آموزش های وردپرس

استفاده از www یا بدون www در وردپرس

مطمئنا شما هم با این دست اتفاقاتی رو به رو شدین که وقتی یکی از دوستان و یا مشتریان شما که قصد استفاده از خدمات ارائه شده توسط سایت شما رو داره ازتون میخواد تا آدرس سایت رو بهش اعلام کنید و در همین حین شما نام دامنه را به ایشون اعلام میکنید اما در همین حین که مخاطب شما در حال یادداشت برداری آدرس سایت شما هست با خودش قبل از شروع نوشتن کلمه www رو زمزمه میکنه و بعد از اون نام دامنه ای که بهش اعلام کردید وارد میکنه و اگر بیشتر از این خوش شانس باشید خواهید دید که وقتی در مرورگر دامنه شما را وارد میکنه باز هم از www استفاده میکنه. حالا ممکنه تا در چند تجربه این چنینی شما هم مثل من از طرف مقابل سوال بپرسید که چرا هم در حین نوشتن آدرس و هم در هنگام وارد کردن آدرس در صفحه مرورگر از www استفاده کرده؟ حتما جواب های خوبی به دست خواهید آورد که در اینجا چند نمونه از این جوابهایی رو که خود من دریافت کردم رو اعلام میکنم که عبارت بودند از، خوب برای ورود به هر سایتی باید از www استفاده کرد؛ مگه بدون www هم سایت بالا میاد؟ و…

WWW چیست؟

www مخفف عبارت World Wide Web هست که به معنی جهان وب، وب جهان‌گستر، یا به طور ساده وب را شامل میشود و یک سامانهٔ اطلاعاتی از پرونده‌های ابرمتنی متصل‌به‌هم است که از طریق شبکهٔ جهانی اینترنت قابل دسترسی هستند. به‌کمک یک مرورگر وب می‌توان صفحات وب (که شامل متن، تصویر، ویدیو و سایر محتویات چندرسانه‌ای هستند) را مشاهده و به‌کمک ابرپیوندها در میان آن‌ها حرکت‌کرد. حالا با این وضعیت یک سوال بزرگ در ذهن شما شکل میگیره و از خودتون میپرسید که استفاده از www یا بدون www در وردپرس؟ کدوم یکی از آدرس ها میتونه چه از نظر عامه‌پسند بودن و چه از از نظر سئو بهتر باشه؟ در این مقاله قصد دارم تا به بررسی مزایای استفاده از www یا بدون www در وردپرس بپردازم و با استناد به همین مزایا و معایب ببینیم که آیا سایت ما شامل www باشه بهتر خواهد بود و یا بدون www و در انتها هم به راهکارهایی برای تغییر آدرس URL سایت وردپرس به www بپردازم که میتونید از اون استفاده کرده و آدرس خودتون را بنا به نیاز و راهنمایی که در این مقاله به شما ارائه خواهم داد تغییر دهید. اما قبل از ادامه و شروع مفصل در رابطه با مقاله لازمه تا به یک تعریف منطقی از WWW دست پیدا کنیم و برای اینکه بدونیم www چیست تعریفی بهتر از اونچه که در ویکی پدیا اومده نمیتونم براش داشته باشم.

از لحاظ فنی هیچ دلیلی وجود ندارد که نام سایت حتماً با www آغاز شود و اولین سرور وب در “info.cern.ch” قرار داشت. استفاده از پیشوند www یک توافق است که بین سازمان‌های ارائه دهنده خدمات وب انجام شده است تا تمامی نام‌های میزبان از یک پروتکل تبعیت کنند؛ برای مثال، بسیاری از سازمان‌ها نام سرور اصلی پروتکل گوفر خرد را به صورت gopher.wherever.edu تعریف می‌کنند و از پیشوندهای دیگری استفاده می‌کنند تا بتوان از چندین سرور وب استفاده کنند. برخی از مرورگرها به صورت خودکار www را به ابتدا و “.com” را به انتهای URL تایپ شده اضافه می‌کنند. در مرورگرهای اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس موزیلا با فشردن همزمان کلیدهای ctrl و Enter پیشوند “http://www.” و پسوند “com.” به انتهای URL اضافه می‌شوند.

حالا به نظر شما از این تعریفی که در ویکی پدیا از www اومده چه تعریفی رو میشه داشت و چه برداشتی میشه کرد؟ خُب، بر اساس این تعریف ویکی پدیا از www گفته شده که هیچ دلیل فنی و خاصی وجود نداره که باید و حتما ما از www در آدرس سایت خودمون استفاده کنیم، بلکه این صرفا به عنوان یک توافقنامه ای بوده که بین سازمانهایی که نسبت به ارائه خدمات وب میپردازند انجام گرفته شده تا یک همبستگی و نظم خاصی رو در آدرس ها ایجاد کنند.

آیا وجود پیشوند WWW در سئو سایت تاثیری دارد؟

بدون اینکه به موضوعات حاضیه در این زمینه بپردازم بنا به چیزی که خود گوگل اعلام کرده هیچ تفاوتی بین استفاده از www یا بدون www در وردپرس و یا هر نوع سایتی وجود نداره و بنابراین دلیلی هم وجود نداره که استفاده از www یا بدون www تاثیری مستقیم و یا حتی غیرمستقیم در سئو سایت شما داشته باشد. اما نکته مهمی که در این بین وجود داره اینه که ما صرفا بهتره تا یک بار برای همیشه تصمیم خودمون رو بگیریم تا از www یا بدون www برای سایت خودمون استفاده کنیم، میپرسید چرا؟ خُب کاملا مشخص هستش، وقتی ما بیایم و بین دو راهی استفاده از www یا بدون www مونده باشیم هرازگاهی میایم و پیش خودمون اولویت هایی پیدا میکنم که استفاده کردن یا استفاده نکردن از www میتونه این مزیت ها و این معایب رو داشته باشه و تصمیم به تغییر مداوم اونها میگیریم، اما غافل از اینکه با اعمال این تغییرات موتورهای جستجو گیج میشن و بالاخره تکلیف برای اونها مشخص نیست که در URL سایت شما از www قراره استفاده بشه یا اینکه نشه، در این صورت صفحات ایندکس شده سایت شما که به زحمت اونها را در موتور جستجو به دست آوردید از دست رفته و به قعر نتایج موتور جستجو سقوط میکنند. پس لازمه تا بعد از نصب و راه اندازی وردپرس اولین اقدامی که میکنیم این باشه که تکلیف این وضعیت رو برای استفاده از www یا بدون www در وردپرس معلوم و مشخص کنیم.

اما تنها نکته ای که در این بین برای استفاده از www یا بدون www در وردپرس وجود داره این خواهد بود که اگر ما تصمیم گرفتیم تا از WWW استفاده کنیم باید حتما کاری کنیم که کاربرانی که به آدرس سایت ما بدون WWW وارد میشوند به آدرس با WWW ریدایرکت شوند، اون هم نه هر نوع ریدایرکتی بلکه ریدایرکت به صورت 301 که الزاما حتما باید در اون رعایت شده باشد. به بیان ساده تر اگر ما وضعیت WWW رو در سایت خودمون مشخص نکرده باشیم سایت ما با دو آدرس mizbanfa.net/blog و www.mizbanfa.net/blog در دسترس قرار داره پس در این صورت موتور جستجو مطالبی که در هر دو حالت بخواد تا ایندکس کنه رو به عنوان دو سایت ممکنه شناسایی کنه و همین موضوع باعث افت رتبه و امتیاز ما خواهد شد، البته به دلیل هوش مصنوعی بالایی که روز به روز داره برای گوگل بهتر و بهینه تر میشه به صورت دقیق نمیشه در این مورد اظهار نظر کرد اما احتمال اون هم دور از انتظار نیست. این وضعیت در حالت برعکس هم کاملا صادق هستش و اگر شما از آدرس بدون WWW استفاده میکنید هم باید کاری کنید تا کاربری که از طریق آدرس با WWW وارد سایت شما میشه به صورت خودکار به آدرس سایت در حالت بدون WWW به صورت 301 ریدایرکت شده و از ایجاد دو دستگی که ممکنه برای لینک های سایت شما بوجود بیاد از این طریق جلوگیری کنید.

استفاده از www یا بدون www در وردپرس

برای استفاده از www یا بدون www در وردپرس هرکسی نظر خاص خودش رو داره و همینطور دلایل خاص دیگه که میتونه برای هر کدومشون داشته باشه، به عنوان مثال من شاید من دوست داشته باشم تا برای نظم بهتری در آدرس سایتم از www استفاده کنم و یا اینکه در طرف مقابل بگم که آدرس سایت من در حالت بدون www خلاصه تر خواهد بود اما برای هر دو این دلایلی که ممکنه که شما هم داشته باشید یک وضعیت حائل وجود داره و اون اینه که شما بخواهید از هر نوع آدرسی که استفاده کنید به دلیل اینکه میتونید تعریف کنید ریدایرکت به اون وضعیت صورت بگیره پس این دلایل چیزی نیست که به عنوان معیار اصلی ما قرار داشته باشند. پس حالا که تصمیم خودتون را برای تغییر آدرس های وردپرس به www یا بدون www گرفتید وارد پیشخوان وردپرس شده و به مسیر تنظیمات> همگانی مراجعه کرده و در دو فیلد نشانی وردپرس (URL) و نشانی سایت (URL) که مشابه تصویر زیر در اون مشاهده میکنید آدرس سایت خودتون رو مشخص کنید که با www باشه و یا بدون www و دقت کنید که در هر دو فیلد این گزینه را به صورت یکسان تعیین کنید.

استفاده از www یا بدون www در وردپرس

بعد از اینکه آدرس وردپرس خودتون را به WWW یا بدون WWW تغییر حالت دادید حالا نوبت این میرسه تا تعیین کنید کاربرانی که وارد سایت شما میشوند از وضعیت فعلی به وضعیت دیگه به صورت 301 ریدایرکت شوند. یعنی اینکه اگر از www در آدرس استفاده کردید و کاربری با مراجعه به آدرس بدون www وارد وبسایت شما شده است به صورت خودکار و ریدایرکت 301 به همون صفحه با www هدایت شود، این حالت برای وضعیت معکوس هم برقراره و باید در هر دو حالت تعیین کنید تا ریدایرکت 301 انجام بگیره، پس وارد هاست خودتون شده و در مسیری که وردپرس را نصب کردید دنبال فایلی به نام htaccess. باشید، اگر در مسیری که در public_html یا هر پوشه دیگری قرار داره و وردپرس رو در اون نصب کردید این فایل رو مشاهده نمیکنید روی دکمه Settings که در بالا گوشه سمت راست File Manager ّاست شما قرار داره کلیک کنید و تیک مربوط به Show Hidden Files رو فعال کنید تا فایل های مخفی به شما نمایش داده شوند. حالا که فایل htaccess. به شما نمایش داده شد روی اون راست کلیک کرده و گزینه Edit رو انتخاب کنید تا اون رو ویرایش کرده و وضعیت ریدایرکت رو بر اساس دو حالت زیر هنگام استفاده از www یا بدون www در وردپرس مشخص کنید.

1- ریدایرکت در حالت بدون www به حالت با www

در این حالت تنظیمات آدرس وردپرس سایت شما به صورت www هستند و ما باید کاری کنیم تا وقتی کاربری به آدرس سایت که بدون www هستش مراجعه کرد به صورت خودکار به آدرس سایت با www در حالت ریدایرکت 301 هدایت بشه. بنابراین کد زیر را در مکان مناسبی از فایل htaccess. خود قرار دهید.

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www.
RewriteRule ^(.*)$ http://www.%{HTTP_HOST}/$1 [R=301,L]

2- ریدایرکت در حالت با www به حالت بدون www

در این حالت تنظیمات آدرس وردپرس سایت شما به صورت بدون www هستند و در اونها از www استفاده نشده است؛ بنابراین ما باید کاری کنیم تا وقتی کاربری به آدرس سایت که با www هستش مراجعه کرد به صورت خودکار به آدرس سایت بدون www در حالت ریدایرکت 301 هدایت بشه. بنابراین کد زیر را در مکان مناسبی از فایل htaccess. خود قرار دهید.

RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP_HOST} !^mizbanfa.net$ [NC] RewriteRule ^(.*)$ http://mizbanfa.net/$1 [R=301,L]

به جای mizbanfa.net هم کافیه تا آدرس دامنه خودتون را قرار داده و فایل مورد نظر را ذخیره کنید تا ریدایرکت 301 برای هر دو حالت آدرس سایت با www و یا بدون www انجام گیرد.

تعیین وضعیت آدرس با www یا بدون www برای گوگل

اما بعد از اینکه ما کارهای لازم رو برای تغییر آدرس سایت به یکی از حالت های WWW یا بدون WWW انجام دادیم نوبت این میرسه تا برای موتورهای جستجو هم این حالت ثابت رو مشخص کنیم. بنابراین به کنسول جستجوی گوگل که در آدرس Search Console گوگل مراجعه کرده و سپس آدرس دامنه خودتون که در گوگل ثبت کردید رو انتخاب کنید تا به اون هدایت شوید. در این مرحله شما باید آدرسی که قصد دارید تا در اولویت گوگل قرار بگیره و برای نمایش URL سایت در نتایج جستجو از اون استفاده بشه رو تعیین کنید. بنابراین مشابه تصویر زیر ابتدا روی نماد چرخ دنده کلیک کنید و سپس از منوی باز شده گزینه Site Settings رو انتخاب کنید.

 استفاده از www یا بدون www در وردپرس

بعد از این قسمت وارد مرحله ای خواهید شد که در اون میتونید تا اولویت بندی برای نمایش URL های سایت با www یا بدون www در موتور جستجوی گوگل را تعیین کنید. بنابراین در بخش Preferred domain اولویت مورد نظر خودتون رو که شامل سه بخش زیر هستند مشخص کنید:

  1. نیاز به تعیین اولویت بندی ندارید
  2. نمایش URL های سایت با WWW
  3. نمایش URL های سایت بدون WWW

استفاده از www یا بدون www در وردپرس

حالا بعد از اینکه وضعیت مورد نظرتون را انتخاب کردید کافیه تا روی دکمه Save که مشابه تصویر زیر سه گزینه قابل استفاده قرار داره کلیک کنید و چند روی منتظر بمونید تا URL ّای شما اصلاح بشن و یا اینکه اگر احیانا آدرس های ایندکس شده شما بعضا در دو حالت www و بدون www قرار دارند اصلاح شده و همگی یکپارچه شوند.

نتیجه گیری نهایی

در این آموزش ما بر خلاف باورهای غلطی که بین کاربران باب شده دونستیم که در استفاده از www برای آدرس سایت و یا بدون www در ادرس سایت از نظر سئو و بهینه سازی هیچ تفاوتی وجود نداره و هر دو در یک سطح رتبه بندی قرار دارند. سپس یاد گرفتیم که چطور آدرس سایت خود را به حالت استفاده از www یا بدون www تغییر حالت بدیم و بعد از تغییر حالت اصلی ترین کار که ریدایرکت 301 میشه رو برای سایت خودمون پیاده سازی کردیم تا آدرس های ما یکپارچه و یکسان بوده و در هر دو حالت برای کاربران در دسترس نباشند و در نهایت هم به نحوه تعیین وضعیت URL های سایت در موتور جستجوی گوگل رسیدیم که چطور کاری کنیم تا تمامی آدرس های ما در نتایج جستجو به یک صورت باشند.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و بر اساس توضیحاتی که در این آموزش نسبت به استفاده از www یا بدون www در وردپرس و یا هر نوع سیستم مدیریت محتوایی که کاربرد داره و یکسان هست به نتیجه درستی رسیده باشید و بتونید یکی از گزینه ها رو برای استفاده از آدرس سایتتون برای همیشه انتخاب کرده باشید. اگر در مورد این مقاله سوالی برای شما پیش اومده و یا در روند ثبت مراحل با مشکلی مواجه شدید میتونید تا در بخش دیدگاه ها اعلام کنید تا در کپتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان باشم.
4.3/5 - (27 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۴۱ دیدگاه ها

  1. Part of the process of setting a preferred domain is to verify that you own webkeyone.com/. Please verify webkeyone.com/.
    با سلام هنگام تغییر در Search Console این پیغام ظاهر میشه و دوباره به حالت اول برمیگرده
    چکار باید کرد؟

    1. با سلام کیوان عزیز
      همونطور که از این پیغام خطا مشخصه شما باید قبلا دامنه خودتون را با آدرس ذکر شده در کنسول جستجوی ثبت کرده باشید. اول دامنه را به همراه www ثبت کنید تا اضافه بشه و بعد تغییرات را لحاظ کنید.
      موفق باشید

  2. بسیار عالی ما چند ساله سایتمون بدون www هست و بخاطر ایندکس ها که نمیخوایم از دستشون بدیم همینجور میمونیم و فقط SSL اضافه خواهم کرد که متاسفانه با این وضیعت قیمت دلار تمدید دامنه و خرید SSL واقعا خیلی گرون درمیاد و هزینه تقریبا 6 ماه هاست سایت رو باید پرداخت کنیم

  3. سلام, اولا یه تشکر میکنم بابت توضیحات خوب و کارامد شما.
    دوست عزیزمن اگر بخوام دامنه های زیر:
    http://mysite.ir
    http://www.mysite.ir
    https://mysite.ir
    همگی از طریق کد به ادرس:
    https://www.mysite.ir
    ریداکت بشه از چه کدی باید استفاده کنم؟
    من از این کدها استفاده کردم, ایا درسته؟ و کد بهتر چی هست؟
    کد ریداکت به www و به https را پشت سر هم اوردم.
    # BEGIN WordPress
    RewriteEngine On

    RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www.

    RewriteRule ^(.*)$ http://www.%{HTTP_HOST}/$1 [R=301,L]

    RewriteEngine On

    RewriteCond %{HTTPS} off

    RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

    # END WordPress
    ممنون میشم ازت, تشکر
    یه سوال دیگه هم دارم؛ دستورات را در فایل htaccess با یک
    # BEGIN WordPress و # END WordPress انجام بدیم بهتره یا برای هر دستور یه شروع و پایان در نظر بگیریم بهتره؟

    1. سلام، بله درست هستن.
      دستورات شروع و پایان همونطور که از کاراکتر # اولشون مشخصه، فقط توضیحات هستن که برای جدا کردن هر دستور ازشون استفاده میشه. میتونید استفاده کنید یا اینکه کلا استفاده نکنید.

  4. سلام آیا اگر سایت های دیگر با www و بدون www لینک بدهند مجموعا یکی حساب می شود؟

    1. سلام، تفاوتی نداره فقط باید دقت داشته باشید که شما داخل سایتتون کدهای ریدایرکت به www یا بدون www را انجام داده باشید که اگر حالت مخالف اینها لینک داده شده بود ریدایرکت 301 انجام بگیره.

  5. درود
    نشانی سایت در جستجو گوگل به شیوه زیر است
    etarh.com › نوشته ها
    چطور میتوانیم بجای نوشته ها عنوان مطلب را در نتایج جستجوی گوگل بیاوریم؟

    1. سلام، این مشکل ممکنه بخاطر افزونه سئو وردپرس باشه. اگر از این افزونه استفاده میکنید از مسیر سئو> ظاهر جستجو> انواع محتوا و در قسمت نوشته‌ها، از فیلد عنوان سئو یک ساختار دلخواه براش انتخاب کنید.
      در غیر این صورت این موضوع از قالب سایت هست که باید فایل‌های قالب رو بررسی کنید. معمولا داخل فایل header.php میشه.

  6. الان من میخوام سایت فقط ” بدون www ” باز بشه و اگر با www باز شد ریدایکت بشه به بدون www
    یعنی فقط: mysite.ir باشه

    توی تنظیمات گوگل باید کدوم کزینه تیک بزنم؟ اینکه زده display

    1. سلام، همونطور که توضیح داده شده ابتدا کد زیر رو داخل htaccess. قرار بدین.

      RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP_HOST} !^mizbanfa.net$ [NC] RewriteRule ^(.*)$ http://mizbanfa.net/$1 [R=301,L]
      

      بعدش از تنظیمات گوگل گزینه سوم یعنی، display url as domain.com رو انتخاب کنید.

  7. سلام من 1 سایت جوملا دارم که 1 مشکل داره و اون اضافه شدن خودکار index.html که نمیدونم چه جوری حذفش کنم حتی با کامپوننت سایت مپ درست کردم
    و اومدم توی گوگل وبمستر صفحه ها رو ایندکس کنم که ارور میده برای رفع این مشکل باید چ کار کنم ؟؟؟

  8. سلام دوست عزیز
    یکبار پیام فرستادم اما فکر کنم به دستتون نرسید(لطفا این سطر رو پاک کنید)

    من دو سوال دارم، البته مشابه این سوالات رو توی نظرات دیدم اما جواب نگرفتم:

    اول:
    من سایتم رو با www در گوگل وبمستر ثبت کردم والان میخوام پیشفرض رو بزارم روی گزینه، سایت با www در وب مستر، اما اخطار میده، آیا اصلا نیازی به این کار هست؟

    دوم (که خیلی مهمه)
    لینک محصولات سایت به شکل زیر در گوگل نمایش داده میشه:
    http://www.gilanmark.com › محصولات
    و نوشته ها هم به این شکل:
    http://www.gilanmark.com › برگه نوشته ها
    اما دسته بندی ها، برند ها، برچسب ها رو درست نشون میده

    توی تنظیمات yoast هم چیزی رو نتونستم پیدا کنم که بتونم این مشکل رو رفع کنم.
    لطفا اگه امکانش هست راهنماییم کنید.

    با تشکر

    1. سلام، نیازی به استفاده از www نیست و بهتره کلا ازش استفاده نکنید.
      این مورد رو باید ببینید مشکلش از قالب هست یا افزونه خاصی باعث این مشکل شده. بهتره از یک وردپرس کار کمک بگیرید.

  9. با سلام و تشکر از شما جناب صادقی برای آموزشهای خوب و مفید و دقیقتون
    من به کمک شما موفق شدم آدرس سایتم رو که هاست رو از خودتون تهیه کردم، از http به https تغیر بدم که تشکر میکنم..
    برای انجام اینکار، من کدهایی برای ریدایرکت ssl در فایل htaccess قرار دادم.
    سوالم اینه که واسه اینکه آدرس www سایت خودم رو به آدرس mysite ریدایرکت کنم، دقیقا چه کدی رو باید اضافه کنم؟
    و کجای فایل htaccess اینو اضافه کنم؟ قبل یا بعد همون کد ریدایرکت قبلی؟ یا فرقی نداره؟
    پیشاپیش سپاس از پاسخ شما

  10. سلام
    من نمی تونم به گوگل بگم که سایت من از بدون www استفاده میکنه حتی از ورزن قدیمی Search Console استفاده کردم ولی گزینه site setting وجود نداشت
    اگه راه دیگه ای هست یا من اشتباه کردم لطفا راهنمایی کنید

  11. ممنون از مقاله خوبتون
    سوالی داشتم
    برای دامنه اصلی Preferred domain اگر بدون www را انتخاب کنیم
    برای دامنه های دیگر که ریدایرکت می شوند با www را باید انتخاب کنیم یا dont set را برای دامنه های فرعی انتخاب کنیم ؟؟؟

    1. با سلام دوست عزیز
      بخش preferred domain در سرچ کنسول جدید حذف شده است و شما دیگر نیازی به معرفی دامنه اصلی خود نخواهید داشت. چرا که موتورهای جستجو گوگل این مورد را تشخیص می دهند.
      موفق و پیروز باشید

  12. ممنون از نقاله خوبتون
    تو قسمت preferred<site setting گوگل وب مستر
    آیا در صورتی که سایت اصلی بدون www باشد روی گزینه "display url as exampel.com" قرار میگیرد ؟
    و اینکه آیا دامین فرعی که با www است رو گزینه "dont set preferred domin "قرار میگیرد ؟؟

  13. خیلی توضیحات شما در این رابطه کامل و خوب بود مونده بودم چه کار کنم هر سایت ی یه توضیحات پراکنده ه ای داره اما توضیحات شما در مورد ریدایرکت 301خیلی جامع و کامل بود

  14. با سلام من تا بحال با ریدایرکت کار نکردم و اولین پروژه انفرادی من هست، شرمنده شاید سوالم پیش پا افتاده باشه، یه مقاله یا ویدئویی هست که قیقا بگه کجا باید کدهای ریدایرکت وارد شه و به شکل و ترتیب؟

  15. با سلام
    ممنون از اطلاعات بسیار مفیدی که ارائه میدهید . یک سئوال داشتم
    من سایتم با https و www هستش و خواستم که وقتی کسی ادرس بدون www میزنه بیاد و بره به آدرس www دار
    من از کد زیر شما استفاده کردم
    RewriteEngine On
    RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www.
    RewriteRule ^(.*)$ http://www.%{HTTP_HOST}/$1 [R=301,L]

    سئوال من اینه چون سایت من از https و ssl استفاده میکنه در قسمت http://www.%{HTTP_HOST}/$1 باید بصورت زیر عوض بشه ؟

    https://www.%{HTTP_HOST}/$1

    یعنی بجای http باید https بذاریم ؟

    ممنون میشم توضیح کاملی بدید و از نظر سئو هم مد نظر گرفته بشه

    با تشکر از مجموعه بسیار خوب میزبان فا

  16. ممنون
    میتونم بگم بهترین مقاله ای بود که در سطح نت مطالعه کردم. خدا خیرتون بده.
    فقط یک سوال:
    الان دیگه در سرچ کنسول جدید، بخش Preferred domain حذف شده است. بعد از ریدایرکت 301 که انجام دادم، چه جوری اولویت نمایش رو در گوگل مشخص کنیم؟ یعنی دیگه نیاز نیست.

    1. با سلام دوست عزیز
      ممنون از ابراز محبت شما. کسب رضایت شما همراهان گرامی هدفی است که همواره در تیم میزبان فا به دنبال آن بوده ایم و خوشحالیم که به این هدف دست پیدا کرده ایم. بعد از ریدایرکت گوگل تشخیص می دهد که دامنه مورد نظر شما کدام است. به همین دلیل دیگر نیازی به این قابلیت در سرچ کنسول نبوده و حذف شده است.
      موفق و پیروز باشید

  17. سلام
    من میخوام تو گوگل تعریف کنم که سایتم با www هست . اما زمانیکه وارد google search consol میشم اصلا شبیه توضیحاتی که دادید نیست و من نتونستم قسمت site setting رو پیدا کنم. چطور باید اینکار رو انجام بدم؟
    وقتی وارد می شم پنجره ای با عنوان select property typeبا ۲ قسمت نمایش داده میشه domain و URL prefix

  18. با سلام من کد را کپی کردم اما فونت سایت بعد از اینکه www را از قسمت تنظیمات همگانی { نشانی سایت و نشانی وردپرس ) در تنظیمات قالب برداشتم به هم ریخت لطفا راهنمایی بفرمایید

  19. سلام .
    بهترین سایتی که دیدم شما هستید .
    دست شما درد نکنه . خیلی کمکم کرد راهنمایی شما .

  20. با سلام
    من سایتم با www هستش میخواستم بدونم کاربران و مخاطبان من وقتی بدون WWW با تایپ مستقیم وارد سایت من میشن
    روی سئو من ثاتیر منفی میزاره یا خیر؟؟
    ممنون

    1. با سلام خسته نباشید لطفا راهنماییم کنید من یه ادرس جیمیل درست کردم که بعد یه ادرس جیمیل دیگه ساختم که فقط تنها فرقشون نقطه دات کام بود ولی الان که ادرس جدید رو میزنم همون ادرس قدیمی میاد و من ادرس جدید را لازم دارم لطفا کمکم کنید

      1. سلام و احترام؛
        در ساخت ادرس جیمیل درج یا عدج درج نقطه تفاوتی ندارد و هر دو ادرس یکسان تلقی می شوند.

  21. سلام وقتتون بخیر
    سئو چکر سایت با خطای This website uses URLs with www and non-www subdomain مواجه هست!
    چه کدی در htaccess قرار بدم و چه کارهایی بکنم تا این ایراد رفع بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *