آموزش های وردپرس

آموزش انتشار خودکار مطالب در شبکه های اجتماعی

انتشار خودکار مطالب وردپرس در شبکه های اجتماعی یکی از نیازهای هر وبسایتی هست تا با استفاده از اون بتونن از طریق شبکه‌های اجتماعی که طیف وسیعی از کاربران را در خودشون دارن بازدیدکننده دریافت کرده و علاوه بر این از مزیت‌هایی که با انتشار مطالب در شبکه‌های اجتماعی از نظر سئو و بهینه سازی براشون به ارمغان میاد بتونن رتبه و جایگاه بهتری کسب کنند. اما به دلیل نبود وقت کافی و یا اینکه به دلیل فیلترینگ اعمال شده بر روی بیشتر شبکه‌های اجتماعی که از نظر گوگل مهم هستند خیلی از مدیران سایت‌ها به این کار تمایلی نشون نمیدن، بنابراین دست به دامان افزونه‌های وردپرس شده و با استفاده از افزونه انتشار خودکار مطالب وردپرس در شبکه های اجتماعی سعی بر این دارند تا به صورت خودکار این کار را انجام داده و اقدام به ارسال خودکار مطالب در شبکه‌های اجتماعی بکنند.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم به معرفی افزونه‌ای برای انتشار خودکار مطالب وردپرس در شبکه های اجتماعی بپردازم که با استفاده از این افزونه میتونید وبسایت خودتون را به شبکه‌های اجتماعی متصل کرده و از طریق اون به محض اینکه نوشته‌ای ارسال کردید و یا اینکه نوشته‌ای را به‌روزرسانی کردید به صورت خودکار لینک و عنوان نوشته در شبکه اجتماعی دلخواه شما منتشر شود.

آموزش انتشار خودکار مطالب وردپرس در شبکه های اجتماعی

افزونه اشتراک گذاری خودکار مطالب وردپرس در شبکه‌های اجتماعی که قصد معرفی اونو دارم با عنوان WordPress to Buffer در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته بیش از 6.000 نصب فعال و کسب امتیاز 3.9 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر به ارسال خودکار مطالب وردپرس به شبکه‌های اجتماعی هستید. برای استفاده از این افزونه کافیه روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت خودتون بکنید.

دانلود افزونه WordPress to Buffer

بعد از نصب و فعال سازی افزونه پیغام زیر برای شما به نمایش در میاد که لازمه روی گزینه Click here to Authorize کلیک کنید.

انتشار خودکار مطالب وردپرس در شبکه های اجتماعی با افزونه

بعد از کلیک روی این دکمه به وبسایت بافر هدایت میشید که صفحه زیر برای شما نمایش داده میشه، حالا روی یکی از گزینه‌های مربوط به شبکه های اجتماعی کلیک کنید تا اکانتتون در این سایت با استفاده از شبکه اجتماعی ساخته شود.

انتشار خودکار مطالب وردپرس در شبکه های اجتماعی با افزونه

در اینجا من از فیسبوک برای اینکار استفاده می‌کنم بنابراین بعد از اینکه روی دکمه Sign in with facebook کلیک کنید و وارد اکانت فیسبوک خودتون بشید پنجره زیر براتون به نمایش در میاد که باید برای اجازه دسترسی روی دکمه Continue with کلیک کنید.

انتشار خودکار مطالب وردپرس در شبکه های اجتماعی با افزونه

بعد از این مرحله در صورتی که صفحه فیسبوک داشته باشید مشابه تصویر زیر براتون باز میشه که از شما میخواد اتصال از طریق صفحه به اکانت انجام بگیره و یا اینکه از طریق پروفایل عمومی شما که بسته به نیازتون میتونید از هر یک از این گزینه‌ها استفاده کنید.

انتشار خودکار مطالب وردپرس در شبکه های اجتماعی با افزونه

در اینجا من چون دسترسی از طریق پروفایل عمومی را انتخاب کردم مجددا به مرحله قبل هدایت میشم که باید باز هم روی continue as کلیک کنم تا به پروفایل متصل شده و تصویر زیر نمایش داده شود. در اینجا از من میخواد که آیا تمایلی دارید که بافر یک پست روی پروفایل شما ارسال کنه تا ببینید مطالبی که از طریق این افزونه ارسال میشه به چه شکلی خواهند بود؟

انتشار خودکار مطالب وردپرس در شبکه های اجتماعی با افزونه

در صورت تمایل میتونید روی دکمه OK کلیک کنید تا پستی منتشر بشه و در غیر اینصورت روی Not now کلیک کنید. بعد از این مرحله به صفحه زیر میرید که ایمیل شما نشون داده شده و حالا ازتون میخواد تا یک رمز برای اکانت خودتون انتخاب کنید.

انتشار خودکار مطالب وردپرس در شبکه های اجتماعی با افزونه

حالا بعد از اینکه وارد اکانت شدید به پیشخوان وردپرس برگردید و مجددا روی گزینه Click here to Authorize کلیک کنید.

انتشار خودکار مطالب وردپرس در شبکه های اجتماعی با افزونه

بعد از کلیک روی این گزینه مجددا وارد سایت بافر میشید که در اینجا برای اشتراک گذاری خودکار مطالب وردپرس در شبکه‌های اجتماعی از شما میخواد که دسترسی وردپرس را به بافر بدین، بنابراین مشابه تصویر زیر روی دکمه Allow Access کلیک کنید.

انتشار خودکار مطالب وردپرس در شبکه های اجتماعی با افزونه

بعد از این مرحله وارد پیشخوان وردپرس میشید که در اینجا با تصویر زیر رو به رو خواهید شد. دقت کنید که برای اتصال باید دقیقا مشابه تصویر زیر پیغام موفقیت آمیز بودن اتصال به شما نمایش داده بشه.

انتشار خودکار مطالب وردپرس در شبکه های اجتماعی با افزونه

حالا باید روی تب نوشته‌ها کلیک کنید تا وضعیت و نحوه ارسال خودکار مطالب در شبکه‌های اجتماعی را مشخص کنید. بعد از کلیک روی این گزینه تصویر زیر براتون باز میشه که میتونید شخصی سازی دلخواه برای انتشار خودکار مطالب خودتون را داشته باشید.

انتشار خودکار مطالب وردپرس در شبکه های اجتماعی با افزونه

حالا همونطور که در تصویر میبینید در بالا اکانت فیسبوک نمایش داده میشه و در پایین هم دو کادر برای انتشار خودکار مطالب در شبکه‌های اجتماعی. کادر اول که با عنوان publish اونو میبینید هنگام انتشار نوشته جدید بعد از اینکه نوشته منتشر شد به صورت خودکار با فرمتی که انتخاب کردید نوشته را به شبکه اجتماعی مورد نظرتون ارسال خواهد کرد.

و در کادر دوم که با عنوان Update قرار داره هر بار که نوشته‌ای را به‌روزرسانی کنید اینبار میتونید با عنوان به‌روزرسانی نوشته بعد از اینکه پست به‌روز شد به صورت خودکار اونو در شبکه اجتماعی خودتون به اشتراک بگذارید. حالا برای نحوه نمایش و ارسال پست میتونید با استفاده از تگ‌هایی که در لیست بازشو انتخاب میکنید اطلاعات بیشتری از نوشته انتخاب کنید که این تگ‌ها شامل موارد زیر هستند:

  1. Site Name: با استفاده از این تگ میتونید عنوان سایت خودتون را در پستی که در شبکه اجتماعی وارد میشه را ذکر کنید.
  2. Post Title: با استفاده از این تگ میتونید عنوان نوشته‌ای که در پست منتشر شده در شبکه اجتماعی وارد میشه را نمایش دهید.
  3. Post Excerpt: با استفاده از این تگ میتونید خلاصه نوشته‌ای که در پست منتشر شده در شبکه اجتماعی وارد میشه را نمایش دهید.
  4. Post Content: با استفاده از این تگ میتونید محتوای کامل نوشته‌ای که در پست منتشر شده در شبکه اجتماعی وارد میشه را نمایش دهید.
  5. Post Date: با استفاده از این تگ میتونید تاریخ انتشار نوشته‌ای که در پست منتشر شده در شبکه اجتماعی وارد میشه را نمایش دهید.
  6. Post URL: و در نهایت با استفاده از این تگ هم میتونید آدرس نوشته‌ای که در پست منتشر شده در شبکه اجتماعی وارد میشه را نمایش دهید.

حالا بعد از اینکه فرمت دلخواه خودتون را برای انتشار و به‌روزرسانی نوشته در شبکه اجتماعی وارد کردید روی دکمه Save کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شده و از این پس هر نوشته‌ای که منتشر میکنید به صورت خودکار در وردپرس به شبکه اجتماعی که انتخاب می‌کنید ارسال شود.

انتشار خودکار مطالب وردپرس در شبکه های اجتماعی با افزونه

حالا برای اینکه بتونید اتصال به سایر شبکه‌های اجتماعی را هم فراهم کنید کافیه تا وارد سایت buffer.com شده و به همین ترتیب دسترسی به سایر شبکه‌های اجتماعی مثل لینکدین، گوگل پلاس، اینستاگرام و پینترست را انجام بدین تا امکان ارسال پست در این شبکه‌های اجتماعی را هم داشته باشید. بعد از کلیک روی دکمه Connect به صفحه دسترسی در شبکه اجتماعی مورد نظر هدایت میشید که تنها کافیه دسترسی را برای سایت بافر مثل فیسبوک تایید کنید و سپس به تنظیمات افزونه برگشته و از بخش نوشته‌ها برای شبکه اجتماعی دیگه‌تون هم پستی که میخواید به صورت خودکار منتشر بشه را با استفاده از تگ‌ها شخصی سازی کنید.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسندتون قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا اقدام به ارسال خودکار مطالب به شبکه‌های اجتماعی در وردپرس بکنید. اگر در رابطه با این افزونه سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
3.6/5 - (18 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۴۳ دیدگاه ها

  1. سلام . در مورد تلگرام هم میشه انجام داد ؟یعنی با همین افزونه مطالب را به تلگرام ارسال کرد ؟
    اگر نمیشه
    با افزونه هایی که این کارو (ارسال مطالب به تلگرام )انجام میدن تداخل نداره ؟

    1. سلام و وقت بخیر، فعلا سایت بافر برای تلگرام این قابلیت را قرار نداده، با افزونه‌هایی که برای تلگرام هم مطالب به اشتراک گذاشته میشه تداخلی نداره و با خیال راحت میتونید ازش استفاده کنید.

  2. سلام وقت بخیر
    افزونه های دیگری هم برای این کار هست مثلا jetpack و یا Social Auto Poster
    نظرتون درمورد این دو تا چیه. میخوام پستهام بهمراه عکسشون همزمان به گوگل پلاس و لینکدین و فیسبوک ارسال بشن.
    لطفا بگید از قابلیت رو که در ارسال دیدگاه ها گزینه ای هست که با ایمیل ما رو از ارسالهای بعدی این نوشته مطلع میکنه با چه افزونه ای قرار دادید.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

  3. سلام وقت بخیر. ممنون بابت آموزش.
    قبل از اینکه آموزشتون رو مطالعه کنم افزونه social auto poster رو تست کردم که کار نمیکرد. در یک سایتی متوجه شدم که یک نکته مهم برای استفاده مطرح کردن که :
    نکته :‌ برای استفاده از این افزونه هاست شما باید خارجی باشد.
    سوالم اینه مکه هاست من از میزبانفا و اشتراکی اروپا هست. یعنی نمیتونم از autoposter استفاده کنم؟
    سوال دیگر اینکه با توجه به هاستم افزونه ای که شما معرفی کردید به خوبی کار میکنه؟
    ممنون

    1. وقت بخیر،
      افزونه‌ای که اعلام کردید تست نکردم اما حتما آموزشی ازش تهیه می‌کنم. بله هاست‌های میزبان‌فا خارجی هستند در صورتی که هاست ایران خریداری نکرده باشید و مشکلی هم پیش نمیاد(البته در جریان درست بودن این موضوع نیستم که حتما باید هاست خارجی باشه).
      در مورد سوال دوم هم، بله تست شده است و مشکلی نخواهید داشت. کلیه افزونه‌های معرفی شده در میزبان‌فا و تمامی آموزش‌ها در پایگاه دانش تست شده هستند که همراه با تصاویر در همون لحظه تهیه شده‌اند.

  4. سلام وقت بخیر.
    تفاوت اتصال با پروفایل و پیج چیه؟ من ثبتنام کردم و الان میخوام گوگل پلاس رو تنظیم کنم که زیرش نوشته پروفایل یا پیج.
    سوال دیگه ای دارم اینکه اگه کلا سایت رو با افزونه ها پاک کنیم و از صفر شروع کنیم دوباره باید از ابتدا در افزونه حساب بافر بسازیم یا حساب قبلی ما در سایت buffer سر جاشه و فقط باید بهش متصل بشیم؟ لطفا راهنمایی کنید. ممنون.

    1. سلام و وقت بخیر، در صورتی که پروفایل را انتخاب کنید، لینک‌های اشتراک گذاری شده در صفحه پروفایل شما ارسال خواهند شد. اما اگر در هر شبکه اجتماعی صفحه‌ای دارید، با انتخاب صفحه لینک‌ها در صفحه منتشر خواهند شد.
      حساب شما سر جاش باقی میمونه و فقط کافیه مجددا متصل کنید.

      1. توی گوگل پلاس باید پروفایل بسازیم ( که باید از طریق جیمیل ساخته بشه) یا با اکانت فعلی گوگلمون پیج یا انجمن بسازیم؟

  5. سلام. خسته نباشید. برای ارسال خودکار مطالب سایت به شبکه های اجتماعی لینکدین و فیسبوک و گوگل پلاس از جت پک استفاده میکنم. افزونه ای مد نظرتون هست که با کیفیت مناسب و بدون مشکل پستها رو به اینستاگرام هم بفرسته و درکنار جت پک استفاده کنم؟ باتشکر.

    1. سلام، جت پک گزینه خوبی هست. اینستاگرام چند موردی بوده، اما بخاطر تغییرات api اینستاگرام اکثرا به مشکل برخوردن و درست کار نکردن. بهترین کار برای اشتراک گذاری خودکار حالت دستی هست. اما یه روش خوبی هم هست که سایت ifttt در اختیارتون قرار میده، با اشتراک گذاری داخل یکی از شبکه‌های اجتماعی میتونید به صورت خودکار تو بقیه جاها هم شیر کنید. نیازی هم به نصب افزونه و اشغال کردن دیتابیس نیست.
      به زودی معرفی می‌کنم این سایت رو.

  6. ممنون. البته سایتی که در همین پست معرفی کردید هم ظاهرا کارکردی رو که برای ifttt بهش اشاره کردید هم داره منتهی انگار فقط میشه سه تا از شبکه ها رو در این سایت ثبت کرد و بیشتر از اون بصورت دلار هزینه داره.

  7. سلام وقت بخیر. مطالبی که در سایت منتشر میشه با استفاده از جت پک بدون مشکل به لینکدین و گوگل پلاس ارسال میشن ولی برای فیسبوک ارسال نمیشن. در صفحه راهنمای وردپرس متنی وجود داشت که ظاهرا عنوان میکنه که افزونه ها نمیتونن مطالب سایت رو به پروفایل فیسبوک بفرستن و حتما باید پیج ایجاد بشه . این قانون جدید از طرف فیسبوک هست. سوالم اینه که این مسئله رو نمیشه به شکلی رفع کرد و مثلا با استفاده از یک کد یا ….. بتونیم مطالب رو به پروفایل فیسبوک بفرستیم؟ باتشکر.
    Note: Starting August 1, 2018, Facebook is making a change to their platform: third-party tools can no longer automatically share posts to Facebook Profiles. This includes Publicize. If you’ve connected a Facebook Profile to your site, then Publicize will no longer be able to share your new posts to Facebook automatically, and you won’t be able to make a new connection to a Facebook Profile. Sharing to Facebook Pages will continue to work as before.

  8. سلام
    در کل به نظر شما بهترین گزینه چیه برای شیر کردن مطالب در شبکه های اجتماعی ! مخصوصا فیس بوک و اینستگرام
    در ضمن هاست من ایرانی هست !!
    آیا میتونم از این سرویس با هاست ایرانی استفاده کنم ؟!

    1. سلام، بهترین کار این هست که به صورت دستی این کار رو انجام بدین. چرا که توی شبکه‌های اجتماعی هم قرار نیست متکلم وحده باشید و باید با کسانی که شما رو دنبال میکنند گفتگو و ارتباط نزدیکی داشته باشید.

  9. سلام وقت بخیر. برای ارسال خودکار مطالب به شبکه های اجتماعی از طریق سایت ifttt بررسی زیادی انجام دادم منتها یک مورد رو نمیتونم متوجه بشم که اگر اطلاع دارید ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. اینکه وقتی یک applet طراحی میکنیم و یا قصد استفاده از applets رو که دیگران ایجاد کردن داریم موقعی که اقدام به فعال کردن وظیفه میکنیم باید ابتدا وردپرس رو به این سرویس وصل کنیم. و مشکل دقیقا همین جاست که با توجه به صفحه ای که برای این کار باز میشه و شامل توضیح و فیلدهای زیر هست که باید پر کنیم دقیقا چه اطلاعاتی رو میخواد؟ یعنی باید نام سایت خودمون با مثلا پسوند ir رو بعلاوه یوزر و پسورد ادمین وردپرس از آدرس mysite.ir/wp-admin رو قرار بدیم؟ لطفا راهنمایی کنید باتشکر.
    Connect WordPress
    Hosted WordPress blogs and WordPress.com blogs will work with the IFTTT WordPress Channel. Note: if you have two step authentication enabled, generate an application-specific password.
    Blog URL ……………………
    username ………………..
    password ………………..

    1. سلام، بهتره برای این سایت از روشی استفاده بشه که یکی از شبکه‌های اجتماعی رو به عنوان پیشفرض در نظر بگیرید. حالا هر وقت تو این شبکه اجتماعی پستی ارسال کردید خودکار به سایرین هم ارسال بشه.

  10. سلام

    عزیز دل امکان تعریف لینک کوتاه شده مطالب هم موقع ارسال وجود داره ؟ نمیخوام لینک بلندی که در بالای سایت نمایش داده میشه داخل شبکه های اجتماعی بره چون فارسی هست گاهها خیلی طولانی میشه میخوام به شکل پایین ارسال بشه . تشکر

    iomag.ir/?p=1448

    1. سلام، برای این کار باید دکمه اشتراک گذاری که برای هر شبکه اجتماعی وجود داره تابعش رو به شکل زیر تغییر بدین.

      <?php the_permalink(); ?>
      

      این کد رو به جای تابع آدرس لینک قرار بدین. نمونه:

      <a href="<?php the_permalink(); ?>">permalink</a>
      
  11. سلام خسته نباشید
    میشه مثلا ۱۰ تا اکانت فیسبوک معرفی کرد ؟ که بعد از انتشار پست یا محصول به ۱۰ تا فیسبوک بره یا ۱۰ تا گوگل پلاس

  12. سلام اقای صادقی خسته نباشید . بین افزونه بافر و blog2social که جای دیگه معرفی کردید کدوم رو پیشنهاد میدید؟

    1. سلام حمید جان،
      با افزونه blog2social شخصا کار نکردم و تصاویری که دیدید مربوط به سایت های خارجی بودن، گذشته از اون مدت زیادی از نسخه‌ای که معرفی شده بود با نسخه فعلی میگذره، آخرین آپدیت این افزونه برای 3 روز پیش هست.
      بهتره داخل یک ساب دامنه یا لوکال هاست تستش کنید. سعی میکنم تا چند روز آینده یه بررسی روش داشته باشم و اگر اوکی بود آموزش استفاده ازش رو اینجا میزارم.

  13. سلام
    من این افزونه رو نصب کردم و به اکانت بافر هم وصل شدم و پیغام اتصال موفقیت آمیز هم نشون داد ولی یه پیام دیگه زیر اون میاد که متن زیر رو نوشته
    cURL error 7: Failed to connect to api.bufferapp.com port 443: Connection timed out
    مشکل چیه؟

  14. سلام ممنون میشم ایمیل من رو از همه نظرات تو این پست بردارید.
    یعنی هر کسی کامنت گذاشت به ایمیل من نیاد

  15. سلام خسته نباشین تو نظرات از سایت ifttt صحبت کردین خیلی عالی هستش فقط من یه سایتم رو ثبت کردم اوکی شد
    با یه اکانت دیگه میخوام یه سایت دیگم رو ثبت کنم ارور میده
    میتونید بهم کمک کنیند که بفهمم این اررو برا چیه
    وقتی تو این ادرسش
    https://ifttt.com/channels/wordpress
    میخوام سایت دوم رو با یه اکانت دیگه ثبت کنم این ارور رو میده
    Blog URL is not a valid WordPress url
    میشه راهنمایی کنید که به چه خاطر این ارور رو میده
    ممنون میشم کمکم کنید
    با تشکر

  16. سلام حداکثر به چندتا شبکه میشه وصل شد، ؟
    برای بعداز اتصال به سه شبکه دیگه امکان وصل شدن به سایر شبکه های بافر رو نداره و درخواست خرید اکانت پرو میده !

  17. سلام وقت بخیر
    این قسمتی که وقتی به انتهای مطلب میرسیم یه باکسی سمت راست میاد با عنوان همچنین ببینید رو با چه افزونه ای انجام دادید؟
    اگر لطف کنید اسم این افزونه رو بگید ممنون میشم خیلی وقته دنبال همچین چیزی هستم.
    ممنون

    1. سلام روز بخیر
      این بخش داخل قالب کدنویسی شده 🙂
      اما برای نمایش چنین باکسی میتونید از افزونه نمایش مطالب مرتبط یا مطالب محبوب کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *