میزبانی وب

ریسک از دست رفتن اطلاعات سایت خود را به صفر برسانید

از دست رفتن اطلاعات سایت به هر دلیلی می تواند یک کابوس وحشت ناک برای ما باشد اما باید بدانیم که جلوگیری از بروز این اتفاق، چنان ساده است که متقاعد خواهید همین امروز اینکار را انجام دهید تا برای همیشه خیالی آسوده از بابت محافظت اطلاعات سایت داشته باشید. در ادامه به شما آموزش خواهیم داد که چگونه ریسک از دست رفتن اطلاعات سایت خود را به صفر برسانید .

مراحلی که می بایست انجام شود

  • بکاپ گیری کامل از اطلاعات موجود در هاست
  • دانلود بسته فول بکاپ از هاست
  • نگهداری فول بکاپ در کامپیوتر شخصی
  • رمزنگاری و zip کردن مجدد بسته فول بکاپ
  • آپلود فول بکاپ در سرویس های تحت وب نگهداری فایل

بکاپ گیری کامل از اطلاعات سایت

این امکان وجود دارد که ما بتوانیم از کل اطلاعات موجود در هاست بکاپ گیری کنیم. دیتابیس، فایل های سایت، ایمیل ها و همه مواردی که هستند در فول بکاپ قرار می گیرند تا در موقع لزوم مورد استفاده قرار بگیرد.

دانلود بسته فول بکاپ از هاست

پس از بکاپ گیری، فایل فول بکاپ در مسیر home هاست ذخیره می شود که می بایست آنرا دانلود کنیم. اگر حجم فایل بکاپ بالاست پیشنهاد می کنیم آنرا بصورت موقت به public_html منتقل کرده و سطح دسترسی آنرا به 644 تغییر دهید. با اینکار می توان فایل فول بکاپ را بصورت مستقیم و با سرعت بالا دانلود کرد.

برای مثال اگر فایل فول بک آپ بصورت backup-1.4.2019_21-24-19_mizbanfa.tar.gz باشد و آدرس سایت mizbanfa.net

آدرس مسقیم فایل بصورت مقابل خواهد بود: mizbanfa.net/backup-1.4.2019_21-24-19_mizbanfa.tar.gz

اما اگر حجم فایل بکاپ بالا نبود پیشنهاد می شود از همان مسیر home اقدام به دانلود نمایید. در هر حال توجه داشته باشید که حتما و بلافاصله پس از اتمام دانلود، فایل را از مسیر public_html حذف و یا به home با تغییر دسترسی منتقل نمایید.

برای مدیریت بهتر نسخه های بکاپ تهیه شده از وبسایت، پیشنهاد می کنیم در خصوص خرید هاست بکاپ اقدام نمایید. بدین ترتیب قادر خواهید بود در یک فضای مجزا نسخه های بکاپ خود را نگهداری نموده و با خیالی آسوده کسب و کار خود را رونق دهید و نگران از دست رفتن اطلاعات نباشید.

نگهداری فول بکاپ در کامپیوتر شخصی

پس از دانلود کردن فول بکاپ می توانید آنرا در کامپیوتر شخصی خود نگهداری نمایید. برای اطمینلن بیشتر این امکان وجود دارد که این فایل را بر روی یک CD یا DVD نیز رایت نمایید تا اطمینان بیشتری داشته باشید. در هر حال توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید نام فایل را تغییر دهید. زیرا برای بازگردانی بر روی سرور معتبر نخواهد بود.

گذاشن رمز و zip کردن مجدد بسته فول بکاپ

برای امنیت بیشتر و اینکه اگر فایل بکاپ در دسترس افراد دیگر قرار گرفت نتوانند از آن استفاده کنند می توانید فایل را مجددا zip کرده و روی آن پسورد بگذارید. در این حالت امکان آپلود آن در سرویس های تحت وب نگهداری فایل نیز مهیا می شود.

آپلود فول بکاپ در سرویس های تحت وب نگهداری فایل

یکی دیگر از بهترین راه های نگهداری اطلاعات حساس استفاده از سرویس های نگهداری و اشتراک فایل است. سرویس هایی نظیر Google Drive , Drop Box و … که می توان فایل بکاپ را به آنها منتقل کرد.

نتیجه گیری و جمع بندی

در میزبان فا از اطلاعات کاربران در سه لایه با موقعیت های مختلف بکاپ گیری می شود و امکان از دست رفتن اطلاعات بسیار بسیار کم است. اما می بایست توجه داشته باشید که شما با مواردی که گفته شد این ضریب اطمینان را به حدی بالا می برید که ریسک از دست رفتن اطلاعات عملا به صفر می رسد. در این حالت شما می توانید بدون نگرانی از این موضوع به فکر توسعه کسب و کار آنلاین خود باشید.

4.3/5 - (11 امتیاز)

عیسی نورانی

حدود 10 سال است که بــصورت تخصـصی و حـرفه ای در حـوزه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت مـی کند و تجربه همکاری با ده ها رسانه بزرگ اینترنتی را در کارنامه خود دارد. عیسی سالـــهاست که یکی از بـرتـرین ها در زمینه تولید محتوای حرفه ای مطابق با الگوریتم های موتورهای جستجوگر در کشور است. همچنین حدود 3 سال است که بصورت جدی پروژه های سئو و بهینه سازی مجموعه میزبان فا را مدیریت می کند.

‫۲ دیدگاه ها

    1. سلام روز بخیر
      میتونید هاست بکاپ تهیه و به هاست فعلیتون متصل کنید.
      برنامه ریزی کنید و واستون روزانه بکاپ میگیره و داخل هاست بکاپ ذخیره میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *