گوگل سرچ کنسول

بررسی تخصصی لینک سازی های داخلی و خارجی سایت

لینک سازی یک امر بسیار ضروری در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. اگر شما بتوانید به درستی بک لینک های سایت خود را مدیریت کرده و لینک سازی داخلی مناسبی را نیز داشته باشید، به طور قطع می توانید رتبه وب سایت خود را بهبود ببخشید. در سرچ کنسول گوگل بخشی تحت عنوان links وجود دارد که با استفاده از آن می توانید تمامی لینک های ورودی به سایت خود را مدیریت نمایید. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم به بررسی تخصصی لینک سازی های داخلی و خارجی سایت در سرچ کنسول گوگل بپردازیم. همچنین به شما می گوییم که چگونه می توانید از سرچ کنسول گوگل برای استراج لینک های یک سایت استفاده نمایید.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

استخراج لینک های یک سایت به کمک سرچ کنسول گوگل

شما این امکان را خواهید داشت که از طریق گوگل سرچ کنسول اقدام به استخراج لینک های یک سایت و تحلیل آن نمایید. به منظور بررسی داده های مربوط به لینک سازی های داخلی و خارجی از طریق وبمستر تولز باید به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. در ابتدا به کمک آموزش ورود به سرچ کنسول گوگل باید وارد حساب خود شوید.
  2. سپس از طریق پیشخوان گوگل سرچ کنسول منو Links را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.
    دانلود تمام لینک های یک صفحه
  3. در بخش links وبمستر تولز شما با دو بخش external و internal مواجه می شوید که می توانید از آنها برای استخراج لینک های یک سایت استفاده نمایید. در ادامه توضیحات مربوط به هر یک بخش های حاضر را به شما ارائه خواهیم داد.

تحلیل لینک های داخلی وب سایت

1. Top linking domains: در این بخش از گزارش لینک های سایت در سرچ کنسول گوگل دامنه اصلی، وب سایت هایی که بیشترین تعداد لینک را به شما داده اند نمایش داده می شود.

  • طبقه بندی لینک های قرار گرفته در این بخش بر اساس تعداد لینک هایی است که از وب سایت های حاضر به سایت شما داده شده است. وب سایت ها بر اساس دامنه اصلی خود نمایش داده می شوند و ساب دامین های آن حذف می شوند.
  • همچنین دامنه ها بدون www نمایش داده می شوند. بنابراین برای مثال دامنه www.example.com به صورت example.com نمایش داده می شود.

نمایش بک لینک های یک سایت

موارد استفاده از گزارش Top linking domains:

  • نکته بسیار مهم: اطمینان حاصل کنید که تمامی وب سایت هایی که نام آنها در این قسمت ذکر شد اند را می شناسید. اگر متوجه شدید که سایتی ناشناخته و احتمالا ناخواسته در میان لیست وجود دارد، ممکن است نیاز باشد که آن را حذف کنید. چرا که لینک به صفحات اسپم می تواند به رتبه وب سایت شما آسیب برساند.
  • همچنین شما می توانید متوجه شوید که آیا وب سایت هایی که برایتان از اهمیت بالایی برخوردار هستند به سایت شما اشاره می کنند یا نه. به عنوان مثال اگر شما صاحب یک وب سایت فروش هاست هستید، آیا در وبلاگ های مربوط به هاستینگ یا وب سایت های نظرسنجی به شما اشاره شده است؟

2. Top linked pages: در این بخش شما می توانید ببینید که کدام یک از صفحات شما بیشترین ارتباط با وب سایت های دیگر دارند. از این قسمت می توانید برای بررسی این موضوع استفاده کنید که آیا شناختی که به دنبال آن بوده اید را در میان وب سایت های دیگر دارید یا نه. با کلیک روی گزینه More در پایین جدول نمایش داده شده می توانید لیست کامل صفحات را مشاهده نمایید. با انتخاب URL مورد نظرتان در لیست می توانید وب سایت هایی که به آن صفحه لینک داده اند را مشاهده نمایید.
نحوه مشاهده بک لینک های سایت

موارد استفاده از گزارش Top linking pages: شما می توانید اطمینان اصل کنید که صفحاتی که بیشترین لینک را دریافت کرده اند دقیقا همان صفحاتی هستند که انتظار داشته اید.

3. Top linking text: با استفاده از گزارش قرار گرفته در این بخش می توانید ببینید که از چه متن هایی برای لینک دهی به وب سایت شما استفاده کره اند. تنها لینک هایی که خارج از دامنه خودتان قرار گرفته است، در نظر گرفته می شود. متن های تکراری که توسط وب سایت های مختلف لینک شده اند با یکدیگر ترکیب می شوند. البته در نظر داشته باشید که عبارات باید با هم مطابق کامل و معناداری داشته باشند. به عنوان مثال عبارت «خرید هاست» و «خرید هاستینگ» متفاوت بوده و نمی توان آنها را یک مورد در نظر گرفت.

همچنین لازم است در نظر داشته باشید که لینک های غیر متنی مثل لینک های تصویری نیز در ستون Link Text به صورت empty نمایش داده می شود. متن لینک داده شده با توجه به میزان تطابق دسته بندی شده و بر اساس تعداد طبقه بندی می شوند.

لینک های ورودی به سایت

موارد استفاده از گزارش Top linking text:

  • شما می توانید مطمئن شوید که متن لینک شده دقیقا همان چیزی است که شما انتظار دارید و هیچ گونه متن اسپم در میان آنها وجود ندارد.
  • همچنین می توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت های دیگر وب سایت شما را به درستی توصیف می کنند. اگر هم در وب سایتی این اتفاق به درستی نیفتاده است می توانید محتوای سایت خود را به شکل دقیق تری برای آنها مشخص نمایید.

4. top linked pages from a specific site: در این بخش از استراج لینک های یک سایت شما می توانید ببینید که از یک وب سایت مشخص به کدام یک از صفحات وب سایت شما لینک شده است. صفحات لینک شده بر اساس تعداد لینک هایی که دریافت کرده اند مرتب سازی می شوند. به منظور داشتن دسترسی به این اطلاعات باید از طریق جدول قرار گرفته در Top linked pages در بخش External links اقدام کنید.

موارد استفاده از این گزارش:

  • اگر وب سایتی که به شما لینک داده است جزء موارد تایید شده است، می توانید به کمک این گزارش بررسی کنید که از کدام یک از لینک هایی که از آن دریافت کرده اید سود می برید.
  • اگر وب سایت لینک دهنده جزء سایت های اسپم می باشد، سعی کنید لینک هایی که قرار گرفته اند را حذف کنید. به طور معمول گوگل لینک هایی که از وب سایت های اسپم داده می شوند را نادیده می گیرد. اما بهتر است شما خودتان نیز در راستای حذف یا disavow کردن آنها اقدام نمایید.
    آموزش کامل disavow کردن بک لینک ها

5. links from a specific site to page: تمامی پیوندهایی که از یک وب سایت به یک صفحه خاص از وب سایت شما داده شده است را می توانید در این بخش از سرچ کنسول گوگل مشاهده نمایید. به همین منظور باید از طریق منو Top linking site روی URL وب سایت مورد نظر کلیک کنید.

موارد استفاده از این گزارش:

با استفاده از این بخش می توانید نحوه دسترسی کاربران از یک وب سایت به صفحه مشخص شد را ارزیابی کنید.

گزارش لینک های خارجی سایت

1. Top linked pages: با استفاده از گزارش قرار گرفته در این بخش می توانید متوجه شوید که کدام یک از صفحات وب سایت شما بیشترین لینک داخلی را در وب سایت شما دریافت کرده است. برای مشاهده اطلاعات مربوط به این قسمت از فرآیند استخراج لینک های یک سایت باید روی More کلیک کنید تا اطلاعات مورد نظر خود را تحت عنوان To internally-linked pages مشاهده نمایید.

استخراج لینک های یک سایت

موارد استفاده از گزارش Top linking pages:

در این بخش از فرآیند استخراج لینک های یک سایت شما می توانید اطمینان حاصل کنید که صفحات اصلی وب سایت به درستی در صفحات دیگر لینک شده است و در صورتی که شرایط به آن شکلی که انتظار داشته اید پیش نرفته است، به راحتی آن را اصلاح نمایید.

2. Which of my pages links to my page: در این بخش می توانید ببینید که کدام صفحات وب سایت شما به یک صفحه خاص لینک شده است. به همین منظور باید از طریق بخش Internal links گزارش Top linked pages را بررسی نمایید. در این بخش با کلیک روی گزینه More وارد بخشی می شوید که در آن لینک های وب سایت شما قرار گرفته شده است. با کلیک روی هر یک از آنها می توانید لیست صفحاتی که به آن لینک شده است را مشاهده نمایید.

در تمامی موارد بالا شما این امکان را دارید که از داده های مربوط به هر قسمت خروجی بگیرید. برای این کار تنها کافی است وارد بخش مورد نظر خود شده و روی دکمه Export کلیک کنید. امکان دریافت اطلاعات در سه قالب زیر برای شما وجود خواهد داشت.

  1. Google Sheets
  2. Download Excel
  3. Download CVS»

طریقه گزارش گیری در google search console

لینک سازی داخلی و خارجی یکی از مهم ترین اقداماتی است که افراد باید برای بهبود عملکرد وب سایت خود داشته باشند. چرا که گوگل زمانی که احساس کند وب سایتی قابل اعتماد بوده و به خوبی پاسخگو نیازهای کاربران است، به آن اعتماد کرده و در رتبه بندی خود جایگاه بهتری را برای آن قائل خواهد شد. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بوده است تا نحوه مشاهده و دانلود تمام لینک های یک صفحه از سایت را آموزش دهیم. در واقع شما بعد از مطالعه این مقاله این امکان را خواهید داشت که به راحتی برای استخراج لینک های یک سایت اقدام کنید. بدین ترتیب این امکان را خواهید داشت که به شکل بهتری وب سایت خود را سئو کرده و آن را برای کسب نتایج بهتر در موتورهای جستجو آماده کنید.

آموزش صفر تا صد سرچ کنسول گوگل

5/5 - (1 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

‫۳ دیدگاه ها

  1. من با ابزار مختلف خروجی میگیرم و فقط به کنسول بسنده نمیکنم. اما بهترین راه کار رو محتواس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *