میزبان فا

چرا قرار است قیمت سرویس های میزبان فا را افزایش دهیم ؟

مرتبه قبل که یکی از تغییرات اساسی شرکت را برای کاربران اطلاع رسانی کردیم، عده ای پیشنهاد کردند که نیازی نیست برای هر موضوع جزئیات و مستندات کلی را بازگو کنیم، پیشنهاد کاربران این بود که بهتر است به صورت خیلی کوتاه و مختصر محوریت اصلی موضوع را اطلاع رسانی کنیم، بنابراین در این اطلاعیه از شرکت میزبان فا به صورت کاملا مختصر به سراغ اصل موضوع می رویم!

برای ما ممکن نیست که مانند سایر شرکت ها به صورت خیلی سرد و جدی به شما بگوییم قیمت ارز تا 30 درصد افزایش پیدا کرده است و ما هم قیمت ها را افزایش داده ایم و شما نیز موظف هستید از ماه بعد خرید ها و تمدید های خود را با نرخ های جدید انجام دهید، پس اجازه دهید کمی بیشتر درمورد این موضوع صحبت کنیم و به یک نتیجه گیری بدون حاشیه برسیم!

همه چیز دقیقا از اینجا شروع شد!

بله باز هم افزایش نرخ ارز همه روزه با شیب آرام ?

همانطور که میدانید تقریبا 97 درصد از خدمات شرکت میزبان فا توسط دیتاسنتر های اروپایی تامین می شود و قیمت سرویس های ما رابطه مستقیمی با نرخ ارز دارد، ما در میزبان فا برای قیمت گذاری سرویس ها از معیار های کاملا منطقی و واضحی استفاده می کنیم و می توان گفت که اولین شرکت ارائه دهنده خدمات در کشور هستیم که صفحه سیاست های قیمت گذاری را در معرض دید کاربران خود قرار داده ایم، هیچ پشت پرده مخفی و نکته مبهمی وجود ندارد و اگر به صفحه سیاست های قیمت گذاری در وب سایت ما سر بزنید کاملا مشخص است که تعرفه تمام سرویس های ما بر اساس یورو 4000 تومان قیمت گذاری شده است.

و اما طی 3 ماه اخیر ما شاهد افزایش شدید نرخ یورو و سایر ارز ها بوده ایم، نرخ یورو تا 6250 تومان (نقطه اوج) هم رسید، اما ما همانند سایر شرکت ها حاضر نشدیم خیلی سریع فشار وارده به شرکت برای پرداخت صورتحساب ها را، به کاربر منعکس کنیم، تعداد کاربران استفاده کننده از سرویس های میزبان فا بسیار بالاست و اگر ما در آن زمان سریعا فشار را به کاربر منعکس می کردیم مسلما این اقدام ما سبب ناامنی در وضعیت بازار می شد. بنابراین سعی کردیم که طی 3 ماه اخیر فشار مالی وارد شده به شرکت را تحمل کنیم و به صورت عجولانه تصمیم نگیریم، هم اکنون می توان گفت که نرخ ارز به ثبات نسبی رسیده است اما مسلما دیگر قیمت ارز مانند فروردین 96 نخواهد شد و احتمالا قیمت یورو بر روی 5000 تومان ثابت شود!

حالا چه باید کرد؟

در این قسمت اجازه دهید کمی باهم رو راست باشیم، مشتری عزیز در شرایطی که نرخ ارز مملکت به حدی افزایش یافته است که فشار جدی به ساختار مالی تمام شرکت های ایرانی وارد کرده است ما قادر نیستیم نرخ های خود را به حالت قبل حفظ کنیم، ما در حدود 3 ماه است که این افزایش شدید نرخ را تحمل کرده ایم تا در شرایط بهتری این تغییرات را اعمال کنیم اما حقیقتا بیش از این نمی توانیم نرخ ها را ثابت نگه داریم.

در این شرایط در پشت پرده شرکت های هاستینگ ایران خبر هایی هست که جالب است شما هم بدانید

عده ای از شرکت ها که از همان 3 ماه گذشته قیمت های خود را افزایش داده اند، عده ای دیگر از شرکت ها به قیمت های رقابتی و نرخ های رایج بازار فکر می کنند و با این پیش زمینه ذهنی نرخ های خود را تغییر نمی دهند تا شانس فروش را از دست ندهند و مشتریان خود را با افزایش قیمت از دست ندهند! شرکت های هاستینگ در این شرایط ناچار هستند برای تامین هزینه های خود تعداد وب سایت بیشتری بر روی سرور های خود نگه داری کنند و یا این که با کرک کردن نرم افزار های لایسنس دار، هزینه های شرکت را به شکل محسوسی کاهش دهند و قیمت سرویس های خود را ثابت نگه دارند که به عقیده ما انجام این کار نقض حقوق مشتری است!

و اما در پشت پرده میزبان فا چه خبر است و مدیران این شرکت چه تصمیمانی گرفته اند؟

حقیقت این است که در میزبان فا ما با کاربر حرفه ای و مدیران سایت های بزرگ سروکار داریم، مشتریان ما افرادی هستند که شدیدا به کیفیت سرویس ها حساس هستند و به هیچ عنوان با هزینه سرویس های ما مشکلی ندارند، بنابراین تمام مشتریان شرکت ما افراد سطح بالای جامعه و تجارت مردان آگاهی هستند که از افزایش نرخ ارز و تحولات بازار اقتصاد بی اطلاع نیستند، بنا به شرایط گفته شده ما نیز ابدا حاضر نیستیم برای تامین هزینه های شرکت، سیاست میزبانی کم جمعیت و باکیفیت خود را به زیر پای بگذاریم و بر روی هر سرور تعداد سایت های بیشتری میزبانی کنیم یا این که استاندارد های میزبانی را کاهش دهیم!

بله ماهیت شرکت میزبان فا ارائه سرویس های حرفه ای و فوق با کیفیت به آن دسته از وبمستران آگاهی است که به هیچ عنوان قیمت را فدای کیفیت نمی کنند و تمام تصمیمات ما در این راستا فقط در جهت حفظ کیفیت سرویس ها همانند گذشته است.

تصمیم نهایی شرکت میزبان فا چیست؟

ما در میزبان فا از این موضوع هراسی نداریم که با افزایش قیمت ها ممکن است عده ای از مشتریان ما معترض شوند، چرا که سیاست اصلی کاری ما ارائه سرویس های فوق با کیفیت و سطح premium است و مطمئن هستیم که پس از افزایش نرخ سرویس ها و حفظ کیفیت آن ها همانند گذشته و حتی افزایش تدریجی کیفیت خدمات شرکت، کاربران سطح حرفه ای و آگاه از این تصمیم ما تقدیر نیز خواهند کرد، چرا که ما تصمیم نداریم مانند برخی دیگر از شرکت ها؛ کیفیت میزبانی از سایت مشترک را قربانی افزایش نرخ ارز کنیم، امیدوارم تا اینجای کار به صورت کامل متوجه منظور من شده باشید ?

افزایش نرخ ارز نسبت به یکسال گذشته که ما قیمت ها را بروزرسانی کرده بودیم در حدود 30 درصد است، و در سه ماه اخیر ما این فشار مالی را تحمل کرده ایم و هنوز تعرفه ها را افزایش نداده ایم، اما باتوجه به این که ما مطمئن هستیم که پس از تعطیلات عید 97 وضعیت نرخ ارز به حالت ثبات کامل میرسد، قیمت سرویس ها را تا 30 درصد افزایش نمی دهیم، بلکه تعرفه سرویس های میزبان فا از شنبه 12 اسفند 96 از 15 تا 20 درصد افزایش خواهند یافت. در واقع تعرفه جدید سرویس های میزبان فا بر اساس نرخ یورو 5000 تومان برای سال 97 قیمت گذاری خواهند شد.

بنابراین شما تا قبل از تاریخ شنبه 12 اسفند 96 قادر هستید سرویس های مورد نظر خود را با همان تعرفه های قدیمی در میزبان فا خریداری کنید و همچنین تا قبل از این تاریخ قادر هستید سرویس های خود را با همان تعرفه های قبلی در میزبان فا تمدید کنید!

[divide color=’#4f4f4f’]

بروزرسانی 5 خرداد 1397 :

[divide color=’#4f4f4f’]

در ابتدا امیدوارم ابتدای این پست را به صورت کامل مطالعه کرده باشید، سپس ورود شما را به سال 1397 خوش آمد می گوییم ?!

توجه کردید که در بالاتر با چه قطعیتی خدمت شما گفتم اصلا احتمال نمی دهم نرخ ارز بیش از این افزایش پیدا کند و بعد از تعطیلات نوروز قیمت ارز به ثبات اولیه خود باز می گردد؟

امیدوارم از این قطعیت بنده ناراحت نشده باشید چون ما در میزبان فا همیشه سعی می کنیم نسبت به همه چیز خوش بین باشیم و با خوشحالی این شرکت را به پیش ببریم!

پس از این که توضیحات بالا را قبل از عید خدمت شما ارائه کردم، نه تنها قیمت ارز کمتر نشد بلکه رشد صعودی خود را ادامه داد و هم اکنون در وضعیت زیر است!

شوکه نشید که قیمت یورو هم اکنون حدود 7500 تومان است! این تازه نرخ اسکناس هستش، واسط های ارزی و دلال ها یورو را به این قیمت نیز ارائه نمی دهند، معمولا قیمت یورو که در بازار قابل حواله برای اروپا است، حدود 300 تا 1000 تومان از این نرخ نیز بیشتر است ?

شاید باورتون نشه که تا 15 روز پیش هر یورو رو به قیمت 9 هزارتومان و 11 هزارتومان هم برای تمدید بعضی از سرویس هامون خریدیم ? اما لطفا باور کنید ?

همونطور که در بالاتر گفتم ما قیمت سرویس هامون رو با یورو 5000 تومانی تنظیم کردیم تا به مشترکین شرکت فشاری وارد نشه، اما 3 ماه هستش که قیمت یورو برای خودمون بیش از 7000 تومان بوده است و شرکت میزبان فا این فشار را تحمل کرده است تا خیلی سریع فشار مالی را به مشترک نهایی منعکس نکند اما حقیقتا ما هرچقدر صبر کردیم قیمت ارز کمتر شود این اتفاق نیفتاد و عرصه را بر خودمان تنگ تر کردیم! و امروز که این پست را آپدیت می کنم بخش حسابداری شرکت به من اطلاع داده است که شرکت اگر قیمت سرویس های خود را افزایش ندهد به زودی با مشکلات مالی شدید مواجه می شود و اندوخته ریالی شرکت بسیار کاهش یافته و هزینه ها به شدت افزایش یافته است.

در این شرایط تصمیم ما برای سال 97 چیست؟

ما تصمیم نداریم قیمت سرویس ها را متناسب با ارز 7500 تومان افزایش دهیم چرا که باز هم خوش بین هستیم قیمت ارز کاهش محسوسی داشته باشد، به همین برای این که قادر باشیم کیفیت سرویس های خود را در همان حد گذشته نگه داریم و به فعالیت خود ادامه دهیم تصمیم گرفته ایم قیمت سرویس های خود را از روز سه شنبه 8 خرداد 1397 متناسب با نرخ یورو 6000 تومان بروزرسانی کنیم که تا تعدیل وضعیت ارزی کشور از بروز خسارات مالی به شرکت جلوگیری کنیم، ما هم مثل شما از این افزایش قیمت ها خسته شده ایم و اصلا برایمان خوشایند نیست این همه تغییرات سریع در قیمت ها! تصمیمی که ما در میزبان فا گرفته ایم که باتوجه به وضعیت ارزی کشور کمتر کاربرانمان و خودمان تحت فشار تغییر نرخ ارز باشیم این است که به زودی طی 1 ماه دیگر از نسل جدید سرور های فوق با کیفیت ایران رونمایی کنیم و کاربران را به سمت میزبانی ملی دعوت کنیم تا از خروج ارز  از کشور و این همه تغییرات قیمت جلوگیری کنیم، هنگامی که سرویس های باکیفیت ایران ارائه شد طی یک اطلاعیه این موضوع خدمت شما به صورت مفصل تشریح می شود و شما قادر هستید به سرویس های با کیفیت ایرانی مهاجرت کنید و از شر افزایش قیمت های پی در پی راحت شوید!

بنابراین شما تا قبل از تاریخ سه شنبه 8 خرداد 97 قادر هستید سرویس های مورد نظر خود را با همان تعرفه های قدیمی در میزبان فا خریداری کنید و همچنین تا قبل از این تاریخ قادر هستید سرویس های خود را با همان تعرفه های قبلی در میزبان فا تمدید کنید! پس از این تاریخ سرویس های اروپایی میزبان فا شامل 15 درصد افزایش قیمت خواهند شد.

تمام توضیحات این پست حقیقت کامل است و از کاربران محترم که با آن ها نهایت صداقت را رعایت کردیم و با آن ها خودمانی صحبت کردیم اصلا انتظار نداریم عملکرد ما را در این شرایط قضاوت کنند!

ورود به سایت میزبان فا و مشاهده تعرفه فعلی سرویس ها

 

4.3/5 - (20 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۵۵ دیدگاه ها

  1. سلام و احترام خدمت علی آقا
    لحن بیانتون دوستانه و صمیمانه بود ولی اشاره ای هم داشته باشید به اینکه اگر نرخ ارز کاهش پیدا کند سیاست های مالی شما هم کاهش پیدا میکند آیا؟

    1. سلام دوست عزیز،
      ما قیمت ها را بر اساس نرخ یورو 5000 تومان تنظیم می کنیم، اما شرکت های دیگر در حال حاضر بر اساس نرخ یورو 6000 تومان تنظیم کرده اند، احتمال این که نرخ یورو کمتر از 5000 تومان شود، خیلی کم است، اما در هر صورت اگر نرخ یورو تا 500 تومان کمتر از 5000 تومان شود ما، سه ماه پس از این تغییرات باز هم قیمت ها را کاهش خواهیم داد.
      به صورت کلی با وضعیت ارزی که روال آن از سال 92 رو به افزایش بوده است فکر نمی کنم این اتفاق رخ بده که یورو به کمتر از 4500 برسد.
      موفق باشید ?

  2. سلام و خسته نباشید
    انگار اصلا به فکر مشتری نیستین
    به فکر خود شرکت هستین
    اون درصدی که میخواین ببرین بالا
    نسبت با سایر شرکت ها خیلی بالاس
    ما خودمون هم کارمون با دلار و یورو هستش
    ولی اینقدر که شما میخواین ببرین بالا بالا نبریم
    چون رضایت مشتری برامون مهم هستش
    اگه اینطور باشه به احتمال زیاد سایت انتقال بدیم به شرکت دیگه

    1. سلام و ارادت
      دوست عزیزم شما اگر پست بالا را به صورت کامل مطالعه می نمودید هیچوقت نمی گفتین شما به فکر مشتری نیستید. توصیه می کنم یک مرتبه از ابتدا این پست را مطالعه کنید و سپس قضاوت کنید.
      همونطور که داخل پست هم نوشته شده ما نیز رضایت مشتری برایمان مهم است و دلیل افزایش قیمت هم این است که کیفیت سرویس هایمان را در همین اندازه حفظ کنیم، قطعا شما هم اگر محصول یا خدماتی برای ارائه داشته باشید در موقع افزایش نرخ یا این قیمت را بر روی سرویس کاربر اعمال می کنید و یا این که از قسمت هایی از محصول یا خدمات میکاهید تا قیمت را در همان اندازه حفظ کنید.
      همچنین شما صبر کنید قیمت های جدید بر روی سایت اعمال شود و بعدش ببینید اصلا ارزش بحث کردن دارد یا خیر ? قرار نیست خیلی افزایش قیمت داشته باشیم.
      موفق باشید ?

    2. حق با آقای یزدان پناه هست و شما میگی ایشون ورشکست بشه که مشتری از دست نده! با اینکه انقد شفاف گفته ولی باز از اون حرفا زدینا.

      طلا فروش و کامپیوتر فروش و موبایل فروش که جنس در انبار دارن بروز میفروشن!!! ولی ایشون باید از جیب بده که شما بعنوان ایرانی خوشحال بشی سرش کلاه گذاشتی؟!

      قیمت هرچقد بالا بره حقه
      سری قبل هم تعجب کردم چرا نرفت

      1. سلام آقای آرمان عزیز
        من از فرمایشات شما متشکرم و این نشون میده که شما شخصیتی هستید که از واقعیت روز بازار و تجارت خبر دارید و قطعا این دیدگاه منطقی که دارید باعث شده تجارت بزرگ و موفقی هم داشته باشید.
        به امید موفقیت روز افزون ???

    3. اتفاقا اینجا همه فکر مشتری هستن….کیفیت سرویس ها با هیچ جای دیگه نسبت به حجم و قیمت قابل قیاس نیست….مرسی بابت کیفیت خوبتون….

  3. عرض ادب و احترام
    قبلا هم چنین افزایش اتفاق افتاد و من حمایت خودم رو به عنوان یک مشتری خیلی قدیمی کردم.
    امروز متوجه شدم که باز قرار بر افزایش هست،این بی انصافی هست من بیام و شما رو متهم کنم که نه این مقدار زیاد هست و…
    یک شرکت هاستینگ ضروریات خاص خودش رو داره و هزینه های که همش به تومان نیست!
    یعنی یک سری سرویس ها که به نرخ دلار یا یورو باید صورت بگیره!
    از طرفی افزایش نرخ ارز در این سه ماه اخر سال بسیار زیاد بود!
    اما بزارید نکات مثبت شما رو بیان کنم:
    1.پشتیبانی بسیار خوب و عالی
    2.کیفیت و سرعت بالای سرور های هاستینگ
    3.احترام و مشتری مداری
    4.نرخ های خوب نسبت به خدمات
    و… چیز های که هست(این نکته رو بگم که این ها تعریف نست واقعیتی هست که بنده بیان می کنم)
    اما نکات قابل توجه فعلی:
    1.این افزایش نرخ تا به چه اندازه هست!یعنی یک مثال ساده بخوایم بزنیم برای پنل استاندارد چقدر هست یا حرفه ای!
    2.آیا در سال 97 خدمات جدید به میزبان فا اضافه خواهد شد؟
    و…

    متشکرم.

    1. سلام و احترام خدمت شما مشتری گرامی،
      در ابتدا از این که با دید باز نسبت به این قضیه نگاه می کنید متشکر هستم.
      و پاسخ به سوالات شما به شرح زیر است:

      سوال
      1.این افزایش نرخ تا به چه اندازه هست!یعنی یک مثال ساده بخوایم بزنیم برای پنل استاندارد چقدر هست یا حرفه ای!

      پاسخ:
      به عنوان مثال قیمت پلن استاندارد که سالانه 119 هزار تومان هست می شود 129 هزارتومان.

      2.آیا در سال 97 خدمات جدید به میزبان فا اضافه خواهد شد؟

      پاسخ:
      بله قطعا هم سرویس های جدیدی به سایت اضافه می شود و هم کیفیت سخت افزاری و نرم افزاری سرویس ها ارتقاء خواهند یافت و در حدود 8 نفر کارشناس نخبه آی تی قرار است به تیم های پشتیبانی و فنی شرکت در سال 97 اضافه شوند و تحولات اساسی در نحوه سرویس دهی حاصل خواهد و تغییراتی که قرار است حاصل شود بسیار بسیار زیاد است.

      موفق باشید ?

      1. از اینکه صادقانه قبل از هر چیزی با مشتری خود برخورد مناسب و کاملا مشتری مداران دارید متشکرم.

        افتخار بنده هست عضوی از میزبان فا هستم.

        موفق و سربلند باشید.

  4. به هر حال آتشی هست که گریبان‌گیر همه‌ی اقشار شده و می‌شه!
    نمی‌شد انتظار این بالارفتن رو نداشت!
    نمی‌شه دل‌هارو به ای‌کاش‌ها بست چون درنیامد.
    “یه روز خوب میاد…”

    1. سلام
      از دیدگاه شما متشکرم?

      بله همینطور هستش و افزایش نرخ ارز طی 3 ماه گذشته تاثیرش رو روی قیمت تمام لوازم الکترونیکی و محصولات وارداتی گذاشته و کاری هم نمیشه کرد، شاید باورتون نشه اما با افزایش قیمتی که ما داریم باز هم سود مالیمون از گذشته کمتر هستش چون فقط ما با این افزایش قیمت داریم جلوی ضرر مالی شرکت رو میگیریم، افزایش نرخ ارز حدود 30 درصده ولی ما 15 تا 20 درصد تصمیم داریم قیمت ها رو افزایش بدیم.?

      میتونین برید قیمت ثبت دامنه دات کام رو داخل هاستینگ هایی مثل: هاست ایران، سرور پارس، برتینا و … ببینید، الان این شرکت ها دارن دامنه رو با قیمت 65000 تومان ثبت می کنند و ما هنوز داریم با نرخ 45000 تومان ثبت می کنیم، و خیلی از بابت پیام دوستانی که میفرمایند شما به فکر کاربر نیستید متعجب هستیم!?
      موفق باشید.

  5. اصولا در ایران این مد شده
    وقتی کمی مشتری جمع میشه
    افزایش قیمت انجام میشه با بهانه و دلایل گوناگون!!!

    1. سلام
      این چیزی که شما میفرمایید صحیح نیست،
      صحیح این هستش که اصولا تو ایران ما بدون دلیل همدیگه رو قضاوت میکنیم و این خیلی کار راحتی شده برامون ?
      اگر نمودار های رشد قیمت ارز رو بالای این صفحه با دقت مطالعه میکردید هیچ موقع چنین قضاوتی رو انجام نمی داید ?
      موفق باشید ?

  6. سلام
    با تشکر از لحن بیان دوستانه و منطقی تون و همینطور صداقتی که توی گفتارتون هست
    امیدوارم همیشه این رفتار رو با مشتری داشته باشید و به مشتری به چشم دوست نگاه کنید و رضایت مشتری رو در اولویت قرار بدید
    بله دلایلی که آوردید به نظر من کاملا منطقی و درست هست
    و مطمئن باشید که هر جوری هم که رفتار کنید بالاخره کسانی هستند که ناراضی باشن و ابراز ناراحتی کنند و شما رو قضاوت کنند ، پس نگران اونها نباشید و به همین سیاست های در حال حاضر ادامه بدید …
    با تشکر

  7. سلام. باید بگم من جدیدا مشتری میزبان فا شدم و علتش هم افزایش بیش از 100% !!! توی قیمتهاشون بود، با یه برخورد خیلی زننده!!! واقعیت اینه که من شرایط شما رو درک می کنم و افزایش قیمتتون هم برای من قابل قبوله. و اینکه به مشتریتون احترام می ذارید و شرایط رو اینطور دقیق و محترمانه توضیح می دید باعث میشه که من از تصمیمی که گرفته ام راضی باشم.
    موفق باشید

  8. ای بابا 🙁 چقدر بد…
    کیفیت هاست خوبی دارید ولی خیلی بده که افزایش پیدا میکنه…
    🙁

  9. افزایش قیمت در کار شما امری بسیار طبیعی و منطقی هست .
    خسته نباشید

  10. افزایش قیمت واقعا از دست ماها خارجه… در هر صورت چوبش رو خودمون میخوریم… ما هم بهتره با هم کنار بیایم تا بالاخره اوضاعمون درست شه… همیشه در رو یه پاشنه نمیچرخه… تو کوچه ماهم عروسی میشه بالاخره ???… اونموقع اس که خدا بخواد فقط بهگ از کاهش قیمت خبر میدیم و دل همدیگه رو شاد میکنیم
    به طبع شما هم از این قاعده مستثنی نیستید و قطعا ما هم از شما حمایت میکنیم چون شما از ما حمایت میکنید ( پشتیبانی )
    و در آخر ممنون از اینکه با چوب نمیاید بالاسرمون بگید ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد
    موفق و پاینده باشید

    1. سلام نعیم جان
      ممنونم از کامنت زیبایی که نوشتی و از ما حمایت می کنی…
      بله منم کاملا بر این عقیده هستم که یک روز اینجا گلستان میشه و همه چیز عالی میشه.
      موفق باشید ???

  11. سلام
    متاسفانه خبر بدی بود
    و این خیلی برای مشترکین سخت هست
    مثلا خودم :
    سال اول دامنه سایتم را ۱۰ هزار تومان خریدم
    سال دوم ۵۲ هزار تومان برای تمدید پرداخت کردم
    امسال باید مبلغ ۱۴۰ هزار تومان پرداخت کنم
    این تازه هزینه دامنه هست و هزینه هاست هم که در خبر فوق اعلام کردید بهش اضافه میشه

    من یک سوال دارم و یک پیشنهاد :
    سوال: شما گفتید هاست ایران را تا یک ماه دیگه با سرور های جدید فعال میکنید .
    آیا با مشکلات زیر ساختی اینترنت ایران سایت هایی که روی سرورهای ایرانی میزبانی میشن از لحاظ رتبه در گوگل افت رتبه پیدا میکنن؟

    پیشنهاد: این پیشنهاد مربوط به بخش میزبانی فایل هست . شما میتونین از مدیافایر نمایندگی تهیه کنید و هاست دانلود بفروشید . من بررسی کردم یک ترابایت فضا در مدیا فایر ۴۵ دلار هست که نسبت به قیمت هاست دانلود به صرفه تر هست

    با تشکر از میزبان فا

    1. سلام دوست عزیزم
      بله حق با شماست اما چاره ای نیست و باید کنار یکدیگر باشیم و حرکت کنیم…
      خیر سرویس های هاست ایران میزبان فا در بهترین دیتاسنتر ایران کولو می شوند و افت رتبه اصلا رخ نخواهد داد.
      ——–
      درمورد پیشنهاد استفاده از مدیا فایر، توجه کنید که میزبان فا شرکتی نیست که بر روی هر بستری فروش انجام دهد یا هر سرویس ارزانی را برای ارائه به مشتریان انتخاب کند، میزبان فا در حال پیکربندی سخت افزار های سرور هاست دانلود است که هرکدام 2 پردازنده e7 فوق قوی دارند و در حدود 24 هارد 10 ترابایتی دیتاسنتری از نوع اینترپراز در آن قرار داده می شود و هزینه این نسل سرور ها در حدود 130 میلیون تومان است و به زودی شرکت میزبان فا این سرمایه گذاری را انجام می دهد و بر بستر دیتاسنتر های ایرانی، سبک جدید میزبانی فایل را با ضریب اطمینان بسیار بالا راه اندازی می کند.
      موفق باشید.

      1. به خاطر پاسخی که ارائه دادید ممنونم
        من قراره امروز یکی از مشتری های شما بشم
        امیدوارم این همکاری ادامه دار بشه

        در مورد هاست دانلود که فرمودید 130 میلیون هزینه بر خواهد بود
        در این صورت هر کاربر باید به ازای 1 ترابایت مبلغ 540 هزار تومان در ماه پرداخت کند

        1. خیر اینطور نیست ما که نمی خواهیم در ماه اول تمام هزینه سخت افزار خود را جبران کنیم، شرکت برای بازگشت سرمایه سرور ها در حدود یکسال زمان در نظر می گیرد و سپس این سرور ها به سود آوری و نقطه صفر می رسند، بنابراین باتوجه به محاسباتی که ما کرده ایم هزینه فضای یک ترابایتی بر روی این سرور ماهانه حدودا 160 هزارتومان است که در برابر کیفیت سرویس بی نظیر و غیر قابل مقایسه بار هر سرویس هاست دانلود دیگری است.
          موفق باشید.

          1. سلام

            این موردی که فرمودید درست ولی به نسبت قیمت آپلودسنترهایی مثل مدیافایر باز هم زیاد هست . البته این قیاس کاملا اشتباه هست و نمیشود امکانات هاست دانلود را با آپلودسنتر ها در یک عرض دونست ولی خب این یک فکر عامیانه هست و خیلی ها این فکر را میکنند. باز هم امیدوارم در این عرصه موفق باشید

            مورد دوم اینکه من امروز از شما سرویس تهیه کردم و سایتم را به شرکت شما انتقال دادم اما چند نکته میخوام بگم ، امیدوارم از مواردی که میگم ناراحت نشین .

            1 – به نظر من پشتیبانی آنلاین داخل سایت اصلی موفق تر از پشتیبانی فنی هست و به نسبت با حوصله تر و کامل تر پاسخگو مشتری هست اما به نظر میرسه پشتیبانی فنی با عجله تر و خلاصه تر و گاهی ناقص تر پاسخگو هست ( من قبلا داخل سایت نت افراز تیکت میزدم و پشتیبانی کاملا دقیق پاسخ میداد و بعضی مواقع به صورت جدی مشکل را پیگیری میکرد. من در این 4 سال یکبار ندیدم پشتیبانیشون پاسخ نصف خطی بدن )

            2- اکثر شرکت ها دی ان اس اختصاصی رایگان ارائه میدن از جمله شرکت نت افراز اما شما با هزینه 20 هزار تومان در سال ارائه میدین

            3 – من قبل از شما با شرکت های زیادی کار کردم اما فقط در شرکت شما این مورد را دیدم : موقع انتقال به دلیل متفادت بودن هاست ها ( دایرکت ادمین و سیپنل ) به شرط درست نکردن ایمیل و کرون جاب سایت من را به شرکت انتقال دادن و من به ناچار این مورد را قبول کردم . ساختن ایمیل و کرون جاب کار ساده ای هست اما پشتیبانی شما این کار ساده را انجام نداد و مجبور شدم خودم انجام بدم . در صورتی که همه شرکت ها این کار ها را کامل انجام میدن حتی کنترل پنل ها متفاوت باشن

            4- دیگه الان اکثر سایت هایی که سیپنل ارائه میدن آپشن بکاپ گیری در گوگل درایو را دارند . نمیدونم دلیل شما برای فعال نکردن این آپشن چیست . ممنون میشم یک توضیحی بدید

            میزبان فای عزیز این مواردی که گفتم صرفا جهت بهبود کیفیت سایت بود و منظور دیگه ای نداشتم

            تشکر

  12. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
    آیا هاست ایران مخصوص وردپرس نیز در آینده اضافه خواهد شد ؟؟؟
    اگر جواب مثبت است چه موقع ؟؟؟

    1. بله قطعا مجید جان
      تمام تلاش این روز های تیم میزبان فا بر سر تحقیق و ارائه همین موضوع است و این سرویس طی 1 ماه آینده با بالاترین کیفیت ممکن در کشور ارائه می شود و این موضوع برای شما ایمیل خواهد شد و در جریان قرار می گیرید.
      موفق باشید.

  13. من یه بار از شما سرویس خریدم تا صد سال دیگه سراغ شما نمیام. هر وقت تونستید به خوبی نت افراز باشید اونوقت بیا بلبل زبونی کن. رو رو برم

    1. سلام مسعود جان
      چشم ما همیشه سعی می کنیم استاندارد های خود را بالاتر ببریم و نت افراز هم قطعا یک شرکت الگو و با کیفیت است و ممنون از تلنگری که به من زدی.
      اما اگر آدرس ایمیل صحیح موقع ارسال کامنت وارد میکردی من قطعا سرویس های شما رو بررسی میکردم و اگر نواقصی موجود بود در جهت رفع آن ها اقدام می کردیم.
      در هر صورت ممنونم و موفق باشی ???

      1. من فکر میکردم این افراد فقط تو اینستا هستند نگو نه همه جا افرادی مثل ایشون هستند!
        شرکت شما واقعا عالی هست 🙂 از همه نظر سرعت پشتیبانی آموزش و … 🙂
        من خودم یه اشتباهی کردم به طور خلاصه از هاست سرور پارس سرویس نامحدود 3 ساله گرفتم!!!! و به شدت ناراضی هستم و از وقتی از شما هاست گرفتم دگه ازون هاست استفاده ای نکردم
        و آقای مسعود بهتره اگه نارضایتی دارین با زبان بهتری بیان کنین! دیگه از من بعید میدونم وضعیتتون بدتر باشه که! من 540 هزار تومن پولم دور ریخته شد!!! واسه منی که تازه میخواستم شروع به کار کنم این مبلغ خیلیه!! ولی باز هم نمیام به این صورت صحبت کنم در مورد اون شرکت!
        من یه مطلبی در مورد سایت هایی که با وردپرس ساخته شده اند دیدم اسم سرورپارس هم جزو لیست هست میخواستم همونجا بگم که اسمی از چنین شرکتی که وژدان ندارن نبرین! ولی گقتن بیخیال نگم بهتره! ولی حالا اینجا پیش اومد دارم میگم!
        واقعا پول در آوردن به هر روشی درست نیست من که ازشون راضی نیستم و میدونم خدا یه روزی جوابشونو میده!

  14. شما یک شخصیت کار درست و صادق هستین.

    قبل عید هم اگه بالا می بردین حق با شما بود. چون اون مشاغلی که جنس در انبار دارن قیمت بالا می برن!!! شما که هر دفعه باید نرخ روز تمدید کنین. و ضرر خالص میشه.

    مقاله هاتونم عالیه کلا
    این اطلاع رسانی هاتونم منطقی و شفافه

    شما کار درست رو انجام بدین

    1. ممنون امین عزیز
      حضور افرادی مثل شما داخل کسب و کار میزبان فا باعث شده که هر روز ما این مسیر رو با قوت قلب بیشتری ادامه بدیم، مشتریانی چون شما تمام سرمایه این شرکت هستند.
      به امید موفقیت روز افزون شما ???

  15. مسئله اینه که سرویس های ایرانی زمانی که اوضاع خوب بود و همه چیز عالی کاهش قیمت نداشتن اما هر وقت که مشکلی پیش می یاد سریعا بدون فوت وقت قیمت ها رو افزایش می دن

    1. سلام بهرام جان
      بله شاید با کاهش ارز نرخ های ما به زودی نزول نکنن اما با افزایش ارز هم به زودی صعود نکردن و هم اکنون هم ما 3 ماه هست که این خسارت را از اندوخته مالی خود پرداخت کرده ایم، با این توضیحات کامل و مستندات انتظار درک بیشتری داشتم از شما.
      ——–
      و این موضوعی هم که میفرمایید درسته که قیمت ها پایین نمیان، این بخاطر اینه که: اونایی که کالا دارن دیگه ارزون ترش نمی کنن، کارخونه ها دیگه قیمت محصولات رو کم نمی کنن، سیستم حمل و نقل کاهش قیمت نداره دیگه، حقوق کارمندا کمتر نمیشه، اجاره ها کمتر نمیشه و هزارتا چیزه دیگه
      ما یک شرکت هستیم و صد ها عامل تو قیمت گذاری و هزینه های نیروی انسانی و هزینه های شرکت و خرید های ما تاثیر داره.
      به امید موفقیت روز افزون شما ???

      1. با کمال احترام، فن بیان و زیبا بیان کردن یه موضوع یه تکنیک خیلی خوبه مارکتینگه که شخصا خیلی ازش استفاده می کنم اما این دلیل نمی شه که حتما صد در صد درست باشه.
        همین الان من از سه سیستم مختلف که از سرورهای خارجی استفاده می کنن، استفاده می کنم که فقط یکیشون اون هم میزبان فا بوده که برای دو بار قیمت رو تغییر داده. متاسفانه همه ی ما اولین کاری که می کنیم اینه که فشار رو روی مصرف کننده می زاریم نه اینکه با صبوری و رنج بیشتر مسیر رو بهتر کنیم. به همین ترتیب انتظاری از دولت هم نباید داشته باشیم که تاثیری تو بهتر شدن چیزی داشته باشه وقتی ما خودمون کاری انجام نمی دیم.

        1. دوست عزیزم
          ادله بسیار زیادی برای این موضوع وجود داره که قطعا قدرت بیان اون وجود داره اما اگر شما تصور می کنید این ها تکنیک های مارکتینگ هست که بهتره باهم حرفی نداشته باشیم. اگر دوست داشتید یه سفر تشریف بیارید اینجا ما فاکتور هامون و گردش مالیمون و هزینه هامون رو تو سه ماه گذشته در اختیارتون بزاریم و بعدش باهم بریم داخل اتاق استودیو و جلوی دوربین باهم مصاحبه ای داشته باشیم و عمق فاجعه رو بهتر به مشترکینی مثل خودتون که اعتماد کافی به شرکت های نوپا ندارند توضیح بدید.

  16. سلام…تشکر بابت احترامی که واسه مشتری هاتون قائل هستید….ممنون هستم ازتون و از کیفیتتون واقعا راضیم

  17. سلام ممنون از صداقت و اطلاع رسانی تون !
    متاسفانه شفافیت چیزی هست که اکثر مردم ایران دوست ندارند! بهرحال شفاف سازی یکی از اصول کار حرفه ای است که خوشحالم شما رعایت می کنید.
    به نظرم مشتریانی که بیزنس شون در حد ایران و سطح تفکرشون هم در همون حده، بهتره از سرورهای داخل ایران استفاده کنند (سرورهایی که هیچ وقت شخصا توصیه نمیکنم ترجیحا میدم مشتری هام رو قانع کنم هزینه بیشتر پرداخت کنند تا اینکه سایتشون در کشوری مثل ایران میزبانی بشه که حریم خصوصی معنایی نداره!)
    اصرار شرکت های کوچیک ایرانی برای استفاده از سرور خارجی بی معنی هستش بهتره به جای ناراحتی و اعصاب خوردی خودتون و دیگران با این شرایط بی ثبات اقتصادی کنار بیایید.
    یا اینکه اگر خودتان توانایی اداره سرور را دارید پیشنهاد میکنم سرور تهیه کنید (دلار 7000 تومان!!) و زحمت ستاپ کردنش رو بکشید و تمام دردسرهاش هم تحمل کنید پولش هم بره توی جیب خودتون :/
    چرا عادت کردیم فقط غر بزنیم !!!!!!!!! ***
    بهرحال ممنون از اطلاع رسانی. همین که اینقدر ارزش قائل شدید که توضیح ارایه دادید قابل تشکره.
    تنها خواهش من از تیم شما down نشدن سرورها و حفظ کیفیت هاست های اشتراکی هست. بعد از مدتها استفاده از سرویس شرکت های …..من به شما رسیدم و اعصابم یکم اروم شده. هر روز نگران نیستم این جمله را بشنوم که “چون شما هاست اشتراکی دارید همینه که هست!”
    با قدرت ادامه دهید و همینطور مسئولیت پذیری و پاسخگویی تون را حفظ کنید.
    سپاس / شیما عظیمی

  18. چرا این همه بحث الکی میکنین
    بهترین فکر هم طور که خودتون گفتین آوردن دیتاسنتر سایتاتون به داخل ایرانه
    با اینکه دیتاسنترهای آلمان و فرانسه و… خیلی پیشرفته هستش ولی ایران هم دیتاسنترهای خوبی داره و بعلاوه کاربران وبسایت های ایرانی هم مطمئنا 90 درصدشون ایرانی هستن و کاربران میتونن سایتو بسیار سریع تر از قبل آپلود بکنن البته همین طور که تا الان میزبان فا تونسته در بهترین دیتاسنتر خدمات دهی کنه در ایران هم باید بهترین دیتاسنترارو انتخاب کنه
    و فکر کنم با این کار نه نیازه که مدام در مورد افزایش قیمت صحبت کنین
    و نه اطلاعات بقیه در خطر هستش ( به خاطر تحریم ایران هر لحظه ممکنه پلیس یا خود دیتاسنتر اطلاعات مارو ظبط کنه با اینکه میدونم شما از اطلاعات توی چند لایه بکاپ میگیرید ولی باز هم سایت برای چندین روز بسته میشه )

    1. سلام آقای رضا عزیز
      از کامنت شما ممنونم
      بله به نظر ما هم حداقل داخل یکسال اخیر دیتاسنتر های ایرانی به وضعیت باثبات تری رسیده ان و می توان بستر میزبانی با کیفیت را به داخل ایران منتقل کنیم، فقط سخت افزار سرور های ایران عالی نیست که برای این مشکل هم تصمیم گرفته ایم سرور های نو و با کیفیت را یکی یکی خریداری کنیم و در ایران راه اندازی کنیم.
      موفق باشید.

  19. سلام. ممنون از اطلاع رسانی
    این مورد کاملا قابل هضم است که قیمت ها افزایش پیدا کنه چون هر کسی یه ذره تویه بازار باشه میدونه چه خبره و همه چی حتی کرایه تاکسی هم گرون شده و قاعدتا شما و ما هم که وبمستر هستیم مجبوریم این افزایش نرخ را به صورتی به مشتری منتقل کنیم که هم ما ضربه نبینم و هم مشتری هم فرار نکنه.
    ولی اینکه شما سه ماهه دارین از جیب خودتون میدید و کیفیت را نگه داشتین نشانه مدیریت قوی و کارمندانی است که حقوق مشتری را در اولویت قرار میدند . امیدوارم که همیشه سیاست شرکتتون به همین صورت باشه.

    1. سلام آقای شیخی عزیز
      جمله آخر شما ((((ولی اینکه شما سه ماهه دارین از جیب خودتون میدید و کیفیت را نگه داشتین نشانه مدیریت قوی و کارمندانی است که حقوق مشتری را در اولویت قرار میدند . امیدوارم که همیشه سیاست شرکتتون به همین صورت باشه.))))
      من رو به فکر یه موضوع انداخت، ما اخیر داشتیم به این فکر می کردیم که به جای افزایش قیمت، تمام نرم افزار های شرکت را مانند صدها شرک دیگر در ایران کرک کنیم و از نسخه اورجینال با هزینه های سرسام آور ماهانه صرف نظر کنیم، اما حدود 15 روز روی این موضوع فکر کردیم ولی در آخر دل ما قانع نشد چنین خیانتی در حق مشتری انجام دهیم، ما اگر نرم افزار های خود را فقط نال کنیم هزینه های شرکت ماهانه تا 15 میلیون تومان کاهش می یابد. اما در نهایت تمام تیم میزبان فا یک صدا شدند که مشتری به میزبان فا به عنوان هاستینگ معتبر و باصداقت اعتماد کرده است و این کار را انجام نمی دهیم و به جای آن هزینه ها را افزایش می دهیم و مشتریان ما که ما را بخاطر کیفیت انتخاب کرده اند قطعا با این سیاست ما موافق تر خواهند بود.

      موفق باشید.

  20. این وضعیتی که همه‌ی ما شاهدش هستیم واقعا ناراحت‌کننده‌ هست و اگر خوش‌بین نباشیم از افسردگی حتما یه بلایی سرمون میاد.
    جدای این مسایل، در گذشته بنده هروقت از همکاران شما و خود شما میزبانی ایرانی گرفتم، اون سرعت و کیفیتی که مد نظر بود رو نداشت.
    امیدوارم سرور فوق باکیفیت ایرانی‌تون به اندازه‌ی میزبانی اروپایی امکانات سخت‌افزاری و نرم افزاری رو شامل بشه و بتونیم سایت‌هامون رو با خیالی آسوده منتقل کنیم.

    1. سلام
      خیالتان راحت باشد آقای زانیار با ده ها سیاست متفاوت از سایر شرکت های ارائه دهنده هاست ایران که در نظر گرفته ایم، سرویسی در کشور به شما ارائه می دهیم که حتی بسیار باکیفیت تر از هاست اروپا باشد و با خیالی قطعا راحت به این سرویس ها مهاجرت کنید، در موعد رونمایی از این محصول ویدیو های معرفی و آنباکس این تجهزات تقدیم حضورتان می شود.
      موفق باشید.

  21. عرض ادب و احترام کاملا به یاد دارم از روزی که افزایش قیمت ها به هر چند ماه می رسید!

    من همیشه حمایت خودم رو به عنوان قدیمی ترین مشتری شما اعلام می کردم،تمامی حرف های شما منطقی هست،شاید خیلی ها فکر می کنند دلار یا یورو به نرخی هست که می تونند در چهار راه استانبول خریداری کنند! که این چنین نیست حواله زدن و حتی خریدن ارز اونم بصورتی که همراه با پرداخت اینترنتی باشه بسیار بالاتر هست!

    بازم از میزبان فا متشکرم که توضیح خوب دادن و حقیقت رو به زیبایی گفتن.

    همچنان مثل همیشه من از میزبان فا حمایت می کنم.

    1. سلام آقای ابراهیمی عزیز
      از این که همیشه هوای ما را دارید متشکرم!
      بله به نکته جالبی اشاره کردید و ارز حواله ای به قیمت اسکناس نیست و گاهی اوقات ما ایرانی ها خودمون به خودمون رحم نمی کنیم، و لازم دونستم یه نکته جالب رو به شما بگم:
      قدیم تر ها که نرخ ارز را دلالان برای ما بالا محاسبه میکردند میگفتند اگر مقدار ارز درخواستی شما بالاتر باشد مسلم است که می توانیم نرخ هر یورو را کمتر حساب کنیم یعنی اگرحواله مورد نظرتون سنگین تر باشه ما قیمت کمتری باهاتون حساب می کنیم، الان به عنوان مثال میزان یورو مورد نیاز شرکت ما در هر ماه حدود 5000 یورو است و الان فکر می کنید با ما نرخ کمتری حساب می کنند؟ خیر.
      دلال هم اکنون می گوید شما 5000 یورو نیاز دارید و این یعنی حدود 40 میلیون تومان و هیچ یک از همکاران من انقدر ارز به صورت حواله پی پال در حساب خود آماده ندارند، پس چون کسی اینقدر حواله آماده ندارد و مبلغ سنگین است و ریسک انتقال بین بانکی هم بالاست پس کمی بیشتر از نرخ ارز حواله ای معمولی برای شما حساب می کنم و اگر میخواین بخواین و اگرم نمیخواین که نخواین، هیچکسم انقدر ارز نداره که به شما بده.
      لازم برای شما که اطلاعات بالایی دارید نکته بالا رو هم بگم که بدونید دقیقا چه خبر هستش.
      موفق باشید دوست عزیز ???

  22. درود فراوان.

    سرویس های میزبان فا فقط در یک کلمه عالی هستن و قیمت ها هم در هر صورت منصفانه.

    تنها یک موردی هست که اگر بهش رسیدگی بشه میزبان فا واقعا جز حرفه ای ترین ارائه دهنده سرویس ها در ایران خواهد بود و اون هم تلفن واحد پشتیبانی هستش….

    با تشکر از سرویس های خوبتون

  23. بنده تصورم این هستش که میزان مشتری مداری یک شرکت فروشگاه و یا مغازه ساده رو میشه با کیفیت خدمات پس از فروش اون به طور دقیق سنجید.چراکه به اصطلاح وقتی خرشون از پل گذشت باید دید چه رفتاری با مشتری انجام خواهد گرفت.لذا پشتیبانی لحظه ای و دقیق و دوستانه میزبان فا گویای این هست که هدفشون پس از کسب درآمد که بسیار منطقیه،احترام به حقوق مشتری بوده و باعث افتخاره که چند ماهی در خدمتشون هستم.خسته نباشید و با کمال میل این افزایش قیمت ها رو پذیرا خواهم بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *