سئو و بهینه سازی

اصول و قواعد لینک سازی داخلی چیست

Internal Link Building

لینک سازی داخلی یکی از مباحث مهم در سئو داخلی سایت است. لینک ها مانند زنجیر صفحات وب را به هم متصل می کنند و در داخل هر وب سایت نیز یکسری لینک های داخلی صفحات را بهم متصل می کند. از منوها گرفته تا لینکهای درون محتوایی و لینکهای فوتر و سایدبار همگی موقعیتی را برای وجود لینک داخلی فراهم می کنند که اساس اینکار بر ایجاد دسترسی بیشتر و بهتر است.

اسپم در لینک سازی داخلی

اسپم در هر چیزی زمانی اتفاق می افتد که موضوع مورد بحث با اصل موضوع در تناقض باشد. مبنا و اصل اساسی در لینک سازی داخلی بر برقراری ارتباط معنی دار بین صفحات سایت است که دسترسی را برای کاربران آسانتر و بهتر می کند. زمانی که اینکار تنها به منظور ایجاد لینک در محتوا و بدون هدف خاصی باشد می توان آن را اسپم دانست.

لینک سازی داخلی اصولی و صحیح

برای شروع کار لینک های داخلی صفحات زیر را بصورت اجمالی بررسی کنید:

تاثیر ساختار سایت بر سئو / تاثیر امنیت سایت بر سئو / تاثیر سرعت سایت در سئو / تاثیر آپتایم در سئو سایت

همانطور که می بینید لینک های داخلی برای برقراری پیوند و ارتباط محتوایی در مطالب گذاشته شده است و نه چیز دیگر! در واقع زمانی که می خواهیم لینک داخلی در محتوا بکار ببریم باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که آیا کاربر به این لینک نیاز دارد یا خیر؟ برای مثال در مطلب تاثیر ساختار سایت بر سئو مطالب دیگری نظیر استفاده اصولی از برچسب ها در وردپرس، تغییر پیوندهای یکتا و … لینک شده اند. با توجه به اینکه مطلب لینک شده مفهوم مطلب را تکمیل کرده و به مخاطب کمک می کند تا اطلاعات خود را کاملتر کند. پس می توان نتیجه گرفت که لینک های گذاشته شده در محتوا کاملا صحیح بوده و تاثیرات خوبی را بصورت کلی در سایت خواهد داشت که به شرح زیر هستند:

  • ساختار سایت به لحاظ دسترسی صفحات به یکدیگر کاملا استاندارد خواهد بود.
  • خزنده ها خواهند توانست به راحتی به تمامی صفحات سایت دسترسی داشته باشند.
  • بواسطه دستیابی به محتوای کامل، کمک خواهد کرد که بازدیدکننده در سایت باقی بماند.
  • موجب بهبود UI و UX خواهد شد که در مجموع موجب بهبود وضعیت سئو سایت می شود.

نتیجه گیری و جمع بندی موضوع

صرفا استناد کردن به نتایج افزونه هایی نظیر Yoast SEO که بصورت غیرهوشمند عمل می کنند کافی نیست. برای مثال برای لینک های داخلی، شما می توانید با هر عبارت غیر مرتبط و غیر کارآمدی به صفحات دیگر لینک کنید و چراغ سبز افزونه Yoast SEO را بگیرید. این در صورتی است که افزونه قادر نیست بصورت کامل و دقیق شما را در لینک سازی داخلی یاری کند. این شما هستید که باید بصورت هوشمندانه ای ارتباط مطلوبی بواسطه لینک های داخلی با صفحات دیگر برقرار نمایید. این موضوع در محتوا بصورت برقراری ارتباط محتوایی هوشمند بوده و در صفحات شاخص و اصلی نیز بصورت برقراری بهترین مسیر برای دسترسی کاربران به بخش های مختلف سایت انجام می گیرد. بهبود UI به معنی رابط کاربری بخصوص در صفحات شاخص موجب می شود که کاربران به راحتی مسیر مورد دلخواه خود را پیدا کنند. در غیر اینصورت به احتمال زیاد کاربر سایت را ترک خواهد کرد.

4.2/5 - (25 امتیاز)

عیسی نورانی

حدود 10 سال است که بــصورت تخصـصی و حـرفه ای در حـوزه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت مـی کند و تجربه همکاری با ده ها رسانه بزرگ اینترنتی را در کارنامه خود دارد. عیسی سالـــهاست که یکی از بـرتـرین ها در زمینه تولید محتوای حرفه ای مطابق با الگوریتم های موتورهای جستجوگر در کشور است. همچنین حدود 3 سال است که بصورت جدی پروژه های سئو و بهینه سازی مجموعه میزبان فا را مدیریت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *