آموزش های وردپرس

آموزش افزودن Schema Markup در وردپرس

Schema Markup یا همان نشانه گذاری محتوا در سایت امکان بهینه سازی نتایج سایت در موتورهای جستجو را برای سایتمون فراهم میکنه که با استفاده از این قابلیت میتونیم اطلاعات بیشتری از سایت رو در نتایج جستجو نشون بدیم که کاربر بدون نیاز به ورود به سایت هم میتونه بخشی از این اطلاعات رو ببینه. حتما شما هم موقع جستجو در گوگل دیدین که برخی نتایج به شکل خاصی در بالای نتایج نشون داده میشه، به عنوان نمونه اگر عبارت worldcup 2018 رو در طی روزهای اخیر که شاهد برگزاری جام جهانی روسیه بودیم جستجو می‌کردید، کلی اطلاعات و اخبار مربوط به جام جهانی در صفحه نمایش نتایج جستجو گوگل به صورت کارت، اخبار پر طرفدار و… نشون داده میشد.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا هم قصد دارم به معرفی اینکه Schema Markup چیست بپردازم و در نهایت با معرفی افزونه Schema وردپرس به مراحلی که با استفاده از اون میتونید اطلاعات Schema رو در نتایج جستجو وردپرس نمایش بدین بپردازم. پس اگر به دنبال این هستید که سایتتون در نتایج جستجو با ظاهری بهتر و بهینه‌تر از رقبا نشون داده بشه تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

Schema Markup چیست؟

قبل از اینکه به معرفی افزونه Schema وردپرس بپردازم ابتدا لازمه که ببینیم اصلا دلیل استفاده از Schema Markup چیه و چرا باید از نشانه گذاری Schema Markup استفاده کنیم. نشانه گذاری Schema Markup مدت‌هاست که وجود داره، اما برخی افراد به دلیل ناآگاهی و کوتاهی کردن از این موضوع غافل شدن و اصلا به خودشون حتی زحمت این رو ندادند که ببینن Schema Markup چیست؟ چه کاربردی داره و چه تاثیری بر روی سئو وردپرس خواهد گذاشت.

اگه بخوام به صورت خیلی ساده بگم که Schema Markup چیه به این شکل میشه گفت که Schema Markup مجموعه‌ای از اطلاعات کوچک و خلاصه از محتوای هر صفحه از سایت ماست که با استفاده از این اطلاعات میتونیم به موتورهای جستجو نظیر گوگل بفهمونیم که محتوای ما دقیقا چی هست. به عنوان مثال اگه ما یک صفحه‌ای از محصول در فروشگاه اینترنتی خودمون داشته باشیم، با جستجوی محصول در گوگل در حالتی که از نشانه گذاری استفاده نشده یک سری اطلاعات محدود از صفحه محصول مثل نام صفحه، آدرس، تاریخ انتشار و… نشون داده میشه. اما اگه از نشانه گذاری Schema استفاده کرده باشیم، میشه به موتور جستجو اطلاعات دیگه‌ای علاوه بر موارد ذکر شده مثل موارد زیر رو داد تا درک بهتری از صفحات سایت ما داشته باشه.

  • ساعات باز و بسته بودن فروشگاه
  • نحوه پرداخت محصول
  • نمایش تصاویری از محصول
  • امتیاز داده شده به محصول
  • تلفن تماس
  • آدرس فروشگاه
  • نمایش برند محصول
  • امتیاز ستاره‌ای در سایت
  • و…

حالا وقتی چنین اطلاعاتی از صفحه محصول رو نمایش بدین، حتی اگر سایت شما در نتیجه دوم یا سوم گوگل قرار گرفته باشه، بخاطر اطلاعات مفیدتری که برای کاربر در صفحه جستجوی گوگل از محصول وجود داره تعداد کلیک بیشتری خواهید داشت. کافیه خودتون رو به جای کاربری که دنبال محصول هست بزارید. شما باشید روی کدوم نتیجه جستجو کلیک می‌کنید؟

تاثیر نشانه گذاری Schema در سئو سایت

وقتی اطلاعات نشانه گذاری Schema از سایت رو در محتوای صفحه HTML خودتون قرار میدین، موتور جستجو با استفاده از این اطلاعات میتونه درک بهتری از صفحه شما داشته باشه. بنابراین تفسیر و آنالیز صفحات راحت‌تر میشه که در این صورت باعث دیده بیشتر شدن سایت و تشخیص بهتر کلمات کلیدی در سایت خواهد شد.

اما باید این نکته رو هم بدونید که نشانه گذاری Schema صرفا برای درک بهتر صفحات هست و با استفاده از اون نمیشه نتایج جستجو رو تغییر داد. بلکه میتونید با کمک به گوگل کاری کنید که درک صفحات براش ساده‌تر بشه. اما منظور از این بی تاثیری اینه که بعد از استفاده نباید انتظار تغییر محسوس در نتایج داشته باشید، بلکه با این کار کمک میکنید مطالب بهتر درک بشه که اگه به خوبی عمل کنید و درک عمیق‌تر و دقیق‌تری از صفحات رو به گوگل بدین، در این صورت میشه گفت هنگام ایندکس شدن نتیجه بهتری خواهید گرفت.

با استفاده از نشانه گذاری Schema در واقع به موتورهای جستجو که هنوز درک کاملا درستی از محتوای صفحات ندارند، میفهمانید که صفحه شما شامل چه چیزی است، در چه موضوعی قرار دارد، چه اطلاعاتی از سایت میتواند برای جستجو کننده مفید باشد بپردازید.

یه خوبی دیگه که استفاده از schema داره این هست که مثلا ممکنه سایتتون برای یک کلمه کلیدی در گوگل در رتبه چهارم قرار داشته باشه. اما تعداد کلیکی که در مقایسه با سایتی که در نتیجه اول قرار داره دریافت می‌کنید بهتر خواهد بود. می‌پرسید چرا؟ خب مشخصه، چون در این حالت شما اطلاعات بیشتری از نوشته رو در نتایج جستجو به کاربر ارائه میدین و کاربر بر اساس همین اطلاعات شیفته این میشه که به جای کلیک روی سایت اول، سایت شما رو انتخاب بکنه.

حالا که تا حدودی با نشانه گذاری Schema آشنا شدید در ادامه به معرفی افزونه schema وردپرس میپردازم که بعد از فعال سازی میتونید از قابلیت‌های نشانه گذاری محتوا در وردپرس استفاده کنید.


آموزش فعال کردن نشانه گذاری Schema Markup در وردپرس

افزونه schema وردپرس که قصد معرفی اونو دارم با نام Schema در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده بیش از 40.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.8 رو ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه میتونید اقدام به نشانه گذاری Schema Markup در وردپرس در وردپرس بکنید. برای استفاده از این افزونه ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت بشید و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه بکنید.

دانلود افزونه Schema

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام Schema در پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه میشه که با کلیک روی این منو میتونید به صفحه افزونه برای انجام تنظیمات نشانه گذاری schema در وردپرس هدایت بشید.

Schema Markup چیست ؟ فعال کردن نشانه گذاری Schema Markup در وردپرس

Site Type: از این گزینه باید نوع دسته بندی سایت خودتون رو مشخص کنید. در اینجا سایت شما میتونه در انواع دسته‌های زیر قرار داشته باشه که بسته به نوع محتوایی که منتشر میکنید باید مرتبط‌ترین رو انتخاب کنید.

  • Blog or Personal: وبلاگ یا سایت شخصی
  • Online Shop: فروشگاه آنلاین
  • News and Magazine: سایت مجله‌ای و خبری
  • Small Offline Business: کسب و کار سنتی کوچک
  • Corporation: سایت شرکتی
  • Portfolio: سایت نمونه کار
  • Photography: سایت عکاسی
  • Music: سایت موزیک
  • Niche Affiliate / Reviews: سایت نقد و بررسی
  • Online Business Directory: دایرکتوری تجارت آنلاین
  • Knowledgebase / Wiki: سایت پایگاه دانش
  • Question & Answer: سایت پرسش و پاسخ
  • School or College: سایت مدرسه و دانشگاه
  • Something else: سایر

Publisher Logo: از این بخش باید یک لوگو با اندازه 60*600 پیکسل و با فرمت png یا jpg را انتخاب کنید. بعد از ساختن تصویر با این اندازه کافیه روی دکمه Upload File کلیک کرده و لوگو رو در رسانه وردپرس آپلود کنید.

Schema Markup چیست ؟ فعال کردن نشانه گذاری Schema Markup در وردپرس

تنظیمات گراف دانش یا Knowledge Graph

با رفتن به این تب میتونید اطلاعات هویتی مربوط به سایت خودتون رو که شامل نام، آدرس سایت، صفحات اجتماعی، نمایش عناوین سایت در نتایج جستجو، صفحات درباره و تماس، فعالیت حقیقی یا حقوقی و… را مشخص کنید.

This Website Represent: با استفاده از این گزینه ابتدا مشخص کنید که سایت شما یک صفحه شخصی و حقیقی هست و یا اینکه متعلق به یک شرکت هست و به صورت حقوقی فعالیت دارید. در صورتی که فعالیت شخصی داشته باشید باید گزینه Person رو انتخاب کنید و در صورت داشتن فعالیت شرکتی باید گزینه Organization را انتخاب کنید. بعد از انتخاب یکی از این گزینه‌ها چند فیلد دیگه نمایش داده خواهد شد که شامل موارد زیر هستند.

  • Person Name یا Organziation Name: در این گزینه بسته به انتخاب شخصی یا شرکتی باید نام شخص یا نام شرکت را وارد کنید.
  • Website URL: در این گزینه باید آدرس سایت خودتون رو وارد کنید.
  • Logo(در صورت انتخاب شرکتی): در این گزینه هم باید لوگو شرکت را وارد کنید.

Schema Markup چیست ؟ فعال کردن نشانه گذاری Schema Markup در وردپرس

Enable Sitelinks Search Box: با فعال کردن این گزینه در نتایج جستجوی سایت شما باکس جستجویی قرار میگیره که کاربران با جستجو کردن در این باکس جستجو قادر هستند مطالبی که در سایت شما وجود داره را از طریق گوگل جستجو کنند.

Enable Site Name: با فعال کردن این گزینه هم نام سایت در کنار آدرس سایت نمایش داده میشه که بعد از فعال کردن این گزینه دو باکس Site Name و Site Alternate Name نمایش داده میشه که باید در این گزینه‌ها به ترتیب نام دلخواه و نام جایگزین را وارد کنید.

Schema Markup چیست ؟ فعال کردن نشانه گذاری Schema Markup در وردپرس

در نهایت بعد از فعال کردن این دو گزینه سایت شما مشابه تصویر بالا در نتایج جستجو نمایش داده خواهد شد.

Schema Markup چیست ؟ فعال کردن نشانه گذاری Schema Markup در وردپرس

با رفتن به صفحه Social Profiles میتونید آدرس شبکه‌های اجتماعی مختلفی که ازشون استفاده می‌کنید را در این بخش وارد کنید.

Schema Markup چیست ؟ فعال کردن نشانه گذاری Schema Markup در وردپرس

Contact Type: از این گزینه ابتدا نوع تماس و پشتیبانی را مشخص کنید. این گزینه میتونه شامل موارد زیر باشه:

  1. Customer Support: پشتیبانی مشتریان
  2. Technical Support: پشتیبانی فنی
  3. Billing Support: پشتیبانی مالی
  4. Bill Payment: پرداخت
  5. Sales: واحد فروش
  6. Reservations: واحد رزرو
  7. Credit Card Support: پشتیبانی پرداخت با کارت‌های اعتباری
  8. Emergency: پشتیبانی اضطراری
  9. Baggage Tracking: پشتیبانی پیگیری سفارشات
  10. و…

Telephone: در این گزینه شماره تلفن تماس خودتون رو به همراه کد کشور وارد کنید.

URL: در این گزینه هم میتونید آدرس صفحه تماس را وارد کنید.

Schema Markup چیست ؟ فعال کردن نشانه گذاری Schema Markup در وردپرس

About Page: از این گزینه برگه درباره را انتخاب کنید.

Contact Page: از این گزینه برگه تماس در وردپرس را انتخاب کنید.

با فعال کردن هر کدوم از گزینه‌های نمایش داده شده هم میتونید قابلیت نمایش اطلاعات schema در وردپرس که به صورت زیر هستند رو در گوگل نمایش بدین.

  • اطلاعات schema موجود در هدر و فوتر وردپرس
  • نمایش مسیرهای Breadcrumbs در وردپرس
  • نمایش نظرات
  • نمایش فایل‌های ویدئویی
  • نمایش فایل‌های صوتی
  • و…

Schema Markup چیست ؟ فعال کردن نشانه گذاری Schema Markup در وردپرس

Delete Data on Uninstall: با فعال کردن تیک این گزینه، وقتی افزونه رو حذف کنید کلیه اطلاعات نشانه گذاری schema وردپرس که در دیتابیس مشخص شدند، حذف شده و بعد از مدتی نهایتا از نتایج گوگل نیز حذف خواهند شد.

Disable Duplicate Features that Yoast SEO Offers: از اونجایی که افزونه سئو وردپرس برخی از اطلاعات Schema رو نمایش میده، بهتره این گزینه رو فعال کنید تا در صورتی که برخی از داده‌های نشانه گذاری محتوا که توسط افزونه سئو وردپرس توسط گوگل قابل مشاهده هستند و افزونه schema وردپرس هم این داده‌ها رو تولید میکنه، از حالت کپی و وجود دوتایی این اطلاعات جلوگیری کنید. با فعال کردن این گزینه، اطلاعاتی که توسط افزونه سئو وردپرس ساخته شده باشند در نتایج جستجو نمایش داده خواهد شد.


تنظیمات Types افزونه Schema وردپرس

بعد از اینکه تنظیمات افزونه را نهایی کردید حالا بر اساس همین تنظیمات افزونه میاد و در منو Types انواع مختلفی از محتوا رو برای نوشته‌ها و برگه‌ها مشخص میکنه که با استفاده از اون میتونید بر اساس دسته بندی نوع نوشته، مشخص کنید که داده‌های Schema وردپرس به چه شکلی خواهند بود. به عنوان مثال در این نمونه سایت من یک وبلاگ و سایت شخصی بوده که در این صورت برای نوشته‌هام حالت Article که مربوط به نوشته و مقاله هست مشخص خواهد شد. حالا برای این حالت افزونه میاد مشخص میکنه که نوشته‌ها به صورت مقاله‌ای هستند و در ادامه باید مشخص کنید که فایل‌های ویدئویی و صوتی به چه شکلی در نتایج جستجو نمایش داده شوند.

Schema Markup چیست ؟ فعال کردن نشانه گذاری Schema Markup در وردپرس

همونطور که میبینید برای هر پست تایپ در وردپرس یک schema ساخته شده که در اینجا چون من فقط پست تایپ نوشته و برگه رو دارم و موضوع سایت هم وبلاگ هست، نوع Article برای اون انتخاب شده و اطلاعاتی مثل پست تایپ، تعداد محتوا و بازدید هم در اون قابل مشاهده است. حالا برای اینکه امکان نمایش اطلاعات رو شخصی سازی کنیم کافیه به صفحه ویرایش هر کدوم مراجعه کنیم.

Schema Markup چیست ؟ فعال کردن نشانه گذاری Schema Markup در وردپرس

Schema Markup Type: با استفاده از این گزینه میتونید نوع داده schema رو مشخص کنید. با فعال کردن گزینه Post meta باکسی نمایش داده میشه که در اون میتونید کدهای متاتگ مربوط به سایر افزونه‌ها رو وارد کنید که اگر داده تکراری وجود داشت از اونجا بخونه و با مشکل دوتایی بودن داده‌ها مواجه نشید. در آخرین نسخه از افزونه سازگاری با افزونه یوست سئو وجود داره.

Article Type: بعد از اینکه نوع سایت مشخص شد باید از اینجا انتخاب کنید که نوشته‌ها برای چه نوع سایتی هستند که در اینجا چون وبلاگی هست گزینه BlogPosting انتخاب شده.

Video Markups: با استفاده از این بخش میتونید انتخاب کنید که اگر در نوشته ویدئو وجود داشت به چه شکی نمایش داده بشه که در اینجا توصیه میشه مثل تصویر گزینه Single Video رو انتخاب کنید. چون اگر ویدئویی وجود داشته باشه معمولا در هر نوشته یک مورد خواهد بود. اما اگر در نوشته‌ها تعداد ویدئوها بیشتر از یکی هست گزینه Multiple videos رو انتخاب کنید.

Audio Markups: این گزینه هم مشابه ویدئوها هست که در مورد بالایی توضیح داده شد. با این تفاوت که در اینجا به جای ویدئو منظور فایل‌های صوتی هستند.

حالا به همین ترتیب میتونید داده‌های schema وردپرس رو برای برگه‌ها، محصولات و هر نوع پست تایپ دلخواه در وردپرس که دارید سفارشی سازی کنید. بعد از اینکه کلیه تنظیمات افزونه رو انجام دادید و شخصی سازی کردید باید چند روزی منتظر بمونید تا کلیه لینک‌های سایت شما در نتایج جستجو بروزرسانی بشه و تاثیری که این افزونه در نمایش داده‌های ساختار یافته خواهد داشت رو ببینید.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از این آموزش تونسته باشید تا سئو سایت وردپرسی خودتون را با استفاده از نشانه گذاری Schema Markup در وردپرس بهبود بدین و به شکل متفاوتی در نتایج جستجو دیده بشید. در صورتی که در رابطه با استفاده از این افزونه سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
3.6/5 - (47 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۷۰ دیدگاه ها

  1. سلام سایتتون عالیه
    من به شخصه
    هر مطلبیجستجو میکنم انتهاش اسم سایتتون میزنم که سایت شما بیاد آموزشاتون عالیه
    این سایت منه
    bakhmali.com
    میخوام سرعتشو بهبود بدم لطفا اگر مطلبی دارین یا میتونین کمکم کنید برام ایمیل کنید
    ممنون از مطالب خوبتون

  2. سلام
    ممنون از آموزش خوبتون

    من همه این مراحل رفتم و دقیق انجام دادم اما وقتی صفحه اصلی سایتم چک می کنم بجای بنویسه وبسایت این کد میده Blog آیا میشه درستش کرد ؟ یا کلا schema از صفحه اصلی برداشت فقط در قسمت پست ها فعال باشه؟

    1. سلام چطور میتونم در جستجو گوگل زیر سایت دسته بندی فهرست سایت رو قرار بدم، برای ما نه متایی که تو یواست سو نوشتیم میاره نه زیر مجموعه منو

  3. سلام ممنونم ازتون
    این پلاگین امکان امتیاز ستاره ای رو فعال میکنه؟
    من قبلا از SCHEMA PRO استفاده میکردم ی مدت خوب بود اما الان ستاره ها رو زیر پست هام نشون نمیده کاری هست که بشه بدون نصب این پلاگین اون امکان برگرده ؟
    اگر این پلاگین رو نصب کنم با اطلاعات اون پلاگین به مشکل نمیخورن؟

    1. سلام روز بخیر؛
      افزونه های مختلفی برای آموزش ستاره دار کردن مطالب وردپرس در گوگل وجود داره اما نکته ای که هست ریتینگ به واسطه افزونه مثل قبل کارایی نداره و بهتره از کدهای مربوطه داخل همون محتوا استفاده بشه یعنی هر محتوا به صورت مجزا سفارسی بشه .
      امکان ناسازگاری و تداخل در خصوص موردی که فرمودید خیلی زیاده چون این افزونه ها توابع مشابه دارن.

  4. سلام
    به نظر شما بهتره که میکرودیتاها رو از طریق افزونه وردپرس فعال کنیم یا از طریق دیتاهایلایتر در گوگل وبمستر؟

  5. سلام 1-شما از چه چیزی در تبلیغات متنی استفاده میکنید.2- ایا براتون تو سئو خوب بوده کاری به کلیک خورش ندارم تنها رتبه گرفتن منظورمه

  6. سلام و خسته نباشید
    پس از فعال سازی این افزونه و تنظیمات آن در انتهای هر برگه یا پست یا نوشته ایی کادرهایی در مورد محصولات و مشخصات آن نمایان می شود که در زیر کادرها توضیحات من در زمینه آن محصولات و نوشته ها است ولی داخل کادر خالی است
    آیا باید داخل کادر را پر کنم یا پیش فرض نوشته زیر کادر را اعمال می کنه و اگر بخواهم به غیر از آن توضیحی باشد باید در کادر بنویسم ؟؟؟
    یه مقدار در این مورد گیج شدم لطفا راهنمایی بفرمایید
    البته من افزونه سئو یاس رو هم نصب دارم

    1. سلام روزبخیر؛
      می تونید از افزونه یواست سئو در کنار ادیتور گوتنبرگ برای پیاده سازی این مورد استفاده کنید.

  7. سلام سایت بنده فروشگاهی است چنتا مقاله هم دارم. ولی بعد از تنظیمات چرا در قسمت type افزونه محصولات رو نشون نمیده و فقط مقالات رو نشون میده؟

  8. سلام ممنون از مالب خوبتون
    ببخشید این افزونه بهتره یا افزونه wp schema pro که همکاراتون پولی میفروشن؟ واقعا آیا بینون تفاوتی هست؟؟ ارزش داره پولیشو خرید یا نه؟؟؟
    با تشکر

    1. سلام روزبخیر؛
      افزونه های متعددی برای این منظور وجود داره که هر کدوم مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن شما باید بر اساس نیازهای سایتتون انتخاب کنید ممکنه افزونه ای که روی سایت شما علیه برای یک سایت دیگه چندان کاربردی نباشه.

  9. سلام
    ممنونم بابت مقاله خوبتون
    سایت من فروشگاه اینترنتی هست جدیدا گوگل ایراد به اسکیما تمام محصولاتم گرفته. افزونه yoast seo premium و yoast seo woocommerce رو روی سایتم نصب دارم. حالا اگه بخام از افزونه WP Schema Pro استفاده کنم، باید افزونه سئو ووکامرس رو حذف کنم؟
    آیا این باعث اختلال نمیشه در عملکرد یو‌آست سئو پریمیوم؟
    اگه ممکنه پاسخ رو به ایمیلم ارسال کنید که مطلع بشم.
    تشکر میکنم

    1. سلام روزبخیر؛
      بهتره افزونه های با توابع و کارکرد یکسان همزمان فعال نباشه چون باعث بروز تداخل میشه.
      گزارشی از تداخل بین افزونه یواست و سئو ووکامرس ارائه نشده. در خصوص سوال دوم:
      می تونید از افزونه یواست سئو در کنار ادیتور گوتنبرگ برای پیاده سازی این مورد استفاده کنید.
      2- یا اگر قصد دارید ادیتور کلاسیک استفاده کنید می تونید از ترکیب کدهای اسکیما و افزونه کمک بگیرید.
      schema-generator/faq رو در گوگل جستجو کنید سایت های جنریتور براتون نمایش داده میشه بخشی برای درج سوالات و پاسخ در اون ها وجود داره که همزمان با مطرح کردن سوالت کد مربوطه هم تولید میشه.
      بعد از اون می تونید افزونه Header and Footer Scripts رو نصب و فعال کنید. باکسی برای درج کدهای اسکیما پایین تمام برگه ها و نوشته ها اضافه میشه.
      حالا کدهایی که در مرحه قبلی تسط جنراتور ایجاد شد رو کپی و در باکس اسکیما صفحه دلخواهتون قرار بدید.
      اگر اطلاعات بیشتری در زمینه اسکیما نیاز دارید پیشنهاد میکنم به مرجع زیر مراجعه بشه:
      Mark up your FAQs with structured data

  10. سلام خسته نباشید جناب صادقی
    تفاوت افزونه schema و افزونه schema pro در چیه؟ و به نظر شما کدوم رو نصب کنیم بهتره؟

    1. سلام و احترام؛
      قطعا نسخه های تجاری امکانات و قابلیت های بیشتری در اختیارتون قرار میدن اما باید بررسی کنید و ببینید آیا نسخه رایگان افزون نیاز شما رو پوشش میده یا خیر. گاهی اوقات نیازهای سایت با همون نسخه های رایگان هم رفع میشه و اصلا نیازی به تهیه نسخه تجاری نیست.

  11. سلام کدوم یک از این دو افزونه بهتره؟
    Schema یا Schema – All In One Schema Rich Snippets ؟

  12. سلام خسته نباشید
    ببخشین چندتا سوال داشتم خدمتون.تفاوت review و AggregateRating چیه.مگه هردوتاش مربوط به امتیاز دهی پستها نیست.من در گوگل وبمستر سایت خودم این دوتا ارورو دارم.حالا میخوام با Data Highlighter این دوتا مشخصرو به گوگل معرفی کنم ولی مشکلی که دارم اینکه اگه من قابلیت امتیاز دهی ستاره ای خود وردپرسو تو قسمت نظرات مغرفی کننم کافیه یا نه.یعنی این برام سواله که آیا سیستم امتیاز دهی ستاره ای که تو قسمت نظرات هستش با امتیاز دهی که این افزونه در اخر هر محصولاتو پست اضافه میکنه فرق داره؟تفاوتشون چیه.ثانیا کادری که در پایین هر پست اضافه میشه آیا واقعا راهی برا غیر قابل نمایش کردنش وجود داره چون خیلی ظاهر سایتو خیلی زشت میکنه.
    در کل میخوام بگم که وقتی خود سایت قابلیت امتیاز دادن به پست هارو داره دیگه چه لزومی به این افزونه هست.(البته فقط قسمت کد اسکیمای امتیاز دهی محصولات رو مد نظرمه)

  13. سلام من یه سایت پرسش و پاسخ با وردپرس و قالب دیسکای دارم. لطفا اگه امکانش هست راهنمایی کنید که چطور میشه اسکیما پرسش و پاسخ رو داخلش قرار بدم ؟

  14. سلام
    بعد از چه مدت نتایج بصورت زیبا و طبقه بندی شده در سمت راست گوگل نمایش داده میشن؟
    چطوری میتونیم این موضوع رو چک کنیم؟
    با تشکر

  15. سلام و وقت بخیر
    در این آموزش شما از نسخه ویژه این افزونه استفاده کردید ؟ چون من در برگه های سایتم که میرم فقط دوتا گزینه وجود دارد که هیچ کدوم اینی که شما میگید نیست و امکان مشخص کردن نوع برگرو ندارم همچنین در بخش تنظیماتش گزینه های بسیاری غیر فعال شده و جلوش نوشته شده Premium که برای شما اینطور نیست!

    1. با سلام دوست عزیز
      بله. افزونه فوق در حال حاضر تغییر کرده و برخی از قابلیت های آن در نسخه رایگان ارائه نمی شود. به همین دلیل نیز شما امکان دسترسی به برخی از قسمت ها را ندارید. تلاش می کنیم تا افزونه رایگان دیگری را که از کیفیت لازم برخوردار است را شناسایی و معرفی نماییم.
      موفق و پیروز باشید

    1. سلام روزبخیر؛
      مدت زمان ایندکس شدن محتوا در سایت ها مختلف متغیر هستش. به عنوان مثال این بازه زمانی ایندکس شدن در وبسایت هایی که به طور روزانه چندین محتوا منتشر میشه با سایتی که در طول هفته تعداد کمتری محتوا منتشر میکنه کاملا متفاوت هست و زمان بندی خاصی برای آن تعریف نشده.
      این مورد به صورت مستقیم با محتوای شما، تعداد آن، شرطی شدن ربات های گوگل و فاکتورهای این چنینی بستگی داره.

  16. سلام
    مثل همیشه آموزشهاتون عالیه
    من این افزونه رو نصب کردم اما زمانی که میخوام فعالش کنم ارور fatal error نشون داده میشه؟
    دلیلش چیه؟

    1. سلام و روزبخیر هلن عزیز؛
      احتمالا با مشکل محدودیت حافظه مواجه هستید. آموزشی در خصوص رفع این مورد خدمتتون ارسال میکنم:
      آموزش افزایش محدودیت حافظه php در وردپرس

      اگر مشکل رفع نشد افزونه را دانلود و از طریق هاست آپلود کنید بعد به پیشخوان وردپرس برگردید و فعالش کنید.

  17. با سلام
    ممنون از آموزش های خوبتون
    من این افزونه رو نصب کردم ولی وقتی که میخوام فعالش کنم فعال نمیشه و fatal error نشون داده میشه
    مشکلش چیه؟

    1. سلام روزبخیر؛
      لطفا پیغام خطا رو به صورت کامل ارسال کنید چون انواع مختلفی از این ارور هست.

  18. سلام مقاله بسیار عالی بود.
    دو تا سوال دارم.
    1) آیا در این افزونه می توان سوالات متداول را هم اضافه کرد؟
    2) با افزونه یواست سئو، می توان این موارد را پیاده کرد؟
    با تشکر

    1. سلام روزبخیر؛
      در نسخه پرمیموم همین افزونه امکان درج بلوک های پرسش و پاسخ FAQ Schema وجود داره. افزونه با یواست سازگار هستش.
      1- می تونید از افزونه یواست سئو در کنار ادیتور گوتنبرگ برای پیاده سازی این مورد استفاده کنید. در گوتنبرگ بلوک هایی برای همین منظوز ارائه شده.
      2- یا اگر قصد دارید ادیتور کلاسیک استفاده کنید می تونید از ترکیب کدهای اسکیما و افزونه کمک بگیرید.
      schema-generator/faq رو در گوگل جستجو کنید سایت های جنریتور براتون نمایش داده میشه بخشی برای درج سوالات و پاسخ در اون ها وجود داره که همزمان با مطرح کردن سوالت کد مربوطه هم تولید میشه.
      بعد از اون می تونید افزونه Header and Footer Scripts رو نصب و فعال کنید. باکسی برای درج کدهای اسکیما پایین تمام برگه ها و نوشته ها اضافه میشه.
      حالا کدهایی که در مرحه قبلی تسط جنراتور ایجاد شد رو کپی و در باکس اسکیما صفحه دلخواهتون قرار بدید.
      اگر اطلاعات بیشتری در زمینه اسکیما نیاز دارید پیشنهاد میکنم به مرجع زیر مراجعه بشه:
      Mark up your FAQs with structured data

  19. سلام
    مطلب عالی بود تا آخرش .
    من برای سایتم فعال کردم تقریبا دو هفته پیش این افزونه رو ، و در کنارش هم از یاست استفاده میکنم ، ایا بعدا در نتایج گوگل به مشکلی برنمیخورم ؟
    گزینه Disable Yoast رو هم از داخل افزونه فعال کردم .

  20. سلام روز بخیر
    عملکرد بخش اسکیما در افزونه یوست رو چطور میدونین؟ در مقایسه با افزونه اسکیما کدوم یکی بیشتر پیشنهاد میشه؟

    1. سلام روزبخیر؛
      این افزونه صرفا برای پیاده سازی کدهای اسکیما در نظر گرفته شده اما از افزونه یواست سئو در کنار ادیتور گوتنبرگ برای پیاده سازی اسکیما پرسش و پاسخ استفاده میشه در واقع اگر از ادیتور کلاسیک استفاده میکنید شاید این روش براتون کارایی نداشته باشه
      اما اگه از ادیتور کلاسیک استفاده کنید ترکیب افزونه مذکور و کد مورد مناسب تریه.

  21. ببخشید متوجه نشدم. یعنی افزونه یوست علاوه بر همون کارایی افزونه اسکیما پرسش و پاسخ رو هم داره؟ و کدوم افزونه برای حالت ادیتور کلاسیک بهتره؟
    به طور کلی برای سازگاری با صفحه سازهایی مثل ویژوال کامپوزر و المنتور کدوم افزونه برای نشانه گذاری اسکیما پیشنهاد میشه؟

    1. بله
      در نسخه پرمیموم افزونه ای که در مقاله بهش اشاره شد امکان درج بلوک های پرسش و پاسخ FAQ Schema وجود داره. برای این منظور دو راهکار هست:
      1- می تونید از افزونه یواست سئو در کنار ادیتور گوتنبرگ برای پیاده سازی این مورد استفاده کنید.
      2- یا اگر قصد دارید ادیتور کلاسیک استفاده کنید می تونید از ترکیب کدهای اسکیما و افزونه کمک بگیرید.
      schema-generator/faq رو در گوگل جستجو کنید سایت های جنریتور براتون نمایش داده میشه بخشی برای درج سوالات و پاسخ در اون ها وجود داره که همزمان با مطرح کردن سوالت کد مربوطه هم تولید میشه.
      بعد از اون می تونید افزونه Header and Footer Scripts رو نصب و فعال کنید. باکسی برای درج کدهای اسکیما پایین تمام برگه ها و نوشته ها اضافه میشه.
      حالا کدهایی که در مرحه قبلی تسط جنراتور ایجاد شد رو کپی و در باکس اسکیما صفحه دلخواهتون قرار بدید.
      اگر اطلاعات بیشتری در زمینه اسکیما نیاز دارید پیشنهاد میکنم به مرجع زیر مراجعه بشه:
      Mark up your FAQs with structured data

    1. سلام روزبخیر؛
      این افزونه بیشتر با هدف درج کدهای آمارگیر و تحلیلی، یا درج استایل های css وجاوا اسکریپت داخل هدر و فوتر استفاده میشه.

  22. سلام وقتتون بخیر
    من در سایتم کلیپ های انگلیسی زبان با زیرنویس و آموزش منتشر می کنم. این کلیپ ها را در اینستا چند وقت پیش منتشر کردم و اخطار حق کپی رایت برام اومد. الان در تنظیمات این افزونه بهتره اجازه بدم ویدئوهای مرا هم کدگذاری کند؟ یا اجازه ندهم بهتر است؟ آیا طبق تجربه در اینستا امکان دارد گوگل بخاطر حق کپی رایت امتیاز منفی به سایتم دهد؟ متشکرم

    1. با سلام دوست عزیز
      در گوگل همانند اینستاگرام بحث اخطار کپی رایت وجود ندارد. اما موضوعی که باید به آن توجه داشه باشید این است که گوگل محتوای تکراری را شناسایی کرده و این امر روی سئو وب سایت شما تاثیر مستقیم میگذارد. در چنین شرایطی باید سعی کنید تا آنجایی که امکان دارد از محتوای تکراری استفاده نکنید تا سئو سایتتان نیز آسیب نبیند.
      موفق و پیروز باشید

  23. سلام خسته نباشید، جناب من همه کارایی که شما گفتید رو انجام دادم اما هیچ تغییری حاصل نشده، حتی لوگو کنار اسم سایت در سرچ گوگل قرار نمیگیره
    ممنون میشم اگه راهنمایم کنید

    1. با سلام دوست عزیز
      استفاده از یک اسکیما الزامی برای نمایش آن نمی باشد. در واقع این موضوع به تشخیص گوگل و معیارهایی مثل رتبه و عمکلرد وب سایت شما بستگی دارد. به همین دلیل باید صبر کرده و منتظر باشید تا گوگل در خصوص نمایش اسکیماهای وب سایت شما تصمیم گیری کند.
      موفق و پیروز باشید

  24. سلام
    چطور میتونم لینک های مهمم در گوگل به صورت نمایش دسته بندی در نتایج جستجو نمایش بدهم
    لطفا کمکم کنید

    1. با سلام دوست عزیز
      در گذشته این امکان برای شما وجود داشت که به صورت دستی این قابلیت را فعال نمایید اما در حال حاضر این فرآیند به صورت خودکار توسط موتورهای جستجو صورت می گیرد. در واقع اگر شما می خواهید لینک های هم وب سایتتان به این شکل نمایش داده شود، باید روی کیفیت لینک ها از نظر محتوا و سئو کار کنید. به مرور خزنده های گوگل ارزش لینک های داخلی مهم شما را درک و آنها را به صورتی که تمایل دارید نمایش می دهد.
      موفق و پیروز باشید

  25. سلام و عرض ادب
    چطوری میشه لوگوی شرکت که ابعاد مربعی داره رو به 600 در 60 پیکسل تغییر داد ؟
    اصلا امکان این مورد هست؟

    1. سلام و احترام؛
      طبیعتا تغییر سایز لوگو با نسبت مربع به نسب مستطیل یک مقدار غیر متعارف میشه.
      اما برخی سایت ها از لوگوی کوچک کنار نوشته هم کمک میگیرن تا نسبت مستطیلی بسازن.

  26. عرض سلام و وقت بخیر
    ببخشید وقتی داده های schema برای محصولات را تنظیم می کنم تنها قالبی که براش وجود داره همون article هست که برای پست ها میشه ست کرد و شما بهش اشاره کردید و قالبی خاصی برای محصولات موجود نیست ، داده های schema برای محصولات رو هم همون article و نوعشم blogpost انتخاب کنیم یا خیر ؟

  27. باسلام و عرض احترام خدمت شما ممنون از مطالب عالی سایتتان
    ببخشید من از افزونه Rank Math استفاده می کنم
    می خواستم ببینم خللی در کار من پیش نخواهد آمد

    1. سلام و احترام؛
      استفاده همزمان از دو افزونه سئو توصیه نمیشه و احتمالا متداخل باشن چون توابع مشابه دارن دو راهکار دارید:
      یکی از افزونه های سئو رو غیر فعال کنید.
      ماژول های اسکیما افزونه رنک مت رو غیرفعال کنید.

    1. افزونه رنک مت هم چنین قابلیتی رو ارائه کرده و می تونید ازش استفاده کنید.

  28. ببخشید سایت میزبان فا هم برای باکس اطلاعات از این افزونه استفاده کرده؟

  29. سلام. وقت بخیر.
    این قابلیت پرسش و پاسخ با استفاده از بلوکهای ساختاریافته yoast فقط تو نوشته ها قابلیت پیاده سازی داره. ولی تو برگه هایی که با المنتور درست شده اند پیاده نمی شود. ممنون میشم راهنمائی کنید که برای برگه هایی ک با المنتور ساخته شده اند چگونه پرسش و پاسخ رو اجرا کنیم؟

    1. با سلام دوست عزیز
      شما می توانید از طریق وب سایت های معتبر موجود مثل technicalseo اسکیما مورد نظر خود را تعریف کرده و سپس اسکریپت تعریف شده را در صفحه مورد نظر قرار دید.
      موفق و پیروز باشید

  30. با سلام و خسته نباشید … بنده افزونه اسکیما پرو رو خریداری و نصب کردم اما طبق فیلم اموزشی تنظیمات را انجام دادم ولی این گزینه ها هنوز وارنینگ دارند

    No global identifier provided (e.g., gtin, mpn, isbn)

    Missing field “brand”

    ایا شما راهی دارید که رفع شود ؟

  31. سلام با این افزونه امکان نشون دادن تایم کاری و لوکیشن و آدرس هم وجود داره؟

  32. سلام وقت بخیر
    ببخش وقتی ما می خواهیم ی محصول را سئو کنیم این محصول اگه ده تا کلمه کلیدی دارد ده تاشون را در همان صفحه بنویسیم یا می توانیم برای هر کدام از کلمات ی صفحه با همین محصول ایجاد کنیم

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      اگر این کلمات مرتبط با محصول شما هستند و محصول شما را به صورت بهتر و واضح تری برای موتورهای جستجو و کاربران تشریح می کنند بهتر است یک صفحه برای محصول خود ایجاد نمایید.

  33. سلام و عرض ادب و خسته نباشید
    ببخشید دو تا سوال :
    یک اینکه ، چطور میتونم یه پستی که با المنتور ویرایش کردم و بهش اسکیما faq گوتنبرگ بدم ؟
    دوم اینکه : آیا این افزونه اسکیما رو با رنک مث میتونم باهم استفاده کنم ؟
    آیا تداخل ندارن ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *