آموزش های وردپرس

آموزش بررسی سلامت سایت وردپرسی

در حال حاضر درصدی بسیار قابل توجهی از تمامی وب سایت های جهان از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می کنند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که بخش اعظمی از افرادی که این سیستم مدیریت محتوا را انتخاب می کنند، مبتدی بوده و به دلیل سادگی و قابل فهم بودن وردپرس آن را انتخاب کرده اند. این افراد بعد از خرید دامنه مناسب و در ادامه انتخاب بهترین هاست برای وردپرس ، وب سایت خود را راه اندازی می کنند. در مرحله بعد که در واقع همان مرحله مدیریت سایت است باید پیکربندی سایت را به بهترین شکل ممکن مدیریت کرد. در این مرحله استفاده از قابلیت بررسی سلامت سایت وردپرسی می تواند بسیار کمک کننده باشد. به کمک این بخش شما می توانید پیکربندی وب سایت خود را از نظر کارایی و امنیت مورد ارزیابی قرار داده و آن را بهبود ببخشید. در این مقاله از پایگاه دانش میربان فا تصمیم داریم درباره تست سلامت سایت وردپرسی اطلاعات جامعی را در اختیار شما همراهان عزیز قرار دهیم.

بررسی سلامت سایت از نظر امنیتموضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

ضرورت بررسی سلامت سایت وردپرسی

بررسی سلامت سایت وردپرسی قابلیت بسیار مهمی است که وردپرس در اختیار کاربران خود قرار می دهد. با استفاده از این بخش کاربران وردپرس این امکان را دارند که عملکرد وب سایت خود را به شکلی دقیق مورد ارزیابی قرار دهند. بدین ترتیب با توجه به فاکتورهای مختلف تعیین شده امتیازی توسط وردپرس برای وب سایت شما در نظر گرفته می شود. تست سلامت سایت وردپرسی در دو زمینه اصلی پیش می رود:

هر یک از این موارد زیر مجموعه های مربوط به خود را دارند که در ادامه به معرفی و توضیح آنها خواهیم پرداخت.

1. بررسی سلامت سایت از نظر امنیت

تست سلامت سایت از نظر کارایی

امنیت سایت یک فاکتور بسیار مهم است که روی سلامت سایت تاثیر بسیار زیادی را دارد. امنیت علاوه بر جایگاه سایت در موتورهای جستجو می تواند ذهنیت مثبت یا منفی برای کاربران شما به وجود آورد. وجود مشکلات امنیتی تا سقوط یک کسب و کار نیز پیشروی خواهد کرد. به همین دلیل در هنگام بررسی سلامت سایت وردپرسی روی موضوعاتی که می توانند امنیت وب سایت را تحت تاثیر قرار دهند تاکید زیادی می شود. این موارد عبارتند از:

  • پاک کردن افزونه های غیرفعال: ازدید وردپرس بهتر است افزونه هایی که غیرفعال بوده و قرار نیست مورد استفاده قرار بگیرند به طور کلی حذف شوند. چرا که این افزونه ها می توانند خطر هک و حمله به وب سایت شما را افزایش دهند. فرض کنید یکی از این افزونه ها دارای باگ باشد وجود چنین موردی راه را برای نفوذ مهاجم ساده تر خواهد کرد.
  • پاک کردن پوسته های غیرفعال: یکی دیگر از مواردی که باید برای افزایش امنیت وب سایت به آن توجه داشت، حذف پوسته های غیرفعال است.
  • عدم استفاده از HTTPS: به طور کلی HTTPS یک راه بسیار مناسب برای بالا بردن امنیت وب سایت است. به همین دلیل به شما توصیه می شود که برای بالا بردن امنیت خودتان و کاربرانتان اقدام به فعالسازی HTTPS برای وب سایت نمایید. در خصوص فعالسازی گواهی ssl می توانید مقاله های فعالسازی SSL رایگان سی پنل و تمدید آن به صورت خودکار  و آموزش نصب ssl دایرکت ادمین را مطالعه نمایید.
  • نبود رابطه امن میان سایت شما با دیگر سرویس ها: وب سایت شما باید بتواند در فرآیندهایی که طی آن نیاز به برقراری ارتباط با سرورهای دیگر دارد (مثل مقوله فروش در وب سایت های فروشگاهی) امنیت لازم را داشته باشد. در صورتی که ارتباط وب سایت شما با دیگر سرویس امن نباشد با خطا رو به رو می شوید.
  • تنظیم سایت برای خروج اطلاعات اشکال زدایی: خیلی از افراد حالت اشکال زدایی را برای کسب اطلاعات بیشتر درباره یک خطا یا مشکل پیش آمده فعال می کنند. اما موضوعی که باید به آن توجه داشت این است که گاهی این اطلاعات جع آوری شده بسیار مهم و حساس هستند و می توانند امنیت وب سایت را تحت تاثیر قرار دهند.
  • عدم برقراری ارتباط با WordPress.org: وب سایت شما نیاز دارد که برای دریافت نگارش های جدید و به طور کلی نصب و به روزرسانی وردپرس و بخش های قرار گرفته در آن با wordpress.org ارتباط برقرار کند. اگر این ارتباط به درستی برقرار نشود شما در هنگام بررسی سلامت سایت وردپرسی خود با خطا مواجه می شوید.
  • عدم به روز رسانی های پس زمینه: زمانی که به روزرسانی در پس زمینه اجرا شود، شما می توانید اطمینان حاصل کنید که بروزرسانی های امنیتی به صورت خودکار صورت می گیرند. حال اگر این قابلیت غیرفعال باشد ممکن است با مشکلات امنیتی رو به رو شوید.
  • و…

2- تست سلامت سایت از نظر کارایی

یکی دیگر از موضوعاتی که می تواند در هنگام بررسی سلامت سایت وردپرسی به آن توجه کرد، کارایی سایت است. مطمئنا هر چقدر که عملکرد یک سایت بهتر باشد، آن سایت از نظر سلامتی بهتر بوده می تواند به شکل بهتری در مسیر پیشرفت در حرکت باشد. موضوعاتی که می توانند سلامت یک سایت وردپرسی را از نظر کارایی تحت تاثیر قرار دهند، عبارتند از:

  • به روزرسانی نسخه PHP: در هنگام بررسی سلامت سایت وردپرسی شما ممکن است با چنین هشداری رو به رو شوید. برای رفع این مشکل تنها کافی است نسخه PHP را به روزرسانی کنید تا عملکرد وبسایتتان بهبود پیدا کند.
  • عدم استفاده از ماژول های پیشنهادی: به طور کلی ماژول ها در بهبود عملکرد وب سایتتان نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. در صورتی که هر یک از ماژول های اصلی و پیشنهادی توسط خود وردپرس فعال نباشد، شما با خطا رو به رو می شوید.
  • به روزرسانی نگارش وردپرس: شما باید برای داشتن عملکرد بهتر آخرین نسخه وردپرس را اجرا کنید. به همین منظور باید نسخه وردپرس خود را به روز رسانی کنید.
  • معتبر نبودن منطقه زمانی پیش فرض PhP: منطقه زمانی پیش فرض PHP در هنگام بارگذاری اولیه وردپرس تعیین می شود. در صورتی که این منطقه زمانی معتبر نباشد، شما با این خطا مواجه و باید اقدام به رفع آن نمایید.
  • به روزرسانی سرور SQL: از سرور SQL برای ذخیره محتوا و تنظیمات وب سایت شما استفاده می شود. در صورتی که به روز رسانی صورت نگرفته باشد باید برای این کار اقدام نمایید.
  • عدم پشتیبانی از UTF8MB4: از این برنامه برای ذخیره سازی پایگاه داده وردپرس استفاده می شود و به شما کمک می کند تا پشتیبانی بهتری از زبان های دیگر داشته باشید. اگر وردپرس شما از این نسخه پشتیبانی نکند با خطا مواجه خواهید شد.
  • عدم اجرا رویدادهای زمانبندی شده: از رویدادهای زمان بندی شده برای به روزرسانی دوره ای خود وردپرس و بخش های مختلف آن مثل افزونه ها یا پوسته ها استفاده می شود. اگر می خواهید کارایی وب سایتتان در هنگام بررسی سلامت سایت بدون مشکل باشد، باید رویدادهای زمان بندی شده را اجرا نمایید.
  • عدم کارکرد درست درخواست های HTTP: زمانی که درخواست های HTTP به شکلی که باید کار نمی کنند، این امکان وجود دارد که افزونه ها یا پوسته ها به آن شکلی که باید عمل نکنند.
  • در دسترس نبودن REST API: از این قابلیت برای برقراری ارتباط میان وردپرس و سرور استفاده می شود. اگر REST API در دسترس نباشد، آنگاه کارایی وب سایت وردپرسی شما با اختلال مواجه می شود.
  • عدم امکان اجرای درخواست های requests: از این درخواست ها برای اجرای رویدادهای برنامه ریزی شده و خیلی از اتفاقات پایه ای سایت استفاده می شود. به همین دلیل اگر این بخش دچار مشکل باشد، در هنگام بررسی سلامت سایت وردپرسی خود با خطا مواجه می شوید.
  • و …

3- بررسی سلامت سایت از نظر سئو

موضوع دیگری که می تواند سلامت یک وب سایت وردپرسی را تحت تاثیر قرار دهد، سئو سایت است. اگر وب سایت شما از نظر مسائل مربوط به سئو عملکرد مناسبی را داشته و فاکتورهای مورد نظر را رعایت کرده باشد، می تواند به عنوان یک سایت پویا و سالم شناخته شود. اگر از افزونه yoast seo روی وب سایت خود استفاده می کنید، در بخش سلامت سایت می توانید اطلاعات مربوط به سئو سایت را نیز مشاهده نمایید. برخی از اصلی ترین فاکتورهای سئو که در زمان تست سلامت سایت وردپرسی با آنها رو به رو می شوید، عبارتند از:

  • عدم نمایش نظرات در یک صفحه: به طور کلی توصیه ای که درباره نظرات می شود این است که تمامی آنها در یک صفحه نمایش داده شود. اگر این اتفاق برای نظرات وب سایت شما صورت نگیرد، شما با خطا رو به رو می شوید.
  • عدم دسترسی موتورهای جستجو به محتوای وب سایت شما: یوآست با استفاده قابلیت Ryte این امکان را به شما می دهد که ببینید موتورهای جستجو امکان دسترسی به وب سایت شما را دارند یا به هر دلیلی دسترسی آن محدود شده است. این موضوع به صورت یک مورد در گزارش بررسی سلامت سایت وردپرسی نمایش داده می شود.
  • نبودن نام پست در ساختار پیوند ها: اگر شما از نام پست خود در هر یک از نوشته ها و صفحات وب سایت خود استفاده نکرده باشید، این خطا را مشاهده خواهید کرد.
  • و…

نحوه تست سلامت سایت وردپرسی

خب حالا که با اهمیت سلامت سایت بیشتر آشنا شدید بهتر است  ایت خود را بازبینی کنید. به منظور بررسی سلامت وب سایت خود باید به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. در اولین گام باید به کمک آموزش ورود به مدیریت وردپرس با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد پیشخوان وردپرس شوید.
  2. سپس از طریق منو «ابزارها» زیر منو «سلامت سایت» را انتخاب نمایید.
    ضرورت بررسی سلامت سایت وردپرسی
  3. با انتخاب گزینه نامبرده، صفحه ای همانند تصویر زیر به شما نشان داده می شود که شامل دو زبانه اصلی «وضعیت» و «اطلاعات» است.
    نحوه تست سلامت سایت وردپرسی
    • وضعیت: در این قسمت شما می توانید مشاهده کنید که وب سایتتان از نظر سلامتی در چه وضعیتی قرار دارد. ممکن است بخشی به نام «مشکلات بحرانی» وجود داشته باشد که مشکلای که حل آنها ضروری می باشد را در خود جای دهد. در بخش «بهبود پیشنهادی» شما می توانید مواردی که چه از نظر امنیتی و چه از نظر کارایی نیاز به بهبود دارند را مشاهده نمایید. در ادامه نیز دکمه تحت عنوان «آزمایش های قبول شده» وجود دارد که با کلیک روی آن می توانید تمامی مواردی که بدون مشکل هستند را در جدولی به نام «مورد بدون مشکل شناسایی شد» مشاهده نمایید.
    • اطلاعات: با کلیک روی این زبانه می توانید تمامی جزئیات مربوط به پیکربندی وب سایت وردپرسی خود را مشاهده نمایید. همچنین در این صفحه این امکان برای شما فراهم می باشد که با کلیک روی دکمه «کپی اطلاعات سایت به کلیب برد» تمامی اطلاعات وب سایت خود را کپی کرده و در صورت تمایل روی سیسم خود ذخیره نمایید. در ادامه به تشریح این بخش می پردازیم.

حال شما باید روی هر یک از مشکلاتی که نمایش داده می شود، کلیک کرده و مطابق با دستورالعملی که عنوان شده است و با استفاده از لینک های ارائه شده، در خصوص بررسی سلامت سایت وردپرسی و رفع مشکل موجود اقدام نمایید. در ادامه به بررسی سربرگ اطلاعات خواهیم پرداخت.

اطلاعات سلامت سایت وردپرسی

شما می توانید به کمک این بخش اطلاعات لازم درباره پیکربندی وب سایت وردپرس خود را مشاهده و مورد بررسی قرار دهید. این اطلاعات به شما می گوید که دقیقا از چه نسخه وردپرسی استفاده کرده و چه قابلیت ها و امکاناتی را روی آن دارید. در واقع از بخش اطلاعات سلامت سایت وردپرسی می توانید در زمینه مدیریت بهتر وب سایتتان استفاده نمایید.

اطلاعات سلامت سایت وردپرسی

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش ما بر این بوده است تا به شما نحوه بررسی سلامت سایت وردپرسی را به شما آموزش دهیم. بدین ترتیب می توانید به شکل بهترین مشکلات وب سایت خود را شناسایی و اقدام به رفع آنها نمایید. این کار باعث می شود تا بتوانید عملکرد وب سایتتان را از نظر کارایی، امنیت و سئو بهبود ببخشید و وب سایت خود را به شکل بهتری مدیریت نمایید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی می توانید از طریق بخش دیدگاه های این مقاله با ما در ارتباط باشید.

آموزش رایگان وردپرس

3.7/5 - (3 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

‫۳۸ دیدگاه ها

  1. سلام.در بخش ابزارهای من سلامت سایت نیست؟ و مهمتر از همه سوالاتم اینکه چطور بدونیم سایتمون از HTTPS استفاده میکنه یا خیر ؟؟و سایت چه نسخه ای از PHP رو داره استفاده میکنه.
    ممنون میشم به سوالاتم جواب بدین

    1. با سلام دوست عزیز
      در نسخه های جدید وردپرس بخش سلامت سایت به صورت پیش فرض وجود دارد. احتمالا شما از نسخه های قبلی وردپرس استفاده می کنید و با آپدیت آن می توانید از این قابلیت نیز استفاده نمایید. در خصوص مشاهده فعال بودن https نیز می توانید روی قفل قرار گرفته در کنار آدرس لینک در مرورگر کلیک کرده و بررسی کنید که https برای وب سایت شما فعال می باشد یا نه. در نهایت نیز می توانید از طریق کنترل پنل هاست خود و بخش MultiPHP Manager اقدام کرده و نسخه php وب سایت خود را مشاهده نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  2. سلام خسته نباشید ، ببخشید من متوجه ردیفی ک در مورد نام پست بود نشدم میشه راهنمایی کنید ممنون
    نبودن نام پست در ساختار پیوند ها: اگر شما از نام پست خود در هر یک از نوشته ها و صفحات وب سایت خود استفاده نکرده باشید، این خطا را مشاهده خواهید کرد

    1. با سلام دوست عزیز
      منظور وجود نام مقاله، صفحه و … در ساختار لینک همان صفحه است. شما می توانید در ساختار لینک هر صفحه گزینه های مختلفی را به کار ببرید. در بخش تنظیمات لینک یکتا انواع ساختار لینک قابل مشاهده خواهد بود. شما می توانید به کمک آموزش تغییر پیوند یکتا در وردپرس درک بهتری درباره ساختار لینک های یک وب سایت پیدا کنید.
      موفق و پیروز باشید

  3. سلام من با این خطا مواجه شدم وقتی هم پست میزارم یا افرونه ای رو ویرایش میکنم صفحه سفید میاد
    REST API پارامتر کوئری context را به‌درستی پردازش نمی‌کند
    راهی هست بشه درست کرد

      1. سلام و احترام؛
        متاسفانه راهکار قطعی و کاملی در اینترنت برای این موضوع مطرح نشده اما با توجه به گزارشاتی که کاربران مختلف داخل فروم ها درج کردن به این نتایج رسیدیم که تداخلی در افزونه ها یا قالب یا تنظیمات هاست میزبان باعث بروز این خطا میشه:
        1- از چه قالب استفاده میکنید؟ آیا قالب قابلیت preloader داره؟
        2- از افزونه امنیتی خاصی استفاده میشه؟
        3- با تغییر قالب یا غیرفعال کردن افزونه ها همچنان مشکل پابرجاهست؟

  4. سلام خسته نباشید
    دربخش سلامت سایت با پیغام زیر روبرو میشوم:

    به‌روزرسانی‌های پس‌زمینه اطمینان حاصل می‌کنند که اگر یک بروزرسانی امنیتی برای نگارشی که در حال حاضر استفاده می‌کنید منتشر شده باشد وردپرس می‌تواند خودکار بروزرسانی شود.

    قبول‌شد هیچ سیستم نظارت نگارشی (Version Control) تشخیص داده نشد.
    قبول‌شد نصب وردپرس شما نیاز به مجوز FTP برای انجام به‌روزرسانی‌ها ندارد.
    خطا برخی از پرونده‌ها توسط وردپرس قابل نوشتن نیستند:
    xmlrpc.php

    لطف میکنید اگر راهنمایی بفرمایید.
    باتشکر

  5. سلام وقت بخیر
    من افزونه ssl رو آپدیت کردم از اون روز روی صفحه سلامت سایت 1 بهبود پیشنهادی هست
    با عنوان : recommended security headers
    من به ترتیب :
    Your .htaccess file does not contain all recommended security headers.
    HTTP Strict Transport Security
    Content Security Policy: Upgrade Insecure Requests
    X-XSS protection
    X-Content Type Options
    Referrer-Policy
    Expect-CT

    حالا لینک هایی که قرار میدم ایندکس میشه ولی توی نتایج گوگل نمیاد یکیش که تقریبا 20 ساعت بعد اومد
    یکی ام الان که دارم این پیام رو میفرستم 4 ساعت از انتشار و ایندکسش گذشته و نیومده تو ریزالت گوگل
    قبل آپدیت اصلا اینجوری نبود
    میخواستم خواهش کنم برای رفع این مشکل کمکم کنید
    افزونه رایگان از مخزن نصب شده و چند بار هم آپدیت شده و مشکلی نداشت

    1. سلام روزبخیر؛
      این موردی هستش که گاها در ارتباط با افزونه رخ میده تاپیکی مشابه مشکل شما در مخزن وردپرس یافت شد خدمتتون ارسال میکنم مطالعه کنید: (قبل از هر اقدامی یک فول بکاپ از سایتتون تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل قادر به ریستور باشید.)
      Missing security headers SSL

      1. سلام وقت بخیر
        برای ورود به سایتم فقط بایه صفحه سفید مواجه میشم و از طریق سی پانل هم نمیتونم باز هم با همین صفحه مواجه میشم تو گوگل هم سرچ می‌کنم خطای ۴۰۴ می‌دهد

        با پشتیبانی هاست میزبان فا هم که تماس گرفتم میگه از نوع خطای ۵۰۰ هست
        لطفا راهنمایی کنید ممنون

  6. با سلام .
    چند روزیه سایت

    REST API با خطایی مواجه شده است کارایی

    REST API یک راه وردپرس، و نرم‌افزارهای دیگر، برای ارتباط با سرور است. یک نمونه صفحه ویرایشگر بلوک است، که بر این مورد برای نمایش، و ذخیره، برگه‌ها و نوشته‌های شما تکیه می‌کند.

    درخواست REST API به دلیل یک خطا ناموفق شد.
    خطا: cURL error 35: OpenSSL SSL_connect: SSL_ERROR_SYSCALL in connection to :443 (http_request_failed)
    سایت شما نمی‌تواند درخواست loopback را کامل کند کارایی

    درخواست‌های حلقه بازگشت برای اجرای رویدادهای برنامه‌ریزی شده استفاده می‌شوند، همچنین توسط ویرایشگرهای پیش‌فرض پوسته‌ها و افزونه‌ها برای تایید ثبات کد استفاده می‌شوند.

    درخواست حلقه بازگشت به سایت شما ناموفق بود، این بدان معناست که ویژگی‌های وابسته به آن‌ها در حال حاضر آنطور که انتظار می‌رود کار نمی‌کنند.
    خطا: cURL error 35: OpenSSL SSL_connect: SSL_ERROR_SYSCALL in connection 443 (http_request_failed)

    این اخطار ها رو میده …
    ممنون میشم راهنمایی کنید . با تشکر

    1. سلام وقت بخیر؛
      این مشکل اصولا بدلیل ارسال بسته به شبکه و ارتباطات ناموفق رخ میده اصولا خطای 443 اعلام میکنه که ارتباط با مقصد برقرار نشده در این مورد یا باید صبر کنید تا اختلال رفع بشه یا موضوع رو با هاستینگ میزبانتون مطرح کنید.

  7. ممنون و تشکر از پاسخگوییتون …
    یه مشکل دیگه هم دارم اینه که
    مشتری از سایت خرید میکنه … از حسابش هم کسر میشه … به حساب زرین پال من هم واریز میشه ولی به مشتری نشون میده عملیات ناموفق بوده .

  8. سلام من سایتم با خطای
    (به‎روزرسانی‌های پس‌زمینه شاید به شکلی که انتظار می‌رفت کار نکنند
    به‌روزرسانی‌های پس‌زمینه اطمینان حاصل می‌کنند که اگر یک به‌روزرسانی امنیتی برای نگارشی که در حال حاضر استفاده می‌کنید منتشر شده باشد وردپرس می‌تواند خودکار به‌روزرسانی شود.
    قبول‌شد هیچ سیستم نظارت نگارشی (Version Control) تشخیص داده نشد.
    قبول‌شد نصب وردپرس شما نیاز به مجوز FTP برای انجام به‌روزرسانی‌ها ندارد.
    خطا برخی از پرونده‌ها توسط وردپرس قابل نوشتن نیستند:
    xmlrpc.php)
    مواجه شده میتونید کمکم کنید چیکار باید کنم ممنون. 🙂

    1. سلام و احترام؛
      xmlrpc یک قابلیت در وردپرس هستش برای کنترل از راه دور در برخی موقعیت های خاص که از لحاظ امنیتی اگر غیرفعال باشه بهتره…

  9. سلام و احترام
    چند روزیه با این اخطار مواجه میشم
    Here is an error associated with Connecting WordPress Rest API, Please Flushing rewrite rules or activate wp rest api for performance WP-Statistics Plugin Cache / Go Settings->Permalinks

    ممنون میشم راهنمایی کنید .

    1. سلام روزبخیر؛
      از افزونه WP Statistics استفاده میکنید؟
      احتمالا گزینه Use Cache Plugin در حالت فعال قرار داره. یک دور حافظه کش رو خالی و در بخش پیوندهای یکتا روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید. اگر افزونه مشابه برای کش کردن دارید هم غیرفعال باشه.

  10. سلام این خطا رو سایت من نشون میده
    رفع خطا برخی از پرونده ها توسط وردپرس قابل نوشتن نیستند: xmlrpc.php
    چطور میتونم برطرفش کنم؟

  11. سلام
    در قسمت مشکلات بحرانی ۳ ارور هست به این شکل:
    ۱- ثابت define( ‘WP_AUTO_UPDATE_CORE’, false ) تعریف و فعال شد.
    ۲- قبول‌شد هیچ سیستم نظارت نگارشی (Version Control) تشخیص داده نشد.
    ۳- قبول‌شد نصب وردپرس شما نیاز به مجوز FTP برای انجام به‌روزرسانی‌ها ندارد.
    مورد اول که برای بروزرسانی خودکار هست و به مورد سومFTP نیاز ندارم. ممنون میشم در مورد دوم راهنمایی کنید و مورد ۱و۳ هم مشکلی نداره که به این شکل هست؟

    1. سلام وقت بخیر؛
      همون طور که اشاره کردید مورد اول مربوط به بروزرسانی خودار هستش که برخی ادمین ها این قابلیت رو میبندن و مانع بروزرسانی خودکار میشن چون در برخی حالات ممکنه ناسازگاری پیش بیاد. برهمین اساس قابلیت بروزرسانی خودکار غیرفعال میشه و اون ها به صورت دستی هسته وردپرس رو آپدیت میکنن و مشکلی ازین بابت نیست.
      Version Control یک سیستم نگارشی محسوب میشه که شما به واسطه اون میتونید یکسری تغییرات رو رصد کنید در این خصوص افزونه هایی هم ارائه شده مثل افزونه های دانگرید کردن وردپرس یا افزونه هایی که برای بررسی تغییرات برگه ها و نوشته در طول زمان استفاده میشه که البته یکسری دیتارو در دیتابیس ذخیره میکنن…
      در خصوص مورد سوم، وردپرس زمانی از شما اطلاعات FTP میخواد که امکان رونوشت روی برخی دایرکتوری‌ها نباشه. در صورتی که مشکلی از جهت رونوشت نباشه نیازی به وارد کردن اطلاعات ftp هم نیست.

  12. سلام و درود
    دوستان محبت کنید این مسئله خطای (منطقه زمانی پیشفرض PHP) در بخش سلامت سایت رو راهنمایی کنید تا یک بار برای همیشه رفعش کرد. افزونه
    wp parsi date رو هم پاک کردم ، رفع نشد . راهی وجود داره که وقتی میام بروزرسانی ورد پرس رو انجام میدیم با همچین پیامی روبرو نشیم. اگر هم مقاله مفیدی در این مورد هست لطفا معرفی کنید. سلامت باشید پایدار.

    1. سلام و احترام؛
      اگ به فایل php.ini دسترسی دارید منطقه زمانی را اصلاح بفرمایید در غیراینصورت از میزبانی سایتتون درخواست کنید.

  13. سلام
    لطفا در مورد رفع خطای زیر راهنمایی بفرمایید
    REST API یک راه وردپرس، و نرم‌افزارهای دیگر، برای ارتباط با سرور است. یک نمونه صفحه ویرایشگر بلوک است، که بر این مورد برای نمایش، و ذخیره، برگه‌ها و نوشته‌های شما تکیه می‌کند.

    درخواست REST API به دلیل یک خطا ناموفق شد.
    خطا: cURL error 28: Operation timed out after 10000 milliseconds with 0 bytes received (http_request_failed)

    1. با سلام دوست عزیز
      خطای cURL زمانی نمایش داده می شود که سایت شما به درخواست برگشت پاسخگو نیست یا قادر به تکمیل فرایند نیست. این خطا ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد که وجود تنظیمات امنیتی خاص در شبکه یا سرور میزبان سایت شما رایج ترین آنها است. گاهاً نیز ممکن است یک افزونه امنیتی روی وب سایت شما فعال باشد. در نتیجه پیشنهاد می شود اگر افزونه امنیتی فعالی روی سایت خود دارید آن را به صورت موقت غیرفعال کنید و دوباره تست کنید. اگر مشکل همچنان باقی ماند نیز توصیه می شود با پشتیبانی هاستینگ خود موضوع را مطرح نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  14. سلام اصلا مقاله خوبی نیود مشکلات سلامت سایت رو که خودمون داریم تو پیشخوان سلامت سایت میبینیم راه حل برطرف کردنشون رو توضیح بده

    1. با سلام دوست عزیز
      در توضیحات مربوط به هر یک از موارد عنوان شده به دلیل مشاهده خطا اشاره شده است که با توجه به آن می توانید مراحل مربوط به رفع خطا را دنبال کنید. با توجه به متفاوت بودن راهکارهای مربوط به هر یک از این موارد و همچنین طولانی بودن مسیری که باید برای یک از آنها طی شود، امکان بیان تمامی آنها در قالب یک مقاله امکان پذیر نیست.
      موفق و پیروز باشید

  15. سلام وقت بخیر
    در قسمت سلامت سایت یه مشکل بحرانی دارم:
    نشست PHP توسط یک session_start() فراخوانی تابع ایجاد شده است. این با REST API و درخواست‎های حلقه‌بازگشت تداخل می‌کند. این نشست باید توسط session_write_close() قبل از ایجاد هر درخواست HTTP بسته شود.
    برای حل این مشکل باید چه کاری انجام بدم؟ قبل از انجام هر کاری برای رفع این مسئله آیا نیاز به بکاپ گیری هست یا نه؟
    ممنون میشم منو راهنمایی کنید.

  16. سلام
    درقسمت بررسی سلامت سایت این اخطار هست:
    Your website does not send all recommended security headers.
    Upgrade Insecure Requests
    X-XSS protection
    X-Content Type Options
    Referrer-Policy
    X-Frame-Options
    Permissions-Policy
    HTTP Strict Transport Security
    برای رفع این اخطار دقیقا باید چه کاری انجام بدهم
    باتشکرازشما

  17. سلام بزرگوار
    در قسمت سلامت سایت چند مورد هستش که اگه زحمت نیست می خواستم راهنمایی بفرمائید:
    ۱- مطرح شده که باید پوسته پیش فرض داشته باشیم چطوری می شه پوسته پیش فرض درست کرد؟
    ۲- ماژول اختیاری، imagick،را باید نصب کنیم ولی imagick رو شنیدم که php 7 پشتیبانی نمی کنه نظر شما چیه؟
    ۳-این پیام اومده
    1 چند تابع cURL تعریف نشده وجود دارد
    AMP
    تابع چندگانه 1 cURL زیر تعریف نشده است: curl_multi_init(). افزنه AMP قادر است با ایجاد درخواست های موازی از طریق cURL چندگانه، ابعاد تصاویر فاقد عرض یا ارتفاع را به طور موثرتری تعیین کند.
    باید چه بکنم ؟

  18. سلام و وقت بخیر:
    این پیام در بخش سلامت سایت چقدر می تونه حائز اهمیت باشه؟
    ارائه‌دهندهٔ میزبانیتان می‌تواند به شما بگوید که آیا آبجکت‌کش دائمی می‌تواند در سایت شما فعال شود یا خیر.

  19. .با سلام دو مشکل بحرانی در قسمت سلامت سایت دارم که ممنون میشم راهنمایی کنید
    1.به‎روزرسانی‌های پس‌زمینه شاید به شکلی که انتظار می‌رفت کار نکنند
    امنیت
    به‌روزرسانی‌های پس‌زمینه اطمینان حاصل می‌کنند که اگر یک به‌روزرسانی امنیتی برای نگارشی که در حال حاضر استفاده می‌کنید منتشر شده باشد وردپرس می‌تواند خودکار به‌روزرسانی شود.

    خطا یک افزونه با غیرفعالسازی wp_version_check() از به‌روزرسانی جلوگیری نمود.
    قبول‌شد هیچ سیستم نظارت نگارشی (Version Control) تشخیص داده نشد.
    قبول‌شد نصب وردپرس شما نیاز به مجوز FTP برای انجام به‌روزرسانی‌ها ندارد.
    قبول‌شد همه پرونده‌های وردپرس قابل نوشتن هستند.

    2.کش برگه شناسایی شد اما زمان پاسخ سرور کماکان کند است
    کارایی
    کش برگه سرعت و عملکرد سایتتان را با ذخیره و ارائهٔ برگه‌های ثابت به جای فراخوانی برای یک برگه در هر بار بازدید کاربر افزایش می‌دهد.

    حافظهٔ پنهان برگه با جستجوی یک افزونه فعال کش برگه و همچنین فرستادن سه درخواست به صفحهٔ اصلی و جستجوی یک یا چند مورد از سربرگ‌های پاسخ ذخیرهٔ کاربر HTTP زیر شناسایی می‌شود:

    cache-control, expires, age, last-modified, etag, x-cache-enabled, x-cache-disabled, x-srcache-store-status, x-srcache-fetch-status.
    میانگین زمان پاسخ سرور 915 میلی‌ثانیه بود. این مورد باید کمتر از آستانهٔ پیشنهاد شدهٔ 600 میلی‌ثانیه باشد.
    1 سربرگ پاسخ حافظهٔ پنهان کاربر شناسایی شد: last-modified.
    یک افزونه کش برگه شناسایی شد.

    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام و احترام؛
      در خصوص مساله بروزرسانی می توانید به صورت دستی اقدام نموده و از بحش افزونه ها بررسی نمایید آیا مورد نیازمند آپدیت است؟ سپس آن را بروزرسانی کنید.
      در خصوص زمان پاسخگویی سرور نیز چنانچه مطمئن هستید سایت شما بهینه است، می توانید این مساله را با پشتیبانی هاستینگ خود مطرح نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *