آموزش های وردپرس

آموزش جستجو و جایگزینی کلمات در وردپرس

جستجو و جایگزینی کلمات در وردپرس زمانی برای شما پیش میاد که تصمیم میگیرید تا برخی کلماتی را که به صورت مکرر در سایت خودتون استفاده کردید به یک کلمه معادل دیگه تغییر بدین و یا اینکه از آدرس‌هایی که در نوشته خودتون استفاده کردید بخواهید تا تغییراتی در اون اعمال کنید. در این صورت شاید فکر کنید تا بشینید و تک تک نوشته‌هایی که در سایتتون وجود داره را ویرایش و بازبینی کنید. اما آیا استفاده از این روش معقولانه است؟ مطمئنا جواب منفی خواهد بود، چرا که این کار طولانی بوده و پروسه زیادی میبره تا بتونید کلیه نوشته‌ها را بررسی کنید، جدایی از اینکه درصد خطا در این روش هم بسیار بالاست. پس چطور بیایم و کلماتی که در نوشته‌ها و نظرات سایت ما وجود داره با یک کلمه دیگه جایگزین کنیم؟!

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی افزونه‌ای کاربردی در وردپرس بپردازم که با استفاده از اون میتونید تا در کلیه جدول‌های موجود در دیتابیس سایت وردپرسی خودتون سرک کشیده و با استفاده از جستجو و جایگزینی کلمات در وردپرس کلیه کلماتی که در هر یک از جداول به صورت جدا جدا قرار دارند را مورد بررسی قرار داده و بعد از اینکه کل کلمات را پیدا کردید اقدام به جایگزینی کلمات در وردپرس کنید. پس اگر شما هم به دنبال این هستید تا برخی کلمات و آدرس‌های موجود در نوشته‌های خودتون را با کلمه دیگری جایگزین کنید تا انتهای این آموزش همراه ما باشید.

آموزش جستجو و جایگزینی کلمات در وردپرس و تغییر عبارات در دیتابیس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با عنوان Better Search Replace در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته تا بیش از 300.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.6 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر هستید تا اقدام به جستجوی هر متنی از هر یک از جدول‌های دیتابیس سایت وردپرسی خودتون کرده و به هر متن دیگه‌ای که دوست دارید اونو جایگزین کنید. برای استفاده از این افزونه کافیه تا ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شوید و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال کردن این افزونه در سایت خودتون بکنید.

دانلود افزونه Better Search Replace

پس از نصب و فعال سازی این افزونه مشابه تصویر زیر منویی با عنوان Better Search Replace در منوی ابزارها پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه میشه که با کلیک روی این منو میتونید تا به صفحه افزونه مراجعه کنید. قبل از هر کاری روی تب Settings کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه هدایت شده و تنظیمات افزونه را سفارشی سازی کنید.

جستجو و جایگزینی کلمات در وردپرس

همونطور که میدونید هر هاستی یه میزان محدودیت برای اجرای هر یک از دستورات php داره که بنا به میزان تعیین شده از سوی میزبانی وب هاست میتونه تا در زمان‌های مختلفی باشه که در این مدت زمان تعیین شده حتما میبایست دستور شما اجرا بشه، اما در صورتی که به هر دلیلی تو این مدت زمان دستور اجرا نشه با خطای Timeout مواجه خواهید شد. بنابراین همونطور که در تنظیمات افزونه میبینید مقدار این زمان روی 2000 تعیین شده که اگر در این بازه زمانی دستور به صورت کامل در کل دیتابیس اجرا نشه و نتونه کلیه کلمات رو جستجو کنه با خطا مواجه خواهید شد. پس اگر حجم دیتابیس شما زیاد بالاست و به عبارت دیگه مطالب زیادی رو شامل میشه حتما از این بخش مقدار اونو افزایش بدید تا در جستجو و جایگزینی کلمات در وردپرس دچار مشکل نشید.

جستجو و جایگزینی کلمات در وردپرس

حالا همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید به صورت زیر اطلاعاتی که قصد تغییر اونها را دارید را اعمال کنید.

Search for: در این فیلد عبارتی که به دنبال اون هستید تا با عبارت دیگری جایگزین کنید را به دقت وارد کنید.

Replace with: در این فیلد عبارتی که قصد دارید به جای عبارت قبلی اونو جایگزین کنید را وارد کنید.

Select tables: در این بخش جداول وردپرس که قصد دارید فقط عباراتی که در این جدول‌ها وجود دارند جایگزین شوند را انتخاب کنید. به عنوان نمونه اگر قصد دارید تا عبارتی که در نوشته‌ها قرار دارند باید جدول wp_posts را انتخاب کنید و یا اینکه اگر صرفا کلماتی که در بخش دیدگاه‌ها قرار دارند را میخواهید عوض کنید جداول wp_comments و wp_commentsarea را انتخاب کنید.

در نهایت تیک این گزینه را فعال کنید تا قبل از اینکه جایگزاری بر روی کلمات صورت بگیره حتما یک بار جدول‌هایی که این کلمات در اون وجود داشته را بررسی کرده و تعداد کلمات را هم داشته باشید.

در نهایت روی دکمه Run Search/Replace کلیک کرده و منتظر بمونید تا بسته به میزان تعداد جداول وردپرس و اطلاعات موجود در دیتابیس نتیجه جستجو به صورت کامل تکمیل شده و نتیجه به صورت زیر براتون نمایش داده شود.

جایگزینی کلمات در وردپرس

همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید در این جستجو نتیجه‌ای که برای من ایجاد شده اینه که با بررسی 57 جدول موجود در دیتابیس سایت من 15 بار کلمه‌ای که به دنبال اون بودم در کل دیتابیس سایت تکرار شده که با کلیک روی دکمه Click Here میتونید تا مشابه تصویر زیر جزییات کامل هر جدول و تعداد کلمات موجود در اونها را بررسی کنید.

جستجوی کلمات در وردپرس

از اونجایی که تیک گزینه Run as dry run را فعال کردیم کلمات با هم دیگه جایگزین نشدند و برای اینکه بتونید تا جایگزینی کلمات در وردپرس را هم انجام بدین لازمه تا تیک این گزینه را بردارید. بنابراین مجددا از ابتدا کلمه مورد نظر را در فیلد search for وارد کنید و سپس در فیلد replace with کلمه‌ای که قصد دارید با این کلمه جایگزین کنید را انتخاب کرده و بعد از اینکه از بخش select tables جداول مورد نظر خودتون را وارد کردید یک بار دیگه این مراحل را طی کنید تا جایگزینی کلمات در وردپرس هم صورت بگیرد.

جستجو و تغییر کلمات در وردپرس

در ادامه من چون از قبل صفحات رو در پنجره دیگه باز کرده بودم میبینید که برای نمونه در بخش دیدگاه‌ها عبارت “وردپرس” استفاده شده که بعد از اینکه این مراحل را تکرار می‌کنم و تیک گزینه Run as dry run را برمیدارم بعد از اینکه جستجو انجام شد عبارت wordpress جایگزین “وردپرس” خواهد شد.

جستجو و تغییر کلمات در دیتابیس وردپرس

حالا همونطور که میبینید در جدول wp_comments نتیجه جستجو برای من این بود که دوبار عبارت وردپرس تکرار شده یود که بعد از جایزگینی هر دو کلمه به wordpress تغییر داده شدند.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا اقدام به جستجو و جایگزینی کلمات در دیتابیس وردپرس کنید. اگر در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.6/5 - (9 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۹ دیدگاه ها

  1. لطفا در مورد فارسی سازی افزونه و قالب و… که با افزونه هایی مثل loco translate انجام میشه یه مقاله بنویسید.
    ممنون میشیم.

  2. بخدا قسم تو یه عجوبه ای
    فَکم افتاد بخدا قسم، تو دیگه کی هستی
    امیدوارم واقعا تو زندگی و کارت موفق ترین بشی چون واقعا لیاقتشو دارید

  3. سلام. خدا خیرت بده دو ساعت گشتم تا اخرش شما توضیح درست و حسابی داده بودین
    ممنونم

  4. سلام وقت بخیر. اگر برای تغییر لینک ها مثلا تبدیل http به https در لینکهای داخلی یا خارجی از این افزونه استفاده کنیم هم عمل میکنه؟ باتشکر.

  5. سلام دمتون گرم عالی بود . فقط میشه یه توضیح واسه تغییر آدرس تصاویر بدین .
    دقیق باید چیو جایگزین چی کنم ؟
    مثلا
    این :
    mizbanfa.net/blog/wp-content/uploads/2017/11/search-and-replace.png
    بشه این :
    mizbanfa.net/search-and-replace.png
    البته همه رسانه همینطوری تغییر کنن
    ممنون میشم توضیح بدین . متشکرم

    1. سلام، شما باید هر قسمت رو که میخواین حذف بشه جستجو بکنید و با کاراکتر / جایگزین کنید. به عنوان نمونه توی این مثال باید /blog/wp-content/uploads/2017/11/ رو سرچ بکنید و به جاش / رو بزارید.
      که در این صورت چیزی که سرچ کردید حذف میشه و آدرس به شکل mizbanfa.netsearch-and-replace.png در میاد. حالا برای اینکه نام دامنه جدا بشه با / جایگزینش میکنید که در نهایت میشه mizbanfa.net/search-and-replace.png

  6. سلام اگر با این افزونه جایگزینی رو انجام بدیم و بعدش افزونه رو پاک کنیم مشکلی ایجاد میشه یا خیر؟

  7. سلام ممنون از آموزشهای خوب و دقیقی که ارائه میدین
    من از مشتریان میزبان فا هستم و از خدماتتون راضی هستم فقط امیدوارم سرعت پشتیبانی و پاسخگویی رو بالاتر ببرین.
    من طبق آموزش عنوان یک فیلد که اطلاعات از کاربر میگره رو عوض کردم..
    نام کشور رو به نا شهر تغیر دادم؟
    من این کارو کردم و 2 تا هم پیدا کرد، اون تیکم برداشتم و اعمالش کردم ولی تغیری نشون نداد!!
    آیا غیر از نصب و فعال سازی افزونه و برداشتن اون تیک برای ترجمه، کار دیگه ای باید انجام بدم؟
    چرا برای قالب من عمل نمیکنه؟ کش مرورگر رو هم پاک کردم بازم همونو نشون داد.
    پیشاپیش ممنون از پاسخ شما

  8. سلام خسته نباشید. من یک مشکل خیلی جدی دارم الان چندوقته باهاش دارم دست و نجه نرم میکنم اما همچنان ناموفق هستم تو این مورد. برای اس اس ال همه کار رو انجام دادم و تمام راه هارو تست کردم. قبلا مشکلی نداشتم و برای تمام ساایتایی ک انجام میدادم اکی بود. اما الالن برای 2تا سایت انجام میدم انجام نمیشه. خطای امنیتی https میده و اینکه فرقی نمیکنه با چه مرورگری تست کنم خطا میده.
    تمام مراحل داخل میزبانفا ه تست کردم ولی باز هم مشکل پابرجاست. دگ رو اوردم به خودتون. راهی چاره ای چیزی هست که این مشکل رو برطرف کنم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      بررسی کنید تمام ادرس ها به پروتکل httpsسوئیچ کرده باشن پروتکل های بخش فرنت اند و بک اند سایت رو چک کنید در اخر اگر همچنان سوئیچ از Httpبه Https کامل انجام نشده بود از really simple ssl استفاده کنید.

    1. سلام روزبخیر؛
      بله بعد از اتمام فعالیت می توانید افزونه را حذف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *