آموزش رفع خطای 400 Bad Request

آموزش رفع خطای 400 Bad Request و حل request error

عمومی کامپیوتر
بدون دیدگاه
304

خطای 400 Bad Request یا ارور this page isn’t working که به اختصار ارور 400 نامیده میشود، مربوط به وضعیت HTTP Status و یکی از خطاهای رایج سمت سرور است. هنگام مشاهده صفحات وب یا برنامه های تلفن های همراه هوشمند ممکن است با آن مواجه بشوید مثل ارور 400 تلگرام یا ارور 400 Bad Request فتوشاپ که در نرم افزار مشاهده میشود یا حتی خطای 400 در یوتیوب و ارور 400 در گوگل که احتمالا هنگام وبگردی دیده اید.

خطای 400 Bad Request چیست؟

وقتی این خطا به وجود بیاید به این معنی است که درخواست شما که به سرور ارسال شده نادرست است یا به هر دلیلی این درخواست موقع ارسال به سرور خراب شده که طبعا پاسخی هم برای آن دریافت نمیکنید. بنابراین سرور پاسخ مناسبی برای این نوع درخواست ارسالی که غالبا نادرست است یا خراب شده دریافت نکرده و خطای 400 رخ خواهد داد. که باید با راهکارهایی که وجود دارد اقدام به رفع خطای 400 بکنیم.

this page isn’t working 400-Bad Request

دلیل ارور 400 Bad Request

در بیشتر موارد خطای 400 بخاطر URL اشتباه در مرورگر به وجود می اید. البته در صورتی که سایت فاقد صفحه 404 باشد و تنظیماتی که برای صفحه 404 از سمت سرور هم مشخص نشده باشد با این خطا مواجه میشوید که بیشتر بخاطر وجود کاراکترهایی مثل !#@* و… خواهد بود. پس در اولین قدم باید آدرس اینترنتی خودتان را چک کنید و مطمئن بشید که به درستی وارد شد است.

گاهی اوقات هم این خطا موقع آپلود یک فایل در سایتی به وجود می اید که ممکنه به خاطر حجم بالا یا تغییرات روی سرور موقع آپلود این خطا به وجود بیاید که در این صورت بعد از رد شدن درخواست از سوی سرور یا به وجود آمدن خطا موقع رد و بدل کردن درخواست با این خطا مواجه بشید که در این حالت باید لحظاتی بعد مجددا درخواست خودتان را ارسال کنید.

گاها این خطا در شبکه‌ های اجتماعی و پیامرسان ها هم مشاهده میشود و بیشتر کاربران با این خطا هم مواجه میشود که همین موضوع باعث شده دو کلمه حل مشکل ارور 400 در تلگرام و حل مشکل ارور 400 در اینستاگرام از پر سرچ ترین کلمات برای خطای 400 در سایت باشند. حالا که با دلایل مختلف به وجود آمدن خطای 400 در اینترنت آشنا شدید در ادامه به معرفی راهکارهایی برای رفع خطای 400 میپردازیم.

رفع خطای 400 Bad Request
  • ارور 400
  • درخواست نامناسب 400
  • نشانی اینترنتی نامعتبر است.
  • خطای HTTP درخواست نام میزبان، نامعتبر است.
  • مرورگر شما درخواستی ارسال میکند که از سوی سرویس‌ دهنده قابل درک نیست.
  • درخواست به دلیل ترکیب شدن یا دستور نامناسب، توسط سرور قابل درک نیست. کاربر یا سرویس گیرنده نباید این درخواست را بدون اعمال تغییرات، تکرار کرده و دوباره ارسال کند.

گاهی دلیل نشان دادن پیغام های مختلف موقع به وجود آمدن خطای 400 به تنظیمات سرور و شخصی سازی که درنمایش ارور 400 وجود دارد برمیگردد و در هر زمان که با پیغام های بالا مواجه شدید باید بدانید که مربوط به خطای 400 است پیغام هایی که ذکر شده به ترتیب این معنی و مفهوم را دارند.

انواع خطای 400 Bad Request

این خطا بسته به مرورگر و هر سیستم عاملی ممکن به شکل های مختلفی دیده شود که ما چند مورد از پر تکرار ترین خطاهای که ممکن است دیده بشود را نام بردیم.

  • that’s an error 400
  • this page isn’t working
  • Bad Request: Error 400
  • Bad Request – Invalid URL
  • HTTP Error 400 – Bad Request
  • The webpage cannot be found (مرورگر اکسپلورر)
  • Bad Request. Your browser sent a request that this server could not understand.
  • 400 – Bad request. The request could not be understood by the server due to malformed syntax. The client should not repeat the request without modifications.

رفع خطای 400 Bad Request

این خطا هم مشابه خطای 504 میتواند خروجی و پیغام مختلفی موقع به وجود آمدن نشان بدهد که نمونه های زیر برخی از این نوع خطاها هستند. وقتی با هر کدوم از این خطاها که هنگام ارور 400 مواجه میشید میتوانید با استفاده از راهکارهایی که در ادامه توضیح میدیم مشکل خودتان را برطرف کنید.

1- بررسی آدرس مرورگر

همانطور که در بالا اشاره کردیم بیشترین دلیل بروز خطای 400 وجود کاراکترهای نامفهوم در URL میتواند باشد که با بررسی آدرس میتوانید از این موضوع مطمئن بشوید. اگر آدرس اشتباه وارد شده باشه با وارد کردن آدرس درست این خطا برطرف شده و به صفحه وب مورد نظرتان دسترسی خواهید داشت.

2- حذف کوکی مرورگر

در بیشتر موارد چون کوکی‌ها قدیمی هستند و آپدیت نشدن ممکنه با این خطا مواجه بشوید که در سرویس های گوگل بیشتر این مورد پیش می اید. برای این کار کافیه کوکی و کش مرورگر خودتان را پاک کرده و مجددا به صفحه وب درخواستی مراجعه کنید.

💡 بیشتر بدانید: آموزش پاک کردن کش مرورگرها

3- بررسی افزودنی های مرورگر

ممکن است روی مرورگر شما اکستنشن یا افزودنی نصب شده باشد و همین امر منجر به بروز ارور Bad Request گردد. در چنین شرایطی می توانید از بخش settings مرورگر خود به بخش extentions مراجعه کرده و موقتا افزودنی های نصب شده روی مرورگر را در حالت غیرفعال قرار دهید و بررسی کنید که آیا ارور 400 همچنان نمایش داده می شد؟ اگر خطا رفع شد دلیل بروز این مشکل وجود افزودنی بوده است که بعد از انجام کارتان میتوانید مجددا با طی کردن همین مسیر، افزودنی ها را فعال کنید.

آموزش رفع خطای 400

4- تغییرات در DNS

گاهی اوقات پیش می اید که به دلیل تغییر سرور و پاک نشدن کوکی DNS از سیستم شما این خطا به وجود می اید. که با استفاده از فایل‌های سیستم میتوانستید با وارد کردن آی پی دیگه یک سایت داده‌های سایت را به جای خواندن از طریق DNS سایت مستقیما از طریق سرور دیگه دریافت کنید. بنابراین یکی از راه‌هایی که میتوانید با استفاده از اقدام به رفع خطای 400 بکنید حذف کش DNS است. در سیستم عامل ویندوز کافیه بعد از اجرای برنامه CMD دستور زیر را وارد کرده و یک بار Enter را بزنید.

ipconfig/flushdns

هنگام اجرای کد باید تغییرات را به صورت تصویر زیر ببینید و پیغام موفقیت آمیز بودن حذف کش DNS را مشاهده کنید.

دلیل خطای 400 چیست

5- مشکلات اینترنتی یا سرور

در برخی موارد که بیشتر سایت‌ها با خطای 400 مواجه بشوند این مشکل به اتصال اینترنتی یا سیستم کامپیوتری شما برمیگرده که باید این مورد را با شرکت ارائه دهنده اینترنت خودتان در میان بگذارید تا راهنماییتان کنند. یا اینکه گاهی اوقات هم خطا از سمت سرویس دهنده سرور است که برای این مورد باید از مدیریت سرور بخواهید که بررسی کاملی را سرور انجام بدهد و اگر خطا از سمت سرور بود مشکل را برایتان برطرف بکند.

6- حجم فایل در حال آپلود

گاها ممکن است زمان اپلود فایل با خطای 400 مواجه شوید مثلا در حال آپلود فایل در یوتیوب هستید که یکباره خطای 400 Bad Request را میبینید! در چنین شرایطی ابتدا وضعیت اتصالات اینترنتی خود را بررسی کنید اگر همه چیز عادی بود اندازه فایل در حال آپلود را چک کنید و یکبار فایلی با حجم پایین تر آپلود کنید و بررسی کنید مشکل رفع شده است؟ برای جلوگیری از بروز خطای 400 یوتیوب پیشنهاد می شود از نرم افزارهای کاهش حجم مثل هندبریک استفاده کنید. اگر در نرم افزارها مثل تلگرام و یا پیام رسان های دیگر نیز خطای 400 مشاهده شد به همین روش عمل کنید.

اگر با هر کدوم از روش هایی که در بالا بهش اشاره شد موفق به رفع خطای 400 نشدید مدتی صبر کنید و بعدا سعی کنید به صفحه وب مورد نظر دسترسی پیدا کنید. گاهی اوقات این مشکلات موقتی هستند که میتواند از سمت سرور یا مشکلاتی که در رایانه شخصی و اتصال اینترنتی شما وجود دارد به وجود بیاید که با گذشت مدت زمانی کوتاه و درخواست مجدد برطرف خواهد شد.

سوالت متداول درباره رفع خطای 400 Bad Request

  1. خطای 400 Bad Request چیست؟

    این خطا مربوط به وضعیت HTTP Status هست که به اختصار آن را با نام خطای 400 می‌شناسیم. وقتی این خطا به وجود بیاید به این معنی هست که درخواست ارسالی شما که به سرور ارسال شده نادرست است و خطای 400 رخ خواهد داد.

  2. خطای 400 Bad Request چگونه دیده می‌شود؟

    این خطا بسته به مرورگر و هر سیستم عاملی ممکن به شکل های مختلفی دیده شود مثل Bad Request: Error 400 یا Bad Request – Invalid URL و…

  3. دلایل مختلف نشان دادن ارور 400 Bad Request چیست؟

    بروز این خطا دلایل متعددی دارد اما همگی در نهایت باعث بروز وضعیتی هستند که پاسخ درست از مرورگر شما درخواستی ارسال میکند که از سوی سرویس‌ دهنده قابل درک نیستدرخواست به دلیل ترکیب شدن یا دستور نامناسب، توسط سرور قابل درک نیست. کاربر یا سرویس‌گیرنده نباید این درخواست را بدون اعمال تغییرات، تکرار کرده و دوباره ارسال کند.

نتیجه گیری

خطای 400 Bad Request که به اختصار آن را با نام خطای 400 میشناسیم به شکل ارور this page isn’t working در مرورگر کروم، فایرفاکس و… نمایش داده می شود. در این آموزش یاد گرفتیم خطای 400 Bad Request چیست و Bad Request – Invalid URL چطور رفع می شود و روش های رفع خطای 400 Bad Request را با هم بررسی کردیم ودانستیم و دلیل ارور 400 Bad Request چیست. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه رفع خطای 400 Bad Request و حل مشکل ارور 400 در تلگرام یا ارور 400 در یوتیوب یا گوگل سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

این مطلب را می پسندید

5/5 - (1 رای)

اشتراک گذاری مطلب
نویسند محتوا:
محتوای تیمی کار شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.