آموزش های وردپرس

آموزش نحوه بلاک کردن آدرس ایمیل در وردپرس

بلاک کردن ایمیل در وردپرس برای جلوگیری از عضویت در وردپرس از کسانی که به عنوان اسپمر فعالیت دارند بهترین راهکار خواهد بود. یکی از مشکلاتی که همراه برای یک سایت بعد از رشد و پیشرفت اون پیش میاد مشکلات اسپم و حملاتی است که به هر طریقی از جمله عضویت غیرعادی کاربران با ایمیل‌های مشکوک، کامنت دادن پی در پی با استفاده از نرم‌افزارهای اسپمر و… صورت میگیره. این موضوع باعث میشه تا پردازش اطلاعات در وردپرس بیشتر و بیشتر شده و در نهایت به دلایل گوناگونی سایت شما دچار مشکل شود.

اولین قدم برای پیشگیری کردن از چنین مشکلاتی اینه تا چنین کاربرانی را که قصد اسپم در سایت دارند را شناسایی کنید. معمولا چون کسانی که از راه عضویت در سایت اقدام به ارسال اسپم می‌کنند از دامنه خاص برای ایمیل استفاده می‌کنند قابل شناسایی هستند، پس اولین کاری که می‌کنید اینه تا آخرین کاربرانی که در سایت عضو شدند را بررسی کرده و اطلاعات اونهایی را که مشکوک هستند یا اینکه از ایمیل یک دامنه خاص استفاده کردند شناسایی کنید و سپس اقدام به اعمال محدودیت از طریق عضویت با ایمیل خاص در وردپرس کنید.

بلاک کردن ایمیل در وردپرس

برای بلاک کردن عضویت با دامنه خاص در وردپرس قصد دارم تا به معرفی افزونه Ban Hammer بپردازم. این افزونه امکانی برای شما فراهم میکنه تا بر اساس نام دامنه و سرویس های ایمیل امکان ثبت نام با چنین ایمیل‌هایی را غیرفعال کنید. از طرف دیگه برخی کاربران هستند که با ایمیل‌های موقت که معمولا به صورت روزانه هستند و بعد از یک روز به صورت خودکار ایمیل حذف میشه اقدام به عضویت در یک سایت با اهداف خاصی می‌کنند. با استفاده از این افزونه میتونید تا سرویس‌های ایمیل موقت را شناسایی کرده و امکان ثبت نام با این ایمیل‌ها را محدود کنید. چرا که ایمیل کاربران برای شما مهم است و برای ارسال خبرنامه در وردپرس و… به چنین ایمیل‌هایی نیاز خواهید داشت.

افزونه Ban Hammer تا به امروز تونسته تا بیش از 4.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.8 را ازآن خودش کنه که برای محدودیت در عضویت با ایمیل دامنه خاص در وردپرس میتونید ازش استفاده کنید. برای استفاده از افزونه ابتدا با کلیک روی دکمه زیر اونو دانلود کرده و با استفاده از آموزش آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال کردن افزونه در وردپرس کنید.

دانلود افزونه Ban Hammer

بعد از نصب و فعال سازی این افزونه مشابه تصویر به منوی ابزارها> Ban Hammer در پیشخوان وردپرس مراجعه کنید تا ایمیل هایی که برای شما مشکل ایجاد کردند را شناسایی و در این افزونه وارد کنید.

محدود کردن عضویت با ایمیل خاص در وردپرس

حالا همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید تنظیمات افزونه را بر اساس توضیحات ارائه شده در زیر سفارشی سازی کنید.

Blocked Message: در این فیلد پیغام خطا دلخواه خودتون را برای نمایش در فرم عضویت در وردپرس قرار دهید. این پیغام زمانی که کاربری از ایمیل بلاک شده استفاده کنه به وی نمایش داده خواهد شد. در این فیلد میتونید تا از کدهای اولیه HTML برای بولد کردن و تغییرات کوچکی از پیغام خطا استفاده کنید.

Redirect Blocked Users? در صورت فعال کردن این گزینه کاربرانی که با ایمیل بلاک شده در سایت قصد عضویت داشته باشند به صورت خودکار به صفحه‌ای هدایت میشوند. میتونید تا صفحه‌ای طراحی کنید و به کاربران اطلاع بدین که به دلایل اسپم و یا استفاده از ایمیل موقت در وردپرس امکان عضویت با چنین سرویس ایمیلی وجود نداره و باید از یک ایمیل دیگه همچون گوگل استفاده کنند. در صورت فعال بودن این گزینه پیغام خطا به کاربر نشون داده نمیشه و مستقیما به صفحه‌ای که تعیین کردید ریدایرکت خواهند شد.

The Blacklist: در نهایت در این فیلد هم میتونید تا ایمیل‌ها و دامنه‌هایی را که قصد دارید تا در وردپرس بلاک کنید را وارد کرده و امکان ثبت نام با چنین ایمیل‌هایی را غیرفعال کنید. در این فیلد شما میتونید تا به سه روش مختلف ایمیل خاص، دامنه خاص و نام کاربری یک ایمیل را تعیین کنید تا امکان ثبت نام در این سه روش وجود نداشته باشند.

  • بلاک کردن ایمیل خاص در وردپرس: با استفاده از این گزینه میتونید تا آدرس کامل یک ایمیل را که متعلق به یک کاربر است را وارد کنید تا امکان عضویت در سایت را نداشته باشد.
  • بلاک کردن دامنه در وردپرس: با استفاده از این قابلیت می‌تونید تا امکان عضویت در ایمیل دامنه خاصی را به طور کلی بلاک کنید. سرویس‌هایی همچون mail.ru که متعلق به روسیه هستند همواره چنین مشکلاتی را ایجاد کردن و برای این کار کافیه تا ابتدا یک کاراکتر @ بزارید و سپس نام دامنه را وارد کنید تا دیگه امکان ثبت نام با چنین ایمیلی که با استفاده از این دامنه ساخته شده فراهم نباشه.
  • بلاک کردن نام ایمیل در وردپرس: و در نهایت با استفاده از این روش هم میتونید تا تعیین کنید اگر ایمیلی دارای این نام بود امکان ثبت نام نداشته باشه. به عنوان نمونه میتونید ایمیل‌هایی که با نام admin، info، modir و… هستند را تعیین کنید تا در سایت نتونند ثبت نام کنند.

در نهایت تنظیمات را ذخیره کرده و حالا با یک مرورگر دیگه سعی کنید تا با استفاده از ایمیلی که بلاک کردید در سایت ثبت نام کنید. در این صورت مشاب تصویر زیر خواهید دید که پیغام خطا در استفاده از این ایمیل به شما داده خواهد شد و قادر نیستید تا با این ایمیل در سایت ثبت نام کنید.

بلاک کردن ایمیل در وردپرس

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا اقدام به بلاک کردن ایمیل در وردپرس کنید و امکان ثبت نام با ایمیل‌های موقت و اسپمر در وردپرس را غیرفعال کنید. اگر در رابطه با این آموزش سوالی داشتید و یا مشکلی برای شما پیش اومده در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
3.7/5 - (3 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۸ دیدگاه ها

  1. یدونه ای بخداااا
    خداییش دارید میزنید روی سایت همیار وردپرس و سایت های دیگه

  2. سلام. آیا این افزونه برای بخش هایی مثل کامنت گذاشتن یا پرسش و پاسخ سایت ها که نیاز به ثبت ایمیل هستند (مثل کامنت های سایت شما) هم مناسب است؟

    1. سلام و احترام؛
      این مورد رو تست نکردیم اما به صورت پیشفرض در خصوص ارزیابی ایمیل عمل میکنه پس احتمالا با کمی شخصی سازی بتونید ازش استفاده کنید.
      مدیریت ایمیل های درج شده در بخش دیدگاه ها کمی دشوار هستش و به طور قطع نمیشه تمامی ایمیل ها رو ارزیابی کرد مگر اینکه قابلیت هایی مثل وریفای ایمیل اضافه بشه که فقط برای فرم های مهم چنین اقدامی صورت میگیره.

  3. سلام این افزونه برای 6 ماهه پیش دیگه کار نمیکنه

    چکار کنم ایمیل خاصی را بلاک کنم که دیگه نتونه تو ووکامرس ثبت نام کنه ؟

    همش با این مد اسم و دامین ثبت نام میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *