آموزش های وردپرس

نحوه افزودن کاربر در وردپرس و بررسی نقش های کاربری

افزودن کاربر در وردپرس و نقش های کاربری وردپرس یکی دیگه از اون بخش‌های مهم وردپرس هستش که باید توجه ویژه‌ای به اون داشته باشید و کاربرانی که مسئولیت‌های گوناگونی مثل مدیریت محتوا، مدیریت نظرات، پشتیبانی کاربران و… را در دست داشته باشند را به درستی انتخاب کنید تا ضمن استفاده مناسب از نقش کاربری و تعیین سطح دسترسی کاربران در وردپرس به شکل مناسب بتوانید امنیت وردپرس خود را نیز حفظ کنید. در وردپرس چندین نوع نقش کاربری وجود دارد که هر یک از این نقش‌های کاربری دسترسی به بخش‌های مختلفی از پیشخوان وردپرس را خواهند داشت که با استفاده از آن می‌توانید تعیین کنید که کاربری که در سایت اضافه می‌کنید تا چه حد بر روی بخش‌های گوناگون سایت شما کنترل داشته باشد. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان‌ فا به آموزش افزودن کاربر در وردپرس و نقش های کاربری وردپرس می‌پردازم تا با استفاده از این آموزش یک آشنایی جامع با بخش کاربران وردپرس داشته باشید و به صورت مناسب کاربران خود را مدیریت کنید، پس تا انتها با ما همراه باشید.

در این مقاله آموزشی به مباحث زیر می پردازیم:

آموزش افزودن کاربر در وردپرس و نقش های کاربری وردپرس

اولین گامی که برای افزودن کاربر در وردپرس و تعیین سطح دسترسی کاربران در وردپرس باید بردارید اینه که به منوی تعیین شده در پیشخوان وردپرس مراجعه کنید، بنابراین بعد از ورود به پیشخوان وردپرس به مسیر کاربران مراجعه کنید.

آموزش افزودن کاربر در وردپرس و نقش های کاربری وردپرس

همونطور که در تصویر زیر هم مشاهده می‌کنید در این صفحه لیستی از کاربران موجود در سایت خودتون را خواهید دید که اطلاعات هر یک از اونها همچون نام کاربری، نام، ایمیل، نقش کاربری، تعداد نوشته‌ها و سایر اطلاعاتی که با نصب افزونه‌هایی که برای کاربران در سایت قرار دارن به این بخش اضافه شده و به شما نمایش داده خواهد شد.

تعریف کاربر در وردپرس

نحوه افزودن کاربر در وردپرس

برای افزودن کاربر در وردپرس همونطور که در تصویر مشاهده می کنید در صفحه کاربران روی دکمه افزودن کلیک کنید و یا اینکه به مسیر کاربران> افزودن در پیشخوان وردپرس مراجعه کنید تا وارد صفحه زیر شده و اطلاعات کاربر خودتون را بر اساس توضیحات ارائه شده در ادامه وارد کنید.

نحوه افزودن کاربر در وردپرس و نقش های کاربری وردپرس

  • نام‌کاربری (ضروری): در این فیلد نام کاربری را برای شخصی که میخواهید در سایت اضافه کنید را وارد کنید، کاربران با استفاده از این نام کاربری و رمز تعیین شده قادر به ورود در سایت خواهند بود، بنابراین دقت کنید تا از نام‌های کاربری مناسبی استفاده کنید که احتمال حدس زدن آن توسط سایرین کمتر باشد و صرفا این خود کاربر باشد که نام کاربری را به یاد داشته باشد.
  • ایمیل (ضروری): در این فیلد ایمیل کاربر خود را وارد کنید تا اطلاع‌رسانی‌های لازم به این ایمیل ارسال شده و همچنین در صورتی که برای نوشته‌های این کاربر دیدگاهی ارسال می‌شود کاربر از طریق ایمیل مطلع گردد.
  • نام: در این فیلد نام کاربر خود را وارد کنید.
  • نام خانوادگی: در این فیلد نام خانوادگی را برای کاربر خود وارد کنید.
  • وبسایت: در این فیلد نیز می‌توانید در صورتی که کاربر شما دارای وبسایت است آن را وارد کنید تا در پروفایل وی بسته به قالب استفاده شده در سایت و امکان نمایش پروفایل کاربر برای بازدیدکنندگان نمایش داده شود.
  • رمز: در این فیلد همونطوری که می‌بینید یک دکمه به شما نمایش داده می‌شود. درست بعد از یکی از نسخه‌های 3 وردپرس بود که تعیین رمز در آن دستخوش تغییراتی شد به این صورت که برای کاربران اضافه شده وردپرس به صورت خودکار خودش رمز می‌سازه و در اختیار کاربر قرار می‌ده، اما اگر مایل نیستید تا این رمز برای کاربر شما انتخاب بشه می‌تونید تا با کلیک روی دکمه نمایش رمز فیلد مربوط به رمز را مشاهده کرده و رمز دلخواهی برای کاربر خودتون تعیین کنید که در تصویر زیر اونو مشاهده می‌کنید.

تغییر رمز کاربر در وردپرس

  • فرستادن آگاه‌ساز به کاربر: با فعال کردن این گزینه ایمیل اطلاع رسانه که شامل آدرس سایت و اطلاعات ورود به سایت می‌باشد برای کاربر ارسال خواهد شد.
  • نقش: تعیین نقش کاربری مهمترین مسئله‌ای هستش که باید در این بخش دقت کافی داشته باشید و دسترسی صحیحی را برای کاربر خودتون تعیین کنید. در حال حاضر وردپرس به صورت پیشفرض از 5 نقش کاربری پشتیبانی می‌کنه که هر یک از این نقش‌های کاربری به بخشی از پیشخوان وردپرس دسترسی دارند و با تغییر نقش کاربری یک کاربر قادر هستید تا دسترسی وی به پیشخوان وردپرس را کمتر یا بیشتر کنید. با نصب برخی افزونه ها این لیست گسترده تر و نقش های بیشتری به اون اضافه میشه.

نحوه افزودن کاربر در وردپرس و نقش های کاربری وردپرس

حتما می پرسید هر نقش چه دسترسی هایی داره؟ کدوم رو انتخاب کنیم و چجوری تشخیص بدیم کدوم نقش برای ما کاربرد داره؟ در ادامه به بررسی تک تک این نقش ها می پردازیم.

نقش های کاربری وردپرس و تغییر دسترسی کاربران در وردپرس

  • مشترک: این نقش کاربری صرفا یک پروفایل در اختیار کاربران قرار خواهد داد که با استفاده از اون می‌تونید برای مواردی مثل این که برای ارسال دیدگاه کاربران باید وارد سایت شده باشند از این نقش کاربری استفاده کنید تا صرفا یک پروفایل ساده که شامل نام کاربر، تصویر آواتار کاربر، بیوگرافی و لینک شبکه‌های اجتماعی وی خواهد بود را در بخش دیدگاه‌ها و… نمایش دهید.
  • مشارکت کننده: این نقش کاربری به بخش نوشته‌ها در وردپرس دسترسی داره و قادر هستش تا برای سایت اقدام به ارسال نوشته کنه اما با این تفاوت که مطالبی که توسط کاربران مشارکت‌کننده ارسال می‌شوند به عنوان پیش‌نویس ذخیره شده و بعد از تایید مدیرکل امکان نمایش آنها در سایت به صورت عمومی فراهم خواهد بود. مقاله آموزش افزودن نوشته در وردپرس و مدیریت آن می‌تواند تا راهنمای خوبی برای شما باشد.
  • نویسنده: این نقش کاربری هم قادر خواهد بود تا نسبت به ارسال نوشته در وردپرس اقدام کرده و به صفحه نوشته‌ها در آن دسترسی داشته باشد. اما با این تفاوت که نویسندگان دسترسی به نوشته سایر اعضا ندارند، امکان تایید و مدیریت نظرات صرفا برای نوشته‌های خود آنها فراهم است و در نهایت اینکه برای انتشار نوشته نیازی به تایید مدیرکل نخواهند داشت.
  • ویرایشگر: همونطوری که از نام این نقش کاربری مشخص هستش این نوع نقش کاربری می‌تونه تا به مطالب و نوشته سایر کاربران دسترسی داشته باشه و آنها را ویرایش کند. در نظر داشته باشید که سایت شما در زمینه تولید محتوا فعالیت داره و یا اینکه بخش وبلاگ برای شرکت خودتون راه‌اندازی کردید و در اون اقدام به تولید محتوای مرتبط در زمینه کسب و کار خودتون می‌کنید، در این صورت لازم دارید تا شخصی که در نویسندگی و بهینه‌سازی محتوای مطالب تخصص کافی داره را استخدام کنید تا با ایجاد یک پیوند مناسب کلیه صفحات مربوط به نوشته‌ها را بهینه‌سازی کنه تا یک ارتباط قوی بین تمام نوشته‌های شما ایجاد کند.
  • مدیرکل: اصلی‌ترین نقش کاربری در وردپرس خواهد بود که دسترسی کامل به تمامی بخش‌های سایت را دارا خواهد بود. کاربری که دارای نقش مدیرکل می‌باشد می‌توانید سایر کاربران را مدیریت کرده و به تمامی بخش‌های دیگر پیشخوان وردپرس دسترسی داشته باشد. دقت کنید که این نام کاربری صرفا مختص خود شما باشد که سایت را مدیریت می‌کنید.

حالا که با نقش‌های کاربری در وردپرس آشنا شدید یکی از نقش‌های کاربری مناسب برای کاربر خودتون را که در حال اضافه کردن اون هستید را انتخاب کرده و در نهایت روی دکمه افزودن کاربر تازه کلیک کنید تا عملیات افزودن کاربر در وردپرس انجام گرفته و بعد از ارسال مشخصات از طریق ایمیل و یا ارائه مشخصات ورود به کاربر مربوطه قادر به وارد شدن در پیشخوان وردپرس باشد و بر اساس نقش کاربری تعیین شده در وردپرس برای کاربر به بخش‌های قابل دسترسی در پیشخوان وردپرس دسترسی داشته باشد.

ویرایش کاربران در وردپرس و تغییر سطح دسترسی کاربران در وردپرس

حالا که اقدام به افزودن کاربر در وردپرس کردید اگر قصد ویرایش کاربران خودتان را در وردپرس دارید برای این کار ابتدا به صفحه کاربران در وردپرس مراجعه کنید و سپس کاربر مورد نظر که قصد ویرایش آن را دارید انتخاب کرده و روی دکمه ویرایش کلیک کنید تا به صفحه ویرایش کاربر مورد نظر هدایت شوید.

بعد از کلیک روی این گزینه به صفحه ویرایش کاربر هدایت خواهید شد که مشابه تصویر زیر می‌تونید اطلاعات کاربر، نقش کاربری، پروفایل کاربر، رمز کاربر و سایر جزییات کاربران که امکان تغییر آنها وجود دارد را مدیریت و کنترل نمایید. علاوه بر موارد ذکر شده قادر هستید تا امکان استفاده کاربر از ویرایشگر دیداری، تعیین قالب و رنگ‌بندی دلخواه برای نمایش در پیشخوان وردپرس، امکان استفاده از میانبرهای صفحه کلید در صفحه مدیریت دیدگاه‌ها، امکان نمایش نوار ابزار پیشخوان وردپرس هنگام مشاهده سایت و زبان مورد استفاده در پیشخوان وردپرس را نیز برای کاربر تعیین کنید.

نحوه افزودن کاربر در وردپرس و نقش های کاربری وردپرس

در نهایت بعد از اینکه کاربر خودتان را ویرایش کردید با کلیک روی دکمه به‌روزرسانی کاربر اطلاعات کاربر را آپدیت کرده و تغییرات را در آن ثبت کنید.

آموزش حذف کاربران در وردپرس

برای حذف یک کاربر در وردپرس نیز به همان ترتیب ابتدا وارد صفحه کاربران در وردپرس شده و سپس کاربر مورد نظر که قصد دارید تا حساب کاربری وی را پاک کنید انتخاب کرده و روی دکمه پاک کردن کلیک کنید تا به مرحله بعد هدایت شوید.

حذف کاربر از وردپرس

با هدایت شدن به مرحله بعدی اگر کاربر شما دارای نوشته در سایت باشد می‌توانید وضعیت نوشته‌ها را به صورت زیر تعیین کنید که:

  1. پاک کردن همه‌ محتوا: در صورت انتخاب این گزینه با حذف کاربر نوشته‌های وی نیز از سایت پاک خواهند شد.
  2. اختصاص همه مطالب به: در صورت انتخاب این گزینه می‌توانید یکی از کاربران سایت را انتخاب کرده و نوشته‌ها را به حساب کاربری وی در وردپرس منتقل کنید.

انتقال نوشته های یک کاربر به کاربر دیگر در وردپرس

در نهایت بعد از تعیین تکلیف نوشته‌ها روی دکمه پاک شود کلیک کنید تا کاربر از سایت حذف شود.

شناسنامه در وردپرس چیست؟ ویرایش پروفایل در وردپرس

با افزودن کاربر در وردپرس و مراجعه به قسمت شناسنامه شما نیز قادر خواهید بود تا پروفایل خود را ویرایش و شخصی سازی نمایید. برای این کار علاوه بر منوی کاربران> شناسنامه شما می‌توانید تا از طریق تصویر آواتار که در نوار ابزار پیشخوان وردپرس در سمت چپ بالای صفحه نیز قرار دارد به صفحه پروفایل خود دسترسی داشته و آن را ویرایش کنید.

نحوه افزودن کاربر در وردپرس و نقش های کاربری وردپرس

تنها نکته‌ای که در صفحه ویرایش شناسنامه قرار دارد کاربرد دکمه نشست‌ها می‌باشد که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا نشست‌های فعال خود را بر روی مرورگر و سیستم دیگری که همزمان از طریق آن نیز وارد وردپرس شده‌اید را کنترل کرده و از حساب کاربری خود خارج کنید. به بیان ساده‌تر فرض کنید که در حال حاضر ضمن اینکه از طریق سیستم دسکتاپ خود وارد پیشخوان وردپرس شده‌اید از طریق موبایل نیز به آن لاگین کرده اید، حالا اگر بخواهید تا از سیستم موبایل خارج شوید می‌توانید در حالت دسکتاپ به صفحه شناسنامه شما مراجعه کرده و با یک کلیک ساده روی دکمه بیرون رفتن از هر دستگاه دیگر وضعیت ورود خود را از موبایل مشابه تصویر زیر خارج کنید. در صورتی که توسط سیستم دیگری در اکانت خود وارد نشده باشید دکمه مورد نظر به حالت غیرفعال و خاکستری رنگ خواهد بود.

خروچ کاربر وردپرس

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا به آموزش افزودن کاربر در وردپرس و نقش های کاربری وردپرس اقدام کنید. در صورتی که در رابطه با آموزش سوالی داشتید و یا مشکلی در بخش کاربران سایت برای شما به وجود اومده میتونید در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

آموزش رایگان وردپرس

4.3/5 - (26 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۷ دیدگاه ها

  1. سلام یه سوال: من از افزونه آلتیمیت ممبر استفاده می‌کنم اما یه مشکلی که دارم اینه که وقتی که یه نفر را به عنوان نویسنده انتخاب می‌کنم و نقش را بهش میدم اجازه دسترسی به پیشخوان وردپرس را نداره و به پیشخوان آلتیمیت میره، این مورد را چطور برطرف کنم که هر فردی که میخواهم را به داشبورد وردپرس و افرادی که نمیخواهم را به پیشخوان افزونه ببره. ممنون

  2. با سلام
    ایا این امکان هست که کاربران رو به صورت دسته ای و یک جا ثبت نام کرد
    در صورتی که تعداد کاربران برای ثبت نمام زیاد باشد کار ثبت نام تک تک خیلی مشکل هست

    1. سلام روزبخیر؛
      جستجوی سطحی در سطح اینترنت و مخزن وردپرس داشتم به مورد خاصی نرسیدم. در مخزن وردپرس جستجو کنید ممکنه افزونه ای وجود داشته باشه.

  3. سلام وقتتون بخیر
    ممنون از آموزش خوبتون
    بعضی وقتها مشکلی در قالب سایت و یا تنظیمات سایت پیش میاد و وقتی که تیکت می زنیم به سایتهایی که از آنها خدمات می گیریم، آنها دسترسی به سایت و همچنین دسترسی به هاست رو می خوان که حتماً باید با یوزر و پسورد باشه، تو اینطور مواقع چه نقشی رو برای اونها تعریف کنیم که هم بتونن به همه تنظیمات سایت دسترسی داشته باشن و هم احتمال سواستفاده از آنها گرفته بشه؟
    آیا اگر به آنها نقش مدیر کل بدیم می تونن دسترسی من را که خودم هم نقش مدیر کل دارم کلاً از سایت قطع کنن؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

    1. سلام روزبخیر؛
      بسته به فعالیتی که اون شخص ثالث قراره در سایتتون انجام بده میتونید سطح دسرسی تعیین کنید. به عنوان مثال ممکنه پشتیبانتون بخواد افزونه های نصب ده روی سایت رو مورد بررسی قرار بده در چنین شرایطی اگر نقش های نویسنده یا ویرایشگر تعریف کرده باشید چنین دسترسی نخواهد داشت.
      توصیه میکنم دو مقاله آموزشی زیر رو در این راستا مطالعه کنید:
      آموزش تعیین سطح دسترسی کاربران و نویسندگان در وردپرس
      آموزش تغییر سطح دسترسی کاربران در وردپرس

  4. سلام . امکانش هست که تعداد زیادی کاربر رو به صورت گروهی در وردپرس ایجاد کنیم

  5. با سلام ببخشید من سوالم اینه چطور کاربران میتونن عضو سایت بشن و برای خودشون حساب کاربری داشته باشن ممنون میشم راهنماییم کنید
    در قسمت بالای صفحه میخوام این گزینه وجود داشته باشه

    1. منم همین سوال رو دارم
      میخواهم کاربران در سایت عضو شوند و نه در وردپرس من
      برای فروشگاه

  6. خیلی عالی
    فقط جهت تست روی لوکال هاست (زمپ) یک کاربر اضافه کردم با دسترسی نویسنده بعد خارج شدم که با این کاربر تستی وارد شم خطای “اجازه دسترسی ندارید” را مشاهده کردم.
    راهنمایی کنید.

  7. سلام روز خوش
    راه حلی هست کاربری که لوگین کرده نویسنده یک مطلب را کسی دیگری انتخاب کند.ما واحدهای مختلف داریم که تولید محتوا میکنند ولی خودشون وردپرس بلد نیستند و محتوا را به پشتیبانی سایت میدهند میخواهم اون کسی که اطلاعات وارد کرده با نویسنده متفاوت باشه ولی هر جا رو گشتم چیزی پیدا نکردم. ممنون میشم راهنمایی کنید.قالب آوادا هم استفاده کرده ام
    با تشکر

  8. با درود و عرض ادب
    بنده یک سایت دارم و هیچ کاربری نداره برای اجازه دسترسی به نویسنده در وردپرس فقط ایمیل نویسنده کافی هست؟ سایت من حساب کاربری نداره

    1. سلام و احترام؛
      از طریق phpmyadmin می توانید یک کاربر با سطح سترسی admin تعریف کنید سپس سایت وردپرسی خود را مدیریت نمایید.
      برای ایجاد کاربر با دسترسی نویسنده، داشتن یک آدرس ایمیل کافیست و سپس می توانید برای کاربر نام کاربری و رمز تعریف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *