آموزش های وردپرس

آموزش ساخت گیفت کارت در ووکامرس

ساخت گیفت کارت در ووکامرس و ارسال کارت هدیه برای مشتریان این امکان را برای فروشگاه ووکامرس شما فراهم میکنه تا با استفاده از این قابلیت بتونید به شیوه‌ای نوین اقدام به ساخت کارت هدیه در وردپرس بکنید و اقدام به ارائه تخفیف در ووکامرس بکنید. با استفاده از گیفت کارت ووکامرس در واقع شما میتونید یک اعتبار را به صورت کد تخفیف تعریف کنید تا مشتری با استفاده از این گیفت کارت بتونه به صورت مبلغ ثابت از هزینه خریدی که انجام میده کاسته بشه و به عنوان یک کد تخفیف ازش استفاده بکنه.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد معرفی افزونه گیفت کارت ووکامرس را دارم که با استفاده از این افزونه میتونید اقدام به ساخت گیفت کارت در ووکامرس کرده و مبالغ مختلفی را برای گیفت کارت در نظر بگیرید تا از این طریق مشتریان قادر به خرید به صورت تخفیف از فروشگاه ووکامرس شما باشند. گیفت کارت در ووکامرس تقریبا مشابه یک کیف پول ووکامرس عمل میکنه که با استفاده از این قابلیت مشتری میتونه تا اقدام به خرید محصولات با استفاده از کارت هدیه بکند.

آموزش ساخت گیفت کارت در ووکامرس

افزونه گیفت کارت ووکامرس که قصد معرفی اونو دارم با نام YITH WooCommerce Gift Cards در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده تا بیش از 4.000 نصب فعال و کسب امتیاز 3.6 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه میتونید اقدام به ساخت گیفت کارت در ووکامرس بکنید تا مشتریانی که این گیفت‌کارت ها را خریداری میکنند با هدیه دادن به دوستانشون امکان خرید از طریق کارت هدیه را فراهم کنند. برای استفاده از این افزونه روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در ووکامرس خودتون بکنید.

دانلود افزونه YITH WooCommerce Gift Cards

بعد از نصب و فعال سازی افزوه مشابه تصویر زیر، زیر منویی با نام Gift Cards در منوی YITH Plugins افزوده خواهد شد، روی این منو کلیک کنید و سپس مشابه تصویر زیر تیک گزینه Enable plugin را فعال کرده و در نهایت روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

ساخت گیفت کارت در ووکامرس و ارائه کارت هدیه در ووکامرس

حالا بعد از اینکه تیک گزینه Enable را فعال کردید امکان ساخت گیفت کارت در ووکامرس براتون فراهم شده و میتونید اقدام به ارائه کارت هدیه در ووکامرس بکنید. برای این منظور حالا به منوی افزودن محصول در ووکامرس مراجعه کرده و یک محصول جدید ایجاد کنید.

ساخت گیفت کارت در ووکامرس و ارائه کارت هدیه در ووکامرس

حالا همونطور که در تصویر میبینید ابتدا از بخش اطلاعات محصول نوع محصول را روی Gift Card قرار بدین تا از بخش همگانی امکان افزودن مبلغ کارت‌های هدیه در ووکامرس فراهم شود. حالا مبلغ هر کارت هدیه را در فیلد وارد کرده و روی دکمه سبز رنگ Add کلیک کنید تا گیفت کارت مورد نظر اضافه شود و در نهایت محصول را منتشر کنید.

ساخت گیفت کارت در ووکامرس و ارائه کارت هدیه در ووکامرس

همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید مشتری حالا میتونه کارت هدیه را درست مشابه یک محصول خریداری بکنه تا اطلاعات کارت هدیه از طریق ایمیل برای مشتری ارسال میشه که مشتری میتونه کارت هدیه را درست مثل کد تخفیف هنگام خرید در هر یک از محصولات ازش استفاده بکنه که در تصویر زیر نمونه اون را مشاهده می‌کنید.

ساخت گیفت کارت در ووکامرس و ارائه کارت هدیه در ووکامرس

همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید کارت هدیه ووکامرس مشابه یک کد تخفیف ساخته شده و در بخش سفارشات مشتری ثبت خواهد شد، حالا مشتری میتونه تا با در اختیار قرار دادن این کد در اختیار هر کسی امکان استفاده از اون را فراهم بکنه تا وقتی محصولی خریداری میشه به عنوان یک کیف پول در ووکامرس ازش استفاده بکنه.

ساخت گیفت کارت در ووکامرس و ارائه کارت هدیه در ووکامرس

همونطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید هر مشتری که حالا این کارت هدیه را داشته باشه میتونه با مراجعه به فروشگاه ووکامرسی شما اقدام به خرید محصول کرده و از کارت هدیه و گیفت کارت ارائه شده در ووکامرس که به صورت یک کد تخفیف ارائه میشه اقدام به خرید محصول بکنه، بعد از اینکه کد گیفت کارت ووکامرس را در بخش کوپن وارد کنید و کد هدیه ووکامرس درست وارد شده باشه بسته به مبلغ گیفت کارت ووکامرس از هزینه محصول کاسته خواهد شد. علاوه بر این همونطور که در بالا هم اشاره کردم گیفت کارت ووکامرس در واقع یک کیف پول ووکامرس هستش که در صورت باقی موندن مبلغ اضافه مشتری میتونه در خریدهای بعدی خودش هم مجددا از این کارت هدیه استفاده کنه تا نهایتا مبلغ اون به صفر بره، در اینجا همونطور که مشاهده می‌کنید صرفا هزینه حمل و نقل محصول از مشتری دریافت خواهد شد.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا اقدام به ساخت کارت هدیه در ووکامرس کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه ساخت گیفت کارت در ووکامرس سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
5/5 - (3 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۵ دیدگاه ها

  1. سلام
    ممنون از اطلاعات خوبتون
    یک سوال اگر بخواهیم این کارت رو برای مشتری ارسال کنیم، چطور می تونیم تو سبد خرید هزینه ارسال رو هم فعال کنیم که کارت رو براشون ارسال کنیم؟ این مورد فقط برای افزونه پولی امکان پذیر هست؟

  2. با سلام برای قرار دادن کارت های هدیه نظیر apple gift یا دیگر کارت ها نیز همین برنامه قابل استفاده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *