آموزش های وردپرس

آموزش ستاره دار کردن مطالب وردپرس در گوگل

ستاره دار کردن مطالب وردپرس در گوگل قابلیتی است که با استفاده از اون میتونید در مطالب سایت خودتون باکسی را با عنوان دادن امتیاز اضافه کنید تا کاربران با دادن امتیاز ستاره‌ای به مطالب وردپرس میزان رضایت خودشون را از نوشته شما ثبت کنند و علاوه بر این هم موتور جستجوی گوگل با استفاده از امتیازی که برای مطالب ثبت شده این مورد را به عنوان یکی از الگوریتم‌های دادن اعتبار به صفحات سایت شما در نظر بگیره و با استفاده از دادن امتیاز ستاره ای به مطالب در گوگل بتونید نسبت به رقبای خودتون در نتایج بالاتری قرار بگیرید.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد معرفی افزونه امتیاز ستاره ای در وردپرس را دارم که با استفاده از این گزینه میتونید کاری کنید که امتیازاتی که برای مطالب شما از سوی کاربران ثبت میشه را در نتایج جستجو گوگل نمایش دهید تا با استفاده از این روش هم در نتایج بالاتر قرار بگیرید و هم از اونجایی که نتایح مربوط به سایت شما به صورت ستاره‌ای نمایش داده می‌شوند میزان کلیک روی لینک سایت خودتون را بیشتر کنید.

آموزش ستاره دار کردن مطالب وردپرس در گوگل

افزونه ستاره دار کردن مطالب وردپرس در گوگل که قصد معرفی اونو دارم با عنوان Yasr – Yet Another Stars Rating در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده بیش از 10.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.6 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر هستید قابلیت امتیازدهی ستاره‌ای برای مطالب وردپرس را در گوگل فراهم کنید. برای استفاده از این افزونه ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی این افزونه در سایت خودتون بکنید.

دانلود افزونه Yasr – Yet Another Stars Rating

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام Yet Another Stars Rating: تنظیمات در بخش تنظیمات پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه خواهد شد. روی این منو کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه برای دادن امتیاز ستاره ای در وردپرس برای مطالب هدایت شوید.

ستاره دار کردن مطالب وردپرس در گوگل | امتیاز ستاره‌ای به مطالب وردپرس

گزینه های درج خودکار: با استفاده از این بخش میتونید تا نوع امتیاز دهی ستاره ای در وردپرس برای مطالب پ مبنای امتیاز دهی را انتخاب کنید. ابتدا این گزینه را روی حالت فعال بگذارید تا امکان ثبت امتیاز در مطالب فراهم بشه و سپس از بخش به چه صورت قرار بدم؟ نوع امتیاز دهی را میتونید بر این اساس که نویسنده نوشته فقط قادر به ثبت امتیاز باشه یا اینکه کاربران هم قادر باشند را انتخاب کنید.

کجا بزارمش؟: از این بخش میتونید تا مکان مورد نظر برای نمایش امتیاز ستاره ای در وردپرس را در بالا و یا انتهای نوشته انتخاب کنید.

اندازه: از این بخش هم میتونید اندازه دلخواه برای آیکون ثبت امتیاز برای نوشته‌های وردپرس را در سه اندازه کوچک، متوسط و بزرگ انتخاب کنید.

در صفحات قرار ندم؟: اگر مایل هستید تا امکان ثبت امتیاز در برگه‌ها هم فراهم باشه میتونید از این گزینه برای این کار استفاده کنید.

رای کلی را در صفحات آرشیو نمایش بدم؟: با استفاده از این گزینه میتونید کاری کنید تا در صفحات آرشیو امتیاز برای هر نوشته نمایش داده شود. منظور از صفحات آرشیو صفحاتی مثل دسته‌بندی، برچسب، تاریخ نوشته و… هستند که اگر به این صفحات مراجعه کنید مطالب موجود در اونها به صورت خلاصه نمایش داده خواهند شد.

رای کاربران را در صفحات آرشیو نمایش بدم؟: با استفاده از این گزینه هم میتونید امکان نمایش رای کاربران را برای مطالب در صفحات آرشیو فعال یا غیرفعال کنید.

ستاره دار کردن مطالب وردپرس در گوگل | امتیاز ستاره‌ای به مطالب وردپرس

می خواهید نوشته ای سفارسی برای قبل و بعد ستاره ها بنویسید؟: با فعال کردن این گزینه میتونید تا از متن دلخواه برای دادن امتیاز برای مطالب وردپرس استفاده کنید. ابتدا این گزینه را فعال کنید و سپس متن دلخوه خودتون را برای نمایش قبل از دادن امتیاز و بعد از دادن امتیاز را وارد کنید.

ستاره دار کردن مطالب وردپرس در گوگل | امتیاز ستاره‌ای به مطالب وردپرس

چه کسانی مجاز به رای دادند هستند؟: با استفاده از این گزینه میتونید تعیین کنید که بازدیدکنندگان هم قادر به ثبت امتیاز باشند یا نه اینکه صرفا کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده و وارد حساب کاربری خودشون در وردپرس شده باشند امکان ثبت امتیاز را خواهند داشت.

Rich snippet options: با استفاده از این گزینه میتونید امتیاز دادن به مطالب را کاری کنید که به صورت ستاره ای ثبت بشه یا اینکه فقط امکان نقد و بررسی برای مطالب فراهم باشد. سپس از بخش Select default item type for all post or pages نوع نوشته‌های سایت خودتون را بر اساس اینکه وبلاگ، محصول، مکان و یا شرکت هستید مشخص کنید و در نهایت از کادر مشخص شده نام خودتون را وارد کنید تا اگر ثبت امتیاز برای مطالب را صرفا محدود به نویسندگان کردید در نتایج جستجوی گوگل مقابل نتایج و امتیازات نام شما نمایش داده شود.

ستاره دار کردن مطالب وردپرس در گوگل | امتیاز ستاره‌ای به مطالب وردپرس

حالا اگر قصد دارید تا از قابلیت نقد و بررسی در مطالب وردپرس هم استفاده کنید میتونید مشابه راهنمایی که در بخش المان‌ها توضیح داده گزینه‌هایی را مشخص کنید تا کاربران به این گزینه‌ها امتیاز دهند و در نهایت در صورتی که گزینه Show average را فعال کرده باشید امکان نمایش میانگین امتیازات برای این المان‌ها بر اساس امتیازی که کاربران داده‌اند ثبت شده و نمایش داده خواهد شد.

ستاره دار کردن مطالب وردپرس در گوگل | امتیاز ستاره‌ای به مطالب وردپرس

Choose Stars Set: با استفاده از این گزینه میتونید نوع آیکون ستاره برای نمایش امتیاز و دادن امتیاز به مطالب وردپرس را تعیین کنید. سپس از بخش دوست دارید چه رنگی نمایش داده شود؟ هم میتونید حالت تیره و یا روشن را برای نمایش امتیازات انتخاب کنید. با مراجعه به پایین صفحه هم کادری قرار داره که میتونید استایل سفارشی خودتون را در اون وارد کنید.

ستاره دار کردن مطالب وردپرس در گوگل | امتیاز ستاره‌ای به مطالب وردپرس

در نهایت بعد از اینکه تنظیمات را ذخیره کنید مشابه تصویر بالا خواهید دید که امکان امتیازدهی در مطالب وردپرس ثبت شده و کاربران قادر به ثبت امتیاز هستند. بعد از اینکه امتیازات برای نوشته هم ثبت شد مشابه تصویر زیر امتیازات نیز در نتایج جستجو نمایش داده خواهند شد.

ستاره دار کردن مطالب وردپرس در گوگل | امتیاز ستاره‌ای به مطالب وردپرس

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا امکان ثبت امتیاز ستاره‌ای را در گوگل برای مطالب وردپرس فراهم کنید. اگر در رابطه با این آموزش و نحوه ستاره دار کردن مطالب وردپرس در گوگل سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4/5 - (937 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۱۹ دیدگاه ها

  1. این افزونه محدودیت داره چطور میتونید بجای اینکه در پایین مطالب طرف راست نشون بده بیارم سمت چپ ؟

    1. سلام و روز بخیر، برای اینکار میتونید از استایل افزونه استفاده کنید و با تغییر استایل اونها را در سمت دیگه نمایش بدین. کافیه کلاس استایل را با استفاده از ابزار inspect element مرورگر به دست بیارید و با تعریف این کلاس در تنظیمات خود افزونه یا فایل استایل قالب در سمت چپ نشون بدید.

    1. به محض اینکه امتیاز برای مطالب ثبت بشه و لینک مطالب در گوگل به‌روز بشن و مجددا سایت شما توسط گوگل بررسی بشه مطالب به صورت ستاره‌ای نمایش داده خواهند شد.

      1. سلام و عرض ادب من مدتی است در سایتم این افزونه را قرار دادم ولی در گوگل نمایش نمیده …
        ممکنه دلیل خاصی داشته باشه؟

  2. سلام وقت بخیر.تحقیق کردم دو افزونه دیگر هم برای این کار ساخته شده آیا بین این افزونه ها میتونه برتری وجود داشته باشه که مثلا یکی کارکرد بهتری داشته باشه؟
    لطفا بفرمایید که شما در سایت میزبانفا از کدومیک استفاده کردین؟
    لطفا به سایت abzarwp.com نگاه کنید که چطور در پایین مطالب از این سیستم استفاده کردن با افزونه wp review pro با این افزونه هم میشه که به صورت نواری که پر میشه انجام داد و یا فقط خود نویسنده بیاد و کل امتیاز رو بده تا مطلبش در گوگل کل امتیاز رو گرفته باشه؟
    شرمندم به خدا. تشکر.

    1. سلام، افزونه‌های مختلفی برای این کار وجود داره که میتونید برای نمایش امتیاز ستاره‌ای در گوگل استفاده کنید. تفاوت و برتری در افزونه‌ها وجود نداره و میتونید از هر کدوم استفاده کنید.
      برخی با نوار هستند، برخی با نمایش ستاره‌ای یا عدد، و برخی هم با استفاده از لایک مطالب در وردپرس این امکان رو میدن که پیشنهاد می‌کنم از این یکی استفاده کنید.
      ما در میزبان‌فا از افزونه kk star ratings استفاده کردیم.

      1. با سلام
        من از این افزونه kk star استفاده می کنم و حدود یک ماه هست که این افزونه را نصب کرده ام ولی در گوگل مطالب ستاره دار نمایش داده نمیشه . تنظیمات هم درسته
        ایراد از کجاست .
        ممنون

            1. نه، با این کار نمیشه باید سورس صفحات رو بررسی کنید و ببینید اصلا امتیازها تو قالب شما نشون داده میشه یا نه اگه نشه باید ویرایش کنید که امکان اضافه شدن تو کدهای متا فراهم بشه که گوگل بتونه بخونه.

      2. سلام و عرض ادب
        آیا این افزونه پولی هست؟ شما از نسخه پولی یا رایگان استفاده می کنید؟ از مخزن دانلود کردم میگه لاینسنس بده اکتیو کن ، ممنون میشم راهنمایی کنید

      3. سلام
        راهی وجود داره که در kk star ratings
        بتونیم به 2 عبارت
        votes
        و
        rate at this post ؟
        جایگزین های فارسی اضافه کنیم.

        1. سلام روزبخیر؛
          بله میتونید رشته های مربوط به افزونه رو ترجمه کنید اما با بروزرسانی افزونه این تغییرات ازبین میرن.

  3. باسلام. اگر در قسمت “به چه صورت قرار بدم؟” طوری تنظیم کنیم که هم نویسنده و مدیر سایت و هم کاربران بتونن امتیاز بدن (هردو)
    اونوقت گوگل برای نمایش ستاره ها از نام نویسنده سایت استفاده میکنه یا از رای کاربران بدون نام نویسنده؟
    باتشکر.

    1. سلام، نتایج کلی میده، یعنی تلفیقی از هر دو
      برای اینکه نویسنده اسم سایت رو نشون بده، باید فقط روی حالت نویسنده قرار بدین و کاربران امکان ثبت امتیاز نداشته باشند.

  4. وقت بخیر. وقتی که کاربر روی ستاره کلیک میکنه و امتیاز میده یه جمله نمایش داده میشه که “در حال بارگذاری. خواهشا صبر کنید”. میخوام این کلمه خواهشا رو با لطفا جایگزین کنم. از فولدر زبان افزونه فایل .po رو ویرایش و همین جمله رو با کلمه “لطفا” تغییر دادم. اما در صفحه سایت هنوز کلمه خواهشا نمایش داده میشه. کش مرورگر رو پاک کردم و روی مرورگر دیگر هم تست کردم ولی علی رغم ویرایش فایل .po مربوط به زبان فارسی تغییر ایجاد نمیشه؟ لطفا راهنمایی کنید چه کار کنم؟ باتشکر.

    1. سلام و وقت بخیر،
      موقع ترجمه فایل po دقت کنید که با استفاده از برنامه po edit این کار رو انجام بدین و حتما بعد از ذخیره کردن با استفاده از منوی file> compile to MO خروجی فایل mo را هم بگیرید و داخل پوشه زبان قرار بدین.
      اگر نشد نتیجه را از همین طریق اعلام کنید.

  5. سلام. طبق راهنماییتون از برنامه poedit pro استفاده کردم و خیلی راحت مشکل برطرف شد. سپاسگزارم.
    در ترجمه های افزونه مشاهده کردم که گزینه های زیادی درمورد دیباک و مواجه شدن کاربربا مشکل هم وجود داشت. امکان مشکل دار شدن این افزونه مثل سایر افزونه ها هست و میشه گفت معمولیه و به ندرت پیش میاد؟
    طوری هست که ایجاد قابلیت ایمپورت از این افزونه در wp review pro رو به حساب بعضی امکانات اضافی و البته غیر ضروری wp review گذاشت نه اینکه سایر افزونه ها ازجمله yet another stars بیشتر با مشکلات مواجه میشن؟ باتشکر.

    1. سلام و وقت بخیر، خوشحالم که مشکلتون برطرف شده
      به وجود اومدن مشکل برای هر افزونه‌ای وجود داره و علت به وجود اومدنش هم باید مشخص باشه، به عنوان مثال خود من بخاطر یه سری تداخل نمیتونم از افزونه yet another stars استفاده کنم. با افزونه‌های pro هم اصلا کار نکردم و هر افزونه‌ای که برای امتیاز دادن بوده به صورت رایگان از مخزن وردپرس بوده.

      اما موقع استفاده به یک مشکل رسیدم. داخل یکی از مطالبم بیش از 700 بار کاربران برای نوشته رای داده بودن، اما چون بیشتر بازدیدکننده‌ها موبایلی بودن و طوری نبود که با هاور کردن خوب مشخص بشه که امتیاز منفی کدوم سمت هست و امتیاز مثبت کدوم سمت، این شد که از مجموع 700 رای ثبت شده، میانگین به وجود اومده 2.5 بود، چون کاربر فکر می‌کرد امتیاز سمت مخالف هست، اما وقتی کلیک میکرد و امتیاز ثبت میشد مشخص میشد که امتیاز کمتری ثبت شده که این خیلی بده، زبان فارسی هم خودش باعث دو چندان شدن این مشکل شده بود.
      پس این شد که به دنبال افزونه‌ای گشتم که امتیاز دهی فقط با یک دکمه باشه و در نتایج گوگل هم به حساب بیاد. بنابراین از افزونه‌ای که در آموزش لایک و دیس لایک مطالب و نظرات وردپرس منتشر کردم استفاده کردم.
      این افزونه قابلیت پشتیبانی از Google Rich Snippet رو داره که امکان نمایش امتیاز در نتایج جستجو رو میده. کاربر فقط با یک کلیک مشخص میکنه که آیا مطلب شامل امتیاز هست یا خیر! اگر کلیک کرد امتیاز 5 در نظر گرفته میشه و به رای کلی اضافه میشه، اما اگر کلیک نکرد هم که اتفاقی نیفتاده.
      علاوه بر این امکان استفاده در نظرات رو هم میده و از استایلی که برای لایک الان وجود داره هم پشتیبانی میکنه که ظاهر خیلی خوبی میده.
      پیشنهاد می‌کنم شما هم از همین افزونه استفاده کنید.

  6. سلام وقت بخیر. خیلی خوب توضیح دادید اون هم بهترین گزینه ممکن برای امتیاز دادن به مطالب رو. عالیه. از همین استفاده میکنم. متشکرم.

  7. با سلام و خسته نباشید
    من افزونه ای که معرفی کردید رو نصب کردم، خیلی خوب بود اما یک سوال
    بدلیل غیرفعال بودن سایت به مدت زیاد
    هنوز سایتم ایندیکس نشده و کلی امتیاز دارم!
    حالا من افزونه رو به همراه جداولش پاک کردم اما بعد از نصب مجدد امتیاز ها نرفته بودن!
    حالا من از شما دوتا سوال دارم!
    اول اینکه با غیرفعال کردن افزونه،ستاره ها در گوگل حذف میشوند یا خیر؟
    دوم اینکه چطور میتونم افزونه رو به صورت کامل و به همراه ستاره ها در گوگل حذف کنم؟؟؟

    با تشکر

    1. سلام و احترام،
      1. بله با حذف یا غیرفعال کردن افزونه متا داده‌های مربوط به نمایش امتیازات از سورس صفحات حذف میشه که بعد از چند روز آپدیت و خزش صفحات سایت، نمایش امتیازات از نتایج گوگل حذف خواهند شد.
      2. برای حذف کلیه اطلاعات افزونه میتونید از مقاله آموزش حذف کامل افزونه وردپرس و اطلاعات آن از دیتابیس استفاده کنید.

  8. تفاوت نسخه پولی و نسخه رایگان تو چیست ؟ آیا به کارمون می یاد ؟
    افزونه WP Review Pro که در سایت هایی به فروش می رسد تفاوت چندانی با این افزونه دارد ؟
    نظر شما بین این دو افزونه کدام است ؟

    تشکر از سایت خوبتان.

    1. سلام، امکاناتی مثل تغییر استایل امتیاز دادن با آیکون‌های مختلف، امکان امتیازدهی به نظرات و… وجود داره که با رفتن به صفحه افزونه در سایت سازنده میتونید جزییات اونو ببینید. هر کدوم از این افزونه‌ها قابلیتی رو به شما ارائه میدن که تو بیشتر امکانات مشترک هستن.

  9. سلام خسته نباشید خود وکامرس سیستم ستاره دهی داره اینم رو محصولات اضافه بشه تداخلی به وجود نمیاره؟؟ از نظر گوگل میگم؟؟؟؟

  10. سلام

    من افزونه kk star rating رو حدود دو روزه نصب کردم، و طی این دو روز کاربرا در برخی مطالب سایتم امتیاز دهی کردن اما این مقالات در گوگل ستاره دار نیستن ( این درحالیه که قابلیت گوگل ریچ اسنیپت افزونه رو فعال کردم ) خواستم بدونم در تنظیمات افزونه باید تغییراتی به وجو بیارم یا اینکه به مرور زمان مطالب ستاره دار می‌شن؟
    در ضمن ممنون از مقاله مفیدتون

    1. سلام، تو تنظیمات فقط باید حالت ریچ اسنیپت رو فعال کنید. حالا برای اینکه امتیازات نشون داده بشن مدتی زمان میبره که باید منتظر بمونید.

  11. سلام. شما ازچه افزونه ای برای ستاره دار کردن استفاده کردید؟ خواهشا صادقانه بگید تا ما با اطمینان کامل افزونه ای رو انتخاب کنیم.

      1. همتون دروغ میگید!
        هیچکدوم از این افزونه ها به تنهایی کار نمیکنه! باید یه سری کدنویسی ها انجام داد مربوط به schema.org میشه
        هیچکدوم از سایتهای سئو تکنیکشو نگفتن و نمیگن! همشون فقط یه سری افزونه بیخود معرفی کردن که عملا فقط برای امتیاز دهی داخل سایته نه ستاره دار کردن نتایج در گوگل!
        شما هم یکی از اونا

        1. سلام، طبق گفته خودتون برای نمایش امتیاز ستاره‌ای و به صورت کلی داده‌های ریچ اسنیپت در نتایج گوگل نیاز به تگ‌های schema.org هست. اگه به صفحه افزونه‌های معرفی شده مراجعه کنید و توضیحات هر افزونه رو بخونید هم همین موضوع به صراحت توضیح داده شده.
          حالا کاری که افزونه میکنه اینه که میاد و بدون اینکه لازم باشه شما کدنویسی کنید، این نوع داده‌ها رو به نوشته‌ها اضافه میکنه که داخل سورس صفحات ثبت میشن. این وسط ممکنه مشکلی پیش بیاد و بخاطر استفاده از افزونه‌های خاصی اختلال ایجاد بشه که این داده‌ها نشون داده نشن.
          به عنوان نمونه وقتی ما خودمون افزونه تاریخ شمسی رو در پایگاه دانش نصب کردیم متوجه شدیم که کاراکترهایی که برای نمایش امتیازات هست، تو سورس صفحات فارسی بودند. همین مسئله باعث خطا شد و چندتا از صفحات مهم هم که امتیاز دریافت کرده بودند دیگه از اون به بعد تو همشون امتیازها نشون داده نشدن.

          وقتی شما داخل سایت امتیازی رو برای نوشته ثبت می‌کنید، تو سورس صفحات اصلاح میشه و گوگل با بررسی و دیدن این داده‌ها در هر بار خزش سایت اونارو آپدیت میکنه. شما میگید که «فقط یه سری افزونه بیخود معرفی کردن که عملا فقط برای امتیاز دهی داخل سایته نه ستاره دار کردن نتایج در گوگل!» اگر چنین چیزی درست باشه، پس چرا امتیاز ستاره‌ای برای مطلبی که بازدید زیادی نداره یا اینکه چند روزی براش امتیازی تو سایت ثبت نشده یکسان هست؟

          هیچ دروغی در کار نیست. به هر سایت خارجی و معتبر هم که مراجعه کنید این توضیحات کاملا مشهود هست. حالا این شما هستید که باید ببینید مشکل سایتتون چیه که امتیازها رو نشون نمیده.
          موفق باشید…

          1. شما که این همه توضیح دادید پس چرا همون بخش اصل کاری و کدنویسی رو توضیح نمیدید؟
            بازم میگم نه فقط شما بلکه هیچ کدوم از سایتها بخش اصلی رو توضیح ندادن.
            بله از اونجا که از زبان فارسی پشتیبانی نمیکنن و سایت اسکیما هم برای آی پی های ایران کلا مسدوده با حدف پلاگین وردپرس فارسی تونستم مطالب رو ستاره دار کنم اما مشکل اینجاست که فقط درصورتیکه در گوگل تایپ کنم site:user.com مطالب تمامشون ستاره دار شدن بدون هیچ مشکل و کم و کاستی اما وقتی یک URLخاص رو تو گوگل میزنم یا یکی از عنواوین سایت رو در گوگل سرچ میکنم و دنبال آدرس سایتم میگردم ستاره ای در کار نیست
            برای مثال تایپ URL زیر در جستجوی گوگل
            https://mizbanfa.net/blog/cms/wordpress/yet-another-stars-rating
            بدون مشکله
            اما برای خودم که تایپ میکنم
            http://user.com/post/downloadsoft
            از ستاره خبری نیست درصورتیکه زمان سرچ کردن site:user.com مطالب ستاره داره حتی همین آدرس http://user.com/post/downloadsoft هم در این حالت ستاره داره
            خب پس میشه نتیجه گرفت که کراول ها در صفحه اصلی سایت یه چیزی رو تونستن پیدا کنن و بخونن که مطالب صفحات اصلی ستاره داره اما همون ((چیز!))) رو در صفحات جداگانه و پستها نمیتونن پیدا کنن و بخونن که مطالب ستاره دار نمیشه!
            حالا در به در دنبال اینم که اون ((چیز)) چیه که درحالت اول برای کراول ها نمایانه و در حالت دوم مخفی!
            هرچقدر هم سرچ میکنم هیچی پیدا نمیشه!
            یکی از سایت های سئو یه توضیح مختصری داد که باید در URL
            https://www.google.com/webmasters/markup-helper/u/0
            بریم و کد HTML جدید بگیریم و بذاریم تو سایت اما اصلا نفهمیدم چه کدی و کجا باید بذاریم
            یکی دیگه هم گفت باید مطالبت های لایت بشه با استفاده از Data Highlighter
            یعنی تصویر زیر
            http://s9.picofile.com/file/8339186542/photo_2018_10_06_19_14_59.jpg
            آیا شما هم از این 2 ابزار استفاده کردید و میکنید؟
            آیا markup-helper با های لایت کردن تفاوت داره یا هردو یکیه؟
            خواهشا بگید کدنویسیش چه طوره دیگه خسته شدم واقعا! 🙁

  12. سلام جناب صادقی عزیز
    درود
    من افزونه kk star خیلی وقت نصب کردم و درست کار می کنه . فقط در بعضی از مواقع بعضی از پست ها بصورت ستاره نمایش داده نمی شوند در گوگل با توجه به اینکه چند بار feach زدم ولی بازم نشان نداد و امتیاز هم دادم برای ستاره دار شدن ولی درست بشو نیست . چکار می تونم بکنم؟

      1. 1-تگ امتیاز چجوریه ؟
        2-کدوم قسمت باید نگاه کنم؟
        3-ارور های مربوط در این قسمت رو از کجا یاد بگیرم اصلاح کنم؟

          1. سلام جناب صادقی عزیز
            تگ امتیاز بود بازم عکس گرفتم شما هم ببینید . فقط اگر می شود سمت راست تصویر دو تا ارور مربوط به تاریخ می دهد آن هم راهنمایی بفرمایید.
            http://bit.ly/2QLLI51

            1. خوب برای مشکل ستاره دار کردن اون چکار کنم که نمیاد در گوگل؟

            2. ممکنه مشکل بخاطر همین فارسی بودن و تاریخ شمسی باشه. افزونه شمسی ساز رو غیرفعال کنید و با محتوای جدید تست کنید ببینید امتیاز رو نشون میده یا نه.

  13. سلام و خسته نباشید
    من زدم که در صفحات نشان ندهد ولی در برگه ها هم نشان میدهد

    1. سلام، گزینه نمایش در برگه‌ها رو بزارید روی بله و تنظیمات رو ذخیره کنید.
      اگر باز هم نشون داد، یک بار کش مرورگرتون رو پاک کنید.

    1. سلام، یک بار به صفحه تنظیمات> پیوندهای یکتا برید و روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید. ببینید نتیجه میده یا نه. اگر نشد فایل error log داخل هاست رو نگاه بندازید ببینید خطایی برای افزونه ثبت شده یا نه.

  14. سلام. افزونه خیلی راحت و خوبیه. سریع جواب داد. اما یه مشکل عجیب داره.
    وقتی نصب کردیم شروع کردیم به ستاره دار کردن. اما بعد از چند روز دیدیم برخی از مطالب ستاره نداره. به افزونه وی پی راکت شک کردیم. گفتم شاید وقتی میاد دیتا بیس و … پاک سازی کنه داره ستاره ها رو میپرونه. کلا این افزونه رو پاک کردیم چون برامون ضروری نبود.
    الان بعد از 1 ماه کل مطالبمون رو ستاره دار کردیم. ولی امروز باز متوجه شدم برخی از مطالب ستاره هاشون پریده…
    مشکل از کجاس بنظرتون؟؟؟

    1. سلام، یکی از دلایل از بین رفتن ستاره‌ها معمولا استفاده از افزونه‌های تاریخ شمسی هست که تو داده‌های ریچ اسنیپت اعداد و تاریخ رو به صورت شمسی و فارسی میزنه و گوگل هم از این موضوع خطا میگیره.

  15. سلام من از افزونه wp review pro استفاده کردم خیلی خوب بود بعد چند روز هم فعال شد. ولی بعد یکی دو ماه خود به خود حدف شد. علتش چیه چیکار کنم ؟

  16. با سلام kk star نصب کردم و تیک گوگل اسنیپ رو فعال کردم چقدر زمان میبره تا فعال بشه؟

  17. سلام. زیر هر مطلب شما یک برچسبی قرار دادید چه طوری میتونم این رو در سایت داشته باشم؟

    1. سلام، این برچسب برای خود قالب هست که با این استایل ساخته شده. میتونید با کدنویسی روی قالبتون و دادن استایل به برچسب‌ها به همین شکل در بیارید. از یک کدنویس کمک بگیرید.

  18. سلام ، من افزونرو ریختم اما بعد یک هفته که گذشت و سایتم توسط گوگل ایندکس شد بازم تو صفحه سرچ نشون نمیده

  19. سلام
    شما از افزونه kkstar استفاده می کنید بنده هم همین طور با اینکه تنظیمات همه درست هستند
    ولی نتایج من ستاره دار نمی شوند
    وقتی برسی کردم دیدم در سایتهای که https هستند این افزونه جواب نمیده
    ولی روی سایتهای دیگه من خوب جواب میده

  20. سلام
    من از افزونه Yet Another Stars Rating استفاده کردم و بعد از یک روز در گوگل به نمایش درامد.
    فقط الان دو روز متوجه شدم که وقتی موس رو ستاره 5 قرار میگیره ستاره 1 نشون میده و فقط تا ستاره سوم میتونن را بدن
    دلیلش چی میتونه باشه؟

  21. سلام و خسته نباشید
    شما از افزونه KK Star برای ستاره دهی استفاده می کنید، ولی در گوگل ایندکس میشه، ولی مال ما که از این افزونه استفاده می کنیم تو گوگل ستاره دار نمیشه! دلیلیش چیه؟
    ممنون میشم راهنمایید کنید.

    1. سلام روزبخیر؛
      بله از همین افزونه استفاده می کنیم عوامل مختلفی برای نمایش این موارد و اسکیماهای مرتبط وجود دارن و در نهایت گوگل بر اساس فاکتورهای خودش تصمیم میگیره ستاره ها رو نمایش بده یا خیر ترفند خاصی پیاده سازی نکردیم.

  22. سلام آقای صادقی عالی بود مثل همیشه

    فقط اینکه بنده از صفحه ساز قالب برای نوشتن مطالب یا ساخت نوع چینش صفحه ها استفاده می کنم
    و با نصب هر افزونه ی ستاره دار چیزی در نوشته ها نمایش داده نمیشه! بخاطر استفاده از صفحه ساز هست؟

  23. با سلام. ما از همین افزونه استفاده میکنیم. اما چند روزه ستاره ها از گوگل برداشته شده. و بازدیدها بسیار افت کرده. اونطور که از گروه های دیگه پرسیدم اونها هم همین مشکلو دارن. با اینکه از افزونه های دیگه استفاده میکنم. بخاطر اینکه تبلیغ نشه اسمشون رو نمیارم.

  24. سلام ، من متاسفانه نتونستم انجامش بدم ، اگر کسی بتونه کمکم کنه و برای من انجام بده ، هزینش رو هم پرداخت میکنم

  25. با سلام.
    حتما می دونید گوگل از اواخر اسفند 97 ستاره مطالب مربوط به حداقل 70 درصد سایت ها رو برداشته.
    بعضیا میگن: “براساس اعتبار سایت شما و سایر سایت هایی که در نتایج جستجوی آن عبارت هستند گوگل تصمیم میگیرد که ستاره ها نمایش داده شود یا خیر”.
    اما فکر نمیکنم این پاسخ برای این مورد درست باشه.
    چون سایت های معتبر بسیاری ستاره هاشون حذف شده. چند تا سایت نام میبرم که من رصدشون کردم.
    خیلی سایت های دیگه. این سایت ها ستاره هاشون برداشته شده. این سایت ها از افزونه های مختلفی مثل یسر و کاکااستار استفاده می کنند.
    اما سایت خودتون یعنی میزبان فا ستاره هاش هست.
    این سایت ها مثل سایت خودمون همه مطالبشون ستاره داشت. اما ناگهان ستاره همه مطالبشون از شب عید حذف شد و بازدیدها سقوط کرد.
    داخل مطالب ستاره ها هست. داخل تست اسکیما همه ی ستاره ها هست. اگه توی گوگل مطالب سایت رو بصورت site:sitename.com سرچ کنی همه ستاره ها هست.
    اما در سرچ طبیعی اگه همون مطلب رو سرچ کنی ستاره ها نمیاد.
    من این موضوع رو خیلی پیگیری کردم ولی جوابی پیدا نکردم.
    گفتم شاید گوگل قوانین مربوط به این موضوع رو اپدیت کرده و نیازه تا سایت ها نسبت به اون بروز بشن… نمیدونم.
    شما به نتیجه ای نرسیدید تا ما رو راهنمایی کنید؟؟؟

  26. باسلام و باتشکر از مطلب خوب شما
    من میخام جهت ستاره دادن رو عوض کنم یعنی اینکه آخرین ستاره سمت راست امتیاز 5 باشه و اولین ستاره سمت چپ امتیاز یک
    برای این کار باید چکار کنم؟

  27. سلام من افزونه taqyeem در سایتم نصبه . قالبم هم جنه هستش . در پایین مطالب قاعدتا کاربران امتیازاتشونو میدن ولی امتیاز نهایی ثبت نمیشه .
    مثلا پنج تا ستاره هستش که نتیجه ای از مجموع نظرات بینندگانه یه پنج ستاره دومی هم هست که این رو کاربران پر میکنن. وقتی کاربران از این پنج ستاره هر امتیازی بخوان میدن ها و این ثبت میشه ولی اون نتیجه اصلی خالی باقی میمونه

  28. سلام
    از افزونه kk star ratings استفاده میکنم
    میخوام جای دلخواه نشون بده
    شورت کد نداره که بشه انتقالش داد جای دلخواه؟
    نمیشه کدشو پیدا کرد؟
    با تشکر

  29. سلام و درود
    لطفا اطلاع رسانی کنین که rating فقط در محصولات پیاده میشه و دیگ روی نوشته ها گوگل این اجازه رو نمیده…

    1. سلام روزبخیر؛
      بله دقیقا همینطوره .
      برای امتیازدهی در گوگل باید کدهای مربوطه به صورت تک تک روی مقالاتتون درج بشن.

  30. قالب من جنه اس و به صورت پیش فرض tagyeem رو داره ولی اصلا کارکرد مناسبی برای وب سایت من نداره.
    میخوام مثل شما از kk استفاده کنم ولی اصلا کار نمی کنه.
    tagyeem رو حتی کاملا پاک هم کردم ولی kk با اینکه فعاله توی هیچ کدوم از صفحاتم نمیاد.
    ضمن اینکه هاستم رو از خودتون گرفتم و نمی دونم برای این مشکل می تونم از هاستم کمک بگیرم یا نه؟

  31. سلام تو اپدیت 2.2.0 این افزونه با بخش پرداخت ووکامرس تداخل ایجاد کیگنه کسی ورژن قدیمیه اینو داره؟

  32. سلام ، من این افزونه رو بیش از یک ماهه در سایتم نصب کردم و افزونه های دیگه هم در سایتهای دیگه امتحان کردم اما همچنان در ننتایج گوگل ستاره دار نیست !

    1. سلام و احترام؛
      نمایش چنین مواردی به وبسایت و بازخورد کاربرد و تصمیمات موتورجستجو بستگی داره.
      افزونه kk Star Ratings برای ستاره دار کردن مطلب در گوگل هم مفید هست.

  33. سلام وقت بخیر
    من افزونه kk star rating کردم. وقتی از طریق گوگل مطالب ایندکس شده را چست و جو می کنم ( به این شکل Site:Example.com ) مطالبی که به آن ها امتیاز دادم ستاره دار است. اما وقتی به صورت معمولی کلمه کلیدی را سرچ میکنم همان مطلب ستاره ندارد. به نظر شما مشکل از کجاست؟ در ضمن هیچگونه خطا استراکچر دیتا هم ندارم

  34. سلام و وقت بخیر.
    ممنون از مطلب خوبتون.
    یک سوال
    با نصب این افزونه ، تکلیف مطالب قبلی چطور میشه؟
    ما بیشتر از 2000 مطلب رو سایت داریم،مطالب قبلی رو با افزونه دیگه ای ستاره دار می کردیم که الان گوگل بهش گیر داده و میگه منسوخ شده.
    مجبور شدیم اونو غیر فعال کنیم و این افزونه رو نص کنیم.
    چطور میتونیم مطالب قبلی رو با همین افزونه ستاره دار کنیم؟
    باتشکر

    1. سلام و احترام؛
      به صورت پیش فرض برای تمامی محتوا قابلیت ستاره دار شدن ضافه میشه. در بخش تنظیمات افزونه می تونید تعیین کنید که قابلیت ستاره دار کردن برای چه بخش هایی فعال و برای چه بخش هایی غیرفعال باشه همچنین به صورت پیشفرض در تمامی برگه ها و نوشته ها باکسی تحت عنوان KK STAR RATING اضافه میشه در این قسمت هم میتونید به صورت سفارشی نمایش ستاره ها برای برخی صفحات رو در حالت فعال یا غیرفعال قرار بدید.
      پس از اون کاربران با مراجعه به وبسایت شما باید در خصوص امتیازدهی اقدام کنند و ما بقی مراحل یعنی نمایش ستاره ها در نتایج گوگل و زمان نمایش به گوگل بستگی داره.

  35. با سلام و احترام

    من افزونه Yet Another Stars Rating را نصب کرده ام. ولی بعد دو ماه در گوگل سرچ کنسول Core Web Vitals خطای URL is on Google, but has issues
    در بیشتر صفحاتم نشون میده با غیر فعال کردن افزونه Yet Another Stars Rating خطا ها درست میشه اگر این افزونه را پاک کنم و یک افزونه دیگر به جای این نصب کنم از طرف گوگل جریمه نشم و … یا راه حل مناسبی است لطفا راهنمایی کنید. با تشکر

    1. سلام روزبخیر؛
      محتوای خطا چی بوده؟
      افزوه هایی مثل KK STAR هم کاربردی هستن که در میزبان فا در حال استفاده و مشکلی نداشته تا این لحظه.

  36. سلام وققتون بخیر. ممنون از آموزش خوبتون. یه سوال داشتم؟ چطور می تونیم متن انگلیسی Rating Saved که بعد رای دادن به کاربر نشون داده میشه رو به فارسی تبدیل کنیم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      در بخش تنظیمات افزونه می تونید جملاتی را قبل و بعد از امتیاز دادن، به کاربر نمایش بدید. قسمت “میخواهید نوشته ای سفارشی برای قبل و بعد از ستاره ها بنویسید ” را در حالت فعال قرار بدید.

  37. سلام
    وقت بخیر
    مدتیه این افزونه رو نصب کردم و مشکلی نبود امروز تنظیمات داخل هر پست اون رو تغییر دادم مثل برند و sku و این چیزا که تو صفحه هر محصول باید تغییر داد و حالا محتوای هیچ کدوم از محصولاتم رو نشون نمیده..حتی تنظیمات رو برگردوندم به حالت قبل ولی فایده نداشت.می دونم مشکل از این افزونست چون غیرفعالش می کنم درست میشه..نمی دونم چیکارش کنم

    1. سلام روزبخیر؛
      افزونه رو می تونید به صورت کامل همراه با تمام تنظیمات حذف کنید و مجددا نصب کنید همچنین افزونه kk star هم بسیار خوب هست.

  38. سلام وقت بخیر
    من این افزونه رو نصب کردم و وقتی با testing tools چک می کنم میبینم به جای نام محصولاتم id اونارو مینویسه…چطوری میتونم درستش کنم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      پشنهاد میکنم بجای این افزونه، از افزونه kk star استفاده کنید.

  39. سلام
    من شنیدم به تازگی گوگل اگر صفحه مقالات ستاره دار باشه ممکنه جریمه کنه آیا این صحت داره ؟

    1. سلام وقت بخیر؛
      وجود اسکیما در مقالات یا محتوا یک گزینه کاربردی و کاربرپسند هستش که تاکنون ممنوعیت خاصی براش اعمال نشده. قطعا باید در استفاده از اسکیماها بالاخص اسکیما پرسش و پاسخ در محتوا دقت داشت. مقالات آموزشی میزبان فا هم دارای اسکیما ریتینگ هستند و تاکنون مشکل خاصی نبوده.

  40. سلام وقت بخیر لطفا در مورد rating stars schema توضیح بدین و راهنمایی کنید چطوری ازش استفاده کنم. من یه فروشگاه دارم که با فروشگاه ساز ساخته شده هر سایتی جستجو میکنم درمورد افزونه ستاره دار کردن در وردپرس توضیح میدن!!!لطفا در مورد نحوه کار با اون هر کسی اطلاع داره راهنمایی کنه. فروشگاه من صنایع دستی هست

    1. با سلام دوست عزیز
      شما باید مسیر WooCommerce >Settings >Products >Displays را دنبال کرده و سپس از طریق گزینه Product Ratings قابلیت مورد نظر را فعال نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  41. سلام من حدود 2 هفته هست افزونه رو فعال کردم مطالب جدیدم در گوگل ایندکس شدن اما هیچکدوم ستاره دار نشدن مشکل چیه؟

    1. سلام و احترام؛
      این مورد با بازخورد و همچنین تشخیص گوگل بستگی داره.

  42. چطور می تونیم متن انگلیسی Rating Saved که بعد رای دادن به کاربر نشون داده میشه رو به فارسی تبدیل کنیم؟
    این سوال رو یکی قبلا پرسیده از شما اما بخشی که شما گفتید همچنین چیزی نداره که فارس یهم بشه

    1. سلام وقت بخیر؛
      می تونید از برنامه برنامه po edit برای ترجمه تمامی رشته های افزونه کمک بگیرید.

  43. من از افرونه loco translate استفاده میکنم تو این افزونه نشون میده که ترجمه شده اما در حالی که اینطور نیس

  44. سلام و احترام
    خسته نباشید
    تشکر بابت مطلب مفیدتون
    بنده چندجایی مطالعه کردم که گوگل در حال حاضر امکان ستاره داشتن مطالب رو نمیده و این ویژگی فقط برای محصولات سایت قابل استفاده و در دسترس هست ، آیا این موضوع صحت داره و از طریق افزونه ای که در این مطلب معرفی کردید در حال حاضر نمیتوان مطالب و پست های سایت رو ستاره دار کرد ؟
    تشکر

    1. سلام و احترام؛
      در حال حاضر میزبان فا هم از افزونه kkstar برای ستاره دار کردن مقالات استفاده میکنه و این موضوع یعنی نمایش یا عدم نمایش امتیازات ستاره ای کاملا به تشخیص گوگل بستگی داره. به عنوان مثال در تصویرزیر مقاله ای رو مشاهده می کنید که کمتر از سه ماه قبل منتشر شده اما دارای امتیاز دهی ستاره ای هستش.

  45. بسیار متشکرم
    یک موضوع دیگه باقی میمونه ، افزونه kkstar کدام رای هارو نمایش میده ؟ در واقع فقط نمایش میده یاکه دریافت هم میکنه توسط کاربر ؟ به چه شکل هست این فرایند …
    تشکر

    1. وقت بخیر؛
      در انتهای مقال آیکون 5 ستاره درج میشه و کاربران میتونن به مقاله امتیاز بدن همین امتیاز (مثلا 4.5 از 5) و تعداد رای های ثبت شده در نتایج جستجوی کاربران در گوگل نمایش داده میشه.

      1. خیلی ممنون
        فقط یک مورد دیگه ، بعضی قالب ها یک نظرسنجی ستاره رو بصورت پیش فرض در مطالب دارن ، آیا نظرسنجی دیگر و ساده ای هست ؟ یا همین مدل نظرسنجی هست و همین کار افزونه هارو انجام میده ؟ توضیحاتی در این باره هم لطف کنید
        خیلی ممنون

        1. وقت بخیر؛
          در تنظیمات برخی قالب ها هم این قابلیت ارائه شده و همچنین افزونه های متعددی به این منظور ارائه شده.

  46. سلام وقت بخیر. عالی بود. میشه بگید دقیقا این افزونه از کدوم قسمت میتونه به نتایج سرپ مون ستاره اضافه کنه؟سپاس

    1. سلام و احترامِ
      افزونه کدهایخاصی را به محتوا اضافه می کند که منجر به نمایش اسکیما خواهد شد. در نظر داشته باشید اینکه محتوای شما در نتایج گوگل همراه با اسکیما نمایش داده شوند به گوگل بستگی دارد.

  47. سلام افزونه Yet another رو نصب کردم ولی وقتی رو ستاره ها کلیک میکنم خطای ajax میده لطفا راهنمایی بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *