تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس

آموزش تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس و ووکامرس و نمایش تاریخ شمسی در سایت

افزونه های وردپرس
بدون دیدگاه
28

آموزش تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس به شما امکان نمایش تاریخ شمسی در سایت را میدهد میتوانید از افزونه تاریخ شمسی وردپرس کمک بگیرید که برای فارسی زبانان کاربردی است به همین دلیل با آموزش نحوه تبدیل تاریخ میلادی به شمسی افزونه وردپرس با شما همراه هستیم. با دانلود افزونه تاریخ شمسی امکان فارسی سازی تاریخ میلادی به شمسی وردپرس و حتی تاریخ شمسی ووکامرس را به شما خواهد داد تا با استفاده از آن اقدام به نمایش تاریخ شمسی در سایت خودتان کنید.

در این آموزش ازرسانه نکست میزبان‌ فا قصد دارم تا به معرفی دو افزونه کاربردی برای تبدیل تاریخ میلادی به شمسی بپردازم که هر یک از این افزونه‌ ها امکانات خاصی را به شما میدهد که توسط آنها میتوانید در بخش‌های مختلفی از سایت اقدام به نمایش تاریخ شمسی کنید.

تبدیل تاریخ میلادی به شمسی وردپرس

برای تبدیل تاریخ میلادی به شمسی وردپرس قصد دارم تا به معرفی افزونه‌ های wp jalali و wp parsidate بپردازم که هر کدام از این افزونه‌ ها برای تغییر تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس کاربرد دارد و بسته به امکاناتی که دارند و در اختیار شما قرار میدهند میتوانید تا از هرکدام از این افزونه‌ ها استفاده کنید.

💡 بیشتر بدانید: افزونه وردپرس چیست و چه کاربردی دارد

1- نمایش تاریخ شمسی در سایت با افزونه wp parsidate

افزونه اولی که قصد معرفی آن را داریم با نام wp parsidate در مخزن وردپرس ثبت شده که امکانات بیشتر و قابلیت‌ های متنوع‌ تری در اختیار شما قرار میدهد که شما را از نصب چندین افزونه بی نیاز میکند و میتوانید تا با استفاده از همین یک افزونه از چندین قابلیت مختلف در سایتتان استفاده کنید.

برای استفاده از این افزونه با کلیک بر روی لینک دانلود افزونه wp parsidatr از مخزن وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت خودتان کنید. برای این منظور از آموزش نصب افزونه در وردپرس کمک بگیرید. بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام تنظیمات پارسی در پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه میشود که با مراجعه به این صفحه میتوانید تا تنظیمات افزونه را سفارشی سازی کنید.

تنظیمات افزونه تاریخ شمسی وردپرس

برای نمایش تاریخ شمسی در سایت باید تنظیمات این افزونه به درستی پیکربندی شود. بنابراین مطابقبا توضیحاتی که ارائه شده افزونه را پیکربندی کنید.

آموزش تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس
  • تغییر زبان مدیریت: با فعال کردن این گزینه فایل‌ های ترجمه مربوط به قالب و افزونه‌ های گوناگون که در سایت نصب کرده اید در پیشخوان وردپرس لود شده و میتوانید به صورت فارسی آنها را مشاهده کنید اما اگر تمایلی به این کار ندارید کافی است تا آن را غیرفعال کنید تا در پیشخوان با عناوین اصلی نمایش داده شوند.
  • تغییر زبان سایت: با استفاده از این گزینه هم زبان سایت تغییر کرده و از حالت راست به چپ میتوانید آن را چپ به راست یا بلعکس تغییر بدهید، در صورت غیرفعال بودن این گزینه زبان سایت چپ چین خواهد شد.
  • تاریخ خورشیدی: با فعال کردن این گزینه امکان نمایش تاریخ شمسی در وردپرس را فعال کنید تا تاریخ میلادی به شمسی تبدیل شود.
  • غیر فعال کردن ویرایگر بلوک ابزارک: با استفاده از این گزینه میتوانید ویرایشگر مربوط به بخش ابزارک ها را غیر فعال کنید و آنها را در حالت پیش فرض قرار دهید.
  • انتقال این برگه به زیرمنو: با فعال کردن این گزینه هم منوی تنظیمات پارسی که به عنوان یک منو اصلی در پیشخوان وردپرس نمایش داده میشود به زیر منو تنظیمات منتقل خواهد شد. بنابراین با این کار کمی از شلوغی و تعداد منوهای موجود در پیشخوان وردپرس بکاهید.
  • حالت اشکال زدایی: با فعال کردن این گزینه شما میتوانید ورژن اصلی و کم حجم نشده فایل های کد نویسی این افزونه را دریافت و بارگزاری کنید.
  • فونت وزیر: توسط این گزینه میتوانید فونت معروف وزیر را در وبسایت فعال کنید.

تنظیمات تبدیل تاریخ پارسی

تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس

رقم های پارسی: با استفاده از این بخش میتوانید تا اعداد استفاده شده در بخش‌های مختلف سایت را که در زیر ذکر شده‌ اند را به صورت فارسی در سایت نمایش دهید.

  • نمایش اعداد فارسی در متن نوشته‌ های وردپرس
  • نمایش اعداد فارسی در عنوان مطالب وردپرس
  • نمایش اعداد فارسی در خلاصه مطالب وردپرس
  • نمایش تاریخ نوشته‌ ها به صورت اعداد فارسی در وردپرس
  • نمایش اعداد به صورت فارسی در متن نظرات وردپرس
  • نمایش اعداد فارسی فارسی در شمارنده تعداد دیدگاه‌ های وردپرس
  • نمایش اعداد فارسی در فهرست وردپرس

تصحیح حروف عربی: با استفاده از این قسمت میتوانید تا اعداد و کاراکترهای عربی که از زبان فارسی متفاوت هستند را به فارسی تغییر بدهید تا در بخش‌ های تعیین شده اصلاح شوند.

تبدیل تاریخ در پیوندهای یکتا: با استفاده از این بخش میتوانید تا تاریخی که در آرشیو مطالب استفاده شده است و آدرس‌ های موجود در آرشیو به تاریخ میلادی هستند را به شمسی تبدیل کنید.

تنظیمات افزونه تاریخ شمسی وردپرس

تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس

این افزونه به تنظیمات خاصی نیاز ندارد و در نظر داشته باشید افزونه زیرنام DominoKit یکی از آن افزونه هایی است برای وبسایت های فروشگاهی که با افزونه ووکامرس فعال هستند قابل استفاده است و یکی از اصلی ترین ویژگی های آن ایجاد تقویم فارسی و شمسی است. این افزونه در کنار ووکامرس قابل استفاده است.

2- افزونه تاریخ شمسی ووکامرس

افزونه DominoKit یکی از ابزار هایی است که پس از نصب آن متوجه می شوید تنها یکی از ویژگی های اصلی آن فارسی سازی تقویم است و شما با استفاده از آن مخصوصا در انواع فروشگاه های ساخته شده با ووکامرس، امکان دسترسی به انواع ویژگی های خاص دیگر را خواهید داشت و میتوانید ویرایش های دلخواهی را بر روی برخی محصولات و نوع انتخاب محصولات قرار دهید.

این فارسی سازی تقویم و درواقع شمسی سازی تقویم وردپس که همان ویژگی است که ما در این مقاله به آن نیاز داریم. برای استفاده از این افزونه با کلیک بر روی لینک دانلود افزونه DominoKit از مخزن وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت خودتان کنید.

آموزش تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس

در بخش شمسی سازی تاریخ می توانید در وردپرس و ووکامرس خود تاریخ ها را به صورت شمسی نمایش دهید.

سوالات متداول درباره آموزش تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس

  1. شمسی سازی تقویم به چه معنا است؟

    تاریخ ها دربخش های مختلف و کشور های مختلف به دو نوع شمسی و قموری میشناسند و ما در ایران گذر یکسالرا بر روی تاریخ های شمسی و در باقی کشور ها بر مبنای میلادی میشناسند.

  2. چگونه میتوان تاریخ تقویم را از میلادی به شمسی تبدیل کرد؟

    تنها کافی است افزونه مخصوص این کار را نصب کرد که در این مقاله ما افزونه wp parsidate را برای این کار درنظر گرفته ایم.

  3. آیا افزونه DominoKit بدون ووکامرس قابل استفاده است؟

    خیر این افزودنه مکملی برای ووکامرس است و به کمک آن میتوانید تاریخ های کل وبسایت و فروشگاه را به حالت شمسی تغییر دهید.

نتیجه گیری

آموزش تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس و فارسی سازی تقویم ها در وبسایت ضروری است که توسط افزونه های مخصوص فارسی سازی تاریخ وردپرس امکان پذیرهستند. حتما این نکته را هم درنظر داشته باشید که درزمان دانلور افزونه تقویم شمسی سایت به آخرین تاریخ آپدیت و بروزرسانی آنها توجه کنید. چرا که همیشه باید بروزترین ها را برای وبسایت خود انتخاب کنید تا تداخلی با دیگر افزونه ها نداشته باشد.

این مطلب را می پسندید

5/5 - (1 رای)

اشتراک گذاری مطلب
نویسند محتوا:
محتوای تیمی کار شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.