آموزش‌های وبمستری

نقش تبلیغات بنری کلیکی در رونق کسب و کارهای آنلاین

این روزها، اغلب کسب و کارهای کوچک و بزرگ آنلاین در تلاشند تا بازدید روزانه خود را به حداکثر برسانند. آن‌ها این کار را با روش‌های متنوعی از جمله تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی انجام می‌دهند. اما چرا برخی از کسب و کارها حتی بعد از چنین تبلیغاتی باز هم موفق به کسب نتایج موثر نمی‌شوند؟ این همان سوالی است که قصد داریم پاسخش را در مقاله پیش رو ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

تبلیغات بنری چیست؟

کمپین های تبلیغات بنری شامل تصاویر ثابت یا متحرکی می‌شوند که در سایت‌های پربازدید قرار می‌گیرند تا توجه کاربران را به خود جلب کنند. کاربران نیز در صورت تمایل و کنجکاوی روی این بنرها کلیک می‌کنند و به سایت مقصد هدایت می‌شوند.

این دقیقا شبیه به تبلیغات بنری سنتی است، با این تفاوت که فرد به راحتی می‌تواند با کلیک کردن بر روی بنر مربوطه وارد سایت مرجع شود. این در حالی است که در بنرهای شهری این موضوع امکان‌پذیر نیست و فرد تنها چند لحظه فرصت دارد تا نام یا شماره تماس کسب و کار مربوطه را به ذهن بسپارد. البته، هدف از تبلیغات بنری محیطی صرفا ارتقای آگاهی از برند است. همین که شما هر روز با یکسری تبلیغات بنری تکراری در سطح شهر مواجه شوید، به طور ناخودآگاه نامش را در خاطر می‌سپارید.

اهمیت تبلیغات بنری آنلاین

همانطور که می‌دانید بسیاری از سایت‌ها و کسب و کارهای آنلاین در تلاشند تا ترافیک یا بازدید خود را بالا ببرند. این کار صرفا زمانی رخ می‌دهد که رتبه آن‌ها در گوگل بالا باشد تا مخاطبان به روش ارگانیک وارد سایت آن‌ها شوند. اما زمانی که یک کسب و کار هنوز موفق به کسب نتایج بالا در موتورهای جست و جو نشده باشد، باید به دنبال راه‌هایی موثر برای کسب ورودی باشد. تبلیغات بنری و ایجاد کمپین‌های تبلغاتی هدفمند یکی از بهترین راه‌ها برای این کار است. شما با طراحی بنر تبلیغاتی جذاب و درج آن در سایت‌های پربازدید می‌توانید شانس این را داشته باشید که کاربران روی آن کلیک کنند و وارد سایت شما شوند.

با این حال برخی از مهمترین مزایای ایجاد کمپین‌های تبلیغات بنری به شرح زیر می‌باشد:

  • بالا بردن سطح آگاهی برند
  • شانس دیده شدن در وبسایت‌های پربازدید
  • شانس دریافت کلیک و ترافیک
  • بهبود رتبه سایت
  • هدف قرار دادن مخاطبان بالقوه

چگونگی طراحی بنر جذاب برای کمپین تبلیغاتی

پیش از آن که کمپین تبلیغاتی خود را ایجاد کنید، ابتدا باید یک بنر تبلیغاتی سایت حرفه‌ای طراحی کنید. برای این کار باید به نکات زیر توجه کنید:

  • انتخاب رنگ مناسب برای بنر تبلیغاتی
  • انتخاب فونت مناسب
  • استفاده از سایزهای استاندارد
  • استفاده از تصاویر باکیفیت و جذاب
  • پرهیز از طراحی شلوغ و نوشته‌های زیاد
  • تمرکز روی شعار کسب و کار
  • تمرکز روی متن‌های تک کلمه‌ای و تحریک‌آمیز (مانند تخفیف ویژه شب عید، دانلود رایگان، خرید آسان، تحویل رایگان و …)

نکته: توجه داشته باشید که در انتخاب بنرها حتما به ثابت یا متحرک بودن آن توجه کنید. کمپین‌های تبلیغات بنری معمولا تحت عناوین تبلیغات همسان، تبلیغات بنری، تبلیغات پوش نوتیفیکیشن و تبلیغات ریتارگتینگ انجام می‌شوند. بهتر است قبل از شروع حتما اهداف تجاری خود را تعیین و سپس گزینه مورد نظر را متناسب با آن انتخاب کنید.

انواع تبلیغات بنری

کمپین تبلیغات کلیکی و بنری در چند صورت انجام می‌شوند. در ادامه مهمترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

انواع تبلیغات بنری

تبلیغات بنری معمولی

این کمپین شامل بنرهای گیف می‌شود که در گوشه کنار سایت‌های پربازدید درج و به نمایش گذاشته می‌شوند. یکی از بزرگترین پلتفرم‌های تبلیغات بنری یکتانت نام دارد. این شرکت با ایجاد کمپین‌های مختلف، سعی دارد تا سایت شما را به صدر نتایج جستجو بیاورد. البته در کنار یکتانت سایت‌هایی نظیر محتوانایس نیز وجود دارند که با طراحی بنرهای تبلیغاتی جذاب، به کسب و کارها کمک می‌کنند تا تبلیغات خود را با طرح‌های باکیفیت در معرض نمایش بگذارند.

تبلیغات همسان (Native Ads)

این تبلیغات به طور نامحسوس در لابه‌لای محتواهای یک سایت به نمایش گذاشته می‌شوند. این تبلیغات طوری انجام می‌شوند که دقیقا شبیه به محتوای سایت تبلیغ دهنده باشند و هرگز رنگ و بوی تبلیغ نداشته باشند. این گونه، مخاطبان دیگر واکنش منفی در قبال چنین تبلیغاتی از خود نشان نمی‌دهند.

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

تبلیغات بنری پوش نوتیفیکیشن همانطور که از نامشان پیداست در قالب یک تصویر کشویی نمایان می‌شوند. احتمالا بارها بعد از نصب یک اپلیکیشن، در قسمت بالای موبایل خود با بنرهایی مواجه شده‌اید که حامل تبلیغات هستند. به این نوع از تبلیغات، پوش نوتیفیکیشن گفته می‌شود. پوش نوتیفیکیشن شامل یک تصویر و یک متن ساده است که پیام یا  پیشنهادات مود نظر خود را در آن به مخاطب مطرح می‌کند.

تبلیغات ریتارگتینگ

این تبلیغات نیز در شکل‌های مختلف انجام می‌شود و صرفا نیز به کاربران هدف ارسال می‌شود. فرض کنید یک کاربر وارد سایت شما شده و از محصولات شما دیدن کرده است. اما بعد از بازدید از سایت بدون هیچ خریدی آن را ترک می‌کند. در اینجا کوکی‌ها تمامی اطلاعات و سوابق سرچ‌های او در سطح وب را جمع‌آوری کرده و در یک موقعیت مناسب تبلیغ شما را دوباره به او نشان می‌دهند. این کار باعث می‌شود تا تبلیغات بنری شما تنها به آن دسته از کاربرانی نمایش داده شود که یا قبلا از سایت شما بازدید کرده‌اند و یا در سایت‌هایی که در حوزه مشابه شما فعالیت می‌کنند گشت و گذار نموده‌اند.

چگونه یک کمپین بنری موفق داشته باشیم؟

زمانی که شما تصمیم به ایجاد کمپین‌های تبلیغات بنری می‌کنید، باید به این نکته توجه کنید که به دغدغه مخاطبان پاسخ دهید. به دنبال ارائه محصولاتی باشید که کاربران به آن نیاز دارند. از شعارهای تکراری و کلیشه‌ای استفاده نکنید. سعی کنید از تصاویر جذاب و باکیفیت در بنرهای خود استفاده کنید تا بیشترین تاثیر را روی مخاطب بگذارد. برای داشتن یک کمپین بنری خوب موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

  • کمپین‌های تبلیغاتی را به طور ترکیبی و همزمان پیش ببرید.
  • هرگز طرح گرافیکی بنر خود را تغییر ندهید (اجازه دهید بنر شما همیشه در ذهن کاربر بماند). شما با تغییر طرح گرافیکی بنر صرفا توجه بصری مخاطب را نسبت به خود تغییر می‌دهید. فرض کنید نایکی لوگو خود را تغییر دهد! آیا شما می‌توانید خاطراتی که با لوگو آن‌ها داشته‌اید را فرامشو کنید؟
  • از طراحان گرافیکی حرفه‌ای برای طراحی بنر خود استفاده کنید.

سخن پایانی

در این راهنما شما را با اهمیت و نقش تبلیغات بنری کلیکی در رونق کسب و کارهای آنلاین آشنا کردیم. همانطور که مشاهده کردید، تبلیغات در دنیای دیجیتال امروز به یک صنعت بزرگ تبدیل شده است. در صورتی که به درستی از قابلیت‌های این صنعت استفاده کنید، می‌توانید جایگاه خود را در کسب و کارهای آنلاین تثبیت کنید. پیش از آن که کمپین تبلیغات بنری خود را راه بیاندازید حتما با چند وبمستر حرفه‌ای مشورت کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

محدثه اسماعیلی

سالهاست که با وردپرس کار می کند و پس از آن به کسب اطلاعات در ابعادی وسیع تر پرداخت و توانست در حوزه هایی چون دیجیتال مارکتینگ، سئو و تولید محتوای اصولی مطابق با الگوریتم های روز گام بردارد. او اکنون به تیم تحریریه میزبان فا کمک رسانی میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *