آموزش های وردپرس

رفع مشکل محدودیت منوها در وردپرس

رفع مشکل محدودیت منوها در وردپرس یکی از مشکلاتی است که همواره برای سایت‌هایی که دارای بیشترین دسته‌بندی در محتوای خودشون هستند و قصد دارند تا حد ممکن از دسته‌بندی‌های سایت در فهرست وردپرس استفاده کنند با آن مواجه می‌شوند. مشکلی که هنگام ساخت فهرست در وردپرس برای این چنین سایت‌هایی پیش میاد اینه که وقتی در یک فهرست تازه‌ای که ایجاد کردند اقدام به افزودن منو می‌کنند بعد از ذخیره فهرست می‌بینند که بخشی از منوها اضافه نشدند. درواقع محدودیتی که برای افزودن منو در فهرست وردپرس وجود داره روی 100 مورد هستش و بیش از این نمی‌تونید تا منو در هر فهرست اضافه کنید، این خطا قبلا به تیم وردپرس گزارش شده اما هنوز راهکاری برای اون در نظر نگرفتند تا محدودیتی در افزودن تعداد منوهای یک فهرست در ورپرس وجود نداشته باشد.

رفع مشکل محدودیت منوها در وردپرس

برای اینکه بتونید تا مشکل محدودیت منوها در وردپرس را برطرف کنید باید این محدودیت‌ها را از سر راه بردارید. حتی ممکنه که شما کاربر خوش شانسی نباشید و در بدبینانه‌ترین حالت نتونید تا بیش از 50 آیتم هم به فهرست وردپرس خودتون اضافه کنید، بنابراین کنار اومدن با این قضیه سخت خواهد شد و باید به دنبال راهی برای برطرف کردن مشکل محدودیت در تعداد منو وردپرس باشید. برای رفع این مشکل دو راهکار پیش روی شما خواهد بود که با استفاده از این راهکارها می‌تونید تا تعداد منوهای قابل افزودن در هر فهرست وردپرس را افزایش که عبارتند از:

  • دستکاری در فایل PHP.ini
  • افزودن کد در فایل htaccess.

هر دو راهکار بالا برای رفع محدودیت منو وردپرس جوابگو هستند اما راهکار اول ممکنه تا در دسترس شما نباشه و مدیر هاستینگ امکان مشاهده و ویرایش این فایل را از شما سلب کرده باشه، بنابراین اگر از راهکار اول جواب نگرفتید به سراغ راهکار دوم برید.

رفع مشکل محدودیت منوها در وردپرس با ویرایش فایل php.ini

برای رفع این مشکل ابتدا به هاست خود مراجعه کنید و در File Manager هاست به مسیر public_html مراجعه کنید و سپس در مسیری که وردپرس را نصب کردید وارد پوشه wp-admin شده و به دنبال فایلی با نام php.ini بگردید. اگر از هاست سی‌پنل استفاده می‌کنید کافیه تا بعد از وارد شدن به هاست در قسمت Files روی گزینه File Manager کلیک کنید تا وارد بخش مدیریت فایل‌های هاست شده و سپ در دایرکتوری public_html/wp-admin به دنبال فایل php.ini بگردید.

رفع مشکل محدودیت منوها در وردپرس

  1. اگر خوش شانس بودید و فایل php.ini را پیدا کردید می‌تونید اونو ویرایش کنید و کدهایی که در ادامه مشاهده می‌کنید را در مکان مناسبی درون این فایل قرار بدین تا مشکل محدودیت در منو وردپرس برای شما برطرف شود.
  2. اما اگر خوش شانس نبودید و فایلی با نام php.ini در پوشه wp-admin وجود نداشت ابتدا یک فایل با نام php.ini در این پوشه بسازید و سپس کدهای زیر را درون این فایل قرار دهید.
suhosin.post.max_vars = 5000
suhosin.request.max_vars = 5000

با قرار دادن این کد تعداد منوهای شما تا 5000 مورد افزایش پیدا خواهد کرد و به راحتی می‌تونید تا منوهای خودتون در هر فهرست را به تعداد دلخواهی که میخواهید اضافه کنید.

رفع مشکل محدودیت منوها در وردپرس با ویرایش فایل htaccess.

همونطور که در بالا هم اشاره کردم راهکار اول که با استفاده از ویرایش فایل php.ini می‌تونید ازش استفاده کنید ممکنه تا برای شما در دسترس قرار نداشته باشه و به هر دلیلی مشکل را براتون برطرف نکنه که در این صورت می‌تونید تا برای رفع مشکل محدودیت منوها در وردپرس و افزایش میزان تعداد منو هر فهرست در وردپرس با ویرایش فایل htaccess. این مشکل را برطرف کنید. برای این منظور ابتدا به هاست خود مراجعه کنید و در File Manager هاست به مسیر public_html مراجعه کنید و سپس در مسیری که وردپرس را نصب کردید به دنبال فایلی با نام htaccess. بگردید.

رفع مشکل محدودیت منوها در وردپرس

این فایل جزو فایل‌های مخفی هاست هستش و بنابراین ممکنه تا در اولین ورود به هاست نتونید این فایل را مشاهده کنید، پس لازمه تا امکان مشاهده فایل‌های مخفی در هاست سی پنل را فعال کنید. برای این منظور هم روی دکمه Settings که در گوشه سمت راست در بالای صفحه قرار داره کلیک کنید و سپس در پنجره‌ای که برای شما باز میشه مشابه تصویر زیر گزینه Show Hidden Files را فعال کرده و روی دکمه Save کلیک کنید، حالا یک بار دیگه که به مسیر public_html که وردپرس در اونجا نصب شده وارد بشید فایل htaccess. برای شما قابل مشاهده خواهد بود.

رفع مشکل محدودیت منوها در وردپرس

حالا روی فایل htaccess. راست کلیک کنید و گزینه Edit را برای ویرایش فایل کلیک کنید و بعد از باز شدن صفحه ویرایش فایل کدهای زیر را در مکان مناسبی از این فایل قرار داده و فایل را ذخیره کنید. پیشنهاد می کنم کدها را در انتهای صفحه قرار بدین تا با کدهای دیگه در تداخل قرار نگیرند.

php_flag max_input_vars 2000

حالا که فایل را ذخیره کردید به پیشخوان وردپرس برگردید و از نو شروع به اضافه کردن منوهای خودتون در فهرست وردپرس بکنید، خواهید دید که مشکل برطرف شده و دیگه با محدودیت در تعداد منو وردپرس مواجه نخواهید شد. راستی می تونید از آموزش آموزش ساخت فهرست و تغییر منو ها در وردپرس هم برای مدیریت فهرست‌های وردپرس استفاده کنید تا یک منوی حرفه‌ای در سایت خودتون بسازید.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به رفع مشکل محدودیت منوها در وردپرس اقدام کرده و محدودیتی که برای اضافه کردن منو در فهرست برای وردپرس شما پیش اومده را برطرف کنید. اگر در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.8/5 - (6 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. سلام . ببخشید بخش فهرست های داخل پنل مدیریت هنگه . دلیلش چی میتونه باشه ؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

      1. وقتی از قسمت نمایش – فهرست ها رو انتخاب میکنم با این خطا مواجه میشم .
        Fatal error: Out of memory (allocated 196984832) (tried to allocate 71155440 bytes) in /home/onlyspor/public_html/wp-admin/includes/nav-menu.php on line 961

  2. سلام
    من هر دو روش رو امتحان کردم ولی باز هم این 2 تا پیغام باهم میاد !!

    1) سرور شما Suhosin را اجرا می کند، و تنظیمات فعلی Maxvars شما می تواند تعداد موارد منو را که می توانید ذخیره کنید را محدود کند.
    شما با محدودیت پست متغیری که توسط پیکربندی سرور شما اعمال می شود، نزدیک می شوید. بیش از این حد ممکن است به صورت خودکار تنظیمات آیتم های منو شما حذف و ذخیره شود. لطفا دستورالعمل suhosin_post_maxvars خود را در php.ini افزایش دهید. مشاهده کنید چگونه حداکثر ورودی max input vars ممکن است محدود شود.

    2) شما با محدودیت پست متغیری که توسط پیکربندی سرور شما اعمال می شود، نزدیک می شوید. بیش از این حد ممکن است به صورت خودکار تنظیمات آیتم های منو شما حذف و ذخیره شود. لطفا دستورالعمل suhosin_request_maxvars خود را در php.ini افزایش دهید. مشاهده کنید چگونه حداکثر ورودی max input vars ممکن است محدود شود.

  3. سلام. خسته نباشید. ببخشید من یک مشکل دارم اینکه وقتی روی فهرست میام، بعد یک چند تا زبانه داره اونارو نشون میده، وقتی موس میبرم رو زبانه ها، فهرست بسته می شه و نمی شه داخل زبانه کلید کرد. چیکار کنم؟

  4. سلام وقت بخیر منوی سایت من در موبایل نمایش داده نمیشه.لطفا راهنمای کنید.تشکر

    1. با سلام دوست عزیز
      شما از چه قالبی استفاده می کنید؟ این مشکل می تواند به تنظیمات قالب شما وابسته باشد که در این صورت شما باید از طریق تنظیمات قالب خود این موضوع را مدیریت نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  5. بسیار ممنون درون فایل اچ دی اکسس قرار دادم به درستی کار میکنه واقعا ممنونم

  6. سلام من فهرست رو ساختم کامل اما زمانی که میزارمش روی سایت دوتا ازش ساخته میشه همه کار کردم ولی درست نشده
    میتونید کمکم کنید ؟

    1. سلام و احترام؛
      از بخش “نمایش”> “فهرست ها” از قسمت بالا کشوی “نام فهرست”، می توانید فهرست را انتخاب و از بخش پایین صفحه در قسمت “تنظیمات>مکان نمایش فهرست”
      می توانید مشخص کنید که این فهرست در چه بخش هایی نمایش داده شود ممکن است این فهرست برای نمایش در دو بخش مجزا انتخاب شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *