آموزش های سی پنل

آموزش ریدایرکت https به http در هاست سی پنل

گاهی اوقات لازم میشه تا ریدایرکت https به http را در هاست سی پنل خودتون فراهم کنید تا کاربرانی که به آدرس سایت که همراه با HTTPS است وقتی وارد می‌شوند به صورت خودکار به آدرس سایت با HTTP هدایت شوند. یا اینکه حالت برعکس این حالت یعنی ریدایرکت HTTP به HTTPS در هاست سی پنل را، میخواین که پیاده سازی کنید. دلایل مختلفی هم میتونه برای ریدایرکت سایت در دو حالت http و https وجود داشته باشه که از جمله این دلایل میشه به نصب SSL در هاست سی پنل یا حذف SSL اشاره کرد.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم به معرفی نحوه ریدایرکت کاربران در سایت از پروتکل امن HTTPS به HTTP بپردازم که با استفاده از این آموزش میتونید کاربران را از آدرس خودتون که به صورت HTTPS://site.com هست به آدرس سایت با HTTP://site.com به صورت ریدایرکت 301 هدایت کنید. در این مقاله به معرفی دو روش که با استفاده از htaccess. و استفاده از افزونه برای سایت‌های وردپرسی هست خواهم پرداخت که میتونید عملیات ریدایرکت در هاست سی پنل را فراهم کنید.

آموزش ریدایرکت https به http در هاست سی پنل

برای ریدایرکت کاربران از پروتکل امن HTTPS به HTTP یکی از بهترین راهکارها استفاده از فایل htaccess. هست که در هر سیستم مدیریت محتوایی وجود دارد. برای این منظور باید کدهایی را در فایل htaccess قرار دهید. ابتدا وارد هاست خودتون شده و سپس روی گزینه File Manager کلیک کنید تا به صفحه مدیریت فایل‌ها در هاست سی پنل هدایت شوید.

آموزش نحوه ریدایرکت https به http در هاست سی پنل و بالعکس

بعد از اینکه وارد فایل منیجر هاست شدید به مسیر Public_html مراجعه کرده و به دنبال فایلی با نام htaccess. بگردید. همونطور که از نقطه اول این فایب مشخص هست، جزو فایل‌های مخفی هاست به حساب میاد، در این صورت اگر قابلیت نمایش فایل‌های مخفی در هاست سی پنل فعال نباشه نمیتونید این فایل را ببینید. بنابراین روی گزینه Settings که در بالای صفحه قرار داره کلیک کنید.

آموزش نحوه ریدایرکت https به http در هاست سی پنل و بالعکس

بعد از کلیک روی دکمه Settings پنجره‌ای برای مشابه تصویر زیر باز میشه که باید در این پنجره تیک گزینه Show Hidden Files را فعال کرده و سپس روی دکمه Save کلیک کنید که تنظیمات ذخیره شده و فایل htaccess. به شما نمایش داده شود.

آموزش نحوه ریدایرکت https به http در هاست سی پنل و بالعکس

حالا روی فایل htaccess. راست کلیک کرده و گزینه EDIT را انتخاب کنید تا به صفحه ویرایش فایل هدایت شده و کدهای زیر را در اولین خط از این فایل قرار دهید.

# Redirect HTTPS to HTTP
RewriteCond %{HTTP:X-Forwarded-Proto} =https
RewriteRule ^(.*)$ http://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

همانطور که در قطعه کدهای بالا میبینید ریدایرکت از HTTPS  به HTTP انجام میگیره که هر زمان کاربری به آدرس سایت که SSL در اون نصب شده وارد بشه به صورت خودکار به آدرس سایت بدون SSL هدایت خواهد شد.

آموزش نحوه ریدایرکت https به http در هاست سی پنل و بالعکس

توجه داشته باشید که، اگر فایل htaccess. در هاست شما وجود نداشت کافیه با استفاده از برنامه‌های ویرایشگر متن مثل notepad یک فایل با نام htaccess. بسازید و بعد از اینکه کدهای بالا را درون فایل قرار دادید در مسیر public_html هاست آپلود کنید.

ریدایرکت HTTPS به HTTP در وردپرس

در روش بالا با استفاده از htaccess. بود که در هر هاستی قابل اجرا بوده و میتونید برای هر سیستم سایت ساز ازش استفاده کنید. اما در صورتی که تمایلی به استفاده از کد نداشتید و از وردپرس استفاده می‌کنید میتونید با استفاده از افزونه به راحتی این کار را انجام بدین. افزونه ریدایرکت از HTTPS به HTTP که قصد معرفی اونو دارم با نام HTTPS to HTTP Redirect در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده بیش از 100 نصب فعال را به خودش اختصاص بده که امکان ریدایرکت را براتون فراهم خواهد کرد. برای استفاده از این افزونه ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شوید، سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه بکنید.

دانلود افزونه HTTPS to HTTP Redirect

بعد از نصب و فعال سازی این افزونه دیگه نیاز به انجام کار خاصی نیست و فقط کافیه افزونه برای همیشه در حالت فعال شده باقی بمونه تا هر زمان کاربری به آدرس با SSL مراجعه کرد به صورت خودکار به آدرس بدون SSL ریدایرکت شود.


ریدایرکت از HTTP به HTTPS در هاست سی پنل

در صورتی که قصد دارید ریدایرکت را در حالت برعکس یعنی، ریدایرکت از HTTP به HTTPS در هاست سی پنل انجام دهید هم کافیه به همین طریق اقدام کنید با این تفاوت که به جای کد قبلی کد زیر را در ابتدای فایل htaccess. هاست خودتون قرار بدین.

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTPS} off
RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

با قراردادن قطعه کد بالا هم کلیه آدرس‌ها در هاست سی پنل از HTTP به HTTPS به صورت 301 ریدایرکت خواهند شد.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از این آموزش تونسته باشید امکان ریدایرکت از HTTPS به HTTP را در سایت خودتون فراهم کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه ریدایرکت در سی پنل سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.9/5 - (16 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۳۹ دیدگاه ها

  1. سلام،
    در مورد ریدایرکت بدون www. به www. هم میشه یه راهنمایی کنید.
    البته سایت با asp.net هستش باید کد رو توی web.config بزنم!
    کدی که اذیت نکنه رو میشناسین؟

  2. سلام آقای صادقی
    من همه این روش ها را انجام دادم ولی همچنان خطایی سایتم در مرورگر موزیلا برطرف نشده
    لطفا کمک کنید این مشکل برطرف بشه
    https://

  3. ادرس زیر رو توی موزیلا بزنید :
    irhesabdaran.ir
    بعد ببینید چه خطایی میزنه ، موقعی که ssl رو از طریق افزونه غیر فعال میکنم و میام توی فایر فاکس ریفرش میزنم ، هم از https به http منتقل نمیشه و وقتی دستی میام اون رو به http تغیر میدم وارد سایت میشه ولی عکس های مطالب و لینک های که از قبل با https تنظیم شده درست و اجرا نمیشه .
    آقای صادقی از طریق سایت خودتون یه پیام از طریق بخش تماس با ما ارسال کردم ، لطفا ببرسی کنید و اون رو هم جواب بدید

    1. سلام و وقت بخیر، فکر می‌کنم کدهای ریدایرکت از http به https همچنان توی فایل htaccess. هاست شما وجود داره و مشکل فایرفاکس هم از سمت خود فایرفاکس هست که برای برخی هاست‌ها بوجود اومده و هیچ راهکاری هم براش وجود نخواهد داشت مگر اینکه خود مرورگر فایرفاکس تغییری ایجاد بکنه یا اینکه از SSL تجاری استفاده کنید. این مشکل برای خود من هم پیش اومده که مجبور به خرید SSL شدم.
      برای مشکل تصاویر و لینک‌هایی که از قبل ایجاد شدن هم باید یک کوئری را در دیتابیس اجرا کنید که آدرس‌ها به کلی اصلا بشن. اما میتونید از افزونه برای این کار هم استفاده کنید که در مقاله آموزش جستجو و جایگزینی کلمات در وردپرس معرفی شده، فقط دقت کنید که، قبل از هر تغییری تو دیتابیس، افدام به تهیه نسخه پشتیبان از دیتابیس وردپرس بکنید.

      به زودی مقاله‌ای برای تغییر پروتکل سایت از https به http و حذف SSL هم گردآوری می‌کنیم.

      هر مشکل و سوالی هم در رابطه با مقالات منتشر شده در میزبان‌فا دارید، از همینجا مطرح کنید راهنماییتون می‌کنم.

  4. سلام. من بر روی وردپرس با افزونه child themify یک قالب کودک ایجاد کردم ولی آن را فعال نکردم. در پوشه public-html علاوه بر function.php یک گرینه دیگر با نام function-enfold.php ایحاد شده است.(قالب مادر انفولد است). هر تغییری که بر روی آن ایجاد می کنم سایت خطای http500 می ده. حتی قالب چایلد ساخته شده را از قسمت پوسته ها پاک کردم ولی هنوز این فایل موجود هستش. مشکل را چگونه حل کنم؟

    1. سلام و وقت بخیر،
      اگر پاک کرده باشید باید مشکل برطرف شده باشه، کوکی و کش را یک بار پاک کرده و چک کنید. اگر حل نشد محتویات پیشفرض functions.php را جایگزین کنید. در نهایت اگر باز هم حل نشد، قالب را از نو آپلود کنید تا کلیه فایل‌ها جایگزین بشه، ممکنه تغییراتی روی فایل‌ها لحاظ شده باشه.

  5. سلام و خسته نباشید خدمت شما با این آموزش های خوبتون
    یک سوال. در مقاله قبلی برای انتقال http به https یک کد دیگه گفته بودین که در فایل htaccess. میزاشتیم.
    لینک مقاله : https://mizbanfa.net/blog/cms/wordpress/install-ssl-wordpress/
    آیا کد این مقاله با کد مقاله دیگه که لینک اش رو فرستادم. فرقی میکنه؟؟ کدوم کد برتری داره بر کد دیگه؟ یا اصلا هیچ تاثیری در سرعت و سئو سایت نداره؟

    1. سلام، کدی که توی این مقاله معرفی شده برای ریدایرکت به http هست که موقع عدم استفاده از ssl کاربرد داره.
      اما کد مقاله قبلی برای ریدایرکت به https هست که موقع نصب ssl کاربرد داره

      1. نه نه
        تو همین مقاله هم آموزش دادین چجوری از http به https ریدایرکت بدیم.
        سرتیتر تون هم اینه
        ریدایرکت از HTTP به HTTPS در هاست سی پنل
        آخر همین مقاله گفتین. منظورم این کد هست

        1. کاش جواب این دوستمون رو میدادین – سوال ایشون ممکنه سوال خیلیا باشه از جمله خود من

  6. ممنو از شما. حدود یک ساعته که به دنبال این اموزش بودم و چندین سایت رو دیدم. هیچ کدام به خوبی شما آموزش نداده بودند. موفق باشید.

  7. سلام یک سوال داشتم من دیده ام بعضی سایت ها با موبایل وارد میشویم پروتوکول http است ولی با کامپیوتر https میخواستم بدونم دستور خاصی برای این کار میشناسید؟

    2- ایا بازهم برای گرفتن نماد دوستاره اعتماد باید اس اس ال پولی خریداری کرد و اگه بله چطور نماد اعتماد متوجه میشه ssl ما رایگان است ؟

    باتشکر

    1. سلام، خیر
      سایت‌ها حتما باید در هر نسخه چه موبایل و چه کامپیوتر از یک پروتکل مشترک استفاده کنند. اگر چنین حالت دوگانگی رخ بده باعث ضربه زدن به سایت خواهد شد.
      بله، برای نماد دو ستاره باید ssl خریداری کنید. جزییات هر ssl با کلیک روی آیکون قفل مرورگر قابل مشاهده است که مشخص میکنه ssl توسط کدوم ارائه دهنده صادر شده.

  8. سلام
    عزیزان یکی بمن کمک کنه
    هر کاری کردم افزونه های ssl غیرفعال کردم
    تو دیتابیس لینکا را اصلاح کردم
    تو ویرایش لینکای داخل اصلاح کردم
    باز هم با https بالا میاد
    قبلا گواهی ssl داشتیم اما تمدیدش نکردیم الان می خام به حالت عادی یعنی gttp برگرده
    چکار کنم
    https://geyahdarmani.ir

  9. سلام سایت من سایت مذهبی است که هنوز راه اندازی نشده ولی در گوگل سایت های مذهبی را که سرچ میکنم اونهایی که رتبه اول هستند بدون https هستند
    و http هستند پیشنهاد شما چیه من بدون s ثبت کنم یا اگر هم https ثبت کنم رتبه اول را میتونم به دست بیارم ؟ ممنون میشم بگید چیکارکنم

    1. سلام،
      استفاده از https بهتر هست. موضوع اول بودن تو گوگل به خیلی موارد دیگه بستگی داره. پیشنهاد می‌کنم مطالب حوزه سئو و بهینه سازی سایت رو مطالعه کنید.

  10. سلام آیا میشه من سایتمو با اس اس ال ثبت کنم در کنسول گوگل ولی ریدایرکت کنم وقتی بیننده وارد میشه بدون اس اس ال سایت باز بشه ؟
    ایا این کار باعث بالا رفتن سرعت میشه ؟
    مشکلی بااین روش پیش نمیاد چون من مرورگرهای دارم که با اس اس ال سایت باز نمیشه و فقط با این روش میخواهم گوگل را گول بزنم

    1. سلام روز بخیر؛
      نصب ssl و سوئیچ به پروتکل https کمی از سرعت سایتتون کم میکنه اما وجود این پروتکل ابتدای ادرس هاتون از نظر موتورهای جستجو بهتر هستش.

  11. این دستور را پاک کردم از htaccess. چون نمیدونستم مال چیه بعد پاک کردن رفتم دیدم هست میشه بگید مال کدوم افزونه است ایا مال اکسیمت است ؟

    # BEGIN WordPress

    RewriteEngine On
    RewriteBase /
    RewriteRule ^index\.php$ – [L]
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
    RewriteRule . /index.php [L]

    # END WordPress

    1. سلام روزبخیر؛
      کدهای زیر، کد پیشفرض فایل htaccess . هستش.

      # BEGIN 
      <IfModule mod_rewrite.c>
      RewriteEngine On
      RewriteBase /
      RewriteRule ^index\.php$ - [L]
      RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
      RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
      RewriteRule . /index.php [L]
      </IfModule>
      # END
      
  12. سلام
    یه سوال در مورد www داشتم
    ما یه انجمنی داریم برای مثال به ادرس : forum.site.ir
    حالا میخوام www و http هر دو به https ریدایرکت بشن

  13. آموزشهای میزبان فا واقعا مفید است و به زبان ساده بیان میشود
    خیلی سپاسگزارم

  14. سلام.عرض ادب
    من ssl رو غیرفعال کردم،افزونه رو حذف کردم،کلاssl‌رو با گواهیش حذف کردم،کلیه لینک های سایت به روز شدن،بازم تو گوگل لینک ها به صورت https‌هستش،ولی مشکل اصلی اینه که ادرس های تو گوگل بازم با https باز میشه و بدتر اینکه صفحه وب سایت شما مجهز به گواهینامه SSL نمی باشد.برام باز میشه،ریدایرکت اصلا انجام نمیشه،لطفا راهنمایی بفرمائید.

    ممنون

  15. سلام.خسته نباشید.سرچ کنسول گوگل ادرس سایتم به صورت https://www.example.com رییدایرکت اعلام کرده.باید چیکار کنم؟ در تنظیمات وردپرسم هم بدون www ذخیره شده بوده است.ولی این ارور را داده.

  16. سلام من ی مشکل دارم ک داره باعث نابودی سایتم میشه همه بازدیدا و بک لینکا و سئو همه چی رو http زدم و بااین اومدم رتبه ها بالا اما بعد مدتی تو بعضی سرچا توجه کنید تو بعضی سرچا ن همشون خود به خود با https باز میشه و ایندکس شده و از وقتی اینجور شده سایتم با افت روبرو شده مثلا تو کلمه علی صفحه دوم بوده اما ازوقتی با https باز میشه رتبم افت کرده رفته صفحه چهارم درضمن هاستم هم سی پنله و من هم هیچکاری نکردم بفرمایید مشکل از کجاست و چجوری میشه این مشکل رو حل کرد

  17. سلام
    خدا قوت

    می خواستم بدونم اگر با استفاده از کد، http رو به https ریدایرکت کردم، در افزونه yoast قسمت ریدایرکت رو باید غیر فعال کنم؟

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      طبق بررسی انجام شده گواهی ssl به درستی روی دامنه شما فعال شده و تمامی آدرس ها با پروتکل https در دسترس هستند.

  18. سلام خسته نباشید ببخشید من یه سوال دارم من یه سایت وردپرسی دارم توی قسمت url وردپرس سایت بدون www قرار دادم ولی توی فایل htaccess ریدارکت www به بدون www قرار ندادم

    فقط توی htaccess ریدارکت http به https قرار دادم ولی سایت من الان با اینکه ریدارکت www قرار ندادم وقتی با www میزنم خودش میره روی بدون www میخاستم بدونم لازمه که توی htaccess ریدارکت بدون www قرار بدم یا فقط همون که توی وردپرس url قرار دادم کافیه؟ ممنون میشم جواب بدید

  19. سلام
    من روی عبارتی یک لینک خارجی وارد کردم که بدون http هم هست و من هم لینک برو با http درج کردم اما وقتی کلیک میشه روش بلافاصله ریدایرکت میشه روی https و در نتجه با اخطار امنیتی مواجه میشیم.
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  20. سلام
    آیا امکان جلوگیری از ریدایرکت http به https وجود دارد؟
    در تمامی browserها این اتفاق برایم می افتد!

  21. سلام افزودن کد ریدایرکت به htaccess یک ایرادی دارد که این هست وقتی کش فعال میشه و یا پیوندهای یکتا رو بروز میکنیم کد ریدایرکت از htaccess پاک میشه بدون اینکه حواسمون باشه سایت ارور میدهد چطور این مشکل رو حل کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *