میشه بیشتر توضیح بدید؟
    من میخوام که مثلا یکی از تیترهای سایتم یه فونتی داشته باشه و بقیه تیتر ها یه فونت دیگه. کارایی این قسمت همینه؟

    1. با سلام دوست عزیز
      بله شما می توانید با استفاده از بخش عناصر دلخواه مشخص کنید که می خواهید چه فونتی را برای چه قسمتی فعال کنید. برای به دست آوردن کلاس مربوطه نیز می توانید به پوشه style هاست خود رماجعه کرده یا اینکه با استفاده از قابلیت inspect element کلاس مربوط را مشاهده نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  25. سلام وعرض ادب
    من افزونه رو فعال کردم ولی در قسمت پیشخوان وردپرسم نمیاد علتش چیه؟

    1. با سلام دوست عزیز
      بعد از فعالسازی افزونه فوق شما می توانید از طریق منو تنظیمات اقدام نمایید. در این منو زیر منویی تحت عنوان فونت ماندگار به پیشخوان شما اضافه می شود.
      موفق و پیروز باشید

  26. سلام خسته نباشید
    من زبان اول سایتم انگلیسی هست و زبان دومش فارسی و برای ترجمه سایت از افزونه translatepress استفاده کردم
    اما فونتش خیلی بده و فارسیش هم راستچین نیست متونش
    میشه لطفا کمکم کنید چطوری فونت ترجمشو عوض کنم؟ این افزونه رو هم تست کردم جواب نداد ولی

  27. سلام درود به شما ، محتوا تون عالی بود بینظیرید…
    من در لوکال هاست خودم و همچنین در هاست این افزونه را نصب راه اندازی کردم اما بعضی قسمت ها فقط تغییر کرد به صورت دستی هم اقدام کردم اما اصلا تغییر نکرد.
    ممنون میشم با تجربیاتتون به من کمک کنید.

  28. واقعا ممنونم
    فونت سایت هام درست شد
    البته هنگام نصب فونت نوشته بود این افزونه با وردپرس شما سازگار نیست. در حالیه که وردپرس من بروز هستش. البته هیچ مشکلی هم ایجاد نشد راحت دارم استفاده میکنم
    از فونت صمیم استفاده کردم عالیه.
    خیلی هم ظرفیت php رو اشغال نکرد. 25.06 بود الان شد 25.13

  29. ممنون از شما. من این کار رو انجام دادم اما تغییر فونتی در دیوایس اندرویدی ندیدم. دلیلش چیه؟

  30. من از افزونه فونت ماندگار استفاده میکنم
    اما چند تا مشکل هست
    اول بگم از قالب رایگان فارسی شده زاکرا استفاده میکنم
    من افزونه رو نصب کردم و برای تیتر فونت بی یکان و برای فونت بدنه از ایران سنز استفاده کردم
    اما وقتی ذخیره میکنم تیترها بعضی هاش تغییر میکنه بعضی هاش نمیکنه
    متن بدنه اعم از صفحه خانه تا برگه های مختلف تغییر نمکینن
    لطفا راهنمایی کنید

  31. سلام و درود فراوان به شما
    واقعا سایت شما فوق العاده است. هر چی بگم کم گفتم . امیدوارم همیشه پایدار و موفق باشید.

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      سپاس از توجه و محبتی که به مجموعه میزبان فا دارید. خرسندیم که از آموزش های مجموعه رضایت داشتید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *