دامنه بین المللی

جدول زمانبندی امکان لغو دامنه های بین المللی پس از ثبت دامنه

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع دامنه های بین المللی که قابل لغو و حذف شدن پس از ثبت دامنه می باشند آشنا نماییم. اگر دامنه ی بین المللی را ثبت کردید و پس از آن متوجه اشتباه تایپی در نام دامنه شدید ، دامنه فیلتر بود و یا به هر دلیلی قصد لغو کردن دامنه را داشته باشید می توانید در مدت زمان مشخص شده برای هر نوع پسوند دامنه که در جدول ذیل مشخص شده است درخواست لغو دامنه و برگشت هزینه ی خود را اعلام نمایید.

توجه داشته باشید معمولا امکان حذف و بازگشت هزینه ی دامنه ی ثبت شده وجود ندارد و فقط برخی از انواع دامنه های بین المللی این امکان را دارند و برای حذف این دامنه ها نیز لازم است در اولین فرصت درخواست لغو دامنه را به دپارتمان امور دامنه های میزبان فا ارسال نمایید .

نکته: زمانیکه درخواست لغو و حذف دامنه را می دهید، در صورت تایید رجیسترار ، مبلغی بعنوان کارمزد توسط رجیسترار کسر می گردد و مابقی مبلغ پرداختی برای دامنه عودت می گردد .

نکته: تعداد روز های درج شده در جدول ذیل از زمان ثبت دامنه محاسبه می شوند. پس در تعداد روز ها به این نکته توجه داشته باشید اگر دامنه ای در ساعتی از روز ثبت شده باشد در همان ساعت از روز نیز تعداد روزهای فرصت لغو دامنه نیز به پایان می رسد.

زمانبندی امکان لغو دامنه های بین المللی پس از ثبت دامنه

در جدول ذیل انواع دامنه های بین المللی به همراه تعداد روز قابل لغو برای هر دامنه مشخص شده است:

نوع پسوند دامنه فرصت لغو دامنه (روز)
.COM 4
NET. 4
.ORG 4
INFO. 4
.BIZ 4
MOBI. 4
.NAME 4
.ASIA 4
TEL. 4
.IN 4
WEB.IN. 4
.MN 4
BZ. 4
.CC 4
TV. 4
.US 4
.ME 1
.AU 1
XXX. 4
WS. 0
.EU 0
UK. 0
.RU 0
.DE 0
ES. 0
NZ. 0
.CO 0
CA. 0

به این ترتیب در صورتی که پس از ثبت دامنه های بین المللی متوجه شدید که اشتباهی در ثبت دامنه انجام شده و نام دامنه ثبت شده مطابق نام درخواستی شما نیست، قادر هستید درخواست لغو دامنه را به دپارتمان های پشتیبانی میزبان فا ارسال کنید تا با کسر اندکی خسارت مابقی هزینه دامنه به شما بازگشت شود و سپس شما قادر هستید مجددا نسبت به ثبت دامنه جدید اقدام نمایید.

2.8/5 - (28 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید دامنه که خریداری و ثبت میکنیم نیاز به تمدید داره مانند هاست؟

    1. سلام و احترام؛
      بله قطعا. در تصویر زیر می تونید چرخه حیات دامنه رو مشاهده کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *