آموزش های وردپرس

آموزش نحوه رفع خطای درخواست اطلاعات FTP در وردپرس

بعد از نصب و راه‌اندازی وردپرس گاها پیش میاد که مجبور میشید تا هاستینگ خودتون را به دلایل گوناگون عوض کنید و بعد از تغییر هاستینگ به دلیل محدودیت‌هایی که میزبانی وب بر روی هاست اعمال کرده میبینید که هنگام آپدیت وردپرس، به‌روزرسانی قالب و افزونه وردپرس و یا حتی هنگامی که می‌خواهید یک قالب جدید یا افزونه جدید را نصب کنید پیغامی به شما نمایش داده میشه و ازتون میخواد تا اطلاعات FTP هاست خودتون را وارد کنید.

حالا چیزی که کاملا مشخصه اینه که رفتاری که شما با این قضیه خواهید داشت اینه که هربار که همچین پیغامی رو مشاهده کنید اقدام به وارد کردن اطلاعات FTP هاستتون می‌کنید تا از این مرحله بگذرید. اما باید بدونید که قضیه به همینجا ختم نمیشه، چرا که وردپرس، افزونه‌های وردپرس و قالبی که از اون استفاده می‌کنید مدام در حال به‌روزرسانی و آپدیت به نسخه‌های جدید هستند و اینکه در هربار که شما میخواهید یک به‌روزرسانی خیلی ساده انجام بدین ازتون اطلاعات FTP رو بخواهد کمی کلافه کننده و وقت گیر هستش، چرا که شمایی که به عنوان مدیر یک سایت فعالیت می‌کنید وقت بیشترین ارزش را براتون داره تا به صورت بهینه ازش استفاده کنید، بنابراین لازمه تا نسبت به غیرفعال کردن و رفع خطای درخواست اطلاعات FTP در وردپرس اقدام کنید.

خطای درخواست اطلاعات FTP در وردپرس

قبل از هرکاری باید ببینیم که اصلا چرا اطلاعات FTP هنگام آپدیت در وردپرس از ما خواسته میشه؟ دلیل اینکه از شما اطلاعات FTP خواسته میشه به این خاطر هستش که امکان رونوشت روی برخی دایرکتوری‌ها فراهم نیست و به همین خاطر ازتون میخواد تا از طریق وارد کردن اطلاعات FTP هاست خودی نشون بدین که در تصویر نمونه‌ای از این پیغام را در هنگام اپدیت وردپرس مشاهده می‌کنید که خواسته شده اطلاعات FTP را وارد کنیم.

رفع خطای درخواست اطلاعات FTP در وردپرس

پس برای رفع مشکل درخواست اطلاعات FTP در وردپرس دو راهکار خواهیم داشت که راهکار اول به صورت همیشگی هستش اما راهکار دوم موقتی خواهد بود که عبارتند از:

  1. وارد کردن اطلاعات FTP هاست در فایل wp-config.php
  2. تغییر موقت در سطح دسترسی پوشه wp-content

خب حالا به ادامه آموزش می‌پردازیم تا خطای درخواست اطلاعات FTP در وردپرس را با هم دیگه حل کنیم تا از این به بعد هرگاه که اقدام به آپدیت بخش‌های مختلف وردپرس می‌کنیم ازمون اطلاعات FTP درخواست نشه.

وارد کردن اطلاعات FTP

در این روش ابتدا وارد هاست خودتون بشید و سپس به قسمت File Manager مراجعه کنید. در هاست سی پنل کافیه تا بعد از اینکه وارد هاست شدید روی گزینه File Manager کلیک کنید تا به صفحه مدیریت فایل هاست وارد شوید، سپس باید به مسیری که وردپرس در اون نصب شده مراجعه کنید تا به مسیری که فایل‌های وردپرس در اون قرار داره برسید.

در هاست سی پنل

برای حل مشکل درخواست اطلاعات FTP در وردپرس اگر از هاست سی پنل استفاده می‌کنید بعد از ورود به هاست مشابه تصویر زیر از بخش Files گزینه File Manager را انتخاب کنید. حالا که صفحه فایل منیجر هاست سی پنل براتون باز شد به مسیر public_html مراجعه کنید.

رفع خطای درخواست اطلاعات FTP در وردپرس

بعد از اینکه وارد مسیر public_html شدید به دنبال فایل wp-config.php بگردید و بعد از پیدا کردن این فایل روی اون راست کلیک کرده و گزینه Edit را انتخاب کنید تا به صفحه ویرایش فایل wp-config.php هدایت شوید.

رفع خطای درخواست اطلاعات FTP در وردپرس

سپس کدهای زیر را در قسمت مناسبی از این فایل قرار بدین، میتونید این کدها را در انتهای فایل قرا بدین.

define('FTP_HOST', 'ftp.yoursite.com');
define('FTP_USER', 'Your_FTP_Username');
define('FTP_PASS', 'Your_FTP_password');
define('FTP_SSL', false); // If you can use a SSL connection set this to true

خب، حالا همونطور که در قطعه کد بالا میبینید بر اساس توضیحاتی که در ادامه برای هر خط داده میشه اطلاعات FTP هاست خودتون را با موارد موجود در این قطعه کد جایگزین کنید.

  • ftp.yoursite.com: به جای این عبارت آدرس FTP دامنه خودتون را وارد کنید. برای این قسمت کافیه تا بعد از .ftp آدرس سایت خودتون را به همراه پسوند دامنه وارد کنید.
  • Your_FTP_Username: در این قسمت نام کاربری اکانت FTP هاست خودتون را وارد کنید. اطلاعات FTP هنگام خرید هاست برای شما ایمیل شده‌اند و باید بررسی کنید و ببینید که نام کاربری FTP شما در هاست چی هستش.
  • Your_FTP_password: در این بخش هم رمز اکانت FTP هاست خودتون را وارد کنید. این رمز هم هنگام خرید هاست برای شما ایمیل شده است.
  • If you can use a SSL connection set this to true: و در نهایت در صورتی که بر روی سایت خودتون اقدام به نصب SSL در وردپرس کرده اید مقدار این خط را در حالت True بگذارید، اما اگر سایت شما دارای SSL نیست اونو به False تغییر بدین. در اینجا فرض بر این گرفته شده که شما از ssl استفاده نمی‌کنید بنابراین مقدار این خط false ست شده است.

حالا که اطلاعات FTP هاست خودتونو به درستی وارد کردید کافیه تا فایل را ذخیره کرده و مجددا به بخش به‌روزرسانی وردپرس که در اونجا از شما اطلاعات FTP درخواست شده بود برگردید، خواهید دید که خطا برطرف شده و دیگه از شما نمیخواد که اطلاعات اکانت اف‌تی‌پی خودتونو وارد کنید. علاوه بر این از این پس هم دیگه لزومی نداره تا اطلاعات اکانت FTP را هنگام به‌روزرسانی وارد کنید.

در هاست دایرکت ادمین

برای هاست دایرکت ادمین هم کافیه تا به همین روش عمل کنید، بعد از اینکه وارد هاست شدید مشابه تصویر روی گزینه File Manager کلیک کنید و سپس در صفحه باز شده به مسیر Public_html مراجعه کنید تا به مسیری که وردپرس در اون نصب هست و فایل‌های وردپرس در اونجا قرار داره دسترسی پیدا کنید.

رفع خطای درخواست اطلاعات FTP در وردپرس

حالا که به مسیر public_html وارد شدید به دنبال فایلی با عنوان wp-config.php بگردید و بعد از پیدا کردن اون روی دکمه Edit که در مقابل فایل قرار داره کلیک کنید تا به صفحه ویرایش فایل wp-config.php دسترسی پیدا کرده و سپس مشابه توضیحات و کدهایی که برای هاست سی پنل توضیح داده شد به همون ترتیب اطلاعات FTP ّاست خودتون را با گزینه‌های ذکر شده در کد تغییر داده و فایل را ذخیره کنید تا دیگه از شما هنگام آپدیت وردپرس اطلاعات FTP درخواست نشود.

تغییر موقت سطح دسترسی

دومین راهکاری که برای رفع این مشکل وجود داره اینه که سطح دسترسی برای پوشه wp-content را تغییر دهید، برای این منظور کافیه تا بعد از ورود به File Manager هاست به مسیر public_html مراجعه کنید و سطح دسترسی برای پوشه wp-content را به مقدار 777 تغییر دهید. برای اینکار میتونید تا مقاله تغییر سطح دسترسی پوشه‌ها و فایل‌ها در هاست را مطالعه کنید.

بعد از تغییر دادن سطح دسترسی به مقدار 777 به پیشخوان وردپرس برگشته و به‌روزرسانی که قصد انجامش رو داشتید و در اون از شما اطلاعات FTP درخواست میشد را انجام بدین و بعد از اینکه کار به‌روزرسانی شما به اتمام رسید مجددا به هاست برگشته و سطح دسترسی را به مقدار قبلی یعنی 755 برگردانید.

با این روش هم مشکل شما موقتا حل خواهد شد، اما خاطرتون باشه که این روش صرفا در هنگام افزونه و قالب کاربرد داره و اگر هنگامی که در حال آپدیت هسته وردپرس هستید اطلاعات FTP از شما خواسته شده باشه باید سطح دسترسی برای فایل‌های هسته وردپرس هم تغییر داده بشه تا بتونید مشکل را موقتا برطرف کنید. اما پیشنهاد می‌کنم از روش اول استفاده کنید تا خیالتون برای همیشه از بابت درخواست اطلاعات FTP آسوده باشد.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا خطای درخواست اطلاعات FTP در وردپرس را برطرف کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش سوالی داشتید و یا مشکلی برای شما پیش اومده در بخش دیدگاه ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی نیاز شما باشم.
4.8/5 - (6 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۵ دیدگاه ها

  1. درود، سپاس
    ولی یک کدی وجود داره که با قرار دادن آن در فایل wp-config.php دیگر نیازی به این دسترسی نخواهد بود.

  2. با سلام.
    تو سایت قبلیم که از وردپرس 4.9 استفاده میکردم این مشکل وجود داشت که با ثبت اطلاعات ftp تو فایل wp-config.php مشکل رو حل کردم.
    اما به خاطر یه مشکلاتی مجبور شدم که هاستم رو ریست کنم.
    این بار وردپرس 5.2 رو نصب کردم اما دیگه ازم اطلاعات ftp نمیخواد!
    سطح دسترسی پوشه wp-content روی 755 هستش.
    این مربوط به بروزرسانی وردپرس میشه یا چون هاستم رو ریست کردم دیگه ازم اطلاعات ftp نمیخواد؟
    ممکنه مشکلی برای هاست بوجود اومده باشه؟

  3. سلام وقت بخیر
    بنده تمام اینکارهایی که گفتید رو انجام دادم اما باز هم مشکلم حل نشد.

  4. با سلام و عرض خسته نباشید. من از هاست مجازی استفاده میکنم از برنامه Wamp server . میخواستم بدونم در بخش Host- FTP باید چطوری هاستم رو وارد کنم . از کجا باید هاستم رو پیدا کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *