آموزش های وردپرس

آموزش انتقال وردپرس از لوکال هاست زمپ به هاست سی پنل

یکی از مواردی که همواره کاربران وردپرس به دنبال اون هستند نحوه انتقال پردپرس از لوکال هاست زمپ xampp به هاست سی پنل هستش که با استفاده از اون قادر خواهند بود تا سایتی که در محیط لوکال هاست طراحی کردند را به هاست آنلاین که با استفاده از کنترل پنل سی پنل استفاده میشه منتقل کنند. پسش از این به نحوه نصب وردپرس در xampp پرداختم که با استفاده از اون میتونید تا سیستم کامپیوتری خودتون را درست مشابه یک هاست مورد استفاده قرار داده و اقدام به نصب وردپرس روی آن کنید. بعد از اینکه وردپرس را نصب کردید و کلیه کارهای مربوط به طراحی سایت در محیط لوکال هاست xampp نهایی شد قادر خواهید بود تا نسبت به انتقال وردپرس از زمپ به هاست سی پنل اقدام کنید.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به انتقال وردپرس از لوکال هاست xampp به هاست سی پنل بپردازم که با استفاده از این آموزش قادر خواهید بود تا سایت طراحی شده خودتون در محیط لوکال هاست xampp را به هاست سی پنل منتقل کنید. پس تا انتها همراه باشید.

انتقال وردپرس از لوکال هاست زمپ xampp به هاست سی پنل

حالا که سایت شما در محیط لوکال هاست xampp به صورت کامل و بدون عیب و ایرادی آماده شده میتونید با انتقال اون به هاست سی پنل دیگه رسما کسب و کار خودتون را راه‌اندازی کنید و سایتتون را بالا بیارید. در این مرحله میتونید تا سایت ساخته شده را از محیط لوکال هاست زمپ به محیط هاست سی پنل منتقل کنید. حالا که تصمیم گرفتید از لوکال هاست که حکم یک دنیای مجازی را برای شما داره به هاست و دنیای واقعی یک سایت کوچ کنید یک سری کارها هستند که باید مرحله به مرحله اونها را انجام بدین تا سایتتون بدون مشکل بر روی هاست اجرا بشه و کامل نمایش داده بشه. مراحلی که در ادامه براتون تشریح میشه برای قرار دادن وردپرس بر روی هاست سی پنل هستش، و شما باید مراحل رو حتما به ترتیب و با دقت انجام بدید تا مشکلی در انتقال سایت پیش نیاد. در حالت کلی شما به طی کردن مراحل زیر برای انتقال سایت از لوکال هاست زمپ به سی پنل احتیاج خواهید داشت که عبارتند از:

  1. خروجی گرفتن از فایلهای وردپرس موجود در لوکال هاست
  2. آپلود فایلهای وردپرس در فایل منیجر هاست سی پنل
  3. خروجی گرفتن از دیتابیس در لوکال هاست xampp
  4. ساخت پایگاه داده جدید در دیتابیس هاست سی پنل
  5. درون ریزی دیتابیس در هاست سی پنل که در لوکال هاست(xampp) از اون خروجی گرفتید
  6. اتصال دیتابیس به فایلهای وردپرس از طریق ویرایش فایل wp-config.php
  7. به‌روزرسانی آدرس سایت و تصحیح آنها در phpmyadmin

بعد از طی مرحله به مرحله این مراجل شما میتونید تا به راحتی در عرض مدت زمان کوتاهی سایت وردپرس خودتونو که در لوکال هاست xampp طراحی کردید به هاست سی پنل منتقل کنید.

مرحله اول: خروجی گرفتن از فایل‌های وردپرس در لوکال هاست xampp

قبل از هرکاری لازمه تا یک خروجی با فرمت zip. از فایلهای موجود در وردپرس که در لوکال هاست xampp قرار داره تهیه کنید، بنابراین برای این کار ابتدا لازمه تا از کلیه فایل های موجود در پوشه‌ای که وردپرس در اون نصب هست یک فایل فشرده تهیه کنید. قبل از هر کاری برنامه xampp را اجرا کنید و استارت لوکال هاست رو بزنید تا بعد از روشن شدن بتونید به محیط phpmyadmin و آپاچی و.. دسترسی داشته باشید. سپس مشابه تصویر زیر به مسیر C:\xampp\htdocs\mizbanfa مراجعه میکنیم. در اینجا چون من در آموزش آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست xampp اقدام به نصب وردپرس در پوشه ای به نام mizbanfa کردم لازمه تا به این مسیر برم، بنابراین ممکنه تا نام‌هایی که در این آموزش میبینید با اون چیزی که در سیستم شما وجود داره متفاوت باشه، پس در کل برای خروجی گرفتن از فایلهای وردپرس ابتدا باید به مسیری که در پوشه htdocs برنامه زمپ اون رو نصب کردید مراجعه کرده و یک خروجی از اون مشابه تصویر زیر تهیه کنید.

انتقال وردپرس از لوکال هاست xampp به هاست سی پنل

همونطور که در تصویر مشاهده میکنید ابتدا کلیه فایلها رو انتخاب کنید و بعد با راست کلیک کردن و به ترتیب رفتن به منوی Send to> Compressed یک فایل خروجی از اون با فرمت zip. تهیه کرده و بسته به حجم فایلهای وردپرس مدتی منتظر بمونید تا فایل مورد نظر ساخته شود. بعد از ساخته شدن فایل در اینجا من از نام mizbanfa-backup.zip برای فایل خروجیم استفاده میکنم که شما هم بنا به انتخاب خودتون میتونید از یک نام دلخواه استفاده کنید.

مرحله دوم: انتقال فایل‌ها به هاست سی پنل

در این مرحله باید فایل خروجی گرفته شده که با نام mizbanfa-backup.zip میباشد و شامل تمامی فایلهای موجود و مورد نیاز وردپرس میباشد را در هاست خریداری شده آپلود کنم. بنابراین وارد هاست سی پنل شده و گزینه File Manager که در کنترل پنل هاست میباشد را انتخاب میکنم.

انتقال وردپرس از لوکال هاست xampp به هاست سی پنل

به مسیر Public_html مراجعه کرده و با انتخاب دکمه Upload که مشابه تصویر زیر اون رو مشاهده می کنید اقدام به آپبود فایل خروجی در هاست خودم میکنم.

انتقال وردپرس از لوکال هاست xampp به هاست سی پنل

در صفحه ی باز شده، از طریق دکمه ی select file می تونید فایل مورد نظرتونو انتخاب کنید تا آپلود بشه. و منتظر بمونید تا عملیات آپلود تا انتها پیش رود.

انتقال وردپرس از لوکال هاست xampp به هاست سی پنل

پس از اتمام آپلود در همان مسیر فایل mizbanfa-backup.zip رو میبینید، باید انتخابش کنید و بر روی extract کلیک کنید تا فایل ها از حالت فشرده استخراج شوند.

انتقال وردپرس از لوکال هاست xampp به هاست سی پنل

مرحله سوم: تهیه خروجی از دیتابیس در لوکال هاست Xampp

در این مرحله وارد phpmyadmin در لوکال هاستتون بشید(ممکنه تا در این مرحله از شما نام کاربری و رمز برای ورود بخواد که نام کاربری root را وارد کرده و فیلد رمز را خالی بزارید) و پایگاه داده‌ی مورد نظرتون رو مشابه تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید انتخاب کنید. سپس بر روی دکمه export که در منوی بالا قرار داره جهت ایجاد خروجی کلیک کنید. در نهایت تو صفحه باز شده روی دکمه go که در انتهای صفحه قرار داره کلیک کنین و بعد از مشخص کردن مسیر ذخیره‌ی پایگاه داده با پسوند .sql در رایانه شخصیتون اون رو ذخیره کنید.

انتقال وردپرس از لوکال هاست xampp به هاست سی پنل

بعد از اینکه دیتابیس خودتون رو ذخیره کردید نوبت به این میرسه تا یک پایگاه داده جدید در هاست خودتون ایجاد کنید تا با درون ریزی این پایگاه داده در اون به انتهای کارهای انتقال وردپرس از لوکال هاست xampp به هاست سی پنل برسیم.

مرحله چهارم: ساخت پایگاه داده جدید در سی پنل

در این مرحله لازمه تا ابتدا یک پایگاه داده جدید در سی پنل ایجاد کنیم و سپس با درون ریزی پایگاه داده‌ای که در مرحله قبل از لوکال هاست xampp یک خروجی از اون تهیه کردیم به این دیتابیس جدید ایمپورت کنیم. پس برای ساخت پایگاه داده جدید در سی پنل ابتدا به صفحه اصلی کنترل پنل هاست سی پنل خودتون مراجعه کنید و سپس مشابه تصویر زیر روی دکمه MySQL database wizard کلیک کنید تا به صفحه ساخت دیتابیس جدید در هاست سی پنل هدایت شوید.

انتقال وردپرس از لوکال هاست xampp به هاست سی پنل

پس از کلیک روی دکمه مورد نظر به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت خواهید شد، یک نام دلخواه برای پایگاه داده جدید وردپرس انتخاب کنید و سپس روی دکمه Next Step کلیک کنید تا وارد مرحله تعیین نام کاربری پایگاه داده وردپرس و رمز پایگاه داده وردپرس شده و در نهایت دیتابیس خودتون رو بسازید.

انتقال وردپرس از لوکال هاست xampp به هاست سی پنل

پس از اینکه روی دکمه Next Step کلیک کنید به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت مشوید که در اون میتونید تا نام کاربری پایگاه داده، رمز پایگاه داده رو انتخاب کنید و در نهایت پایگاه داده خودتونو ایجاد کنید. با استفاده از دکمه Password Generator قادر خواهید بود تا یک رمز قوی که سی پل به صورت خودکار برای سما میسازه ایجاد کنید و از اون برای رمز پایگاه داده خودتون استفاده کنید. در این مرحله دقت کافی را داشته باشید که رمز رو در جایی مطمئن کپی کنید و اونو هیچوقت فراموش نکنید چرا که در آینده و در مراحل بعد به این رمز و نام‌های انتخاب شده احتیاج پیدا خواهید کرد.

انتقال وردپرس از لوکال هاست xampp به هاست سی پنل

در نهایت پس از پر کردن کلیه فیلدهای بالا به صفحه دیگری مشابه تصویر زیر هدایت خواهید شد، در این مرحله تیک گزینه ی ALL PRIVILEGES رو بزنین و روی next step کلیک کنین تا ارتباط بین یوزر و پایگاه داده برقرار بشه و سطح دسترسی های یوزر هم تصحیح بشه.

انتقال وردپرس از لوکال هاست xampp به هاست سی پنل

بعد از کلیک روی Next Step در این مرحله پایگاه داده به درستی ساخته شده و پیغام موفقیت آمیز بودن اون به شما نمایش داده میشود.

مرحله پنجم: درون ریزی دیتابیس در هاست سی پنل

بعد از اینکه پایگاه داده رو ساختید باید وارد phpmyadmin هاستتون بشید و فایل خروجی پایگاه داده‎ای که از طریق لوکال هاست xampp ازش خروجی گرفتید رو داخل این دیتابیس جدیدی که در هاست ساختید ایمپورت کنید. بنابراین به صفحه اصلی کنترل پنل در سی پنل مراجعه کنید و از قسمت databases گزینه‌ی phpmyadmin رو مشابه اونچه که در تصویر زیر میبینید انتخاب کنید.

انتقال وردپرس از لوکال هاست xampp به هاست سی پنل

بنابراین پس از ورود به phpmyadmin، پایگاه داده‌ی جدید رو که در مرحله چهارم با همدیگه ساختیم را انتخاب کنید و روی دکمه import که در بالای صفحه قرار داره مشابه چیزی که در تصویر زیر میبینید کلیک کنید. سپس در صفحه ی import روی browse کلیک کرده و فایل .sql ذخیره شده رو که در مرحله سوم با همدیگه ساختیم و در این مثال با نام mizbanfa.sql در کامپیوتر خودمون ذخیره کردیم رو انتخاب کنید و در نهایت با کلیک روی دکمه go که در انتهای صفحه قرار داره عملیات ایمپورت اطلاعات پایگاه داده رو انجام بدین تا در نهایت در باکسی که با رنگ سبز به شما نشون داده میشه پیغام موفقیت آمیز بودن مراحل درون ریزی دیتابیس رو مشاهده کنید.

انتقال وردپرس از لوکال هاست xampp به هاست سی پنل

در این مرحله باید با تمام دقت پیش برید چرا که اگر مشابه تصویر بالا شما چندین دیتابیس داشته باشید در صورتی که به اشتباه تو دیتابیس دیگه عملیات ایمپورت و درون ریزی انجام بگیره باعث ایجاد مشکل برای شما خواهد شد. در نهایت بعد از کلیک روی دکمه Go پیغام سبز رنگ مشابه تصویر زیر به شما نشون داده شده و تیبل‌های دیتابیس وردپرس رو مشاهده میکنید که مشابه تصویر زیر در سمت چپ زیر عنوان دیتابیس اضافه شده‌اند.

بعد از اینکه دیتابیس با موفقیت در پایگاه داده مورد نظر اضافه شد حالا نوبت به ایجاد ارتباط دیتابیس با فایل‌های وردپرس میرسه که از طریق ویرایش فایل wp-config.php صورت میگیره، پس حالا به مرحله بعد مراجعه میکنیم.

مرحله ششم: اتصال دیتابیس با ویرایش فایل wp-config

خوب ما تا اینجا همه ی فایل ها و داده های سایتمونو آپلود کردیم و روی هاستمون قرار دادیم ولی این کار کافی نیست و باید ارتباط بین اطلاعات سایت و پایگاه داده رو برقرار کنیم . برای این کار نیاز داریم تا ابتدا وارد File Manager هاست سی پنل سایتمون بشیم، بنابراین به صفحه اصلی سی پنل مراجعه کرده و سپس از قسمت Files مشابه تصویر زیر روی دکمه File Manager کلیک کنید.

انتقال وردپرس از لوکال هاست xampp به هاست سی پنل

بعد از اینکه به محیط مدیریت فایل‌های هاست هدایت شدید حالا باید فایل wp-config.php رو ویرایش کنیم. بدین منظور وارد مسیری که فایلهای وردپرس را در مرحله دوم این آموزش آپلود کرده و سپس از حالت فشرده اون رو خارج کردید مراجعه و در نهایت فایلی که با نام wp-config.php قرار داره را انتخاب کرده و با راست کلیک کردن روی فایل مورد نظر مشابه تصویر زیر گزینه Edit را انتخاب کنید تا به صفحه ویرایش فایل هدایت شوید.

انتقال وردپرس از لوکال هاست xampp به هاست سی پنل

بعد از اینکه صفحه ویرایش فایل wp-config.php براتون باز شد میبایست اطلاعات دیتابیس را که در مرحله چهارم ساختید در این فایل وارد کنید. مشابه چیزی که در تصویر میبینید عمل کنید و اطلاعات دیتابیس را بر اساس توضیحات اراُه شده وارد کنید.

انتقال وردپرس از لوکال هاست xampp به هاست سی پنل

DB_NAME: نام پایگاه داده جدید رو وارد کنید.

DB_USER: نام یوزر پایگاه داده جدید رو وارد کنید.

DB_PASSWORD: رمزعبور کاربر پایگاه داده جدید رو وارد کنید و در آخر با کلیک روی دکمه Save که در بالای صفحه قرار داره فایل رو ذخیره کنید. در این مرحله  اصلاح ارتباط پایگاه داده ما هم تموم شده و لازمه تا آدرس های سایت را اصلاح کنیم.

مرحله هفتم: به‌روزرسانی آدرس سایت و اصلاح آنها

در مرحله‌ی آخر انتقال وردپرس از لوکال هاست زمپ به هاست سی پنل، باید لینک‌های سایتمونو تصحیح کنیم زیرا ممکنه هنوز به مسیر لوکال هاستمون اشاره کنند و برای ما بارگزاری نشوند، پس اگر آدرس‌های شما صحیح باشند و قادر به ورود به سایت، پیشخوان وردپرس و لود کامل سایت بدون هیچ مشکلی بودید نیازی به این کار ندارید اما اگر در این موارد مشکلی بود باید اقدام به اصلاح اونها کنید.

البته این نکته را بخاطر داشته باشید که برا اطمینان باید حتما از طریق دیتابیس ببینید که تنظیمات به چه شکلی هست، چون در حالت عادی از اونجایی که برنامه زمپ روشن هست شما سایت را به درستی میبینید و دلیل اونم اینه که داده‌ها رو از طریق لوکال هاست لود میکنه که همین اتفاق در این آموزش افتاده و اگر من برنامه زمپ رو خاموش کنم با خطای اتصال به پایگاه داده مواجه خواهم شد.

بنابراین وارد phpmyadmin بشید، جدول wp-options پایگاه داده جدید که در مرحله چهارم ساختید رو انتخاب کنید، البته این امکان وجود داره که به دلیل تغییر پیشوند جداول وردپرس که در حالت عادی روی _wp هستش این بخش با یک نام دیگه برای شما نشون داده بشه که در هر صورت بعد از پیشوند جدول عبارت options قرار داره، حالا بسته به نامی که انتخاب کردید به این تیبل مراجعه کرده و سپس در رکوردهای جدول که بهتون نمایش داده میشه رکوردهای siteurl و home رو پیدا کنید و نام دامنه‌ی سایتتون رو داخلش جایگزین کنید.

انتقال وردپرس از لوکال هاست xampp به هاست سی پنل

برای این کار کافیه تا روی دکمه Edit که مشابه تصویر فوق در بخش siteurl و home قرار داره کلیک کنید تا در صفحه ویرایش اونها مشابه تصویر زیر آدرس فعلی سایتتون را وارد کنید. برای نمونه در این تصویر صفحه ویرایش siteurl را مشاهده میکنید که در ویرایش رکورد home نیز به همین شکل خواهد بود.

انتقال وردپرس از لوکال هاست xampp به هاست سی پنل

بعد از اینکه نام دامنه رو برای سایتتون تنظیم کردین باید لینک‌های داخلی وردپرس رو هم بروزرسانی کنید تا کلیه لینک‌های موجود در سایت بر اساس نام دامنه تنظیم شوند. برای این کار روی نام پایگاه داده ی سایت داخل phpmyadmin کلیک کنید، سپس سربرگ sql رو باز کنین و کد زیر رو داخلش تایپ کنید.

UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE (post_content, 'localhost/mizbanfa/', 'www.yourlivesite.com/');

انتقال وردپرس از لوکال هاست xampp به هاست سی پنل

مشابه چیزی که در تصویر مشاهده میکنید کد بالا را در فیلد Run SQL query/queries on database قرار داده و در نهایت روی دکمه Go کلیک کنید و منتظر بمونید تا عملیات انتقال صورت بگیره بعد از این کار سایت شما با موفقیت از محیط لوکال هاست xampp به هاست سی پنل منتقل شده است.

بررسی صحت انتقال

خوب کارهای لازم رو انجام دادیم فقط باید سایتمونو چک کنیم، قبل از هر کاری اگر برنامه xampp روشن هست اونو خاموش کنید تا اگر داده‌های سایت از طریق لوکال هاست لود میشوند و سایت به درستی منتقل نشده اطمینان حاصل کنید. حالا نام دامنه سایت رو داخل مرورگر اینترنت باز کنید، در این مرحله باید تمامی محتوای سایت و قالب وردپرستون به صورت کامل بارگزاری بشه تا مطمئن بشید مراحل فوق رو کامل و صحیح انجام داده اید، اگر احیانا استایل قالب هم لود نشد بدونید که یک جای کار میلنگه که باید برای رفع اون ببینید کدوم یکی از مراحل رو اشتباه انجام دادید. همچنین مسیر ادمین سایت یعنی domain.com/wp-admin رو هم تست کنید و جهت ورود به مدیریت وردپرس هم از همان نام کاربری و رمز عبور که در لوکال هاست xampp استفاده کردید در همینجا هم استفاده کنید.

امیدوارم که این آموزش هم مورد پسندتون واقع شده باشه با استفاده از این آموزش تونسته باشید تا به راحتی و بدون هیچگونه مشکلی سایت خودتون رو که در محیط لوکال هاست xampp طراحی و پیاده سازی کردید رو با موفقیت به هاست سی پنل و سایتتون منتقل کرده باشید، همچنین اگر سوالی در مورد این آموزش داشتین میتونید در فرم زیر مطرح کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی نیاز شما دوستان وردپرسی باشم.
4.6/5 - (31 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۲۱ دیدگاه ها

  1. سلام وقتتون بخیر
    من لوکال هاست رو به هاست انتقال دادم اما خطای Error establishing a database connection
    رو میده چه باید کنم؟!

      1. سلام من همه مراحل رو انجام دادم ولی ادرس سایتم رو جستجو میکنم نتیجه‌ای نمایش داده نمیشه لطفا راهنماییم کنید تشکر

  2. این اطلاعات درسته؟
    // ** MySQL settings – You can get this info from your web host ** //
    /** The name of the database for WordPress */
    define(‘DB_NAME’, ‘GH’);

    /** MySQL database username */
    define(‘DB_USER’, ‘GHAEM’);

    /** MySQL database password */
    define(‘DB_PASSWORD’, ‘9353698@GH’);

    /** MySQL hostname */
    define(‘DB_HOST’, ‘localhost’);

    /** Database Charset to use in creating database tables. */
    define(‘DB_CHARSET’, ‘utf8mb4’);

    /** The Database Collate type. Don’t change this if in doubt. */
    define(‘DB_COLLATE’, ”);

  3. اما فقط Front page میاد برای page های دیگه ارور The resource requested could not be found on this server!

    میده

  4. سلام من کوکی و کش ها رو پاک کردم اما همچنان خطای 404 رو میده.
    سورس کد های صفحات رو بررسی کردم ، محتواش جز خطا چیزی نیست:

    404 Not Found

    404
    Not Found

    The resource requested could not be found on this server!

    Proudly powered by LiteSpeed Web ServerPlease be advised that LiteSpeed Technologies Inc. is not a web hosting company and, as such, has no control over content found on this site.

    1. اگر دسترسی به پیشخوان وردپرس دارید وارد پیشخوان بشید و به مسیر تنظیمات> پیوندهای یکتا مراجعه کنید، بعد یکبار روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا فایل htaccess. ساخته شده و پیوندهای یکتا آپدیت بشه، اگر با این روش مشکل حل نشد از همین طریق اطلاع بدین.

      1. نه وارد پنل مدیریت وردپرس هم نمیشه ، البته هیچ خطایی هم نمیده فقط صفحه خالیه.
        با این دیگه نه؟
        domin/wp-admin

  5. درسته ، تمامی فولدر ها و دایرکتوری ها به جز WP _config سطح دسترسی شون یا 755 یا 644 مشکلی ندارن.

  6. Error establishing a database connectionمال منه این ارور میده وقتی میخام سایتمو بالا بیارم

  7. الان دیگ با روشن کردن زمپ هم دیگ وارد وردپرسم و سایتم نمیتونم بشم؟؟؟؟چکار کنم؟؟؟

  8. خطای Error establishing a database connection
    رو میده چه باید کنم؟!
    فایل wp-config.phpاین رو هم چک کردم
    ولی درست نشد چکار کنم؟!

  9. توی قسمت(((sql)))همین متنی که گذاشتین کپی کنیم؟؟؟؟؟UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE (post_content, ‘localhost/mizbanfa/’, ‘www.yourlivesite.com/’);
    یعنی تغیرش ندیم؟؟؟
    بعد توی قسمت siteurl و homeکه نوشتهhttp://localhost/mizbanfa شما نوشتینhttp://sadegi.in/mazbanfa
    این sadegi .in که نوشتین مال چیه؟؟

    1. این‌ها محیطی بوده که من در حال انتقال بودم. همونطور که توضیح داده شده شما باید از آدرس دهی خودتون برای شخصی سازی استفاده کنید.
      لطفا مقاله را با دقت مطالعه کنید که اشتباهی صورت نگیره، هر نامی که در اینجا استفاده شده نمونه هست و عملا شما از این نام استفاده نکردید که برای انتقال هم عینا همین عبارات را وارد کنید.

      1. به جای localhost/mizbanfa/ آدرس لوکال هاست خودتون که ساختید باید وارد بشه
      2. به جای http://www.yourlivesite.com آدرس دامنه خودتون رو وارد کنید.
      3. توی قسمت siteurl و home مال شما هرچی هست هم باید به جای http://sadegi.in/mazbanfa شما از آدرس دامنه خودتون استفاده کنید. یعنی همون چیزی که تو http://www.yourlivesite.com مرحله دوم همین کامنت نوشتم.

      موفق باشید

  10. Index of /
    Name Last modified Size Description
    backup.zip 2018-02-21 12:24 13M
    iran-amozesh.ir/ 2013-09-25 00:18 –
    من وقتی میخام سایتمو بیارم این میادچکار کنم

  11. بعد هم که رویiran-amozesh.irکلیک میکنم این میاد404: Page Not Found
    Sorry, we couldn’t find a page at this URL

    Please double-check that the URL is correct or try searching our site with the form below.

  12. بعد از دستی منتقل کردن سایت صفحه منتقل میشه به صفحه نصب وردپرس، و میخواد وردپرس رو ست آپ کنه، مشکل از کجاست

    1. سلام، احتمالا اطلاعات دیتابیس جدیدی که در هاست ساختید را وارد نکردید یا اینکه درون ریزی دیتابیس را از phpmyadmin انجام ندادین

      1. سلام، مشکل حل شد برای اینکه شاید برا کس دیگه ای هم پیش بیاد مینویسم که شاید بدرد بخوره، دیتابیس رو وارد کرده بودم اما پیشوند جداول با حروف کوچک ایمپورت شده بود و در فایل wp-config و همچنین چند رکورد از دوتا از جداول دیتابیس یکی از حرف پیشوند جداول بزرگ بود

  13. توجه********توجه
    اگر از قبل یوزر ساختید برای دیتابیس
    و دیستابیس هم جدا ساختید
    باید در انتهای صفحه MySQL® Databases در cpannel
    در بخش Add User To Database
    کاربر مورد نظر را انتخاب و گزینه ADD بزنید
    سپس تیک ALL PRIVILEGES انتخاب کنید
    و در اخر make a changes انتخاب کنید

  14. عباس جان ممنوم از آموزش های خوبت و خوشهالم که در برخی سایت های آموزش وردپرسی ، با آموزش های خوبت مواجه میشم.
    مرسی امیدوارم موفق باشی.

  15. سلام
    ممنونم از آموزش خوبتون
    اگر روی هاست من یه سایت نصب باشه و بخوام یه سایت ورد پرس رو جایگزینش کنم چه باید بکنم؟
    ممنونم

    1. سلام، لطفا به صورت یک مثال که آدرس قدیم و جدید باشه توضیح بدین که بهتر راهنماییتون کنم. یعنی میخواین کلا وردپرس فعلی که هست از بین بره یا نه اینکه میخواین اینم حفظ بشه؟

      1. ببینید، قبلا یه سایت وردپرسی روی هاستمون بودهکه طراحی خوبی نداشته و یکی دیگه درست کردیم. حالا میخوایم اون قدیمی رو حذفش کنیم و اینی که جدید هست رو بارگذاری کنیم.
        از طریق این سی‌پنل هم میخوام این کار رو انجام بدم.
        ممنونم از لطفتون

  16. با سلام و خسته نباشید خدمت تیم مدیریتی این سایت
    بنده تمام کار های گفته شده رو انجام دادم.
    اما هنگام اتصال به دامین خود با ارور
    Server Not Found روبه رو میشم…
    If that address is correct, here are three other things you can try:
    با اینها…
    شما فرمودید به جای localhost/mizbanfa/ ادرس لوکال خودتونو وارد کنید . بنده پورت لوکال هاستم رو به localhost:8080 تغییر دادم سوالم اینه باید به جای این نوشته شما از localhost:8080 استفاده کنم ؟ ؟
    مطلب بعدی که فرمودید به جای http://www.yourlivesite.com ادرس دامین خودتونو وارد کنید بنده حتما باید www رو وارد کنم ؟

    مطلب بعدی توی قسمت siteurl و home مال شما هرچی هست هم باید به جای http://sadegi.in/mazbanfa شما از آدرس دامنه خودتون استفاده کنید. مثلا بنده اینو وارد کنم ؟
    http://pc-learns.ir ؟؟
    فک کنم این /mizbanfa برای ادرس لوکال هاست شما باشه ….
    تاجایی که یادم میاد قبل اینکه پورت رو عوض کنم فقط میزدم /localhost/wp-admin پس ادرس لوکال من /localhost هست دیگ ؟؟

    ازاونجایی که بنده پورت رو تغییر دادم در قسمت wp-confing-php هم یه قسمتی داشت که نوشته بود /localhost من اون رو به localhost8080 تغییر دادم

    ممنون میشم تا بهم کمک کنین .
    با تشکر

    1. سلام، بله آدرس باید از localhost:8080 استفاده شده باشه.
      اینکه از www استفاده بکنید یا نه بستگی به خودتون داره که میتونید از مقاله استفاده از www یا بدون www در وردپرس استفاده کنید.
      بله، استفاده از آدرس sadeghi.in/mizbanfa صرفا نمونه هست. شما باید از آدرس دامنه خودتون استفاده کنید.
      خیر آدرس لوکال هاست به صورتی هست که بعد از localhost باید نام پوشه هم وارد کنید. به عنوان مثال در اینجا لوکال هاست ما localhost/mizbanfa بوده که باید از localhost/mizbanfa/wp-admin برای ورود به پیشخوان وردپرس استفاده کنیم.

      1. با سلام با سپاس از شما ادمین محترم بابت پاسخگویی
        مشکل بنده با راهنمایی های شما حل شد !
        بسیار ممنونم به خاطر سایت خوبتون

  17. سلام من در ورحله اول مشکل دارم مشکل کن اینه که فایل ها زیپ نمی شوند و ارور میده که باید عکس ها از قسمت
    C:\xampp\htdocs\wp-content\uploads
    رینیم بشه الان چه کنم؟؟؟

    1. سلام، پوشه‌ای که برای لوکال هاست در نظر گرفتید رو داخل درایو دیگه کپی کنید و مجددا برای zip کردن تست کنید. احتمالا اسم تصاویر فارسی هست یا اینکه کاراکترهایی داره که زیپ نمیشه. اگر نشد از برنامه‌های دیگه برای zip کردن استفاده کنید.

  18. با سلام
    من تمامی مواردی که گفتید رو رعایت کردم اما زمانی که سایت رو باز میکنم فقط صفحه اصلی اون نمایش داده میشه و وقتی میخوام به صفحات دیگه برم ارور 404 میده و وارد بخش مدیریت وردپرس هم نمیشه و باز هم خطای 404 میده لطفا راهنمایی کنید با تشکر

    1. سلام، باید وارد مدیریت بشید و یک بار روی دکمه ذخیره تغییرات تو پیوندهای یکتا کلیک کنید. اگه دسترسی ندارید فایل htaccess. رو باید دستی تغییر بدین.

  19. سلام ببخشید من تمامی مراحل رو درست انجام میدم و بعد از انتقال صفحه ی اصلی سایت رو میاره ولی وقتی میخوام به صفحات دیگه یسایت برم خطای ۴۰۴ میده
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  20. سلام و خسته نباشید
    آیا برای هر بار که مطالب جدیدی رو میخواهیم در سایت قرار بدیم باید این همه مراحل رو طی کنیم؟
    الان من اگر بخوام هر روز در سایتم مطالب جدیدی درج کنم آیا باید این همه مرحله رو هر روز انجام بدم یا راهی هست که من پس از راه اندازی و انتقال اولیه سایت از xampp به هاست بتونم دیگه از این به بعد راحت مطالب رو انتقال بدم؟

    1. سلام،
      وقتی سایت رو به هاست انتقال میدین دیگه باید برای گذاشتن مطالب و کلیه فعالیت‌هایی که قراره انجام بدین روی دامنه که به هاست متصل هست کار کنید. اینجا دیگه نیازی به لوکال هاست ندارید.

      1. سلام . دقیقا متوجه نمیشم. چون من فقط میتونم روی لوکال ورد پرسمو باز کنم انگار. و وقتی اونجا مطالب رو میذارم روی سایت اصلی نمیاد
        ورد پرس رو از طریق سی پنل نمیدونم چطوری باید اجرا کنم. فقط میدونم که باید زمپ رو روشن کنم

      2. وقت بخیر. دقیقا متوجه نمیشم که اگر بخوام دیگه از لوکال استفاده نکنم باید از کدوم قسمت وارد وردپرس هاست بشم

  21. با سلام و احترام
    با تشکر از سایت خوب اتون
    من تمام مراحل را رفتم ولی عکس با شکست مواجه شده و عکس ها در هاست باز نمی شود حتی کد مربوطه را زدم با دامنه خود و ادرس لوکال ولی متاسفانه باز نمیشود

  22. سلام لطفا پاسخ دهید
    من وقتی که شروع به ساخت وب بروی زمپ کردم mysql وapche من استارت نمیشد بنابر این بعد از تحقیق فهمیدم باید چندتا فایل زمپ رو تغیر بدم بنابر این localhost من شد localhost:8080 الان وقتی خاستم سایت رو روی cpanel بریزم تمام مراحل رو رفتم ولی در اخر ولی دامینمو سرچ میکنم اینجوری میاد
    namedomein.ir:8080
    و سایت بالا نمیاد و ارور ERR_CONNECTION_TIMED_OUT
    میده لطفا کمک کنید ممنون

    1. سلام وقت بخیر؛
      بعد از انتقال باید کد sql اپدیت ادرس دهی ها رو اعمال کنید تا لینک ها اصلاح بشن.
      تمام ادرس ها رو میتونید بعد از کد زدن به صورت دستی چک کنید هر موردی اپدیت نشده باشه باید اصلاحش کنید.
      UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE (post_content, ‘localhost/mizbanfa/’, ‘www.yourlivesite.com/’);

  23. سلام و ممنون از آموزش
    مراحل انتقال رو طبق آموزش انجام دادم البته از روی یک کلاینت دیگه اما زمانی که آدرس دامین را در مرورگر وارد میکنم وارد admin login ورد پرس میشم
    با نام کاربری که در زمپ داشتم هم نمیتونم وارد بشم
    کجای کار اشکال دارد لطفا راهنمایی بفرمایید .

    1. سلام روزبخیر؛
      ارور 404 مربوط به ادرس دهی سایتتون هستش از وجود فایل های مربوطه در مسیر مطمئن بشید.
      ادرس دهیتون رو حتما چک کنید.
      مطمئن بشید رکوردهای siteurl و home اصلاح شده باشند.
      یکبار مجددا sql بزنید برای اپدیت ادرس ها.

  24. با سلام و سپاس از شما
    بنده همه ی مراحل رو انجام دادم
    اما وقتی اسم دامین رو در مرورگر میزنم که سایت بالا بیاد صفحه اول و پیکربندی ورد پرس میاد ، انگار سایتی که در لوکال نوشتم اصلا سوار هاست نشده ، گرچه تمام مراحل رو با دقت و درست انجام دادم
    به نظر شما مشکل از کجاست؟

    1. سلام وقت بخیر؛
      مراحل نصب رو تکمیل کنید اسم پایگاه داده، یوزر و پسورد جدید رو هم ست کنید.
      محتوای هاستتون رو چک کنید که کل اطلاعات کامل منتقل شده یا خیر. دیتابیس هم نباید خالی باشه.
      در نهایت به جدول wp_user برید و نام کاربری و پسورد مورد نظرتون رو برای لاگین به وردپرس مشخص کنید.

  25. درود جناب صادقی من سایت رو آپلود کردم منتها پستهام هرکدوم میزنم روش خطای 404 میده نه تنهت اونا بلکه فرم هام هم همینطور هستن…به علاوه فونت های سایت و یه سری از عکسا هم کلا لود نمیشن….مراحلی که گفتید رو بخوبی انجام دادم و ارتباط با پایگاه داده هم برقرار شده منتها بازم نمیفهمم علت چیه

    1. سلام روزبخیر؛
      آدرس دهی سایتتون مشکل داره.
      لینک ها رو باید یا با کد یا به صورت دستی اصلاح کنید.
      فایل های مورد نظرتون رو چک کنید که حتما در مسیر مربوطه وجود داشته باشند.

  26. باسلام خسته نباشید
    ممنون بابت مطلب خوبتون
    بنده بصورت کامل و حتی چندین مرتبه این روش رو بصورت کامل رفتم
    ولی هر بار سایتم بصورت کامل لود نمیشه و حتی بعضی از عکس ها و متن ها و اسلایل ها و همچنین قسمتی از صفحات داخلی سایت اون چیزی که روی لوکال بود برای من نمایش نمیده
    همچنین از فایل خروجی دیتابیس تمامی لینک ها رو بصورت دستی replace کردم و جواب نگرفتم
    ممنونم میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام روزبخیر؛
      برای اصلاح ادرس دهی ها سه مرحله رو کامل باید انجام بدید:
      1- از مسیر phpmyadmin جدول wp-options دیتابیستون رو انتخاب کنید، رکوردهای siteurl و home رو پیدا کنید و نام دامنه‌ی سایتتون رو داخلش قرار بدید. (همراه با httpیا https)
      2- کد sql بزنید برای اپدیت ادرس ها. (در اینجا نیاز به وارد کردن پروتکل نیست انتهای ادرس حتما اسلش درج بشه)
      UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE (post_content, ‘localhost/mizbanfa/’, ‘www.yourlivesite.com/’);
      3- نهایتا لینک ها رو چک کنید هر موردی اپدیت نشده باشه باید دستی اصلاح بشه.
      4- در صورتی که همچنان با ارور 404 مواجه هستید از وجود فایل هاتون در ادرس مذکور مطمئن بشید.

  27. ببخشید یک سوال که هرچی تو نت گشتم نبود
    ما تو لوکال افزونه زیادی نصب و حذف میکنیم و دیتابیس سنگین میشه حالا همین دیتابیس رو ببریم رو هاست اصلی خیلی سنگینه چیکار کنیم راهی نیست

    1. سلام روز بخیر؛
      بله دقیقا همینطوره بهتره پاکسازی بشه.
      جداول اضافی، مطالب پیش نویس و در انتظار بررسی که زائد هستن و موارد اضافی حذف بشه می تونید از افزونه های پاکسازی دیتابیس هم کمک بگیرید.

  28. سلام
    وقتی میخوام درون ریزی پایگاه داده_(مرحله پنجم) رو انجام بدم این خطا نشون میده
    11 errors were found during analysis.

    Unexpected character. (near “{” at position 317)
    Unexpected beginning of statement. (near “DOCTYPE” at position 2)
    Unexpected beginning of statement. (near “HTML” at position 10)
    Unexpected beginning of statement. (near “html” at position 16)
    Unexpected beginning of statement. (near “lang” at position 21)
    Unexpected beginning of statement. (near “‘en'” at position 26)
    Unexpected beginning of statement. (near “dir” at position 31)
    Unexpected beginning of statement. (near “‘ltr'” at position 35)
    Unexpected beginning of statement. (near “head” at position 42)
    Unexpected beginning of statement. (near “meta” at position 48)
    Unrecognized statement type. (near “charset” at position 53)

    SQL query:

    html{display: none

    MySQL said: Documentation
    #1064 – You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ‘<meta nam' at line 1
    [

  29. سلام وقت بخیر
    من از زمپ استفاده میکنم و الان هاستی که گرفتم Direct Admin هست اون رو هم اگر میشه توضیح بدید

  30. سلام در آخرین مرحله انتقال یعنی به‌روزرسانی آدرس سایت و اصلاح آنها گفته شده به WP-option برید من این گزینه را نمیتونم پیدا کنم

    1. سلام روزبخیر؛
      برای اصلاح آدرس دهی ها حتما باید ادرس جدید جایگزین آدرس قدیمی بشه این کار رو با درج یک قطعه کد ساده در بخش SQL در phpmyadmin باید انجام داد حالا روال کار به این صورته:
      1- داخل phpmyadmin روی دیتابیستون کلیک کنید تا جداولش نمایش داده بشه.
      2- جدول wp_option رو سرچ کنید ممکنه پیشوند جداول شما متفاوت باشه و به جای wp_ مورد دیگه ای نوشته باشه (پیشوندی که زمان نصب وردپرس انتخاب کردید.)
      نکته ای که هست می تونید option رو به تنهایی سرچ کنید تا جدول رو پیدا کنید.
      موفق باشید 🙂

  31. سلام. ممنون از سایت خوبتون.من تمام مراحلی را که آموزش دادین انجام دادم. وقتی آدرس سایتم را در مرورگر میزنم پیغام server not found میزنه. ممنون میشم منو راهنمایی کنین. کاش میشد با برنامه انی دسک منو راهنمایی میکردین

    1. سلام و احترام بهار عزیز؛
      نیم سرورهای هاستتون رو باید روی دامنه هم ست کنید.
      اگر دامنه ملی هستش از آموزش زیر کمک بگیرید.
      آموزش تغییر DNS های دامنه در ایرنیک
      اگر دامنه بین المللی هست از طریق ناحیه کاربری مجموعه ای که دامنه رو تهیه کردید اقدام کنید.
      موفق باشید. 🙂

  32. سلام
    من وقتی میخوام فایل زیپ رو اکسترکت کنم ، پیام خطایی میده ، که انگار دیسک پره ، و همه فایلها رو از حالن زیپ خارج نمیکنه چکار باید کنم

    1. سلام روز بخیر؛
      دقیقا به اندازه حجم اطلاعات به فضای خالی روی هاست نیاز دارید تا اطلاعاتتون به درستی اکسترکت بشن.
      اگر با کمبود فضا مواجه هستید چند راه کار دارید:
      1- درخواست ارتقاء پلن یا افزایش فضای میزبانی رو با پشتیبانی هاستتون مطرح کنید.
      2- فایل های اضافی و زائد روی هاستتون رو حذف کنید.
      3- نسخه های قدیمی و منسوخ بکاپ هایی که لازم ندارید، اطلاعات اضافی مثل موارد بلااستفاده افزونه یا قالب و ارور لاگ های حجم و زائد رو حذف کنید
      4- سطل بازیافت کنترل پنل رو چک کنید در صورت عدم نیاز به اطلاعات، سطل رو خالی کنید.
      در نهایت تمام اقدامات شما باید در راستای افزایش فضا و فراهم کردن فضای لازم برای اکسترکت فایلتون باشه.

  33. سلام ، من موفق شدم سایت رو بالا بیارم ، ولی مشکلی که دارم اینه که آیکنها تو سایت بصورت مربع میان ، آیکونهای اینستاگرام ، فیسبوک ، فلشها ، مشکل کجاست؟

  34. اخرین مرحله که کد نوشتین گفتین وارد کنیم جای لایو سایت دامنه خودمون و قبلش کانتنت باید چی بزاریم من localhost:81 داشتم راستش الان گیج شدم

      1. سلام روزبخیر؛
        اعلان داره میگه که جدودلی به نام osanlo_osanloumarketing.wp_posts در دیتابیستون وجود نداره. چک کنید فایل دیتابیستون به درستی ایمپورت شده باشه.

    1. با سلام دوست عزیز
      در بخش wp-option شما باید آدرس جدید وب سایت خود را وارد نمایید. سپس در سربرگ SQL نیز کد UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE (post_content, 'oldsite.com/', 'newsite.com/'); را قرار دهید. به جای oldsite.com آدرس قبلی خود و به جای newsite.com آدرس جدید خود را قرار دهید.
      موفق و پیروز باشید

  35. سلام ممنونم از مطالب خوبتون من تموم مراحلرو انجام میدم در مرحله ٧ ارور میده باید چکار کنم

    1. سلام مریم جان؛
      دقیقا چه اروری دریافت میشه؟
      امکانش هست متن ارور را ارسال کنید؟

  36. سلام
    انتقال را انجام داده ام و به خوبی انجام شده است.
    ولی متاسفانه فقط استایل صفحه اصلی به هم ریخته است. در بک ماجرا که با صفحه ساز المنتور صفحات وب طراحی شده است بسیاری از قسمت هایی که طراحی کرده بودیم را حذف شده نمایش می دهد و فونت را هم از ایران سنس به یک فونت معمولی نمایش می دهد.
    مورد بعدی تصاویر را نمایش نمی دهد. آیا راهی وجود دارد که بدون اینکه مجددا جای عکس ها را مشخص کنم آن ها را نمایش دهد.

    1. با سلام دوست عزیز
      این احتمال وجود دارد که شما در فرآیند انتقال اشتباهی داشته یا موردی را فراموش کرده باشید. پیشنهاد می کنم یکبار دیگر فرآیند انتقال را با استفاده از آموزش فوق دنبال نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  37. سلام

    خداقوت به شما

    مطالب بسیار عالی و مفید و عملی هستند.

    من این کار رو انجام دادم. یه سری مشکلات مثل مرگ صفحه وردپرس بوجود اومد که با غیرفعالسازی افزونه ها حل شد. ضمن اینکه تعدادی از عکس ها و سربرگ منو نیاز به تغییر آدرس موردی دارند.

    خیلی ممنون از زحمات شما

    موفق و پیروز باشید

  38. سلام من سایت رو طبق اموزش از لوکال به سی پنل انتقال دادم فقط بعضی از عکس ها لود نمیشود و یا بعضی مسیر ها که کلیک میشه میره به ادرس لوکال هاست و چیزی نمایش نمیده .

    لازم به ذکره من وردپرس رو روی سی پنل نصب نکردم و فقط روی لوکا هاست نصب کرم و فقط سایت رو اپلود کردم مشکل از همینجاست؟؟؟؟

    1. با سلام دوست عزیز
      نیازی به نصب دوباره وردپرس روی سی پنل نیست. شما باید تمامی فرآیند انتقال را به صورت کامل دنبال کرده و یک خروجی از فایل های قرار گرفته در پوشه مربوط به سایتتان در لوکال هاست و دیتابیس ایجاد شده تهیه و روی هاست اصلی خود قرار دهید. مرحله اصلاح آدرس را نیز نباید فراموش کنید. در این آموزش به صورت گام به گام نحوه انتقال کامل آموزش داده شده است.
      موفق و پیروز باشید

  39. سلام وقت بخیر
    این localhost/test که نوشتید رو دقیقا باید چی بنویسیم؟
    مثلا من که سایت روی لپتاپم توی C:\xampp\htdocs\mysite هست باید همین آدرس رو بذارم بجای localhost/test یا چی؟
    خواهش میکنم بگید باید آدرس جایگزین با localhost/test رو از کجا پیدا کنم

    1. سلام و احترام؛
      باید دقیقا ادرس سایتتون در لوکال هاست رو بنویسید.
      مثلا آدرس سایت ما در لوکال هاست localhost/mizbanfa بوده. شما هم باید سایتتون رو در لوکال هاست مشاهده کنید بعد در مرورگرتون هر آدرسی درج شده رو دقیقا کپی کنید و در مراحل بعدی بری اصلاح آدرس دهی ها ازش استفاده کنید.

  40. This either means that the username and password information in your wp-config.php file is incorrect or we can’t contact the database server at localhost. This could mean your host’s database server is down.

    میخوام وارد سایتم شم این ارور رو میده

    1. با سلام دوست عزیز
      شما در مرحله ساخت دیتابیس جدید و متصل کردن آن به دیتابیسی که از لوکال خود export گرفته اید دچار مشکل شده اید. یکبار دیگر اطلاعات فایل wp_config.php خود را بررسی کرده و مراحل مربوط به دینتابیس را مطابق با آموزش دنبال کنید.
      موفق و پیروز باشید

  41. سلام خسته نباشید من تمام کارایی که تو آموزش گفتید رو کردم ولی بعد از سرچ دامنه ام توی گوگل 403 FORBIDDEN ACCESS TO THIS RESOURCE ON THE SERVER IS DENIED! میشه لطف کنید بگید باید چیکار کنم؟

    1. با سلام دوست عزیز
      به طور معمول این خطا به دلیل وجود مشکل در فایل htaccess شما رخ می دهد. برای اطمینان از این مورد یک نسخه از فایل htaccess خود را دانلود کرده و روی سیستم خود نگهداری کرده و سپس فایل htaccess را پاک نمایید. دوباره تلاش کنید تا وارد وب سایت خود شوید. اگر وارد وب سایت خود شدید پس نشان دهنده این موضوع است که فایل مربوطه خراب بوده است. در چنین حالتی باید اقدام به ایجاد یک فایل htaccess جدید کرده و آن را در هاست خود آپلود نمایید. اما اگر مشکل همچنان پابرجا بود باید مطابق با آموزش الزام تعیین سطح دسترسی فولدر و فایل ها در هاست permissions های خود را بررسی نمایید.
      موفق و پیروز باشید

    1. سلام و احترام؛
      در کدوم یکی از مراحل مشکل داشتید تا راهنماییتون کنیم.

  42. با سلام
    ببخشید اگه قبلا ومپ رو نصب کرده بودم
    و کار طراحی وردپرس رو تا حدودی پیش برده بودم ولی بعد تصمیم گرفتم که فولدر تم رو از توی ومپ پاک کردم و یک فولدر تم جدید جایگزین کردم ( تمی که خودم طراحی کردم )
    بعد از توی php my admin لوکالم تیبل های دیتابیس قبلی رو پاک کردم و شروع به کارکردم
    ولی الان که کار طراحی تم تمام شده و سایتم آماده هست میخوام وردپرس رو از لوکال به هاست انتقال بدم میبینم که اصلا دیتابیس جدیدی در php my admin لوکالم تشکیل نشده و اسم دیتابیس همون فولدر تم قبلی هست
    میشه لطف کنید و بگید این مشکل چطوری حل میشه
    ممنونم

  43. با سلام و خسته نباشید
    ببخشید یه سوال دارم
    من قبلا ومپ رو نصب کردم و شروع به طراحی وب سایت کردم (تمی که خودم طراحی کردم)
    بعد تصمیم گرفتم که اون تم قبلی رو رو از ومپ پاک کنم و یه تم جدید رو شروع کنم و فقط از توی php my admin لوکالم تیبل های دیتابیس قبلی رو پاک کردم
    و الان که کار طراحی تم به پایان رسیده و میخوام تم رو از لوکال به هاست انتقال بدم
    میبینم که توی php my admin لوکالم دیتابیس جدیدی ساخته نشده و دیتابیس به اسم فولدر تم قبلی هست
    میشه لطف کنید راهنمایی کنید که چطوری این مشکل حل میشه
    ممنون میشم

    1. سلام روزبخیر؛
      آیا بعد از حذف جداول، دیتابیس جدیدی ساختید؟
      به فایل wp-config.php مربوط به وردپرس جدید مراجعه کنید و بررسی کنید این وردپرس به کدام دیتابیس متصل هست و دقیقا همون دیتابیس رو اکسپورت و به هاستتون منتقل کنید.

    2. سلام روزبخیر؛
      اول عملکرد قالب رو بررسی کنید که مشکلی نداشته باشه.
      به فایل WP-CONFIG.PHP مراجعه و بررسی کنید ایا همین دیتابیس به وردپرس فعلی متصله؟ اگر بله مشکل خاصی نیست و میتونید از دیتابیس اکسپورت گرفته و به هاستتون منتقل کنید.

  44. سلام من همه کارایی که در بالا گفته شد رو با دقت انجام دادم اما وقتی سایت رو باز میکنم این ارور رو میده:

    Hmm. We’re having trouble finding that site.
    We can’t connect to the server at .
    If that address is correct, here are three other things you can try:

    Try again later.
    Check your network connection.
    If you are connected but behind a firewall, check that Firefox has permission to access the Web.

    1. سلام روزبخیر؛
      طبق بررسی وبسایتتون در دسترس هستش. شایع ترین دلایل سمت کاربر که ممکنه باعث عدم نمایش وبسایت باشه :
      ست نکردن نیم سرورها
      ساسپند بودن هاست کاربر
      عدم نمایش سایت بخاطر مشوک شناخته شدن از سمت آنتی ویروس یا فایروال
      مسدود شدن آیپی
      قطعی های لحظه ای اینترنت

  45. سلام وقت بخیر
    من تمام مراحل انجام دادم اما وقتی آدرس سایتو میزنم مینویسه index of/ پایین ام پوشه ای میاد که قالب سایت داخلش بوده رو اون پوشه که کلیک میکنم وارد سایت میشه میخاستم بدونم مشکل از کجاست کدوم مرحله رو اشتباه رفتم

  46. سلام
    من وقتی که می خوام در قسمت sql اون کد رو وارد کنم همچین اروری می ده
    Error
    SQL query:

    UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE (post_content, ‘localhost/wordpress/’, ‘www.*/’)
    MySQL said: Documentation

    #1146 – Table ‘worldesc_worldscience.wp_posts’ doesn’t exist

    شش هفت بار هم مو به مو آموزش رو دیدم و انجام دادم
    اون کدی که وارد کردم این بود:UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE (post_content, ‘localhost/wordpress/’, ‘*/’);
    میشه بگید چیکار کنم؟؟!!
    الان وردپرسم حتی روی لوکال هاست هم بالا نمی آید

    1. سلام و احترام؛
      این قطعه کد رو می بایست در phpmyadmin هاست وارد کنید تا تغییر آدرس دهی صورت بگیره اگر کد رو در لوکال هاست وارد کرده باشید طبیعتا دسترسی با مشکل مواجه میشه.
      قطعه کد رو درست وارد کردید:

      UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE (post_content, 'olddomain.com/', 'newdomain.com/');
      

      منتهی یکی از جداول که داخل اعلان هم بهش اشاره شده به صورتی ایجاد و اصلاح نشده در این خصوص میتونید قطعه کدهای زیر رو هم تست کنید:
      میتونید دیتابیس اصلی موجود در لوکال هاست رو مجددا اکسپورت و در هاست ایمپورت کنید یا اینکه یک بکاپ از وضعیت فعلی تهیه کنید سپس به کمک قطعه کدهای زیر جدول رو مجددا اصلاح کنید:

      
      CREATE TABLE IF NOT EXISTS `tablename` (
        `id` varchar(5) NOT NULL,
        `text` text NOT NULL,
        `showchecked` varchar(5) NOT NULL default '',
        PRIMARY KEY  (`id`)
      ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=utf8;
      

      همچنین:

      
      DROP TABLE IF EXISTS tablename;
      CREATE TABLE tablename (
          `id` int(11) NOT NULL auto_increment,
          `title` varchar(255) NOT NULL default '',
          `link` varchar(255) NOT NULL default '',
          `icq` varchar(255) NOT NULL default '',
          `mail` varchar(255) NOT NULL default '',
          `posit` smallint(5) NOT NULL default '1',
          `description` varchar(255) default NULL,
          `bold` char(1) default '',
          `color` varchar(255) default '',
          PRIMARY KEY    (`id`)
          ) TYPE=MyISAM /*!40101 DEFAULT CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_general_ci */;
      
  47. سلام من جدیدا دارم دوره وردپرس رو میگذرونم واقعا دم شما گرم که آموزش میذارید مرسی

  48. با سلام سایت من بالا اومده اما فقط برای برگه home سایر برگه ها با ارور 404 مواجه میشه که میتونید ببینید
    و اینکه در بخش پنل مدیریتی وردپرس گزینه (برگه ها) نیز ناپدید شده.

    1. سلام و احترام؛
      دو مورد زیر را حتما بررسی نمایید:
      1- از صحت انتقال تمامی فایل های مربوط به سایت و همچنان انتقال صحیح دیتابیس مطمئن شوید.
      2- آدرس دهی های سایت خود را بررسی کنید و در صورت نیاز مجددا مرحله اصلاح ادرس دهی را دنیبال نمایید.
      3- بخش فهرست های وردپرس و آدرس دهی ان را چک کنید و در صورت نیاز تغییرات لازم را اعمال نمایید و ادرس مرتبط با صفحات را تصحیح کنید.

  49. سلام
    من تمام مراحل رو به دقت انجام دادم
    در پایان با این خطا مواجه شدم ممنون میشم راهنمایی کنید
    Composer detected issues in your platform: Your Composer dependencies require a PHP version “>= 7.4.0”.

  50. سلام ببخشید من هاستم خالی نیست و کلی مقاله دارم و کلی لینک هایی دارم که برای بارزشن تو هاستم
    الان فقط میخوام اون قیافه ای که برای سایتم تو لوکال هاست طراحی کردم بشینه جای این تمی که الان رو سایتم هست و هیچ چیز دیگه ای تغییر نکنه
    چیکار کنم؟

  51. سلام. من کلیه مراحل انتقال رو انجام دادم و مشکلی نبود و وارد سایت وردپرس شدم اما وقتی آدرس سایت رو باز کردم با سایتی که در لوکال هاست طراحی کردم همخوانی نداره، عنوان سایت را میاره ولی اصلا قالبی که طراحی شده بود نمیاره و از منوها و لینکها خبری نیست. ممنون میشم راهنماییم کنید.

  52. سلام من تمام مراحل رو دقیق انجام میدم و در انتها هم هیچ مشکلی در روند ندارم
    اما وقتی ادرس وب سایت رو در بروزر میزنم با این ارور برخورد میکنم
    Error establishing a database connection

  53. The theme directory “twentytwentythree” does not exist.
    Error: The themes directory is either empty or does not exist. Please check your installatio

    تمام مراحلو رفتم وقتی ادرس سایت میزنم این میاد لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. سلام و احترام؛
      حتما بررسی نمایید که در مسیر wp-content/themes قالبی وجود داشته باشد بنظر می رسد از قالب پیش فرضی استفاده می کنید که در این مسیر یافت نمی شود.

  54. سلام .
    خداقوت
    ممنون از توضیحات جامعتون
    من همه مراحل گفته شده را طی کردم .اما در نهایت به جای اینکه محتوای سایتم نمایش داده شود،یک صفحه باز شده که بالای آن نوشته:Index of /my db name
    و پایینش هم تمام پوشه ها و فایلهایی که داخل دیتابیس وجود دارند نمایش داده میشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *