آموزش های وردپرس

آموزش بستن قسمت دیدگاه یا نظرات در وردپرس

بستن دیدگاه در وردپرس و غیرفعال کردن نظرات وردپرس ممکنه یکی از نیازهای اساسی برای شما باشه که با استفاده از اون بخواهید تا امکان ارسال نظرات در وردپرس را برای هر یک از نوشته‌های سایت خودتون مدیریت و کنترل کنید. همونطور که بارها هم اشاره شده دیدگاه‌ها و نظرات در وردپرس یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر سایت برای ایجاد ارتباط با کاربران هستند که باید توجه ویژه ای روی دیدگاه‌ها داشته باشید و اونها را مدیریت کنید تا با پاسخ‌دهی سریع رضایت کاربران را داشته باشید. اما گاهی برای ما پیش میاد که برخی نوشته‌ها ممکنه دیدگاه‌هایی در اونها ارسال بشه که مشکلاتی برای ما به وجود بیارن، هر چند که پیش خودتون ممکنه فکر کنید خب چه نیازی هست که چنین دیدگاه‌هایی را تایید کنیم؟ در پاسخ به این سوال میشه گفت وقتی که با غیرفعال کردن دیدگاه در نوشته وردپرس میشه مشکل را بهتر برطرف کرد چرا دیتابیس سایت خودمون را با نظراتی که تایید هم نخواهند شد پر کنیم؟

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی راه‌های گوناگونی برای نحوه بستن دیدگاه در وردپرس و غیرفعال کردن نظرات یک نوشته خاص در وردپرس بپردازم که با استفاده از این روش‌ها میتونید تا دیدگاه‌هایی که برای هر نوشته ارسال خواهند شد را فعال و یا غیرفعال کنید. در صورت غیرفعال کردن ارسال دیدگاه در یک نوشته فرم دیدگاه بسته شده و کاربران قادر به ارسال نظر در سایت نخواهند بود.

آموزش بستن دیدگاه در وردپرس

برای بستن دیدگاه‌ها در وردپرس و غیرفعال کردن نظرات وردپرس چند راهکار وجود داره، یکی از این راهکارها درست در هسته خود وردپرس تعبیه شده که با استفاده از اون میتونید امکان ارسال نظرات برای هر نوشته را فعال و یا غیرفعال کنید و راهکار دیگه که در این مقاله معرفی می‌کنم با استفاده از یک افزونه ساده و کاربردی صورت میگیره که در اصل همون کاری که در روش پیشفرض وردپرس صورت میگیره را انجام میده اما با سرعت بیشتر و مراحل کمتر!

برای غیرفعال کردن دیدگاه در یک نوشته مشابه تصویر زیر بعد از اینکه به صفحه نوشته‌ها در وردپرس مراجعه کردید روی دکمه ویرایش سریع یکی از نوشته‌ها کلیک کنید تا بخش‌هایی که برای ویرایش نوشته در حالت سریع وجود داره مشابه زیر برای شما باز شود.

بستن دیدگاه در وردپرس

حالا همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید تیک گزینه پذیرفتن دیدگاه را بردارید و روی دکمه به‌روزرسانی کلیک کنید. با غیرفعال کردن پذیرفتن بازتاب هم اگر در سایتی به نوشته شما لینک داده بشه برای شما بازتابی از اون سایت ارسال نخواهد شد، اگر با بازتاب در وردپرس آشنایی ندارید می‌تونید مقاله حذف دیدگاه ها در وردپرس و مدیریت نظرات در وردپرس را مطالعه کنید تا با پینگ‌بک در وردپرس آشنا شوید. حالا که دیدگاه نوشته خودتون را غیرفعال کردید اگر به صفحه نوشته مراجعه کنید مشابه تصویر زیر خواهید دید که به جای فرم ارسال نظر پیغام امکان ثبت دیدگاه وجود ندارد نمایش داده میشه که در این صورت دیگه امکان ارسال دیدگاه وجود نخواهد داشت.

بستن دیدگاه در وردپرس

بستن دیدگاه در وردپرس با افزونه غیرفعال کردن دیدگاه وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با نام One Click Close Comments در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته تا بیش از 10.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.9 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه میتونید امکان ارسال نظر در وردپرس را غیرفعال کنید. برای استفاده از این افزونه ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی این افزونه در سایت خودتون بکنید.

دانلود افزونه One Click Close Comments

بعد از نصب و فعال کردن این افزونه هیچ منو و یا گزینه‌ای برای تنظیمات افزونه در سایت شما اضافه نمیشه، این افزونه تنظیمات خاصی نداره و فقط کافیه تا با مراجعه به صفحه نوشته‌های وردپرس هر نوشته‌ای که قصد دارید تا دیدگاه‌ها را در آن غیرفعال کنید روی دکمه سبز رنگی که داره یک بار کلیک کنید تا ارسال دیدگاه در اون نوشته غیرفعال بشه، بعد از کلیک روی دکمه گرد سبز رنگ، رنگ اون به قرمز تغییر میکنه که نشان از غیرفعال شدن دیدگاه داره.

بستن دیدگاه در وردپرس

برای فعال سازی مجدد هم میتونید روی آیکون قرمز رنگ کلیک کنید تا مجددا به رنگ سبز تغییر حالت داده و امکان ارسال دیدگاه در نوشته مورد نظر برای کاربران فعال شود.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به غیرفعال کردن دیدگاه‌ها در وردپرس اقدام کنید. اگر در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
3.3/5 - (16 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۵ دیدگاه ها

  1. سلام و وقت بخیر
    مچکرم از وبسایت عالیتون . کمک های بسیاری رو از سایتتون میگیریم. زبان گفتارتون عالیه .
    موفق باشید

    1. سلام روزبخیر؛
      افزونه های متعدی برای این منظور وجود داره که باید بررسیشون کنید مثل Disable Comments

  2. سلام .

    وقتی یه نوشته در ورد پرس میگذارم تاریخ و ساعت و نام دسته بندیش در بالای همون نوشته ظاهر میشه . باید چکار کنم تا ظاهر نباشه ؟
    مرسی

    1. سلام و احترام؛
      روش های مختلفی برای حذف چنین بخش هایی وجود داره. به عنوان مثال ممکنه در تنظیمات قالب امکان شخصی سازی بخش ها وجود داشته بشه همچنین در بخش تنظیمات هر برگه یا نوشته (در قسمت بالای صفحه) امکان تغییر زمینه های دلخواه نمایشی از جمله نام نویسنده، دسته ها و … وجود داره.

  3. سلام وقت شما بخیر من نمیخواهم دیدگاه ها در یک برگه من نمایش داده بشه
    ویرایش سریع را زدم و مجدد نمایش میده
    حتی داخل مقاله اون بالا (تنظیمات صفحه) تیک دیدگاه رو برداشتم تیک گفت گو هم برداشتم بازم نمایش میده شما راه حلی دارید که نمایش نده ؟
    من منتظر نظر شما خواهم ماند
    سپاس از شما

  4. ** سایت من المنتور هست
    سلام دوست عزیز ممنون میشم به سوال من پاسخ بدید چون هر جا پرسیدم پاسخی ندادند قالب سایت من هلو المنتور هست زمانی از ابزارک (Post Comments) برای نمایش کامنت ها استفاده میکنم 2 تا بخش کامنت اضافه میشه بخش کامنت های خود قالب وردپرس و بخش کامنت های ابزارک Post Comments یعنی این 2 تکراری هستند و 2 بار پشت سر هم تکرار شدند تک کامنت برگه را برداشتم گفتم شاید دیگه 2 تا نمایش نده اما قابلیت کامنت کلا از صفحه گرفته شد و پایین دیدگاه های موجود نوشت کامنت ها بسته شده اند

    1. سلام و احترام؛
      به شخصه تجربه کار با این قالب رو نداشتم اما طبیعتا قسمت ابزارک ها رو باید بررسی کنید.

  5. سلام وقت بخیر من میخوام برای محصولات سایتم تعریف کنم که فقط کسانی که محصول را خریداری کرده اند بتوانند برای اون محصول دیدگاه بگذارند برای اینکار باید چکار کنم

  6. با سلام ، ممنون از شما برای مطالب عالی
    لطفا میشه راهنمایی کید در بخش مدیریت دیدگاه ، چه تنطیماتی انجام دهم تا ایمیل کاربرانی که نظراتشون را ثبت کرده اند برای دیگران نمایش داده نشود ؟

  7. 60 هزار تا کامنت و چطور میشه پاک کرد با هم و یکجا؟ چون دونه دونه واقعا سخته. هر پلاگینی هم نصب می کنم پولیه و درست کار نمی کنه.

    1. سلام روزبخیر میترا عزیز،
      افزونه Delete All Comments of wordpress برای موردی که اشاره کردید مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *