آموزش های وردپرس

آموزش آپلود فایل توسط کاربر در وردپرس

یکی از نیازهایی که ممکنه در سایت وردپرسی خودتون به اون احتیاج پیدا کنید اینه که بخواهید تا کاربران برای شما فایل‌هایی را ارسال کنند. در حالت عادی امکانی وجود نداره تا شما با استفاده از اون بتونید قابلیتی فراهم کنید تا کاربران بتونند در سایت شما اقدام به آپلود فایل کرده و براتون ارسال کنند، بنابراین لازمه تا با استفاده از افزونه‌های وردپرسی که برای این منظور کدنویسی شده‌اند امکان ارسال فایل و آپلود فایل با فرمت دلخواه در وردپرس را برای کاربران فراهم کنید تا با مراجعه به صفحه‌ای بتونند تا فایل‌های خودشون را برای شما ارسال کنند.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی افزونه‌ای کاربردی بپردازم که با استفاده از اون میتونید تا امکان آپلود فایل توسط اعضا در وردپرس را فراهم کنید. پس اگر شما هم به دنبال روشی برای دریافت فایل توسط کاربران خودتون در وردپرس هستید تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

آموزش آپلود فایل توسط کاربر در وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با عنوان Front end file upload and manager Plugin در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته تا بیش از 2.000 نصب فعال و کسب امتیاز 3.8 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر هستید تا امکان آپلود فایل توسط بازدیدکنندگان را در وردپرس فراهم کنید. برای استفاده از این افزونه ابتدا با کلیک روی دکمه زیر به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی این افزونه در سایت وردپرسی خودتون بکنید.

دانلود افزونه Front end file upload and manager Plugin

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با عنوان FileManager Settings در پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه خواهد شد. روی منوی مورد نظر کلیک کنید تا وارد صفحه تنظیمات افزونه شده و مطابق با سلیقه خودتان تنظیمات افزونه آپلود فایل در وردپرس را شخصی سازی کنید.

Enter integer value for thumb size for images: در این فیلد اندازه دلخواه خودتون را برای فایل‌های تصویری وارد کنید تا با این اندازه پیش نمایش تصاویر به شما نمایش داده شوند.

Enter text for uploader button: در این فیلد عنوان دلخواه خودتون را برای دکمه آپلود فایل در وردپرس توسط اعضا وارد کنید.

Enter background color for uploader button: در این فیلد رنگ مورد نظر خودتون را برای بخش پس زمینه آپلود فایل در وردپرس انتخاب کنید.

Enter text color for uploader button: در این فیلد رنگ مورد نظر خودتون را برای متن دکمه آپلود فایل در وردپرس وارد کنید.

Enter background color for uploader area: در این فیلد رنگ مورد نظر خودتون را برای ناحیه آپلود فایل در وردپرس وارد کنید.

Enter maximum file size in mb: در این فیلد حداکثر حجم فایلی که کاربران قادر هستند تا آنها را آپلود کنند بر حسب MB وارد کنید.

Enter no for max files to upload at once: در این فیلد حداکثر تعداد فایلی که هر کاربر قادر است تا به صورت همزمان در وردپرس آپلود کند را وارد کنید.

Enter type of files to upload: در این فیلد فرمت‌های مجاز قابل آپلود در وردپرس را برای آپلود فایل توسط کاربر در وردپرس وارد کنید. هر فرمت را با کاراکتر کاما انگلیسی از هم جدا کنید.

Displayed when file is uploaded/saved successfully: در این فیلد پیغام موفقیت آمیز بودن در آپلود فایل را وارد کنید.

This message will be shown when error occur in uploading file: در نهایت در این فیلد پیغام عدم موفقیت در اپلود فایل توسط اعضا در وردپرس را وارد کرده و تنظیمات را ذخیره کنید.

حالا به مسیر افزودن برگه در وردپرس و یا افزودن نوشته در وردپرس مراجعه کرده و در صفحه‌ای که قصد دارید تا کاربران در آن صفحه اقدام به آپلود فایل کنند شورت کد این افزونه را قرار دهید. برای اینکه باکس مربوط به آپلود فایل توسط کاربران را در وردپرس نمایش بدین کافیه تا شورت کد زیر را در مکان مناسبی از برگه و یا نوشته خودتون قرار داده و اونو ذخیره کنید.

[nm-wp-file-uploader]

بعد از قرار دادن این شورت کد در صفحه دلخواه مشابه تصویر زیر خواهید دید که باکس مربوط به افزودن فایل در وردپرس توسط کاربران اضافه شده و هر کاربری که وارد این صفحه بشه میتونه تا فایلی با حداکثر حجم تعیین شده و فرمت‌های مجازی که تعیین کردید را در سایت شما آپلود کنه.

بعد از آپلود فایل همونطور که میبینید کاربران قادر هستند تا فایل‌های آپلود شده را حذف کرده و یا اینکه اونها را دانلود کنند. همچنین امکان افزودن عنوان و توضیحات برای فایل‌ها هم در دسترسه که میتونن هنگام آپلود به فایل‌ها اضافه کرده و ذخیره کنند. حالا برای اینکه بتونید تا فایل‌های آپلود شده در وردپرس را مشاهده کنید کافیه تا به منوی User Files مراجعه کرده و مشابه تصویر زیر فایل‌های اپلود شده را در وردپرس مشاهده کنید. همونطور که در تصویر زیر میبینید امکان مدیریت فایل‌ها در این حالت وجود داره و قادر هستید تا هر فایل آپلود شده در وردپرس را مدیریت کنید.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به افزودن قابلیت آپلود فایل توسط کاربران در وردپرس اقدام کنید. اگر در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.3/5 - (7 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۴۰ دیدگاه ها

  1. سلام و خسته نباشید.
    متاسفانه قبلا من این پلاگین رو محدود دیدم و حالا میخوام از نسخه ی pro استفاده کنم. آیا راهی هست یا باید به همین نسخه ی رایگان یا محدود استفاده کنم؟
    با تشکر!

    1. سلام و وقت بخیر
      می‌تونید برای استفاده از نسخه حرفه‌ای اونو خریداری کنید. یا اینکه دنبال افزونه‌های مشابه متناسب با نیاز خودتون باشید، چه چیزهایی مد نظر شماست؟

      1. من میخوام یه چیزی باشه که مثل همین پلاگین هم آپلود داشته باشه، هم دانلود. چیزی شبیه e107 که هر کاربری هم میتونست فایل آپلود کنه یا محدود بشه. مهمان نمیتونست فایل آپلود کنه.
        آیا همچین چیزی هم هست یا نه؟ خودم خیلی گشتم؛ اما اگه شما بهترین و مناسبترین پلاگین رو میشناسید، بهم معرفی کنید.
        ضمنا، پلاگین مذکورتون رو چطور میشه خرید؟
        با تشکر!

        1. افزونه‌های زیر را نصب و بررسی کنید.
          https://wordpress.org/plugins/wp-file-upload/
          همچنین میتونید از افزونه‌های فرم سازی مثل گراویتی فرم هم برای این کار استفاده کنید. برای امکان آپلود فایل توسط کاربران تو وردپرس خود من از این افزونه استفاده کردم که میتونید تو صفحه sadeghi.in/order مشاهده کنید. امکانات حرفه‌ای بیشتری هم در اختیارتون میده و میتونید فرم‌هایی که میسازید رو هم به کاربران ثبت نام شده و نشده محدود کنید.
          موفق باشید 🙂

  2. اگه ممکنه، قالب سایتتون رو هم معرفی کنید. من از قالبهای باریک و بدون حاشیه خوشم نمیاد. قالب شما حد اقل تمام صفحه هستش و به نظر میاد جالبتر از قالب پیشفرض وردپرسه.
    با تشکر!

  3. سلام من هیچ اطلاعاتی در زمینه ورد پرس ندارم میشه کمکم کنید.و اینکه بیشتر در زمینه اپلود فایل و مطالب در ورد پرس.ممنون

    1. سلام و وقت بخیر
      لطفا مطالب سایت را از ابتدا در دسته‌بندی وردپرس دنبال کنید، به صورت صفر تا صد آموزش‌ها در دست نگارش هستند، در رابطه با هر مقاله هم سوالی براتون پیش اومد از بخش دیدگاه‌ها بفرمایید تا بیشتر راهنماییتون کنم.

      1. سلام وقت بخیر

        چطوری میشه باکس های دانلود آهنگ با کیفیت 320 & 128 توی سایت بزارم؟

        من هرکاری کردم نتونستم
        آموزشش را پیدا کنم اگه میشه
        لطفا راهنمایی کنید 🙏🙏🙏🙏🙏

  4. این پلاگین خیلی عالیه. فقط یه مشکل بزرگ داره . و اون اینه که کاربر حتما باید ثبت نام کنه و ورود کنه .

    1. بله همینطوره، برای اینکه مشخص بشه چه کسی فایل را آپلود کرده لازمه. اگر می‌خواهید حرفه‌ای‌تر عمل کنید که نیازی به این کار نباشه پیشنهاد من استفاده از افزونه گرویتی فرم هست که خودمم تو وبلاگم استفاده می‌کنم. به زودی یک آموزش جدا برای این کار تهیه می‌کنم.

      1. سلام. دستتون درد نکنه آموزشهاتون عالی هست.
        لطفا یک افزونه ترجیحا رایگان برای آپلود فایل توسط بازدید کننده معرفی کنید که نیاز به ثبت نام و ورود به سایت نداشته باشه. مثلا تو فرم تماس با ما فایل را برای ادمین بفرستند.

  5. با سلام
    این پلاگین تنظیماتی داره که فایل آپلود شده توسط یک کاربر (کاربر دریافت کننده خدمت) رو کاربران دیگه (کاربران ارائه دهنده خدمت) بتونن ببینن؟
    سپاس از مطالب خوبتون و راهنماییهاتون

  6. برای آپلود فایل توسط ادمین و دانلود توسط کاربر چه افزونه ای باید دانلود کرد

  7. سلام
    من میخام این افزونه رو جوری تنظیم کنم ک کاربر ک فایلی میفرسته جلوش بنویسه در حال بررسی
    تو قسمت مدیریت هم ی گزینه باشه برای تایید. وقتی مدیر تایید کرد برای کاربر بنویسه تایید شده یا ردشده
    آیا این امکان وجود داره؟
    توی تنظیمات ندیدم توی مشخصات نسخه ی حرفه ای هم نیست.
    میشه کاری کرد با افزونه های دیگه یا کدنویسی ک همچین امکانی بهش اضافه بشه؟
    یا اگه افزونه ی دیگه ای میشناسین ممنون میشم راهنمایی کنید.

  8. سلام وقتتون بخیر
    من میخوام این افزونه تو پنل کاربری کاربرام هم دیده بشه ولی فقط تو پنل کاربری ادمین دیده می شه (منوی کناری) ولی پنل کاربری غیر ادمین دیگه چیزی نمی بینه چیکار باید بکنم؟

    1. سلام، باید از افزونه دیگه که این قابلیت رو داشته باشه و با افزونه پروفایل سازی که استفاده میکنید همخونی داشته باشه، استفاده کنید.

      1. افزونه ی پروفایل سازی خاصی ندارم همون پنل پیشفرض وردپرس رو دارم استفاده می کنم.
        کاربرای جدید رو با دسترسی کاربر “مشترک” تعریف می کنم و وقتی با یوزر و پسورد همون کاربر وارد میشم میخوام داخل پنلش(منوی کناری) این امکان آپلود باشه..
        پیشنهاد دیگه ای دارید بعنوان افزونه؟

  9. با سلام و وقت بخیر
    متاسفانه برگه ایجاد شده و دقیقا با راهنمایی های سایت عمل کردیم ولی برگه موقع کلیک روی آپلود هنگ میکنه و کلا امکان به کاربر داده نمیشه
    مشکل چی میتونه باشه؟

  10. با سلام و عرض خسته نباشید
    سوالی برام پیش اومده که خواستم بپرسم
    در افزونه های آپلود فایل آیا این امکان هست که در یک صفحه مثلا فایل jpg فقط آپلود و در صفحه ی دیگر فقط فیال مثلا zip آپلود کرد؟؟؟

    1. سلام روزبخیر؛
      به صورت کلی می تونید تعیین کنید که آپلود چه نوع فایل هایی در وردپرس شما مجاز باشه اما در زمان طراحی فرم هم می تونید نوع فایل مجاز قایل آپلود توسط کاربر رو هم تعیین کنید.

  11. سلام خسته نباشید
    من دنبال افزونه ای هستم که با اون کاربرها بتونن فایل خودشون رو برای فروش در سایت اپلود کنن.آیا این افزونه همچین امکانی رو داره؟
    اگر نداره ممنون میشم افزونه ای برای این کار معرفی کنید

    1. سلام روزبخیر؛
      منظورتون سیستم چند فروشندگی هست؟
      می تونید از مواردی مثل “دکان” استفاده کنید هر فروشنده یک بخش مجزا و پنل برای فروش محصولات خودش داره.

      1. روزتون بخیر
        سیستمی مشابه با این سایت *** که کاربر بتونه ثبت نام کنه فایل هاشو اپلود و بفروشه در سایت

        1. با سلام دوست عزیز
          تصور می کنم که شما می توانید از افزونه دکان برای این کار استفاده نمایید.
          موفق و پیروز باشید

  12. سلام وقت بخیر
    من افزونه رو نصب کردم و درست کردم ولی وقتی به عنوان یه کاربر لاگین میکنم میگه شما اجازه ثبت تیکت رو ندارین؟ از کجا باید اینو تنظیم کنم که به همه دسترسی بده؟
    نسخه فری رو از مخزن نصب کردم

  13. سلام افزونه اپلود دیگه ای نیست که بهتر باشه اخه این افزونه به خوبی کار نمیکنه وقتی سایت من در گوشی های دیگه باز میشه برای اپلود ارور میده من هرچی گشتم نتونستم پیدا کنم اگه راهنمایی کنید ممنون میشم اخه خیلی نیاز دارم

    1. سلام و احترام؛
      افزونه های متعددی در این خصوص نوشته و منتشر شده از بین این موارد افزونه WordPress File Upload هم مناسبه و کاربر میتونه از طریق نوشته، برگه یا حتی سایدبار سایت آپلود کنه.

    1. سلام روزبخیر؛
      در بخش مدیریت فایل های آپلود شده کاربر، اگر فایلی رو حذف کنید به بخش زباله دان میره و اگر از اون قسمت هم حذفش کنید به صورت کامل پاک میشه.

  14. سلام
    افزونه رو نصب کردم
    ولی به پیشخوان من
    User file اضافه نشد
    فایلهای آپلودی کاربران رو کجا ببینم

  15. سلام و درود
    من میخوام سایت اپلود راه اندازی کنم.. مثلا شبیه picofile
    چه افزونه ای پیشنهاد میدید؟
    که کاربر بتونه فایلی رو اپلود کنه و لینک رو در اختیار کاربر دیگه ای بزاره؟

  16. با سلام و عرض خسته نباشید
    من میخام برای سایتم کاربرانی که لاگین میکنند برای خودشون عکس آپلود کنند این افزونه مناسبه برای اینکار؟
    و اینکه اگر عکس آپلود شده حاوی ویروس باشد چی؟
    ممکنه راهنمایی کنید؟ ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *